Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mistermekkmester Creative Commons License 2012.11.24 0 0 164

Írj egy mailt, tudok segíteni

Előzmény: repro45 (163)
repro45 Creative Commons License 2012.11.23 0 0 163

1,6 HDI 109 LE peugeot308 2010-es

Előzmény: mistermekkmester (162)
mistermekkmester Creative Commons License 2012.11.23 0 0 162

Milyen típusú az autó amire kellene, és milyen motorral?

Előzmény: repro45 (161)
repro45 Creative Commons License 2012.11.23 0 0 161

Sziasztok!

 

Van valakinek információja az MMC autochip -ről? Pozitív negatív tapasztalatok.

A honlapján sok referencia van, ami szimpatikus, de örülnék, ha valamelyitekkel felvehetném a kapcsolatot. Keresek megbízható tuningkészítőt, turbódízel autóhoz. Egyenlőre Őt látom a legprofibbnak, de jó lenne közvetlen információ.

 

mistermekkmester Creative Commons License 2012.11.10 0 0 160

Írj egy mail-t és megbeszéljük.

Előzmény: zuzoda (159)
zuzoda Creative Commons License 2012.11.04 0 0 159

Sziasztok . Ki szeretném tanulni a csiptuningolást . Nem tudnátok benne segíteni , hogy hol kezdjek neki ( kerestem iskolákat , de sajnos nem találtam) ?

Üdv.: Balázs

vwszr Creative Commons License 2012.10.26 0 0 158

oct tuningrol van valakinek tapasztalata eszrevetele? 2.0 TSI motorba tennem es 170rol 240 lora emelne a teljesitmenyt.

mistermekkmester Creative Commons License 2012.10.12 0 0 157

Egy kicsit talán, írj egy mailt és megbeszéljük...

Előzmény: vad001 (156)
vad001 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 156

Hát konkrétan a befecskendezési menüpont pdtdi esetében. kerestem minden fajta oldalon pakisztántól franciáig manuált de semmi értelmeset nem találtam. te vágod ezt a programot?

Előzmény: mistermekkmester (155)
mistermekkmester Creative Commons License 2012.10.08 0 0 155

Konkrétabban?

Előzmény: vad001 (154)
vad001 Creative Commons License 2012.10.07 0 0 154

Sziasztok. Ecm2001-el kapcsoltaban tud nekem valaki segíteni néhány dologban? Előre is nagyon szépen köszönök minden helpet.

Üvd, Zoli

Törölt nick Creative Commons License 2012.09.24 0 0 153

Esetleg a letöltött software átprogramozásáról ha van valami infód, azért is nagyon hálás lennék... ;)

Skype:skyego

Előzmény: krob11 (151)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.24 0 0 152

Köszönöm szépen a gyors választ!

Nos, megint tanultam valamit ;) Ennek mindig örülök :)

Abban esetleg tudnál segíteni, hogy hol találok egy olyan adatbázist, leírást ahol megtalálhatom a különböző motorvezérlők mibe vannak beszerelve és a K-Line vonal mit jelent és milyen egyéb technikák/vonalak léteznek és miért?

Hálás köszönet érte. Sokat segítenél nekem :)

Előzmény: krob11 (151)
krob11 Creative Commons License 2012.09.24 0 0 151

Félreértettél, nem lebeszélni akarlak, csak megóvni az esetleges bosszúságtól. De ha komoly a szándékod, akkor hajrá :)

A  te esetedben (Daewoo Nubira 1.6 16v 106LE) feltételezem (nyilvántartás alapján), hogy Sirius D42 motorvezérlővel van szerelve, de nézd meg pontosan, hogy milyen is van bent a te autódban.

És elvben elég a Galletto 1260, mivel csak a K-Line vonalon történik az ECU programozása.

 

Előzmény: Törölt nick (150)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.24 0 0 150

Értem kedves krob11.

Valahol el kell kezdeni. Vagy tévedek? Egyébként minden kezdet nehéz.

Sok olyan dologba fogtam már bele az évek során, amibe a profik is nehezen és 20X átgondolva vágtak bele/vagy sem, de eddig még mindent megoldottam.

Miért vennéd el az embertől azt a sikerélményt amire általában az embernek szüksége van?

Lebeszélnél? Rám, vagy a buxámra való tekintettel?

Nem is ismersz. azt sem tudod, hogy ki vagyok.

Egy kérdést tettem fel csupán. Arra  ha tudod a választ akkor ne tarsd vissza magad (légyszi), ha pedig nem akkor hallgass (légyszi).

Részemről már csak az a kérdés, hogy Galletto 1260, vagy MPPS v12, vagy valami egyéb legyen a segítő partnerem a dologban, mert létezik még egy két vélhetően jó megoldás, csak biztosra szeretnék menni.

Ezért fordultam hozzátok.

Köszi előre is a válasz(oka)t.

Előzmény: krob11 (149)
krob11 Creative Commons License 2012.09.23 0 0 149

Természetesen van ötletem: felkeresni egy profit.

Megjegyzem, ha azt kérdezed, hogy  "milyen chipptuning software programot ajánltok, mert amikket eddig találtam az nem ismeri ezt az autót", akkor meglehetősen hiányos a tudásod (chiptuning esetében biztos), így könnyen hazavághatod a motorvezérlődet, ami súlyos tízezrekbe fog fájni.

 

 

Előzmény: Törölt nick (148)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.23 0 0 148

Senki.

Senkinek semmi ötlete/javaslata?

Előzmény: Törölt nick (147)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.22 0 0 147

Sziasztok!

A Daewoo Nubira 1.6 16v 106LE autómhoz milyen chipptuning software programot ajánltok, mert amikket eddig találtam az nem ismeri ezt az autót.
Lehetőleg tudjon magyarul a program, de ha nem az sem gáz.
A válaszokat előre is köszönöm.

s8quattro Creative Commons License 2012.08.05 0 0 146

A saját szemeimmel keresgéltem meg,és sok helyen volt benne,tesztelni sem volt egyszerű,mert az 250 volt gyárilag ...

Előzmény: A5 S5 (145)
A5 S5 Creative Commons License 2012.08.04 0 0 145

Elfogadnék egy kis segítséget....

Az ECM Titanium elvileg kikapcsolja a flashből. Viszont csak két limitert talál meg driver.Van egy harmadik is amit "kézzel" húztam az előző kettőhöz,mert ha csak a driverre hagyatkoztam akkor nem történt semmi változás a gyakortatban. (így,hogy mindhárom limiter meg van emelve,még nem próbáltam ki)

A gyári Merci gép a fejlesztői menüben  enged 250km/h-ig emelni a végsebességet (ennek 210km/h volt mert amerikai piacra készült a szekér),viszont gyári Merci cucc vagy a kis epromban vagy műszerfalban írja át.

Kérdésem az,hogy alkatrészben írtad át,milyen programmal? Feltéve ha akarsz róla beszélni... :))

Előzmény: s8quattro (144)
s8quattro Creative Commons License 2012.08.02 0 0 144

Én igen,miért?

Előzmény: A5 S5 (143)
A5 S5 Creative Commons License 2012.08.02 0 0 143

Sziasztok!

 

Innen esetleg kapcsolt már ki valaki végsebesség korlátozást Bosch ME2.8-ból?

Merci Cl,Cls,w211-500, AMG55,stb-ben van ez a vezérlő.....

krob11 Creative Commons License 2012.03.27 0 0 142

google.hu

 

Komolyra fordítva a szót, keress profi (szakmai) autó javító/tuning oldalakat, de sehol sincs fent direkt formában a tuningolt ECU program.

Megjegyzem, hogy tuning során az adott autó saját (kiolvasott eredeti) programját módosítják, részben ezért is ilyen drága (mert egyéni munkáról van).  

Előzmény: PePe-VFR (141)
PePe-VFR Creative Commons License 2012.03.27 0 0 141

Sziasztok,

 

Hol érdemes ilyen chip tuningos program után néznem? tudnátok ebben segíteni.

 

köszönöm

Előzmény: krob11 (140)
krob11 Creative Commons License 2012.03.23 0 0 140

Úgy érzem, műszakilag kell egy-kis kiegészítő információ:

Először is kezdjük azzal, hogy mi is az a részecskeszűrő, és hogyan működik:

A történet valahol ott kezdődik, hogy a gyártóknak valahogy le kell nyomni a kibocsájtott korom mennyiséget, amennyiben eladhatóvá szeretnék tenni az autóikat az érvényben lévő EURO 4-5-6 emissziós korlátok mellett. Ez mind szép, hogy óvjuk a Földet és gyermekeinket, de az alkalmazott megoldás – hát hogy is mondjam – kicsit kezdetleges. Kitalálták tehát a mérnökök a koromcsapdát és ezzel megoldották a saját problémájukat (zöld út a dízel eladásoknak), ellenben a kiforratlan technikával jóformán megoldhatatlan probléma elé állították a napi életben az autótulajdonosokat.

Hogy is működik a részecskeszűrő (dpf)?  A felépítését tekintve nagy vonalakban abból áll, hogy az eddigi nemesfém katalizátort (ami a CO és az NOx értékeket hivatott csökkenteni és emellett biztosítja az egész rendszer melegen tartását az oxidációs folyamat által) megtoldották egy karbamid folyadékkal átitatott szűrővel. Itt illik a koromnak lecsapódni, amit az meg is tesz ügyesen. Igen ám, de hogy fog eltűni az ott lerakódott korom? Hiszen amennyiben ott marad, hamar eltömődhet a kipufog rendszer, ami működésképtelenné teszi az autót. Nincs más lehetőség, az összegyűlt kormot EL KELL ÉGETNI! Egy részecskeszűrőt szétvágva az alábbiakat látnánk:

 

 

Ahhoz, hogy égetni tudjanak a részecskeszűrőben, a mérnökök kitalálták az utóbefecskendezést, ami nem jelent mást, mint hogy úgy időzítik a gázolaj befecskendezést, hogy a többletként befecskendezett gázolajból származó szénhidrogén ne az égéstérben hasznosuljon, hanem a részecskeszűrő előtt a katalizátorban oxidálódva felmelegítse a dpf-et min. 650 Celsius fokra és a dpf-et TARTÓSAN !!! ezen a hőfokon tartva elégjenek a korom részecskék.

Honnan tudja az autó motorvezérlője, hogy itt az ideje dpf regenerációt tartani? A legtöbb autónál ezt úgy oldották meg, hogy figyelik a részecskeszűrő aktív rész előtti és utáni nyomásokat, és a nyomáskülönbségekből, a motorvezérlőbe programozott kalibrációs értékek alapján, számolják ki az elrakódás mértékét és a regeneráció szükségességét.

De visszatérve a részecskeszűrőhöz: amennyiben elkezdődik az égetési folyamat, szinte minden gyártó meghatározza az autó kezelési utasításában (kézikönyvében), hogy mit kell tenni :  - Opel : haladjon legalább 20 percig, lehetőleg dombon ! lefelé motorfékkel, amíg a procedúra lezajlik ! (vicces, majd nem de?)  - VW csoport autói. : keressen nyílt szakaszt, lehetőleg autópályát és haladjon folyamatos sebességgel, amíg a dpf ikon el nem tűnik a műszerfalról (no comment).

És a problémák csak most kezdődnek! Eleve sok autótípusnál az autó tulajdonosai nem is tudják, mikor kezdődik a procedúra, így nem is tudják, mikor nem kellene pl. megállni és leállítani az autót. Az eredmény : eldugult részecskeszűrők, vészregenerálások a márkaszervizekben, letiltott motorvezérlővel max. 40-60 km/h-val közlekedő dühödt fejű tulajok és a tulajdonosok idegeit tovább borzoló barátnők/feleségek.

Amellett, hogy a fenti égetési (regenerációs) folyamat többlet gázolajfogyasztást eredményez, a szegény autótulajdonos hírtelen azt tapasztalja, hogy a fürge paripája egyszerre lomha szamárrá változott, és bele sem merek gondolni abba a helyzetbe, amikor ez a regeneráció pl. egy kamion előzése során kezdődik el, közben már felbukkant a szembejövő is, és minket ne adj isten mások is követnek az előzésben! HORROR!!!

Tehát mit lehet tenni, ha a szerencsétlen – amúgy boldog – autótulajdonos megunta a technika ezen vívmányát (részecskeszűrőt), és csak azt szeretné, hogy az autó VÉGRE arra legyen használható, amire vette – az autózásra? A megoldás a részecskeszűrő deaktiválása, ami igazából 2 lépcsőből áll:

  1. A motorvezérlőben ki kell kapcsolni a részecskeszűrő figyelését,
  2. Magát a részecskeszűrőt fizikailag vagy el kell távolítani az autóról (pl. akár egy csődarabbal, bár sokkal intelligensebb megoldás, ha a részecskeszűrőre hasonló toldattal váltják ki azt, így külsőleg nem állapítható meg annak hiánya), vagy egyszerűen a részecskeszűrőt átütik, ezzel biztosítva a kipufogó gázok szabad áramlását.

De mi lesz abban az esetben, ha nem végezzük el a 2. pontban leírt feladatot? A dpf természetesen annyira el fog tömődni korommal, hogy előbb-utóbb a kipufogógázok fojtása oly mértékű lesz, hogy az autó motorja akár be sem fog indulni. Tehát a motorvezérlő ECU dpf deaktiváló tuning után feltétlenül fel kell keresni egy kipufogó szervizt (vagy ismerős autószerelőt), és „gondoskodni” kell a dpf sorsáról (a kipufogó rendszer átjárhatóságáról).

 

 

Előzmény: enterprise (139)
enterprise Creative Commons License 2012.03.23 0 0 139

Ez az hajra kapcsolja ki mindenki a reszecskeszurot, szennyezzunk megjobban.........

krob11 Creative Commons License 2012.03.16 0 0 138

Tegnap átprogramoztam a Merivám motorvezérlőjét (Z16XE motor, 2005 évjárat) Euro4 emissziós értékekről Euro2-re egy kis tuninggal kombinálva (javult az alacsony- és a közép fordulattartományban a motor nyomatéka).
Így csökkent a fogyasztás (8,5-ről 7,2-re), és a jövőben nem kell törődnöm esetleg sem az EGR hibával, sem a katalizátor ill. a második Lambda szonda meghibásodásával, hisz teljesen ki vannak kapcsolva. Mivel a katalizátor fizikailag a helyén maradt, a kipufogó gázok káros anyag értékei nem romlottak.

Mivel nem találtam egyetlen egy tuning műhelyt, aki vállalta volna ezt az Euro4/Euro2 átprogramozási beavatkozást, magamnak kellett megcsinálnom. Ehhez vennem kellett egy MPPS v12.0.0.6 tuning interfészt (nem kínai akármit, ami hazavághatja a motorvezérlőt a kapcsolási rajzában rejlő hiba miatt, hanem minőségi EU-s gyártmányt), amivel először kiolvastam a motorvezérlő eredeti szoftverét, ezt egy kedves ismerős (nem ingyen, de eléggé baráti áron) átírta megfelelő programokkal tuningolt Euro2 értékekre, amely átírt motorvezérlő firmware-t az MPPS segítségével visszatöltöttem. A művelethez nem kell semmit sem szétszedni, a teljes beavatkozás a diagnosztikai csatlakozón keresztül történik.

Amúgy hasonló módszerrel ki lehet kapcsolni pl. a CDTi motorok részecskeszűrőjét is, sok fejfájástól mentve meg az autó gazdáját és csökkentve a fogyasztást is (nem kell + gázolaj a részecskeszűrő regenációjához).

Apropó, a vadiúj, EU-s (nem kínai klón) 2 használt korlátozás mentes MPPS v.12.0.0.6 interfész eladó, 30 eFt-ért.

 Az MPPS v12 több-száz autó és motorvezérlő programozását támogatja: Alfa Romeo, Audi , VW, Skoda, Opel, Mercedes, BMW, Renault, Iveco, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Ducati, Fiat, Ford, Honda, Hyudai, Kia, Lancia, Mini Cooper, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Porsche, Renault, Dacia, Saab, Seat, Suzuki, Volvo gyártmányú autóknál.

freeerik Creative Commons License 2012.02.29 0 0 137

Sziasztok!
Van valakinek gyakorlati tapasztalata Suzuki alto chiptuningolásában?
Akinek van, azt szépen kérem írjon 1-2 sort. Köszi . 

m.sada Creative Commons License 2012.02.11 0 0 136

Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata M.Sprinter 313 CDI chiptuning ügyben???

krob11 Creative Commons License 2012.01.30 0 0 135

Sziasztok!

-

Kérdés: adott egy Z16XE motor (Opel Meriva 2004. év végi gyártmány, 2005 modellév, a motorvezérlő Delco Multec HFSI-2.5).
 Ki vállalná/ki tud korrekten downgrade-lni E4-ről E2 verzióra katalizátor, második Lambda és EGR deaktiválással (szoftver/kalibrációs táblázatok cseréje)?
 Ha valakit érdekel, akkor az ECU flash-be töltendő E2-re módosított vezérlő programot be tudom szerezni (csere-bere alapon: adom a programot cserébe azt feltöltik az ECU-ba).

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!