A hűtőfolyadékot szeretném lecserélni a 2007-es Aveomból és olvastam, hogy beletörhet a leeresztőcsavar . Ennyire veszélyes lenne, van valakinek tapasztalata már ebben a dologban?
Autónként változik, hogy melyik áramkört kell megbontani elsőnek. Általában a negatívat kell, de szerencsére ezt nem tudták rendszeresíteni, és némelyik tökéletlen Francia kitalálta, hogy ha elveszed a fedélzetitől a negatívot, hülyére fog szivatni. Jelen esetben nem nagyon tud kárt okozni, ha fordítva történik a szerelés. Levétel előtt elég, ha lehúzod az egyik első ablakot, meg nyitva hagyod az ajtót. Én számtalanszor levettem a sarut csukott ajtónál.....elindul a központi, de nem csinál amúgy mást. De legalább ablak legyen leengedve, hogy ki tudd nyitni az ajtót, ha netán ő úgy gondolja, hogy mégis bezár.
Én Egy Bosch S4-es akksit vettem bele, 60 Ah, 540A indítóáram. Ez nagyjából a gyári akksi paramétereivel megegyezik.
Akksit mindig a negatív ág megbontásával szedem ki, nekem semmilyen gondom nem volt ebből.
Viszont vettem egy akkutöltőt is hozzá, amivel nem lehet az akku feszültségét felnyomni az egekig, mivel 14,4 V-nál megáll. A kocsi fesz.szabályzója is eddig engedi a feszültséget.
10 év után tavaly cseréltem akkut. Rocket 54-t webesen vettem. Eddig tökéletes. Vigyázz a cserénél: ha megszakítod az áramkört, néhány dolog kérheti a kódot.
én először vartát vettem. ahogy lejárt a gari, szinte rögtön zárlatos lett az egyik cella, most vmi koreait használok ami nem gyári, de állítólag jó. /rocket vagy mi/
Szerény, sanda véleményem szerint olyan márkájú akkumulátort nem fogsz kapni! Egyik ok, hogy szerintem nagy cégeknek készítik, azaz autógyáraknak. A másik, hogy többnyire ott kint került bele, mert nem nagyon láttam olyat, hogy itthon kicserélik. A harmadik, hogy az autógyárak által használt akkumulátorok élettartama, enyhe túlzással +40-45% is lehet. Ha fejtetőre állsz, nagyon maximum 5 esetleg 6 évet fog kibírni egy most vásárolható, szinte mindegy milyen márkájú darab.
Ez mind köszönhető a fogyasztói társadalomnak: Minél többet, minél szarabbul.
Csak figyelni kell a pozitív/negatív lábra, mert sikeresen fordított akksi van bennük. Nem tudom már hogy van, de ha pl szemből nézve bal oldalt van a +, akkor ehhez a másik oldalt kell legyen.
Kalosomban a 11 éves Delkor akksi megadta magát, ha csak lehet, ugyanilyet szeretnék bele venni, meg vagyok elégedve a típussal. Interneten keresve nem találtam ezt a márkát, ezért ha valakinek van valamilyen információja róla, vagy cserélt mostanában akksit, bármilyen tanácsot elfogadok.
Valaki tudja, hogy az EGR szelepben a szenzor mi célt szolgál? Mert amikor megnéztem, nekem úgy tűnt, hogy amikor a szelep működik, már kis elmozdulásnál is gyakorlatilag teljesen nyitva van. Mi értelme a potméternek ami a teljes mozgást leköveti?
Köszönöm, válaszotok. A leírt dolgok alapján nagyjából beugrottak a cserélt alkatrészek nevei, első körben, még otthon kicseréltük apósommal az egyik kutyacsontot, annak valóban jellegzetes hangja volt, illetve a rángatásokkal sikerült megtalálnunk azt a hibát. Az autószerelőnél cserélve lettek a toronycsapágyagy és még valamilyen gömbfej is.
Tehát a hang leginkább akkor jelentkezik, ha mondjuk útszélről lassan felhajtok az aszfaltra és amikor megbillen/billeg a karosszéria amikor a két első kerék nem egyformán mozdul függőlegesen. Sajnos jobban nem igen tudom megfogalmazni :-(
Hali. A nyekergő hang lehet szilent. Akármelyik képes hangot adni magából. Nem hiba, zsírszprével be kell fújkálni az összeset, aztán elhallgat jó időre. A ropogó hang forduláskor lehet pl lengőkar gömbfej kopás, vagy stabilizátor pálca gömbfej kopás. Nagyon más nem ropog. Esetleg toronycsapágy adhat még ilyesmi hangot forduláskor. A gömbfejeket egy autó eleje felemeléssel, kerekek megrángatásával meg lehet nézni, melyik kottyan. Futómű beállítós is meg tudja nézni egy pillanat alatt.
Szeretném megkérdezni, hogy a belsőtérvilágításhoz milyen méretű "szofita" izzó szükséges, sajnos megmérni nem tudom, mert már van egy éve, hogy a rosszat kivettem, hogy kicseréljem, és mára elkeveredett.
Valamint volna még egy problémám, főként kis ívben fordulásnál illetve, ha nagyobb a két elsőkerék között a szinteltérés, előlről időnként, főleg a melegebb időszakokban nyekergő illetve ropogó hang hallatszik. Nem a féltengely, annak ismerem a hangját, én lengéscsillapítóra gondolok. Tavaly nyáron már voltam vele szervízben, cseréltek csapágyat (kettőt is, mert véletlenül a jó oldalit vették le elsőre...) meg a lengéscsillapító két végén is különböző alkatrészeket, de a "javítás" után pár nappal újra hallottam a hangokat. Ha valakinek volna ötlete, mivel menjek a szerelőhöz, hogy ne neki kelljen cserélgeni az én zsebemre, megköszönöm előre is.
A remegéshez, a bakokat meg kellene nézni, többnyire motor felső vagy váltóé lesz bajos. Ezek hibáját induláskor és gázelvételkor lehet igazán észrevenni. Oldal irányban ritkán produkál hasonlót, oldal irányba nem nagyon tud elmozdulni a motor(esetleges nagyobb elmozdulásnál kiránthatná a váltóból a félpengőt).
Vezérléshez annyit, hogy lehet rosszul tanultam, de vízpumpa időtartama azonos a szíjéval, mert ha szétesik véletlen szíj csere után, akár motorcseréhez is vezethet a dolog.
Az meg, hogy nem volt egyforma....lehet mondani, hogy nagyképűség, de velem minden esetben összeméretik, hogy ha lerakom ugyan annyit fog kilógni a blokk oldalában(említett eset miatt, hogy nem egy vonalban fut a szíj).
Nem minden esetben éri meg szettet venni, sokszor megéri külön venni szíjat-görgőt, és külön a pumpát.
De ha ennyire nagy a dilemma, hétfőn megkérdezem olyantól, aki 20-on éve szakmában van, és tudja, hogy melyik márka használható, melyik nem.
Vezérműszíj,én így jártam. Az első cserénél a szerelő tanácsára csak a szíjat és a görgőket cserélte ki,mondván kevés a km de mivel gumi alkatrész az eltelt időt kell nézni úgyhogy így lett. És jött a második idő szerinti csere 4-év plusz rászámolva egy kicsi és most már a vízpumpa is cserélve lett,egy éve. De valami nem sikerült és két hónap múlva vissza mentem hogy ha üzem meleg a motor elkezd csicseregni hidegen nem,garanciába kicserélték a szíjat és a görgőket, eltelt egy hónap ugyan ez a hiba visszavisz a szerelő csapat nagyot nézett megint görgő szíj csere garanciába. Újabb egy hónap a hiba ugyan ez megint nagyot néztek már csak szégyenükbe röhögtek magukon hogy egy ilyen egyszerű motoron nem tudnak vezérlést cserélni kérték hagyjam az autót náluk egy két napra hagy gondolkozzanak. A végén rájöttek hogy csak egy lehet hogy a vízpumpa a szar kicserélték ugyan úgy nem jó rendeltek eredeti pumpát és beszarás szemre lehetett látni hogy ahol a szíj van az a kerék jobban kiáll tehát szélesebb és a szíj nekiér csiszolja dörzsöli,ami még van az hogy az utángyártott pumpa ránézésre sokkal jobb minőségű jobban megmunkált az eredeti gagyinak tűnt mellette de eböl látszik a szépérzék megvolt a gyártásnál csak a mm-t nem ismerték ja és plusz 3e Ft volt a különbség. Szerintem ezek után csak eredetit neki amivel próbálkoztak annak a márkáját nem tudom olajcserével nem volt 50e ez biztos de pontosan nem emlékszem,hát én így jártam.
Köszönöm az eddigi válaszokat,én kutakodok ebben a témába és amit találtam más típusú autónál az a tartóbak de elvileg amit írnak hogy kanyarodásnál kellene hogy jöjjön a hang aztán gyújtás gond hibás gyújtáskábel a lendkerék és rosszul rögzített kipufogó rendszer. Őszintén szólva abba reménykedtem hogy valakinél már volt ilyen hiba,mert előtte érdeklődnék és utána szerelő mert ügye autószerelőbe és orvosba nem nagyon lehet megbízni,az más kérdés hogy ezzel a hibával ha tovább használom milyen kár kopás jelentkezhet. A gépbe nincs 80e Km a kipufogórendszer a katalizátoron kívül két éve cserélve lett mert szét volt rohadva a sokk rövid 5-6Km távoktól.