Keresés

Részletes keresés

DLala Creative Commons License 2006.01.24 0 0 6281

A Körvasútnak akkor lenne értelme, ha tényleg körbe menne. Most nincs mellette egyetlen jelentős forgalmú megállóhely sem. Egy szimpla buszjáratot sem tartana el.

Ezért nem sok teteje van.

De ez itt kezd erősen OFF lenni.

Előzmény: Törölt nick (6280)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.24 0 0 6280

Nem is gondoltam nagyvasútra a HÉV vonalakon, de a rugalmasság miatt, alkalmilag elképzelhető, persze létező átkötésekkel.

 

A Körvasúton már volt egyszer városon belüli forgalom, (nem emlékszem pontosan mikor, talán nem sokkal az első világháború után), a forgalmat emeletes kocsikkal látták el, de hamar leállították az érdeklődés hiányában. Ma már - ha mást nem is - ezt a vonalat érdemes lenne belső forgalomra kiépíteni, mert nem kellene hozzá túl nagy beruházás, - néhány szerelvény és néhány peron -, és népszerű lenne. Az a hátránya, hogy csak a váci és az Újszász/Hatvan vonal között oldható meg. Így egyik végpontja Újpest a másik Kőbánya Felső lenne. (na az is egy kritikán aluli állomás)

Előzmény: DLala (6279)
DLala Creative Commons License 2006.01.24 0 0 6279

Nah, most látom hogy lemaradt a hozzászólásom egy része.

sbán kb. ugyanazt írta, amit én is írtam volna, így nem ismétlem meg.

A jelenlegi HÉV vonalon papíron lehetne nagyvasutat járatni, csak sok értelme nem lenne. A gond ugyanis a végén van, az Örsnél. Ott továbbra is át kellene szállni. Akkor meg minek?

Előzmény: Törölt nick (6278)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.24 0 0 6278
Én is támogatom, hogy a MÁV valóban kerüljön bele az igazi vérkeringésbe, (lásd az újszászi és hatvani vonalakat a Rákosok környékén), de amit leírsz, irdatlan pénzbe kerül, mert a Körvasúton kívül mindenhová plusz vágányokat kéne fektetni, mert a jelenlegi hálózat nem bír el egy S-Bahn jellegű, sűrű, ütemes közlekedést. Sajnos ez van.
Előzmény: G. Bear (6273)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.24 0 0 6277

Azért legyünk őszinték: DLala válasza normális hangnemű és kielégítő volt, a Tiéd valóban kötekedő.............................

 

Természetesen senkit sem akarok bántani, megsérteni.

Előzmény: VitézyDávid (6267)
DLala Creative Commons License 2006.01.24 0 0 6276

"Az pl. nem tény, hogy az M2 utasainak fele a HÉV-ről jön át,"

Hol írtunk ilyet? Ne csúsztass! Jelenleg kb. egyharmad ez az arány, mindössze annyit jegyeztünk meg, hogy ez akár 50%-ra is felmehet a beruházás hatására.

 

"sokkal inkább nagyvasúti jelleget kéne neki adni"

Mindent lehet. Elvileg mehet nay

 

"Amit a buszok megszüntetéséről, illetve ráhordó szerepéről írtatok, az meg néha abszurd. "

Miért lenne abszurd? Vannak feltáró és vannak ráhordó járatok. A 44GY, a 76GY, 61E ráhordó buszok, a 77, 92 feltáró. A ráhordó buszok sűrűn, nagy tömegeket szállítanak a metróhoz. Ez most az Örsön van. Ha a metró pl. Mátyásföldön lenne, akkor a ráhordó buszoknak bőven elég lenne odáig menni, hiszen az utasok a metróhoz igyekeznek velük.

 

"Azaz az Örs sajna megkerülhetetlen"

Éppenhogy ezt az állapotot kellene megszüntetni, vagy ha megszüntetni nem is lehet, az átszállócsomópont szerepét csökkenteni.

 

"Arról nem beszélve, hogy a teljes agglomeráció problematikája ezzel közel sem oldódna meg"

Ki beszélt erről?

 

"Ebből egyenesen következik, hogy szapulhatjátok a kis vagy közepes vagy nagy BKV-sokat, de valószínűleg nem jó helyen kopogtattok"

Nem a BKV-nál kopogtatunk, ott valóban abszolút fölösleges. Pont azok a közepes és nagy BKV-sok tartanak be mindennek és győzik meg a hasonszőrű fővárosi vezetőket arról, hogy minden úgy jó, ahogy van.

Az államot nem érdekli a főváros. ha pénzt ad, max. zsarolásra/politikai érdekből adja. És az el is tűnik. Nézd meg, mire adnak pénzt. 4-es metróra meg BKV hitelátvállalásra. Metró sehol, BKV adóssága 60 Mrd Ft+.

A probléma megoldása Budapest hatásköre, törvényileg. Ehhez pénzt is Budapestnek kell szereznie, pályázatot benyújtani a is Budapestnek kell.

 

 

 

Fel kellene ébredned.

Előzmény: G. Bear (6273)
P.stephenson Creative Commons License 2006.01.24 0 0 6275

Végre rendeződtek a viszonyok, végre megint a szakmáról szólt a topik. Eddig. Most erre mi szükség volt?

 

 

P.s

Előzmény: rendezők (6269)
DLala Creative Commons License 2006.01.24 0 0 6274

Jajj, már megint...

Ezt szándékosan csináljátok?

 

Nem a 750 és az 1000 a mindegy, hanem a 750-825, illetve az 1000-1100, mert a berendezések ugyanazok, ez csak a veszteség miatti különbség. Erre írtam, hogy mindegy. Most megismétlem.

(mit tegyek még, hogy ne értsétek félre?)

 

"Amit sokan kifogásolnak, az szerintem a minősítgetésed, mint pl. a "helyette teljesen idióta módon..."."

Senki nem írta, hogy pont ezt kifogásolná. Te is csak vélelmezed. A véleményemet fenntartom a dologgal kapcsolatban. Nekem is lehet véleményem és le is írhatom.

 

"A HÉV-et mindenáron össze akarjátok gyógyítani a metróval"

Ez így ebben a formában...

Való igaz, egy teljesen új üzemet képzelünk el. De ez semmiképpen sem a jelenlegi üzemek "összegyógyítása" lenne. Mindkettőtől magasabb szintűnek gondoljuk, ami az előnyére válna.

Nem a laikusok nézik villamosnak, hanem pl. a Közlekedés Kft. vezetője, aki azzal haknizza végig az önkormányzatokat, hogy lassítsák le a HÉV-et és csináljanak belőle villamost. Ezt mind a csepeli, mind a XVI. ker.-i polgármester megette. Szerencsére a Főváros és a BKV sem ezen az állásponton van és más tervezőcégek is ökörségnek bélyegezték Várady úr elgondolásait, így lekerült a napirendről.

 

folyt.

Előzmény: G. Bear (6273)
G. Bear Creative Commons License 2006.01.24 0 0 6273

 

Üdv Mindenkinek!

 

Nos, azért a 750 vagy 1000 V (ami közelítőleg sem annyi), egyáltalán nem mindegy, csupán te bagatellizálod...

 

Amit sokan kifogásolnak, az szerintem a minősítgetésed, mint pl. a "helyette teljesen idióta módon...".

 

A HÉV-et mindenáron össze akarjátok gyógyítani a metróval, miközben sokkal inkább nagyvasúti jelleget kéne neki adni, mert a felszínen való közlekedésben a laikusok még a mostani szerelvényeinket is túl kicsinek nézik, olyan villamososnak, miközben a menetdinamikai paraméterei már egyáltalán nem a közúti vautat idézik. Osztán ez is közrejátszik abban, hogy ki mit mer megkockáztatni vele szemben...

 

Amit korábban írtatok, erős csúsztatás, és meg kéne már szoknotok, hogy attól, hogy valamit ténynek állítotok be, azaz pl. leírjátok, hogy "ez tény", még nem lesz az. Az pl. nem tény, hogy az M2 utasainak fele a HÉV-ről jön át, nem is lehet tény, mert ha minden utas áttszállna, akkor sem tenné ki a felét. A forgalomfelmérések alapján sokkal inkább a 30% az igaz. Ha a párhuzamos buszokat megszüntetnénk, akkor azzal együtt is csak max. 40%, bár inkább még annyi sincs. Épp emiatt egyetértek azzal, aki írta, hogy nem is annyira a HÉV-et, hanem az M2-t kéne a tér alatt keresztben megállítani. De lehet mindkettőnek egy közös végállomás, ott lenn a pincében. Nem tudom miért zavar bárkit is az átszállás, persze közel sem a mai formájában. Ráadásul rengeteg értékes felszíni helyet lehetne felszabadítani.

 

Amit a buszok megszüntetéséről, illetve ráhordó szerepéről írtatok, az meg néha abszurd. Mert a buszok szerepe egy ilyen külterületi részen, ahol vannak kertvárosi részek is, nem csak a ráhordás, hanem egy adott kisebb terület ellátása. Azaz az Örs sajna megkerülhetetlen, mert nem csupán forgalmi csomópont, hanem igen jelentős kereskedelmi és közéleti gócpont is. Ebből egyenesen következik, hogy a buszok ezért is mennek oda és igen csúnyán nézne rád az, aki leszállna az egyesített gyorsvasutadról az Árkádnál, hogy bevásároljon, majd elintézze az ügyeit pl. az ELMŰ ügyfélszolgálati irodájában, s ezután vissza kéne szálljon Rákosfalváig a gyorsvasútra, mert csak odáig jön a busz. Ezzel mennyire is csökkent az átszállások száma?

 

Arról nem beszélve, hogy a teljes agglomeráció problematikája ezzel közel sem oldódna meg, mert annak igen kis részét érinti csak a jelenlegi HÉV, nagyobb részét csak a MÁV meg a Volán tudja ellátni. Épp ezért talán sokkal ésszerűbb lenne a HÉV nagyvasúti jellegét fokozni, olyan kétáramnemű járműveket beszerezni, ami elballag a 25 kV-al is, majd egységessé tenni a fővárosi agglomeráció ellátását oly módon, hogy azt teljesen kivenni a MÁV kezéből, s a MÁV legnagyobb pályabérlőjeként a HÉV láthatná el azt. Összességében sokkal kevesebb költség, egységes, BKSz-be illő elővárosi közlekedés, amiben ki lehetne használni a jelenleg pangó Körvasutat is. Na aztán erre kellene ráhordani a Volánnak és a BKV-nak. És el lehetne felejteni végre azt is, hogy aki átmegy a városon, annak át kell mennie a városközponton is, ami amúgy is túlterhelt. Ezenkívül megoldaná a MÁV egyik legnagyobb problémáját is, nevezetesen, hogy reggel befelé kéne sok szerelvénynek jönni, este kifelé menni, de járműtelepeik igazán csak bent vannak a városban, ami miatt rengeteg az üres futás. Az új járműparkkal felszerelt "HÉV"-nek meg kint az olcsó külterületen lehetne építeni új járműtelepeket, ami sajnos így is úgyis elkerülhetetlen lesz előbb-utóbb. Az agglomeráció úgysem a MÁV erőssége...

 

És a MÁV meglévő infrastrukturájának kihasználása sokkal előnyösebb lenne gazdaságilag, semmint úgyhagyni, hogy máshol építsünk egy másik vasutat. És szinte mindenhol kiváló kapcsolatokat lehetne létrehozni a BKV felszíni, illetve metróhálózatával.

 

Mindezt itt és most csak azért írtam le (és azért csak ennyire részletesen), hogy lássátok végre, hogy más alternatíva is van, ami legalább annyira életképes, s sokkal gazdaságosabb is összességében. De akár így, akár úgy, a megoldás politikai akarat kérdése, s nem a BKV, sőt még csak nem is a Főváros kezében van a dolog, mert ez már rég túl van azon. Ehhez állami szerepvállalás kell, akkor viszont ahhoz Budapest önkörmányzata csak véleményt fűzhet hozzá. Ebből egyenesen következik, hogy szapulhatjátok a kis vagy közepes vagy nagy BKV-sokat, de valószínűleg nem jó helyen kopogtattok, mert itt a manna csak fentről csepeghet lefelé... A kérdés csupán az, hogy aki csepegteti, az kire lesz hajlandó inkább hallgatni, a saját ötleteire, vagy a szakemberekre. Mert érdekes módon, amit tényleg rábíznak a szakemberekre, az jól is szokott sikerülni, amikor meg gondok vannak, mindig kiderül, hogy a pénz és a politika nyomása alatt volt a szakember... de ez már túl magas röptű összefüggés.

Előzmény: DLala (6263)
Méregzöld Creative Commons License 2006.01.24 0 0 6272

Hi Dlala!

"néha (ez van többségben)"

 

Az alkotói szabadságomban kérlek ne korlátozz... :)))))))))))))

 

A humorban és sem ismerek tréfát...

Előzmény: DLala (6271)
DLala Creative Commons License 2006.01.24 0 0 6271

Húha, most gondban vagyok.

 

"néha (ez van többségben)"

Brrrr.... Nem konfúz ez egy kicsit?

Fogalmam sincs, mi lehet a kifogás a hozzászólásommal kapcsolatban.

Még egy negyed deka dehonesztáló sincs benne.

 

Hacsak nem az, hogy miért is írok ide.

Megint ott tartunk, hogy a tények, a szakma nem számít, csak a zsigeri gyűlölet. Ugye, kedves rendezők?

Köszönöm jótanácsod (vagy vegyem fenyegetésnek?) de ugyanolyan jogom van itt lenni, mint neked. Vitázzunk a szakmáról, a HÉV-ről. Ezekkel a "menj innen" stílusú bekiabálásokkal nem lehet mit kezdeni.

Előzmény: Méregzöld (6270)
Méregzöld Creative Commons License 2006.01.24 0 0 6270

Hi Dlala és VitézyDávid!

Egyrészt nem értitek miről írtam, vagy értitek, de nem akarjátok jelezni...

Nem azzal volt bajom, amit írtok, sőt néha (ez van többségben) kifejezetten tetszik, hanem ahogyan írtok... Lásd a két utolsót...

 

Abban is egyetértünk, hogy a tények makacs dolgok, de nincs sorsközösségük az egyirányú utcával...

rendezők Creative Commons License 2006.01.24 0 0 6269
Ne irogas ide...................
Előzmény: DLala (6266)
VitézyDávid Creative Commons License 2006.01.24 0 0 6268

"Néhány gondolatot felvetettem, ennyi"

Téged senki nem ugatott le, pusztán felhívtuk a figyelmet, hogy olyan gondolatokat vetettél fel, amiknek vagy semmi közük a témához vagy valótlanok. Azért vetetted fel, hogy reagáljanak rá, nem? Megtörtént.

Előzmény: werk25 (6264)
VitézyDávid Creative Commons License 2006.01.24 0 0 6267
A tények makacs dolgok és fájhatnak, ilyen egy rohadt világban élünk.
Előzmény: Méregzöld (6265)
DLala Creative Commons License 2006.01.24 0 0 6266

Most komolyan, az, amit válaszoltam, az szerinted kioktatás, leszólás?

Ennyire nem beszélünk egy nyelvet?

Mégis, mi a jóistent tegyek, hogy ne lehessen belekötni az élő fába is?

Előzmény: Méregzöld (6265)
Méregzöld Creative Commons License 2006.01.24 0 0 6265

Hi Evribádi!

 

Werk25-nek igaza van abban, amit a 6264-ben írt. Dlala és VitézyDávid miért rontjátok el ezt az egyébként érdekes és értékes szakmai elmélkedést, amiben Ti sok okos dolgot írtatok. Ha valaki téved vagy Ti azt gondoljátok, hogy téved (ez persze óriási különbség) még nem kell "leu....ni".

Egyébként miért csodálkoztok azon, ha többen nem szeretnének itt látni benneteket. Én nem tartozom közéjük amikor nagyon érdekes, okos és persze néha hibás okfejtéseiteket olvasom, máskor igen...

werk25 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 6264
Te most kötözködni akarsz velem? Tőlem távol áll az ilyesmi.
Néhány gondolatot felvetettem, ennyi. Aki érti, érti, aki akar reagálni rá reagáljon, de a kötöszködést köszönöm nem kérem.
Előzmény: VitézyDávid (6262)
DLala Creative Commons License 2006.01.23 0 0 6263

"- Én úgy tudom a metró 825V-tal, a HÉV 1000-1200V-tal megy."

Majdnem. A névleges fesz. az 750, illetve 1000V, a nagy vonali veszteségek miatt viszont kb. 10%-kal magasabb feszültségen táplálnak be. De ez tképpen lényegtelen, ezek nem olyan nagy különbségek.

 

"- Nagyon elment a topic a metró felé. "

A HÉV-ek jövője egyértelműen az önálló üzemek megszűnése, pontosabban beolvadása más rendszerekbe. Roppant gazdaságtalan dolog ennyiféle gyorsvasúti rendszert fenntartani. A szétszabdalt hálózat egységesítésével nyilván a műszaki paraméterekben is egységes vonalakat érdemes létrehozni és itt, mivel alagút mindenhol játszik, a metró paramétereivel is számolni kell. Ebben tehát nincs semmi meglepő.

 

"- Újpest és Békásmegyer közzé nagyon kéne... "

A Főpohi tervei szerint az épülő aquincumi híd sima 2x2 sávos közúti híd lenne. Villamosról hallani sem akarnak. Marad a MÁV, amivel a Főváros abszolút nem egyeztet semmiről. A MÁV saját magától meg nem fog egy Budapesten belüli járatot üzemeltetni. Olyan sűrűséggel semmiképpen, ahogy indokolt lenne.

 

"- A 3-as metrót sem fejezték be. "
Ezzel nem mondtál újat.

 

"- A metrót a hévvel, anno a Népstadionnál akarták összekeötni."

Pontosabban nem az összekötést, hanem a közös peronos átszállást tervezték. Aztán még nyisszantottak egyet a HÉV-en és lett egy Örs vezér terénk, ami az egyik legbalkánibb hely a városban és 30 éve szívat mindenkit. Vajda Pál szerint ez maradjon is így még újabb 30 évre, hiszen az emberek ha már eddig szívtak, szívjanak még tovább.

 

"- A 2-es metró nem minden állomására fér be a 6 kocsi.(Az utasforgalom miatt már biztos ott is annyival menne.)
De lehet, hogy tévedek."

Bezony tévedsz. Befér. Az Örsön kb. 10 métert kellene a váltókörzetet arrébb rakni, gondos tervezés mellett egy hétvége alatt meglenne, mégsem fért bele a 40 milliárdos felújítási csomagba. Helyette teljesen idióta módon, semmivel sem kompatibilis 110 méteres szerelvényeket akarnak venni. Ami így fajlagosan drágább lenne, de rossz nyelvek szerint az egyik gyártónak éppen volna egy ilyenre alakítható modellje...

 

Előzmény: werk25 (6260)
VitézyDávid Creative Commons License 2006.01.23 0 0 6262

" Én úgy tudom a metró 825V-tal, a HÉV 1000-1200V-tal megy."

Nem akadály.

 

" Nagyon elment a topic a metró felé."

A HÉV-ek jövőjéről beszélünk. Ez ON.

 

" Újpest és Békásmegyer közzé nagyon kéne... "

Mi?

 

"- A 3-as metrót sem fejezték be."

És emiatt a gondolkodást is betiltották?

 

"- A metrót a hévvel, anno a Népstadionnál akarták összekeötni. "

Sok mindent akartak. Ez ma már nem lenne sem korszerű, sem időszerű.

 

"A 2-es metró nem minden állomására fér be a 6 kocsi."

Ezt már JH megcáfolta, meg pár napja én is.

 

"De lehet, hogy tévedek."

Ja, előfordulhat...

Előzmény: werk25 (6260)
John Howard Creative Commons License 2006.01.23 0 0 6261
A 2-es metró minden állomására befér a peron mellé a 6 kocsi. Csak az Örsön lenne gond, mert az energiaelnyelő ütközőbakok telepítése miatt itt a _használható_ peronhossz már 120 méternél kevesebb. (A _tényleges_ itt is 120 méter, mint a 2-es és 3-as vonal valamennyi állomásán...)
Előzmény: werk25 (6260)
werk25 Creative Commons License 2006.01.23 0 0 6260
- Én úgy tudom a metró 825V-tal, a HÉV 1000-1200V-tal megy.
- Nagyon elment a topic a metró felé.
- Újpest és Békásmegyer közzé nagyon kéne...
- A 3-as metrót sem fejezték be.
- A metrót a hévvel, anno a Népstadionnál akarták összekeötni.
- A 2-es metró nem minden állomására fér be a 6 kocsi.(Az utasforgalom miatt már biztos ott is annyival menne.)
De lehet, hogy tévedek.
DLala Creative Commons License 2006.01.23 0 0 6259
Nem is azt mondtam, hogy megakadályozza, hanem azt, hogy M5 esetén nem tűnik indokolhatónak. Egyébként te is ezt támasztod alá, hiszen ott építenek ilyet, ahol a kocsik miatt erre kényszerülnek. Szerintem várjuk meg, milyen számot mond erre a Főmterv. Ha az alagút építése emiatt nem lesz vállalhatatlanul drágább, akkor természetesen bekerülhet az alternatívák közé.
Előzmény: Törölt nick (6256)
terkep-esz Creative Commons License 2006.01.23 0 0 6258

Jó.

Egy nagyon fontos kérdésem maradt:

 

Szabad-e pl. a Békásmegyer - városközpont szakaszon (engem elsősorban ez érdekel) az ülőhelyek számát vonatonként csökkenteni? Jelentős csökkentésre gondolok.

 

Ha esetleg szabad, miért?

 

És ha szabad, szabad-e ezt hosszú távon - 20-50 évre tenni -, vagyis biztos-e, hogy az utazási igények ekkora időtávlaton nem növekednek akkorát, hogy gond lenne belőle.

Előzmény: vrobee (6247)
rendezők Creative Commons License 2006.01.23 0 0 6257

Hi Méregzöld!

Köszi.

Előzmény: Méregzöld (6252)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.23 0 0 6256
Az első bekezdésedhez: néhány németországi S-Bahn hálózat belvárosi, föld alatt lévő vonalait is nagyvasúti űrszelvénnyel építették, mert az ottani S-Bahn szerelvények is nagyvasúti szelvényűek. Ez a dolog egyáltalán nem akadályozza meg a metrószerű üzemet. (kitűnő gyorsulás/lassulás, relatíve kis megállóköz, sűrű követés, stb.)
Előzmény: DLala (6234)
G. Bear Creative Commons License 2006.01.23 0 0 6255

Üdv!

 

Tedd meg légyszíves, hogy megnézed én miről írtam, mielőtt nekem válaszolsz, mert Csepelről épp nem volt szó... Köszi!

Méregzöld Creative Commons License 2006.01.23 0 0 6254

Hi Infós!

 

Szentendre 1. vágányon állóhelyzetben, kb. 6/28-kor ...

Előzmény: Infós (6253)
Infós Creative Commons License 2006.01.23 0 0 6253
És ez hol történt?
Előzmény: Méregzöld (6252)
Méregzöld Creative Commons License 2006.01.23 0 0 6252

Hi rendezők!

Nem szakadás volt, hanem valamilyen ok miatt (vizsgálat alatt) elcseppent a munkavezeték, majd az tarolt több mindent (sodrony, gázkar, stb.) :(((

Előzmény: rendezők (6251)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!