Ha szopás alatt ilyen Taki féle dologra gondolsz? :D Akkor még kevés vagyok oda az XT-vel:D Lehet próbaszopásra a kis TT-vel megyek, hogy felmérjem alkalmas vagyok-e :D
.Kendi. : Ismét köszönöm az infót :) akkor az elejére figyelnem kell :)
Na pont E07 et vettem le az Xt754 kedvéért, szóval van azzal is tapasztalat.
Ezzel vettem a motort 6 éve és azóta sem tudom kinyírni. Nem kopik egyáltalán,. Cserébe nem is tapad. A hátsó az használhpató főleg nagyobb méretekben 130' 140, de az első gumit azt el kell felejteni ebből az E07 traktormintásból, komplett életveszély.
Múltkor egy alig használt szettet elajándékoztam inkább.
Az EF 07 meg tök jó ehhez kêpest sziklás terepre kimondottan . Fim endurogumi.
Az én E 07 traktormintásomat kicsit megvágtam , keresztbe a husszú bütyköket, így már majdnem jó..
Nem tudom, hogy nekem szántad-e ezt az írást :) ha igen akkor nagyon köszönöm ezt a részletes leírást (ha nem akkor is köszönöm), de én csak Mitas E07 gumit vettem nem EF07 :) semmi verseny, semmi vadulás (XTZ 200kg+ én meg alig vagyok 60kg :D ez remélem elárul pár dolgot főleg, hogy ki-kit vezet :D ) soft terepezés max (ha már enduro használjuk ki :) ) nekem se 1 óra a 2db gumicsere, ki-be szerelés, pucolgatás, stb. volt így most kb. 2-2,5óra (könnyen lejött a régi). Még egyszer köszi az infókat :)
Mistral1: na most már szerintem össze állt a gép "nagyából" (elvileg megy-megáll, működik, alapjárat is jó, indul is, bukócső is fent van, stb.) ha lesz valami lazább terepezés felétek szívesen csatlakoznék :)
EF 07 Mittas gumit vettem már párszor, az a tapasztalat, hogy nehéz motorra nem igazán való.
Kiváló tapadás és jó oldalazó, de a puha karkasz miatt könnyű kicsípni a belsőt 1 bar alatti nyomásnál.
A zöldcsíkos élettartama sem valami hosszú a TT600Re 170 kg hoz. (kb 4000km) szóval ez egy kiválló versenygumi 100 kg enduróra, leginkább Mouse használatához duplapapuccsal. esetleg tublissal.
Ezen a fórumun itt XT vannak meg Tenerék, a nehéz motorokhoz jobban passzol egy vastagabb szerkezetű robosztusabb karkaszú endurogumi pl Continental vagy Michelin, szigorúan vastagbelsővel, ha néha 1 bar alá is leereszted.
Aki 1.5 vagy ennél többel nyomja az sose fogja felütni, neki jó lehet a sima belső gumi is ( egy vastagbelső kb 4 kg és 5 e ft heidenau pl) szóval ha gyári nyomással használod majdnem mindegy milyen a gumid meg a belsőd , nem lesz vele baj, viszont terepen kevésbé fog tolni.
1 bar alatt egy új világ tárul ki az ember előtt, fantasztikus stabilitás és tapadás, cserébe rengeteg problémával. az első a papucs használata. Ugye ez akadályozza meg az elfordulást a külsőnek ami mindíg szelep kiszakadáshoz vezet. tehát papucs előre hátra, ezzel kaptunk is egy kiegyensúlyozatlan kereket ami 100kb felett ráz. jó sok ólom kell rá, plusz nehezebb a szerelése is.
másik dolog a Mouse, de ez megint nem érint minket mert vegyes használatra alkalmatlan (nem lehet a keréknyomást változtatni, így nagy sebességet sem bírja a gumi), viszont terepre 0.9 barnak megfelelő keménységben nagyon jó, defektet el lehet felejteni. hátránya a nehéz szerelés és ehhez már dupla papucs kell. meg drága nagyon
és ami még drágább de tényleg j megoldás a Tubliss. A lényege, hogy bármilyen nyomás beállítható a gumin akár 0 bar tól 5barig . szóval ez aszfaltra nagy sebességhez (2 bar) meg nehéz terepre szópódáshoz is jó (0.3bar) ráadásul nem forog el a külső sose. pl tublishoz nem passzolnak a Mittas gumijai, mert light karkaszú könnyű gumik, direkt Tublishoz való kell, (még felniben is). Valaki írta, hogy egy óra alatt kicserélte az első-hátsó gumit, az nagyon jó idő! Nekem most hétvégén ez a mutatvány három sörömbe és három órámba tellett, igaz volt benne lánccsere meg fékpofacsere is mert kerékszettben cserélem, szóval felkerült előre egy Conti Geomax jó erős szerkezetű gumi, vastagbelsővel, papucsal , egy szívás volt , hátra meg Mittas Xt754 szintén vastagbelsővel, ez már könnyen ment mert a Mittas puha oldalfalú. az EF07 meg magától felugrik szinte a felnire.
én már elértem azt a kort és egészségügyi állapotot hogy a nyugalom és a pihenés minden pénznél többet ér
20éve még nem így gondolkodtam
mostanában igyekszem lehetőség szerint minél kevesebbet dolgozni és többet "lazulni" hiszen amit akartam kb minden megvan már, többre meg nincs igényem
A kis TT-n magamnak szoktam csinálni :) mikor nem volt még menő szerelővasam sajnos én is kicsíptem párszor a belsőt :D tanuló pénz volt :) és utána vettem vasa,t és azóta viszonylag hamar megy (főleg ha edzésbe vagyok :D ) és még a belső is marad :) (nekem az első tűnik könnyebbnek lehet a zongorista ujjaim miatt :) )
Most még aszfalton használom inkább egy 90-100as tempóval. Gumishoz akartam vinni, de olyan időket írtak, meg foglalj időpontot, stb., hogy inkább kicseréltem itthon :) 5000Ft ha kiszedem és úgy viszem oda, de ha már kint van én is megcsinálom :D ha ők szedik ki az meg majdnem egy tízes :O
Mitas E-07es gumin mi szar? (csak mert ilyet vettem) Valaki itt szidta a fórumon, de nem írta oda mi vele a baja (pár éves komment).
A moci semennyire, Téged zavar - vagy nemzavar :-)
Én - mellesleg nagyon ügyesen! :-( - épp most amortizáltam le egy 2015-ös krossz első meg hátsó belsőt :-(( Kuka mindkettő. A hátsóból a szelep szakadt ki, az elsőt meg szarul ragasztottam be és a gumis már nem vállalta a további tákolást (meg, egyszerűbb is volt neki rámsózni egy újat, ugye...)
A hátsót még csak-csak lehet emberi módon szerelni, de a keskeny elsővel nekem meg szokott gyűlni a bajom: Annyira összehúzza a felni, hogy nem bírok alányúlni és baromi nehéz kicibálni a szelepet, aztán az újat visszaírányítani a helyére... (emiatt is volt most az első kerék gumisnál)
Nálam nem a bejárok, akármit csinálok megkapom a fizut meló van.
Kis cég speciális feladatkör, felelősség.
Amit Zoli is mondott, egyrészt az 40% ami kiesik túl sok ahhoz hogy otthon tökörésszek (mert ha betegszabin vagyok akkor nem lehet túrázni, motorozni) ezt a pénzt elköltöm a motorra inkább. Másrészt nem fogom elcseszni a bonuszomat ilyen hülyeségekért (ebből vettem eddig a motorjaimat) + a végén a két hét heverészést is be kell pótolnom ami nem egyszerű, de inkább extra sz@pás
a fizetésed 60%-ért nem csinálsz semmit, csak pihensz
én eddig szinte minden évben kivettem 2x2 hét bónusz betegállományt, igazándiból nem vol annyivel kevesebb a fizetésem mint amit megér 2 hét extra pihenő
plusz amikor ténylegesen beteg voltam...mondjuk ez nem olyan jó buli mert egyrészt költséges, másrészt meg csak szenved az ember
amúgy ez az ujjtörés a honvédségnél volt "divat" ott mindenképp megérte 3-4 hét bónusz pihenő
Amúgy kész a kuplung-kapcsoló (amit vettem, az 600-asé volt, és persze más a csatlakozója :-( Meg egyébként is rövid volt, most a kettőből csináltam egyet)
Nem zizeg a refi, kihézagoltam a gömbcsuklót.
Belepróbáltam végre - fél év után - az 5 centivel hosszabb kuplungot (CB900F) - szuper! A régi az emelt kormi miatt nem volt optimális, a kuplung-kapcsolót is ez törte le.
Már csak kormicsapágy csere, lengővillák zsírkálása, hátsó-teló védőgumi felapplikálása...
Ééééssss - Évadnyitó!!!
De előtte még egy kis ungi-bungi' Somogyban meg Zalában!!! (lesz aszfaltos menet is :-))))
Jog 50 - kopott, fel kellne belül generálozni - nincs kedvem, igazándiból nem is az enyém...
Kicsőt kellett kivinni vmi lótanfolyamra a szomszéd faluba. Rendben van, a Tenere szétbombázva, a néccázast úgyis használtam a héten, azzal kimegyek, Picur meg az YBR-rel jön, mutatom az utat, hazafelé már egyedül jön.
Elindulunk, 200 m múlva gebasz van - nincs luft a hátsómban... Irány vissza, 400 letesz, ybr-rel vittem kiscsajt a tetthelyre :-)
Szóval a motor számosság megvan, de nem papírral mennek ezek, hanem benzinnel meg gumival... :-)
Aztán hazafelé enduroztam kicsit persze az ybr-rel is: haát, nem egy tenere, az biztos ;-)
Itthon kiderült, hogy a bazijó 2015-ös krossz belsőből kiszakadt a szelep :-( Bedig olyan szép állapotban volt minden más rsze - a szívem szakadt meg :-( Valsz alacsony nyomással toltam pár napig - és ez nem tett jót neki :-((