Keresés

Részletes keresés

tamiki Creative Commons License 2019.03.13 0 1 89545

A Conti is gyárt Geomax- ot? Én Dunlop-ot használok.

Amúgy értem ám, hogy mi hajcsa :)))

Előzmény: .Kendi. (89539)
CsLacc Creative Commons License 2019.03.13 0 2 89544

Úgy látom már nagyon-nagyon várod az idei szopásokat!!! :-))))

Előzmény: .Kendi. (89542)
CsLacc Creative Commons License 2019.03.13 0 1 89543

Kendikém má-már Zsír Feris magasságokban szárnyalsz gumis okosságok terén! ;-)

Előzmény: .Kendi. (89539)
.Kendi. Creative Commons License 2019.03.12 0 2 89542

Na pont E07 et vettem le az Xt754 kedvéért, szóval van azzal is tapasztalat. 

 

 

Ezzel vettem a motort 6 éve és azóta sem tudom kinyírni.  Nem kopik egyáltalán,. Cserébe  nem is tapad.   A hátsó az használhpató főleg nagyobb méretekben 130' 140, de az első gumit azt el kell felejteni ebből az E07 traktormintásból, komplett  életveszély. 

 

Múltkor egy alig használt szettet elajándékoztam inkább. 

 

Az EF 07 meg tök jó ehhez kêpest sziklás terepre  kimondottan .   Fim endurogumi. 

 

Az én E 07 traktormintásomat kicsit megvágtam , keresztbe a husszú bütyköket, így már majdnem jó..  

Előzmény: Doomedsrac (89540)
WRS Creative Commons License 2019.03.12 0 1 89541
Én írtam hogy egy óra, de úgy hogy ha kint vannak a kerekek.
Előzmény: .Kendi. (89539)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.03.12 0 2 89540

Nem tudom, hogy nekem szántad-e ezt az írást :) ha igen akkor nagyon köszönöm ezt a részletes leírást (ha nem akkor is köszönöm), de én csak Mitas E07 gumit vettem nem EF07 :) semmi verseny, semmi vadulás (XTZ 200kg+ én meg alig vagyok 60kg :D ez remélem elárul pár dolgot főleg, hogy ki-kit vezet :D ) soft terepezés max (ha már enduro használjuk ki :) ) nekem se 1 óra a 2db gumicsere, ki-be szerelés, pucolgatás, stb. volt így most kb. 2-2,5óra (könnyen lejött a régi). Még egyszer köszi az infókat :)

 

Mistral1: na most már szerintem össze állt a gép "nagyából" (elvileg megy-megáll, működik, alapjárat is jó, indul is, bukócső is fent van, stb.) ha lesz valami lazább terepezés felétek szívesen csatlakoznék :)

Előzmény: .Kendi. (89539)
.Kendi. Creative Commons License 2019.03.12 0 1 89539

EF 07 Mittas gumit vettem már párszor, az a tapasztalat, hogy nehéz motorra nem igazán való.   

 

Kiváló tapadás és jó oldalazó, de a puha karkasz miatt könnyű kicsípni a belsőt 1 bar alatti nyomásnál. 

 

A zöldcsíkos élettartama sem valami hosszú a TT600Re 170 kg hoz. (kb 4000km)    szóval ez egy kiválló versenygumi 100 kg enduróra, leginkább Mouse használatához duplapapuccsal.  esetleg tublissal. 

 

Ezen a fórumun itt XT vannak meg Tenerék,  a nehéz motorokhoz jobban passzol egy vastagabb szerkezetű robosztusabb karkaszú endurogumi pl Continental vagy Michelin,    szigorúan vastagbelsővel, ha néha 1 bar alá is leereszted.   

 

Aki 1.5 vagy ennél többel nyomja az sose fogja felütni, neki jó lehet a sima belső gumi is ( egy vastagbelső kb 4 kg és 5 e ft heidenau pl)    szóval ha gyári nyomással használod majdnem mindegy milyen a gumid meg a belsőd , nem lesz vele baj, viszont terepen  kevésbé fog tolni. 

 

1 bar alatt egy új világ tárul ki az ember előtt, fantasztikus stabilitás és tapadás, cserébe rengeteg problémával.   az első a papucs használata.    Ugye ez akadályozza meg az elfordulást a külsőnek ami mindíg szelep kiszakadáshoz vezet.  tehát papucs előre hátra,   ezzel kaptunk is egy kiegyensúlyozatlan kereket ami 100kb felett ráz.   jó sok ólom kell rá, plusz nehezebb  a szerelése is. 

 

másik dolog a Mouse, de ez megint nem érint minket mert  vegyes használatra alkalmatlan (nem lehet a keréknyomást változtatni, így nagy sebességet sem bírja a gumi), viszont terepre 0.9 barnak megfelelő keménységben nagyon jó, defektet el lehet felejteni.   hátránya a nehéz szerelés és ehhez már dupla papucs kell.   meg drága nagyon

 

és ami még drágább de tényleg j megoldás a Tubliss.   A lényege, hogy bármilyen nyomás beállítható a gumin akár 0 bar tól 5barig   .  szóval ez aszfaltra nagy sebességhez (2 bar)  meg nehéz terepre szópódáshoz is jó (0.3bar) ráadásul nem forog el a külső sose. pl tublishoz nem passzolnak a Mittas gumijai, mert light karkaszú könnyű gumik, direkt Tublishoz való kell, (még felniben is).  Valaki írta, hogy egy  óra alatt kicserélte az első-hátsó gumit, az nagyon jó idő!   Nekem most hétvégén ez a mutatvány három sörömbe és három órámba tellett, igaz volt benne lánccsere meg fékpofacsere is mert kerékszettben cserélem, szóval felkerült előre egy Conti Geomax jó erős szerkezetű gumi, vastagbelsővel,  papucsal ,   egy szívás volt , hátra meg Mittas Xt754 szintén vastagbelsővel, ez már könnyen ment mert a Mittas puha oldalfalú.    az EF07 meg magától felugrik szinte a felnire.

ronya1 Creative Commons License 2019.03.12 0 2 89538

én már elértem azt a kort és egészségügyi állapotot hogy a nyugalom és a pihenés minden pénznél többet ér

20éve még nem így gondolkodtam

mostanában igyekszem lehetőség szerint minél kevesebbet dolgozni és többet "lazulni" hiszen amit akartam kb minden megvan már, többre meg nincs igényem 

szerintem ez lehet a szemlélet különbségünk oka

 

Előzmény: Popohun (89529)
Mistral1 Creative Commons License 2019.03.12 0 1 89537

Hidegben-esőben (Nordkapp) nem élvezet vele döntögetni - ennyi az egész.

De melegben-murván (közép-Ázsia) meg tök használható, és tartós.

 

Sajnos itt nálunk hol ez, hol amaz az időjárás a jellemző...

(én homokon szeretem a Metzeler-Sahara III-at, és aszfalton sem túl rossz - de mivel jobban tapad, hamarabb el is fogy, mint az E07)

 

Felteszed, kipróbálod, elhasználod :-)

Utána okosabb leszel!

Előzmény: Doomedsrac (89534)
WRS Creative Commons License 2019.03.12 0 1 89536
Nincs mit.

Én is így használom az xt-t. Egyszer volt brutál szar az első, 100-nál lehetett hallani ahogy pattog.
Azóta inkább kisulyozom rendesen.

E7-et nem ismerem, nekem E8 van és tök elégedett vagyok vele.
Nekem kb 1 óra az első hátsó cseréje ha már kint vannak és zongorista ujjak se kellenek.
Előzmény: Doomedsrac (89534)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.03.12 0 1 89535

A kis TT-n magamnak szoktam csinálni :) mikor nem volt még menő szerelővasam sajnos én is kicsíptem párszor a belsőt :D tanuló pénz volt :) és utána vettem vasa,t és azóta viszonylag hamar megy (főleg ha edzésbe vagyok :D ) és még a belső is marad :) (nekem az első tűnik könnyebbnek lehet a zongorista ujjaim miatt :) ) 

Előzmény: Mistral1 (89533)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.03.12 0 0 89534

Most még aszfalton használom inkább egy 90-100as tempóval. Gumishoz akartam vinni, de olyan időket írtak, meg foglalj időpontot, stb., hogy inkább kicseréltem itthon :) 5000Ft ha kiszedem és úgy viszem oda, de ha már kint van én is megcsinálom :D ha ők szedik ki az meg majdnem egy tízes :O 

 

Mitas E-07es gumin mi szar? (csak mert ilyet vettem) Valaki itt szidta a fórumon, de nem írta oda mi vele a baja (pár éves komment).

 

És köszönöm a választ :)

Előzmény: WRS (89532)
Mistral1 Creative Commons License 2019.03.12 0 1 89533

A moci semennyire, Téged zavar - vagy nemzavar :-)

 

Én - mellesleg nagyon ügyesen! :-(  - épp most amortizáltam le egy 2015-ös krossz első meg hátsó belsőt :-(( Kuka mindkettő.
A hátsóból a szelep szakadt ki, az elsőt meg szarul ragasztottam be és a gumis már nem vállalta a további tákolást (meg, egyszerűbb is volt neki rámsózni egy újat, ugye...)

 

A hátsót még csak-csak lehet emberi módon szerelni, de a keskeny elsővel nekem meg szokott gyűlni a bajom: Annyira összehúzza a felni, hogy nem bírok alányúlni és baromi nehéz kicibálni a szelepet, aztán az újat visszaírányítani a helyére... (emiatt is volt most az első kerék gumisnál)

Előzmény: Doomedsrac (89531)
WRS Creative Commons License 2019.03.12 0 2 89532
Én mindíg magam cserélem, centrírozást is amennyire lehet megcsinálom.
De ha csak terepen használod akkor nem is kell foglalkozni vele.
Előzmény: Doomedsrac (89531)
Doomedsrac Creative Commons License 2019.03.12 0 0 89531

Remélem nem túl nagy hülyéséget kérdezek :D 

Szokott valaki otthon gumit cserélni az XT-n? Centrírozásra mennyire érzékeny?

kopas1600 Creative Commons License 2019.03.12 0 0 89530

Az lesz az! 

Előzmény: Mistral1 (89525)
Popohun Creative Commons License 2019.03.12 0 2 89529

Szerintem nálad rossz a szemlélet.

 

Nálam nem a bejárok, akármit csinálok megkapom a fizut meló van. 

Kis cég speciális feladatkör, felelősség.

 

Amit Zoli is mondott, egyrészt az 40% ami kiesik túl sok ahhoz hogy otthon tökörésszek (mert ha betegszabin vagyok akkor nem lehet túrázni, motorozni) ezt a pénzt elköltöm a motorra inkább. Másrészt nem fogom elcseszni a bonuszomat ilyen hülyeségekért (ebből vettem eddig a motorjaimat) + a végén a két hét heverészést is be kell pótolnom ami nem egyszerű, de inkább extra sz@pás

 

De hát nem vagyunk egyformák

Előzmény: ronya1 (89527)
dzoltan82 Creative Commons License 2019.03.11 -1 1 89528

Akkor en valamit rosszul csinalok...

Az utobbi tiz evben miota van legalis munkahelyem, ket hetet voltam betegallomanyban, 7 eve telen, amikor egy hangszalgyuszi miatt elment a hangom.

Ha valaki a csoportombol ezt csinalna, baszhatna a 13. fizetest.

Persze ehhez kell egy olyan ceg, ahol nem hajtanak agyon es megbecsulnek.

Előzmény: ronya1 (89527)
ronya1 Creative Commons License 2019.03.11 0 0 89527

rossz a szemlélet

a fizetésed 60%-ért nem csinálsz semmit, csak pihensz

én eddig szinte minden évben kivettem 2x2 hét bónusz betegállományt, igazándiból nem vol annyivel kevesebb a fizetésem mint amit megér 2 hét extra pihenő

plusz amikor ténylegesen beteg voltam...mondjuk ez nem olyan jó buli mert egyrészt költséges, másrészt meg csak szenved az ember

 

amúgy ez az ujjtörés a honvédségnél volt "divat" ott mindenképp megérte 3-4 hét bónusz pihenő

Előzmény: dzoltan82 (89524)
Popohun Creative Commons License 2019.03.11 0 1 89526

egyrészt, valamint a munkát sem csinálja meg senki helyettem...

Szóval Ronya kedvéért nem töröm össze magam :-)

 

Előzmény: dzoltan82 (89524)
Mistral1 Creative Commons License 2019.03.11 0 0 89525

Van képed a telóról?  Én csak remélem, hogy a tiétekbe jó lesz...

Nagyon hosszú, egyenes, nincs semm külső gáztartány meg egyéb miazmások ...

 

Előzmény: kopas1600 (89522)
dzoltan82 Creative Commons License 2019.03.11 0 1 89524

Betegallomanyban mennyi a fizu?

Nalunk 60%, nekem annyit nem er meg egy par nap ;)

Előzmény: Popohun (89523)
Popohun Creative Commons License 2019.03.11 0 1 89523

Ronya szerintem mi nem ugyanabban a világban élünk :-)

 

Bocsi nem sértésnek szántam, de a te alternatív ötleteid nem működnek az enyémben

 

Előzmény: ronya1 (89512)
kopas1600 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 89522

A hátsó teló kell de megvárom Andor mit szeretne :) 

Előzmény: Mistral1 (89517)
Mistral1 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 89521

Nincs vkinek egy fölös termosztátja a 3Aj-ből?

Hátha jó a 660-as 3YF-be :-)))

 

Mindentől függetlenül Sziporkának erősen kellene...

Ha van vkinek elfekvőben egy

Előzmény: Mistral1 (89520)
Mistral1 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 89520

Amúgy kész a kuplung-kapcsoló (amit vettem, az 600-asé volt, és persze más a csatlakozója :-(  Meg egyébként is rövid volt, most a kettőből csináltam egyet)

Nem zizeg a refi, kihézagoltam a gömbcsuklót.

Belepróbáltam végre -  fél év után - az 5 centivel hosszabb kuplungot (CB900F) - szuper! A régi az emelt kormi miatt nem volt optimális, a kuplung-kapcsolót is ez törte le.

Már csak kormicsapágy csere, lengővillák zsírkálása, hátsó-teló védőgumi felapplikálása...


Ééééssss - Évadnyitó!!!

 

De előtte még egy kis ungi-bungi' Somogyban meg Zalában!!! (lesz aszfaltos menet is :-))))

Előzmény: Mistral1 (89519)
Mistral1 Creative Commons License 2019.03.10 0 0 89519

Négy is van!

Jog 50 - kopott, fel kellne belül generálozni - nincs kedvem, igazándiból nem is az enyém...

 

Kicsőt kellett kivinni vmi lótanfolyamra a szomszéd faluba. Rendben van, a Tenere szétbombázva, a néccázast úgyis használtam a héten, azzal kimegyek, Picur meg az YBR-rel jön, mutatom az utat, hazafelé már egyedül jön.

Elindulunk, 200 m múlva gebasz van - nincs luft  a hátsómban... Irány vissza, 400 letesz, ybr-rel vittem kiscsajt a tetthelyre :-)

Szóval a motor számosság megvan, de nem papírral mennek ezek, hanem benzinnel meg gumival... :-)

 

Aztán hazafelé enduroztam kicsit persze az ybr-rel is: haát, nem egy tenere, az biztos ;-)

 

Itthon kiderült, hogy a bazijó 2015-ös krossz belsőből kiszakadt a szelep :-(  Bedig olyan szép állapotban volt minden más rsze - a szívem szakadt meg :-(   Valsz alacsony nyomással toltam pár napig - és ez nem tett jót neki :-((

Előzmény: ronya1 (89518)
ronya1 Creative Commons License 2019.03.10 0 1 89518

miért nem veszel egy másik motort?

2 motor egy papír öröm és boldogság, egyik csak jó lesz ha menni akarsz

Előzmény: Mistral1 (89514)
Mistral1 Creative Commons License 2019.03.09 0 0 89517

Robi, Andor!

Van egy kuplung-bowden a belgiumi "hagyatékból". Osszátok el - a hátsó telóval együtt!

Mistral1 Creative Commons License 2019.03.09 0 0 89516

Legalább így többet tanulsz 😁

Aztán ha lesz egy rendes gumid, fel se tűnik majd... 

Előzmény: Doomedsrac (89515)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!