Úgy döntöttem Pestről Győrbe megyek railjet vonattal, és ugye nincsen helyjegy belföldön csak helybiztosítás nélküli pótjegy... honnan látom én, hogy melyik hely foglalt? Mert képeket nézegettem, azokon nem volt egyértelmű mit jelentenek a helyek felett a kijelzőn a dolgok...
És tényleg, akkor a Rakitovec-Buzet határátmenet működni fog jövőre ezek szerint (akár Istria akár szlovén nemzetközi vonat révin)?
Mert a most (személyforgalomban) működő szlovén határállomások közül csak a Prevalje/Bleiburg és a Metlika/Kamanje-t nem próbáltam ki a buzetin kívül, de ezt a kettőt ha minden jól alakult a köv. 10 napban megnézem... :D
A Maestral időfekvéséről tudunk valamit? Kb az lesz mint most vagy inkább az IC Kvarner-é?
Gondolom összeállításról még túl korai ilyenkor spekulálni, de én örülnék ha a Kvarnerhez hasonlóan inkább klimatizált waggonok lennének benne (a MV Citadella-val is ez a fő problémám, a bobai delta (nem)használatán kívül)
Kár, hogy a Kvarner nem fog közlekedni, de legalább a Maestral megmarad. Fura is lenne, hogy nem lenne összeköttetés Zagreb-Budapest között, csak nyáron.
Akkor mégis megmarad a Sarajevo járat, hurrá! Áprilisban akkor tudok utazni oda, és a régi álmom válna valóra. Pedig azt hallottam, hogy azt is törölnék... Egyébként még mit lehet tudni, a Maestral mikor indulna, és mikor tudunk végleges információt?
A 2012.09.07-i tervezet szerint csak a Maestral marad a Kvarne nem. Az Adria meg ugyanúgy csak nyáron fog közlekedni. Bár nagyon messze van még december, de szerintem erre már lehet alapozni... Érdekesség még, hogy a Sarajevo-ba közlekedő ismét a Keletiből fog menni a többi pécsi IC-vel együtt.
Ma vásároltam nemzetközi jegyet a MÁV-nál. A pénztárostól megkérdeztem, hogy mi a helyzet, igaz-e, hogy nem lesz Zagreb-ba vonat.
A hölgy nagyon megdöbbent, aztmondta, erről fogalma sincs és honnan szedem, mert ezek a járatok azok, amelyek ki vannak használva, továbbá Zagreb-ba mindnig volt vonat "ősidők" óta.
Stimmel, de attól még közvetlen kocsi van, illetve Schwarzach-ig önálló vonatszámon megy, csak utána (15)464/(15)465. Amúgy meg, mint minden Svájcba menő vonat jól ki van használva (a jugoszlávok ugyanúgy járnak vele dolgozni és "dolgozni", mint honfitársaink), a horvát hálónál külön előny, hogy a Villach-Feldkirch autós utasok is foglalnak bele.
Most?! Mindig is volt. Igaz, a két vége között csak egyetlen ülőkocsi (régen szerb, manapság svájci) megy végig. Ez két szlovén ülővel indul Belgrádból - régen volt szerb étkező is, most tervezik, hogy lesz majd helyette horvát - Zágrábban tesznek rá horvát fekvőt és hálót (meg néha hétvégén egy ülőt is), Villachban a két szlovén ülő helyére tesz az ÖBB fekvőt, ülőt és autószállítót, az utóbbi kettő csak Feldkirchig megy. Schwarzach St. Veit-ben vagy szezonban Feldkirchben egyesül a vonat a Graz-ból jövő Zürichsee-vel, és Svájcba végül 7-8 kocsi megy át.
Azért a sokkal olcsóbbra ne vegyünk mérget... Amúgy én voltam 10* de még mindig azt mondom, hogy nem lehet megunni és mindig van benne valami érdekesség... A közvetlen eljutási lehetőség, pedig valószínűleg jövőre se lesz, amíg el nem készül a pálya Kapikule és Isztambul között.
dec. 8-ra elkészül a villamosítás Hodos-Pragersko között?
Ha igen, ez azt fogja jelenteni, hogy Ljubljanáig villanymozdony húzza a Citadellát és az Istriát is, ezáltal, valamint a 30-as felújítása miatt a menetidő is jelentősen csökkeni fog?
Gondolom, Hodoson a mozdonycsere ettől függetlenül megtörténik.
Nagyon jó lenne, ha nem is mindegyik zeg-i gyors, de legalább a Citadella a deltán közlekedne a tervezet szerinti 12.55-ös menetvonalon, a szombathelyi rész is külön.
Tavaly szó volt egy Bp-Istambul nyári vonat indításáról, ami akkor elmaradt. Lehet-e tudni arról valamit, hogy jövőre indul-e ez a vonat? Hányan utaznak 24 órát Istambulba vonattal. amikor a repülővel 2 és fél óra alatt és sokkal olcsóbban megtehetik az utat?
Olyan kérdésem lenne, hogy nem tudjátok mennyibe kerül egy Kiev-Moszkva vonat oda-vissza? Itt neten meg lehet-e venni a jegyet? Majd valamikor februárban mennénk!
Végülis igen, csak nagyjából tisztában akartam lenni az árral, nehogy trehányságból átvágják. Meg tudnád írni Andó Gergő honlapjának a címét? Nagyon régen odatévedtem egyszer, de most nem találom. Köszi! :)
Akkor csak a jegypénztár marad, ott meg tudják mondani az árat. Elméletileg az AG-honlapon közzétett excel táblákból ki lehet matekozni, de ha megtérítik akkor kb. mindegy, nem?
Azt elfelejtettem megírni az előző posztban, hogy a jegy egyben kellene és számlával (Forintban, mert téríti neki az intézménye) szóval ez a kishatárforgalmi + szerb belföldi modell szerintem így ebben a formában nem opció. Mindenképpen az Ivo-val szeretne továbbmenni, mert kicsit körül is akar nézni Szabadkán a fölös időben :)
Szeged-Szabadka és vissza jegyeket az eticketen is meg tudjátok venni, de érdemes a két utat külön, mert menettértibe nem adja. Összesen 5,2 euró, forintban fizetve.
Szabadkáról Újvidékre meg vesz belföldi jegyet helyben a pénztárban, lesz rá pár órája. de van korábbi vonata is 10:15-kor, ami 12:49-re ér Újvidékre. A menetjegy egységesen 384 dínár, de ha mégis az Ivóval menne, akkor arra kell IC pótjegyet is fizetnie, az +200 dínár. A pénztárban lehet kártyával fizetni.
Ennek is megvan a módja. Baromi egyszerű, csak mára a fórumozók mintha elfelejtették volna. Írsz egy pársoros kérdést az informacio@mav-start.hu -ra amiben a cseh közleményre hivatkozol. Megkapod hivatalos a választ, még az is lehet hogy azok tollából akik szerinted ide is megírhatnák. A különbség csak annyi hogy ezért nem fognak kirúgni senkit és mindenki örül.
Nem tudom, hogy a megfelelő topikba írok-e, nemzetközi utazás és jegyek kapcsolatban. A barátnőm utazni fog egy hétre Szerbiába, Újvidékre most vasárnap egy hétre és lassan meg kell venni a jegyét. Mivel szegedi, így utazna:
Namost nézelődtem a Start oldalán a kedvezményekről és kettőt találtam, de nem tudom mi a jó neki.
1) Beograd Spezial-t emliti ami Újvidékre 23,8 euró oda-vissza, de ez az ár a Budapest-Kelebia-Belgrád viszonylatra van értve, az Ivo Andriv ezen jár, de ő csak Szabadkán száll fel rá útmegszakitással másik vonalról
és a jegybe nem fér bele az útmegszakitás a leirás szerint
2) Állandó kedvezmények cimszó alatt irja az oldal azt, hogy (gondolom ez lenne a régi B.I.J.) menettérti jegyre 60% kedvezményt ad mindkét vasút, útmegszakitással is bármely viszonylatra, de árnak itt is 23,8 euró van feltüntetve, szintén Budapest-Újvidék távra.
Gondolom az árnak alacsonyabbnak kéne lenni, hiszen a Budapest-Újvidék távolsága nagyobb, mint a Szeged-Újvidék. Ahogy néztem a menetrendkönyvet, Szeged - Szabadka az 48 km, a Szabadka - Újvidék 110 km.
Ez körülbeül gondolom úgy jön ki, hogy magyar szakasz távja x km ára euróban x 60% kedvezmény + szerb szakasz távja x km ára euróban x 60% kedvezmény... Magyarán nem volna a menettérti jegye 23,8 euró...
Sajnos volrtak a múltban kellemetlen tapasztalataim a nemzetközi pénztárosokkal, (nem áltak a helyzet magaslatán) szóval nem szeretném, ha őt is átvágnák hozzá nem értésből.
Ha valaki meg tudná erősiteni nekem ezt, és esetleg egy nagyjábóli végösszeget tudna írni rá, megköszönném! :D
Alapokat nem kell elmesélni, inkább a 12701-es kérdésre várnék valamiféle választ bentről. Tudom mondtad, hogy ne várjak semmit, de akkor a csepegtetett információmorzsák sem menők, itt ise és másik topikokban sem. Nem csak tőled, hanem a vasutas kollegáktól. Látom nem szimpik a csehek, de gondolom előbb meg fogom cseh forrásból tudni, hogy mi lesz, mint a nagy államvasutak államtitkait. Ahol persze egy menetrend tervezet is kemény titok még mindig.
Ennyire alapoknál azért ne kezdjük már. Pláne ilyen markáns vélemények után. Szerintem érted te ezt csak most fáradt lehetsz és benézted.
Ez a vonat éppen a másik iránynak kedvez, amihez pont ez az időfekvés a megfelelő, de eddig pont ez hiányzott.
Nincs kőbe vésve hogy a szerelvényt a Startnak kell adnia. Futáskiegyenlítés, beforgatás, ... boldog-boldogtalan ilyen műszavakkal dobálózik itt, eddig feltételeztem hogy a jelentésük is közismert. De ha nem, egyszer szívesen elmagyarázom, nincs benne titok.
Igazad van - ilyen utasokkal en is talalkoztam mar. Forditott iranyban nem nagyon. Bar azt azert tartom, hogy ezeket a vonatokat a Parkany/Ersekujvar (+kornyeke)-Pozsony ingazok, a Parkany/Ersekujvar-Brno diakok,dolgozok es a Pozsony - .... utasok (es forditva) tartjak el.
Ha a MÁV-nak nincs is, másnak van. Amúgy jól félreolvastad, hiszen arról volt szó, hogy így a pozsonyi és az érsekújvári polgár is eljöhet úgy Pestre, akár egy napra is, hogy nem baromi korán kel fel, nem baromi későn ér haza, és mégis eltölthet itt értelmes mennyiségű időt. Találkoztam én már egy szlovák párral, akik Avala ide, Metropol vissza felállásban töltöttek itt egy napot...
Cafolj meg... A MAVnak egyaltalan lenne szerelvenye erre? Barmi, ami jobb mint a B vagon? Meg ugy csak kivancsisagbol hanyan kirandulnak Ersekujvarra. Meg Parkanyba vasarolni talan (inkabb Esztergombol)- de Ersekujvarra?
En a legtobbszor spanyol kirandulokat lattam Pozsonyba visszamenni - Bprol vagy interrailosokat, vagy Pragaba tartokat. Mast meg nem nagyon...
Lesz forgalma utána is, legalábbis nem kevesebb mint a többinek. Tökéletes egynapos kirándulóvonat Pozsony-Érsekújvár felől Budapestre. Ezzel gyakorlatilag teljes lesz a kétórás ütem. Teljesen nyilvánvaló hogy ezt is csak a bezzegcsehek akarták...