Indításnál a nagyobb fogyasztók valóban lekapcsolnak. Lámpák, fűtés, rádió, és a szivargyújtó is. Ha nem így lenne akkor a feledékeny autós úgyis bekapcsolva hagyna valamit és akkor indításnál még az indítómotor árama is rászakadna az akksira, hogy jól érezze magát.
A vezérlés nekem 2013 szeptemberében így nézett ki:
Vezérműszíj, feszítőgörgő,vízpumpa (28 224 Ft)
Vezérlés javítás (9 000 Ft)
De ne kérdezze senki, mi van benne, azt a szerelő tudja és mivel érti a dolgát így én nem foglalkoztam vele.
Az elsőre nem tudok épkézláb választ. Indításkor, ha jól rémlik, minden "nagy " teljesítményű fogyasztót lekapcsol, mert különben nem bírná az önindító.
A másodikra: inkább a minőségibb alkatrész, bár ennél is lehet hiba, de elég kis arányban. Ami talán jónak mondható, de majd javít valaki, ha nem így van: Gates, Ruville, talán még a Jakoparts...talán.
Biztonsági övre meg, nem lett véletlenül megtekerve? Ritkán, de ha úgy tekeredik meg, meg tud akadni...
A problémám a következő, a motor olyan 2000-2200 fordulat között de a legjobban 2200-nál hidegen és melegen egyaránt berezonál érzem a váltógombon is ha csak túráztatom vagy motor fékezek illetve lassú gyorsításkor produkálja erőteljes gyorsításkor nem,felnyitott motorház tetőnél nem hallani semmit és nem látom hogy elmozdulna vagy ilyesmi.Elég hülye hangja van én ritkán megyek zene nélkül de ha igen nagyon idegesítő. Régóta ez van nem tudom eldönteni hogy ez normális vagy nem a gép 2003 1.4 8v hibát nem jelez gondoltam olaj cser majd 700Km autópálya megoldja de nem,mily meglepő. 2006 óta használom meg vagyok vele elégedve. Mi lehet vele a baj ha egyáltalán az. A segítséget előre is köszönöm.
Az enyém is "zörög" kicsit hidegen, főleg télen, de pár száz méter és abbahagyja. Illetve ha benyomom a kuplungot. Ezt új kora óta csinálja, rosszabb nem lett, közelít a gép a 100.000-hez, sőt talán az utóbbi időben mintha kevésbé "zörögne" mint régen. Én is eleinte pánikoltam, de mivel melegen tökéletes a váltó és a kuplung is - márpedig ha valami szét van esve, az melegen is szét van esve, ugye - nem foglalkoztam vele.
Amit újítottam most a gépházban, az egy olaj-víz leválasztó szűrő a karter-gáz visszavezető csőben.
Értem. Akkor majd konzultálok a szerelővel, hogy ő mit mond rá. Nekem az a fura, hogy ha mechanikusan szar a kuplunkszerkezet, miért javul meg ha a motor meg a váltó eléri az üzemi hőfokot. Melegen ugyanolyan ramaty állapotban kell lennie mint hidegen.
Ez tényleg nagyon jó fórum, ill.a hozzászólók. Szóval a kalosom nekem is ilyen hangokat adott hidegen, de mikor benyomtam a kuplung pedált, csend lett majd ha bemelegedett a kocsi abba hagyta. Télen viszont hangosabb volt. Anno még garanciába többször reklamáltam, de hiába mindig leráztak hogy ez természetes, persze arra volt eszük hogy az olajcserét 30e. ért csinálják (4 l olaj ) stb.... . Hatvan skorpióinvest innen üzenem nekik hogy nagyívbe kerűlöm őket. Szóval odáig fajult hogy 2 éve már ha benyomtam a pedált már visitó hangot is adott majd egyre tovább morgott kiengedve is . Az idén már kénytelen voltam kuplungszerkezetet cseréltetni 65 e . Szóval nekem is voltak ilyen problémáim.Ez szerintem tipushiba több daewoo kalosostól hallottam már.
Értem, akkor az én alig 75 ezer km-mel még nem kell aggódnom nagyon. MOndjuk, mivel üzemmelegen úgy jár mint egy svájci óra, így olyan rossz nem lehet a szerkezet, csak ez a hang elég idegesítő tud lenni :)
Hidegindítás után zörgő hang hallatszik a motorfelől, ha benyomom a kuplungot elcsendesedik. Amikor eléri az üzemi hőfokot a gép akkor megszűnik ez a zaj. Mi okozhatja? Olvastam itt korábban, hogy esetleg a kuplungszerkezet, de ha az szét lenne hullva, nem befolyásolná az üzemmeleg állapot, hiszen melegen is szét lenne hullva. Váltani szépen lehet, mint kés a vajban, úgy működik a váltó. Húzni húz az autó, tehát elvileg a kuplungtárcsa még tapad is rendesen.
A váltó csinálhatja ezt a zajt, ameddig hideg az olaj benne?
Olyan problémám van, hogy a gáz üzemű daewoo Kalosomnál sokszor van az, hogy melegen bekapcsol a gáz és megint ki. Tudom, hogy meg van a motor hőfoka és a fordulat is, hogy átkapcsoljon. Elképzelhető, hogy a szivattyúnak van baja ?
Igen a PCV valóban az csak ez a szar 11 éves volt :) és nem segített semmilyen tisztítás kapott újjat így minden klappol és nem ártott a gyári fojtószelep beállítás sem mivel egyből meglett a hiba mikor 1500 rpm-en járt a motor hibás szeleppel. szóval örülök hogy ő volt a a ludas.
A gyárin igen csak nekem már nem az van,és azon sajna nincs,a trafót meg nem néztem de most meg fogom nézni,igaz már betéve tudom a sorrendet,mióta megírtad. :)
PCV szelep egy sima mehanikus kis basz, az elromlani nem tud, max bekoszolódni. Szerepe, hogy a karter túlnyomásos olajgőzét megszellőztesse, közvetlen a szívó torokba van bevezetve belőle egy cső, illetve a légszűrő csövéről van levezetve hozzá egy másik, amin keresztül a tiszta levegőt szívja. Lényegében megszellőzteti a kartert. Ha bekoszolódik és nem zár, akkor lehet olyan, hogy a folytószelepet megkerülve tud levegőt szívni a motor és pörög ha kell ha nem. Ki kell tekerni, kifújni féktisztítóval, aztán mehet vissza a helyére.
Ha nem vagyok indiszkrét, engem is érdekelne, hogy melyen információ érdekelne egy "teszt" videóból.
Műszerfal mint írták, faék egyszerűségű. Hangja kb annyi mint több millió más, ilyen kategóriájú autónak...ha extrémet akarsz 100-as szöggel 2 lyukat ütsz a dobba, vagy a dob elé a csőbe, és máris "racsing".
Visszajelzők semmi extra....sípol ha rajta hagyod a világítást kulcs kivétel után, meg amúgy is.....kézifék visszajelez amint 2 kattanásig behúzod, a többi meg szokásos.
Teljesítmény....2200-nál elváltogatva úgy 70le, de értelmesen fogyaszt(5,5,6,5l), ha 4-5000-ig van pörgetve 2-5 fokozatban, akkor halad szépen, de a hallani ahogy a műanyag tank horpad össze kb..