Keresés

Részletes keresés

133bp. Creative Commons License 2024.01.05 0 3 34539

Korábban erről volt itt szó, jó témát feszegetsz, sajnos nem egzakt, inkább jogi kérdés már.

 

''helyi és elővárosi személyszállítási közszolgáltatások ellátásával szerződés keretében x-ig a VOLÁNBUSZ Zrt-t bízta meg, azt követően a Minisztérium szükséghelyzeti intézkedésként határozatban rendelte el a VOLÁNBUSZ Zrt. részére az országos, regionális és elővárosi személyszállítási közszolgáltatás nyújtását'' ... időtartamban.'' 

Jelen szabályozások értelmében az ÉKM kér fel egy adott céget bizonyos feladatok ellátásával. Pont erről beszéltünk, hogy a helyi és helyközi közlekedés jogi szabályozásának összetettsége miatt Budaörs és Főváros megegyezés esetén se láthatna el ilyen feladatot a BKK, csak akkor, ha az ÉKM felkéri/áldását adná rá. 

Abszurd példát hozva korábbról a mostani szabályozás alapján például Budaörs lakótelepről lehetne Felcsőtár utcáig 40-es járat, amit Budaörs rendel meg/finanszíroznak akár a BKK-t bízza meg rá, míg a BKK is tud járatot indítani Kelenföldről Felsőcsatár utcáig, amit finanszíroznak, de egy olyan járat nem lehet az ÉKM nélkül, ami Kelenföldről Budaörs lakótelepig megy a jelen szabályozás értelmében. 

Arra meg tippelhetünk, hogy egy ilyen politikai nyomás alatt (mert már kevésbé szakmai) az ÉKM mikor kérné fel közvetlen a BKK-t bármilyen feladatra is, ha a legrosszabb forgatókönyv lép életbe. 

Előzmény: gorcher (34536)
08-73 Creative Commons License 2024.01.05 0 2 34538

Mondjuk az utóbbi években is többször is vidéki Volánok voltak itt HÉV-pótláson, tavaly a H7-en, 2022-ben a H8-on, utóbbinál persze prózai oka volt: kellett a magaspadlós az Ostoros úti átjáró miatt, és Pest vármegyében akkoriban tudtommal már egyik üzemegységnél se volt hadrafogható 280/C80.

Előzmény: 08-73 (34537)
08-73 Creative Commons License 2024.01.05 0 0 34537

Operatív pótlás helyett szerintem tervezettet akartál írni. :)

Előzmény: 133bp. (34535)
gorcher Creative Commons License 2024.01.05 0 2 34536

Amúgy most tényleg elméleti szinten: Budaörsön most is van fővárosi szolgáltató, ugyanis az FKF kezeli ott a hulladékot. Szóval lenne arra lehetőség, hogy a tömegközlekedésben is fővárosi szolgáltatóval szerződjenek? Egyáltalán az átadás annak idején ebből a szempontból hogyan nézett ki? Módosult a szerződés és az akkor éppen nem tudom melyik minisztérium lett a BKK jogutódja?

Előzmény: 08-73 (34532)
133bp. Creative Commons License 2024.01.05 -2 11 34535

Nem kerül vissza = instant ritkítás az általuk üzemeltetett járatokon. Oh wait, ez már meg is valósul januártól elsőként két járaton. Tényleg, milyen jól járnak az agglomerációban élők [IS]! 

A tények kedvéért, most sincsen a környéki és HÉV a BKK-nál, csak technológiai megállapodás biztosítja a Főváros beleszólását menetrendi, tarifális, és egyéb kérdésekbe, hogy az átlagutas ne érezzen színvonalcsökkenést. 

 

Majd egy operatív HÉV-pótláskor hozhatják Szabolcsból, Vasból a buszokat, milyen jó is lesz az utasoknak! A környéki buszokba meg majd tábla jó lesz utastájékoztatónak, elvégre a 1,5 éves csepeli HÉV pótlást is tudták táblákkal kivitelezni. 

Előzmény: bz79 (34534)
bz79 Creative Commons License 2024.01.05 -18 1 34534

A hév nem fog visszakerülni a Budaoesti Kerékpáros Központhoz.Budaörs majd tárgyal a máv volán csoporttal hogy milyen útvonalon,milyen kapacítást tud/akar megfizetni,a Kerékpáros Központ nem illetékes Budaörsön (és egyik-jelenleg még-kék színű busszal kiszolgált budapesten kivüli településen sem) .A 13-as(okra) meg régóta meg van a szándék hogy 7xx-asok legyenek,most majd lehetőség is meg lesz.

Előzmény: 08-73 (34532)
NAR Creative Commons License 2024.01.05 -1 2 34533

Solymárról mekkora szükség lenne a 218-asra? Óránként 4 vonat jön be Aquincumhoz/Újpesthez, ehhez képest az óránként két busz legfeljebb azoknak lenne jó, akiknek a kifejezetten Bécsi út külső szakaszán van dolguk, de kétlem, hogy sok ilyen lenne...

Előzmény: 08-73 (34532)
08-73 Creative Commons License 2024.01.05 -3 2 34532

Ha már Budapest-bérlet cécó: olyan megállapodás nem lenne jó, miszerint?: Az off HÉV visszakerülne a BKK alá, az agglot viszont vinné a Volán teljesen, de ahol az adott önkormányzat megállapodik- pl. Budaörs, stb.- ott maradjanak az agglos buszok immár BKK járatként BKV-s, Arrivás buszkiadással?

Itthon Miskolc környékén van ilyenre példa, Felsőzsolcára külön megállapodás szerint az MVK 7-es busza jár ki, a többi Miskolc környéki településre pedig a Volán.

 

 

Mindettől függetlenül az aggloban rendet kéne tenni hálózatilag, mert pl. a dél-budai agglos hálózat széttagoltsága vicc kategória: 88A (helyett sűrűbb és egésznapos 88-as), 40B (helyett sűrű 40-es), 140B, 13, 13A, 113A (maradna a 113) mehetnének, de a Szigetszentmiklóson a 279/279B/280/280B viccvonalcsaládnak se látom lényegében értelmét.

De említhetném Solymáron is az egyszerűsítést: 64-218 összevonás, így lenne egy 64 Szentlélek tér- Solymár, Auchan- Hűvösvölgy között, a mostanra értelmetlen 218-as helyett, de Solymáron is a 264 beolvasztható lenne a 164-be.

toto92 Creative Commons License 2024.01.03 -1 3 34531

Apró pontosítás, az 5-ös busz is a 2008-as pk eredménye.

Előzmény: morgó mh. (34530)
morgó mh. Creative Commons License 2024.01.03 0 1 34530

Az a 2000-es évek elejére jellemző kényszermegoldás, hogy amikor már egyes útvonalakon a közúti forgalom miatt egyre jobban nyúlt a menetidő, borultak az átszállások, akkor nem az előnyben részesítés lett a megoldás, hanem új közvetlen járatokkal kompenzálták a fennálló helyzetet.

 

A mondanivalód lényegét nem vitatva, szerintem ez a kettő így nem köthető össze. A menetidők drasztikus megnövekedése még a 90-es évekre tehető, a 2000-es években már megindultak bizonyos előnyben részesítési intézkedések. A hosszabb járatok később alakultak ki, egy alapvető szemléletváltás keretében, ami ráérzett a közvetlen járatok fontosságára. Az első néhány fecske talán az 5-ös busz, 41-es villamos, hosszú [173] volt, majd a 2008-as változás során terjedt el igazán a dolog. Míg a korábbi, peremidős csatlakozási próbálkozások elhaltak. Az előnyben részesítés ill. a megbízhatóság pedig az ilyen járatszerkezetnek inkább feltétele, ld. éjszakai járatok. A példádban szereplő 139/239 (korábbi) útvonala mára elég nagy részben buszsávot kapott...

Előzmény: timetable (34528)
08-73 Creative Commons License 2024.01.03 -4 0 34529

Na meg ha ez megvalósul, pl. a rákosmenti vasúti ráhordó buszjáratok nagyjából értelmüket vesztik. Gondolom a mostani helyzet miatt a rákosligeti TE-ben lekerült a napirendről a 275 beindítása. 

Előzmény: 18-09 (34524)
timetable Creative Commons License 2024.01.03 -1 4 34528

Az, hogy a ritkább alapütemű, de fonódó vonalrendszer felé indultunk el, szerintem az alábbi tényezők katalizálták:

 

- A rágyaloglási távolságok csökkentését célzó új vonalszakaszok létrehozása (melyekről azt hozzá kell tegyük, hogy sajnos pont akkor kezdtek lecsengeni, mikor elindultak azok az új lakótelep-építések, ahol a legjobban szükség lenne rájuk). Ezeket nagyrészt nem rövid ráhordó vonalakként hozták létre. 

- Az M4 megnyitása, ami teljes városrészek utazási irányait formálta át.

- Az a 2000-es évek elejére jellemző kényszermegoldás, hogy amikor már egyes útvonalakon a közúti forgalom miatt egyre jobban nyúlt a menetidő, borultak az átszállások, akkor nem az előnyben részesítés lett a megoldás, hanem új közvetlen járatokkal kompenzálták a fennálló helyzetet. (Tipikus példa erre a 239-es, vagy a Rákoskert-busz).

- Az intervallumos helyett a kötött menetrendi indulások meghirdetése.

 

Hogy erre aztán a jelenlegi szakmai gárda mennyiben segít rá* (*látszik egyfajta Volános szemlélet...), azt objektíven nem tudom megítélni, a kisebb forgalmú vonalakon nem látom feltétlenül problémának, a hosszabb, gerinc jellegű vonalakon már nem feltétlenül tartom jónak (pl. gyáli vonalcsoport).

 

Este nézegettem a 150-est is, hogy basszus..... annó volt egy sűrű 41-es, most meg van HAT darab viszonylat ugyanott. Egyik jobban 30 percezik, mint a másik.

Az ős 50-es busz pont ennyit tudott, zsákvonalként. Az egykori 41-es, majd a 41/250 közös követése sem érte el a mostani kínálatot, egyik részszakaszon sem. Hová sírnám vissza?

 

Én is tartom a "városban a 20 perces követés a maximum" tapasztalati alapú szabály fontosságát. Ehhez képest pont a 150-es az, ahol ebben az utasok rám cáfolnak, mert az internetes útvonaltervezők nagyon átformálták ezt is. Hétvégén napközben szoktam utazni a 150-essel, Budafok-Tétényen belül. Nincs olyan alkalom, hogy ne lenne a buszon olyan utas, aki láthatóan nem törzsutas, jön valószínűleg Kelenföldtől, aztán leszáll a Jókai/Lépcsős/Campona megállók valamelyikében. 

Előzmény: 18-09 (34497)
Lucky76 Creative Commons License 2024.01.03 0 2 34527

Ha nem tévedek, a ForTe rendszerre van saját megoldásuk, kérdés, önmagában is megfelelően teljes körű -e. Feltehetően egyébként igen, mivel nem kifejezetten Budapest-specifikus.

 

A SZH-t illetően nem mondanám, hogy rosszabb a kommunikáció, mint más szolgáltatókkal. A szándékosan nem jelentett hiány sehol nem jellemző - hogy valami kimarad a szórásból, az megeshet, de ez nem szolgáltatófüggő.

 

 

Előzmény: 18-09 (34524)
Nbbarcs Creative Commons License 2024.01.03 0 3 34526

Nagyon tetszik a hasonlatod, remélem nem baj, ha továbbfűzöm. Úgy látom van még azon a játszótéren jó fél millió gyerek, aki aggódva nézi, hogy a két hülye a veszekedése közben hogyan fogja letarolni a teljes területet, és ellehetetleníteni jópár hónapra a normális játékot.

És akkor megjelenik ott egy újabb "hülyegyerek", akinek az egyik valamiért anno sok éve beszólt, ezért most a zsigeri gyűlöletét végre kiélheti és a múlt sérelmeit "megbosszulva magában" kéjes vigyorral tapsol az egészhez. Hát gratulálok, legyen meg az öröme, az úgyis sokkal fontosabb mint százezrek normális közlekedése...

Előzmény: bz79 (34506)
d_90 Creative Commons License 2024.01.03 0 0 34525

Ebben egyetértek veled, hogy mielőtt még belepiszkáltak volna a Rákóczi úti buszcsordában, akkor mindig volt megfelelő buszindulások a legérzékenyebb szakaszokon. Itt főleg a Ferenciek tere és a Bosnyák tér vagy a Bosnyák tér és Újpalota közötti részt említeném ahol 1-2 vagy 3-4 percenként jött legalább 7-es vagy bármi más buszjárat ami végig ment Újpalotára vagy a Budai részekre. 

 

Itt nem tudom, hogyan oldanád meg a fordulást Zugló vasútállomásnál a 110-es és 112-es buszjáratoknál, főleg hogy hol fordulna vissza a Budai részre a két járat. De szintén támogatható lenne ha ez én szerintem ha ez esetleg megvalósulna.

Előzmény: nemeza (34492)
18-09 Creative Commons License 2024.01.02 -3 11 34524

Sem a Volánbusz, sem a MÁV-HÉV nincs felkészülve arra, hogy a statikus utastájékoztatást kezelje. Már azért sem, mert az ott kihelyezett eszközök (a HÉV-es kék vitrinektől kezdve a menetrendtartókon át megállónevet, dohányás tiltó tábláig minden, sok ezer anyag, sok tízmilliós értékben) BKK-s tulajdonban vannak. A busznál mi lesz? Egyik napról a másikra nincs ForTe? Elszámolás miből fog menni? A megállóhelyi menetrendeket milyen adatforrásból állítják elő? Kézzel csinálnak több ezer oldalt, egyenként szerkesztve? Van 2 hónap felkészülni? A forgalomirányítás a másik. Manapság sem szokás már a VB-től letelefonálni, hogy SZH van. 

 

Egy tollvonással nagyon egyszerű mindent elintézni. Még a FUTÁR lekapcsolása sem egy macera. A többi? Oldják meg? Na az az egyik legundoítóbb vezetői mondás.............

 

Ezek lesznek érdekesek. Nem az, hogy egyik napról a másikra nincs BKK. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (34510)
133bp. Creative Commons License 2024.01.02 -1 7 34523

Ez már reálisabb forgatókönyv, mondjuk ennél az is jobb verzió lenne, ha visszaadnák a Fővárosnak. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (34522)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.02 -1 0 34522

Akár ez is lehet a cél, hogy kevesebbet kelljen a HÉV-vel és a VB-vel a fővárosban szolgáltatni.

Előzmény: 133bp. (34520)
133bp. Creative Commons License 2024.01.02 -1 6 34521

Hogy vegyen bármilyen bérletet, ha nincs MÁV automata a HÉV-ek mentén? Igen persze lehet a válasz, hogy vegye meg online, de nem fogja mindenki ott megvenni. Ellenőrből sincsen felesleg, ha mindenki ott vásárol, akkor meg még lassabb lesz az ellenőrzés folyamata és nagyobb lesz a bevételhiány. Buszok esetén külön szép lenne, ha egyesével a járművezető adná el a bérleteket/jegyeket, mondjuk Budaörs, Budakeszi esetén. 

 

Az utas.hu-t pedig próbáld ki, nem működik, nem elérhető az oldal... ;) 

Előzmény: Gordon Zsigmond (34510)
133bp. Creative Commons License 2024.01.02 -3 12 34520

Ez összeesküvés-elmélet, itt inkább kompetenciahiányról van szó. 

 

Gondolj bele, ha ez megvalósulna, akkor nekik is kevesebb pénzük lenne és több mindent kéne fenntartani, miközben a MÁV csoport évről évre nagyobb veszteséget halmoz fel. A HÉV-ek esetén 7-8 év alatt nem haladtak előre semmit vagy a környéki járatok esetén egyre gyakrabban előforduló jelentős jv hiánnyal. Akkor mégis mit kezdenének egy mindennél nagyobb rendszerrel? 

 

Önszántából a Főváros biztosan nem fog belemenni a vármegyebérletes történetbe, ha a BKK ráindít Budapesten belül alternatívákat a HÉV-ek vagy egyes környéki járatok mentén, akkor bizonyos HÉV vonalakat belehet zárni vagy a kapacitást drasztikusan lehetne csökkenteni. Én se akarok összeesküvés-elméletekbe belemenni, de hosszútávon ebből nem a Főváros jön majd ki vesztesen. Valószínűleg ez nem lett rendesen átgondolva Vásárhelyről. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (34518)
gallo Creative Commons License 2024.01.02 -5 3 34519

5*

Előzmény: Gordon Zsigmond (34516)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.02 -5 5 34518

Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de szerintem az egész játszma arra megy ki, hogy lenyomják a BKK torkán a vármegye/országbérlet elfogadását - így a fővárosi bérlet értelmét veszti, és ütnek egy jó nagy lyukat a Főváros/BKK költségvetésébe.

 

(Mivel a fővárosi közlekedés így fenntarthatatlanná válik, a buszközlekedést átveheti a VB, a HÉV már az államé, a BKV-nál maradna a villamos, a troli és a metró - ha egyáltalán maradna BKV, mert ezek is válhatnak önállóvá, ld. FVV, illetve a metró, amely, ha jól tudom, csak '72-ben tagozódott be a BKV-ba, ill. ezeket is átveheti az állam.)

bz79 Creative Commons License 2024.01.02 -11 1 34517

Rosszul gondolod..velem pont jól járnak mert nem siránkozok állandóan a pénz,a jobban fizető forda,a béremelés hiánya stb miatt,meg nem nyafogok hogy nem tudok xy településen kezdeni x.-én mert lerohadt a 20 éves autóm (van négy hármunknak,a legrégebbi is 6 éves).Egy valamit kértem hogy adjanak hosszú,és olyan fordát,hogy 13 nap meglegyen a  kötelezó óraszám,meg is kaptam szó nélkül.

Előzmény: Gordon Zsigmond (34516)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.02 -3 20 34516

Ilyen hozzáállással szerintem jobb lenne a cégnek nélküled.

Előzmény: bz79 (34515)
bz79 Creative Commons License 2024.01.02 -7 1 34515

Nekem hobby a buszvezetés,ha holnaptól nem dolgozok akkor sem lenne semmi bajunk.Úgyhogy amint csak kicsit elkezd el bkk-sodni,aznap írom meg a felmondásom.

Előzmény: Gordon Zsigmond (34511)
toto92 Creative Commons License 2024.01.02 0 1 34514

ÍJ. Ebben a történetben szerintem az utas érdekel bárkit is a legkevésbé.

Előzmény: hamzsabusz (34508)
bz79 Creative Commons License 2024.01.02 -14 1 34513

Vihetik a csudás masinájukat,a volánbusz obu sokkal értelmesebb eszköz.(igaz néha a frissítésnél vannak bajok,de ez nem az eszköz hibája).Ha valaki itt valamire kötelezve lesz az nem a máv-volán csoport lesz,hanem a gittegylet,mégpedig szerintem el kell majd fogadniuk a vm bérletet is,ha lesz egyáltalán valami az egészből a feltételeket az erősebb kutya fogja mgeszabni,nem a kis lila törpe.

Előzmény: bpi-211 (34509)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.02 -2 0 34512

Kopogtass a BKK-nál a kérdéssel...

Előzmény: hamzsabusz (34508)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.02 -7 8 34511

Örülj, hogy a VB felett nincs egy országos hatáskörű közlekedésszervező, mert akkor te is hamar rájönnél, hol lakik a Magyarok Istene... de biz'isten megérdemelnéd...

Előzmény: bz79 (34506)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.02 -5 4 34510

"...a BKK végzi Budapesten és agglóban az utastájékoztatást, bevételek beszedését, stb.. (...) 2 hónap alatt lehetetlen több tucat új automata beszerzése a teljes környéki és HÉV-vonalak mentén lévő megállókra, ellenőrök biztosítása (...) nem lenne valósidejű járatkövetés..."

 

Ki mondta, hogy kell olyan utastájékoztatás, amilyen most van?

Van a Volánbusznak saját, kiteszik, 'szcsókolom. 

 

Jegyértékesítés: vegyen a T. utas vármegye/országbérletet, azzal minden meg van oldva. Az eseti utasokkal szemmel láthatóan nem számolnak, majd vesznek a vonaton/buszon jegyet, mást nem tudok elképzelni.

 

Járatkövetésre ott van az utas.hu.

 

A környéki viszonylatokat át kell számozni, ez evidens, ha már kikerülnek a Főváros/BKK fennhatósága alól... reméljük, van elég szabad száma a VB-nek.

Érdekes lesz Budakeszire nem a 22-essel járni, hanem a hétszázvalahányassal...

 

A "kék Volánbusz" marad kék, vagy ezek is besárgulnak/kifehérednek majd?

Előzmény: 133bp. (34507)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!