Keresés

Részletes keresés

M41 2305 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 199
A Tihanynak mi az összeállítása?
Előzmény: ajm (193)
M41 2305 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 198
Igen tudom... Ez politikai IC. Bla..bla...bla....
Előzmény: monor-21 (195)
M41 2305 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 197
Nincs.
Előzmény: Balázs1 (194)
monor-21 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 196

Érdekel.

Kérem.

 

 

Előzmény: Törölt nick (191)
monor-21 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 195

Elég rövidke volt.

 

 

Még így is sok.

Előzmény: M41 2305 (192)
Balázs1 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 194
Étkezőkocsi nincs rajta?
Előzmény: ajm (193)
ajm Creative Commons License 2008.01.21 0 0 193
Mindig ez az összeállítás.
Déli-Sv között én voltam vele a nyíregyházi V43-1105-el.
Előzmény: M41 2305 (192)
M41 2305 Creative Commons License 2008.01.21 0 0 192
Ma láttam reggel Füreden a Batsányi IC-t, sajnos gép nem volt nálam. M41 2117 + 2 db II. osztályú IC kocsi + 1 db I. osztályú IC kocsi. Elég rövidke volt.
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.18 0 0 191
Jelezném, hogy kész a páros és a páratlan vonatok összeállítása! Ha érdekelne még mindíg valakit!

milcse@freemail.hu

Üdv: vasutasfiu
M62 165 Creative Commons License 2008.01.17 0 0 190
2305
Előzmény: Őzike győr (189)
Őzike győr Creative Commons License 2008.01.17 0 0 189

Ma melyik gép volt a 977-9704-9703 fordulón?

Vászokat előre is köszi!

m61019andras Creative Commons License 2008.01.17 0 0 188

Megnéznék egy fotót a hegyről, háttérben a Balaton, a nádas. :-)

 

Előzmény: M62 165 (179)
698 Creative Commons License 2008.01.16 0 0 187
Majd egyeztetünk nyárra egy hűtött konzerv elfogyasztását, ha érdekel.
Előzmény: Törölt nick (178)
Hornyi88 Creative Commons License 2008.01.16 0 0 186

Mail ment!

2 kép is, hogy ne legyek off:

 

 

 

Zánka-Köveskál 9704 érkezik

 

 

 

majd Tapolcán 16906-tal

Előzmény: Őzike győr (184)
Hornyi88 Creative Commons License 2008.01.16 0 0 185
Köszönöm! :-)
Tavalyi van, de biztosra megyek.
Előzmény: Törölt nick (182)
Őzike győr Creative Commons License 2008.01.16 0 0 184

,,Mozdonyfordulód nincs a vonalra vagy esetleg celli M41-es?"

 

Nekem van! ha érdekel keress meg mail-ben!

Előzmény: Hornyi88 (181)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.16 0 0 183
Már érdeklődtem !! Sztem holnapra kiderül!
Előzmény: Törölt nick (182)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.16 0 0 182
Nincs! Szerelvény összeállítás és szerelvényfordulóm van ha érdekel. Mást nem tok biztostani! De a mozdonyfordára körbekérdezek!
Előzmény: Hornyi88 (181)
Hornyi88 Creative Commons License 2008.01.16 0 0 181
Mozdonyfordulód nincs a vonalra vagy esetleg celli M41-es?
Előzmény: Törölt nick (180)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.16 0 0 180
Láttam az állomáson!!

Amúgy ha valakit érdekel csináltam egy szerelvényösszeállítást a Páros vonatokból!! ( Bp.-Déli-ből lefele) Ne sokára kész a páratlan is!!
Mozdony meg a kocsik vannak leírva!!

Ha érdekel valakit nyugodtan küldjön mailt a: milcse@freemail.hu -ra!!
Hamarossan több vonalra is elkészül!!

Üdv: vasutasfiu
Előzmény: M62 165 (179)
M62 165 Creative Commons License 2008.01.16 0 0 179

Tegnap 4 Eas típusó teherkocsit vitt a tolatós Aszófőre 47-1230-cal, és a kettő rakottat el. Füredről 14:45-kor járt ki.

HA azt a négyet megrakják ,sztem már holnap el is viszik.

Előzmény: Törölt nick (151)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 178
Igen elég sokszor :-P
Előzmény: 698 (177)
698 Creative Commons License 2008.01.15 0 0 177
Netán te is?
Előzmény: Törölt nick (176)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.15 0 0 176
+ természetesen :-)
Előzmény: 698 (172)
V43 1305 Creative Commons License 2008.01.15 0 0 175
Én pedig mondtam az osztályfőnöknek osztálynak hogy ez egy istálló.

Bocs az OFF-ért 

Előzmény: M41 2305 (174)
M41 2305 Creative Commons License 2008.01.15 0 0 174
Révfülöp pedig nagyon jó hely. De egészen Badacsonyig frankó az a rész. Szerintem csak Ti szálltatok meg rossz helyen. Én a legtöbb nyári "intim" kapcsolatomat is Révfülöpön illetve környékén éltem meg, legtöbbször ugyan nem vonaton hanem autón, de sokat vonatoztam is arra. Szóval nekem igen kellemes emlékeim vannak. Bocsi ha kicsit OFF!:-))
Előzmény: V43 1305 (173)
V43 1305 Creative Commons License 2008.01.14 0 0 173
Ott volt osztálykirándulásunk még 2006-ban egy istállóban szálltunk meg.

Rettenetes hideg volt mindenem összefogyott meg belém.

Na ha ezt valahol halom vagy látom nem jó emléket kelt.

Előzmény: Distván (171)
698 Creative Commons License 2008.01.14 0 0 172
Azóta, kb 2x voltam a révfülöpi strandon. (90 óta)
De havonta többször elmegyek mellette a 71 sz. főúton, akkor mindig előbukkannak az emlékek.

Milyen tartalmú akar a kérdésed lenni? -, +?
Előzmény: Törölt nick (170)
Distván Creative Commons License 2008.01.14 0 0 171

"Ez a Köveskál.:-((("

Miért? Nincs is olyan messze. :o)

Előzmény: V43 1305 (160)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.14 0 0 170
Ne mond, hogy oda jársz nyaralni :-o
Előzmény: 698 (168)
M41 2305 Creative Commons License 2008.01.14 0 0 169
Na igen. Más időszakot éltünk. Én sajnálom a mai gyerekeket, hogy nem akkor élhetnek. Én boldog voltam, a mai gyerekeken ezt nem látni. Én az ábrahámhegyi állomáson vártam minden délután, hogy a Nohabos vonat végéről mikor dobják le a délutáni Kurírt, mert ilyen is volt... Aztán megvolt az újság, mentem vissza a strandra a pokrócomra olvasni. :-)
Előzmény: 698 (168)
698 Creative Commons License 2008.01.12 0 0 168
Én még emléxem arra, mikor esténként M40-es vontatással megindultak a teherek. Kit érdekeltek a halak. :-) Révfülöpi strandon már futottam is a kerítéshez, mikor a Púpos megindult az állomásról. És ezután nyugodt csend ült a tájra, még a halak sem piszkálták a horgokat. Ekkor jött a fejnehéz állapot, melyet a hajnali Nohab dorombolása és TC motorjainak sírása verte fel.
Azóta nincs Púpos, Nohab, peca a strandon, és már a nyár sem olyan, mint akkor. De jó volt gyereknek lenni akkor...
Előzmény: galervin93 (153)
V43 1346 Creative Commons License 2008.01.12 0 0 167
Fehérvári.
Előzmény: M41 2305 (162)
m62-165 Creative Commons License 2008.01.12 0 0 166
974-es a 2105-ös Csörivel megy!
M61-020 Creative Commons License 2008.01.12 0 0 165
Pff... Több képet is csináltál akkor a 2143asról?
Előzmény: Törölt nick (134)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.12 0 0 164
Jaja!! Úgyhogy aszem vasárnap levonulok!
Előzmény: M41 2305 (163)
M41 2305 Creative Commons License 2008.01.12 0 0 163
2149. Hmmm. Egyébként tegnap este és ma reggel is hallottam, Fürednél, hogy bizonyos vonatok újra a régi csörgőhangon szóltak. :-) Most már értem.
Előzmény: M62 165 (155)
M41 2305 Creative Commons License 2008.01.12 0 0 162
A 2140-es nem dombóvári gép?
Előzmény: Törölt nick (161)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.11 0 0 161
Mondjam vagy mutassam? Na mutasd... :-P

Előzmény: Törölt nick (159)
V43 1305 Creative Commons License 2008.01.11 0 0 160
Ez a Köveskál.:-(((

Előzmény: Törölt nick (157)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.11 0 0 159
Háát akkor mond azt!
Előzmény: Törölt nick (158)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.11 0 0 158
Azt mondanám Révfülöpön a kezdőpont felöli végénél lévő felüljárónál (a településhatárnál)
Előzmény: Törölt nick (156)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.11 0 0 157

Csak úgy:

 

Zánka-Köveskál  2007. Július 24-én...

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.11 0 0 156
Fasza !! Ezt hunn csináltad?
Előzmény: M62 165 (155)
M62 165 Creative Commons License 2008.01.11 0 0 155

Ma valamelyik remotgép helyett a  2149-es ugrott be  29-esre:

2008.01.11.
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.11 0 0 154
Ultra ritkán van teher főleg ami hosszúú az kb évente 2 szer MAX de inkább 0. De jól jönne már egy terelés arra fele :-D!! Talán havonta megy ki a dácsia de nem biztos szal inkább személyforgalom és gm.-ek :-D
Előzmény: galervin93 (153)
galervin93 Creative Commons License 2008.01.11 0 0 153
Sziasztok! Nagyon-nagyon ritkán járok a 29-esen. Az lenne a kérdésem, hogy teherek milyen sűrűségben járnak, milyen mozdonnyal, általános összeállítás, stb. Köszi!
M62 165 Creative Commons License 2008.01.10 0 0 152
M47-1230 van vele, ha jól láttam.
Előzmény: Törölt nick (151)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.09 0 0 151
Holnap megy valaki fotózni a 29-esre?? Mert Aszófőre megy le egy M47-es két kocsival 12-13 óra között ér oda. Innen SV-ról 11-kor indul kb....
Remélem valaki fotózza....

Üdv: vasutasfiu
cs.karcsika Creative Commons License 2008.01.06 0 0 150
2315 gép,most már ide keveredett!Szombathelyről?
Előzmény: M41 2312 (139)
szakijozsi Creative Commons License 2008.01.05 0 0 149
:)
Előzmény: Törölt nick (148)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.05 0 0 148

Ejj, messze van még a nyár!!!!....amikor majd megsül az ember a hagyományos személyvonatokban és gyorsokon!.....

A fotó a Badacsonyról készült 2007. Aug. 13-án 12:44 kor 14-es zoom-mal....

Hornyi88 Creative Commons License 2008.01.04 0 0 147
Csörgős, elvileg! :-)
Előzmény: m62-165 (146)
m62-165 Creative Commons License 2008.01.04 0 0 146
9744-es Csörgős, vagy Bz-s?
Svrend Creative Commons License 2008.01.04 0 0 145
Azt sajnos nem kérdezetem meg a vezértől.
Előzmény: Törölt nick (142)
M41 2305 Creative Commons License 2008.01.04 0 0 144
Amúgy látszik a Kaposvár-Fonyód vonal topikjában, hogy a 2143-as csörgő december 27-én még ott dolgozott Kaposváron. :-)))
Előzmény: Törölt nick (134)
Frankó Jankó Creative Commons License 2008.01.03 0 0 143

12 kocsi. Most mindenki élje bele magát, hogy milyen egy ekkora vonatot elosztani egy 9 kocsis peronon! A 29-esen nem ritka az ekkora peron. A rutinosak a végét hagyják le, ha nincs ott árok.

Aki ide a járatok sűrítése helyett a vonatok hosszát nyújtja annak a fényképét kitenném az összes rövid peronhoz...

De nem lehet egyébként ezen a megoldáson csodálkozni nyáron. Ha egy vonaton utazik több csoport, akik kibérelnek 6 kocsit, és ezt nem külön menetben küldik, akkor a maradék kocsikba a Déliben indulás előtt 20 percel már nem férne be senki. Mert ugye nem illik küldeni olyan vonalra 9 kocsisnál hosszabb vonatot ami akár egy megállóban is nem fér el!

Előzmény: Törölt nick (126)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.03 0 0 142
Minek? Kerék eszterga??
Előzmény: Svrend (141)
Svrend Creative Commons License 2008.01.03 0 0 141
Celldömölk
Előzmény: M62 165 (135)
M41 2305 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 140

Értem. Az északi parton még nem láttam, de azt látom, hogy a 2143-as klasszikus újra itt van. :-)

Előzmény: M41 2312 (139)
M41 2312 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 139
Sm.
Előzmény: M41 2305 (138)
M41 2305 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 138
Ez a 2315 nekem új dolog. Hová valósi gép?
Előzmény: Edericsi (137)
Edericsi Creative Commons License 2008.01.03 0 0 137
Látom M41 2315 oda is eljutott:-)
Előzmény: Törölt nick (134)
M471312 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 136
Szerintem Veszprém 14 óra után haladt nálunk!!
Előzmény: M62 165 (135)
M62 165 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 135
A két remotgép hova ment?
Előzmény: Törölt nick (134)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.03 0 0 134
Mai képek Székesfehérvárról:

1-2 Kép: 9714 sz. vonat
3. Kép: M41 2327 és 2313 psz. Csörgő SV-on
4. Kép: 975 sz. vonat érkezik SV-ra

monor-21 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 133
Köszönöm.
Előzmény: Nohabf (128)
Hornyi88 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 132
Várd ki a végét!
Viszont legalább most már választhat az utas, hogy fülkés vagy termes kocsiba akar-e utazni! ;)
Előzmény: Törölt nick (130)
Hornyi88 Creative Commons License 2008.01.03 0 0 131
Nyáron meg 9 kocsi, kivétel a záhonyi és szombathelyi gyors! :-)
Előzmény: Nohabf (128)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.02 0 0 130
Ja és vann benne kb. így néz ki= BDh+A+Bko+By+By+By+Bko..... És közben a SV-i személyekbe 2-3 Bko van beorozva a Bhv vagy By-ok közé.... Szal szerintem ez tök gáz....
Előzmény: Nohabf (128)
Nohabf Creative Commons License 2008.01.02 0 0 129
Ma=Max.

Bocs!
Előzmény: Nohabf (128)
Nohabf Creative Commons License 2008.01.02 0 0 128
Ma 6-7 kocsisak abból az egyik 1. osztályú.
Előzmény: monor-21 (127)
monor-21 Creative Commons License 2008.01.02 0 0 127
Most télen hány kocsisak a Csörgős vonatok?
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.02 0 0 126
Nyáron voltam Csopakon és mindíg számoltamm a szerelvényt fentről a hegyről.Volt 12 kocsis is de az benne a röhej, hogy még azon is álltak az emberek :-D És még nyáron így is ritkák szerintem a vonatok.. szerintem .... Ha még a 12 kocsis vonaton is állnak az emberek...
Előzmény: M41 2305 (125)
M41 2305 Creative Commons License 2008.01.02 0 0 125
Azért a 12 kocsis gyorsok már nagyon ritkák nyáron is. Ha halbik jönnek megint, azokból áltálában 6 szokott lenni. Ezzel még elbánnak a csörgők. A hosszabb szerelvényeket nem ezekre találták ki.:-)
Előzmény: Törölt nick (124)
Törölt nick Creative Commons License 2008.01.02 0 0 124
A Bz helyett 2 kocsi de ugye van amikor 4. A Gyorsok 6-8 kocsi télen. Nyáron 2 illetve 4 kocsi helyett Dezső lesz minden bizonnyal... És 10 esetenként 12 kocsis Gyorsok Csörgővel...
Előzmény: monor-21 (123)
monor-21 Creative Commons License 2008.01.02 0 0 123

Hány kocsival járnak a 29-sen a Csörgők ?

 

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.02 0 0 122
És ez is mai :-D :

Előzmény: M41 2305 (121)
M41 2305 Creative Commons License 2008.01.02 0 0 121

Ez is mai.

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2008.01.02 0 0 120
Milyen a dolog?? LOGIKUS??? Ismerik ezt a szót a vasútnál?? :-D

És itt egy kép Novemberből SB-ból:



Előzmény: M41 2305 (119)
M41 2305 Creative Commons License 2008.01.02 0 0 119
Igen valószínűleg. A SZVÖR szerint akkor is csak 2 BHV van kiírva a szerelvényre. De így logikus a dolog.
Előzmény: m62-165 (117)
Svrend Creative Commons License 2008.01.02 0 0 118
Úgy van!! A 9705 pedig azért jön két géppel mert az egyik a 9714-esé.
Előzmény: m62-165 (117)
m62-165 Creative Commons License 2008.01.02 0 0 117
Mindig 4 kocsival megy a 9725 tudtommal. Legalábbis ahányszor én látom 4 kocsival megy, mert asszem úgy van, hogy az első két kocsi majd megy 9714-nek, a másik kettő, (ami hátul van) pedig 9734-nek.
Előzmény: M41 2305 (116)
M41 2305 Creative Commons License 2008.01.02 0 0 116

Mai vonatok.

 

Első képen: 9702 a hó ellenére szinte halál pontosan érkezett Balatonfüredre 9:48-kor.

 

 

 

 

Második képen: 925 érkezik Tapolca felől. Érdekesség, hogy a 2 BHV helyett 4 kocsival jött. Késés nem volt.

 

 

 

 

 

Harmadik képen: 9702 és 9725 együttállás.

 

 

M41 2305 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 115
BUÉK!
Hornyi88 Creative Commons License 2007.12.26 0 0 114
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.24 0 0 113

Mikor Szent Karácsony angyalai szállnak, öröm a vendége minden igaz háznak. Elröpül ilyenkor a lárma és az árnyék, megszépül a szívben minden igaz szándék.

 

Békés, boldog karácsonyt mindenkinek!

 

Hentes2 Creative Commons License 2007.12.22 0 0 112

Néhány kép a múltkori építési munkálatokról Akarattyán:

 

 

 

Üdv: Hentes

marslakó Creative Commons License 2007.12.21 0 0 111
Be-benézek ;-)
Előzmény: Adamis Gusztáv (110)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2007.12.20 0 0 110

Te is idetaláltál? :-)

G.

Előzmény: marslakó (106)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.20 0 0 109
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.20 0 0 108
Sajnos nem ismerem a Desiro téli tulajdonságait.
Előzmény: marslakó (107)
marslakó Creative Commons License 2007.12.19 0 0 107

Én a mostani Csörgő + 2db By-nak jobbanörülök..

Nem egy NOHAB, de valami pici fílingje még van.

 

A Desiroknak meg...

 

Bár lehet, ha télen járnának erre, és rájönnél, hogy nem cak a légkondija tud beszarni az ajtókon, lépcsőkön és a vezérlésen kívül, hanem a fűtése is, akkor másképp nyilatkoznál! :-)

Előzmény: M41 2305 (88)
marslakó Creative Commons License 2007.12.19 0 0 106
Szvsz kár a gyorsokért, amit felváltottak. Azok mindig tele voltak. Az IC-k meg...
Előzmény: Törölt nick (20)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.19 0 0 105
Mail ment!
Előzmény: M41 2305 (101)
V43 1305 Creative Commons License 2007.12.19 0 0 104
Ezek a vonalak a 16,17,10 ezek amik megéretek a villamosításra és itt kilométere 35 milla lenne és a 25-ről ami meg a nagy mennyiségű teher miatt.

De rengeteg infot http://www.vasutgepeszet.hu/ érheted el.

Előzmény: m40230 (103)
m40230 Creative Commons License 2007.12.19 0 0 103

Szia. Lenne egy pár kérdésem.Arra hogy melyek ezek a vonalak felsorólva kb milyen sorrendbe villamositanának a dunántulon és attól keletre. 

Előzmény: V43 1305 (99)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.18 0 0 102
Helyes!! És rakd majd fel a képeket :-D Ja majd lehet a közeljövőben én is lenézek:-D Ha te is úgy gondolod összefuthatunk!!
Előzmény: M41 2305 (101)
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.18 0 0 101
A napokban én is lemegyek a füredi állomásra kattingatni.
Előzmény: Törölt nick (100)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.18 0 0 100
Ma a 9734 sz. vonat:

V43 1305 Creative Commons License 2007.12.16 0 0 99

Itt van:

 

Történt ez annak ellenére, hogy a MÁV vezetése 2001-ben megtárgyalta a MÁV hosszú távú villamosítási koncepcióját. Ekkor döntés született az európai V. közlekedési folyosó részét képező, Szlovénia felé vezető 25. számú vasútvonal (Hodos - Zalalövő – Zalaegerszeg - Zalaszentiván – Ukk – Boba) villamosításáról, továbbá a IV. és az V. korridor villamos vontatású összeköttetésének kiépítéséről is (a 10. számú Celldömölk - Győr és a 16. számú Mosonszolnok - Csorna - Porpác vonal). A 2000-ben elkészített koncepció további vonalak villamosítását is javasolta. Mindezek ellenére azóta a MÁV-nál villamos üzem-felvétel nem történt! Készült viszont egy újabb villamosítási koncepció 2007 elején.

A 2001 –2005. évek forgalmi adatainak legfrissebben elvégzett elemzése szerint a korábbi villamosítási program prioritásai ma is helytállóak: A 10. a 16. és a 25. vonalak a MÁV legforgalmasabb nem villamosított vonalai közé tartoznak. A 2006-ban elvégzett számítások szerint ezekkel a vonalakkal együtt 1206 km vasútvonal érett a villamosításra, a dízel üzem felváltása ezeken a vonalakon gazdaságos és rövid idő alatt megtérülő beruházás. A jelenleg villamos üzemű és a villamosításra érett vonalakat a térkép mutatja be.


Miért célszerű tovább villamosítani:
- A villamos vontatás olcsóbb, mint a dízel, ezért az energiaellátó rendszer kiépítése az adott vonal forgalmától függő időtartam alatt megtérül.
- A villamos vontatás fajlagos energia-költsége 2005-ben a MÁV-nál a dízel vontatás kevesebb, mint 20%-át tette ki. A MÁV 2005. évi vontatási teljesítményéből dízel vontatás 14,5%-ot teljesített, ennek összes energia-költsége nagyobb volt, mint a 85,5%-os arányú villamos vontatásé.
- Az új villamos vontatójárművek energia-visszatáplálásos üzemmódban való közlekedési feltételeinek megteremtésével tovább csökken a vonattovábbítási energiafogyasztás fajlagos értéke .
- A villamos járművek karbantartása olcsóbb és kevésbé létszám -igényes ( legalább 1 dízel motorral egyszerűbb!).
- A korábbi előrelátó tervezés következtében néhány kivételtől eltekintve megtörtént az egész magyar vasúti hálózat energia-átalakító alállomásokkal való lefedése, így a további villamosítás olcsóbb lehet.
- Az egyre egységesebb villamos hálózat pozitív hatást gyakorol a járművek kihasználására. Emellett a vontatási rendszer váltásakor elkerülhetetlenek a mozdony-váltások (vasúti szaknyelven „gépcserék”) , amelyek a tovább-haladó vonatok számára 12-14 perces időveszteséget jelentenek. Az egyre egységesebb hálózat ezeknek a határpontoknak csökkentését is jelenti.
- Az alternatív energiahordozók felhasználási lehetősége a villamos vontatásnál biztosított.
- A magyarországi teljes villamos-energia felhasználásának mindössze 1,5 %-át fogyasztja a magyar vasút vontatási célokra . A teljes javasolt villamosítási program sem emelné meg ezt az arányt 0,2-0,4 %-nál nagyobb mértékben.
- Az egységes fővonali villamos hálózat egységes járműparkkal kiszolgálható, a dízel vontatás járműveit csak az egyébként is eltérő paraméterekkel rendelkező mellékvonali hálózat kiszolgálására kell alkalmassá tenni. A ma üzemelő fővonali dízel-járművek elöregedtek, egyébként is cserére szorulnának.
- Sajnos ma még nem igazán hazai probléma, de bizonyos sebességek felett a dízel vontatás alkalmatlan a feladat ellátására. Általában 160 km/h a dízel vontatás felső sebesség-határa. A 200 km/h sebesség feletti hálózatok kizárólag villamos üzeműek. A MÁV-nak sincs,- és valószínűleg nem is lesz,- 120km/h-nál nagyobb sebességű dízel járműve.
- Az egyik legfontosabb előny a villamos vontatás környezetre gyakorolt kedvezőbb hatása. A zaj-, lég- és talajszennyezés területén egyaránt a villamos vontatás az előnyösebb.

A jelenlegi árszinten 1 kilométer villamosítása 35-50 millió Ft, ha csak a tiszta villamosítási költségeket vesszük figyelembe.
A villamosítási beruházás a következő költségtényezőkből tevődik össze:
– A villamos felsővezeték-rendszer,
– a szükséges alállomások,
– a vasúti műtárgyak esetleg szükségessé váló módosítása,
– a biztosító-berendezések estleges átalakítása,
– MÁV hírközlési beruházások, és zavarelhárítások,
– a vasúti felsővezeték és az országos villamos távvezeték hálózat keresztezésének esetleges átalakítása,
– a polgári hírközlés esetleges zavarelhárítása,
– a környezetvédelemmel kapcsolatos beruházási költségek.
Többek között nem tartozik a villamosítási beruházás költségei közé:
– a pálya-rehabilitáció és a pályakorszerűsítés,
– a nyomvonal-korrekció,
– az ívkorrekció,
– és a biztosítóberendezés fejlesztés költsége.
Ennek oka az, hogy ezek a beruházások a vasút-villamosítás nélkül is megvalósulhatnak, illetve indokoltak lehetnek. A villamosítás költségei közé csak azok a fejlesztések kerülhetnek be, amelyek a villamosítás miatt válnak indokolttá, amelyek a villamos üzem felvételének előfeltételei.
Ezen tények hangsúlyozása azért szükséges, mert igen sok korábbi villamosítási terv bukott meg azon, hogy a villamosításra „ráakaszkodó” egyéb vonal-rekonstrukciós igények,- amelyek általában természetesen jogosak, de függetlenek a villamosítástól,- összességében kezelhetetlenül nagy beruházási igényt jelentettek.
Van néhány olyan vonal is, amelyeknek villamosítása önmagában gazdaságilag nem rentábilis, mégis célszerű vasútüzemi, technológiai okokból az új üzemmód bevezetése. Ilyen okok lehetnek: hálózatrészeket összekötő vonalszakaszok, csomópontok egységes kiszolgálását lehetővé tevő villamosítások, járműtípusok egységesítése, illetve jobb kihasználhatósága, környezetvédelmi megfontolások, stb. Valószínűleg ilyen megfontolások is vezették a svájci szakembereket, ahol a hálózat villamosítottsága eléri a 99%-ot.
Összességében tehát megállapítható, hogy a vonalvillamosítást a magyar vasúti hálózaton célszerű és gazdaságos tovább folytatni. Az Európai Uniós támogatásokra eredményesen lehet pályázni, emellett célszerű olyan egyéb finanszírozási módszereket is bevonni a projektekbe, ahol a beruházás kedvező megtérülése előnyös a pénzügyi partnerek számára.

 

forrás vasútgépészek oldala

 

Előzmény: monor-21 (96)
monor-21 Creative Commons License 2007.12.16 0 0 98

Most akkor villamosítják a Pécs-Mohácsot, vagy március 1-jén megszűntetik? van ám ellentmondás

 

 

Ne keverd, ne keverd.

 

Annyira azért nem nehéz megérteni még vasútmániásnak se...............:-))

Pécs-Villány-Magyrbóly-Országhatár van a villamosítási tervben.

 

El kell szakadnod a vasút=személyszállítás hamis gondolatvilágától és mindjárt reálisabban látnád a világot.

 

És az sem a személyszállítás miatt.

Előzmény: M41 2305 (97)
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.16 0 0 97
Ez jó. Most akkor villamosítják a Pécs-Mohácsot, vagy március 1-jén megszűntetik? van ám ellentmondás. A 29-enek viszont örülök, persze ha ebben az évszázadban sor kerül rá..-))))
Előzmény: monor-21 (96)
monor-21 Creative Commons License 2007.12.16 0 0 96

Állítólag létezik egy villamosítási terv a hazai vonalakra és a 29-es is benne van. Tud valaki erről bővebbet?

 

 

Akkor a teljes Rétszilas-Bátaszék szakaszt kb. 50e6x75=3,75Mrd Ft-ért villamosítani lehetne.

 

Igen.

 

Létezik-e magyarországi vasút villamosítási terv a következő évekre?
- Létezik."
A neten is fent van?

 

Nem tudom, hogy hol van fenn.

Nekem a 2006.decemberi van meg:...17, 16, 10, (44), 18, 80c, 81, 101, 2, 44, 142, 18, 26, 29, 30b, 65.

 

Vannak benne ismétlések mert a készítőknek több változatban kellett elkészíttetniük a fontossági, keudési sorrendet.

 

Előzmény: M41 2305 (76)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.16 0 0 95
Ha jössz a Balaton felől SV-nak és SV előtt ott van egy kő híd vagy ha úgy tetszik ott van a leeresztett áramszedő. Ott egy kicsit tovább kell menni (aholnincs járda se és meredek mind állat!!)
Előzmény: Adamis Gusztáv (94)
Adamis Gusztáv Creative Commons License 2007.12.16 0 0 94

Hol készült a kép?

G.

Előzmény: Törölt nick (91)
Hornyi88 Creative Commons License 2007.12.16 0 0 93

Örüljünk, hogy most Bko-k vannak. Nagyon jók ezek ide a by helyett.

Desiro elég nyáron is.

Halbi? Inkább Bko. :-P

Előzmény: M41 2305 (85)
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.15 0 0 92
Ejnye-bejnye! Hát minek a Szvör?
Előzmény: Törölt nick (91)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.15 0 0 91
A mai 9705 sz. vonat M41 2327+2204 és By-os szerelvény volt!
V43 1305 Creative Commons License 2007.12.15 0 0 90
De milyen jó lenne, ha egészévbe így lenn nem?

Gondolom nehezen de elviselhető lenne.

Előzmény: M41 2305 (88)
V43 1305 Creative Commons License 2007.12.15 0 0 89
Remélem, ha jönnek még halbik Sm-re akkor újból a 20 a gyorsok meg Cell-Sm személyek halbisaok lesznek, a 29.re szövet ülésesek mennek, mert ugye akkor azért ne legyen már az a műbőrös.

Előzmény: FKU-911 (87)
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.15 -1 0 88
Igen nyárom hamar hozzászokunk a jóhoz. Szinte csak halbi és Desiro járt erre.
Előzmény: V43 1305 (86)
FKU-911 Creative Commons License 2007.12.15 0 0 87
Igen.
Előzmény: V43 1305 (82)
V43 1305 Creative Commons License 2007.12.15 0 0 86
Halbi + Desiro a mennyország lenne mi?

De ha halbis lenne akkor remélem nem smi-ből lesz kiáltva így is kevés van itt belőle.

Előzmény: M41 2305 (85)
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.15 0 0 85
Igen a DESIRO jó lenne egész évben. Most ezekkel a Bko szerlevényekkel is ki vagyok békülve, mert a graffitis BY-okhoz képes 1. osztályúak. Persze a halbiknak jobban örülnék.
V43 1305 Creative Commons License 2007.12.15 0 0 84
Meg itt legalább mehetne 80-nal!!

Hát ugye a Sm-hez tartozó pályák.

Előzmény: Törölt nick (83)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.15 0 0 83
Ha már csak arra a vonatnak a helyére is ami régen BZ-s volt, most 2 bhv+ Csörgő, simán jó lenne!!! Meg itt legalább mehetne 80-nal!!
Előzmény: V43 1305 (81)
V43 1305 Creative Commons License 2007.12.15 0 0 82
Kiadta a kocsikat Sm?

Előzmény: FKU-911 (74)
V43 1305 Creative Commons License 2007.12.15 0 0 81
Szerintem egyelőre, ha az új 10 db DESIRO idekerülne, az is jó lenne és nem csak nyáron.
Előzmény: M41 2305 (78)
V43 1305 Creative Commons License 2007.12.15 0 0 80
Szerintem ezen nem kéne rágódnod.

Hiszen ma Mo. ott sem villamosítunk ahol kéne.

 

Előzmény: M41 2305 (76)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.15 0 0 79
Attól félek! A drótot is húznak, még akkor is várhatjuk oda a Talenteket....(Esetleg nyáron ESETLEG!)
Meg nagyon sok vasútbarátnak azért ez a kedvenc vonala mert: 1.szép vonalvezetésű 2. dízeles vonal
Előzmény: M41 2305 (78)
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.15 0 0 78
Én azért szívesen látnám Füreden a Talenteket. :-)
Előzmény: Törölt nick (77)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.15 0 0 77
Én csak azt hallottam róla, hogy akarják villanyosítani! De szerintem nem kéne!!!! Így jó ahogy van!!
Előzmény: M41 2305 (76)
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.15 0 0 76
Állítólag létezik egy villamosítási terv a hazai vonalakra és a 29-es is benne van. Tud valaki erről bővebbet?
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.14 0 0 75
Igen köszi. Már a 9705-ös is az.
Előzmény: FKU-911 (74)
FKU-911 Creative Commons License 2007.12.14 0 0 74
Ma már volt fülkés tapolcai gyors. Déliből ind.: 12:10-kor
Előzmény: M41 2305 (54)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.14 0 0 73
Én kényelmesen 5p-re lakom a vasúttól... De itt nem esik a hó:-(... Tök rossz
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.14 0 0 72
Nem vagyok lusta. :-) Csak most nincs rá időm. Holnap egész nap havazni fog állítólag. Amúgy most 2 perce láttam a házunktól a 9705-öst. Megint két Csörgő volt az elején. Egy remot és egy klassic. Messze lakom a sínektől, így a pályaszámukat nem láttam.
Előzmény: Törölt nick (71)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.14 0 0 71
Lusta vagy? Én örülnék ha itt SV-on esne a hó!! szaladnék ki... Sztem menj ki:D
Előzmény: M41 2305 (70)
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.14 0 0 70
Igen a 2305-ös nyáron is járt. A napokban majd kimegyek a füredi állomásra képeket csinálni. Ma esett a hó, de talán hétfőn is fog (ezt mondják) és akkor lesznek jó havas képek.
Előzmény: Törölt nick (69)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.14 0 0 69
Szerintem a 2305 az fix mert őt mindíg látom jönni menni.
Előzmény: M41 2305 (66)
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.13 0 0 68
Köszi.
Előzmény: Svrend (67)
Svrend Creative Commons License 2007.12.13 0 0 67
Hát ezt sajnos nem tudom, ugyanis folyamatosan változik (majd azért megpróbálom kideríteni). De az igért mozdonyfordulót hamarosan elküldöm.
Előzmény: M41 2305 (66)
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.13 0 0 66
Melyik Csörgők vannak egyébként most szolgálatban a 29-esen?
Előzmény: Svrend (59)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.12 0 0 65
Jójó! De nem is minden második vonattal megy két Szili! Meg én is legutóbb nyáron láttam pedig elég gyakran kinn vagyok az állomáson!
Előzmény: Balázs1 (61)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.12 0 0 64
Te hallod! Hogy meg lettél rohamozva :D Csak hajrá!!!
Előzmény: Svrend (59)
m61-002 Creative Commons License 2007.12.12 0 0 63
Ha nem nagy gond akkor én is szeretném elkérni.Köszönettel:M61 002
Balázs1 Creative Commons License 2007.12.12 0 0 62
Én is elkérném, köszönöm.
Előzmény: Svrend (55)
Balázs1 Creative Commons License 2007.12.12 0 0 61
Nem ritka, hogy a tapolcai gyorsokat Fehérvártól két Szili viszi.
Előzmény: M41 2305 (41)
peti 19 Creative Commons License 2007.12.12 0 0 60
Előre is Köszönöm.
Előzmény: Svrend (59)
Svrend Creative Commons License 2007.12.12 0 0 59
Ha meglesz természetesen.
Előzmény: peti 19 (58)
peti 19 Creative Commons License 2007.12.12 0 0 58

Hello

 

Én is kaphatnék mozdonyfordulókat?

 

Előre is köszi.

 

Üdv

Előzmény: Svrend (55)
Svrend Creative Commons License 2007.12.12 0 0 57
Neked is!
Előzmény: Törölt nick (56)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.12 0 0 56
Hello! Ment egy mail olvasd el és válaszolj rá!
Előzmény: M41 2305 (54)
Svrend Creative Commons License 2007.12.12 0 0 55
Természetesen. Sajnos még a szerelvényforduló eléggé "változatos", Fehérvár-Déli között már ingavonatoknak kellene közlekedni, de hát nem akar összejönni.
Előzmény: M41 2305 (54)
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.12 0 0 54
Szia! Én is megkaphatnám azokat a mozdonyfordulós és egyéb dokumentumokat? Köszi. :-))) Azt lehet tudni, hogy a még BY-os szerelvények mikortól lesznek Bko-ból kiállítva? Csak mert a Szvör szerint már úgy kellene közlekedniük.
Előzmény: Svrend (44)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.12 0 0 53
Na akkor még itt van pár kép Október végéről Balatonkeneséről! ( A képeket egy barátom készítette )
Svrend Creative Commons License 2007.12.12 0 0 52
Már ajm adott, tökéletesen igaza van, ha gépmenetben menne fel azért menetvonalat kell rendelnie a gépészetnek. Így olcsóbb természetesen ,az már más kérdés, hogy délinek nehezebb dolga van vele. (Ha lehet a vonat végén küldjük, de ez a gépcserére adott szűkös idő miatt nem mindíg lehetséges). 
Előzmény: Törölt nick (51)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.12 0 0 51
És a dupla Szlire esetleg tudsz valami magyarázatot adni?:D
Előzmény: Svrend (44)
ajm Creative Commons License 2007.12.12 0 0 50
A 9705 előfogati gép 1-6. napokon a 4016 sz vonatra megy,így nem
igényel külön menetvonalat.
Előzmény: M41 2305 (41)
Svrend Creative Commons License 2007.12.12 0 0 49
Egyébként menetrendváltozástól már csak a 9735-9716 Bz, a többi csörgő+2Bhv
Előzmény: Törölt nick (48)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.12 0 0 48
Akkor még jó a memóriám!:D
Előzmény: Svrend (47)
Svrend Creative Commons License 2007.12.12 0 0 47
Igen,akor a 9725 kettéakadt,a vége ment vissza 9734-nek at eleje 9714-nek.
Előzmény: Törölt nick (45)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.12 0 0 46
De jóóóó... :D egy Toic a 29-ről.... juppi szeressem ezt a vonalat!!!
máris egy kép: Révfülöp..
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.12 0 0 45
Oké! Köszönöm! Amúgy ment már egy mail!
És akkor itt van két kép Október végéről amikor még a 9714 és a képen szereplő páratlan része is BZ-s volt!
Előzmény: Svrend (44)
Svrend Creative Commons License 2007.12.12 0 0 44
Így van! A másik pedíg fordul a 974-re. Hamarosan kapod amit igértem és pontosan fogod tudni, ha minden jól megy még külön mozdonyfordulót is szerzek neked.
Előzmény: Törölt nick (43)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.12 0 0 43
Vissza a 2191-es Csörgő asszem a 9714-et vitte Tapolcára, 2 bhv-val.
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.12 0 0 42
Ha nem akarsz rosszat a hátsódnak akkor ilyenről mint rémálom álmodj csak. Az a kocsi felújítva szép csili vili, de egy fostaliga, fapados ülésekkel amiknek a fele olyan helyen van ahol nincs vagy alig van ablak. A By és a régi Bhv ha fel van újítva sokkal jobb.
Előzmény: Törölt nick (39)
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.12 0 0 41
Köszi. Jó képek. Ez a szerelvény valóban a Szvör szerint lett összeállítva. Bko kocsikból. Valszeg a 2191-es Csörgő Szombathelyen volt szervízben. A két Szilire viszont nincs magyarázatom. :-)
Előzmény: Törölt nick (40)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.12 0 0 40
Na akkor két tegnapi kép:D
A 9705-ös sz. vonatot dupla Csörgő hozta SV-ig. (M41 2305+M41 2191)
És érdekesség, hogy tovább is dupla Szili vitte!!:D (V43 1188+V43 1234)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.12 0 0 39
Álom édes álom...:D
Előzmény: Svrend (35)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.11 0 0 38




Akkor egy pár kép tőlem is :-)
Hornyi88 Creative Commons License 2007.12.11 0 0 37
Vagyis posta Bhv-ja! :-D
Előzmény: Svrend (35)
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.11 0 0 36
Sajnos ütött kopott! A Bko-k valszeg még nem érkeztek meg, vagy nincs annyi amennyivel a Szvör számolt. Ebben a kavalkádban nem is csoda.
Előzmény: Zsivany (34)
Svrend Creative Commons License 2007.12.11 0 0 35
Fehérvárnak nincs remot Bhv-ja
Előzmény: Zsivany (34)
Zsivany Creative Commons License 2007.12.11 0 0 34
A Bhv alatt az ütött kopottat, vagy valamelyik "remot"-ot kell érteni?
Előzmény: Hornyi88 (33)
Hornyi88 Creative Commons License 2007.12.11 0 0 33
Én vasárnap a 9708-t láttam 5 By-val+Ao és BDbh kocsival. Ennek elvileg így kellene összeállnia: 4 Bko, 1 Ao, 1 Byh.
Szerintem még nem cseréltek be minden szerelvényt.

Bz helyett akkor 2 Bhv ezeken a vonatokon elvileg:
9730 – 9725 – 9734 – 9744 – 9751
9750 – 9725 – 9714 - 9711
Előzmény: M41 2305 (32)
M41 2305 Creative Commons License 2007.12.10 0 0 32
Minek a Szvör, ha semmi sem úgy van a 29-es vonalon ahogy írják? Egy csomó szerelvény BKO kocsikból kellene hogy álljon, erre a legtöbb járatban maradtak a BY-k. Igaz a BZ-s vonatok helyett legalább jó a kiírás: 2 BHV :-)))
atys25 Creative Commons License 2007.11.12 0 0 31

 

  Ja én csak úgy megjegyeztem ám...  M41 2305  tudja,hogy miért!  :-)))

 De amúgy tény,hogy jól dolgozott a  fotós!  :-)))

Előzmény: Edericsi (30)
Edericsi Creative Commons License 2007.11.12 0 0 30

Igen valóban szép képek!!

A 2. az szép!!:-))

Előzmény: atys25 (29)
atys25 Creative Commons License 2007.11.12 0 0 29

 

 

  Egyébként meg jók a  képeid M41 2305 !  :-)))

atys25 Creative Commons License 2007.11.12 0 0 28

 

 Az még összel volt! Pontosabban novemberben,csak esett a hó...!  :-PPP  :-)))

Előzmény: M41 2305 (14)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.12 0 0 27

Nem fog. :-)
Tesz róla az aktív topiknyitó,  a 26-ból 12 hozzászólással....

Előzmény: M41 2305 (26)
M41 2305 Creative Commons License 2007.11.12 0 0 26

Mielőtt elsüllyedne...

 

Nem fog. :-)

Előzmény: Hentes2 (22)
Hentes2 Creative Commons License 2007.11.11 0 0 25

Igen megcsúszás miatt van vágányzár.

De ez egy régi történet, csak mára már a helyzet veszélyessé vált. Csúszik már egy ideje, a vasúttársaság folyamatosan figyelte a csúszás mérték, tákolták is vaslemezekkel évek óta, de az agyag csak nem akart megálni, főleg esőzések után volt látványos a szitu. Nem hiába az agyag már csak ilyen.

 

Lement a nyári szezon, nosza akkor essünk neki. 5-6 méter mélyen cserélik az alépítményt plusz új vízelvezető csatorna renszer lett kialakítva.

Ezen kívül fatipliket is folyamatosan cserélik a szakaszon műanyagra plusz új csavarokra. Jó lesz majd ha elkészül.

 

Üdv: Hentes

Előzmény: Hornyi88 (23)
m62-165 Creative Commons License 2007.11.11 0 0 24
Csajág, Csajág:

Hornyi88 Creative Commons License 2007.11.11 0 0 23
Rossul hiszed, Sv ad rá gépet. Mivel a pécsi gyorsokat S.8801/8802 illetve a 8807/8834/8833/8806 fordulókat sv-i gépek csinálják, ezért láthattad rajta 2331-t.

Hentes2: Akkor megint a süllyedés miatt van vágányzár elsősorban?
Jók a képek, köszönjük!
Előzmény: M41 2305 (18)
Hentes2 Creative Commons License 2007.11.11 0 0 22

Mielőtt elsüllyedne a topic, beteszek pár képet a munkálatokról.

Elég komoly kapirgálás van vonal akarattyai részén, rendesen kikapták a talajt a megsüllyedt parton.

 

Üdv: Hentes

 

 

peti 19 Creative Commons License 2007.11.09 0 0 21

Kaposvári gép nincs!

 

Dél-Dunántúlra mégcsak remot M41-es sincs állomásítva.

Előzmény: M41 2305 (18)
Törölt nick Creative Commons License 2007.11.07 0 0 20
Kár azokért a szép IC-kért! Asszem megkezdem az IC vadászatot a 29-esen:((((
V43 1346 Creative Commons License 2007.11.07 0 0 19
Nincs kaposvári gép.
Előzmény: M41 2305 (18)
M41 2305 Creative Commons License 2007.11.07 0 0 18
Az M41 2331 azt hiszem, most már kaposvári gép, vagy legalábbis ott dolgozik a pécsi sebesvonatok élén.
Előzmény: V43 1014 (16)
M41 2305 Creative Commons License 2007.11.07 0 0 17
Nem tudom, hogy a vágányzári menetrend miatt-e, de halbik járnak az északi parton! Van kék és piros is.
V43 1014 Creative Commons License 2007.11.06 0 0 16
Nyári képeim a vonalról:
M41 2305 Creative Commons License 2007.11.06 0 0 15

Vágányzár november 16-áig!

 

Aki a következő napokban vonattal készül elutazni, mindenképpen érdeklődjön a megváltozott utazási időkről a vasútállomásokon. Pályafelújítás kezdődik ugyanis az északi parti vasútvonal egyes szakaszain.

Emiatt november 5-étől november 7-én este 9 óráig Csajág és Balatonfűzfő között autóbuszok járnak a vonatok helyett. De ezzel még nincs vége, hiszen november 8-án, csütörtök hajnaltól november 16-áig ugyancsak autóbuszok szállítják valamennyi szerelvény utasait Csajág és Balatonkenese között. Az Intercity-k vonatpótló buszai Lepsényig, illetve Lepsénytől közlekednek. Ott kell majd átszállni az északi parti Intercityk-re. A MÁV Start Zrt. szerint figyelni kell, mert a vonatok ezen időszakok alatt külön vágányzári menetrend szerint közlekednek, azaz több vonat korábban indul a megszokottnál, másrészt a vonatpótló buszok miatt 20-30 perccel is hosszabb utazásra, késésekre kell felkészülni. A pályafelújítás a vonatok pontosabb közlekedését szolgálja majd, az új MÁV menetrend pedig december elején lép életbe.

 

M41 2305 Creative Commons License 2007.10.08 0 0 14

Előre is köszi. Igen itt a képek helye ezentúl a 29-esről! :-)

 

Emeletes vonat fut be Balatonfüredre. (2006. tél)

Előzmény: m62-165 (13)
m62-165 Creative Commons License 2007.10.05 0 0 13
Háthát...
Mivel imádom a 29-est, ezért támogatom, és támogatni fogom a topicot...
...de remélem nem csak egyedül, vagy csak 2-3 ember, mert így semmi értelme nem lesz, hogy 4-5 naponta van 1-2 hsz.. Na majd meglátjuk...
Esetleg ha folytatom a pályabejárást, akkor ide teszem a képeket...
M471312 Creative Commons License 2007.10.03 0 0 12

M41 2305 indul Fehérvárrol még a nyáron a Záhony Tapolca vonattal!

 

 

M41 2305 Creative Commons License 2007.10.03 0 0 11
Sajnálatos hírek jutottak el hozzám. A decemberi menetrendváltástól valószínűleg megszűnnek a vonalon az IC-k, sőt a legtöbb vonat már Pestig sem fog felmenni. Fehérvár lesz a cél és kiinduló állomás. Napi 4 vonat marad Tapolca-Budapest viszonylatban.
m61019andras Creative Commons License 2007.09.30 0 0 10
Úgy látom nem érted. Nem az csípi a szemüket, hogy a 29-es vonalnak van topicja, hanem fölöslegesnek tartják, hogy nőjjön a döglött topicok száma.
Előzmény: M41 2305 (7)
M41 2305 Creative Commons License 2007.09.30 0 0 9

Nem a révfülöpi II. peronnak nyitottam a topicot!!! Partalan viták helyett, egy kis látnivaló:

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.09.30 0 0 8

Ha van hír, kép, vagy infó lesz hová írni.

OK!

Nyiss minden állomásáról is egy topikot, aztán minden megállójáról, aztán jöhetnek az útátjárok stb: Ha van hír, kép, vagy infó lesz hová írni. :-((

Előzmény: M41 2305 (7)
M41 2305 Creative Commons License 2007.09.30 0 0 7
Nem értelek Téged sem. Miért csípi a szemeteket ez a 29-es topic? Attól, hogy nem pörög még élhet. Ha van hír, kép, vagy infó lesz hová írni. Ennyi. A többi is erről szól nagyjából.
Előzmény: Törölt nick (6)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.30 0 0 6

Ha lehet egyes vonalaknak külön topicja, nem tudom a 29-es miért lenne kivétel?

Lehet, miért is ne lehetne. Gondolom ez is olyan "pörgős" lesz , mint a másik topikod, napi átlagban 4 hozzászólás. Ennyiért már igazán megéri :-((

Előzmény: M41 2305 (2)
M41 2305 Creative Commons License 2007.09.30 0 0 5
Pont azért voltak értelmetlenek, mert általánosságban foglalkoztak a balatoni vonalakkal. Ez itt konkrét topic.
Előzmény: Siemens113 (4)
Siemens113 Creative Commons License 2007.09.30 0 0 4
Nézed majd meg a döglődő topikok listáját és talán rájössz, bár kétlem. Segítségképpen ott található a Balaton környéki vonalak, Balatoni vonalak c. topic is. Azok is ilyen értelmes topicnyitások eredményei.
Előzmény: M41 2305 (2)
M41 2305 Creative Commons License 2007.09.30 0 0 3
Valahol azt olvastam, hogy menetrendváltástól jó néhány belföldi IC is megszűnik. A Tihany és a Batsányi is benne van ebben a körben? Meg egyáltalán igaz a hír?
M41 2305 Creative Commons License 2007.09.30 0 0 2

Ha lehet egyes vonalaknak külön topicja, nem tudom a 29-es miért lenne kivétel? Hmmm?

 

 

Előzmény: Siemens113 (1)
Siemens113 Creative Commons License 2007.09.30 0 0 1
Tényleg nem volt. Csak olyan 3-4 db amiben foglalkoznak vele rendszeresen. Nem ártott volna keresni (vagy legalább olvasni) bár gondolom neked a Balatoni vonalak és Dunántúli fővonalak nem megfelelő erre a célra. Mostmár remélem minden állomásnak is lesz egy külön topicja aztán minden peronnak és így tovább szépen.
Előzmény: M41 2305 (-)
M41-2142 Creative Commons License 2007.09.30 0 0 0
Balat0ni v0nalak p0waaa
Előzmény: M41 2305 (-)
M41 2305 Creative Commons License 2007.09.30 0 0 topiknyitó

Ennek a vasútvonalnak még nem volt topicja. Itt az ideje, hogy legyen neki külön is. Indításnak pár kép 2007 nyaráról:

 

 

 

 

 

 

 

A vonal honlapja: www.balatonivasut.mlap.hu

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!