Mikor látszólag a klima megáll, csak nagyon lassan forog a mókuskerék, szinte hang nélkül, akkor mekkora a fogyasztása? Ez a lemodulált állapot? Erre irják, hogy ~280~800W alá lemegy? Nem sok az egy kicsit, úgy, hogy ergó nem fűt?
Ma volt a klimasom a szokasos oszi takaritason, most viszont a szokasos "atnezem atsprezem" megoldast nem itelte elegendonek es elokerult a mosozsak. Ami mocsok kijott, azt nehez elmondani!
A szomszed klimajanal ugyanez volt...
Tudjatok mi a kulonbseg a Micsu es a Gree klimak kozt? A Micsu klimak szetszedese joval kevesebb karomkodassal jar!🤣
Szerintem részben készülékfüggő. Én jelenleg a központi helyre elhelyezett klimát tesztelem. Ennek az alapfogyasztása elég elhanyagolható, ezért Auto módban hagyom had ténykedjen. Én úgy gondolom, hogyha képes a készülék értelmes módon lemodulálni, akkor hagyni kell, hogy csinálja. Persze nem árt ha tudod mérni a fogyasztását.
Ebben a hsz ben már sikerült bevenned az elgurult gyógyszered látom kezd hatni,de itt is le ostobázol,képzeld amit leírtál azt tudom.
csináltam egy videót bulshit de nem vágod....
Miért kell mindig arra ugrani amire nem kellene
Már tegnapi nap miután egy klímás barátomtól megkaptam ugyanezt a választ amit te írtál,visszaírtam neki inkább törlöm mert el fog menni a beégetés irányába, nem fog lejönni a bulshit,de úgy voltam vele megvárom a kommenteket.
Nem fog a földhöz vágni ha megfogom a fázist hidd el, nem szerzem meg sem neked sem másnak ezt az örömet!
Lehet hogy már volt kérdés, de okos keresőszó hiányában nem találtam rá.
Hogy érdemesebb klímával fűteni. -Természetesen a fogyasztási adatokra vagyok kiváncsi.
- Szakaszos idő volumenben menjenek a cirkók, - otthon tartózkodáshoz igazítva - Nappaliban lévő legnagyobb klima (ami egyébként nyitott ajtók mellet ebben az időben befűti a kecót, igaz relatív sűrűn kapcsolgat ki be) ez menjen állandóan a többi meg otthon tartózkodáshoz igazítva - Vagy kikapcsolás nélkül az összeset üzemeltessem.
- jelenleg 4 klima van a lakásban. mellette egy gáz cirko, csak a fürdőt+ wc fűti felhasználási időhőz igazítva Szigetelt egyszintes kertes ház, igaz rég volt szigetelve és akkor sem 30 centi vastagon de valamennyi van rajta. Padlás szígetelés 30 centirel idén bővítve.
Pontosan ezt csináltam én is. Két nagy energiafaló helységbe tetettem a két klímát, amivel nagyon hatékonyan lehetett átmeneti időszakban tehermentesíteni a gázcirkót, ráadásul amikor használni kellett alacsonyabb hőfokon is, így a kondenzáció miatt jobb hatásfokot értem el a kazánnál is. Sajnos a kondenzációs kazán+radiátoros fűtés nem optimális, de történelmileg így alakult.
Külön szerencse, hogy tavalyi tulajdonképpen az egész tél átmeneti időszaknak számított. :-)
A klímás fűtés nem igazán jött be, különösen amiatt, hogy Gree nem hajlandó leszabályozni fűtés üzemmódban, majdnemhogy on/of módban dolgozik, de van egy óriási előnye, amit nagyon szeretek. Nincs meg a radiátoros (egyéb) fűtésre jellemző tehetetlensége. Reggel, mire lefő a kávé, trópust csinál a nappaliban, nem kell 3 m3 gázt elégetnie, hogy felfűtse a rendszert. Szerintem ezzel sikerül a legtöbbet spórolnunk.
Sokan - akik átlépik a védett zónát - rakatnak egy-egy gépet,a legnagyobb helyiségbe,pl nappaliba ,hogy azt hőszivattyú elven fűtsék...Ez egy járható út az elszaladó ktsg.-ek ellen.
Nekem most olvasták le a gázórát, a korábbi ~2800 m3-ről "szoktam" le 1700 m 3-re, két klímával. Kicsit összébb is húztuk magunkat, de nem fagyoskodtunk.
Alapvetően ahogy előttem írták, de nem a fajhő (hőkapacitás) hanem a fűtőérték az alapul vett mennyiség.
Az égéshő a felszabaduló teljes hőmennyiség, ebben benne van a képződő vízgőz lecsapódása során keletkező energia is (a földgáz (kb=metán) égésekor szén-dioxid és víz keletkezik).
Régebben praktikus okok miatt a vízgőz lecsapódása nem volt kívánatos (a savas víz szétmarta a kazánt) ezért a vízgőz lecsapatása nélkül kivehető hőmennyiséggel, az ún. fűtőértékkel számoltak. Hagyományosan ebből jön a kazán hatásfoka. A vízgőz energiatartalmát felhasználhatatlan hulladéknak minősítették. Ha minden fűtőértéket kiveszünk a gázból, akkor 100% a hatásfok. De ilyenkor még ott van az az energia, ami a gőz halmazállapotban maradó vízzel elillan a kéményen . Ha még ezt is kinyerjük (kondenzációs kazán), akkor a hagyományos módon számolva a hatásfokot 100% fölötti érték jön ki.
Olyan ez, (kicsit sánta példával) mint ha azt mondanám, hogy idén a szőlőm 100%-ából bort csináltam. A mag és a héj értelemszerűen kuka. De jövőre veszek új gépeket és effölött csinálok még törkölypálinkát és szőlőmag olajat is. Ezek szerint jövőre a szőlő több mint 100%-át használom fel :)
A kondis kazán 100% feletti hatásfoka, a fajhő és az égéshő közötti különbségben van. Költségre nézve igaz, az égéshőt fizeted, de a fajhőt is ki tudod venni az égéstermék kondenzálásával.
Ez emlékeim szerint +7%, ha a visszatérő hőmérséklet 30 fok alatt van.. ekkor valósul meg, hogy az 55 fokos füstgáz egy része, kicsapódik a másodlagos hőcserélőn... de ennyi.
Ez le tud. Ezen felül alacsony hőfokúnak lett tervezve a rendszer. Eltelt 1-2 hónap, mire kitapasztaltam, mit hogy kell rajta beparametrizálni, azóta szépen teszi a dolgát. Külső hőmérséklet függvényében is szabályoz. Amikor 4 éve épült a ház, ezt kaptam hozzá fűtésrendszer gyanánt, akkor még a hőszivattyúra nem voltak ennyire "rápörögve".
Forintosítva, a havi gázszámlám 10e Ft átalányban, az éves elszámoló számla ehhez képest +- pár ezer Ft. Ebben a főzés és a melegvíz is benne van. A ház 130m2, a termosztátok 23 fokra vannak állítva. Az áramszámlám így is (most már) 14e (korábban az is 10e körül volt), 300kWh a havi átlagos áramfogyasztásom. Ehhez képest nem hiszem, hogy hőszivattyúval jelentősen kisebb havi költséget ki lehetne hozni, főleg, ha a beruházási költségeket is hozzá számolnám, megspékelve hálózatfejlesztéssel (most 1 fázis 32A-rel szépen elbír mindent).
Szerinted lehet elavult, szerintem meg jó így jelen állás szerint.
"hatásfoka békapopsi alatt"
Állítólag a kondenzációs kazánok hatásfoka 100% fölött van :) Bár ez számomra is kissé értelmezhetetlen, amíg ilyen költségekkel tudok számolni, nem nagyon pörgök azon, hogy mibe kéne még milliós nagyságrendben befektetni, hogy aztán havi pár ezret megspóroljak vele.
Azért pillantottam ma már rá, mert éjjel nálunk a héten mostmár 3. napja fagy.
Ahogy a múltkor is leírtam kb 80 nm-t füt.
( kicsit többet, de ez férjen bele)
21,5 fokot tartok vele, az energia reportja nagyon pontos Shellyvel mérem párhuzamosan.
A klima non stop megy október óta, és folyamatosan temperál. Amikor eléri a kívánt hőfokot 40-50 watt körüli csendes üzemre vált.
Az átmeneti időben a napi átlagfogyasztása 4,5 kwh.
250-270 wattnál a fogyasztás még nem ment feljebb. Jelenleg sem..
A helyiségben két darab radiátor van, amik idén még nem kapcsoltak be. Tavaly ilyenkor már bőven mentek. A megtakarítás a gázban lesz majd mérvadó. Októberben 45%, november első 6 napjában 40%. Ezek elég kis minták, de már mutatnak valamit... jelenleg ez nálam, a megtakarítás, eddìg 65 m3... (90-el léptem túl a bűvös ezerhétszázakármennyit, amiért 78.000 birodalmi krajcárt köhögtem be pluszba MVM-éknek, tavalyi fűtés + melegvíz )
Nyílván biztos, rá lehetne fogni az időjárásra, ám keresztanyám háza itt van mellettünk, és nála grammra ugyanannyi gáz fogyott mint tavaly,, semmi sem változott nála.. szóval, ez most nem befolyásoló tényező.
A minimális cél 350 m3 gáz lefaragása lenne maximum 1000 kwh energia felhasználásával.
Meglátjuk, hogy sikerül-e. Ha igen akkor folytatom a fejlesztést...
A klima egyébként automata üzemmódban megy, nincs állítgatva a fordulat. Bent a hangja nulla, kint néha ciripel, de nagyon alá kell állni, ha hallani akarod.
Aha, hasonló befúvóim vannak. Még minden fullra nyitva van, majd ha készen lesz az ötödik ág, játszogatok velük. Már ha kell, mert nagy szabályozgatásnak nem látom szükségét, esetleg talán erősebb mínuszokban. Ês igen, sima lemezből gyártott dobozok lettek, semmi cifraság nincs bennük.
A "Test Run" 30 perce alatt fullgázon pörgött a beltéri, a kültérit nem tudom, de volt szélvihar előtte, nyilván dolgozott az is .Sem a beltéri mellett állva, sem az anemosztátok alatt állva semmi zaj vagy huzat nem volt tapasztalható.
-szerintem nem jó a kinézett szűrő, D200 200m3/h-nál már 100 Pa felett fojt, az rengeteg! Nálam XPS-ből ragasztott dobozban van 7 m2 G3-as szűrőpaplan behajtogatva. Kb ~100m3/h-t fojtott
- A hőveszteséget úgy lehet jól megbecsülni, hogy amikor jó hideg van, átkapcsolod csak ventilátorra és megnézed hogy mennyi a beszívott és a kifújt levegő hőmérséklet különbsége. 1000m3/h-nál már 1 fok esés is 330 W veszteséget jelent..
-Végül az osztódoboz gyártatott, lemezből hajtogatott egység lett?