Így bö 20 év autóipari múlttal valami rálátással csak rendelkelezem az ipari termelés rendszeréröl.
Ami meg a márkaszervizeket illeti, drágák de kevés tudásuk. A kuncsaft ezt gondolja egy márkaszervizröl, nem alaptalanul. A márkára szakosodott szerelök is drágák, csak ök az autót is megjavítják.
Már 2 órája keresem nem emlékszem rá hogy mentem oda a neten ahol a videó volt. :-(( (mert csak úgy bogarásztam és úgy lett a videó véletlen láttam meg) és nincs az előzményeimben sem mielőtt mondod hogy keressem ,Naponta törlöm!
A lényeg egy ventot babrált a vcds progival laptoppal aztán rá lépett valamire de olyan szarul kamerázott nem láttam ,mire na a végén aztán ki tette a real kilometer: és ott volt valami 238 ezer valamennyi. És mutatta a km órán is hogy annyi !
Én is meg nézném szívesen hogy annyi -e az annyi :-)))
Na de én akármelyik opcióra lépek ott nincs ilyen :-((
Van nekem egy vw vento 1.9 Tdi-m 1998 as. Nos csak a saját megnyugtatásomra meg az esetleges minimális hiba felderítésre törlésre vettem egy VAG-COM kábelt ami 409.1
Néven fut USB véggel és laptop elvileg kezeli vagyis rá tudok csatolni a kocsira sőt találtam hozzá magyar nyelvű diag progit is.(208.1)
De van 409.1 es progim is de az angol.
Na mindegy is a lényeg a kérdés: Láttam videót ahol ventot tesztelik az ilyen cuccal és van olyan kép a videóban ahol meg nézi a fószer a valós Km állást a kocsiba.
Azt kérdezném esetleg használt már valaki ilyet és ezt a funkciót is használta? és ha igen árulja már el hogy tudom elő csalogatni mert én már mindent végig nyomkodtam de ez valahogy nem jön össze sehogy.
Magánszerviz más eléggé. Saját belátása szerint fejleszt, esetleg jobban talál munkaerőt, stb. Viszont van olyan, amit márkaszervízhez lehet csak vinni.
Korábban azt írtad hogy csak veszteséget termelnek a márkaszervizek.
A magán szervizek meg hasznot termelnek, tehát valamit ök csinálnak jobban. Nem tudom melyik szervizben világít szombat vasárnap este a neon... Gyanítom hogy nem sokban. Söt... Magyarországi kisvárosi példa: -Vezérlés csere lenne, megvan az alkatrész, csak be kellene szerelni. - Ha nem nálam rendeli az alkatrészeket akkor nem csinálom meg. Viszhall...
Nagyon nem úgy nézett ki hogy kapkod a munka után.
A többi szerviz dolgozik harmad áron és mellette 3x annyi munkával keletkezik hasznuk.
Talán nem véletlen, hogy kelet-európa szerte szombat vasárnap este minden komplexum sötéten zárva tart, csak az autószerelő műhelyekben világít a neon egy emelőn lógó szemétdomb felett :)
Máshol pedig nem érdek minden igényt kielégíteni....
Sziasztok! Segítségért fordulok hozzátok,korábban feltettem a kérdést,de érdemleges választ nem kapta,illetve leírom részletesebben mi a problémám. Van egy 1999 Golf IV 1.9 TDI agr motorkódú aztóm. Kivettem az órát,visszatettem,azóta nincs sebességjel. Az óra mutat rendesen,de nem továbbítja a motorvezérlő felé,csak 20km/h-ig utána 0. Kapcsolási rajzot megnéztem,kék fehér vezeték megy a motorvezérlő felé,szétszedtem a csatlakozót,nincs becsúszva a vezeték,órában sincs elgörbulve a tüske. Vezetékszakadást kizártuk,mert akkor 20km/h-ig sem továbbítaná. Állítólag az órában van egy relé,ami kapcsolja a can szálat,esetleg valakinek ötlete,hozzászólása?
Talán ha nem háromszoros áron dolgoznának a többi szervizhez képest, biztos lenne aki oda menne javíttatni. Lehetne hasznot is termelni, ahogy a többi szerviz csinálja. Sajnos csak a garanciális javáitásokra vannak berendezkedve.
"enelkul a legtobb markaszerviz lehuzhatna a service oldali ajtot. "
Annak örülnének a legjobban, ugyanis a legtöbb veszteséges. De sajnos nem tehetik meg, mivel törvényi előírás a garanciális és szavatossági feltételeknek megfelelni.
Röviden az általad agyon dicsért nagyon fejlett márkaszervizekről. Q5-re nem tudták feltanítani a kulcsot. Nekünk 5 azaz öt perc volt. Azért nem kell lenézni a kis embereket sem. Nem egy szerviz és szalon kéri a segítségünket a környékünkön, sőt még határainkon túlról is!
Szerintem ezt a témát is azért nyitották mert olyan igen nagyon jók a márkaszervizek, hogy eszembe sem jutna máshova vinni az autót. :) Gondolom aki nem márkaszervizben dolgozik az nem feltétlenül jár el mindenféle drága képzésre. Megpróbálja a tudást tapasztalatból, esetleg esetünkben más tapasztaltabb emberektől összeszedni. (Hátha ők már jártak így, és meg tudják osztani a megoldást, vagy picit nagyobb a rálátásuk a dolgok működésére és így tudnak esetleg segítséget nyújtani) Szerintem :)
Ne legyél már ilyen eszeveszett kemény. A dieselbotrány kellös közepén rohadtul nem itt van az ideje az "agyas" gárda fényezésének. A márkaszervizekkel is mindannyiunknak van tapasztalata, öket sem kell bemutatnod nekünk.
Jé, nem tudtam hogy a nick melletti kis ikon a szellemi színvonalat is jelzi!
Választhattál volna szerényebb nevet is magadnak, de mielőtt seggreesnénk a gyári szervizek profizmusa előtt, emlékezzünk azokra a sztorikra amikben százezres alkatrészeket cserélnek feleslegesen, (természesen ki is fizettetik), alkatrészeket építenek be papíron, heteken keresztül "javítanak" autót eredmény nélkül stb. stb.
Nem általánosítani akarok, de ze jellemző még mindig.
A Porsh.. ..........-en volt egy értékesítő aki a az egyik családtagjának vett egy Skodát. Újat. Amikor hozta hozzánk átvizsgálásra meg olajcserére, megkérdeztem hogy miért nem "otthon", az ismerős szervizben intézi a dolgot, szegény majdnem meghalt a röhögéstől...
Egyébként jól látod, tényleg nagyon sokat tanultam, és folyamatosan tanulok is hogy autókkal foglalkozhassak ez egy ilyen szakma.
Van egy tanácsom a számodra. Mielőtt beledumálsz valamibe, olvass vissza egy kicsit, ismerkedj a hellyel.
Ezek a vezérlőegységek és szoftverek egy olyan "agyas" gárda végtermékei, akik több évig kísérleteznek azért, hogy egy autó ezt tudja nyújtani! A márkaszervizekben dolgozó kollégák évente sokszor jelennek meg a Porsche Hungáriánál különböző kötelező jellegű tanfolyamokon, melyeken elsajátítják az újonnan megjelenő modellek összes technológiájának a javítását! A márkaszervizeknek pedig kötelező megvásárolni az újabb és újabb műszereket, célszerszámokat, hogy lépést tudjanak tartani a technikai fejlődéssel! Ezek a befektetések nem azért történnek, hogy a "nagytudású" autótulajdonos otthon gyakoroljon hozzá nemértő módon a drága alkatrészekkel, majd mikor már nincs remény, mert "jól elkúrtuk", akkor majd a márkaszervizben megcsinálják, mert nekik van mindenük! Ez a baj az országunkban az emberekkel! Egy kategóriával drágább autót vesznek, mint amit fenn tudnak tartani! Erre is született egy közmondás: HA MAJOMRA VAN PÉNZED, AKKOR LEGYEN BANÁNRA IS!!!
- "valami hozzáértő parasztot" - Az a hozzáértő "paraszt" több évig tanult, hogy ebben a szakmában dolgozhasson és több évtized is lehet a tapasztalata, tudása mögött, úgyhogy légy oly kedves, add meg a tiszteletet ezen szakiknak, mert ha ők nem lennének, Te még mindig gyalog járnál! Nem tudom, országunk fia vagy-e, vagy valahonnan "idefújt a szél", de van egy MAGYAR közmondás: "nem az a paraszt, aki a földet túrja, hanem aki úgy viselkedik!" Mint Te!!!
Jaj most nézem a kormányvezérlőkodolást irtad... oda azt irtam ami volt az eredeti volt 63251. először az is wsc 00000 volt. a coding 00040 az a ross tech leirás alapján jó nekem.
Coding
0?xxx: Steering Wheel
0 = Standard (without Multifunction)
1 = 3-Spoke Steering Wheel (Sport Steering Wheel)
2 = Multifunction Steering Wheel with Radio Control
3 = Multifunction Steering Wheel with Radio/Telephone Control
4 = Multifunction Steering Wheel with Radio/Telephone/Voice Control
5 = Multifunction Steering Wheel with Radio/Voice Control
Próbáltam a 63251-el ami a saját volt. de leirások alapjánis ez teljesen lényegtelen mert ez csak a kódoló műhelynek az azonosítója. mind1 csak ne 00000 legyen. Különben akkor ha ez lenne a baj szögjeladó nélkül se menne nem?
Volt egy 8E0953549F kormány modulom amit kicseréltem 8E0953549N-re.(tempomat miatt)
beépítés után először a kormányvezérlőmodullal(16) taníttattam meg az autó VIN számát. Vagyis a VCDS-el beléptem a kormányvezérlőmodulhoz(16) adaptation 81-es csatorna és itt megadtam a 00111 kódot, majd mentés. Ezután jön az ABS modul(3)... (a folyamat közben nem veszem le a gyújtást) Belépek az ABS modulba login 09555 majd coding 04255 wsc 12345. Nyomok egy entert ujratölti az ABS modul a paramétereit és a codingnál és a wscnél 00000 jelenik meg újra.
5 mert 1LB fékem van (ez a PR kódos matricáról derült ki)
5 mert 4 hengeres diesel
5 mert manuális a váltó
coding: 04255
0
4 mert A4-es Audi
2 mert 1LB fékem van (ez a PR kódos matricáról derült ki)
5 mert 4 hengeres diesel
5 mert manuális a váltó
A hibák a tárolóban:
00778 steering angle sensor (g85)
66-10- not matched - intermittent
01044 control module incorrectly coded
35-00
miután összejönne a kódolás utána kellene az abs modul login 40168 al alapbeállítást csinálni a kormányszögjeladón de eddig nem jutottam el.
Ha lehúzom a kormányszögjeladót és úgy próbálkozok ezzel az előbb leirt kódolási procedúrával akkor az eredmény az hogy megmarad az abs modulba a kód és a wsc is. ilyenkor a hiba: steering angle sensor faulty.(mivel nincs csatlakoztatva) Ha visszadugom a kormányszögjeladót kapásból elfelejti az abs modul a kódolást.
Ebből következtettem arra hogy a kormányszögjeladó lehet a rossz... Vettemis egy másik használtat, ami teljesen pontosan ugyanezt produkálja (vagyis nélküle tudom kódolni az abs modult vele pedig nem.)
Kipróbáltam aztis hogy visszaépítettem a régi kormányvezérlőmodult a régi és az újabb kormányszögjeladóval: minden esetben ugyanaz a helyzet:(vagyis szögjeladónélkül tudom kódolni az abs modult vele pedig nem.)
És nem nagyon tudom most hogy mi a következő lépés...
Nem azzal van a problémám hogy meg kell csinálni... ezt a leirás már 5ször átrágtam. a gondom az hogy megadom a logint, megadom a kódot. De a kódolás nem sikerül vagyis marad a coding 00000 és a wsc is 00000. Ezzel nemtudok mit kezdeni. A környékemen nincs hozzáértőszaki. Legalábbis nekem még nemsikerült találkoznom egyel sem.
Itt a link, olvasd végig figyelmesen. Szerintem egyébként olcsóbb és egyszerűbb lett volna felbérelni valami hozzáértő parasztot aki pár ezresért megcsinálta volna...
Érdeklődnék hogy tudna-e nekem valaki segíteni? Olyan problémám van, hogy van egy 2004-es A4-esem, vettem bele egy tempomat kart, mint kiderült kellett hozzá vennem egy kormányvezérlőmodult is mert a régi fajta nem vitte a tempomatot. Találtam neten leirast hogyan kell kicserélni felprogramozni... ez sikerült is csak mióta kicseréltem a kormánymodult ujra kellene kódolnom az ABS modult mert 00000-án van most a coding. És ezzel van a legnagyobb gondom... megvan hogy hogyan kell kódolni megvan a kód is, de nem jön össze a dolog. A totalcardiagnostics.com rol rendeltem adatkábelt vag12-12őt. ezzel próbálkoztam. Fórumokon néztem utána hogy mi miatt lehet ez hogy nemtudom kódolni az ABS modult és 2 helyen is azt irják hogy a kábel hibája lehet, ezért irtam az embernek akitől vettem a kábelt, azt irta vegyem meg az ujabb vag15 kábelt mert a régivel vannak kódolási problémák, Megvettem de ezzel sem működik. Működik a tempomat eddig eljutottam, de az ABS ESP nem... Annyira sikerült még rájönnöm hogy ha a kormányszögjeladot lehuzom akkor bedob egy hibakódot az absmodul, hogy a steering angle sensor faulty, és igy engedi kodolni magat az abs modul. De ahogy visszadugom 00000 lesz és nemtudom kódolni. Az abs modul hibái igy: steering angle sensor not matched és steering wheel module incorrectly coded. Rendeltem egy másik használt kormányszögjeladót mert azthittem elöször hogy elromlott vagy ijesmi de azzal is ugyanez a helyzet.A kábellel egyébként minden más tökéletesen működik...Mi a véleményetek? Lehet hogy a kábelem hibája vagy lehetséges hogy mindkét szögjeladónak ugyanaz a hibája, vagy valami egészen más lehet? Próbáltam a környékünkön autóvillamosságist kérdezni de csak hülyén néztek hogy mivan...Segitségeteket előre is köszönöm.
Üdv Mindenki! Segítsetek nekem légyszíves. Adott egy Golf 4 1.9 TDI AGR,kivettem a km órát takarítás céljából,azóta nincs sebességjel. A km óra működik,a jelet továbbítania kellene a motorvezérlő felé,de élő adat alapján 20km/h felett lenullázódik,hibakód-nincs sebességjel. Folyamatos gáznál rángat,nincs tempomat. 1-2 szerelő szerint óracsere. Nem lehet az órára új softot feltölteni vagy valamilyen alapbeállítást csinálni? Előre is köszönöm!
Rossz eeprom tartalom lett felírva, (alvázszám átírás) és meghalt. Nincs kijelzés, mutató rosszul áll. Viszont megvan hozzá egy eredeti nem titkosított eeprom tartalom.
Sikeresen illesztettem az új kulcsot (immóhoz) és bemarattam a szárat, indul az autó és mechanikusan is tudom nyitni zárni viszont távirányítással nem tudom működtetni a központi zárat. Többféle leírás szerint próbáltam már, de egyik sem járt sikerrel. A könyvében leírt módszerrel sem tudtam a kulcsot felismertetni az autóval. Mi lehet a baj? Segítsetek kérlek.
néztem élő adatokat is... a féknyomás reagál a dolgokra alapjáratom +- 8 bar között van bőven és nyomásra felmegy akár 90 ig is...a oldalgyorsulás mindig 0án. van.nem tudom h annak ott kell e lennie vagy sem de meg sem moccan...most próbálom kalibrálni a dolgokat hátha sikerül :)
nyilván tudom , ha az szar akkor csseréljem ki azokat.. Csak gonoltam mivel egyszerre jelentkezik a hiba lehet h mind a 2 alkatrész be van építve egybe...és ha az abs kockába lenne beépítve gondolnám világítana az abs lámpa is...így arra következtetek , hogy esp vezérlőbe van beépítve , de igazából foggalmam sincs ezért kérdeztem...
Segítségetekre lenne szükségem!2007 Leonomba raktam utólag tempomat kart,de sehogy nem bírom életre kelteni.Gyári számok alapján minden elektronikus alkatrész megfelelő,a kódolást megcsináltam de nem működik sajnos.Mérési adatoknál a Set és a Res gombok nyomására nem változik semmi,a kuplung,fék és ki be kapcsolásra reagál.Ha valaki tud,nagyon kérem segítsen.
Nézd meg a világításkapcsolóban a hármas szál (fekete/sárga) benne van-e ami megy a C biztosítéktartó 14-es biztire 5A onnan szürke szál jobb lámpa csatlakozó négyes számú szál 12-es biztire 5A onnan szürke/piros szál bal lámpa csati négyes számú szál.
Köszönöm az aggódást :) Hozzáértő csinálja az autószerelő barátom. De Ő sem tudta az ABS procedúrát, és ezért én kérdeztem meg. Pár éve már megvolt a leírás, de ahogy már írtam a laptop táskájában lapul valahol.
Tudja valaki, hogy a 2010-es T5 transporter DRL-jét hogyan lehet aktiválni? Ha egyáltalán lehet. Lámpákban benne van, vezetékek benne vannak. A hosszúkód helper nem tartalmaz infókat.
Ne várj érdemi választ ha még arra sem veszed a fáradságot hogy leírd milyen verdát bütykölsz. Azért egy A6 V8 fékjavítást tuti hozzáértőre bíznék a helyedben.
Egyébként van valahol "biztos" helyen Komplett VCDS leírásom is, több száz oldal, csak a nagy "rendrakásban" azt sem találom. De AK-47-es kezelési kézikönyvet azt találtam, pedig arra igazán semmi szükségem :) Még katona koromból maradt meg.
Bent volt a laptop táskájában, és a táskát nem találom. Kimondott garázs laptop, évek óta elöl van, csak most a táska nincs meg. Nem levegős az ABS, csak olajat akarok cserélni a fékrendszerben.
Egy régi hszre találtam rá itt, én most futottam bele ebbe a V154-es problémába. Ami viszont felmerült evvel kapcsolatban bennem, minden egyes tolatáskor bezárja az autó a külső-belső csappantyút (Polo 9N). Ki lehet ezt a funkciót esetleg kapcsolni/kódolni belőle? Talán hosszabb életű lenne a motor ha nem menne folyamatosan ide-oda minden szűkös parkolásnál..
Mi sem merjük telepíteni a Win 10-et mert nem tudni hogyan működne az a rengeteg program ami van a gépünkön. Úgy gondoltam egy laptopra felteszem és azon megpróbáljuk képes-e kezelni a programjainkat. Félek nem lesz egyszerű.
Sajnos ha nem kapcsolod ki az automatikus update-et letöltődik. Létrehoz egy windows.old mappát és 30 napig visszaállíthatod a régi OS-t ha az jobban tetszett. Én kezdek vele megbarátkozni bár vannak driverek amik nem szeretik és reszelgetni kell, hogy felmenjenek.
Nálam tapasztaltabb emberek segítségét szeretném kérni.
Adott egy 6N2 poló, amiben motorcsere történt, vezérlővel együtt.
A motor működik, süt, főz, világít, de természetesen van néhány kommunikációs hibakódom.
A kocsi 2000-es (AHW), az új motor és a vezérlő 2001-es (AVY). Kommunikációs hibát ír az ECU az ABS vezérlővel, a légzsákvezérlővel, valamint a műszerfallal.
Ezek az eszközök maradtak az eredetiek a kocsiban.
Kérdésem, hogy lehet-e párosítani valahogy az új motorvezérlőt ezekkel a kocsiban maradó vezérlőkkel, hogy a kommunikációs hiba megszűnjön, vagy ez teljesen lehetetlen küldetés?
Józan paraszti ésszel arra gondolnék, hogy az ECU-ban meg kellene adni a jelenlegi berendezések gyári kódját, hogy mit keressen a busz másik végén, és milyen üzenetet küldjön, de persze, ez csak feltételezés, és lehet nem ennyire egyszerű a dolog.
Még viszonylag új vagyok a témában. 3 dolgot szeretnék megcsinálni a 2004-es Seat Leononom és ebben kérem a segítségeteket, hogy hol keressem és hogyan csináljam.
1. Kulcs tanítás (csak 1 kulcsom van az autóhoz és a napokban fog megérkezni a nyers kulcs amit szeretnék tanítani)
2. Központi zár NE zárjon le az autó elindulása után (baromi idegesítő, hogy lezár, majd ha megállok és valaki ki akar szállni 2-szer kell a kilincsel nyitni + feleslegesen mozgatja a zárat)
3. Elektromos ablakok menjenek fel gombnyomásra (ha a kulcsot a zárba teszem és elfordítva tartom akkor felhúzódnak).
Nagyon megköszönném, ha tudnátok segíteni benne, hogy mit és hogyan csináljak.
Ne haragudj de én sem látok egxyezést az adatokkal.
A rádio az stimmel ugyan de az csak egy "részegység " ami egy "Egésznek" az autodnak a része.
Mint ahogyan már irták meg kellene tanitani az autodnak , hogy van benne uj Részergység .
Ha ezt nem tudod neki megadni hiába van benne azonos tipusu Fejegység , Navigácio, nem fog müködni mivel a Can hálozat nem "Látja " igy a Navi sem fog rola tudomást venni mivel addig csak "értékelhetetlen" jel-ként kezeli a a Parkolást segitő elektronika jelét.
Az irásom csak magyarázatként irtam neked. Nerm tudom , hogy tényleg szererpel-e az autod a magyar forgalmazo listáján, de az általad linkelt oldalon nem. Az alapján nem alkalmas az autodhoz .
/Ha utánaolvasol akkor látni fogod hogy a beépitett elektronikus egységek felhasználhatoságát bizonyos feladatokra sok /szinte minden/ esetben aazonosito számok után lévő betü, betük is azonositják, rendszerezik ./
Gyújtásnál nem fut le a műszerfal teszt, error felírat villog.
Néha 65535 hibát ír, állandóan 00771 benzinszint jelző hibát.
Két hónapja cseréltem hangszórót a km órában, összerakás után ugyanez volt.
Akkor másnap varázsütésre helyrejött.
A valós km 160e ,gondolom ez a 680e csak a félig feléledt vezérlő miatt van.
A bal lcd-n az óra nem jelenik meg, csak a jobb lcd-n vízszintes vonalak. Aksi levétele előtt
a valós km-t kiírta, igaz a kiolvasásnál akkor is a nagyobb számot.
Nem volt az óraállás sosem átírva, az error is gondolom a két adat különbsége miatt van. A szintjelző hiba miatt,
megnéztem az úszót, 200ohm, a két szenzor kábelt kimértem a műszerfal zöld csatijáig. (16 és 32es láb). Kettő között nincs zárlat. Se az elején se a végén.
Visszaolvastam itt, ,hogy a 65535-t az ecu is okozhatja, ezért kontakt spray a csatijaira, a belül átforrasztottam az
összes lábat. Ezt megtettem a km óránál is, mind a táp mind a sokpólusú csatijánál.
A km óra megkapja a földet, és a két 12 voltot. (15 és 30 pontról).
Mit tehetnék még!?
Előre is köszönöm a segítséget.
Minden előzmény nélkül jött a hiba, párom bement a kocsival dolgozni, majd mélygarázs, (előző napon, tegnap előtt, szakadt az eső, beázás talán?. Két hónapja is esett amikor a hangszórót cseréltem..)
Délután gyújtás és már villogott is az error felírat..
Szisztok segitséget kèrnék, ma beszereltek az automba (octavia 2011)egy linken látható tolatóradart,de sem a szerelő sem én nem tudtam bekapcsolni a gyári amundsen rádión a grafikus távolság kijelzést Vcds-el. Megvan a 76 os mudul,a 10-es is ,de egyik se aktív... Valahogy az autó tudtára kellene adni,hogy van benne mostantól tolatoradar.
Sziasztok!Valaki letudná nekem fordítani,hogy ezek milyen hibákra utalnak és hogy tudnám orvosolni őket?Valakinek van ilyen gyűjteménye vagy ötlete,hogyan képezhetném magam a megértésükre? :D Hálásan köszönöm! :)
19456 - Indicator Lamp for Pre-Glow Time (K29): Error from Inst. Panel 35-00 - - 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation 35-00 - -
Automatikusan nem fogja felhúzni, már alapban tudnia kellene, hogy ha hosszan nyomod a zárást, akkor pár másodperc múlva elkezdi felhúzni az ablakot. VCDS-sel csak azt lehet megoldani, hogy amint elindulnak az ablakok, már ne keljen nyomni a gombot a kulcson.
...de akkor is célszerű végigvárni amíg felmegy mert én például jártam már úgy, hogy félúton akadályt érzékelt és visszafordult, pláne nyáron amikor a melegben a tömítések "kirúgják" magukat és kicsit nagyobb erővel kell felhúzni az ablakot a motornak.
Üdv mindenkinek kérdezmém h vcds sel rá lehet -e tanitani az ablakfelhúzást a gyári bicskakulcsos közp zárra A4 B7 2007 párszor már lentmaradt az az ablak
Használsz KTS-? A Bosch naprakészségéről meg pontosságáról csak annyit, hogy kb. öt éves vagy idősebb német gyártmányú autók esetén is rengeteg az "ismeretlen hibakód" meg hogy a "vezérlőegységet nem sikerült egyértelműen beazonosítani" stb stb
Egy biztos: az ELSA amióta én használom 180 fokot ír. (Nemtomhányéve.)
Mint említettem, nekem 180-ra volt állítva. most 225. Semmi különbséget nem veszek észre, se a hangján, se dinamikában, se fogyasztásban. Szerintem ez olyan kicsi különbség, hogy ez nem számít. A 470 már biztos befolyásolja.
Más.
Kedden állítottam a torziós szögön. Ugyanis -3,5 fok volt vezérlés csere előtt, és a "szegedi guru" tanácsára +1 fokra állítottam.
Mikor a stiftekkel összeraktam, -1,5 fok volt. A +1 fokkal sokkal keményebben járt.
Szóval kedden visszaállítottam -2,5 fokra. Már a vcds-ben láttam, hogy alapjáraton a befecskendezett mennyiség 5,1 ml/löketről 4,6ml-re csökkent.
Tegnap az asszony a szokásos utat 7 liter helyett 6,4-el tette meg. (pedig sietett). Szóval alakul. Érezhető teljesítménycsökkenés nincs. Hangja lágyabb.
Úgy látszik, a torziós szögre nagyon érzékeny. Szerintem ez fontosabb mint a PD hézag. 180/225
Na, arra rohadtul kíváncsi lennék hogy a hivatalos gyári javítási útmutató miért tévedne...
2003 táján voltam egy ilyen egynapos PD tanfolyamon (ismertetőn?) és már akkor felhívták a figyelmet arra hogy a 225 fok már nem érvényes. Azóta már dolgoztam több száz PD elemet is érintő javításon, mindig fél fordulatra állítottam.
Más. Saját autót megvettem szarrá kopott lenyomótüskével, 360-470 fokos hézaggal, próbából javítás nélkül csak 180-ra állítva is ég és föld volt a különbég
A turbót hallani kéne, de nem kéne neki nagy hangjának lenni.
Akkor egy kicsit a diagnosztikáról: álló helyben, terhelés nélkül nem nagyon lehet turbót/turbónyomást tesztelni. A kért és a megvalósult érték között lehet eltérés (chipeseknél sokszor rettentően nagy az eltérés), de én elsősorban nem is ezt szoktam nézni, hanem mindig a légtömeggel együtt nézem. 3-ban alapjáratról gyorsítani egyet, logolni, vagy grafikont rajzoltatni legalább a turbónyomásról, meg a légtömegről. Az értékekből, illetve a grafikon jellegéből lehet következtetni dolgokra. Persze nem árt, ha tudod is, hogy mit nézel, és milyennek kéne lennie.
Szóval: lehet, hogy hozzáértőnek (az nem elég, ha valaki szerelő) kéne megmutatni, mert itt lehet, hogy összetettebb a dolog annál, mint hogy otthon megoldjad.
Ajánlani is lehet embert, csak tudni kéne, hogy hol? Bp-en az itt is jelen levőket tudnám ajánlani, de majd ők is mondják. Ha nem Pest, akkor írd meg, hogy hol.
Az egr belsejében 4-5mm koksz, és olaj keverék volt. Kitisztítottam, utána a membrán alatti levegőző furaton köpte az olajat, azért cseréltem ki.
A csöveket átnéztem, nem találtam olajnyomot, nem hiszem, hogy kifújna valahol.
Viszont
Nem tetszik a turbó hangja. Egyre hangosabban fütyül, álló helyzetben 2500 fordulaton elnyomja a motor hangját.
Alapjáraton pedig olyan hangja van, mintha a generátor lenne csapágyas, de nem.
Minap csináltam egy turbótesztet a vcds-ben, és akkor jöttem rá, hogy ez a csapágyas hang a turbóból jön. (Mikor kikapcsolja megszűnik.)
A mért érték is érdekes:
-ha hidegen, vagy melegen mérem sima napi használat előtt, után, közben, akkor a nyomáskülönbség 160 (Ha jól tudom 150 a minimum, az alatt hibajelzést ad)
-Ha kicsit leforgatom mérés előtt akkor a különbség 185
-Ha a turbónyomást grafikonba kirajzoltatom, és 1300 tól padlózom, akkor látszik, hogy kb 2000-től szépen tiltásig megvan az 1,4 bar nyomás.
Lehet, hogy kinéz egy turbófelújítás?
Az autóban 250.000km van, Német, szervízkönyves. Rendes gazdája lehetett, rendesen szervizelve volt, nagyon egyben van.
80%-ban hosszú úton használjuk, igngázunk Esztergom-Budapest között.
Az aszonnyal mindíg versenyzünk, hogy ki tud kevesebb fogyasztást csinálni.
Lehet, hogy az egr gyors lekokszolódása környékén van bibi? Ugyan városban fokozottan jelentkezhet, de ha pl. lyukas valahol a szívócső (nyomott részen, tehát a turbó után), akkor sokkal gyorsabban kormolódik el a szívócső.
Érdemes lenne egy tisztességes diagnosztikát csinálni rajta. Élőadatokat nézegetni.
A himba beállítása nem befolyásolja a működést/fogyasztást addig, amíg mozog annyit a dugattyú, hogy a max mennyiséget képes legyen befecskendezni. Tulképpen annyi a szerepe, hogy ne ütközzön fel a dugattyú az elemház aljára.
Ja, látom már... kicsit visszaolvastam... Hát ez így egy kicsit tényleg sok... mondjuk nem olyan vészes, mert ennyi azért a vezetési stílusból is simán kijöhet.
Mégis mennyi az a magasabb fogyasztás? Milyen motor, mennyi a fogyasztás sík úton 100km/h tempomatnál? ...ha lehet akkor mérve is és nem csak kijelezve...
"Játszanék a befecskendezett mennyiséggel is mert szerintem egy kicsit iszákos a kicsike,"
Ha csökkented a mennyiséget, azzal csökkented a teljesítményt, ezért mélyebbre fogod nyomni a gázpedált,(azaz növeled a mennyiséget) hogy elérd ugyanazt a teljesítményt........
Most cseréltem EGR szelepet, jó lenne ha nem kokszolódna el olyan hamar...
Játszanék a befecskendezett mennyiséggel is mert szerintem egy kicsit iszákos a kicsike, ami azt jelenti, hogy városban 8l, vegyesen 7l, 140 temponattal 8,3l. Ez nem kijelző szerint, hanem tankolástól tankolásig. Már 4 vagy 5 diagnosztikán voltam, nem találnak hibát, minden érték gyári értéken van.
Udv mindenkinek,a kovetkezo problema jelent meg egy vag-com vcds teszten amit nem tudok mit jelent,az akkumulator 1 eves uj eredeti varta wv ,audi, inditaskor megjelenik battery low de idul eleg konnyen az auto.
Audi a6 2.0 tdi 2005 blb motorkod,mi lehet a problema ,mit kellene kicserelnem?! a valaszt elore is koszonom!
Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl Part No SW: 4F0 910 181 E HW: 4F0 915 181 A Component: ENERGIEMANAGER H12 0490 Revision: 00000000 Serial number: 00000000008465 Shop #: WSC 47473 142 86969 VCID: 23450907E2202306A91-8076
Subsystem 1 - Part No: 4F0 915 105 C Component: von VA0 34070441ZX Coding: 344630393135313035432056413033343037303434315A58 Shop #: WSC 10179 599 92127
"izzítógyertya áramkör hibára nem tudom mit gondoljak."
Nem gondolni kell, hanem kimérni, ellenőrizni. A diagkészülék ad egy irányt, támpontot, de gondolkodni nem fog helyetted. Áramköröket tud ellenőrizni, de azon belül neked kell megtalálni a hibát.
"A P1650 mi lehet?"
A leírása azt mondja, nézze meg a műszercsoport hibakódjait...... lehet, ott van a kutya elhantolva.
Kísértetiesen így jártam a minap, ott az önindító nem tekert a megfelelő fordulatszámmal, de csak éppen... Rendbe lett kapva és egyből jó lett. Az is ilyet csinált, mintha üza baja lett volna...
VCDS "kábel" kell hozzá. Ebből adódóan az ELM sem lesz jó. A legális csatoló bármelyik szoftververzióval működik. Ami csak egy adott verzióval, az feltört/klón. A szoftverek ingyenesek, azt bárki letöltheti, de használni csak legális csatolóval tudja.
Most dugtam rá egy másik motorvezérlőt, mert a sajátjának a csatlakozóját valami idióta telenyomta zsírral.....de azzal is szarul indul, viszont a a fordulatszámok a próba ecu-val egyformák!! ??
Egy kis segítségre lenne szükségem. OBD kábelt keresek VCDS Release 11.11-es programhoz. Az autó amihez kellene, egy Seat Leon (2011-es évjáratú). Azt az infó-t kaptam, hogy a "mezei" kábelek nem jók hozzá, csak a CAN-Bus-t kezelők. Nem szeretnék potyára vásárolni, így a szakértőkhöz fordulnék, hogy mit ajánlotok. :) (Pl. ELM 327 jó-e hozzá?)
Passat 3C 2.0PPD nehezen indul. Sokat kell tekerni, mire beindul. Nem üzanyag hiányos. Hidegen-melegen egyaránt szar, annál nehezebben indul, minél többet áll.
Leállítás után egyből sem indul azonnal, kettőt fordít rajta az indító, mire indul. Ha várok 5 percet, már rosszabb, ha várok egy órát még rosszabb, egy éjjel után meg 10mp mire beindul.
Sziasztok olyan kérdésem lenne h geppel diagrammon próbálom nézni az elotoltest de amikor ra megyek akkor nem mutatja es villog az izzitas visszajelző is mi lehet a hiba ?
Igazából ma engem is becsapott egy kicsit a VCDS, pedig nem bétát használok. Azt írta nincs frissítve az Audi A5 BCM. Ráolvastam mással és meg volt frissítve.
"This Beta in particular requires new firmware to be installed in HEX+CAN and Micro-CAN interfaces that, due to architectural constraints in these older interfaces means they will be incompatible with older versions of VCDS, including all current "Release" versions."
Valaki csinált mostanában VCDS16.3 alatt interface frissítést? Nekem azóta nem megy pár funkció. Pl automata kiolv/can-kapu meg LT 3 diagnosztikában ez-az.
Igen az immot kikapcsoltuk. Minden működik, kivéve a hogy a légzsákvezérlővel nem kommunikál az óracsoport és nem találja a 4x4 vezérlőt. De tök jó hogy megvetették velem, ha egyszer nem lehet összehozni. Mert az emberke lusta volt megforraasztani azt az 1db IC- t ami hibát okozza. Na mindegy. Akkor vissza lesz rakva az eredetije. Természetesen megjavítva. Köszönöm.
A 4x4-re van egy trükk, de a légzsákra nemigen lesz. Ugyanis a régin külön vezeték ment a visszajelzőhöz, az újabbikon ez a jel CAN-en megy. Az immo-t hogyan oldottátok meg? Off-al? Ott is történt egy generációváltás. Szerintem a legolcsóbb, és legegyszerűbb megoldás az eredeti óracsoport javítása lett volna.
Sziasztok. Volna egy kérésem. Hátha tudtok segíteni. Van egy 99es Octavia TDi 2légzsákos. Megdöglött benne az óra csoport. Vettem egy 2004esét viszont abba már 4 légzsák van, és ráadásul 4x4. A müszercsoport mivel nem komunikál a légzsák vezérlővel éa nem találja a 4x4 vezérlőt benne marad a hiba. És még a légzsák visszajelzés is kint van. Kérdés: ki lehet kapcsolni ebből bár melyiket is? Vagy át lehet programozni valahogy? Köszönöm.
Üdv!Kérdésem lenne a piezóval kapcsolatban teszek fel 2 képet érdekelne hogy miért külömbözik.az egyik 97-es vw passat afn motorkódú a másikon egy 99-es szintén afn motorkódú.válaszotokat köszönöm.
Tudnátok segíteni, hogy a következő hibakódok milyen hibát mutatnak? Illetve házilag, hogyan lehetne megoldani a problémát, hogy most ne kelljen szervizbe vinni, ha meglehet?
Hihetsz Doninak. A tavalyi év folyamán két vezérlőt cseréltem.
A harmadik Merci volt.
Az első alkalommal felküldtem a Fővárosba mert állitolag meg tudják oldani a problémát.
Hát csak annyi történt, hogy hamarabb kellett vezérlőt cserélni . Erőse hőmérsékletfüggő lett az indulás.
Plusz 10-15 C fok fölött nem volt probléma, indult rendesen , alatta játszani kellett sokat a gyujtás ráadásával . Ha mégsem indult akkor hajszáritoval pár percig kb 30 centiről melegitve a vezérlőt akkor indult az auto
Kontakthibás a tricore proci benne. Biztos van ember aki megcsinálja, aztán vagy elbassza teljesen, vagy sikerül. Úgy 80-90% az esély, hogy teljesen elbassza.
Köszönöm.Mondanál többet is erről a hibáról .Előfordult már nálad.Egyszerübben elmondva az a hibája a kocsinak ,hogy annyiszer kell gyujtásra tenni mig nem elalszik el az esp lámpa .Lehet azonnal ,de második harmadik gyujtásra tevés után biztosan indul.Ez motorvezérlő hiba lenne?
Nem értelek! Már rég írtam hogy nézz körül a neten, mert a 311.2-es megy magyar nyelven. Ez nem segítség szerinted? Vagy nekem kellett volna rákeresni:
VW T5 transzporter 2,5 pd motorral .Egyre sürübben nem indul a jószág ilyenkor villog az esp lámpája .Egy- két inditási kisérlet után biztosan indul .Teljesen rendszertelen ,de mindha sürüsödne a probléma.A nem induló állapotában kiolvasva a következő hibák vannak :
-01314 motorvezérlő nincs jel
-17978 motorinditást blokkolja az immo
-03114 .........szégyellem de ennek a hibának a nevét nem irtam fel .A neten meg nem találom a pontos jelentését.
Amikor nem induló állapotában van a motorvezérlő akkor is van vele kapcsolat csak korlátozott,pl nincs élőadat stb. Immo hiba?,esetleg gyujtáskapcsoló? köszönök minden segitséget.
Igen, sajnos elfelejtettem, hogy valójában van még egy harmadik probléma is: a hibakód olvasás csak az első lépés a diagnosztikában. Azért kíváncsi lennék az arcodra, ha pl. ebben az esetben kicseréled az abs-jeladót, aztán marad a hiba. Pedig a gép megmondta, hogy az a hibás. Vagy esetleg Te nem értelmezted helyesen azt, amit kiírt? És teljesen mindegy, hogy milyen nyelven írja ki.
Sokan hiszik azt, hogy a páreFt, amit diagnosztikára fizetnek, az egyenlő a hibatár kiolvasásával. Pedig a sok év, meg szívás, ami a legtöbb mesterember mögött áll, az nem szórakozásból állt.
nagy sértődések közepette nagy duzzogva meg találtam a megoldást!
igaz nem a leg frissebb verzió sőtt elég régi de működik ! És a lényeg ez hogy működik ki próbálva 1998 as vento 1.9 Tdi-n.
Ha esetleg valaki szeretne foglalkozni vele hogy ne kelljen ezreket adni alkalmanként holmi mesterembereknek azért hogy meg mondják hogy egy ABS szenzor meg hibásodott pl. Ami 2500 ft ba kerül!!
Cseréltünk elektrohidraulikus szervó szivattyút egy VW POLO 6R CGGB motorkódú, 2012 gyártási évű autóba mert zajos volt. Az új szivattyú felrakása után bejött egy hiba kód ami a G250 kormányrásegítés jeladó szakadás/pozitív zárlatot jelenti ( nyitott áramkörre utal). Valamiért nem látja a G 250 jeladót. A leírásokban úgy szerepel, hogy ennek a jeladónak a kormánymű nyakán kellene lennie. A mi autónkban nincs ilyen jeladó csak a helye van meg. Ha vissza dugjuk a régi szivattyút akkor rögtön helyre áll rend, megszűnik a hibakód is. Többször le lett ellenőrizve az új szivattyú cikkszáma TRW JER 142 került fel. Azt láttuk, hogy a szivattyú elektronikáján meg van a G250 jeladó csatlakozó helye, de a régi és az új szivattyún is egy vakdugó van a helyén.
Létezik az, hogy valamit kódolni kell? Legális magyar VCDS-t használunk, de nem találtunk ilyen lehetőséget. Most az új szivattyúval ég a hibalámpa a hibakód miatt és a rásegítés gyengécske.
Ne keverd az anyanyelvi beszélők nyelvi képességeit azokéval akik (esetleg már felnőtt fejjel) tanulták a nyelvet!
Rengeteg példát tudok arra, hogy ha valaki az anyanyelvén sem tud magabiztosan beszélni, akkor egy új nyelven még annyira sem lesz képes, viszont a fordítottjára is, hogy ha valaki könnyedén és magabiztosan kommunikál az anyanyelvén az könnyen jut elfogadható szintre más nyelvekben.
...de az a vita nem egészen ide való és csak azért hoztam fel a sértődékeny fórumtársunknak a magam példáját, (ahol egyszer sem állítottam, hogy kifogástalanul ismerném az angol nyelvet) mert felismerni véltem azt a hibás érvelést amit régen én is sokat gyakoroltam!
Most is tartom azt a véleményemet, hogy nem létezik nyelvérzék! Maximum beszédkészség és nyelvi magabiztosság létezik, a többi csak a bizonytalan és/vagy lusta emberek mentsége! Tudom, mert én is ilyen, többnyire lusta ember voltam és talán még vagyok is...
Az a gond hogy az ilyen 4000Ft-os vacakokkal nem mesz semmire. Akkor sem ha csak magadnak szeretned kiolvasni a hibatarolot. Segitseget pedig kaptal, csak sajnos megfelelö megoldas draga. Szerintem jobban jarnal (ha nem akarsz komolyabb összeget egy diganosztikara beruhazni) ha kifizetned az alkalmankent azt a par ezer Forintot a szakembernek a diagnosztikaert.
Tapasztalatból állíthatom, hogy nem létezik olyan, hogy nyelvérzék!
A te egyszemelyes tapasztalatod egy kicsit szük minta ilyen megallapitashoz, nem? En szemelyesen ismereok olyan embereket akik 20+ ev külföldi elet utan sem tudnak megfelelö szinten idegen nyelven beszelni. Pedig idegen orszagban aztan ra vannak kenyszerülve. Hogy ON legyek, az angol nyelvü szervizprogramoktol engem is kitör a frasz (gyorsan hozzatennem hogy nem is lennek akkora luzer hogy angol verziot vegyek.) a magyaritott VCDS aranytalanul draga, igy nekem maradt a nemet amivel semmi gondom.
Tapasztalatból állíthatom, hogy nem létezik olyan, hogy nyelvérzék! Ebben a tévedésben én is voltam és többek között ezért is nem lett 18 évesen érettségim, mert úgy véltem, hogy ahol oroszt tanítanak ott nekem nem terem sok babér...
Azután amikor a szükség rávitt, olyan könnyedén kezdtem el angolul kommunikálni, hogy ma már nyelvvizsgám is van gyakorlatilag nulla belefektetett energiával, meg érettségim is, szintén alig erőlködve és egy nemzetközi cégnél dolgozom, a világ számos pontjára telefonálok és levelezem idegen nyelven...
...szóval nincs olyan, hogy nyelvérzék! Nem létezik a fogalom, csak a lusta emberek mentsége... ami én is voltam!
Viszont azt is meg kell jegyezzem, hogy az idegennyelv tanulás annak fog könnyen menni aki a saját anyanyelvét is jól ismeri és magabiztosan tudja használni!
Szóval a "nyelvérzék" (igen így, egyben írva, de ez sem piszkálódásból mondom) helyett inkább a nyelvi magabiztosság a jó meghatározás!
Aki 2-3-5 ezret kér, az már megszerzett egy olyan tudást, ami neked nincs......... Valószínűleg nem kicsi anyagi és időbeli befektetéssel.
Vannak fordítóprogramok (ingyenes is), szótárak. Ha csak "hobbi", szánhatsz rá annyi időt, hogy lefordítod az "üzeneteket". Nem kell hozzá nyelvérzék, dedósan egyszerűek a szövegek, nagyjából 50-60 angol szó amit értened kell, ezt akár egy papírra is felírhatod.
neked is írom! én amennyire körül lehetett járni meg tettem!Sajnos tisztában vagyok azzal hogy ez egy elavult régi com kábel és program!
és nem is vettem olyan égbekiáltóan sokért.(4000ft)
De le írom neked is csak saját részre egy 98 as Tdi vento hoz és senki másnak ,
Mindenki oldja meg a gondját én így szerettem volna meg oldani hogy alkalmanként haveri áron 2-3-5 ezerért ki olvassák a hibát ha van és esetleg töröljék.
De mivel angolul ír ezért nekem kellemetlen. Tudom hülye vagyok miért nem tanulok angolul. :-(( ( MERT NINCS NYELV ÉRZÉKEM) Nem megy egyszerűen!!!!
Így marad ez a régi szép választékos magyar!!
csak ide kéne kis segítség!!!!
Üdv.
( ja és mondom csak a kábel a saját progiával tökéletesen kommunikál a kocsival csak nem értem a ki írt szövegeket)
hali először neked írok A fiatalabb kocsik nem is érdekelnek!!!
Magamnak vettem nem más autóját bütykölni van egy 98 as ventom és ha neadj isten valami hiba meg jelenik p.l.:Abs szenzor valameik keréken. Arra tökéletes! Csak már unom hogy mivel elég idős a kocsi és közbe lesznek voltak hibáji mindig futkozzak könyörögjek másnak hogy ugyan már légyszi nézzük meg géppel mi a fene is a gond!
Szóval nekem azért kell csak mert saját célra sajnos úgy látom kell! nem tudok angolul ez viszont gond mert ha ki ír valami üzenetet akkor ott állok mint hülye gyerek :-((
van kábel meg progi csak épp nem tudom mit ír :-((
A magyar Vag-com 208 frissebb címkékkel megoldás lehet az angol bajra, de nincs tdigraph és autoteszt, csak OBD teszt, vezérlőegység kereső, hibakód olvasás-törlés, mérőcsoportok, egyedi olvasás, készenlét, kimeneti teszt, alapbeállítás, login eljárás, kódolás, illesztés, log készítés.
Valamint ahogy már emlitették, nem alkalmas ipari használatra, mert az"újabb" kocsiknál használhatatlan.
Sziasztok, nem tudom remélhetek-e választ vagy segítséget, de azért megkérdezem, hátha valamelyikőtök belefutott már: egy 2002-es 1.6 benzin (AVU) motorkód+automata váltós Golf4-be tettünk tempomatot, bekötés-aktiválás után visszajelző működik, mérőcsoportokban a gombok rendesen működnek, a sebesség rögzítés menet közben mégsem működik. Fura hogy az ECU mérőcsopoprtokban a tempomat kar kapcsolói jók, viszont a féklámpa státuszát nem váltja. Viszont az ABS-nél igen. A féklámpa kapcsoló megfelelően működik kimérve (a dupla NO, NC kontaktok rendben váltják a státuszt).
Két probléma van. Az egyiken tudsz segíteni: megtanulsz angolul. A másikon az adott kábellel nem fogsz tudni. Az a kábel nem lesz jó az új programokhoz, meg persze a 2000-1-2-3 utáni autókhoz.
Szigorúan saját vélemény: először körül kéne járni a témát, ki kéne deríteni, hogy mit szabad, meg mit nem megvenni. Arra célzok, hogy fogalmad sem volt róla, de szerintem egy szemetet vettél. Remélem, legalább drága volt, ha már nem jó szinte semmire.
Sziasztok! Adott egy AHW motorkódos Seat Leon, a hibajelenség, hogy alapjáraton pislákol az olajnyomás lámpa, gázra elmúlik, az előző emberke cserélt olajpumpát és olajgombát is, a jelenség megmaradt. Kérdésem az lenne, hogy van olyan program ami ki tudja írni élő adatban az olajnyomást? VAG-COM kábelem van, csak még nem túl sokszor használtam :)
Sziasztok! Valaki tudná ezt értelmezi hogy baj-e éppen a töltőnyomás eltérés alapjáraton vagy pedig normális.AFN 110 lovas 1.9td.Köszönöm előre is válaszotokat.
Valóban hallom, álló helyzetben, nyitott ajtónál. És mikor ez előző tönkre ment, tényleg nem húzott alsó fordulaton, és világított az check engine lámpa.
Arra lennék kíváncsi, hogy menet közben folyamatosan működtetve van vagy csak mikor oda lépek neki és kell a teljesítmény?
Azt hiszem nem fogalmaztam pontosan. Nem a klíma kompresszor érdekel, hanem (ha jól tudom) ezen eaton m24 supercharger van felszerelve. Ezt a hosszbordás szíj hajtja egy mágneskuplungon keresztül. És ennek a mágneskuplungnak az állapota érdekelne.
van egy golf 5 1,4 TSI-m 2006, BLG motorral, kompresszor + turbóval felszerelve. Azt szeretném menet közben vizsgálni, hogy a kompresszor mágneskuplungja mikor van be illetve kikapcsolva. VCDS-el van erre lehetőségem, ha igen tudna valaki iránymutatást adni merre keressem?
Olyan kérdésem lenne, hogy agyalok egy motorcserén, 1.6 Akl helyett egy 2.0 8v, szintén Golf IV-ből. Adják a km órát is hozzá, de azt nem szeretném cserélni, kb 2 hónapja lett mfa kijelző cserélve az órámban. Ha jól gondolom, akkor elég "csak" az új komputert adaptálni a műszeregységnek? Bár túl egyszerűnek hangzik. :)
Gondolkoztam rajta, hogy íratok rá egy módosított tartalmat, mert abban esetleg feljebb lehetne vinni az indítási mennyiséget, valamint (nem tudom normális -e ezeknél, hogy amikor induláskor odalépsz, kb 2000-ig mintha nem lenne benne turbó és még gázolaj is cak kevés, aztán 1800-2000- mintha megtolna egy kamion) gondolom az is megoldható, hogy lejjebbről induljon.
Csak nem nagyon van 40-50 ezrem egy ilyen beavatkozásra jelenleg.
A motorvezérlőben volt a hibakód, arra gondoltam, hogy lehet valami érintkezési (forrasztási) hiba lehet, mert van benne egy 8lábú smd ic amin látszik, hogy volt forrasztva, és nem látszik túl jónak a forrasztás a lábain.
Annyit megpróbáltam a jó vezérlővel melegen, hogy rátettem az aksira egy gyári bikázós aksitöltőt, mert amúgy kissé gyengén teker az önindító, (gondolom kapott eleget mostanság) és úgy egy fordulatra beindul .
A tank kb 3/4-ig van, ellenőríztem a dolgokat benne még akkor amikor megvettem az autót.
A 2.5 V6 főtengely jeladója máshol van az automatán, és a kézisen. Egymással a vezérlőket felcserélve be sem indul, vagy ha be is indul, iszonyat szarul jár a motor. Tehát ha a másik vezérlővel jár a motor, ott valami már mókolva van, vagy nem is automata vezérlő.
Ennyi volt a mi defektes adagolónknál is, voszont volt már olyan kocsi is ami ezzel az értékkel még vigan ment, csak kezdett tekerősen indulni melegen, feltéve hogy az üzemanyag rendszer rendben,és az átemelő szivattyú is okés szerintem ez a szabályozhatóság végét, mechanikai hibát jelent. Tele tankkal is meg van ez a jelenség? Ez a hibakód a motorvezérlőben vagy az abs-ben volt?
Hallottam még arról hogy ellenállást tesznek a hőmérséklet szenzor elé, hogy mindig 50 fok körül lásson, ezt még leellenőrizném.
4-es csoport négyes ablak, (cold start valve) 100,2%.
Írtam, hogy van hozzá egy másik vezérlő, ami automatáé, ma ki lett próbálva vele, és tökéletesen indult hidegen melegen, meg ment is vele rendesen, majd hazaérve leállítottam, és 10 perc mulva már nem indult.
65535-internal control module memory error 35-00
ez a hibakód van benne, nem törölhető.
Ezt a vezérkőt módosították valamikor, hogy könnyebben induljon, és tény, hogy nagyon jól indult vele melegen is, de azt nem értem mi lett vele.
Arra azért kíváncsi lennék, hogy min módosítottak, hogy ilyen tutin indult vele.
Csapágyak nem lógnak, egyféleképpen lehet felpréselni.
Kereszt gyorsulás szenzor sokkal dinamikusabban mér mint a hossz(2in1) Álló helyzetben 0.03g körül remeg, menet közben max 0.2g-t csal egyik irányba mindkét szenzorral.
Arrébb lehetne reszelni a lyukakat, de kétlem, hogy ez számítana. Alacsony sebességnél nem mérhet határértéken felül.
Gondoltam, mert nem találtam semmilyen nyomásmérő szenzort az adagolóban, csak elhittem amit a volt tulaj mondott, mert hozzáértőnek tűnt, de úgy látom a látszat néha csal!
Csak azt nem tudom, hogy mit módosítottak az eprom tartalmon a másik vezérlőben ami miatt melegen könnyebben indult, mert az előző adagolóval ami rajta volt mielőtt megvettem, szintén problémás volt az indítás, meleg motornál.
Igen, csak 004 es csoport 4 ablak, ha így érted, jól érted. 1. videón legalsó sor a helyes mérőcsoport, majd innen lépj be a tdi timing-ba, így annak is működnie kellene elvileg.
Nekem egy sorban van az összes, amíg 1.9-es -en van addig rajzol a diagramra, amint rákattintok a 2.5V6-ra csak a zöld, kék, piros vonal látszik, a metszéspont a sárga vonallal eltűnik.
A négyes ablakban 11-et írt az tuti, viszont a basic setting/TDI timing-ben a V6-ost nem látom(amint kiválasztom a listában eltűnik a metszéspont, nem tudom, hogy miért, VCDS 10.6-om van.
Hát igazad van, de más nem jut az eszembe, valahogy ki kellene szűrni.
Az a baj, nem vagyok képbe, hogy milyen feltételek kell, hogy teljesüljenek, induláskor, mert gondolom kel egy bizonyos nyomás ami után enged indítani, de mit mér, a tápszivattyú által előállítottat, vagy mást?
Mert akkor lehetne a nyomástartó is akár.
Ami van hozzá plusz ecu azon át lett írva valami nyomás érték, és így könnyen indul állítólag, de nem volt időm még kipróbálni, meg az a baj, hogy az automatáé, és keresi a váltót.
Jelenleg az a helyzet, hogy állítható az előtöltés, a kezdeti 1-1,5 között van, a másik 15-16 között, így nem hoz hibát sem, 70-80°C között könnyen indul, ha eléri a 90°C-ot akkor 3-4 fordulat, vagy több.
Hétvégén megpróbálom le önteni a nagynyomású részt hideg vízzel, így gondolom egyértelmű lesz, hogy mit kell cserélni.
Ne legyen igazam, de az az adagoló amit feltettél, nem csak elektronika hibás lehetett, egy másik a motorvezérlőszámhoz való adagoló kellene, ha más nem próbára, jártunk így, ott sem lehetett előtöltést állítani, abs-esp hiba lámpa jött igaz indítás után azonnal. Nem olcsó játék és kéztől ne vegyél, ilyen adagolót, csak is működőképesről leszereltet, mert előszeretettel árulják a szétkopott és elektronika hibás adagolókat. Egyébként egész iparág él a vp44 adagoló javításából, próbapadra például 40000-ért teszik fel, csak azért, hogy megmondják, hogy szar vagy sem, ennek persze a próbapad ára az oka, de olcsóbb működőt keresni szerintem. Ritkábban elektronika. mint kopás az ok egyébként,ha az élőtöltést kivezérlést nem állítja rendesen, akkor az mechanikus hiba lesz szerintem. Nagyon fontos, hogy a vezérlő számának megfelelő adagoló legyen fent a kocsin.
Akkor azt mondod emiatt vannak ezek a hibakódok is benne?
Azt tudom, hogy az automataváltósnál, ha nem jó az előtöltés, akkor vészüzembe teszi a váltót. A manuális váltósnál is van valami ilyesmi? Mert az ABS-ESP lámpák jeleznek kb 80-tól, ha meg lelassítok 10-20 környékére, újra jó minden, de csak azok a hibakódok vannak benne amiket már leírtam.
Ez a motor a volt tulaj szerint melegen elég nehezen indult eddig is, van is hozzá egy másik vezérlő amin lejjebb vették a nyomást, és állítólag könnyen indul vele, még nem próbáltam mert az meg automata váltósé, és kapásból hibába teszi az ABS-ESP-t, mert keresi a váltót.
Általában vezetőoldali szőnyeg alatt találsz ilyet. Ha megvan, akkor elkezdheted szétbontani a köteget ott ahol tiszta víz. A másik célpont: előző karambolos javítás nyomai. Ezeken a helyeken gyakran nem javítják a sérült vezetéket.
1999-es AFB motorkódos, ha jól tudom ilyen kóddal csak automata váltós van, de ez át lett alakítva pár éve manuális 6-os váltósra, a motorvezérlő is cserélve lett akkor!
Olyan problémám lenne hogy van egy skoda roomsterem 1.4 pdtdi és vcds12.12 be akartam állitani hogy a távirányitóval ha bezárom az ajtót menjen fel az ablak. Na ez nem sikerült viszont most nem zár a két hátsó ajtóm. Olyan mintha 3 ajtós lenne. Eddig minde jó volt. Mit rontottam el és ezt vissza tudom-e csinálni. Előte is kösz a segitséget.
Szívesen segítek, mert látom magadtól nem tudod megoldani.
Az a helyzet, hogy fogalmad sincs az ilyen motorok működéséről, és még a gugli haver sem működik.
"Camshaft Position Actuator A Bank-1 Circuit Malfuntion."
Ahogy igen-igen tanult kollégám az imént leírta: ez egy szelep áramkörére vonatkozó hiba. Az adott áramkört NEM tudod megvizsgálni egy hibakód olvasóval, szerintem a teljes hibakeresés menetét pedig senki nem fogja beírni Neked.
(Még valami: a fórumozók akkor segítenek amikor AKARNAK. Hiszen a tudás nem kérdéses. Sokan élnek itt ebből.)
Talán mégsem. Te a jeladóról beszélsz, miközben a hibakód a vezérműtengely állító szelepről szól.....
06F 109 257 C Ez a motor váltó felőli oldalán van, a szívó vezérműtengely végén. De távolról sem biztos, hogy az a rossz. (miután a hibakód áramkörről szól !!)
Köszi, tudom, én is csatoltam, csak valamiért nem jelenik meg! Ezeken túl vagyok, írtam is. A fő probléma, hogy nem tudom ez kell-e nekem, illetve, ha igen, akkor hol találom a motorban. :)
Érdeklődni szeretnék egy hibakóddal kapcsolatban, amit ki tudtam gúglizni, tudom is, hogy miről van szó nagyjából, de az alkatrészt nem tudom, hogy melyik pontosan!
P0010-es hibakód egy 2006-os 2.0 TFSI (BWA) motorban. Kértem hozzá a Bárdiban egy vezérmű tengely helyzet meghatározó mágnes jeladót, amiről csatoltam egy képet.
Cikkszáma: INA 427003410/BE
Rossz alkatrészt kaptam vagy jobban meg kellene bontanom a motort, hogy megtaláljam?
Esetleg tudna valaki képet küldeni, hogy pontosan hol van az az alkatrész és hogy néz ki? :)
A volt tulaj két adagolóval próbálkozott, de sehogy nem bírták elindítani, hibakód nem volt benne.
Egy elektronika hibás adagolóra áttettem az én elektronikám és ezzel most már beindul, hidegen könnyebben melegen elég felhúzós, de hidegen is lehetne jobb.
Próbakörön néha beadja az ABS-t és az ESP-t hibának és akkor elmegy minden erő, majd egy-két km után kialszanak a lámpák és megy megint ahogy előtte.
Ezek a hibakódok vannak benne: ABS-ben
18265-load signal: error message from ecu P1857- 35-10 --- intermittent
18265-unlicensed version. not all DTCs P1848-35-10 will bedecoded -intermittent
motorvezérlőben:
01126-unlicensed version. not all DTCs 16-10- will be decoded.- intermittent
00550-unlicensed version. not all DTCs 08-10- will be decoded.- intermittent
ESP-ben
01426-controls in steering wheel (E221) 49-10- no communications- intermittent
A másik probléma: Az előtöltés beállítása, a négyes block ban 11-12 között van, viszont a start of injection BTDC, ami a vcds szerint 4-10 ig jó 1,6ATDC, hiába adok neki többet az adagoló keréken, ez az érték nem emelkedik, (gondolom ezért indul felhúzósan.
Az 1.9-eseknél beírom a 12233 loginkódot és tudok rajta állítani, de ennél ez nem működik.
Nagyon megköszönném ha, valaki tudna esetleg segíteni, itt, vagy, akár úgy is hogy mailban küld egy telszámot, és vissza hívom, vagy bárhogy.
Valószinüleg azért mert én kézalól vettem. Aki a hivatalos forgalmazótól korábban vásárolta ki sem bontotta. Én úgy kaptam meg hogy mindkét oldalon sértetlen volt a zárjegy matrica. Amikor instalaláltam akkor frissített.
Ha veszel egy eredeti Ross-Tech VCDS-t (függetlenül attol hogy a szoftver ingyenes) akkor is tartalmazza a csomag a szoftvert. Annak meg van verzio szama. sehol nem utaltam arra hogy a csatlonak lenne verzioszama. Leirtam hogy eredetit vettem, erre jössz azzal hogy mijük van klonoknak. Ha ennyire benne vagy a temaban biztos azt is tudod hogy a 15.7.3 a legujabb szoftververzio, es eredeti cuccnal nem a csatlora vonatkozik. Maradj a tenyeknel, es ha leirtam hogy eredeti, akkor felejtsd el a klonokat. A kerdezö hatarozottan leirta hogy csak eredeti cucc erdekli, klon nem. Erre szerinted nekiallok neki klont ajanlgatni?
"....most vettem ott egy bontatlan eredetit 300 €-ert. 15.07-es verzio."
Verziószáma a szoftvernek van, ami ingyenes, bárki számára szabadon letölthető. Ebből adódóan a mondatod értelemszerűen (miután fizettél érte) a csatolóra vonatkozik. Megeshet, hogy nem így gondoltad, de leírva ez az értelme.
A feltört/hamisított kínai klón csatolóknak van verziószáma, miután csak azzal a szoftververzióval működnek ami rá van írva, illetve vele adtak. Az eredetivel mindig frissíthető a legújabb szoftver verzió, ezért nincs verziószáma.
Ez pl. egy 4G A6 55-ös címének kódolása volt, az istenért nem akarta átkódolni légrugósról acélrugósra. Bármi mást változtattam meg a kódolásban, azt vitte a hex-net. Két napig kínlódtam vele, mértem, zsinóroztam, majd helyhiány miatt az autó messzebb került, így nem tudtam a hex-nettel diagolni, így a hex usb-vel ugrottam neki, s láss csodát, azonnal elfogadta a kódolást. Hex-usb-vel visszaállítottam légrugósra, mejd a hex-nettel megint próbáltam, de nem ment. Újra a hex-usb-vel próbáltam, azzal azonnal működött.
Ilyen mérést hogyan töltsek fel a felhőbe?
Csinál valamelyik mappába egy operation logot, és azt kell feltölteni?
A willhaben.at-n nezegesd, en is most vettem ott egy bontatlan eredetit 300 €-ert. 15.07-es verzio. Ebayon is szokott lenni, de a bolti arnal alig 50€-val olcsobban szokott elmenni.
Na ma csináltam egy újabb mérést és 99% hogy két szál meg van cserélve. Ha a kapcsoló az off állás fele nyomom akkor van egy köztes állapot, ami netes doksik alapján elengedi a tempomatot, mintha rányomtunk volna valamelyik pedálra. Ebben az állapotban a 4-es Field állapota 00000001. A sejtésem hogy jobbról a második és negyedik bitekhez tartozó láblak fel vannak cserélve. Így lehetséges hogy a reset gomb hatására a második bit változik és a "cancel" állapotban pedig a 4. bit.
Pénteken beszerelték a tempomatot az Octáviába(2002 1u). A kart a kocsihoz kaptam, de az előző tulajnak nem volt ideje beszereltetni. Most beszerelték, de a szerelő szerint nem jó a kar, másikat kell venni. A hibatárolóba a következő hiba íródik be:
17977 - Cruise Control Switch (E45) P1569 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
Ami számomra érdekes a doksi alapján az a 2-es block, 11-el kezdődik ami a doksi szerint: 1 = Accel. pedal overide és 1 = CCS Operating
Valamint a 4-es block hogy a 4.bit mindig 1ami 1 = Resume/Accel Button Pressed és a 2. bit változik a gomb nyomására ami meg 0 = Cancel/Off Activated 1 = CCS Switched On
Szerintetek a kar a rossz, vagy csak rosszul kötötte be a szerelő?
"A befecskendezőhöz tatozik a papírforma szerint lila, az az ECU 7-es lábára megy. Másik, előtétellenálláson keresztül, a tápszivattyú relére."
Tisztul a kép, kimentem a garázsba, kimértem.
Az ECU 7-es lábán van a két középsőből az egyik (a színe elég érdekes, mert a befecskendezőnél a csatiba lila, utána a motor váltó találkozásánál a nagy csatiba átvált narancssárga-fehérbe és az ECU-ba már így érkezik meg, de a 7-s láb stimmel).
Amit én keresek az a két középső közül a másik, erre írtad Te hogy előtét ellenálláson keresztül az AC relére megy (nekem ennek a biztosítéktábla felőli vége lila a másik végét nem néztem).
Jól gondolom, hogy ez + vezérlő lába a relének? Illetve mekkora előtét ellenállás kell?
Data szerint az ECU 25-ös lába fuel pump relay (ignition on 0-1V).
"A csatlakozó 4lába közül a két belső a befecskendezőé, a két szélső a hőérzékelő (szín szerint nem lilák)
Ezek az ECU 17/43-as lábára mennek. A befecskendezőhöz tatozik a papírforma szerint lila, az az ECU 7-es lábára megy. Másik, előtétellenálláson keresztül, a tápszivattyú relére."
Akkor stimmel, mert ez egy 4 lábú csati a 2-es meg a 3-as a középső lába (data erre a csatira beszívott levegő hőérzékelőt ír) ezek szerint akkor ez nem csak az.
A gyári kötegbe ez a vezeték ment a biztosítéktáblába, megnézem, hogy mi van az ECU 7-es lábán.
"Máshonnan nem kap állandó tápot, úgyhogy csak jó lesz az. Rajz szerint nincs biztosítéka, de ha megnyugtat, tegyél rá egy 5A-est. Ha kevés lesz, az hamar kiderül... :-P"
Jóvanna, ne röhögj ki, az nekem is eszembe jutott, hogy kell az ECU-nak táp, csak én a magam esze szerint ezt nem állandó +-ra kötném, hanem gyújtás pluszra, de ha így találták ki akkor így kötöm be.
"Ha gyújtáson világít, majd elalszik, akkor MIL lámpa, bár nem tudom, volt-e azokon ilyen."
Nem volt ilyen úri huncutság GIII-ba, csak GIV-tól jött ez a feature.
"..a 3. ment a biztosítéktáblába, jól gondolom, hogy ide gyújtás + kell?"
Igen.
"A beszívott levegő hőmérséklet érzékelő 2-es lábáról jön egy lila vezeték ami nem tudom, hogy hova menne?"
A csatlakozó 4lába közül a két belső a befecskendezőé, a két szélső a hőérzékelő (szín szerint nem lilák)
Ezek az ECU 17/43-as lábára mennek. A befecskendezőhöz tatozik a papírforma szerint lila, az az ECU 7-es lábára megy. Másik, előtétellenálláson keresztül, a tápszivattyú relére.
"A kompóter 21-es lábára azt írja, hogy "battery (ignition off 11-14V)" ez jó így vagy hibás adat van a databa?"
Máshonnan nem kap állandó tápot, úgyhogy csak jó lesz az. Rajz szerint nincs biztosítéka, de ha megnyugtat, tegyél rá egy 5A-est. Ha kevés lesz, az hamar kiderül... :-P
" 9-es lábra annyit ír, hogy instrument panel ez vajon mi lehet?
Fordulatszám?"
Kössél rá járó motornál egy ledet. Ha villog, akkor fordulatszám.
Ha gyújtáson világít, majd elalszik, akkor MIL lámpa, bár nem tudom, volt-e azokon ilyen. Ha ez utóbbi, akkor a 27-es a fordulatszám.
Nem kimondottan Vag-Com-os kérdés, de az itteni banda otthon van az autó elektronikába.
Egy régi 1.8-as karbis VW-Audi motorra központi injektor kerül.
GIII ABS motor kódú a donor, a vezérlő BOSCH 1993.09.21-ei, cikkszáma: 8A0 907 311 H.
Teljesen más a biztosítéktábla, tehát a plug&play nem működik.
Autodata-ba találtam lábkiosztást a vezérlőhöz meg kimértem a kábelköteget nagyjából tiszta a dolog, de vannak kérdéseim, hátha van valakinek doksija ehhez a cucchoz.
Gyújtótrafó 3 lábú stekker 1láb test, 1 láb kompóter, a 3. ment a biztosítéktáblába, jól gondolom, hogy ide gyújtás + kell?
A beszívott levegő hőmérséklet érzékelő 2-es lábáról jön egy lila vezeték ami nem tudom, hogy hova menne?
A kompóter 21-es lábára azt írja, hogy "battery (ignition off 11-14V)" ez jó így vagy hibás adat van a databa?
Illetve ha jó, akkor mekkora biztosítékot tegyek erre a szálra?
9-es lábra annyit ír, hogy instrument panel ez vajon mi lehet?
Üdv. Mindenkinek. Lehet, hogy már kérdezték, de ebből a rengeteg bejegyzésből úgysem találnám meg a választ. A következő a problémám, van egy 1999-es audi a4 cseréltem benne központi zár vezérlő modult ami egybe van a vákumszivattyúval. Ezt követően a távirányítóm ugye nem működik. Ezt szeretném vcds-el összehangolni csak nem igazán megy. Hátha tudna valaki segíteni!?
Szerintem rossz bokrot pisiltél le, igyekszem objektív lenni és a tapasztalataimra támaszkodni valamint tájékozódni. És Nekem a "csak" a "bonyolult" a " majd privátban" nem válasz....bocs, ez van!
""Aztán van olyan is, hogy szó nélkül, elsőre visszaállítja, de ez nagyon ritka. Akár ugyanannál az autónál is, néhány nap különbséggel.""
Ha a segédpogramot használod majd, akkor megérted a problémákat, amelyek jelenleg "szomorítják" a létet. (nem teljesen sablonos a műveletsor!) És azért van a sok össze-vissza jelenség is, amik előállnak pl. az itt reklámozott 20 dolláros nullázók használata után is, amit aztán elég nehéz helyrehozni.
A service reset-es dolog az összes UDS protokollosra fennáll, bármely VCDS fórumon állandó téma.
Hiába jelelőm ki a reset funkciót, megtagadja a végrehajtást. Időnkét, többszöri próbálkozásra a WSC kódot reklamálja, hogy írjam át és felajánlja, hogy egyszeri alkalomra engedélyezi. De az sem segít, bár nem is tudom mire írjam át. Aztán van olyan is, hogy szó nélkül, elsőre visszaállítja, de ez nagyon ritka. Akár ugyanannál az autónál is, néhány nap különbséggel.
Ha nincs konkrét példa, ami alapján ellenőrizhető a probléma, akkor nem tudok segíteni.
De a legjobb, ha minden esetben, amikor valami nem működik, készítsetek egy 'autoscan' fájlt és
küldjétek el, vagy a program alatt működö feltöltéssel, vagy e-mail gombbal azonnal elkülditek. Az e-mail gomb a legkényelmesebb, mert csak 2 kattintás és máris megy a fájl. Annak alapján pontosan le lehet követni, hogy mi a gond. Ha nincs ilyen, akkor az egész csak egy meddő vita.
Adott egy VW Golf 5 1.9 PDTDI (2008.11). Jelenleg az autóban nincs fedélzeti computer. Szeretném a meglévő óracsoportot egy MFA+ nagy board kijelzősre cserélni.
Azt tudom, hogy
1. szükséges egy ilyen óra ami dízelhez való,
2. új ablaktörlőkar multifunkciós kezelőgombbal,
3. kormányelektronika midline vagy highline.
Ezeket bontott alkatrészekből oldanám meg.
Az alkatrészek beszerelését meg tudom oldani magam is viszont a felprogramozást, beállításához nem értek. VCDS 12.12 rendelkezésre áll, bár kezdő vagyok benne! Esetleg valaki tudna e nekem segíteni, hogy ha minden ki van cserélve akkor milyen módosításokat kell még elvégezni és hogyan (pl.: kulcs, imo tanítás, óracsoport valós km állás beállítás, egyéb), hogy minden működjön.
Esetleg a bontott óracsoport vásárlásakor mire érdemes figyelni, kell-e az eladótól bármilyen adatot elkérnem az km óra vásárlásakor?
Hogy őszinte legyek, nekem is ezek jönnek le az "előre haladás" folyamán. :// Azt az átkozott service resetet már nem tudom mennyi frissítés után sem sikerült kijavítani.
Igazából egy Simos 2P-ről van szó, ami egy Skoda Felicia '99, 50kw Mpi-ben fekszik. Ha tudtok bármi tippet, szívesen fogadom. Utána nézek rosstechnél is.
A VCDS-OEM nem kinyer valamit egy autóból, hanem az autóban létező és ismert protokoll szerint
megjeleníti az adatokat. Hiába kédezed egy autótól, hogy milyen színre festették, ha azt az adatot nem kezeli és tartlamazza az illető autóban létező protokoll.
Egyetértek, nem akarok bankrabló kocsit összerakni, szimplán a tudományos háttere érdekel. ECU programozás, EEPROM módosítások, ilyesmi. Tuningolni is csak azért tuningolnék, hogy lássam hogy kell. De akkor játszok tovább a VDCS-sel.
Live data-t nem tudok kinyerni vele egy OBDI-s kocsiból?
lehet kicsit hülye kérdés és nem is ide tartozik. VAG autókban miként szokták megoldani a "Chip tuningot"? Tudom, hogy rengetegféle ECU van az autókban, de a menetére kíváncsi lennék. Finomhangolják VAG-COM-mal, vagy egy előre megadott szoftverrel felülírják az EEPROM-t?
Jelenleg egy Felicia-m van, amit úgy tervezek, hogy lecserélem félév múlva, de lehet megtartom ökörködésre, megtanulni szerelni rajta. Ebben az esetben szerintetek a Simos 2P-be mennyire lehet belenyúlni? Kínai kábel, lopott szoftver van, amivel hibakód olvasás és törlés megy, de ha lehetséges értelmesen belenyúlni az ECU-be, akkor benevezek teljes áron a cuccokba.
"A legális, de nem magyar nyelvű csatolók sem működnek a magyar nyelvű szoftverrel." - ez így nem igaz.
Kivéve két nyelvi verziót, amelyek frissítései nem ingyenesek, DEMO üzemben minden nyelvi változat VCDS-OEM működik az eredeti RT csatolókkal. Persze a magyar is. A DEMO üzem funkciókorlátozásait a gyártó RT határozta meg.
Mert a kék egy mezei ISO csatoló, ami a vag-com 409-es verziójáig használható (szoftverkódos). Ezutáni vag-com (VCDS az "új" nevén) már hardverkódos, ezeknek a csatolóban lévő szoftver szabja meg a működését. A Tiéd egy feltört/klónozott/lopott/illegális eszköz, ami csak a hozzáadott szoftverrel működik. Ha még működik. Ha frissíteni próbáltad, megeshet, hogy tönkrement. A legális csatolónak nincs szoftverszáma.
A legális, de nem magyar nyelvű csatolók sem működnek a magyar nyelvű szoftverrel.
És ha nem probléma ezt hol tudom letölteni,mert nekem a 12.12.0-as van meg,ezzel a fordulatszámot megnöveltem,de viszont a map szenzor érték ,egr érték és még sok mást nem íja ki,hogy mégis milyen tartományba való ingadozása elfogadható.
Üdv Mindenkinek. 1z Tdi motorhoz csatlakoztatnék tempomatot,be is kötöttem,de nem sikerült a vezérlővel elfogadtatnom,milyen login kód szükséges hozzá? Köszi
Üdv! Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy hogyan lehet adagolón alapjáratot állítani? Az autó amiról szó van passat 99-es 1.9 td 110 lovas.Keresgélek de konkrét le irást ehhez a tipushoz nem találok.861 az alsó határon mocorog,de ahogyan nézegettem olyan 903-körül kellene lennie üzemi hőfokon. 3.8-40 mg a befecskendezési mennyiség az adagoló beállítás pedig 52-53-on mozog.Segítségeteket előre is köszönöm.