Épül az aszfaltozott közút Öreglak és Somogyvár között:) Mondjuk arra kíváncsi leszek, hogyan tudják majd korlátozni az átmenő forgalmat, mert ez az út 3km-el rövidebb, mint a "főút"?
egyes beruházásokat érintő veszélyhelyzeti szabályokról
A Kormány az Alaptörvény 53. cikk (1) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, figyelemmel a védelmi és biztonsági tevékenységek összehangolásáról szóló 2021. évi XCIII. törvény 80. és 81. §-ára, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) Az Ukrajna területén fennálló fegyveres konfliktusra, illetve humanitárius katasztrófára tekintettel, valamint ezek magyarországi következményeinek az elhárítása és kezelése érdekében veszélyhelyzet kihirdetéséről és egyes veszélyhelyzeti szabályokról szóló 424/2022. (X. 28.) Korm. rendelet szerinti veszélyhelyzetben, az e rendelet hatálybalépését megelőzően a Kormány által felfüggesztett vagy megállított ezen felfüggesztés vagy megállítás alól nem mentesített , központi költségvetési forrásból finanszírozott beruházás megvalósításával kapcsolatos polgári jogi vagy támogatási szerződés, amely vonatkozásában
a) az állam és az államháztartás központi alrendszerébe tartozó költségvetési szerv,
b) helyi önkormányzat és az általa irányított költségvetési szerv, vagy
c) azon gazdasági társaság, amelyben az állam vagy a helyi önkormányzat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:2. §-a szerint legalább többségi befolyást gyakorol, szerződő fél, e rendelet erejénél fogva, az e rendelet hatálybalépését követő nyolcadik napon megszűnik.
(2) A szerződő felek a rendelet hatálybalépését követő harmincadik napig egymással elszámolnak.
(3) Az (1) bekezdés szerinti beruházásra biztosított és az e rendelet hatálybalépésének napján fel nem használt központi költségvetési forrás összegét a (2) bekezdés szerinti elszámolásra tekintet nélkül legkésőbb a szerződés megszűnésének napját követő napon vissza kell fizetni a központi költségvetés javára, a Magyar Államkincstárnál vezetett, 10032000-01200021-09060025 számú, Beruházásokkal kapcsolatos visszafizetések elnevezésű fizetési számlára.
(4) A (2) bekezdés szerinti elszámolás keretében vagy azt követően hozzá visszaérkező, korábban központi költségvetési forrásból finanszírozott összeget az (1) bekezdés szerinti szerződő fél a (3) bekezdés szerinti fizetési számlára a visszaérkezést követően haladéktalanul befizeti. Az állam nevében szerződő központi költségvetési szervnek ezeket az összegeket közvetlenül a (3) bekezdés szerinti fizetési számlára kell visszafizettetni.
(5) Az (1)(4) bekezdésben foglaltak nem érintik
a) az (1) bekezdés szerinti beruházás előkészítését,
b) a részben vagy egészben európai uniós források felhasználásával megvalósuló beruházást érintő jogviszonyok hatályát.
(6) Az e rendelet hatálybalépéséig érvényesen létrejött, de nem hatályosult, (1) bekezdés szerinti szerződés nem válik hatályossá.
2. § (1) A beruházással érintett szakpolitikai felelős miniszter 2023. május 19. napján 16 óráig benyújtott javaslatára az állam nevében eljárva az állami beruházásokért felelős miniszter az e rendelet hatálybalépését követő nyolc napon belül elektronikus úton felmentést adhat az 1. § (1) bekezdésében foglaltak alkalmazása alól.
(2) Ha az (1) bekezdés szerinti javaslatra az e rendelet hatálybalépését követő nyolc napon belül nem érkezik felmentés, akkor a javaslatot elutasítottnak kell tekinteni.
(3) Az (1) bekezdésben foglalt javaslat benyújtása nem érinti az 1. § (1)(4) bekezdésében foglalt határidőket.
3. § Az e rendelet szerinti visszafizetési kötelezettség teljesítését követően az érintett beruházás további szakmai indokoltságát a szakpolitikai felelős miniszter az irányadó szakpolitikai programban, illetve szakpolitikai stratégiában foglaltakra figyelemmel felülvizsgálja.
4. § Ez a rendelet 2023. május 15-én lép hatályba.
Eközben a kisújszállási elkerülőtől Törökszentmiklós felé vezető útszakaszon a 110-es táblákat eltüntették és 90-esre cserélték. Vajon miért? Igaz, hogy az ott nem 2x2 sávos volt, de minimum 10 éve kint voltak a táblák. A közlekedési információkból nekem az jött le, hogy a növelt sebesség ellenére nem itt voltak a balesetek, hanem a 4-es főút Kisújszállás és Püspökladány közötti szakaszán, különösen Karcag térségében. Itt meg már jószerével 60-70-es táblák vannak végig.Jó gyorsan lehet haladni a 4-esen. :(
közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) pénteken az MTI-vel:
két bányából szállítják a helyszínre:
1. Igrici bányától induló szállítmányok esetében az M3 autópályát, a 33. számú főutat (Tiszafüredig), a 34. számú főutat (Tiszafüred és Fegyvernek között) és a 4. számú főutat (Törökszentmiklóstól Kisújszállásig) érintik.
2. Lőrinci bányától induló szállítmányok útja a 21. számú főúton, az M3 autópályán, a 32. számú főúton (Hatvan és Szolnok között), az M4 gyorsforgalmi úton (Szolnok és Törökszentmiklós között), a 4. számú főúton (Törökszentmiklós és Kisújszállás között)
Az Utinform félinformációja figyelemfelkeltésre volt alkalmas, vagy félrevezetésre.
Az ÉKM közlése annyival bővebb, hogy belőle lehet tudni: a 21. úton, az M4 autóúton, és a 4.főúton is"a következő 1-1,5 évben megnövekedett tehergépjármű-forgalomra kell számítani".
A magam részéről hosszútávú célként értem a dolgot: az ott lakóknak, különösen gyerekeknek és az idegenforgalomnak is jót tudna tenni. Amikor egy-egy német kisváros főteréről és oda vezető utakról ki vannak tiltva a nem ott lakók, és az üzleteknek meg van adva, melyik napszakban mehet be teherautó árut vinni, az egészen megváltoztatja a hangulatot.
Viszont nem ilyen hűbelebalázs módjára kellene csinálni a dolgot. Apránként kis utcákon egyesével pár hónaponta, a hidakkal meg akkor lenne érdemes próbálkozni is, amikor kész az M0 körben.
Addig meg legfeljebb azt a részét értem, és abból akár lehetne kompromisszum is, hogy a munkanap reggeli és délutáni csúcsban ne dugózzon a tömegközlekedés.
Én nem értem, minden áron valami sétálóövezetet akarnak faragni a belvárosból, miközben nem látszik rá a tömegigény. A rakpartokon is bőven elférnek egy sűrűbb napon is a gyalogosok a sétányon (ami egyébként jó, hogy van és szép is ahogy van).
Ez alapján a 100% kevesebb mint 616000 (mert akkor legalább 5% kellene legyen a Lánchíd. 4.5% felett) de több, mint 656000 (mert akkor legfeljebb 2% kellene legyen a Szabadság-híd, 2.5% alatt)...
Valami egységjárműsítésnél rossz oszlopból számoltak százalékot? vagy önkényesen hol erre, hol arra kerekítettek?
Gondolom a nagyon repedezett részeket javítják. Több méter hosszan, és akár 1 méter szélességben van kimarva az aszfalt 5-7 cm mélyen, aztán ezt a lyukat aszfaltozzák vissza.
A Két bükkfa-nyereg - Esztergom szakaszt három éve csinálták meg, akkor ment arra a mezőny. Ha most valamit dolgoznak az úton, akkor a másik oldalon, Pilisszentkereszt és Csobánka felé, mert idén arra megy az útvonal.
Szerintem a Tour de Hongrie-ra megcsinálják a legrosszabb részeket. Mégis ciki lenne, ha egy négyszeres Tour de France-győztes egy magyar kátyúban fejezné be a pályafutását...
Mintha azt olvastam volna korábban valahol, hogy az Esztergom-Pomáz utat felújítják. Ha így van, mikorra tehető ez. Illetve a most folyó útjavítások lennének ez? Mert ezek a felmarások és újraaszfaltozások az útfelújítás kategóriától igen messze esnek.
Azt a lerakatot még simicskáék csinálták, aztán a G nap után elhordták a követ, de nem bontották el teljesen, mert számítottak rá, hogy egyszer majd újra megépítik az M4-et...
Pár éve, talán 19-ben voltam egy bányalátogatáson a Colas Északkő tállyai kőbányájában, és akkor volt egy lerakatuk Szolnokon, a személypályaudvar és a magasfogadó közötti háromszögben, aholvá vasúton szállították a különféle követ. Úgy néz ki, ez a lerakat már nem létezik, csak egy másik Debrecen-Apafánál.
Kérlek, ne egy "vágyott" állapotról írj. A vasúti szállítás akkor lenne elterjedtebb, ha már nem MÁV volna a neve. Például: MLV (M Lölő Vasút). De ehhez koncesszióba kellene adni a MÁV-ot is, mint az autópályákat. Erre még nincs "igény"...
MARADNÉK a napi Utinform hírnél, ez is olyan, mint az időjárás előrejelzés: vagy ott lesz (eső, ezesetben a nagytömegű szállítás), vagy nem.
Hiányos az információ, meg kellett volna jelölni, hogy melyik kilométerszelvények között releváns.
Ez olyan dolog, mint amikor még cukorrépa termelő "nagyhatalom" voltunk, hogy a vasúti szállításról áttértek a közútira, noha a cukorgyárban is és minden nagyobb településen ki volt építve a vasútállomáson a "répa placc". Érdekes módon évtizedekig jól működött a vasúti szállítás. Aztán egyik napról a másikra áttértek a közúti szállításra. Ezzel alaposan tönkretéve az amúgy is rossz minőségű mellékutakat. Nem beszélve a balesetekről. A teherautókon,pótkocsikon a magasítónak is magasítója volt. Aztán a hepehupás úton billegett jobbra-balra az egész szerelvény. Jobb esetben csak néhány répa indult meg a rakás tetejéről, aztán ha mindenkinek szerencséje volt, nem nyomta kupán a biciklist, vagy éppen egy autó szélvédőjét. Rosszabb esetben a billegéstől felborult jármű az út mellé feküdt. Nem beszélve arról, hogy a nedves őszi időben az út úgy nézett ki, mintha kovásszal lett volna felkenve. Ez úgy a nyolcvanas évek közepére tehető időszak volt.
Azért érdekes, hogy ilyenkor nem számít az útra előírt súlykorlátozás. Tönkre is teszik, aztán felújítás meg nincs. Valóban vannak dolgok, esetek, amikor bizony tényleg nem lenne szabad engedni, hogy közúton szállítsák, csak hát ugye az a fránya érdekek.
Útinform: "Az M4-es autóút Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti szakaszának további építéséhez kapcsolódóan, a 32-es, 33-as és 34-es főúton nagy tömegű anyagszállítási munkákra számítsanak, figyelmesen vezessenek! "
A jó ég mentsen meg minden közlekedőt az ilyen "pontosságú" Utinform-tól!
Addig releváns, hogy a 34. úton megközelíthető az építési szakasz, ám csak a 4. főút érintésével.
De a 32. útról csak az M4 autóúton (vagy Szolnokon keresztül a 4. főúton) lehet megközelíteni.
A "non plus ultra": a 33. út, aminek semmi köze az építési szakaszhoz, esetleg a 34-es folytatásaként Tiszafüred - Dormánd (M3) irányból.