Ma sok év után ujra csepelre mentem, hévvel. Laikusként kérdem, nem tudja valaki hova tüntek erről a vonalról a -szerintem kényelmesebb- 4 ajtós (talán MIX-tipusú) szerelvények???
"Nem tűnt fel még senkinek, hogy a csúcsban tömött és 1,5 percenként járó metró ellenére a HÉV lazán 7-8 percenként jár és nincs dugig tömve???"
Hát... Ha reggel három kocsis jön, akkor nem biztos hogy fölférsz. A metró pedig 2- 2:20 percenként jár inkább. Arról meg ne feledkezz el, hogy a metróval párhuzamosnak tekinthető járatok is hoznak némi utast, amit ki lehetne váltani (76gy 4 percenként, 44gy-44agy 5 percenként, 45-ös 4 v. 5 percenként, most nem megy fejből)
A héven most is van néhány menetrendi szakasz. És?
Tudtommal a komplex felújítás is közlekedésfejlesztésnek minősül az EU-s fogalmak szerint, azt az agyrém projektet pedig egy pillanatra tényleg félretehetnétek. Mostanában szinte nem is olvastam olyan hozzászólást, amiben ne lenne benne. Átgondolta valaki, hogy mekkora járműparkot jelentene? Hogyan lehetne lekezelni? Hány menetrendi szakaszra kellene bontani az eltérő utazási igények miatt? Nem tűnt fel még senkinek, hogy a csúcsban tömött és 1,5 percenként járó metró ellenére a HÉV lazán 7-8 percenként jár és nincs dugig tömve??? Ez már egy óriási lépcső az utazási igényben... Csak hogy egyebet ne említsek. Arról nem beszélve, hogy bár a legnagyobb átmenet tényleg e két eszköz között van az Örsön, de vannak más, hasonlóan jelentős átszállások is? Az átszállást kéne csak megkönnyíteni, és az sokkal kevesebb pénzből megvalósítható és több maradna másra. Egy csomó mindent nem kellene - egyébként feleslegesen és értelmetlenül - harmonizálni. Mondjuk sokkal egyszerűbb lenne a HÉV végállomást a tér alatt átlósan kialakítani, úgy, hogy egyik vége a metró alatt, a másik meg a mostani ütközőbakok alatt lenne a megálló szerelvénynek. És talán egyenletesebben is helyezkednének el az utasok a szerelvényen, ami mindjárt azt a csekély előnyt is magában hordozná, hogy a reggeli csúcsban esetleg normális időn belül kulturált módon be lehetne zárni az ajtót, mert ma még nagyon sokan elfelejtik a Tisztelt Utasok, hogy a vonat valamennyi ajtaja az Örs vezér teréig közlekedik...
A szemproblemádon esetleg tudunk segíteni, van egy szemész ismerősöm... Nem tudom mennyire jó szemrángásban, de a vérben forgó szemeket kitűnően kezeli :) És inkább ezt a képletet terjeszd, mint az influenzát!
És, jöttek? Épp ezt mondom: ha csak a járműcserére próbálunk önmagában pénzt szerezni vagy abban reménykedni, hogy majd a Főváros kifizeti saját zsebből, akkor 2008-ban majd azt fogják mondani, hogy 2011-ben esedékes a járműcsere...
"Ennyi pénzért esetleg megéri még várni egy kicsit, ha már eddig kibírtuk."
Azért álljunk meg egy szóra: simán a mai gödöllői HÉV járműcseréjére senki nem fog adni pénzt, ez nem egy (lbence, sicc!) EU-s projekt önmagában. Ezért mondtam, hogy ami a HÉV-járműcserét valóban felgyorsíthatja, az az M2+GHÉV összekötés - ez ugyanis már valódi közlekedésfejlesztés, aminek oldalvizén, megfelelő előkészítés mellett, finanszírozható a járműcsere is. Persze, ha a Főváros teljesítőképessége megengedi, ettől függetlenül is be lehet szerezni új járműveket a HÉV-re, ebben kételkedem, de a jövőbe nem látok. A jelenlegi hivatalos, de erősen kérdőjeles tervek egyébként 2008-ra ütemeztek be egy ilyen tendert, hogy akkor mennyi pénz lesz ilyesmire és milyen lesz a szakmai klíma, azt még nem tudhatjuk.
"Végre tudomásul vehetnétek, hogy akár tetszik, akár nem, a vezérigazgató éppúgy BKV-s, mint az általatok kétkezinek nevezett BKV-s. "
Ki kételkedett ebben? Azt azonban nem értem, hogy a cégvezetés vagy a középvezetés hibáinak kritizálása miért sért emberi méltóságában olyan dolgozókat, akiknek ehhez semmi közük. Tudod, a Cég első embereinek egyike azt mondta, hogy van egy vízzáró réteg a felsővezetés és a dolgozók között, ami elzárja a cégvezetés szándékainak érvényesülését a dolgozók felé és elzárja az ötletek, problémafelvetése, javaslatok útját a cégvezetés felé. Ez a réteg a többszázfős középvezetői állomány. Ezeket a rétegeket egyben kezelni és az egyik kritikáját a másiknak magára venni nagy hiba: az érdekeik ugyanis közel sem azonosak.
Sok olyan dolog van, amit a VEKE segitségével elértünk, ami a budapesti tömegközlekedést jobbá tette.
De most a hévégéskor túl lőtt a célon (Hiradó Duna TV), ez nem használt a cégnek, inkább kárt okozott.
De annak ellenére szükség van rájuk hogy megmonják hogy hol nyom a cipő, DE NEA LÖKÖTT ÚJSÁGÍRÓKNÁL akik a saját zsebükre, a szenzációjukkal KÁRT okoznak, hanem azon a helyen ahol kell.
Mindenki tudja, a BKV járműparkja nem valami új, kevés a pénz, tehát azzal kell élnünk amink van, bele értve a hévet is , ami az europai szinvonalon még nem a legutolsó, és eseményekben nem olyan gazdag, mint példáúl a berlini S-Bahn( 4 tűz eset, egyszer súlyos 2005-ben).
Hm... Biztos jól emlékszel, Pisti??? A vérben forgó szemekkel megáldott oktatód tényleg leüvöltötte a hajadat, vagy csak mutatott egy olyan (közel sem egyedüli) megoldást, ami mindegyik (jelenlegi) számcsoportban működik? (Miután bebizonyította, hogy a másik nem...) És úgy tűnik alaposan meg is tanultad. Legalábbis azt hiszem, egy ilyen alkalommal én is ott voltam, de akkorról hajleüvöltésre nem emlékszem, a vérben forgó szemeimet meg nem láttam :)))
Amit írtam, az nem áll ellentétben a te általad leírtakkal, Dávid. Mostmár tényleg lehet kalkulálni (2007 január 1-től) EU-támogatással, de eddig teljesen saját erőből kellett volna megtenni a járműcserét. Nos arra nem hiszem, hogy volt pénz, de ha mégis valamilyen csoda folytán megtörtént volna, akkor most meg lehet, hogy nem tudnánk mire felhasználni a támogatást, mert az célzott, ha jól tudom. Ennyi pénzért esetleg megéri még várni egy kicsit, ha már eddig kibírtuk.
A HÉV lobbierejéről pedig DLalával szemben nekem kicsit más a véleményem. Szerencsére-sajnos nálunk nincsenek igazán nagy problémák (mármint a napi üzemben). Nem sírunk, megyünk. Ebből fentről az látszik, hogy minden OK. Jön sok-sok dícséret (szóbeli vállveregetés formájában), de mivel gond nincs, megoldás sem kell. Márpedig köztudott, hogy pénz a megoldásokra kell, tehát pénz sem kell... Persze ezt csak én így látom a magam kis kuka fejével, nem tudom, hogy valóban így van-e? Lehet, hogyha kicsit többet hisztiznénk, akkor rólunk is elhinnék végre, hogy tényleg bajban vagyunk, legalábbis egyre inkább.
Ami pedig a Gödöllő-M2 projektötletet illeti, néhány héttel ezelőtt is volt szó róla, akkor többen írtunk véleményt. Többek között jómagam is, mégpedig abszolúte szakmai érvek alapján, és inkább egy köztes állapotot támogatnék, amivel lehet, hogy többet lehetne elérni és kevesebb pénzből. A közvetlen öszeköttetést nem tartom jónak, s nem csak itt, vagy a főnökeim előtt.
Mindenesetre néha tényleg nehéz az embernek nem magára venni azt, amit a "VEKE pártiak" írnak, mint minősítést a BKV-sokról, amiről utána megmagyarázzátok, ahogy épp tetszik, hogy kire vonatkozik. Végre tudomásul vehetnétek, hogy akár tetszik, akár nem, a vezérigazgató éppúgy BKV-s, mint az általatok kétkezinek nevezett BKV-s. Nekem eszem ágában sincs innen senkit eltanácsolni, nagyon szívesen vitázom bárkivel, csak szeretném a normális, békés hangnemet és a szakmai érveket látni. Persze ez csak kívánság...
Én itt arra gondoltam, amikor a tűzesettel kapcsolatban próbáltatok vitázni pl. méregzölddel, aki régi motoros....nem ismerem, de biztos jártasabb a szakmai tudásban.
És? Nekem a stílussal van bajom. Nem vagyok kíváncsi arra, hogy itt ki a besúgó, ki a kegyenc, ki a bérenc, ezért kötekszek veletek. Miért kell fellengzősen leszólni őket?
Voltak ma már megértési problémáid itt a topikon, ezért segítek: amit kifogásolsz, az a Metró Üzemigazgatóság egyik vezetőjétől származó (nem szóhű, de tárgyát tekintve pontos) idézet, amely hozzáállást Lala is kifogásolt. Csak segítek, mert úgy látszik, az indulatoktól nem látsz.
"Mármint ilyen biztonsági szintű pl. A HÉV-utasok és járművezetők ugye alacsonyabbrendűek, mint a metrósok"
Hát ezt!
De inkább nem folytatom mert többet ér a nyugalom mit, hogy egy VEKÉssel le ájlak vitatkozni no meg féltem az állásom...
Mert mint tudjuk ti mindent elértek...
Hiába minden nem kéne sem az utasokat sem a cég alakalmazottait becsmérelni ha ti esetleg jobban tudjátok akkor lehet jönni csinálni. Pl: járművet vezetni vagy szerelni az aknában. Ha esetleg nem érzitek magatokat kellően felkészült szakembernek akkor szivesen segítünk megtanulni pl féket álítani...
Remélem, amikor egy hét múlva majd a stílusunkról fogtok értekezni, ezt a hozzászólásodat is figyelembe fogjátok venni.
Egyébként pedig: semmilyen jogalapotok nincsen arra, hogy bárkit rendre utasítsatok, a topikból elküldjetek, távozásra szólítsatok fel. Szereptévesztett zsebdiktátorokból nem kérünk, köszönjük.
"Az a baj, hogy ők az okosak, aki BKV-s, az hülye"
Az a baj, hogy nem akarod ésszel felfogni, nem az egyszeri kétkezi BKV-sokról szól az egész.
Az a baj, hogy nagyon sokan magukra veszik mások hibáját. A BKV vezetése és a középvezetői réteg nem éppen zárdaszüzek gyülekezete. Ez tudható. Attól azonban mindig heves fejcsóválásom támad, amikor "mezei" dolgozók oly annyira azonosulni bírnak főnökeikkel, hogy bűneiket és a hülyeségeiket is magukra veszik.
Ez a jelenség leginkább a téboly szóval írható le.
Nem kaptam válasz arra a hozzászólásomra. Úgy látszik, igazam van. Pedig kifejtettem a véleményemet az eddigi "munkáról". Az a baj, hogy ők az okosak, aki BKV-s, az hülye.