Keresés

Részletes keresés

Pepin Creative Commons License 2008.05.16 0 0 1005
A fórumon nem voltam ott, de azóta voltak nálam egy aláíróívvel - és azon a szövegen már érződött egy vegyész kezenyoma.
Előzmény: fater69 (1004)
fater69 Creative Commons License 2008.05.16 0 0 1004

Már többször végiggondoltam, hogy miért is kellett ez a nagy felhajtás a kerület önkormányzata részéről ezzel az ipartelepi feltáró úttal (továbbiakban: IFÚ) kapcsolatban, és az alábbiakra jutottam:

 

1. Nem lehetett tovább odázni az IFÚ megépítését, hiszen már az Osan is bele lett rángatva az ügybe, és már ráncolják a homlokukat, hogy még mindig nem történt semmi útépítés ügyben.

 

2. Tudták, hogy nincs meg a forrás az eredetileg tervezett mélyvezetésű kivitelezésre, és azt is tudták, hogy a lakosság - csakúgy, mint korábban - tiltakozna bármilyen más megoldás ellen, ezért egy sunyiban megrendezett lakossági fórumon próbálták az olcsó tervet keresztülvinni, de hála néhány lelkes szórólapozónak, ez nem sikerült nekik.

 

3. Érezték, baj van: látva a nagy ellenállást, gyorsan ki kellett találni valami jogi csavart, amit később a lakók csak nehezen tudtak volna megvétózni. Ez lett volna a gusztustalanul megfogalmazott népszavazási kérdés. Tudod: "Jobb felöl üt: nekem fütyöl; bal felöl üt: nekem fütyöl."

 

4. Jött a "10 fős" civil pereskedés (igaz, néhány ezer aláírással a hátuk mögött), és sikerült meghiúsítsák ezt a népszavazást.

 

5. Szorul a hurok, a főváros március végén döntést akart hozni az ügyben, de népszavazás híján nincs megfelelően lefedve a projekt. Végső kétségbeesett húzás: a közvélemény kutatás. Gyorsan össze lehet csapni, a feltett kérdésekkel az is jól manipulálható, és máris van valami a kezükben. Igaz, jogilag semmire sem jó, de legalább mindenki látja, történik valami IFÚ ügyben.

 

6. Megvan a statisztika, az út nem lett teljes egészében elutasítva (ez volt a főcél), ebből kell valamit "kimesterkedni" (tényleg profi az ember, el kell ismerni).

 

Konklúzió: A "kiásós" módszer már nem jöhet szóba (akár befedik, akár nem), mert ezzel tényleg komoly kárt okoznának többszáz ingatlantulajdonosnak, és ezt bevállalni úgy, hogy előtte többirányból szóban és írásban is többször perrel megfenyegették őket a civilek, merész dolog lenne (főleg az Egér-úti perek után).

 

Maradt tehát a mélyvezetésű, fúrt alagutas változat (amit te is jól olvastál ki a cikkből), de nincsenek nehéz helyzetben, hiszen sok évvel ezelőtt egyszer már ezt kitalálták, csak fel kell melegíteni az ügyet. Jól kell lekommunikálni a dolgot, és mindenki megnyugszik. Jó, az Osan gazdája kevésbbé, hiszen egyelőre ott lesz egy csomóponttal, a nagy forgalmat szállító 2*2 sávos út nélkül.

 

A Cséry-telep dugába fog dölni. Sajnálhatod, ha nem hallottad a legutolsó fórumon hozzászóló vegyészmérnök hölgyet. Úgy helyretette Cséry ügyben a tisztelt bagázst egy nagyon világos, szakszerű, tényekkel alátámasztott gondolatsorral, hogy csak lestünk. Ő kifejezetten ilyen telepek ellenőrző vizsgalataival foglalkozott egész életében, és világossan kifejtette, hogy a rózsaillat nem az ilyenekből árad. Úgy tudom, már ő is részt vesz a civilek munkájában.

 

Végül, a többi kerület hajlandósága. Ja, hogy kicsit "csúsztattak" ezen a téren? Hát ezen sem csodálkozunk :))

 

Előzmény: Pepin (1003)
Pepin Creative Commons License 2008.05.15 0 0 1003
Nem tudom, ki olvasgatta a mostani Városképet... én elég furcsán nézek ki a fejemből. Addig oké, hogy Mester László profi politikus, és úgy tálalja az eseményeket, mintha az Önkormányzat hengerelt volna és minden rendben menne... de azért találtam érdekességeket az írásokban.

"Természetesen tájékoztattuk a főváros vezetőit a közvélemény-kutatás eredményéről és az álláspontunkról, mely szerint a kkk megépítését csakis és kizárólag mélyvezetésű alagútban tartjuk elfogadhatónak - méghozzá a teljes szakaszon."
Harapjatok meg, de a mélyvezetésű alagút nem a fúrt változatot jelenti?

"Először meg kell egyeznie a fővárosnak a kerületekkel, különösen a XVI. és a XVII. kerülettel. Nekik ugyanis az a véleményük, hogy máshol és más formában kell megépülnie a kerületüket érintő résznek.
Hoppá. Eddig nem arról volt szó, hogy minden kerület lelkesen elfogadta a körutat, ezért kell elfogadnia a XVIII-nak is?

Aztán a Cséry-telep. Ott tényleg bajok vannak, hiszen már Szaniszló Sándor is azt nyilatkozta egy hosszabb cikkben, hogy ez így nem fog menni. Nekem fontos információ, hogy 3 civil szervezet is megtámadta az engedélyt - tehát a Zöldsorompó nincs egyedül. Amit viszont nem értek, de nagyon nem, az az, hogy most hirtelen mindenki realitásként kezeli azt, hogy akkor majd Brüsszelben megmódosítjuk jól a tervet. Nem arról volt szó eddig, hogy egy projekttervet csak egyszer lehet módosítani, azt meg már ellőttük?
BoGar Creative Commons License 2008.05.15 0 0 1002
Jav: ... te nem veszed érvnek
Előzmény: BoGar (1000)
BoGar Creative Commons License 2008.05.15 0 0 1001
Na az út (aszfaltcsík) felszínét számold 2-3 m mélységnek hanem magát az alagutat. Tehát az alagút menjen 2-3m mélyen. (Gyengébbek kedvéért, pl neked, az út kb 9 méter mélyen van, akkor van az alagút 2-3 méteres mélységben. Mert hát látom, hogy te belekötsz ég az élő fába is! (Ahogy mondottad.) )

az aszfalt szintjéről beszélek, nem pedig az alagút plafonjáról.[/í]
Na ezért mondtam többször is, hogy elbeszélünk egymás mellett. Ugyanis én egy útnál annak teljes magasságáról szélességéről stb beszélek. Tehát ha azt mondom, egy út legyen 2-3m mélyen akkor az alatt az egész utat kell érteni, nem csak az aszfaltcsíkot.
Előzmény: PriceJ (997)
BoGar Creative Commons License 2008.05.15 0 0 1000
íÉrvek?? Hol vannak az érveid? Én egyet sem láttam..
Aha. Akkor nem haragszol meg, ah azt mondom ezek után, hogy ha az én általam felsorakoztatott dolgokat te nem veszem érvnek, akkor én sem veszem a tied??! Mégis hogy vagy képes te így vitázni? nem én kötöttem bele az élő fába, hanem elmondtam, hogy miért irreális kérés a 20m mélységben vezetett út. Én ÉRVeket sorakoztattam fel, megcáfolva a te érveidet. Ha te ezen érveket nem tekinted érvnek, akkor azt kell mondanom: továbbra sem vagy vitaképes, mivel a másikat csak lenézed. Tudod, nem én kötekszem kettőnk közül, hanem te.

Magyarán rövid válasz a megjegyzésedre: Én se láttam még itt tőled érveket. ha te e tőlem. Már bocs, de ezek után meg kell mondanom, így áll a helyzet.
Előzmény: PriceJ (996)
Pepin Creative Commons License 2008.05.15 0 0 999
Vagy esetleg egy kerékpáros futár...? :-)
Előzmény: Törölt nick (995)
fater69 Creative Commons License 2008.05.15 0 0 998

Az a legnagyobb baj, hogy egy olyan megoldáson vitatkozunk (mármint a fúrt alagutas verzión), amit maga a Fővárosi Önkormányzat talált ki, és terveztetett meg még sok-sok évvel ezelőtt, pontosan azért, mert tisztában voltak ennek a XVIII. kerületi kertvárosi negyednek az értékeivel. Kitalálta, de a folyamatos forráshiány miatt egyszerűen lesöpörte az asztalról, és választotta helyette az olcsóbbnak tűnő, a lakosságra nézve jóval kedvezőtlenebb módot, a "kiásom, aztán - a tavaly októberi lakossági fórum óta - majd egyszer befedem" fajtát.

 

Hogy milyen mélyen menjen az alagút, szerintem nem ennek a fórumnak a dolga kitalálni, ezzel legfeljebb csak egymást cseszegethetjük teljesen feleslegesen. De a fúrt alagutas verzióhoz ragaszkodnunk kell! Ha most nincs rá pénz, akkor tessék még várni egy kicsit ezzel az ipartelepi feltáró úttal!

 

Addig is lehet tanulmányutakat szervezni nálunk haladóbb gondolkodásmódú országokba (nem kell messzire utazni), és közelről látni, hogyan is kell egy ilyen állami projektet megtervezni, kommunikálni és lebonyolítani :)) Csak nehogy megfertőződjenek a meglátogatottak a "jó kérdésfeltevéssel" manipulált népszavazás és statisztikagyártás "művészetével" :D

PriceJ Creative Commons License 2008.05.15 0 0 997
Ez kimaradt: "Miért nem jó neked, ha csak 2-4m mélyen megy, ha akkor sem rezegnek a házak?"

Azt hiszem elbeszélünk egymás mellett: ha 2-3 m mélyen megy az út, akkor nem lehet zárt, én az aszfalt szintjéről beszélek, nem pedig az alagút plafonjáról. Belátható, hogy 2-3 m mélységben zárt, fedett úton a személygépkocsik férnek el, feltéve, ha nem szállítanak a tetőn kerékpárt.. :)

Egyébként pedig elhiszem, hogy a 17. kerületben bombabiztosan építkeznek az emberek, de az én házam már akkor is beremeg, ha nagy ritkán egy teherautó elmegy mellette, és az azért mégsem egyenlő egy 40 m szélességű tranzitút forgalmával..
Előzmény: BoGar (990)
PriceJ Creative Commons License 2008.05.15 0 0 996
Nem, az a baj, hogy amíg te az élőfába is belekötsz (komolyan, ki a fenét érdekel, hogy milyen mélyen és mit csinál a metró??), addig tőled speciel javaslatot nem hallottam eddig. Márpedig nekem volt kettő is...

"ragaszkodsz az elképzelésedhez és az érvek hatására sem vagy képes azon változtatni arról elmozdulni." Érvek?? Hol vannak az érveid? Én egyet sem láttam..
Előzmény: BoGar (991)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.15 0 0 995

Tisztán feljött a metró okozta rezgés...

 

esetleg a csilivilié... :-)

Előzmény: Pepin (992)
Pepin Creative Commons License 2008.05.14 0 0 994
Most mit szólsz, pont ott. Mindenesetre az tény, hogy attól, mert az utcán nem érzed, még a házakban lehet, hogy lehet. Meg kellene kérdezni az ott lakókat. (A Duna Plaza szvsz nem játszik: azt nyilván úgy tervezték, hogy bekalkulálták a metrót.)
Előzmény: BoGar (993)
BoGar Creative Commons License 2008.05.14 0 0 993
Aha. Pont ott, ahol a legmélyebben megy. (Melelsleg lehet, hogy pont a magasság miatt lehetett jobban érezni.) Váci úton, ahol feljebb megy, miért nem érezni, még a Duna Plázában sem? Vagy bárhol másutt?
Előzmény: Pepin (992)
Pepin Creative Commons License 2008.05.14 0 0 992
Ez speciel nem igaz. Két évig dolgoztam egy Kálvin-téri irodaházban. Tisztán feljött a metró okozta rezgés. A negyedik emeletre.
Előzmény: BoGar (989)
BoGar Creative Commons License 2008.05.14 0 0 991
Egyébként az a baj, te elkönyvelted azt, hogy a 9m nem elég, de közölted tiszta laikusként, hogy a 20m mélység a megfelelő, és téged az sem győz meg, hogy a 9m-nél fentebb menő metró sem okoz rázást. Az a baj, hogy ragaszkodsz az elképzelésedhez és az érvek hatására sem vagy képes azon változtatni arról elmozdulni. Így nem fogunk soha közös nevezőre jutni. Ha kompromisszumot szeretnél, akkor ne azt mond, hogy vagy úgy, ahogy te szeretnéd, vagy sehogy, mert ez így nem kompromisszum!!
Előzmény: PriceJ (987)
BoGar Creative Commons License 2008.05.14 0 0 990
Az a baj, képtelen vagy a kompromisszumra, ez ebből az írásodból is kiderül. Miért nem jó neked, ha csak 2-4m mélyen megy, ha akkor sem rezegnek a házak?
Előzmény: PriceJ (988)
BoGar Creative Commons License 2008.05.14 0 0 989
Szerintem nem kell ahhoz 20 méter mélyen mennie ahhoz, hogy ne érezd. Szerintem a Váci úton és az Üllői úton sem lehet érezni a metrót, ahol a kéregben megy, majdhogynem közvetlenül az út alatt. (kb 2-3m mélyen.) Ezért mondtam én is, más is, hogy a 20 méter a kérésedhez képest irreális.
Előzmény: PriceJ (987)
PriceJ Creative Commons License 2008.05.14 0 0 988
Elm, nem vitázom azon, hogy irreális-e, ugyanis amit pénzből meg lehet oldani, az nem lehet irreális. Nem mond ellent a tudomány mai állásának, és Európában van már néhány példa ilyesmire. Nem vagyok mérnök, nem is tervezem, hogy leszek, és nem is érdekel hogy oldják meg. Teszek rá, hogy mi kell hozzá, milyen extra berendezések, komolyan nem érdekel, és nem is az én feladatom megoldani. De ha kell az út, akkor legyen így, ez tök egyszerű szerintem. Vagy ne kelljen az út, és hagyjuk békén egymást, ennek örülnék a legjobban.
Előzmény: Elm (985)
PriceJ Creative Commons License 2008.05.14 0 0 987
Nos, ki hasonlítgat és mit és mihez? Jézusom, vegyétek már észre mi történik: oszd meg és uralkodj! BoGar, jól van, légy bölcs, mondd kérlek, milyen mélyen megy ott a metró? És azt is mondd kérlek, hogy kit érdekel? Engem egy dolog érdekel: ha megépül az út, az úgy épüljön meg, hogy ne is tudjak arról, hogy alattam halad. Vagy ne épüljön meg. A többi nem érdekel..
Előzmény: BoGar (986)
BoGar Creative Commons License 2008.05.14 0 0 986
Mond, a másik metró milyen mélyen is megy Kö-Ki és a Népliget között, illetve Lehel tér és Újpest végállomása között? Ha már hasonlítgatunk.
Előzmény: PriceJ (984)
Elm Creative Commons License 2008.05.14 0 0 985
Mar megint nem veszed figyelembe a csomopontokat. Azonkivul parszaz meter alaguthoz nem kell sok extra berendezes, tobb kilometereshez, csomopontoshoz (bar ilyen talan nincs is) viszont igen, szervizalagut peldaul.

Szerintem irrealis. De lehet, hogy en tevedek.
Előzmény: PriceJ (983)
PriceJ Creative Commons License 2008.05.14 0 0 984
Drágám, a hány metróból hány is "körösztözi" a Dunát?
Előzmény: Törölt nick (981)
PriceJ Creative Commons License 2008.05.14 0 0 983
Na, egy pillanat!

Ez a javaslat nem irreális. Sem kivitelezésben, sem pedig ráfordításban. Kétségtelenül drágább, mintha felszínen vezetne az út, alapból többszöröse lenne, ámde számos (milliárdos nagyságrendű) költség megspórolható, pláne, ha a nyomvonalat is rövidítik a fúrt alagutas vezetés miatt, nincs ugyanis szükség így akkora hurokra, amit a tervezetben így megtesz majd az út. Nem lesz kisajátítási költség sem, ráadásul az 18. ker. alatt a geológusok szerint olyan földanyag található, amelynek igen magas a piaci értéke. Valamelyik útmérnök számolta ki egyszer egy tájékoztatón, hogy az eredeti - felszíni, félig fedett - terv ráfordításának mindössze a 1,5 szerese lenne a fúrt alagutas változat. Nem én találtam ki.
Azt viszont látni kell, hogy nem fognak letenni az útról, annyi pénz van benne, kompromisszumra viszont hajlandóak - épp a pénz miatt. Komolyságot épp akkor tudunk mutatni, ha van kompromisszumos javaslatunk....
Egyébiránt hallottam már pedzegetni hivatalos forrásból is azt, hogy ez talán egy járható út lenne, igaz nem mostanában.
Előzmény: Elm (982)
Elm Creative Commons License 2008.05.13 0 0 982
"Jo es normalis"?

Tegyuk fel, hogy az Obudan lako kisnyugdijas azt javasolja, hogy a Sziget Fesztivalt ugy csinaljak jovore, hogy epitsenek a szigetre egy tizezer negyzetmeteres, ot meter vastag falu hangszigetelo satort, amibol egy nyikk se hallatszik ki. Nem lehetetlen, legfeljebb kicsit sok penzbe kerul. Mondjuk mint a fesztival ezer evi koltsegvetese. A lakok szempontjabol ez egy racionalis, "normalis" javaslat, hiszen nem kell nekik ez a balkani zajongas meg a haz tovebe hanyas, ha nem tetszik, vigyek a fesztivaljukat Zimbabweba.

Na kb. igy aranylana a tervezett ut meg az altalad javasolt ut koltsege egymaashoz. Irrealis. Ezert mondom en siman azt, hogy ne legyen, mert nem kell, nincs szukseg ra, de legalabbis nem oldja meg a problemakat. Lehet, hogy ebben is tevedek, de ez legyen az en bajom. De szerintem sincs ertelme utpisztikus javaslatokat tenni, mert ezzel az ellenes komolysaga is ketsegbe vonodik...
Előzmény: PriceJ (978)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.13 0 0 981

(a metró sem a rengési álpobléma miatt megy mélyen, hanem mert az épületek alatt megy toronyiránt - oszt az alapot mégsem karcolhatja - megugye a dunát is körösztözni köll valahogy...

ahol meg van szabad nyomvonal, ott kéregben megy - pl. váczi út -, ill. kijön a felszínre...)

Előzmény: BoGar (980)
BoGar Creative Commons License 2008.05.13 0 0 980
NA de ez kérem nem metró, hanem út. Oké, menjen föld alatt. De szerintem ne 20 méteren. Szerintem ez irreális kérés.
Előzmény: PriceJ (978)
fater69 Creative Commons License 2008.05.13 0 0 979

Semmi helytelent nem követelsz vagy állítasz, kedves PriceJ. Fúrt alagutat a kertváros alá, és olyan mélyen, amilyenről már nem zavaró a kamionok dübörgése. Azt hiszem, ez egy teljesen normális emberi elvárás.

 

Ez már bizony a XXI. Század, amiben élünk. És ha nincs egy európai nívónak megfelelő, korszerű megoldásra pénze az államnak, akkor az érintett lakók nem kérnek a múltszázadi balkáni verzióból sem! Akkor inkább várjunk még egy kicsit ezzel az ipartelepi feltáró úttal*, egyszer minden gazdasági mélyrepülésnek véget kell érnie. Legalábbis nagyon remélem...

 

* javaslom, most már minden fórumon nevezzük igazi nevén ezt a "kamu körutat".

Előzmény: PriceJ (978)
PriceJ Creative Commons License 2008.05.13 0 0 978
Nem értem, miért nem "jó és normális" megoldás? Azért kell 20 méter mélyre mennie, hogy ne tegye tönkre a felette levő házakat a folyamatos rezgés, a lakók ne is érezzék, hogy út megy alattuk. Valóban laikus vagyok, de szerintem minimum metrómélységben kell vezetni az utat ahhoz, hogy a felszínieket ne zavarja, bár a zavarás így is meglesz, mivel a bűz kijön lentről. Ha a metró 15 méter mélyen megy, akkor legyen ez is olyan mélyen. De a - lakott területen - felkínált 9 méter nevetséges - szerintem.
Előzmény: BoGar (977)
BoGar Creative Commons License 2008.05.11 0 0 977
Sejtésem szerint egy közbülső megoldást választana, mert egyik sem jó és normális megoldás. Nem hiszem, hogy 20 méter mélyre kellene süllyeszteni egy utat. Eme javaslatnál akár hiszed, akár nem, inkább Lacival értek egyet, és nem a 20 méter mélységben vezetett úttal.
Előzmény: PriceJ (975)
dodi77 Creative Commons License 2008.05.09 0 0 976

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!