Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.06.24 0 0 11441

tökmindegy mekkora az agglo, ha ott vannak a friss-ropogós forgalomszámlálási adatok...

(megugye ott a vasút, lehet használni... :-)

 

ahhoz képest pedig, hogy igen jó a 37es vonalvezetése, és szerencs kivételével elkerüli a településeket, (gesztelyen meg szeparáltan vág át...) egyáltalán nem nagy rajta a forgalom... (13e Ej/n)

 

sokkal fontosabb lenne, pl. a 38as rakamaz-tokaj-bkeresztúri elkerülője...

 

ott pont az ellenkezője van: xar vonalvezetés, szűk utcácskákon keresztül, kb. hasonló forgalommal...

 

(és a tiszahidat leszámítva, kb. a szerencsig négysávosítással azonos költségről van szó...)

Előzmény: hotrod25 (11440)
hotrod25 Creative Commons License 2008.06.24 0 0 11440

Csak arra utaltam, hogy ezen a rövid szakaszon lehetetlen a gyorshajtás.

Egyébként az ongai körforgalomtól Gesztelyig folytatódig hasonló kiépítésben , és tovább Sárospatak felé tervezik.

Hétköznap nem voltam arra, de elmondások alapján indokolt lehet ez a kiépítés, mert ezen a környéken nem lesz autópálya, és azért Szerncs, Tokaj, Sárospatak, Sátoraljaujhely + agló kb 200 ezres lehet.

Valószínűleg lenne forgalmi szempontból fontosabb projekt is, de nem csak ezt kell figyelembe venni egy gyorsforgalmi építésekor. 

 

Előzmény: Törölt nick (11439)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.24 0 0 11439

ahhoz, hogy 110el menjél ne kell ferrari... :-)

 

amúgy botrány, hogy erre van pénz, a jóval fontosabb elkerülőkre meg nincs...

Előzmény: hotrod25 (11437)
esparzsolti Creative Commons License 2008.06.24 0 0 11438

sziasztok!

abban kérném a szakmai segítségeteket, hogy ha van kedvetek olvassátok el a TDK (ami itt letölthető: beo.uw.hu/foutca.pdf ) dolgozatomat és bíráljátok vagy tegyetek javaslatot, hogy mi hogy lenne jobb, mert tovább jutottam az országos versenyre és oda ki akarom javítani a hibákat...

fontos lenne...

várom az építő jellegű kritikákat, JAVASLATOKAT az esparzsolt@gmail.com címen

köszi: ezs

hotrod25 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 11437
Minap jártam a 37-es új szakaszán a 3-as körforgalomától az ongai körforgóig kb 1km M4 jellegű főút 110 es táblával. Talán ha Ferrarival jövök ki tudtam volna használni :))
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.23 0 0 11436
szlovén hálózat is nemsokára kész...
elemes2 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 11435
ha hidat nem is neveztek el végül Colbert-ről, az új 200 forintos érmére még felkerülhet :-)))
    http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=98573

    Legkorábban 2009-ben kerülhet sor a jelenlegi bankjegy- és érmesor megváltoztatására és idővel a 200 forintos bankjegy fokozatos bevonására. Az új érme tervezésekor a jegybank kiemelt figyelmet fordít arra, hogy az ne legyen összetéveszthető más fémpénzzel, az új 200-ason szereplő motívumról pedig a lakosság is szavazhat majd.
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.23 0 0 11434

addig költözzenek földvárra, paksra, sexárdra, vagy pécsre...

ott frankó lesz... :-)

Előzmény: kofy (11433)
kofy Creative Commons License 2008.06.23 0 0 11433

Friss hír:

M85 Enese elkerülő

 

Építkezés kezdete: 2008. december vége (vagyis 2009. január, de így szebben hangzik)

Befejezés: 2010 tavasza (vagyis szalagátvágós, ökörsütéses...)

 

Forrás: egy "hivatalos" dokumentum

 

A csornai elkerülő pedig csak 2013. (Ez nem hivatalos infó). Addig nem fogják bírni az ottlakók az fix. Már most is csordultig van az a bizonyos pohár.

Törölt nick Creative Commons License 2008.06.23 0 0 11432

lyól elbaxták, mert mán nincs benne a településnév, cartosoft híján mega  faxom sem tudja hun van az adott km-szelvény...

 

(a legjobb meg az lett vóna, ha ezeket az adatokat béintegrálják a cartosoftba...

dehátugye a köz, és annak tájékoztatása le van xarva...)

Előzmény: Rooger Preed (11431)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.06.23 0 0 11431
Előzetes forgalmi adatok 2007-re...

http://web.kozut.hu/uploads/media/BOVITETT_MEROHELY_KIADVANY_2007_ELOZETES.pdf
Fricy Creative Commons License 2008.06.21 0 0 11430
Beton lesz az is. A vasút melletti részen is az épült, ebből gondolom.
Egy vékony réteg bitumenes homokot vagy haomokos-kavicsot ez alá is tettek. Erre jött rá az egy rétegben készült betonpálya. A hézagoknál van csak vasalás.
Előzmény: strangerr (11427)
Fricy Creative Commons License 2008.06.21 0 0 11429
Biztos, hogy felszedik.
Meg kell vizsgálni az aszfalt eltávolítása után, hogy mekkora a teherbírása az alapnak. Ha az megfelel, akár jöhet rá a beton. Szerintem.
Előzmény: Rooger Preed (11428)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.06.21 0 0 11428

Én meg nem értek hozzá, de szerintem felszedik az aszfaltot. El tudom képzelni, hogy a beton alap is kellően erős arra, hogy az aszfalt helyett további beton rétegek legyenek.

Vagy teljesen más alap kell aszfalt alá, mint beton alá? Fricy?

Előzmény: strangerr (11427)
strangerr Creative Commons License 2008.06.21 0 0 11427
Köszi a válaszokat.

De akkor itt teljesen új beton pályaszerkezetet építenek, az aszfaltburkolat elbontásával és új alappal, vagy az aszfaltra rakják a betont? Ha igen, milyen vastagon és raknak e bele vasalást?

Vagy itt már az "újszerű" kompozit pályaszerkezetet csinálják?

str


http://en.wikipedia.org/wiki/Whitetopping
bár én ennyire nem tudok angolul:(
Előzmény: BoGar (11426)
BoGar Creative Commons License 2008.06.21 0 0 11426
Hát igen. Épp egy hete jártam arra oda-vissza. Tényleg átépítik a másik oldalt is. És szerintem végig megcsinálják ilyenre, mert ezzel így kevesebb lesz a baj, mint az aszfalttal.
Előzmény: Törölt nick (11425)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.21 0 0 11425

valószinű, mert teljesen leterelték róla a forgalmat:

http://www.freeweb.hu/friedlf/images2/m6-2008-27.jpg

Előzmény: strangerr (11423)
kese123 Creative Commons License 2008.06.21 0 0 11424
Úgy tudom beton lesz mindkét irány.
Előzmény: strangerr (11423)
strangerr Creative Commons License 2008.06.20 0 0 11423
Sziasztok!

Tudja e valaki, hogy az M6 bevezetővel együtt megvalósuló M0 bővítésnél a meglévő pályára kerül-e beton pályaszerkezet? Vagy marad aszfalt és csak az új pálya lesz beton?

köszi
str
M43 Creative Commons License 2008.06.20 0 0 11422
Egesz biztosan jobban is belehetne fektetni ezt a manit. Viszont gondolom fizus lesz ez a szakasz is es a tobbihez hasonloan b*szom draga, ugyhogy gondolom ez itt annyira nem szempont.
Előzmény: elemes2 (11420)
BA123 Creative Commons License 2008.06.20 0 0 11421
Az amik, vagy egy komoly hadsereg ellen kétségtelen, de légierő nélkül, pusztán szárazföldi csatában sokkal nehezebb, és éppen elegendő arra hogy megfelelő megelőző csapást mérjrenek, az autópályáról. Éppen ezért az autópálya megléte lényegében kizárja a háborút, mert amire a szerbek megmozdulnak, a horvátok már ellepnék fél Boszniát.
A szerb légierő egyénként az amik bombázásaiban le lett nullázva, ma lényegéban semmit nem ér.
Előzmény: elemes2 (11418)
elemes2 Creative Commons License 2008.06.20 0 0 11420
kérdés, hogy a híd révénmegvalósuló függetlenség és az -- autóval -- néhány perccel csökkenő menetidő révén megtérül-e a kb 100 mrd forint befektetés.

ugyanezt a pénzt a dalmát domboldalak nyári öntözésére ill aktív tűzvédelmére fordítva én jobb megtérülést sacconék, de nem értek hozzá. útépítős topicban biztosan nem népszerű álláspont.
Előzmény: M43 (11419)
M43 Creative Commons License 2008.06.20 0 0 11419
Valóban, sőt egy híd szétb*szásához még légirő se kell feltétlenül, ha valaki nagyon akarja, síma tüzérséggel is megküldheti. Ettől függetlenül a horvátok helyében én is megépíteném a műtárgyat, elvégre a turizmusból élnek és nem árt az aranybányának számító dalmát tengertpart déli részével egy másik országtól semmiben nem függő kapcsolat.
Előzmény: elemes2 (11418)
elemes2 Creative Commons License 2008.06.20 0 0 11418
re szerb légierő. nem tudom, most hogy állnak, de ne abból indulj ki, hogy mi alig tudunk üzemben tartani fél tucat import gépet, a pilóták heti kétszer félórá gyakorolnak, hogy el ne felejtsék melyik gomb merre van -- ez kb a mazsola szint. a 90-es években az újságokat olvasva ébredtem rá, hogy a szerbeknek több saját fejlesztésű katonai repülőgéptípusuk volt és a repkész flottájuk kb 200 gépből állt.
Előzmény: BA123 (11416)
elemes2 Creative Commons License 2008.06.20 0 0 11417
ennek az infrastruktúrának a lenullázása egy tényleges háborúban kb órák kérdése.
stratégiai előnyt max annyiban jelenthet, hogy megmutatja: békében akkora a prosperitás, amit semmilyen háborús hódítás, zsákmány nem ellensúlyoz.
Előzmény: BA123 (11416)
BA123 Creative Commons License 2008.06.20 0 0 11416
Szerintem egy háborúhoz vezető útnak sok-sok állomása van. A megfelelő védelem kiépítése meg is akadályozhatja a háborút, vagy lagalábbis újabb lépésekkel növeli a háborúhoz vezető utat.
Az hogy a bosnyák határtól max 50 km-re megy a pálya körbe, kb azt jelenti, hogy ha esetleg háború lenne, akor a horvátok néhány óra alatt a pályáról mélyen benyomulhatnának Boszniába. Ilyen infrastruktúra mellett reménytelen bármilyen újabb háború a szerbek részéről. Ráadásul a szerbek és a horvátok közt vannak a bosnyák-horvát enklávék. A híddal (amíg áll) nem tudják elszakítani a déli országrészt sem, pedig ezt a területet könnyebben lerohanhatnák, ha a bosnyák-horvát enklávékat már lenyomták.
Ebből én azt vonom le, hogy a horvátok a következő háborút úgy nyerték meg hogy azt soha nem fogják lejátszani, mert ezek a műtárgyak olyan stratégiai előnyt jelentenek egy háború esetén, ami nagyon nehéz lenne kiegyenlíteni. Talán úgy lehetne, ha a szerbek olyan légierővel rendelkeznének, ami gyorsan tönkretenné ezt az infrastruktúrát, de ilyennel nem rendelkeznek, és valószínű nem is fognak.
Előzmény: RadiX (11400)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.06.20 0 0 11415
aztán lendületből megépitik a pelješaci híd párját Korčulára :-)
Előzmény: elemes2 (11414)
elemes2 Creative Commons License 2008.06.20 0 0 11414
ja, tisztára megéri :-)
Előzmény: _roadrunner_ (11413)
_roadrunner_ Creative Commons License 2008.06.19 0 0 11413

Azért a mostari híd nem magától omlott le és nem is a szerbek miatt...

 

Az a vicc az egészben, hogy Bosznia-Hercegovina déli részén (Hercegovinában) horvátok élnek, így itt is, Neumnál, és nem mint kisebbség, hanem mint államalkotó nemzet. Kb. olyan a helyzet, mintha németeknek kellene egy korridor Svájcon át és majdnem olyan, mint az osztrákok tiroli autópálya-korridora Németországon át.

 

A horvát autópályás korridor dolog jól hangzik, de amíg komolyan veszik a határokat, addig nem csak a neumi csomópontnál lévő "határátkelőre" kellene figyelni, hanem a "zöldhatárra" is, azaz végig az autópálya két szélét.

Hogy egy korridor tényleg zavar nélkül működjön, ahhoz meg kellene várniuk a horvátoknak, amíg ők is és Bosznia-Hercegovina is belép a schengeni övezetbe. Talán érthető, hogy erre nem nagyon akarnak várni, a peljesaci híd pedig jól jön még akkor is, amikor tényleg összejön egy zavartalan autópálya-korridor.

Előzmény: Törölt nick (11396)
kese123 Creative Commons License 2008.06.19 0 0 11412
Ja úúúgy! :)))
Előzmény: Rooger Preed (11411)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!