Keresés

Részletes keresés

djuice Creative Commons License 2020.03.04 0 1 20800

Hát én nem tudom ez a Jazz Szövetség mire jó azon kívül hogy szedik a tagdíjat, de én nem látom hogy általuk lépett volna vmit is előre a jazz-kultúra terjesztése.

Előzmény: trambi (20799)
trambi Creative Commons License 2020.03.04 0 1 20799

A Jazz szövetségbe elég nehéz érdeklödést csiholni a Hammond orgona kurzusok  irányába ,és ha nem legnagyobb trendy nevekben gondolkodunk akkor azért van Élet rajtuk kivül is pl Jacek Klesyk / lengyelországi Szabo Zsolt /aki „Krakowska Szkoła Jazzu” nevű intézményben, kifejezetten Hammond orgona kurzust vezet szerintem érdemes figyelni rá. És könnyebben "megkapható" A LFZ ben  pedig szerintem   még mindig  mindig "idegen" a Hammond  oktatás , a cimbalom tanítása is inkább szóba került  /belső információ/ mint a Hammond

 

https://www.jazzszovetseg.hu/

tehtube Creative Commons License 2020.03.03 0 0 20798

Kicsit offolok, de Lord hozzám képest elég magas volt. Erre alig ér fel Wakeman válláig??!! :-)

Előzmény: LittleBig4 (20796)
tehtube Creative Commons License 2020.03.03 0 0 20797

Az is nagyon jó. Vagy Salzburgból T.C. Pfeiler.

Belgiumból a tavaly áprilisi bemutatón Dirk van der Linden is otthonosan mozgott a stílusokban meg a fullos hangszeren.

Esetleg az olaszoktól Alberto Marsico, Sam Paglia?

 

Érdekes lenne egy ilyen workshop a Hammond orgona bevált stíluskeretein belül. Wild Bill Davis, Jimmy Smith, Jon Lord, Emerson, Cory Henry. Az ő "titkaikat" lenne érdemes boncolgatni.

Előzmény: djuice (20795)
LittleBig4 Creative Commons License 2020.03.03 0 0 20796

DE állat ez a Lord-Wakeman jam!!!!!!

Klasszikus stadion rock hangzás, de megfelelő hangszerelésben!

Előzmény: trambi (20793)
djuice Creative Commons License 2020.03.02 0 0 20795

Én Leon Kuijpersre szavazok.

Előzmény: tehtube (20794)
tehtube Creative Commons License 2020.03.02 0 0 20794

Lenne lehetőség Pat Bianchi, Tony Monaco vagy hasonló általános kvalitású veterán B3 hammondos idecsábítására?! :-O

Előzmény: trambi (20793)
trambi Creative Commons License 2020.03.01 0 0 20793

Van e ÉLET halál előtt az sok mindentől függhet, de vannak akiknek sikerült halál után is köztünk maradni ...

https://www.youtube.com/watch?v=AsJApGdm97c

 

más

 

egy provokativ kérdés ha szerveződne Hammond orgona mesterkurzus / lehet hogy lehetöség is lenne rá/ akkor kiket érinthetne a téma ?   Ha visszajelzést kapnék jobban tudnám előterjeszteni a témát akikre ez tartozna  , köszönöm ...

https://www.youtube.com/watch?v=Lx1ffj0oCz0

 

más

Szerintem zenei darabot újra gondolni nem lopás hanem jobbá tétele valaminek , ráadásul ha sikeresebb mint az eredeti

Előzmény: tehtube (20792)
tehtube Creative Commons License 2020.03.01 0 0 20792

De rég hallottam, jó kis este volt! Viszont a hegedűszóló miatt beugrott valami. Nem tudom ki a hegedűs, de lehet hogy udvarias gesztus volt a kaliforniai zenekar felé.

Ugyanis a Deep Purple a pályája kezdetén, 1968 őszén együtt koncertezett vadnyugaton az It's a Beautiful Day együttessel. És megfogta őket az egyik számuk, de annyira, hogy egy évvel később nem átallották ellopni a Bombay Calling számukat: https://www.youtube.com/watch?v=jEKg9qyEQmw

Átkeresztelték Child In Time-ra. (Ok, amihez hozzányúlnak, abból mindig jobb lett mint az eredetből)

A siker miatt viszont tudomására jutott a dalszerzőnek és lett nagy fölfordulás. A menedzserek összedugták a fejüket és találtak egy érdekes megoldást. Az amerikai zenekar "visszalophat" egy -akkor sikeres- számot a Deep Purplétól! Meg is tették, ez lett a Don and Dewey. Benne a hegedűszólóval. Na ez a hegedűs változat ugrott be ebben az 1999-es előadásban.

https://www.youtube.com/watch?v=aoz4aNwIB5w

Utólag könnyű okosnak lenni, de jobban jártak volna jogdíjjal! :-D

Előzmény: trambi (20787)
tehtube Creative Commons License 2020.03.01 0 0 20791

Előre megírtam, hogy egy szám lesz orgonaalapú. Nem bennfentesek hasraestetése volt a céljuk, ráadásul Göme egy nem mexokott hangszeren játszott. Viszont szépek voltak képek. Akár Legend reklámnak is beillene :-)  A harmadik számban is volt egy picit középtájt orgonával beszínezve. Az Edda nem annyira tipikusan orgonára épülő hard zenekar mint mondjuk a P.Mobil, Korál. Ismert számok egy rendhagyó stúdiókoncert által, szerintem elfogadható megszólalással. A transzponálás lehetősége viszont felmerült bennem.

 

Előzmény: djuice (20790)
djuice Creative Commons License 2020.02.29 0 0 20790

Hát én nem estem hasra ettől az "alig van benne orgona" Edda produkcióktól. A szintikre több hangsúly volt fektetve. Lehet kár volt "odacipelni" a hangszert... :(

Előzmény: tehtube (20784)
djuice Creative Commons License 2020.02.28 0 0 20789

És milyen véletlen hogy épp ilyesmiről volt szó! :)

MENJÜNK!!!

Előzmény: trambi (20788)
trambi Creative Commons License 2020.02.28 0 0 20788

Hát kérem , egyetemisták , amatörök , meg egyáltalán akit érdekelhet SOTE szervezésében „HAMMOND orgona-verseny”

Az Egyetem 2020-as Tavaszi Fesztivál „Virtuózok Viadala” programját támogatóan felajánlásra kerül  35-15-10 eFt értékű Semmelweis Kiadói Vásárlási utalvány a Hammond orgonán játszó I-II-III helyezetteknek. indok: 2020. március 21-én 335-éve született Johan Sebastian BACH előtti tisztelet a hangszer kuriózum a Hammond-orgona hangjaival Az Egyetem 250. Jubileumi évében. (HÖK)

A résztvétel a fontos nem a gyözelem / no ezt a mondást  sem én találtam ki /

trambi Creative Commons License 2020.02.28 0 0 20787
tehtube Creative Commons License 2020.02.28 0 0 20786

Nem. Az enyémet lehet hallani. De mindenesetre általa újból kipróbálva az alternatívákat, neki ez jön be leginkább.

Tegnap kifejezetten rockosra átprogramoztam, hogy ismeretlenül is, bekapcsolás után olyan hangot hozzon. Élesebb TG modell, bugyborékolósabb, kivezéreltebb lezlieffekt, fémesebb vibrátóscanner.

Előzmény: djuice (20785)
djuice Creative Commons License 2020.02.28 0 0 20785

Göme is vett portable egyet?

Előzmény: tehtube (20784)
tehtube Creative Commons License 2020.02.27 0 0 20784

Apró infó. Aki kíváncsi a Legend Live rockos hangjára, szombaton megnézheti, hallgathatja. A Lottósorsolás alkalmával az Edda 3 számot játszik el élőben. Ebből egy lesz kifejezetten orgonaalapú, Hammond szólóval is. 

A technikai egyszerűség és helyszűke kedvéért színtiszta vonaljel lesz saját szimulációval.

djuice Creative Commons License 2020.02.27 0 0 20783

:))

Előzmény: szimizso1 (20781)
tehtube Creative Commons License 2020.02.27 0 0 20782

Nna, ez ilyen jó videóban megvan!? De jó, köszi! :-)

Az 1936-os AB3-asom látható, hallható.

Nem olyan mély mint a B3, meg A102-es padja volt neki, amit kárpitoztattam.

Előzmény: trambi (20780)
szimizso1 Creative Commons License 2020.02.27 0 1 20781

Én azt gondolom, hogy van egy alap, amit megtanulhatsz akár egy mestertől. Aztán jön a saját intelligenciád, és saját formádra igazítod a tudásod. Attól lesz majd egyéni a játékod, vagy a festményed, és akármi más. Szerintem jók a "szakmunkás képzők" csak valaki lusta tovább gondolni a tanultakat, és azokból lesznek a zeneipari szakmunkások. Sok ilyen tehetséges zenész van világ szerte. Azok a favágók :-) Persze most nem a Vágó István zenekarára gondoltam!

Előzmény: trambi (20778)
trambi Creative Commons License 2020.02.27 0 0 20780

Elmélet után jöjjön a gyakorlati bemutatás , nem ködös jazz formájában...

 

https://www.youtube.com/watch?v=PvPxUC-G3xc&feature=emb_rel_end

 

djuice Creative Commons License 2020.02.27 0 0 20779

De ez vhol logikus is. Minden így működik. Nem az egyetemeken fognak szorzótáblát vagy törtel való műveleteket tanítani, ott már elvárt egy minimum szint és számtalan mérnöktől hallom, nem az egyetemen szerzik meg a tényleges összegzett szintetizált tudást.  Ott csak tudás téglákhoz, építőkövekhez és megmunkálási szabályokhoz jutnak, ha élhetek e hasonlattal. Abból ki hogy mit épít és mekkorát és hova, ott válik eszenciává az ismeret.

Block-squabling: szép dolog, jó dolog de ez is még csak 1db építőkő. A teljes készletét meg senki nem fogja még pénzért sem átadni a nagyok közül. Titkai nagy részét mindenki őrzi.

Csipegetni, lopkodni kell innen-onnan és zenét nagyon sokat hallgatni. A jazzisták zöme ezt csinálta, hatással voltak egymásra is.

De ha vki pl. táncolni tanul, ott is jópár iskolát, partnert kipróbál, mire verseny szinten űzheti a dolgot és valahogy ezek rendjén is vannak ebben a formában sztem.

Előzmény: tehtube (20777)
trambi Creative Commons License 2020.02.27 0 0 20778

Pont az a legnagyobb probléma szerintem  hogy hangszeres zene tanítás címén jelenleg szakmunkás képzés folyik. Hogy világ trendekkel próbálják szét bombázni  a maradék identitásunkat,és a intuitív gondolkodás látszatát is elkerültetni.

A  hammond  mesterek bemutatói/számomra/ olyanok mint a gépkezelői tanfolyamok, mutatnak valóban jó mester fogásokat, de nekem kell ezekből megérezni mi az amitől személyre szabottan ÉN vagyokEz nem egy könnyű mutatvány szép új világunkba...

Előzmény: tehtube (20777)
tehtube Creative Commons License 2020.02.27 0 0 20777

Csak Matyooo-t tudom ismételni "Minden anyag elérhető a neten, épp csak az összegző, desztillált tudást nem tudod megkapni senkitől, azt a fajta tanítást, amikor valaki két mondattal tesz helyre sokéve beidegződött hibákat" Szóval nem szabad az idomítással összekeverni. Sajnos sok oktatónál viszont ez tapasztalható. De csak saját szorgalomból meg néha nehéz meglépni a következő lépcsőfokot. Egy apró trükk, egy okos tanács és máris mehetünk tovább.

Ilyen volt a beidézett Monaco-s videó. Ahol a Block-squabbling technikánál a behúzott 3 ujj, még okés volt, de hogy rásegíthetünk a hüvelykujjunk alatt kézpárnával, az zseniális. És mindjárt elkezdett kavarogni a hang, mint egy seprűzött pergőnél.

djuice Creative Commons License 2020.02.27 0 0 20776

Elnézést de pont az volt a felvetés sem hogy egy hangszer köré nem lehet zenei tábort szervezni hanem pont inkább be kéne társulni másokhoz. Lamantin Jazz-tábor, Snétberger Zenei Tehetség Központ, stb... Körül kéne nézni hol lenne erre befogadás és a szponzorokat is említettem. Nélkülük sajnos a víz se folyik.

Előzmény: Zafipapa (20775)
Zafipapa Creative Commons License 2020.02.27 0 1 20775

Nagy érdeklődéssel olvastam utóbbi bejegyzéseiteket.

Úgy látom, nagyon kellene, hiányzik egy illetékes elvtárs, aki anyagilag is megtámogatná az elképzeléseket, mert pénz nélkül nehezen megy. Na jó ezt mindenki tudja, de egy iskola, továbbképzés, konzi, tábor stb. nem jöhet létre csak szeretetből. Jó lenne, ha a kultúra részeként tekintenének illetékesék a Hammondra és nem csak mint perifériára.

 

Djuice ötlete, hogy legyen  Hammond zenei tábor szerintem nem reménytelen. A szomszédom osztrák nyugdíjas idős hangszerkészítő minden nyáron a régi öreg házát kipucolja és meghív zenekarokat, zenészeket, barátokat, ismerősöket.  Általában 2-3 napon át megszakítás nélkül nyomják éjjel-nappal. Sajnálatomra billentyűsök még nem voltak az elmúlt 15 év alatt. 

Talán valami hasonló dolog működhetne...

Na ilyen a helyszín, egy szál Hammond nincs benne, de a hangulat mindig jó...

https://www.youtube.com/watch?v=4YwggvDBU68

djuice Creative Commons License 2020.02.26 0 1 20774

Persze nem lehet mindent egy példával leírni, csak onnan indultam ki, hogy zongoratanárhoz én is jártam és én is kérdeztem, aztán az is baj volt, mert azt mondta, minek akarok én mindent tudni, Ray Charles vagy Peterson is arra hallgatott amit belül hallott meg amit mástól, de mindent nem lehet egy forrásból meg az iskolában megtanulni. Ebben érzek is igazságot, de nekem meg az volt/van a bajom, hogy amit hallottam belül vagy a felvételeken azt nem tudtam ki vagy  lejátszani sehogyan és ez csak egy dolog amire nem voltak tanárok hajlandóak rávezetni. (Na persze nem is a krémjénél próbáljoztam...) 

Szokták mondani, a tehetség utat tör magának. Jimmy Smith jó példa erre, hogy lehet akadémia nélkül nagyot alkotni. Jó, nem kell ekkora kolosszusokhoz mérni egyből magunkat, legtöbbünknek a huszada is elég volna tudásilag és biz az érem másik oldala ezeknél a sztároknál, hogy volt piacuk, azt csinálhatták amit imádtak, abból éltek és millió zenésszel játszhattak, tanultak. Ilyen impulzusokat semmilyen tanártól meg zeneakadémiától még csak hasonló szinten se kaphatunk. Elég csak azt megnézni, hogy énekel jazzt itthon tucat énekes és hogy egy kinti feka, ahol már csak a sóhajtástól is leolvad a mikrofon. Ezeket nem lehet tanítani (utánozni se biztos hogy kellene, mégis mindenki W. Houston szinten akar egyből dalolni).

Abba már bele se mennék, Kodály hazájában szégyen szemre mennyire zeneileg alulművelt az átlag lakosság... Szóval amíg 100-ból 90-nek Lagzi Lajcsi, Nótár Mariska, Bunyós Pityu meg stb. a színvonal, addig annak az 50 érdeklődőnek nem fognak Hammond szakot nyitni, bármennyire is szeretnénk. Sőt azt mondom, ha már Matyó is felvetette, többet érnénk a "hegyhez menve" szlogennel, ha mondjuk vmelyik nyári jazz-táborhoz verődve szervezkednénk itteni érintettek jazz-orgona szekcióban és esetleg kérnénk fel külföldi orgonistákat szponzori támogatással mondjuk (amíg a LFZE pár évtizedig rágódna még a kérdésen kapuit megnyitván e műfajnak...)

Azt szintén nem remélném, hogy külön Hammond zenei tábor csak erre létrejöhetne önmagában, de betársulva másokhoz talán.

Csak egy ötlet!

Előzmény: bazookabill2 (20773)
bazookabill2 Creative Commons License 2020.02.26 0 2 20773

Ennek ellenpéldája vagyok pl. én.

 

12 éve zenélek együttesekben billentyűsökön. Az alapfokú zeneiskolát általános nyolcadikos koromban elvégeztem, utána a fülemre, a youtube-ra és a zenésztársaimra hagyatkozva autodidakta módon fejlődtem. Aztán elkezdett először kicsit, utána nagyon érdekelni a jazz, a jazz-es játékmód, a forma, és kifejezéstár.

 

Találtam is egészen jó ingyenes oktató anyagokat, aztán fizetős udemy kurzusokat. Tök jó mindkettő, lehet fejlődni velük.

 

Viszont azt vettem észre, hogy munka és egyebek mellett lassan haladok, és nem tudok kitől kérdezni, pedig egyre több kérdésem fogalmazódott meg. Egy idő után pedig belebonyolódtam a harmonizálásba, elkezdtem nem érteni amit olvasok, pedig nagyon akartam.

 

Aztán Idén január óta zongora tanárhoz járok jazz zongorát tanulni, válaszol a kérdésekre, nem csak a fülre, hanem a hosszú idő alatt kimunkált elméletre is támaszkodunk. Így elkezdtek tisztulni azok, amik megfogalmazódtak, a helyükre pedig jött még több kérdés. Nagyon izgalmas.

 

Nem tartom tehetségtelennek magam, mégis eljutottam oda, ahonnan már egyedül, csak a fülre támaszkodva képtelen voltam tovább lépni.

 

Mondjuk valószínű alkat kérdése is, hogy kit mennyire hoz lázba a leírható elmélet, én csipázom, szeretem megérteni, és készséggé alakítani. A zenét ez alapvetően nem kell, hogy megölje. A felsős zongoratanárnőm, na ő kiölt akkor sokat.

Előzmény: djuice (20772)
djuice Creative Commons License 2020.02.26 0 1 20772

Attól tartok a nagy vizen viz is minden valamit magára adó, akiből név is lett később, nem a jazzakadémiákon tanulta a mesterségét, hanem a fülét és előljáróit használva, hallgatva. És ez hozott eredményt is.

Ma meghallgatunk egy mély elemzéseken és doktori előtanulmányokon felépült diplomás posztavantgard zenei hablatyot, magától a zenétől is elmegy a kedvünk, hisz ezek már annak egyenes meggyalázásaival is felérnek. És ez a liberális lószar a művészeteken át az oktatást is foglyául tartja, csak hogy ne politizáljunk. Ilyen értelemben pl. Bindert is nehéz értelmezni művészetileg, de mindegy is...

Szóval hammondot tanítani kicsit még több tényező is hátráltathat "akadémiai fokon", a költőt idézve, úgyhogy marad az önképző kör, amihez a net maga az oskola szerencsére. :)

Előzmény: trambi (20757)
tehtube Creative Commons License 2020.02.25 0 0 20771

Igaz, itt a szaxis magyar, de az orgonista sem ismeretlen. Mike Carr, Dennerlein, Rhoda Scott szapora lábbasszmenete is külön iskola.

https://youtu.be/akU7G9zBqog

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!