Szerintem a körforgóval nem lenne nagy gond, ha így építenék meg:
Mivel ettől a csp-től 2*2 sávos Szajol felé a 4-es út, ezért a körforgó mellé kellene 1-1 külön sáv is.
Ha Szajol felé jövünk, akkor a jobb szélső sáv a körforgó mellett vezetne egyenesen Szolnok felé a régi útra. Míg a Pest felől az elkerülön jövő forgalom a körforgó mellett vezetne, és ez lenne Szajol felé a jobb szélső sáv (a belső a korforgóból kijövő sáv).
Szerintem ezzel csökkenthető lenne a forgalmi terhelése a körforgónak, és zavartalan lenne azért a 4-es út forgalma is.
"Az elmúlt 6 évben legalább megduplázódott Mo-n az autópálya hálózat hossza. Ha ez az ütem maradna a következő 6 évben is, annak én is nagyon örülnék. :( -- ja bocs :)))."
Az a dupla hossz dupla áron épült, és még azt se most nyögte ki a gazdaság, hanem majd az unokáink is nyögni fogják. Ilyen alapon a következő hat évben akár a karakószörcsök-Bivajbaszád közötti földutat is autópályává lehet fejleszteni.
Mindenesetre nekem már volt magányérzésem H.böszörmény táján az M35-ön, miközbe araszolgatni kell a kocsisorban Monornál a 4-esen.
Most meg kiváltképp a Boly-Pécs közti szakasz fontosságáról vagyok "meggyőződve".
"Az árakat Kóka csökkentette "
Elfelejtetted hozzátenni, hogy a fidesz kori kültségszint inflációval növelt mértékének a közelébe.
Node akkor meg ki nyomta fel duplájára? Megyó idejében miféle ármánykodással érte ezt el a fidesz???? Vagy Megyó a fideszre gondolva mondta, hogy a szadesz tele van korrupcióval!!! Tudod, az autópályépítő gazdasági minisztérium szadesz kézben volt.
És amiről nincs fotó, de megérne néhányat: a Rákospalotai határút végénél készülő csomópont. A csomópont nem megközelíthető, mivel ott a felvonulási telep, őrzik.
A felüljáró kiépítése 2x2 sáv lesz, sőt a csomóponti ágak kiágazásánál a két irányt egy sávnyi viakolorral burkolt sziget választja el egymástól, gondolom a ki- és besorolás helyigénye miatt.
A viakoloros, 2x2 sávos rész a felüljáróról lefelé jövet hirtelen összeszűkül 2x1 sávnyi helyre. Méghozzá a kifelé menő sáv lesz az osztott pályás rész külső sávja, szóval befelé menet lesz egy szép sikán...
A két sávnyi szűkítésre kb. 30 m-es hosszon kerül sor... A szűkítést annyira komolyan gondolják, hogy már erre a geometriára kinn van a korlát, az aszfalt szélén a csurgalékot felfogó padka kész, illetve a két sávnyi szűkítés után a távlati 2x2 sávos bővítés vonalába frissen ültettek fákat...
A lejtő legvégén a leágazó földutak után szinte rögtön véget ér az aszfalt a határút felé, tovább a szokásos homokos földút. Visszafelé nézve egy kis mérnökhumor: a nem kicsit buckás-homokos földútról menve a felüljáró aszfaltját elérve kiraktak egy 70-es sebességkorlátozó táblát az aszfalt elejéhez. Éééééétitek?
Tehát ez nem nagyon lesz kész. A határúton sem, és kicsit odébb, a Szlovák út elágazásában sem történt egyetlen kapavágás sem eddig, az esetleges bővítés miatt - miközben a fel- és lehajtó ágak kész vannak (szemre).
1. megoldás: 300 millás körforgalom (4es út 2×2 sávosra bővítést gátolja...) 2. megoldás: milliárdos különszint 3. megoldás: lezárni a csp-t az arra járók menjenek a nagy kapacitású 442 es különszintjén és csak pár száz méter a kerülő (többet kell várni elsőbbségadáskor, mint amennyi idő alatt megtenné azt a pici kerülést) 4. megoldás: tiltani a balesetveszélyes irányokat! (5. megoldás: közlekedési jelzőlámpa)
Ha azt vesszük, hogy elsőrendű főút és bővíteni kellene a kapacitást az 1. megoldás a legrosszabb, még akkor is, ha tudjuk a körforgó biztonságos... A pest felől érkezők azt érzik milyen jól járható úton megyek ha különszinten vannak csp-k, aztán beledurrantok a körforgalomba...
ez új nekem, mondjuk volt ott pár baleset, de azért sima körforgalom helyett jobb lenne, ha a főirány felüljárón menne át. alatta akár körforgalom is lehetne
Az elmúlt 6 évben legalább megduplázódott Mo-n az autópálya hálózat hossza. Ha ez az ütem maradna a következő 6 évben is, annak én is nagyon örülnék. :( -- ja bocs :))). Habár 1998 és 2002 között édeskevés épült, szerződéseket azért bőven kötöttek. Alapvetően Viktorunk hanyagolta a közbeszerzést, de nemzeti színű pántlikát kötött a dologra. Gondolom reálisan most is ugyanígy lesz majd. (Lenne.) Az árakat Kóka csökkentette - az M7en, - azzal, hogy fokozta a versenyt, és leverte az összejátszást. Ha visszatérünk az Orbán-féle kijelölős módszerhez, attól sztem nem fognak alacsonyan maradni az árak. (De biztos rosszul látom, és tévedek.)
De még az is előfordulhat, hogy ott fog épülni ap. ahol a legfontosabb. És TALÁN reális áron. Mindenesetre sokkal közelebb a reálishoz, mint eddig:-(((
És még az is lehet, hogy minden marad a régiben. Lenagyobb örömödre:-(((
4. sz. főút, Szolnok elkerülő. Előbb egy különszintű csomópont, majd egy szintbeni körforgalmú csp. nem egészen 1,1 km távolságra. Gratula a megálmodóknak :)
Apropó M7, tegnap elfelejtettem írni, hogy végre ássák a kagylós kutak alapját a B.keresztúri pihenőn, szal talán szezon végére akár tankolni is lehet...
van olyan (városon belüli) körforgalom, ahol a fő áthaladási irányban simán 50-nel át lehet menni (gumicsikorgás nélkül).
Én nemnrég majdnem ütköztem egy terepjráóval az új 32, és a 3-as csp-ban Hatvan elkerülőn. Egy terepjáró döngetett Jászberény felől, én meg jöttem Gyöngyös felől.
Körforgalomnál a lasabb tempó miatt megszoktam én is, hogy simán egy időben lehet becsatlakozni azzal, aki 1/4-el balra csatlakozik be, akkor sem ér utol, akkor sem kell neki lassítani. Erre nagy fékezés közepette csak arra figyeltem fel, hogy mint ha egyense út lenne a padkára felhajva átdönget előttem mindenemű lassítás nélkül ez a terepjáró az M3-as irányába. Na ennyit a lassítási funkciót is betöltő körforgalmakról.
Amúgy Üllőnél annyira nem bírom sajnálni némely autósokat, akik megállnak az egyik becsatlakozó ágnál, és azt lesik, hogy a másik ágból mikor fogy le a sor, nem mernek behajtani a körforgalomba, pedig semmiben nem különb az egész, mint ha egy gyorsító sávon hajtanék be egy útra, csak ott gyorsabban, és egyenesen kell haladni.
Akinek nem inge... A drága áron is lehet rugózni, meg az olcsón is. Ki-ki mit választ. Azért lényegesen nagyobb ambíciót látok a rinyálós oldalon. Az M6/M60 árait meg nem nagyon lehet az új M7 szakasszal összevetni, mert a merőben más terepviszonyokon túlmenően az elsőben 30 év üzemeltetés, és egy generálfelújítás is van. (Terep szempontjából mondjuk a Szekszárd - Dújváros összevethető.) Hogy globálisan mennyire éri meg az M6-M60, az Horvátország, újabban pedig Kecskemét példáján látszik. Az ilyesmit csak a leszegett fejű technokraták nem veszik figyelembe. Ezen a fórumon pedig nem csak ilyenek vannak. :)
"Más: ap építkezésekre mennyire nehéz bekéreckedni fotózni?" -- Ha nem kerítesz neki nagy feneket, akkor sztem egyszerű, pl azt mondod arra laksz, vagy mész a földedre kapálni. Ha hivatalos engedélyt akarsz valami főmókustól, akkor persze bonyolult lehet.