Zenében lehet hogy nincs " kinnfentes" és bennfentes ? Ha magunkévá tesszük Kenedy elhíresűlt gondolatát hogy ne azt kérdezd mit kaphatsz hanem mit adhatsz a világnak /Amerikának???/ akkor valóban talán még a legkisebb is számít /nem Tesco reklám /
Az is igaz igaz hogy a - nyomor szekerén csikorog a szerelem - meg az az is hogy -magának rág ki rág, dolgozik a pici fog-de az sem árthatna ha működhetne az a bizonyos állami mecenatúra Hammond ügyileg is hisz annyi felesleges /számomra/ dologra tűnik el költségvetési pénz / biztos rossz helyen állok nincs rálátásom / .Marad a gondolat számomra továbbra is hogy hajrá Magyarország , hajrá Magyarok ne csak a fingot reszeljük /bár ehhez nagyon értünk/!!!
Bennfentesek tekintetében igazad lehet. Csak mi kinnfentesek vagyunk. Lám, ki jár itt Zeneakadémiára (felteszem a mesterkurzusok nem ingyenesek, pláne az utca emberének)?
Na mind1. Én a Jazz Szövetségtől várnék többet (egy 30 éves szakmai múlttal), bár díjakat itt mi is osztogathatnánk magunk közt hammondosok ahogy ők... ;)
Mások hibáit felhasználva megnyugodhatok saját tulajdonságaim miatt. Az okok, amiért megítélhetem felebarátom, hízelegnek önérzetemnek (lásd Lukács 18,9-14).Sed in erare perseverare in stultum esse
Az egymás megítélésének elhagyása nem passzivitáshoz vezet, hanem feltétele a továbblépésnek és helyes viselkedésnek, lehet hogy meg kellene próbálni?
Matyó, Nemecsek gittegylete szintjén egyet értek, csak itt az az érdekes, hogy a J.Sz. 30 éves fennállásával, és hogy a hazai jazz oktatás megalapozója, tisztelt Gonda János tanár úr alapításával, a jazztanszakhoz képest mégis csak egy pozitív hatását tekintve jelentéktelen szervezet, lehetne ez másképp is.
Példának okáért, ami az egyik zászlójukra van tűzve, idevágóan emigyen hangzana:
"A workshopok, mesterkurzusok nagy jelentőséggel bírnak a jazzoktatás területén. Iskolai keretek között, vagy jazztáborokban létrehozott személyes találkozás egy neves, világhírű jazzművésszel nagy élményt jelentenek a hallgatóknak emocionális és szakmai fejlődésük szempontjából egyaránt.
Tapasztalatok bizonyítják, hogy a workshopokat vezető művészek sok esetben olyan inspirációt, vagy szakmai útmutatást képesek átadni hallgatóiknak, amelyek további pályájuk meghatározó eleme lehet. A Magyar Jazz Szövetség évente többször jazzoktatási intézmények hallgatói és lehetőség szerinti kiemelkedő jazzművészek szakmai találkozóit szervezi a Szövetség szakmai partnereivel."
Aztán konkrétumok, felsorolások terén meg üres az oldal. :(
Hát én nem tudom ez a Jazz Szövetség mire jó azon kívül hogy szedik a tagdíjat, de én nem látom hogy általuk lépett volna vmit is előre a jazz-kultúra terjesztése.
A Jazz szövetségbe elég nehéz érdeklödést csiholni a Hammond orgona kurzusok irányába ,és ha nem legnagyobb trendy nevekben gondolkodunk akkor azért van Élet rajtuk kivül is pl Jacek Klesyk / lengyelországi Szabo Zsolt /aki „Krakowska Szkoła Jazzu” nevű intézményben, kifejezetten Hammond orgona kurzust vezet szerintem érdemes figyelni rá. És könnyebben "megkapható" A LFZ ben pedig szerintem még mindig mindig "idegen" a Hammond oktatás , a cimbalom tanítása is inkább szóba került /belső információ/ mint a Hammond
Belgiumból a tavaly áprilisi bemutatón Dirk van der Linden is otthonosan mozgott a stílusokban meg a fullos hangszeren.
Esetleg az olaszoktól Alberto Marsico, Sam Paglia?
Érdekes lenne egy ilyen workshop a Hammond orgona bevált stíluskeretein belül. Wild Bill Davis, Jimmy Smith, Jon Lord, Emerson, Cory Henry. Az ő "titkaikat" lenne érdemes boncolgatni.
egy provokativ kérdés ha szerveződne Hammond orgona mesterkurzus / lehet hogy lehetöség is lenne rá/ akkor kiket érinthetne a téma ? Ha visszajelzést kapnék jobban tudnám előterjeszteni a témát akikre ez tartozna , köszönöm ...
De rég hallottam, jó kis este volt! Viszont a hegedűszóló miatt beugrott valami. Nem tudom ki a hegedűs, de lehet hogy udvarias gesztus volt a kaliforniai zenekar felé.
Ugyanis a Deep Purple a pályája kezdetén, 1968 őszén együtt koncertezett vadnyugaton az It's a Beautiful Day együttessel. És megfogta őket az egyik számuk, de annyira, hogy egy évvel később nem átallották ellopni a Bombay Calling számukat: https://www.youtube.com/watch?v=jEKg9qyEQmw
Átkeresztelték Child In Time-ra. (Ok, amihez hozzányúlnak, abból mindig jobb lett mint az eredetből)
A siker miatt viszont tudomására jutott a dalszerzőnek és lett nagy fölfordulás. A menedzserek összedugták a fejüket és találtak egy érdekes megoldást. Az amerikai zenekar "visszalophat" egy -akkor sikeres- számot a Deep Purplétól! Meg is tették, ez lett a Don and Dewey. Benne a hegedűszólóval. Na ez a hegedűs változat ugrott be ebben az 1999-es előadásban.
Előre megírtam, hogy egy szám lesz orgonaalapú. Nem bennfentesek hasraestetése volt a céljuk, ráadásul Göme egy nem mexokott hangszeren játszott. Viszont szépek voltak képek. Akár Legend reklámnak is beillene :-) A harmadik számban is volt egy picit középtájt orgonával beszínezve. Az Edda nem annyira tipikusan orgonára épülő hard zenekar mint mondjuk a P.Mobil, Korál. Ismert számok egy rendhagyó stúdiókoncert által, szerintem elfogadható megszólalással. A transzponálás lehetősége viszont felmerült bennem.
Hát én nem estem hasra ettől az "alig van benne orgona" Edda produkcióktól. A szintikre több hangsúly volt fektetve. Lehet kár volt "odacipelni" a hangszert... :(
Hát kérem , egyetemisták , amatörök , meg egyáltalán akit érdekelhet SOTE szervezésében „HAMMOND orgona-verseny”
Az Egyetem 2020-as Tavaszi Fesztivál „Virtuózok Viadala” programját támogatóan felajánlásra kerül 35-15-10 eFt értékű Semmelweis Kiadói Vásárlási utalvány a Hammond orgonán játszó I-II-III helyezetteknek. indok: 2020. március 21-én 335-éve született Johan Sebastian BACH előtti tisztelet a hangszer kuriózum a Hammond-orgona hangjaival Az Egyetem 250. Jubileumi évében. (HÖK)
A résztvétel a fontos nem a gyözelem / no ezt a mondást sem én találtam ki /
Nem. Az enyémet lehet hallani. De mindenesetre általa újból kipróbálva az alternatívákat, neki ez jön be leginkább.
Tegnap kifejezetten rockosra átprogramoztam, hogy ismeretlenül is, bekapcsolás után olyan hangot hozzon. Élesebb TG modell, bugyborékolósabb, kivezéreltebb lezlieffekt, fémesebb vibrátóscanner.
Apró infó. Aki kíváncsi a Legend Live rockos hangjára, szombaton megnézheti, hallgathatja. A Lottósorsolás alkalmával az Edda 3 számot játszik el élőben. Ebből egy lesz kifejezetten orgonaalapú, Hammond szólóval is.
A technikai egyszerűség és helyszűke kedvéért színtiszta vonaljel lesz saját szimulációval.
Én azt gondolom, hogy van egy alap, amit megtanulhatsz akár egy mestertől. Aztán jön a saját intelligenciád, és saját formádra igazítod a tudásod. Attól lesz majd egyéni a játékod, vagy a festményed, és akármi más. Szerintem jók a "szakmunkás képzők" csak valaki lusta tovább gondolni a tanultakat, és azokból lesznek a zeneipari szakmunkások. Sok ilyen tehetséges zenész van világ szerte. Azok a favágók :-) Persze most nem a Vágó István zenekarára gondoltam!
De ez vhol logikus is. Minden így működik. Nem az egyetemeken fognak szorzótáblát vagy törtel való műveleteket tanítani, ott már elvárt egy minimum szint és számtalan mérnöktől hallom, nem az egyetemen szerzik meg a tényleges összegzett szintetizált tudást. Ott csak tudás téglákhoz, építőkövekhez és megmunkálási szabályokhoz jutnak, ha élhetek e hasonlattal. Abból ki hogy mit épít és mekkorát és hova, ott válik eszenciává az ismeret.
Block-squabling: szép dolog, jó dolog de ez is még csak 1db építőkő. A teljes készletét meg senki nem fogja még pénzért sem átadni a nagyok közül. Titkai nagy részét mindenki őrzi.
Csipegetni, lopkodni kell innen-onnan és zenét nagyon sokat hallgatni. A jazzisták zöme ezt csinálta, hatással voltak egymásra is.
De ha vki pl. táncolni tanul, ott is jópár iskolát, partnert kipróbál, mire verseny szinten űzheti a dolgot és valahogy ezek rendjén is vannak ebben a formában sztem.
Pont az a legnagyobb probléma szerintem hogy hangszeres zene tanítás címén jelenleg szakmunkás képzés folyik. Hogy világ trendekkel próbálják szét bombázni a maradék identitásunkat,és a intuitív gondolkodás látszatát is elkerültetni.
A hammond mesterek bemutatói/számomra/ olyanok mint a gépkezelői tanfolyamok, mutatnak valóban jó mester fogásokat, de nekem kell ezekből megérezni mi az amitől személyre szabottan ÉN vagyokEz nem egy könnyű mutatvány szép új világunkba...
Csak Matyooo-t tudom ismételni "Minden anyag elérhető a neten, épp csak az összegző, desztillált tudást nem tudod megkapni senkitől, azt a fajta tanítást, amikor valaki két mondattal tesz helyre sokéve beidegződött hibákat" Szóval nem szabad az idomítással összekeverni. Sajnos sok oktatónál viszont ez tapasztalható. De csak saját szorgalomból meg néha nehéz meglépni a következő lépcsőfokot. Egy apró trükk, egy okos tanács és máris mehetünk tovább.
Ilyen volt a beidézett Monaco-s videó. Ahol a Block-squabbling technikánál a behúzott 3 ujj, még okés volt, de hogy rásegíthetünk a hüvelykujjunk alatt kézpárnával, az zseniális. És mindjárt elkezdett kavarogni a hang, mint egy seprűzött pergőnél.