Hello
Daty55 velem beszéltél telefonon és még egyszer köszönöm a a segítséget.
Másfél hete vettem át az új Mitsubishi lancer 1,6 invite autót a Mogyoródi úton.
Nem vagyok nagy fórumos és sajnos sok időm sincs, de most úgy gondolom, hogy szánnom kell rá. Talán ezáltal elhatározásra jutnak néhányan.
- A kereskedésről (Mogyoródi út kereskedés): egyelőre csak ajánlai tudom mindenkinek aki most gondolkodik új lanceren, vagy más japán autóban. Azért csak egyelőre, mert szervíz tapasztalatom még nem volt. Korrekt, segítőkész, nem mézes-mázos (ami nálam előny), lényegre törő kereskedővel hozott össze a sors. Van parkolójuk!!! Ellentétben a Váci úti kereskedéssel. Ott nincs parkolási lehetőség, illetve csurig van. 100-150méterre lévő Mcdonald's parkolóban kellett megállnom és onnan átsétálni. Ez már pár tízezer forintos cikkeket áruló bolt esetén sem elegáns, pláne ha az ember "több millióval a zsebében" megy egy autószalonba. Így lett a Mogyoródi úti szalon.
- Miért a lancer?: A 4 millió forint volt kitűzve limitnek. 1-2-3 éves astra, octavia stb. pár százezer forinttal olcsóbb csupán (ha egyáltalán olcsóbb) Ráadásul oda az Újautó életérzés. Meg járt már úgy barátom újszerű 2 éves autóval, hogy kiderült róla, már rendesen összetörték és gyorskötözővel rögzítették vissza az elemeket. Így ezt elvetettem. Az új autó kínálat ezért a pénzért tele van fapados, kis motoros turbós modellekkel, amik elképesztő mértékű értékcsökkenése már most látható. Egyszerű és megbízható 1,6-os benzines autót alig találni. Így jutottam el a lancerhez opcióként, aztán mikor megtudtam, hogy a hírdetett 4milliós ár nem is valótlan (4,1millió) akkor egyértelművé vált a választás.
- Az autó: Röviden leírva rendben van. Egy 10 éves seat ibiza 1,4-ből ültem át. Mivel ez egyértelmű kategória váltás, így evidens a különbség, de az első 600km megtétele után kijelenthetem, hogy nem 1 kategóriányi különbség van köztük. Ez persze nem azt jelenti, hogy az ibiza volt rossz, hanem azt, hogy a lancer minősége messze magasabb, mint amit az ára tükröz. (halkan jelzem, hogy az ibiza 10 évvel ezelőtti új ára csak 700ezer forinttal volt alacsonyabb). Szóval "ég és föld" a különbség.
Némi értékelés. Megpróbálom objektíven.
Meglepően tágas. Megkockáztatom, hogy nem alsó közép, hanem közép kategóriás helykínálata van.
Ülések kényelmesek bár oldaltarásuk alig van.
Kormány és váltó fogása pazar. Talán éppen ez emeli leginkább a kategóri érzetet.
Váltó kissé kemény és határozott. Nagyon jó!
Csomagtartó 400literrel átlagos, de semmiképp sem kicsi. Megjegyzés a korábban írtakhoz, hogy belül filcel borított a csomagtartó ajtó.
Bal lábnak a kitámasztó hosszabb utakra nagyon hasznos.
Futómű remekül veszi a budapesti akadályokat. Nem pattog, nem lágy, nem kemény. Pontjó :) Pláne a pattogós ibiza után.
Kormány nagyon direkt, azonnal reagál, nincs holtjátéka.
Öreguras, nyugodt vezetésre ugyanúgy alkalmas, mint dinamikus haladásra. Persze itt nem evo menetdinamikára kell gondolni.
Optimális tempója szerintem a 90-110km/h. Ekkor még nincs, vagy alig van menet,- és motorzaj, alig fogyasz, gyakorlatilag suhan. Szinte már unalmas. M0-áson vigyázni vele!!! Nehogy elaludjunk!!!
A motor felváltások között valóban kissé felpörög, bár ez némiképp előny is, mert egyenletesebb tőle a haladás és nincs bólintás a kuplung felengedése után. (talán dupla kuplungos érzést akartak ezzel elérni?)
110km/h felett eléggé hangossá válik és 130-nál már van zaj. Indulásnál a beszűrődő motorhang nekem kimondottan tetszik. Nem tolakodó, de jelzi, hogy ott van.
Sajnos a kesztyűtartó és a jobb1 ajtó már most zörög. Ezt jeleztem a kereskedésnek. Azt mondták, hogy vigyem és megcsinálják. korrektek.
A kuplung - lehet hogy csak az enyémnél - nagyon magasan fog. Kissé már kényelmetlen, mert a kormányt nem lehet tengely irányban állítani, így nem húzható ki a kuplunkhoz optimálisan. Ígéretük szerint ezt is megoldják. Még egy plusz pont Nekik!
Azt az istenátka USB-t beszerelhették volna. Még a helye is ott van a kesztyűtartóban. Akkor miéért nem? Tuti, hogy beszállítói probléma okozta. Ez csak egy elmélet, de feltételezem, hogy mikor a gyártás leállításának időpontját már kitűzték egyszer csak kifogyott a csatlakozó. Rendelni újabb beszállítást már nem akartak, vagy nem tudtak, ezért maradt így.
A számítógép lehetne okosabb. pl. - ahogy azt már előttem írta valaki - az átlagfogyasztás nullázása nem logikus és kényelmes.
A számítógép info gombját rakhatták volna a bajuszkapcsolóra, nem a műszerfalra.
Keréknyomás ellenörző rendszer hasznos, de a legjobb indulattal sem nevezhető rendszernek mivel 2-es számrendszerben csak egy 0 vagy 1 jel adására képes. Ez nem ellenörző rendszer, hanem hibajelző.
Könyöklő igazából csak tárolónak alkalmas. Nem tudom úgy kitekerni magam, hogy rá tudjak támaszkodni. Így viszont nincs útban a kézíféknek.
Alapból hiányzik belőle a tolató radar. Ezt még a szalonban berakattam, mert bár olcsóbb lett volna kis műhelyben beszereltetni, de a fényezése miatt inkább biztosra mentem. Megérte, hibátlan esztétikailag is és funkciójában is. A tolatókamerát én nem hiányolom, sőt szerintem kimondottan balesetveszélyes a haszálata.
Hifi gyári hang nem rossz, de persze nem full extra. Most hallgattam meg a citroen c elysee hangját és ahhoz képest egy profi koncert terem.
A csomagrató lezárásához nincsen fül, kilincs, pöcök,......vagy valami. Ez kicsinyesség volt a mitsubishi részéről. Ha egy régi villamos kapaszkodót raktak volna fel, az is megfelelő lett volta arra, hogy ne koszoljam össze a kezem.
Kulcsa sajnos buta. Nincs rá jobb szó. Gondolkodom, hogy kicseréltetem bicska kulcsra, de még nem döntöttem el.
Fogyasztásról 600km után nem tudok nyilatkozni, bár reménykedem egy 7liter alatti fogyasztásban. Mindenhonan azt az infot kapom, hogy az első oljcsere után (nekem 5000km-t ajánlottak) áll be a fogyasztása. Amit most látok, hogy M0-áson és autópálya bevezetőkön bőven 5l alatt van a pillanatnyi fogyasztás. Városban araszolás viszont egyelőre nem hatékony vele. Példa: indulás belvárosban reggel, hideg motorral. Araszolás a városon keresztül dugóban(6km), majd budán fel a helyre(5km). Hegyről le(5km), ki újpestre dugó nélkül(6km), majd újpestről belváros(11km) aminek a fele megint araszolás. Mindez 4x 1-1 óra megállással, amikor hűl a motor a 8 fokban. Ennek a napnak az átlaga 8,5liter.
Másik példa belváros-soroksár-Törökbálint(M0-on keresztül)-belváros 6,2liter
Ennyit számít, ha kimegy az ember a városból akár csak 10-15km-re is.
összehasonlítás gyanánt:
Elmentem a WV-hez. Egy vicc. Szó szerint röpködnek a 8-10-12 milliók és még nem a full extrás passat- ról beszélek.
Jobban felszerelt polo 4,6millió. Persze tényleg jól felszerelt, de az csak egy polo. Jetta nem fapados kivitel már 2-3millió plusz a lancerhez képest és még az sem full extra.
Korábban írta valaki, hogy sokak szerint a lancer régi technika. Nekik üzenem azt amit a WV kereskedő árult el: a golfot a golf IV óta nem korszerűsítették igazán, csak módosítgatják és belepakolnap ezt-azt. Ráadásul bűn ronda és unalmas. (ez az én véleményem) Nem is viszik a kereskedő szerint.
Más tanulság személyes tapasztalatom alapján: Kollégám 330 xdrive BMW-je elképesztően erős és jó autó, de nincs a két autó között tizen-nemtudomhány millió értékkülönbség (BMW-sek kérem ne vegyék magukra!)
Összegezve
Most sem vennék mást.
Ár-érték arányban verhetetlen. Kivételes helyzetben van aki éppen belefutott ebbe az akcióba.
Meg vagyok elégede és alig várom, hogy dolgom legyen és autózhassak.
Számításom szerint gps-es multimédia, ülésfütés első két ülésbe, méretpontos design üléshuzat, automata ablakfelhúzó, tempomat összesen beszerelhetők cca. 650.000,- Ft-ért és ezek már egy 2-3,5 millióval magasabb árú autó kategóriájába emelik.
Ha a gyártó még bekerülési áron kb 20ezer forintnak megfelelő jen-t költött volna rá (USB, csomagtér lehúzó, tempomat stb.) akkor hibátlan lenne.
De hogy ne ezzel zárjam.
Gratulálok mindenkinek akinek olyan szerencséje van, vagy lesz mint nekem. És ilyen remek autót vezethet ilyen áron.