A másfélmillióhoz három dvd kell, de kétrétegű, akkor nem kell betömöríteni, viszont a menüket is meg lehet hagyni. De ezt a témát csak ugatom, ebben &son a szagérző!
Mi a gond a túrakezdési időpontjaimmal, he? Ha nem szereted látni a pintyet mallani a túrák kezdetén, akkor akkor biza más túratárs után kell nézned! :-)))
Hobo Bobo! Mi Nógrádsipeken annó 2004 nyarán a következő gépet és a nyomait láttuk a Malom-völgy sáros földútján:
olahtamas!
Azon az 1.5E6-on meg kifeküdtem, amikor leesett a tantusz! :-D
(hogy egy 4-6 éves gyereket mi fogott meg ebben a sorozatban, mai fejjel nehéz felfogni, de én akkor mindig ott ültem a tv előtt és tátott szájjal néztem a sorozatot...jó dolog, hogy azóta már én is járom az utat. ;-)
Én azt feltételezem, hogy a Lófej völgyben felment, majd a Szilícei kaszálókon át le a Mogyorós-kút vagy a Büdös-kút felé, és onnan a Ménes-völgybe lefele vezethetett az út.
Vannak ilyen megszállottak! ;-))) Én is egy-két Hörpölines túra óta tudom, milyen az amikor malik a pity! :DDD
Mindenesetre én péntek este zúzok le az tutti! ;))) Logisztikát meg zsanuáriában megbesz, amikor már túl vagyunk a beigli mérgezésen, a szilveszteri részegségen és tiszta lesz, hogy hányan is megyünk in grand total.
A régi térképre nagyon számítok egyrészt mert az fog tudni segíteni a tájékozódásban másrészt és legfőképp pedig hivatkozási alap. ;))
Akkor ne hagyd ki Mezőkövesden a Mezőgazdasági gép múzeumot!
Mi a képen látható traktort addig nézegettük, míg legnagyobb meglepetésünkre jó volt benne az akkumulátor, és majdnem beindult, amikor poénból ráfordítottuk az indításkapcsolót :)
Az az "abszurd drámás" rész a beszámolódban nagyon jóóó!:-))) A fényképen meg fel kellett röhögnöm,annyira jó lett,jobb mint ha be tudtál volna pózolni rendesen.
Egyébként -szakmám miatt is- nagyon gépérzékeny vagyok,minden traktor,vonat,régi autó,motor érdekel,mindig megállok és megnézem ezeket a túrák során,és a kéktúra útvonala remek helyeken vezet át ilyen szempontból is.Egyszerűen imádok udvarokra,ha lehet régi fészerekbe bekukucskálni,rengeteg érdekes elveszettnek hitt gépezet lapul ám ilyen helyeken! A kis falvakban minden udvarban van például orosz technika,főleg az északi hegyvidékeken (UAZ,GAZ),ez már nem is újság arrafelé,de akad sok minden más is.
Egykori csehszlovák katonai PRÁGA Nógrádsipeken,és egy öreg GÜLDNER traktor Romhányban,a kéktúra mentén.
És örömmel látom hogy valószínűleg használják is,mivel képed tanúsága szerint szabaddá tették előtte az utat,nyáron még úgy tűnt hogy csak ott porosodik,nagy gaz és kupi volt előtte.Szép lehetett a túrátok ebben a téli időben,főleg délután mikor már a nap is kisütött arrafelé ha jól tudom!
Mondjuk nem tudom, honnan érkeznél, de Budapestről stabilan 3 óra az út, pláne télen...
Diskuráltam a térképpel; a totál táv Jósvafő falutól Szögliget faluig 20-21km
Az első három km után rögtön felmegyünk kb 540méterre és onnan van az ereszkedő a völgybe úgy, hogy arra kitaposott utat ne várjon nagyon senki.
A völgybe leérve viszonylag sima az ügy Szögligetig ez kb 16km.
Hó biztos lesz meg mint írtam, itt korábban van sötét, úgyhogy én igencsak reggel 7re tenném a startot szívem szerint...így is sztem lesz vagy este 6 mire ismét települést látunk...
A Bakonyerdő Nyrt. titkos információja: dec. 18. kivételével az ország túraútvonalai – kivéve a Sirok és Domoszlói-kapu közti szakaszt – madárszámlálás miatt megnyittatnak. Mindenkit szeretettel várnak a szervezők.
C típusú védettség alá esik, a Nemzeti Park védett területeinek szélét jelenti, ettől függetlenül be fogunk tudni menni.
Amire számítani kell majd ezen a januári hétvégén, hogy egyrészt várható némi hideg (most hajnalban -12 vala, jelenleg -4 és 7cm hó)
Hóvastagság kb 10cm.
Az érintett területen nincsenek kitaposott ösvények, de helyi emberem fel fog vezetni minket arra a keréknyomra, ami felvisz a felső kaszálóhoz, ahonnan le lehet ereszkedni a völgybe és onnan meg ismét sima az út.
A táv kb 20km lesz, csak Szögligeten lehet majd kiszállni (leszámítva azt a lehetőséget, hogy felmászunk Szelcepusztára a mostani kéken.)
Ennek függvényében ismételten sok szeretettel mindenkit! De különösen azok jöjjenek, akiknek van régi OKT térképük, amin még ez az útvonal szerepel! Szükség lesz rá, úgyhogy please hozzátok el!
Nem akarom túlbonyolítani a dolgot, úgyhogy ha nem gond én nem vacakolnék csoportos szállásfoglalással, a korábban említett helyeken (Tengerszem, Bakkancsos, Kutatóház) sztem mindenki foglaljon magának és esetleg állapodjunk meg egy este 8-9 órás találkozóban a kocsmában a falu főterén jan 21 péntek este.
Sztem most jön a karácsony, utána még csiszolhatjuk a szervezést!
"...hogy most először látom, hogy hol is jártam vagy fogok járni egész pontosan."
Hát, az talán kissé túlzás, hogy egész pontosan lehet látni, merre visz a kék jelzés, mindenesetre igyekeztem az útvonalat legalább nagy vonalakban arányosan megmutatni, de ebben a felbontás határt szabott. Viszont pont azért esett erre az alaptérképre a választásom, mert eléggé képszerűen mutatja a domborzatot, a növénytakarót, meg sok egyéb hasznos infót is tartalmaz!
Nekem is nagyon tetszett, utazgattam rajta ide-oda jó negyed órát, és rájöttem, hogy most először látom, hogy hol is jártam vagy fogok járni egész pontosan. A böngészőben erősen szaggatott, de sajátgépről, Windows képmegjelenítővel már tökéletes.
Hegyeshalom felé jártunk, és felfedeztük, hogya Vasfüggöny túra immáron itt is ki van jelezve.
Igaz a 2 km alatt 2 táblát és két villanyoszlopra szegelt jelzést láttunk.
A mellékelt táblán is látszik, hogy amíg autóval le tudták mérni a távolságot, addig ki van írva a távolság, de mivel számoljon a bakancsos turista, hogy elérjen Albertkázmérpusztára, és onnan hogyan tovább, milyen szálláson hajthatja álomra fejét, vagy hova utazhat tovább, arról nem sok információt találni...