tökmindegy mekkora az agglo, ha ott vannak a friss-ropogós forgalomszámlálási adatok...
(megugye ott a vasút, lehet használni... :-)
ahhoz képest pedig, hogy igen jó a 37es vonalvezetése, és szerencs kivételével elkerüli a településeket, (gesztelyen meg szeparáltan vág át...) egyáltalán nem nagy rajta a forgalom... (13e Ej/n)
sokkal fontosabb lenne, pl. a 38as rakamaz-tokaj-bkeresztúri elkerülője...
ott pont az ellenkezője van: xar vonalvezetés, szűk utcácskákon keresztül, kb. hasonló forgalommal...
(és a tiszahidat leszámítva, kb. a szerencsig négysávosítással azonos költségről van szó...)
Csak arra utaltam, hogy ezen a rövid szakaszon lehetetlen a gyorshajtás.
Egyébként az ongai körforgalomtól Gesztelyig folytatódig hasonló kiépítésben , és tovább Sárospatak felé tervezik.
Hétköznap nem voltam arra, de elmondások alapján indokolt lehet ez a kiépítés, mert ezen a környéken nem lesz autópálya, és azért Szerncs, Tokaj, Sárospatak, Sátoraljaujhely + agló kb 200 ezres lehet.
Valószínűleg lenne forgalmi szempontból fontosabb projekt is, de nem csak ezt kell figyelembe venni egy gyorsforgalmi építésekor.
abban kérném a szakmai segítségeteket, hogy ha van kedvetek olvassátok el a TDK (ami itt letölthető: beo.uw.hu/foutca.pdf ) dolgozatomat és bíráljátok vagy tegyetek javaslatot, hogy mi hogy lenne jobb, mert tovább jutottam az országos versenyre és oda ki akarom javítani a hibákat...
Minap jártam a 37-es új szakaszán a 3-as körforgalomától az ongai körforgóig kb 1km M4 jellegű főút 110 es táblával. Talán ha Ferrarival jövök ki tudtam volna használni :))
ha hidat nem is neveztek el végül Colbert-ről, az új 200 forintos érmére még felkerülhet :-)))
http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=98573
Legkorábban 2009-ben kerülhet sor a jelenlegi bankjegy- és érmesor megváltoztatására és idővel a 200 forintos bankjegy fokozatos bevonására. Az új érme tervezésekor a jegybank kiemelt figyelmet fordít arra, hogy az ne legyen összetéveszthető más fémpénzzel, az új 200-ason szereplő motívumról pedig a lakosság is szavazhat majd.
A csornai elkerülő pedig csak 2013. (Ez nem hivatalos infó). Addig nem fogják bírni az ottlakók az fix. Már most is csordultig van az a bizonyos pohár.
Beton lesz az is. A vasút melletti részen is az épült, ebből gondolom. Egy vékony réteg bitumenes homokot vagy haomokos-kavicsot ez alá is tettek. Erre jött rá az egy rétegben készült betonpálya. A hézagoknál van csak vasalás.
Biztos, hogy felszedik. Meg kell vizsgálni az aszfalt eltávolítása után, hogy mekkora a teherbírása az alapnak. Ha az megfelel, akár jöhet rá a beton. Szerintem.
Én meg nem értek hozzá, de szerintem felszedik az aszfaltot. El tudom képzelni, hogy a beton alap is kellően erős arra, hogy az aszfalt helyett további beton rétegek legyenek.
Vagy teljesen más alap kell aszfalt alá, mint beton alá? Fricy?
De akkor itt teljesen új beton pályaszerkezetet építenek, az aszfaltburkolat elbontásával és új alappal, vagy az aszfaltra rakják a betont? Ha igen, milyen vastagon és raknak e bele vasalást?
Vagy itt már az "újszerű" kompozit pályaszerkezetet csinálják?
str
http://en.wikipedia.org/wiki/Whitetopping bár én ennyire nem tudok angolul:(
Hát igen. Épp egy hete jártam arra oda-vissza. Tényleg átépítik a másik oldalt is. És szerintem végig megcsinálják ilyenre, mert ezzel így kevesebb lesz a baj, mint az aszfalttal.
Tudja e valaki, hogy az M6 bevezetővel együtt megvalósuló M0 bővítésnél a meglévő pályára kerül-e beton pályaszerkezet? Vagy marad aszfalt és csak az új pálya lesz beton?
Egesz biztosan jobban is belehetne fektetni ezt a manit. Viszont gondolom fizus lesz ez a szakasz is es a tobbihez hasonloan b*szom draga, ugyhogy gondolom ez itt annyira nem szempont.
Az amik, vagy egy komoly hadsereg ellen kétségtelen, de légierő nélkül, pusztán szárazföldi csatában sokkal nehezebb, és éppen elegendő arra hogy megfelelő megelőző csapást mérjrenek, az autópályáról. Éppen ezért az autópálya megléte lényegében kizárja a háborút, mert amire a szerbek megmozdulnak, a horvátok már ellepnék fél Boszniát. A szerb légierő egyénként az amik bombázásaiban le lett nullázva, ma lényegéban semmit nem ér.
kérdés, hogy a híd révénmegvalósuló függetlenség és az -- autóval -- néhány perccel csökkenő menetidő révén megtérül-e a kb 100 mrd forint befektetés.
ugyanezt a pénzt a dalmát domboldalak nyári öntözésére ill aktív tűzvédelmére fordítva én jobb megtérülést sacconék, de nem értek hozzá. útépítős topicban biztosan nem népszerű álláspont.
Valóban, sőt egy híd szétb*szásához még légirő se kell feltétlenül, ha valaki nagyon akarja, síma tüzérséggel is megküldheti. Ettől függetlenül a horvátok helyében én is megépíteném a műtárgyat, elvégre a turizmusból élnek és nem árt az aranybányának számító dalmát tengertpart déli részével egy másik országtól semmiben nem függő kapcsolat.
re szerb légierő. nem tudom, most hogy állnak, de ne abból indulj ki, hogy mi alig tudunk üzemben tartani fél tucat import gépet, a pilóták heti kétszer félórá gyakorolnak, hogy el ne felejtsék melyik gomb merre van -- ez kb a mazsola szint. a 90-es években az újságokat olvasva ébredtem rá, hogy a szerbeknek több saját fejlesztésű katonai repülőgéptípusuk volt és a repkész flottájuk kb 200 gépből állt.
ennek az infrastruktúrának a lenullázása egy tényleges háborúban kb órák kérdése. stratégiai előnyt max annyiban jelenthet, hogy megmutatja: békében akkora a prosperitás, amit semmilyen háborús hódítás, zsákmány nem ellensúlyoz.
Szerintem egy háborúhoz vezető útnak sok-sok állomása van. A megfelelő védelem kiépítése meg is akadályozhatja a háborút, vagy lagalábbis újabb lépésekkel növeli a háborúhoz vezető utat. Az hogy a bosnyák határtól max 50 km-re megy a pálya körbe, kb azt jelenti, hogy ha esetleg háború lenne, akor a horvátok néhány óra alatt a pályáról mélyen benyomulhatnának Boszniába. Ilyen infrastruktúra mellett reménytelen bármilyen újabb háború a szerbek részéről. Ráadásul a szerbek és a horvátok közt vannak a bosnyák-horvát enklávék. A híddal (amíg áll) nem tudják elszakítani a déli országrészt sem, pedig ezt a területet könnyebben lerohanhatnák, ha a bosnyák-horvát enklávékat már lenyomták. Ebből én azt vonom le, hogy a horvátok a következő háborút úgy nyerték meg hogy azt soha nem fogják lejátszani, mert ezek a műtárgyak olyan stratégiai előnyt jelentenek egy háború esetén, ami nagyon nehéz lenne kiegyenlíteni. Talán úgy lehetne, ha a szerbek olyan légierővel rendelkeznének, ami gyorsan tönkretenné ezt az infrastruktúrát, de ilyennel nem rendelkeznek, és valószínű nem is fognak.
Azért a mostari híd nem magától omlott le és nem is a szerbek miatt...
Az a vicc az egészben, hogy Bosznia-Hercegovina déli részén (Hercegovinában) horvátok élnek, így itt is, Neumnál, és nem mint kisebbség, hanem mint államalkotó nemzet. Kb. olyan a helyzet, mintha németeknek kellene egy korridor Svájcon át és majdnem olyan, mint az osztrákok tiroli autópálya-korridora Németországon át.
A horvát autópályás korridor dolog jól hangzik, de amíg komolyan veszik a határokat, addig nem csak a neumi csomópontnál lévő "határátkelőre" kellene figyelni, hanem a "zöldhatárra" is, azaz végig az autópálya két szélét.
Hogy egy korridor tényleg zavar nélkül működjön, ahhoz meg kellene várniuk a horvátoknak, amíg ők is és Bosznia-Hercegovina is belép a schengeni övezetbe. Talán érthető, hogy erre nem nagyon akarnak várni, a peljesaci híd pedig jól jön még akkor is, amikor tényleg összejön egy zavartalan autópálya-korridor.