Legközelebb szerdán jön hozzám egy ügyfél Peugeot 1.6 hdi chiptuningra. Ha érdekel az elérhetősége nyugodtan hívj fel, és megkérdezheted a tapasztalatairól! Feltéve hogy nem mentél el közben a rendkívül segítőkész mrmekkmesterhez :-)
Van valakinek információja az MMC autochip -ről? Pozitív negatív tapasztalatok.
A honlapján sok referencia van, ami szimpatikus, de örülnék, ha valamelyitekkel felvehetném a kapcsolatot. Keresek megbízható tuningkészítőt, turbódízel autóhoz. Egyenlőre Őt látom a legprofibbnak, de jó lenne közvetlen információ.
Sziasztok . Ki szeretném tanulni a csiptuningolást . Nem tudnátok benne segíteni , hogy hol kezdjek neki ( kerestem iskolákat , de sajnos nem találtam) ?
Hát konkrétan a befecskendezési menüpont pdtdi esetében. kerestem minden fajta oldalon pakisztántól franciáig manuált de semmi értelmeset nem találtam. te vágod ezt a programot?
Nos, megint tanultam valamit ;) Ennek mindig örülök :)
Abban esetleg tudnál segíteni, hogy hol találok egy olyan adatbázist, leírást ahol megtalálhatom a különböző motorvezérlők mibe vannak beszerelve és a K-Line vonal mit jelent és milyen egyéb technikák/vonalak léteznek és miért?
Félreértettél, nem lebeszélni akarlak, csak megóvni az esetleges bosszúságtól. De ha komoly a szándékod, akkor hajrá :)
A te esetedben (Daewoo Nubira 1.6 16v 106LE) feltételezem (nyilvántartás alapján), hogy Sirius D42 motorvezérlővel van szerelve, de nézd meg pontosan, hogy milyen is van bent a te autódban.
És elvben elég a Galletto 1260, mivel csak a K-Line vonalon történik az ECU programozása.
Valahol el kell kezdeni. Vagy tévedek? Egyébként minden kezdet nehéz.
Sok olyan dologba fogtam már bele az évek során, amibe a profik is nehezen és 20X átgondolva vágtak bele/vagy sem, de eddig még mindent megoldottam.
Miért vennéd el az embertől azt a sikerélményt amire általában az embernek szüksége van?
Lebeszélnél? Rám, vagy a buxámra való tekintettel?
Nem is ismersz. azt sem tudod, hogy ki vagyok.
Egy kérdést tettem fel csupán. Arra ha tudod a választ akkor ne tarsd vissza magad (légyszi), ha pedig nem akkor hallgass (légyszi).
Részemről már csak az a kérdés, hogy Galletto 1260, vagy MPPS v12, vagy valami egyéb legyen a segítő partnerem a dologban, mert létezik még egy két vélhetően jó megoldás, csak biztosra szeretnék menni.
Megjegyzem, ha azt kérdezed, hogy "milyen chipptuning software programot ajánltok, mert amikket eddig találtam az nem ismeri ezt az autót", akkor meglehetősen hiányos a tudásod (chiptuning esetében biztos), így könnyen hazavághatod a motorvezérlődet, ami súlyos tízezrekbe fog fájni.
A Daewoo Nubira 1.6 16v 106LE autómhoz milyen chipptuning software programot ajánltok, mert amikket eddig találtam az nem ismeri ezt az autót. Lehetőleg tudjon magyarul a program, de ha nem az sem gáz. A válaszokat előre is köszönöm.
Az ECM Titanium elvileg kikapcsolja a flashből. Viszont csak két limitert talál meg driver.Van egy harmadik is amit "kézzel" húztam az előző kettőhöz,mert ha csak a driverre hagyatkoztam akkor nem történt semmi változás a gyakortatban. (így,hogy mindhárom limiter meg van emelve,még nem próbáltam ki)
A gyári Merci gép a fejlesztői menüben enged 250km/h-ig emelni a végsebességet (ennek 210km/h volt mert amerikai piacra készült a szekér),viszont gyári Merci cucc vagy a kis epromban vagy műszerfalban írja át.
Kérdésem az,hogy alkatrészben írtad át,milyen programmal? Feltéve ha akarsz róla beszélni... :))
Úgy érzem, műszakilag kell egy-kis kiegészítő információ:
Először is kezdjük azzal, hogy mi is az a részecskeszűrő, és hogyan működik:
A történet valahol ott kezdődik, hogy a gyártóknak valahogy le kell nyomni a kibocsájtott korom mennyiséget, amennyiben eladhatóvá szeretnék tenni az autóikat az érvényben lévő EURO 4-5-6 emissziós korlátok mellett. Ez mind szép, hogy óvjuk a Földet és gyermekeinket, de az alkalmazott megoldás – hát hogy is mondjam – kicsit kezdetleges. Kitalálták tehát a mérnökök a koromcsapdát és ezzel megoldották a saját problémájukat (zöld út a dízel eladásoknak), ellenben a kiforratlan technikával jóformán megoldhatatlan probléma elé állították a napi életben az autótulajdonosokat.
Hogy is működik a részecskeszűrő (dpf)? A felépítését tekintve nagy vonalakban abból áll, hogy az eddigi nemesfém katalizátort (ami a CO és az NOx értékeket hivatott csökkenteni és emellett biztosítja az egész rendszer melegen tartását az oxidációs folyamat által) megtoldották egy karbamid folyadékkal átitatott szűrővel. Itt illik a koromnak lecsapódni, amit az meg is tesz ügyesen. Igen ám, de hogy fog eltűni az ott lerakódott korom? Hiszen amennyiben ott marad, hamar eltömődhet a kipufog rendszer, ami működésképtelenné teszi az autót. Nincs más lehetőség, az összegyűlt kormot EL KELL ÉGETNI! Egy részecskeszűrőt szétvágva az alábbiakat látnánk:
Ahhoz, hogy égetni tudjanak a részecskeszűrőben, a mérnökök kitalálták az utóbefecskendezést, ami nem jelent mást, mint hogy úgy időzítik a gázolaj befecskendezést, hogy a többletként befecskendezett gázolajból származó szénhidrogén ne az égéstérben hasznosuljon, hanem a részecskeszűrő előtt a katalizátorban oxidálódva felmelegítse a dpf-et min. 650 Celsius fokra és a dpf-et TARTÓSAN !!! ezen a hőfokon tartva elégjenek a korom részecskék.
Honnan tudja az autó motorvezérlője, hogy itt az ideje dpf regenerációt tartani? A legtöbb autónál ezt úgy oldották meg, hogy figyelik a részecskeszűrő aktív rész előtti és utáni nyomásokat, és a nyomáskülönbségekből, a motorvezérlőbe programozott kalibrációs értékek alapján, számolják ki az elrakódás mértékét és a regeneráció szükségességét.
De visszatérve a részecskeszűrőhöz: amennyiben elkezdődik az égetési folyamat, szinte minden gyártó meghatározza az autó kezelési utasításában (kézikönyvében), hogy mit kell tenni : - Opel : haladjon legalább 20 percig, lehetőleg dombon ! lefelé motorfékkel, amíg a procedúra lezajlik ! (vicces, majd nem de?) - VW csoport autói. : keressen nyílt szakaszt, lehetőleg autópályát és haladjon folyamatos sebességgel, amíg a dpf ikon el nem tűnik a műszerfalról (no comment).
És a problémák csak most kezdődnek! Eleve sok autótípusnál az autó tulajdonosai nem is tudják, mikor kezdődik a procedúra, így nem is tudják, mikor nem kellene pl. megállni és leállítani az autót. Az eredmény : eldugult részecskeszűrők, vészregenerálások a márkaszervizekben, letiltott motorvezérlővel max. 40-60 km/h-val közlekedő dühödt fejű tulajok és a tulajdonosok idegeit tovább borzoló barátnők/feleségek.
Amellett, hogy a fenti égetési (regenerációs) folyamat többlet gázolajfogyasztást eredményez, a szegény autótulajdonos hírtelen azt tapasztalja, hogy a fürge paripája egyszerre lomha szamárrá változott, és bele sem merek gondolni abba a helyzetbe, amikor ez a regeneráció pl. egy kamion előzése során kezdődik el, közben már felbukkant a szembejövő is, és minket ne adj isten mások is követnek az előzésben! HORROR!!!
Tehát mit lehet tenni, ha a szerencsétlen – amúgy boldog – autótulajdonos megunta a technika ezen vívmányát (részecskeszűrőt), és csak azt szeretné, hogy az autó VÉGRE arra legyen használható, amire vette – az autózásra? A megoldás a részecskeszűrő deaktiválása, ami igazából 2 lépcsőből áll:
A motorvezérlőben ki kell kapcsolni a részecskeszűrő figyelését,
Magát a részecskeszűrőt fizikailag vagy el kell távolítani az autóról (pl. akár egy csődarabbal, bár sokkal intelligensebb megoldás, ha a részecskeszűrőre hasonló toldattal váltják ki azt, így külsőleg nem állapítható meg annak hiánya), vagy egyszerűen a részecskeszűrőt átütik, ezzel biztosítva a kipufogó gázok szabad áramlását.
De mi lesz abban az esetben, ha nem végezzük el a 2. pontban leírt feladatot? A dpf természetesen annyira el fog tömődni korommal, hogy előbb-utóbb a kipufogógázok fojtása oly mértékű lesz, hogy az autó motorja akár be sem fog indulni. Tehát a motorvezérlő ECU dpf deaktiváló tuning után feltétlenül fel kell keresni egy kipufogó szervizt (vagy ismerős autószerelőt), és „gondoskodni” kell a dpf sorsáról (a kipufogó rendszer átjárhatóságáról).
Tegnap átprogramoztam a Merivám motorvezérlőjét (Z16XE motor, 2005 évjárat) Euro4 emissziós értékekről Euro2-re egy kis tuninggal kombinálva (javult az alacsony- és a közép fordulattartományban a motor nyomatéka). Így csökkent a fogyasztás (8,5-ről 7,2-re), és a jövőben nem kell törődnöm esetleg sem az EGR hibával, sem a katalizátor ill. a második Lambda szonda meghibásodásával, hisz teljesen ki vannak kapcsolva. Mivel a katalizátor fizikailag a helyén maradt, a kipufogó gázok káros anyag értékei nem romlottak.
Mivel nem találtam egyetlen egy tuning műhelyt, aki vállalta volna ezt az Euro4/Euro2 átprogramozási beavatkozást, magamnak kellett megcsinálnom. Ehhez vennem kellett egy MPPS v12.0.0.6 tuning interfészt (nem kínai akármit, ami hazavághatja a motorvezérlőt a kapcsolási rajzában rejlő hiba miatt, hanem minőségi EU-s gyártmányt), amivel először kiolvastam a motorvezérlő eredeti szoftverét, ezt egy kedves ismerős (nem ingyen, de eléggé baráti áron) átírta megfelelő programokkal tuningolt Euro2 értékekre, amely átírt motorvezérlő firmware-t az MPPS segítségével visszatöltöttem. A művelethez nem kell semmit sem szétszedni, a teljes beavatkozás a diagnosztikai csatlakozón keresztül történik.
Amúgy hasonló módszerrel ki lehet kapcsolni pl. a CDTi motorok részecskeszűrőjét is, sok fejfájástól mentve meg az autó gazdáját és csökkentve a fogyasztást is (nem kell + gázolaj a részecskeszűrő regenációjához).
Apropó, a vadiúj, EU-s (nem kínai klón) 2 használt korlátozás mentes MPPS v.12.0.0.6 interfész eladó, 30 eFt-ért.