Jonathán nagyon finom.Starking se rossz,de a magház sokszor levegős és hajlamos belülről rothadni,penészesedni.Én legalább is nem merném a ládából a nyesedékelőbe önteni.
este 8 körül kapta meg az élesztőt, azonban még ma reggel sincs semmi jele az erjedésnek.
Csak azt tudnám, hová rohantok... Nyáron, a melegben cefrézett gyümölcs pár óra alatt látványosan erjed, és ez így normális. De a viharos erjedés nem jó, nem cél, csak nem nagyon tudunk tenni ellene. Ahol szabályozható hőmérsékletű erjesztőtartály van, ott nyáron is alacsony hőmérsékleten, lassan erjesztenek. Most itt a kedvező körülmény, hogy nagyobb erőfeszítés nélkül mi is tudjunk így erjeszteni...
Bocs, hogy bele ugatok! Cefréztem 228 és CM szilvát. 228 mandulásabb jelleget ad. Ha meggyhez adod, állítólag kevésbé futkározik. Azt láttam a szilva esetében, hogy a 228 a CM-hez képest sokkal lassabban indítja meg az erjedést. Tegnap indítottam én is a birset, de reggel még hallható co képződés nem volt.
Jó Napot Urak! Bocsánat a tudatlanságomért de erősen kezdő vagyok még. Normális az, hogy a végtermék édeskésnek tűnik. Pedig Óne cukker, savazva a cefre ahogy tanítjátok, azonnal főzve ahogy illik, valószínűleg még pocsékolva is van az eleje és a vége. És saját termésű almáról beszélünk.
Akkor legalább a pektinbontónak hagy időt dolgozni... :D Viccet félretéve nem értem, hogy miért írják rá, hogy hidegtűrő, és 7 foktól erjeszt, ha 13-14 fokos cefrénél nem történik semmi..
A 228 élesztőt én is először használtam. 15 fokon semmi. Bevittem 20 fokra, de ez a lehűlt tömeg egy nap alatt alig melegedett egy fokot másnapra.
Ekkor tettem bele 3x1,5 literes PET palackot olyan meleg vízzel, amit a bojler ad. Kevergettem, fel is vitte 20-22 fokra a cefre hőfokát ezzel már másnapra el is indult. Utána már 18 fokon is pötyögött.
A ventilátoros hűtést kipróbáltam, a sisakot hűtöttem, a hatásfokkal nem voltam megelégedve.A Lieblig-hűtőben is gondolkodtam, de nagy esély van rá, hogy túlhűtöm, Rézműves spirálosa finomabb beavatkozást tesz lehetővé.A hűtővíz állandó hőmérsékletű lesz, ne kelljen a víz áramlását változtatnom a főzés ideje alatt, meg különben is a tószivattyúk általában csak 30-40C fokot bírnak.
Nem szükséges semmilyen zászló, az egész üstfedőt, páracsövestől meg kell küldeni egy szobai ventilátorral, úgy találtam, felülről a leghatékonyabb, elfújja a főző felszálló meleg levegőjét is, fel lehet vinni 6-8%-al az aktuális alkoholfokot, jó megoldás, szabályozni is könnyű.
Másik "trükk": hűtőzászlót szerelni a páracsőre, és ventillátorral tolni rá a levegőt. Valami hasonló a konstrukciója az egyik, magyar, egylépcsős főzőket gyártó emberkének.
Mi lenne, ha a páracsöved egyenes szakaszára ráapplikálnál egy Liebig-hűtőt? 1mm-es rézlemezből, 80mm külső átmérővel. Betáp alul, az üshöz közelebbi oldalon, elvét felül, a hűtő oldalán. "Hűtővíznek" meg a hűtőről ledobott melegebb vizet használnád.
Most használtam elsőnek Uvaferm 288 élesztőt a birsnél. Szombaton kora délután lett cefrézve és este 8 körül kapta meg az élesztőt, azonban még ma reggel sincs semmi jele az erjedésnek. Kint a szabad levegőn lett cefrézve, de tegnap délután lekerültek a hordók a garázsba ahol 17 fok körül van a hőmérséklet, de még ma reggel sem adta jelét, hogy dolgozna, és ugye 7 foktól már erjeszt ez a típusú élesztő, és ez alá szombat este sem ment a hőmérséklet. Mivel most cefréztem először birset érdekelne, hogy mennyire szaladós, mivel eléggé ki lettek centizve a hordók, és be kellett vetnem egy kis 30L est is, így éppen hogy elfértem, de eléggé púpozva vannak a hordóim.
Magam csináltam.igaz nem darálónak,hanem ez a magozóm,de nagyon szépen darál is.A birset csak azért ezzel daráltam mert az ág aprítót kölcsön adtam,igazából azt használom darálásra hatékonyabb.Úgy kb 50 ezerbe van,vannak ilyenek 170-220 ezerért.Most szereztem be 310-es csövet akarok egy nagyobbat csinálni ez csak 210-es,talán a következő szezonra meg tudom csinálni,ha valami kérdésed van írjál privátban.
Hogyan készítsünk jó pálinkát? Cefrézési, főzési ismertetők, főzőberendezések, tanácsok,videók, tesztek, gyakran ismételt kérdések a következő linkeken:
Bronz perselyanyagot (csövet) használok 70-es anya készítéséhez, annak a közepét nem kell eldobni.
Most esett le, hogy már erről beszéltünk. Hasonlót készítettem, már kémlelő üveg van a tekercsnél, ami benne van a gőztérben és üvegcsőben van a töltet, rá kellett döbbenjek, amikor megláttam mi történik, hogy ez nem olyan egyszerű, ahogy elképzeltem. Majd szóban elmondom. :)
Igazad van...Bronzkerhez el...(a csöveket is ott vettem)...70-es Sr-58-as spriccrézből két vékony szelet levágat, (nem olcsó!!) otthon megesztergál (több, mint felét kidobod forgácsnak!) és kapsz egy túlméretes, II.-világháborús Német támadó kézigránátot (mini kazánhőmérővel)...:):)...ha-ha...
Hát nem szebb ez a csőspirál??...még ha szívás is volt...és olcsóbb is volt...a második már könnyebben megy, mert sokat tanultam ezen...DDD...
Azért a belsejét még nem láttad...fent a mini hőmérő szondája alatt, egy kör alakú lemez van rögzítve, ami a gőzöket nem engedi teljes keresztmetszetben felfelé áramlani, hanem "nekiszorítja" a cső belső falának a hűtőcsőnél és így sokkal jobb a hatásfoka...
Alul pedig szét lehet csavarni és ott mennek bele a dörzsik, vagy a rasching töltet...a tisztítás is onnan történik...
Nem túl lényeges a hatásfok. Úgy kéne működnie, mint egy szűrő, amin a magasabb forráspontú összetevők fennakadnak, a teljes áramlási keresztmetszetből kell egyenletesen a hőt elvonni (ezt tudja a csőköteges), ebből a szempontból ez nem túl finom műszer, kondenzátornak jó.
Bele gondoltál, hogy azt a palástot hogyan rögzíted?...az alsó és fölső véglezáró karikát először is ki kell vágni lemezből, méghozzá nagyon pontosan, mert ugye itt lágyforrasztással dolgozunk...a karika külsejét még csak-csak kivágod eléggé pontosan még ollóval is, de a belső kört már csak célszerszámmal, mert ha 2-3-tizednél nagyobb a rés, akkor az ón kiszalad rajta...arról nem is beszélve, hogy lágyforrasztáskor ritkán forrasztunk lemezeket élben, mert az nagyon gyenge lenne...oda pedig pontosan illeszkedő felületek kellenének...
Hogy értsed, a csőnél is, meg a palástnál is pár millimétert, derékszögben fel kéne a lezáró lemezkarika szélét hajtogatni, hogy a szükséges forrasztási felületek meglegyenek...hidd el, nem egyszerűbb...
Ugyan lehetne akár lézerrel is karikát pontosan vágni, ha a lézeres gépek vágnának vörösrézlemezt, de nem vágnak, csak esetleg sárgát...és azután még egy nyomószerszámot is kéne csinálni, amin egy ügyes fémnyomó, kívül belül, egy ún. "ledöntéssel" létrehozza a karikán, azt a pár milis peremet, amihez már tényleg gyerekjáték a forrasztás...
...ez a kozmaolajszűrő, már készre hajlított véglezáró lemeze...a felhajlított szélek az ún. forrasztási felületek...ilyen kéne csak köralakban...DD...de ezt sem könnyű ám, pl. egy satuban két szögvas közé fogva (pontosra) lehajlítani...ide prizmás hajlítógép kell, és (kellő gyakorlat) amivel tizedre pontos a hajlítás...