Váltóolaj csere kész. Tudja valaki, honnan lehet szervócsöveket szerezni. Az egyik, ami a szivattyú és a tartály között van teljesen kirepedezett, szivárog. Addig nem akarok olajat cserélni a szervóban, míg ki nem cserélem a csövet. Arra is gondoltam már, hogy lefűrészelem a gumi részeket, és ujjakat rakok fel bilincsel. De ez oly OC szakkör (Oláh nemzetiségű kisebbségi tagokból álló közösség mely híres a problémamegoldó képességéről, mély tisztelet a kivételnek) feeling, és nem akarom. Meg ki tudja milyen nyomás van ott, bár nem hiszem, hogy nagy, szerintem visszafolyó ág.
Így télidőben az ember szívesen foglalkozik az autóval szabadidejében.
Mai tevékénységként (az óracsoport csere után levezetésként) lecseréltem a gyári, kopott váltókar és kézifékkar szoknyát.
Vaterán is fellelhető, de honlapja is van a készítőnek: Az eredetiről méretezve készít szoknyákat, igény szerinti műbőr színnel, cérna színnel, esetleg valódi bőrből.
Hiba nincs, pontosan egyeznek.
Én fekete műbőrt válaszottam fekete cérnával (az eredeti cérna fehér volt).
Az ára szerintem megnyerő, 2500 Forint a garnitúra.
Szinte szerszám nélkül szétszerelhetők az egységek, egy csillagcsavarhúzó kell a kézifékhez.
Egy műanyag keretre vannak a szoknyák felkapcsozva. Egyszerűbb az újakat felvarrni, mint visszakapcsozni. Ragasztás szóba sem jöhet.
Tájkép csata közben:
Biztos ami biztos alapon újrazsíroztam a váltókar mozgó részeit, mert a régi zsír már csak nyomokban volt jelen.
A végeredmény viszont megnyerő. Ilyenkor látja az ember, hogy megéri vacakolni vele...továbbá, hogy mennyi dzsuva bír megragadni a kézifékkaron :D Takarítás folyamatban...
Érdekes, hogy ezek a sima LEDek nem adják azt a kékes mellékfényt, mint a magasfényű SMD-k.
A középkonzol is jól néz ki.
A világítás kapcsolóban cseréltem már én is, de a ködlámpa kapcsolókra még nem vitt rá a lélek. Egyszer már szétszedtem ( kontakthibás volt ) és egy darabig elég is volt :)
Annyira nem vagyok nagy mágus G Astrákban, de néhány megfordult már a s*ggem alatt :)
Az áruk kedvező és az ár-érték arányuk is megfelel.
Kaszniban szinte teljes a paletta ( csapott, lépcsős, kombi, sőt, kupé és cabrio ), én a lépcsősökbe vagyok belebolondulva ( bár inkább az F-eknél ), de a kombi igazán praktikus, volt hozzájuk több ízben is szerencsém.
Nem egy agyonbonyolított autó, az alkatrészellátása jó és olyan nagyon kirívó típushibájáról sem hallottam...bár kétségtelen, hogy nincs olyan masszív, mint az elődje.
Benzines, vagy diesel motorban gondolkodsz?
Ha jól tudom, G Astrákba már kizárólag ECO-Tech benzines motorok kerültek.
Ezek végülis nem rosszak, ha kompromisszumkész az ember.
Továbbá a mendemondák szerint szeretik fogyasztgatni az olajat.
Az 1.2-est messziről kerüld! Semmire nem való! Corsában megállja a helyét, de Astrában annyit ér, mint erdőtűzben a hangyapisi.
Vezettem 1.4-est, kicsit langyos víz a dinamikája, de családi autónak egész jó. Azt mondják, a TwinPort kicsit merészebb. Fogyasztásban gazdaságosak.
Az 1.6 már szebben reagál a gyorsításra és az emelkedőkön sem kell visszafelé keresgélni a váltóval.
1.7 TDCi-t vezettem még, na az valami döbbenet! Mélyről húz, mint a vízhordó lány :D Nagyon erős és ugrós motor! Csak ajánlani tudom.
Még annyi, bár lehet tudod, hogy az 'Astra Classic' autók már Lengyel gyártmányok...bár ez nem jelent semmit, csak mondom.
Ez a hozzászólás mellőz minden szakmaiságot, én csak saját tapasztalatról meséltem.
Nekem ez volt ingyé:). De jó ötletet adtál, ha le van reszelve az eleje, akkor bele lehet furni. Viszont az a tapasztalatom, hogy minél nagyobb a LED, annál kissebb a fénye. Bár lehet, hogy inkább csak ilyennel találkoztam eddig.
Egyszerű fehér 3mm-es. Mattra csiszolva. A középkonzol nehezebb volt, forróragasztóval 6x2 db ledet kellett beleraknom, plusz a gyári helyekre. De jó lett az is. Nem tetszett a gyári sárgás fény. Plusz minden kapcsolóba és nyomógomba cseréltem az égőt ledre.
A ventilátor szabájzóval még nem vagyok elégedett.
Szia! Ha elfogadsz egy jó tanácsot, smirglivel reszeld meg a ledeket. Sokkal homogénebb lessz. Én minden égő foglaltba 2 db 3-as ledet tettem egy 330 Ohm-os ellenállással. Körbecsiszoltam öket, és a tetjét is lereszeltem.
Nagyjából egy órás munka volt, de főleg azért, mert nem volt foglalatos LEDem kéznél, így forrasztgatnom kellett. Az óracsoport alapja az, amit x25xe fórumtárstól vettem. A kilóméteróra a régi maradt, így a mérés továbbra is hiteles. Izzót tettem a kellő visszajelzőkhöz, így szinte minden olyan, mint volt.
Nagy megkönnyebbülés volt, mikor láttam, hogy az X16SZ kezeli a fordulatszámmérőt :)