Sajnos még a múlt hét további fejleménye, hogy többször előjött a "Traction control failure" üzenet, egyszer az ABS-lámpa is felvillant. Pár napig úgy tűnt, hogy indításkor egyenletlen az alapjárat de utána már szépen jár, de aztán egyszer menet közben is berángatott. Pénteken el kellett utaznom, így ott hagytam az autót levett akkumulátor-saruval, október első hetében tudom majd újra tesztelni.
Van esetleg ötletetek, hogy mi mehetett tönkre? Sokkal egyszerűbb (és olcsóbb) volna nekem kintről beszerezni a cserealkatrészt, mint otthon felhajtani.
@BmS1: Köszönöm a válaszodat, megkereslek magánban időpontot kérni egy diagnosztikára.
Szép napot kívánok a Saasok-nak. Lett egy Saab 9.5 vector automata váltós 2003 - as 2.2 tid autóm végre. Kicsit vagyok kezdő. Olaj cserét megcsinàlnàm, értek hozzàk, csak nincs egy normàlis infó, hogy hol helyezkedik el az olajszűrő. Gondolom jól van, de egy kép segítene. Köszönöm. Fodor László
A kép alapján kevésbé tűnik magasnak mint az eredeti, illetve nem látszik miként lehet kicsire csukni ha el kell rakni. Én a gyárit használom: drága volt (három éve £225-ért vettem márkakereskedőtől), de összehasonlíthatatlan élményt ad a vezetés, mint széltörő nélkül; minden penny megérte.
Gondolom abban is lent van a generátor. Nekem régen egy B Vectra csinálta árvíz után. De bármelyik szenzor lehet ami alacsonybban van. Gondolom nem tereprallis módszerrel gázoltál a vizen keresztül?
Ez azért nem biztos, hogy a "gyere cipó megeszlek" esete.
Maga a hibaüzenet: égés (és nem: gyújtás) kimaradás, ami infoval nem lehetsz túl boldog, mert túl sok kiváltó oka lehet.
Valószínűtlen, hogy a víz közvetlenül érintette volna a motor tetején a gyújtás egységeit, de felfröccsenő vízet akár kaphattak is. Ez talán a legelső amit meg kell nézni. (Kellő műszerezettség és hozzáértés nélkül felejtős.)
A víz eszetlen kárt tud csinálni, egy fél méteres vízben álló, egyébként gyönyörű Ferrari Mondialban pl. egy többmilliós kárt. (komplett kábelköteg, biztosíték és relé táblák, ECU csere)
Sziasztok, hétfő éjjel a viharban sikerült megúsztatnom az autómat (2005-ös 9-3 SS 1.8t): hosszan, mély vízben kellett mennem. Azóta időnként (nem mindig) egyenlőtlenül jár a motorja, az OBD kiolvasásával függő hibakódként P0300-at ír. Van ötletetek, hogy merre keressem a hiba okát, mi ázhatott be? Előre is köszönöm az ötleteket.
Melegen semmi gond, sőt ez csak indítás után van körül belül addig amig meg nem mozdul a hőfookmérő. Indítás után füst van, de az is elmúlik. Menet közben már semmi.
Valaki tudna abban segíteni nekem,hogy az üzemanyagtank szája körül lévő műanyag betétet hogyan lehetne kivarázsolni a helyéről? Valaki szedte esetleg már ki? A típus 9-3, 2004-évjárat sedan.
Nem vagyok államtitkár, szerencsére ezektől a dolgoktól elég messze állok. : D
A tömegautókat én se szeretem, de ha rendes méretű családi autót keresek akkor nem nagyon van más, ami még talán elérhető is egy halandóbb ember számára. : )
Sziasztok! Egy 2006os 9-3 tulajaként kérdem, hogy a - szerintem - legalapabb SAAB audio rendszert hogyan lehet felturbósítani legalább addig, hogy mobiltelefonon lévő anyagaot is lehessen hallgatni róla? Ilyenre gondolok, hogy AUX kimenet beapplikálása valahogy. Ezek a transmitterek (dension) nem érnek semmit, legalábbis városban, ha egy busz mellédáll már sisteregnek.
Megnéztem a superb-passat vonalat is, de hasonló a matek. Az A6 még ha a lelkem eladnám se tudnám megvenni. :D
Viszont ekkora csomagterű puttyonyos kellene. Úton a gyerek és a hétvégén vásárolt mindenféle extrás babakocsi váza tekintélyes helyet foglal a csomagtartóban. (9-3 kombi)
Így van, bár szerintem pont egy ilyen Saab nem akkora luxus. Tegyük hozzá: ennél kisebb autóban nem férek el kényelmesen, ismersz, láttál. A villanyautó használtan is drága és annak éri meg, aki tudja otthon tölteni és nem teszi le napokra vagy hetekre (úgy tudom, lemerül). Mindkét általad felajánlott variáció drágább és kényelmetlenebb, lassabb, mint a jelenleg millió alatti piaci értéket képviselő vasam. Ennyi pénzt nekem is megér a Saab, a kétezres benzines szerintem még éppen nem nagy városba, nehezen viszem 10 liter fölé a fogyit.
Szóval egyelőre elég, aztán majd meglátjuk, mi lesz.
Tudom, járjak gyalog vagy biciklivel, de te is tudod, hogy a gyerek autót igényel...