Keresés

Részletes keresés

estvan111 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 620

Én egyértelműen FF-et. A magas iso miatt. Aztán ellennék a párezerforintos filmes optikákkal is kényelmesen. Pedig nekem a kép az első. Igaz ez nálam nem az optikák élességét, és felbontását jelenti.

Előzmény: 5ax (618)
szferi62 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 619

K5IIs jó gép. K1-ről még kevés az ifó, nehéz az összehasonlítás szerintem. Meg kérdés mire használod.

Előzmény: 5ax (618)
5ax Creative Commons License 2016.03.17 0 0 618

Feldobnék ide egy kérdés. Tegyük fel K5IIs-ed van.

egy két normálisabb FA fix obival (35, 50) és pár DA obival (12-24, 17-70, 100macro, 55-300).

Full frame-et vennél, vagy inkább limited obikat a K5-ödre ugyanannyi árban?

 

Csak érdekelne a közvélemény.

estvan111 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 617

Nekem egyik gép sem a szívem csücske. Nem csak a canon. Teljesen nyíltan állok minden márkához. A praktikusság érdekel.

Mivel tudom legolcsóbban, és legjobban megoldani azt amit csinálok.

 

Én egy vidéki paraszt fotós vagyok. Van némi gyakorlatom a fotózás terén. Pénzem egy száll sem, seggem kint van a gatyából, inkább szeretetből, mint pénzért csinálom az egészet. 

A jelenlegi felszerelésem értéke jelenleg kb. 100e forint. A beszerzési értéke sem volt több optikástól mint 260e. Természetesen egy optikán kívül mindent használtan vettem. A vakum, a fotóstáskám, és pár merevlemezt a cég fizetett. Ezt nem számoltam bele.

Tapasztalatom c50d-vel,és c7d-vel van. Ezek voltak a gazdag rokonomnak amit elkértem másodgépnek, ha fontosabb munkám volt, vagy éppen elszállt az én gépem. Ezeket 10e expo körül adta el, amiből a felét én tettem bele.

Amikor a pentaxot dicsérem azt egyáltalán nem elfogultságból teszem, hanem mély meggyőződésből. Egy olcsó, de nagyon jól megtervezett, átgondolt, abszolút fotósbarát márka. A K50 a fényképezőgépek között a "faék". Egyszerű, olcsó, kicsit fapados, nem divatos, de amire tervezték arra tökéletesen megfelel.

 

 

Előzmény: Rőth Sándor (615)
szferi62 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 616

Jogos amit írsz, első a kép, másodlagos a technika. Bár ebben vannak furcsaságok. Héten a fotóklubban járt nálunk Bakos Gábor, leginkább természetfotókat mutatott be. Maga elismerte a Nikon előnyét fényérték átfogásban a Canonnal szemben, Canont használ - akkor miért, amikor fontos számára a nagyobb fényérték átfogás? Sok kép, amit bemutatott HDR volt, amit általában 3 expóból rakott össze. Nem hiszem, hogy anyagi kérdés, hogy más gyártó cuccait használja, többször járt Japánban, meg hasonló "olcsó" helyeken.

 

Korábbi válaszodra reagálva, igen a Nikonosok mondták, hogy a profi kategóriájú gépeknél "megjavult"az AF. Csakhogy amikor  nekem a K5-seim csapkodták a tükröt és a többszöri javítást már kissé untam, ehhez viszonyítva a D600 és D7100 volt a Nikon gépei között ami elfogadható váltás volt számomra. A D3/4/5 bizonyára nagyon jó gépek, de Szadeczky Béla fotóriporter mikor évekkel ezelőtt nálunk járt mondta, amikor a D700 kezébe került, többé nem nagyon akarta magával vinni a D3(4)-et,mivel az jóval nehezebb, az áráról nem is beszélve.

 

De valóban nagyon jó lenne, ha a technikán kívül a képekről több szó esne, hiszen ez a "végeredmény". Hogy születik, min esik át, mit  akar közölni a nézővel stb.

Előzmény: Rőth Sándor (615)
Rőth Sándor Creative Commons License 2016.03.17 0 0 615

Nekem a Canon nem a szivem csucske, nem szimpatikus, de azt hasznalom esszerusegi okbol. Kedvezo az ara, es jo a minosege. 

A szenzoranak es az optikainak tetszik a kepe. A tobbi resze nem erdekel. Vannak draga objektivjei, es vannak kifejezetten olcsonak mondhato minosegi darabjai. Tehat csak ugy egyetlen kezlegyintessel nem inteznem el, annal inkabb sem, hogy olyan nagy a valasztek belole, hogy a konkret modellek megnevezese nelkul nem lehet minositeni a markat. 

 

Ha riportszeru munkat kellene csinalnom, akkor az arra kitenyesztett modellekbol valogatnek: 7d2, 1DX2, 1DIV, vagy amit meg tudnek fizetni, illetve, ami rentabilis lenne. 

 

Nikonban szinten vannak hasonlo celszerszamok. 

Előzmény: estvan111 (609)
estvan111 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 614

Kösz a precíz fordítást! De honnan a francból tudott a csok-ról? /mélyen elgondolkodó, magam elé meredő, töprengő, rendkívüli értelmet sugárzó, de egy kicsit mégis értetlen, de emberileg végtelenül megkapó arckifejezés, halvány heuréka mosollyal a szám szegletén/

Előzmény: Rőth Sándor (613)
Rőth Sándor Creative Commons License 2016.03.17 0 0 613

Semmi lenyeges.

Arrol beszel milyen jol lehet vele verekedni. Rendezvenyeken boxerkent lehet vele apritani a nezoket, a prizmahaz csucskos kialakitasa kulonosen alkalmas arculcsapasra. Ha gyengebb vagy, felszerelheted az aljara az utesfokozo markolatot. Rossz fenyviszonyok, vagy gyenge memoria eseten az arcfelismero rendszer megjegyzi, es a tomegbol is kepes kivalasztani, aki beszol neked. Sztereo mikrofonon keresztul a ter minden iranyabol erzekeli, GPS segitsegevel meghatarozza az anyazo szemely poziciojat. A villam II. processzor azonnal osszekapcsolja az arcfelismerovel, gyakorlatilag nincs menekvesi lehetosege az ellenfelnek. Ha tul nagydarab az embered, erdemes a 70-200-as optikat felrakni, azzal sokkal nagyobbat lehet utni. Ez az optika rendelkezik vedomarkolattal, ami megakadalyozza, hogy megseruljon a kezed, elkerulheted a kezkozepcsont toreset, vagy repedeset. 

A gep olyan jol szigetelt, hogy uszasoktatason viz alatt is keszitheto vele felvetel a pajkos kispajtasokrol. Az igen magas erzekenysegre futheto szenzor a sulibulik es klubdelutanok hangulatat jatszi konnyedseggel kepes rogziteni, eleg hozza nehany falravetulo kosza, szines led pislakolo fenye. 

A szenzormozgatasos stabilizatora befagyasztja a borostyan megporzasan szorgoskodo hazimehek es zengolegyek mozgasat, vagy akar a honi legvedelem elfogo-vadaszbombazoit. 

Minigarzonokban tartott szulinapokon parhuzamosan kepes rogziteni a tortamaszatolast ket memoriakartyara, egyet apunak, egyet anyunak. A 15-30-as optikaval nem marad le a nagymama a kepsarkarol, igy konnyebben ki lehet enekelni az osszkuporgatott nyugdijat a parna alol.

Zambo Krisztian koncerten, vagy neptanc bemutaton ezentul csak a canonos-nikonos apukak felmenoit emlegetik az elvakitott nezok, mert a Pentax kijelzoje nem zavarja oket tovabb. A flexibilis csapokon rogzitett mini teve felrefordithato.

Azt egyelore nem tudjak megerositeni Kelet-Azsiabol, hogy a vaz ara kijon 600000 forintbol, de negy gyerek vallalasa eseten a CSOK kiterjesztho lesz a Pentaxra is. 

Előzmény: estvan111 (610)
estvan111 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 612

Akkor már leírhattad volna, hogy miről volt szó.

Előzmény: Tab (611)
Tab Creative Commons License 2016.03.17 0 0 611

Bástya elvtárs jut eszembe.

Előzmény: estvan111 (610)
estvan111 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 610

Nem tudok külföldiül. Leírnád pár sorban mik azok az információk? Köszi.

Előzmény: Rőth Sándor (606)
estvan111 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 609

Már éppen rá akartam kérdezni, hogy-hogy megint pentaxod van.

 

Én Canon oldalról tapasztaltam, hogy sokkal nehézkesebben kezelhető gépek, és közel sem olyan jók, mint amibe kerülnek. A Canonok, és az optikák amiket használtam hozzájuk dupla árban voltak, mint az én felszerelésem, de még a képek minősége se támasztotta alá az ár különbséget, nem hogy a kezelhetőség. Sőt.  

 

Én nagyon ár érzékeny vagyok, gondolom te is. Abban a Sándornak igaza van, hogy minden gépet meg lehet szokni, csak nagyon nehéz egy jól átgondolt fotóscentrikus gépről, egy nehézkesebbre visszamenni, főleg ha drágább is. 

Nekem egy jó fényképezőgép ott kezdődik, hogy riport és eseményfotózásra jól lehessen használni. Ha erre kiváló akkor az egyéb általános ráérősebb dolgokra is tökéletes. Fordítva már nem igaz.

 

A pentax élesség állításával a k30-óta semmi gondom. Gyors, és sötétben is elég hatékony. Követőfókusz, arcfelismerés, meg mindenféle extra sok fókuszpont, számomra értelmezhetetlen, lényegtelen hókuszpókusz, amik lehet, hogy szórakozni jó, de éles helyzetben soha nem bíznám rá magamat ilyenekre.

Előzmény: szferi62 (607)
Rőth Sándor Creative Commons License 2016.03.17 0 0 608

Az egynapos proba mindenkeppen jo, de inkabb a kep megitelese szempontjabol. A gep kiismeresere, reflexszeru hasznalatara talan az egy ev is keves. 

Nekem keves volt. Hosszu ideje hasznaltam Nikon filmes gepeket, Fuji S2, S5 digitalist, amikor beugrott mellejuk egy Canon. Nagyon esetlennek tunt rajta minden. Most is teljesen hulyenek tartom a menujet, nem szeretem a gombok kiosztasat, az egesznek a logikajat. 

Biztosan ugyanolyan jol szervezett gep, mint a tobbi, csak nem ezt szoktam meg. Tehet ebben a kerdesben a megszokas sokat szamit. Nekem a Nikon autofukusza sokkal precizebbnek, hatarozotabbnak tunik, mint a Canone. Itt is "egyutt nottem fel a Nikonnal" kovettem az evoluciojat. Ez megint lenyeges, mert az AF-et is lehet izombol es serobol hasznalni. Ra kell segiteni a hatekony mukodesre. 

Azt meg csak zarojelben jegyzem meg, hogy keves fenyben a kis fenyereju variok mindig gyengebben szerepelnek, ez alapjan nem erdemes minositeni a rendszert. Ha nincs fenyeros objektiv, erdemes bekapcsolni az AF segedfenyt, vagy a vakuk "infra" segedfenyet hasznalni. Van kulon infra segedfeny, ami nem villan, nem szol bele az expoba. A 600-as, 7100-as Nikon nem tartozott a kiemelkedo gepek koze. Ha felteszed ugyanazokat az optikakat egy egyszamjegyu vazra, akar a 20 eves F5-re, meg fogsz lepodni mennyivel maskepp muzsikalnak. (Az csak az en teoriam, hogy a nagy gyorsasaghoz, pontossaghoz hirtelen mozgosithato nagy aramra van szukseg, amit a nyolc AA, vagy az opcionalis, nagy kapacitasu akkumulatorok tudnak leadni.)

Előzmény: szferi62 (607)
szferi62 Creative Commons License 2016.03.17 0 0 607

Mielőtt beleugrasz, azért próbáld ki.

Nikon D600-at egy napra kölcsönöztem az Artworknél. Anyám 70 éves születésnapján beltérben használtam. Jöttek a vendégek, elég rossz fényviszonyok között köszöntötte őket anyám. Én nyomtam az expo gombot, aztán semmi, mert nem találta elég kontrasztosnak a fókuszterületet. Ha meg kikapcsolom a fókusz prioritást, akkor meg, ha nem figyelsz eléggé, életlen a kép. Bár a Pentax K5 autofókusza rosszabnak tűnik, mégis ilyen esetekben nem kerültem nehéz helyzetbe. Valamilyen kép született.

 

Volt Nikon D7100-am egy évig. Az bosszantott fel, hogy a Sigma 18-125-höz képest minden hasonló Nikon objektív autofókusza bizonytalanabb volt, sőt a Nikon 18-140-es még bizonyos esetekben be is gerjedt. Azon kívül a Nikon kezelhetősége, hát elgondolkodtató. Tény, hogy a Nikonhoz sokkal könnyebb objektívet kapni, ez nem elhanyagolható, de ha számodra lényeges obik Pentaxhoz elfogadható áron beszerezhetőek, akkor nem biztos, hogy jó vásár.

 

Sony-ról nincs tapasztalatom. Gondolkodtam rajta, de nem tudom, hogy a hibrid AF gyenge fényviszonyok között hogy muzsikál, ill. az EVF-et a szemem hogy bírja, mert nem nagyon szereti a vibrálást.

Előzmény: szekundans (604)
Rőth Sándor Creative Commons License 2016.03.16 0 0 606

A legfontosabb informaciok szoban hangzanak el, csak fulelni kell.

 

szekundans Creative Commons License 2016.03.16 0 0 605

Nem kaptam még menütérképet sem használatit, de ha megjönnek akkor okosabbak leszünk.

Előzmény: Peti--- (601)
szekundans Creative Commons License 2016.03.16 0 0 604

Én az árak alapján gondolkodtam.

A SONY alfa99, NIKON D610 van még ezen a fronton, de ha van más ötlet utána nézek.

Előzmény: Rőth Sándor (602)
szferi62 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 603

Igen ez igaz, tudok róla, de csak akkor ha legalább 2 db profi vázad van (D300,D500 D4, D5), ez esetben meg már számomra kevés a jelentősége.

Előzmény: Rőth Sándor (600)
Rőth Sándor Creative Commons License 2016.03.16 0 0 602

Kiegeszitesnek csak annyit, hogy a C., N., S. vazai kiragadott vazak, a kinalat bovebb. Mindegyikuknek van alacsonyabb, es magasabb felbontasu, kulonbozo teruletre kihegyezett vaza. A Canon es Nikon gepei nem feltetlenul a csucsot reprezentaljak az adott markanal. 

Előzmény: szekundans (576)
Peti--- Creative Commons License 2016.03.16 0 0 601

Ez érdekes, legalábbis számomra, mert nem tudom elképzelni, hogy miként lehet összeszinkronizálni a vakukat. Ezek szerint kellene benne lennie egy menünek, ami erre való, és akkor minden külső vakut kezelne master módban? Mert akkor az nagy dolog lenne. Vagy hogy? Mert a vaku csatornabeállítása úgy működik Pentaxnál, hogy fényképezőgépen be kell állítani a kívánt értéket, majd rá kell tenni a vakut a gépre, expo gombot félig lenyomni és ekkor veszi át a későbbi slave/vezérelt vaku a beállításokat. Tudtommal egyetlen P-TTL vakun sem lehet közvetlen beállítani a csatornát (Metz-en biztos, pedig más rendszerhez dedikált Metz vakuk tudják ezt)

Előzmény: szekundans (587)
Rőth Sándor Creative Commons License 2016.03.16 0 0 600

Korabban irtam, hogy a K-1 ara "realis" a hasonlo tudasu egyeb vazakhoz kepest. Nem reszleteztem, de ugy gondolom, az arban benne van a teljes kornyezet, kiegeszitok, es a hatterszolgaltatasok. 

A Nikonnak volt, -gondolom most is van- olyan szolgaltatasa, hogy a felhasznalok a pro felszerelesukkel regisztralva azonnali szerviz szolgaltatast kapnak, a javitas alatt cseredarabbal. "Satoros" rendezvenyeken, nagyobb sport, politikai esemenyeken szervizkamionnal, ahol azonnal javitanak, nemcsak vazakat, hanem objektiveket is, termeszetesen szinten csere optikaval.

Ez nagyon sokat nyom a latban pro felhasznaloknal.

Nyilvan nem eskuvokre es kisebb rendezvenyekre ervenyes, viszont ebben az esetben sem mindegy meddig szovel a felszereles a szervizben. Nem mindegy mennyire kiepitett a szervizhalozat. Draga objektivekbol pedig kevesen tudnak dupla szettet kialakitani, magukkal hurcolni.  

Nagybani vasarloknal, hirugynoksegek, szerkesztosegek, cegek, (hadseregek, rendorsegek, tuzoltosagok stb.) ezek a szempontok sokat nyomnak a lattban. Kulfoldon van lehetoseg ritkan hasznalt draga, kulonleges kiegeszitot berelni, ami szinten fontos szolgaltatas. Egy globalis szervizhalozat kialakitasa, fenntartasa nem ket filler, es nem az adott ceg jotetemenye, azt a felhasznalok tartjak fenn, ok fizetik, az benne van az arban. 

 

Előzmény: szferi62 (599)
szferi62 Creative Commons License 2016.03.16 0 0 599

Most k5-tel és K5II-vel szaladgálok, gondolkodom ezen az FF vázon, de még nekem kevés az infó róla.

Egyszer megakadt a K20D még évekkel ezelőtt, valami rugó kiakadt és az AF nem működött. DS-el készítettem az utolsó képeket, meg néhányat a K20D-vel manuálisan.

A gond az, hogy a piac nagyon árérzékeny, igazán nem érdekli őket, van e tartalék gépem. Költhetném másra, több hasznom volna belőle, meg nem kellene cipelnem (tömegközlekedek). Akkor bizonyosan érdekelné őket, ha nincs és ami nálam van az elromlik, de a fotós választásánál szerintem semmi szerepe nincs, pedig beírom az ajánlatba. Csak nincs pofám hozzá, hogy amit elvállaltam, ilyen okok miatt ne tudjam elvégezni, még ha ez csak 1:100 esetben fordul elő. És bosszant, hogy mint írtam, más miket mer bevállalni - jóval több pénzért.

Előzmény: estvan111 (598)
estvan111 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 598

Pontosan így vagyok vele én is.

 

A külön fizetős helyekre, ahol én vagyok felkérve oda mindenképpen viszek 2. gépet is. Sima munkaköri eseményekre elég egy gép is. A keveset futott.

 

Nem vagyok üldözési mániás, de még egy keveset futott géppel sem merek nekiállni egy fontosabb munkának, hogy ne legyen nálam valami vészhelyzetre. Régebben kölcsön kértem ilyenkor, ma már a 100e expo fölötti gépemet viszem. Egy évben nekem csak egy két ilyen dolgom akad.

 

Ha esküvőket is fotóznék rendszeresen mint te, nem mernék egy géppel elmenni, bár mennyire húzza is a vállam. 

 

Előzmény: szferi62 (597)
szferi62 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 597

Alább írtad, hogy nem szívesen viszel 100.000 expo körüli gépet fontos helyre, nehogy cserbenhagyjon. Ezért kérdeztem viszel e másikat, a sokexpós gép akkor még jó tartalékba, én is így gondolkodom. Találkoztam fotóssal, aki nem éppen olcsón dolgozott és nyugodt szívvel szaladgált egy 300.000 expos géppel tartalék gép nélkül. No csak azért kérdeztem, te hogy gondolod. Nekem meg azért lényeges, mert minden +gramm amit a hátamon feleslegesen viszek, nem tölt el túl nagy örömmel, néha felmerül bennem, minek viszem a tartalék gépet.

Előzmény: estvan111 (596)
estvan111 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 596

Azért viszek kettőt. De még mindig nem értem mi a probléma. Ha bővebben kifejtenéd talán megérteném, és érdemben tudnék is válaszolni.

Előzmény: szferi62 (595)
szferi62 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 595

Másikat elő tudod venni, ha egyik elromlik.

Előzmény: estvan111 (594)
estvan111 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 594

Ezt nem értem?

Előzmény: szferi62 (593)
szferi62 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 593

Akkor mért gond, ha esetleg egyik megakad?

Előzmény: estvan111 (592)
estvan111 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 592

Mindig kettőt. Most 3 van. 

Előzmény: szferi62 (591)
szferi62 Creative Commons License 2016.03.15 0 0 591

Ha "fontos" helyre mész fotózni, egy gépet viszel?

Előzmény: estvan111 (586)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!