Keresés

Részletes keresés

mex64 Creative Commons License 2019.04.24 0 0 33276

Sziasztok!

És nem is csúfítja el a motort, mint némelyik "hólapát".

Azt a teleszkópszár védő harmonikát hol lehet beszerezni? Én minden túra után WD-s vattával törölgetem a bogarakat, egy ilyen cucc hasznos lehet.

Előzmény: DZolkó (33275)
DZolkó Creative Commons License 2019.04.23 -1 1 33275

Sziasztok!

 

Mindig visszatérő kérdés a plexi-téma, úgy érzem révbe értem ezért megosztom veletek a tapasztalatokat.

Alap adatok: SD02 Vara, én 185cm.

A motort gyári plexivel vettem, ahol hamar kijött a hibája: az alsó állásban a nyakamnak, a felső állásban a sisak plexijének az alsó részére csapta a menetszelet. Első megoldásként vettem egy Kappa (Givi) túraplexit, de ez sem jelentett jó megoldást, mert alsó állásban a sisak plexijének a közepére, felső állásban a sisak sildjére terelte a szelet (korábban sima zárt sisakom volt, annál nem volt ennyire rossz az élmény). A túra plexi további hátránya, hogy nyáron, amikor kellene a hűsítő menetszél akkor sem kapsz belőle, így ott sülsz meg. 

Ekkor kezdtem kísérletezgetni: levágtam a gyári plexit kb. 10cm-el alacsonyabbra, így az alsó állásban már a mellkas-váll környékén éreztem a szelet, ami nagyon jól jött, felső állásban a sisak alja kapta, ami még mindig nem volt jó. Ekkor vettem egy állítható magasságú MRA toldót, amit erre felszereltem és mindig játszottam a magassággal, dőlésszöggel, viszont a plexi és az MRA felső állásban sem terelte el a szelet a sisakról, így az hangos maradt. Ha a gyári plexire tettem volna valószínűleg megoldódott volna a szélcsendben motorozás kérdése, de a nyári menetszél a felsőtestre nem, viszont beljebb lettem volna egy túraplexivel (arra meg végképp nem akartam tenni egy toldót, mert akkor azon keresztül kellene nézni, ami vagy bogaras vagy vizes.. egyik sem jó).

A múlt héten viszont egy új dolog jutott az eszembe, a Givi gyárt egyes motorokhoz Airflow plexis verziót is. Ennek a lényege, hogy a gyári plexitől kisebb plexi a bázis, ami vastagabb is, erre van rászerelve egy konzol, ami tartja az Airflow plexit, ami viszonylag nagy, erősen ívelt és 12cm intervallumban állítható. A plexi alja eléggé eláll a bázis plexitől, feljebb viszont összeszűkül ez által a levegő nyomása megnő és a menetszelet felfelé megdobja -át a sisakon! A levágott gyári plexi felső állásban és az Airflow alsó állásban akkora, mint a gyári plexi felső állásban, de már így is a sisak felé dobja a szelet kb. 5cm-el, és akkor még fel lehet tolni 12cm-t! A felső állásban már eléggé ki kellett emelkednem az ülésből (de nem felállni), hogy elérjem a menetszelet, így akár 2 méteres embernek is jó lehet. ;) A konzolon 1-1db gyorszár van, ami a plexin belül van, így nagyon gyorsan állítható -akár egy piros lámpánál is; ha meg jön a nyár, akkor egyszerűen ki lehet húzni a konzolból és ott a levágott plexi a hűsítő menetszéllel! 

Hátrányok: az Airflow plexit és a konzolt külön is meg lehet venni, nem is drága: 20e.-Ft alatt megvan a kettő, de egyrészt a gyári plexi lehet nem bírná el a súlyát +menetszelet, ezért le kell belőle vágni (legalábbis én erősen ajánlottnak mondanám) és az Airflow konzolának a felfúrása sem egyszerű: oldalanként 3 furat kell neki (4-20-4mm) + ezeknek még párhuzamosnak is kell lenniük, hogy a konzolban tudjon csúszni a plexi. Viszont a végeredmény mosolyt csal az arcomra, tegnap értem haza egy 2300km túráról, aminek a vége 800km autópálya volt, szóval leteszteltem és megveregettem a vállam! :D 

 

Zoli       

 

 

janoszeged Creative Commons License 2019.04.11 0 0 33274

Alap VX. Louis-tól vettem rendszeresen a garnitúrát. 2 személlyel de csak a gyári 2 oldaldoboz volt fenn és egy tanktáska. Nem volt túlterhelve a motor, és 120-130 körül mentem.

Előzmény: -Mosquito- (33273)
-Mosquito- Creative Commons License 2019.04.10 0 0 33273

Az alap VX vagy az erősített VMX lánccal mentél annyit el? 

Előzmény: janoszeged (33272)
janoszeged Creative Commons License 2019.04.10 0 0 33272

Én 230.000Km-t motoroztam Varával, jól megvoltam középsztender nélkül. A garázsban emelőn tároltam, túrán meg lehajoltam és megkentem olajjal. 36.000-ként cseréltem a láncgarnitúrát.

Előzmény: aladar644 (33271)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.09 0 0 33271

Még a VStromom idején vettem egy túra-emelőnek nevezett kis szerkezetet,7rugóért. Megélek vele ,stabilan tartja a motort láncfújáskor,akár hátsó kerék szereléskor is,de a középsztenderhez képest macerásabb a használata,ezért volt,hogy lustaságból elmaradt az olajozás.

Előzmény: jo_lenne_tudni (33270)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 2019.04.08 0 0 33270

Nekem az elso volt megvenni, mert ha lehet mindig kozepsztenderen all a motor (garazsban kevesebb helyet foglal, turan meg stabilabb sokszor). Lancfujasnal es akarmilyen szereleskor is jobb, ha egyenesen all a motor.

Előzmény: aladar644 (33267)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.08 0 0 33269

szia Szilveszter

köszi az infot,ránéztem, és asszem ez lesz. Kártyás a fizetés,gondolom.

Ha megbízható volt nálad talán nálam is az lesz.

Előzmény: szoucsek (33268)
szoucsek Creative Commons License 2019.04.08 0 0 33268
Sziasztok!

Olvasom egy ideje ezt a középállvány dolgot, hozzádobnék még egy lehetőséget,hátha valakinek hasznos. Én is szemeztem vele, aztán miután 60E km-t Varáztam nélküle nem rendeltem egyelőre. Mást viszont már igen tőlük az korrekt volt, a szállítás is és pontosan azt küldték, amit igértek.
https://www.cosmo-accessories.com/products/honda/varadero/center-stand-varadero-detail

Üdv.: Szilveszter
Előzmény: aladar644 (33267)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.08 0 0 33267

Egyetértek, találtam is:  https://motocad.hu/Honda-XL-1000-V-Varadero-SW-Motech-k%C3%B6z%C3%A9psztender/p4499

 

viszont két éve érik bennem a gondolat, annyira nem sürgős,így várok még egy keveset.Most megint egy két hetet mondott.

Előzmény: jo_lenne_tudni (33265)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.08 0 0 33266

Szóról szóra ugyanezt akartam írni.

Előzmény: jo_lenne_tudni (33265)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 2019.04.08 0 2 33265

Megeri varni ra? Kb. 20000ft lehet a difi ez a kisipari cucc es mondjuk egy SW-Motech, tipusbizonyitvanyos cucc kozott, szamlaval mindennel. Mondhatjuk ugy is, hogy masfelszer annyi, de mivel hitegetnek en nem varnek ra, hanem megrendelnem a "gyarit" es 3 nap mulva nalad van. 

Előzmény: aladar644 (33264)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.08 0 0 33264

Kösz a biztatást.

Akkor volt igen,3 hetet mondott.

várok,mást nem tehetek:))

Előzmény: -Mosquito- (33263)
-Mosquito- Creative Commons License 2019.04.07 0 0 33263
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=150537588&t=9116138

Az nem 02.15 volt? :)
3-4 hónapot simán rá lehet dobni,néha írjál rá/telefonálj.

Előzmény: aladar644 (33262)
aladar644 Creative Commons License 2019.04.06 0 0 33262

Kicsit furcsa ez a Petya gyerek.Március közepén megrendeltem a sztendert,múlt héten felhívtam,hogy mikorra számíthatok rá. Persze neki sem állt,talán jövő héten, de nem biztos,sok a munkája.Valakinek mondta,hogy,ha talál máshol,akkor nyugodtan vegye meg. Ezzel meglepett,kérdem,akkor miért hirdeti, nem akarom én zavarni. Háát,hogy tele van melóval.

Remélem,egyszer elkészül. Ha nem akkor,maradok anélkül.

Előzmény: -Mosquito- (33208)
janoszeged Creative Commons License 2019.04.01 0 0 33261

Szinkron sok mindent megmutat, kiindulásnak a legegyszerűbb.

Előzmény: gyuladrum (33260)
gyuladrum Creative Commons License 2019.03.31 0 0 33260

Sziasztok!

 

Tegnap óta egy 2003-as SD02-es Vara boldog tulaja vagyok. Mint friss belépő, üdvözlök mindenkit a fórumon.

Rögtön lenne is egy kérdésem. Szolnokról Győr mellé hoztam a motort. Volt időm tesztelni. Megy mint a távirat.(egy 93-as 750-es super tenere-ről ültem át. teljesen más.) Azt tapasztaltam, hogy egyenletes sebességen tartva 3000-4000 fordulat között, mintaha kicsit rángatna.Amikor kipróbáltam, rövid utcák voltak a környéken és nem tűnt fel. Átbogarásztam a fórumot. Olvastam is ilyesmi kommenteket, de arról semmit nem találtam, hogy megoldódott volna a probléma, illetve, hogy mi volt az. Mindemképpen el akartam vinni a szerelőmhöz, csak gondoltam előtte megkérdezem a rutinos kollégákat. Régi benzin, pucolás , gyertya(a pipa ami előlről látható például repedt), valamiféle szinkron?( nem volt még injektoros motorom)

 

Előre is köszönöm a segítséget!

Sziasztok!

GyurisD Creative Commons License 2019.03.25 0 0 33259

Sziasztok,

 

Arra jutottam, hogy eladom a 2004, SD02 ABS-es Varámat. Az ok egész egyszerűen annyi, hogy visszatérek a sor 4-es csapathoz. A motor tökéletesen működik, jó állapotban van. Ha kérdés van hívjatok vagy írjatok.

 

https://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/xl_1000_v_varadero/honda_xl_1000_v_varadero_abs-14175084

 

 

Széles utat mindenkinek!

-Mosquito- Creative Commons License 2019.03.19 0 0 33258

A két akasztó középpontjától mértem,ennek távolsága felhajtva: 13,3cm lehajtva: 13,7cm

Rúgó tekercselt része, 8,5cm nyitva: 9,5cm

Rúgó teljes hossza kb 12,5cm lehet.

 

Esetleg ha jó nálad is ez a méret,akkor Petyától kérjél 2db rugót. 

 

Szerintem a biztonság miatt lehet két rúgó,ha netalán eltörne/fáradna az egyik. Az oldalsztender is két rúgós. 

Előzmény: Vassd (33255)
JULES Creative Commons License 2019.03.19 0 0 33257

Én Puig Vario-t vettem az SD01-re: http://skodalista.skodaoldtimer.hu/303182

Ha a felső részét előre, az alsó részét hátra (magam felé) döntöm, akkor véd legjobban a menetszél ellen. Nélküle az egész bukósisakom tiszta bogár volt, most csak a tetején van egy-két nyom, a sisak plexim tiszta marad. 189cm...

Ha az MRA-t be lehet így állítani, akkor próbáld ki úgy is...

 

Előzmény: kissandras84 (33251)
janoszeged Creative Commons License 2019.03.19 0 0 33256

"ha törik az egyik, ne potyogjon le a sztender menet közben"

Igen.

Előzmény: Vassd (33255)
Vassd Creative Commons License 2019.03.19 0 0 33255

Japp, ilyen, mondjuk SD01-en kicsit más a formája magának sztendernek, de a felfogatás stb. ugyan ilyen. Nagyobbik rugóm amúgy lesz gyári, legrosszabb esetben abból már ki tudom sakkozni kb.-re milyen menne bele?

(Amúgy ha már itt tartunk egy kis off topic: meg tudja valaki mondani miért raknak kb. minden motor sztendernél 2 rugót egymásba? Véleményem szerint ha a rugó erő miatt csinálnák azt 1 erősebbel is el lehet érni és nyilván olcsóbb a gyártás ha kevesebb az alkatrész. Esetleg még olyan tippem van hogy ha törik az egyik ne potyogjon le a sztender menet közben, de ennyi erővel meg mindent túl lehetne biztosítani, szóval nem találom a logikát)

Facebook csoportról eddig nem is tudtam, pedig anno még próbáltam keresni, de simán a Varadero szóra valamiért nem dobja ki a facebook, csak ha kiírod az egészet csoport nevet.

Előzmény: -Mosquito- (33253)
**ADAM** Creative Commons License 2019.03.18 0 0 33254

Nekem annyira rossz helyen van a gyári plexi, hogy azonnal eladtam a motorról.
Kappa/Givi túraplexi van fent, össze sem lehet hasonlítani.

 

Próbálj ki egy ilyet, szerintem beválik.

Ha kell, olyan magasra is tudod állítani, hogy keresztül kell nézned rajta.

Előzmény: kissandras84 (33250)
-Mosquito- Creative Commons License 2019.03.18 0 0 33253

Bocs,eb@sztam. :)

 

Ez lenne az?

 

Facebookon fent vagy?  Honda Varadero Riders Hungary csoportot kéne megkeresni és ott megkérdezni, hátha van valakinek gyári sztendere. De az is nagy segítség ha a rugókat ahová beakasztod, nyitott/felhajtott állapotban hány centi a távolság. (ha segít megmérem az enyémet Petya féle)

 

 

Esetleg Petyát megkérdezni,ha méret megvan,hogy honnan szerzi be a rúgókat.

https://auto.jofogas.hu/csongrad/Honda_Varadero_kozepallvany_87899457.htm

Előzmény: Vassd (33249)
aladar644 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 33252

Nem tudom,hogy van nálad,de a légterelő toldás éppen azért van,hogy feljebb terelje a szelet. Nekem határozottan bevált,sőt,amikor esőben megyek,akkor lejjebb állítom,és a szél,ablaktörlőként elfújja a sisakplexiről az esőcseppeket.

 Nekem is volt MRA toldalékom a korábbi VStromon,annak nagyobb volt a gyári plexije,mint a Varájé,ezért néztem ezt,ami most van. A neten találtam,azt hiszem kínai,rácsiptethető.

Előzmény: kissandras84 (33251)
kissandras84 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 33251

Az én MRA plexim + legterelőm ilyen. Magasabb kb 5cm-rel, mint a gyári plexi. De akarhogy állítgatom ezt a kis extra terelőt rajta, mindig jóval hangosabb a sisak, mint kiállva a nyeregből.

Előzmény: kissandras84 (33250)
kissandras84 Creative Commons License 2019.03.18 0 0 33250

Köszi az infokat.

Ha 5-10cm-t kiállok a nyeregből, akkor hatarozottan csökken a zaj a sisakban, ezert gondoltam a probát az alacsony plexivel.

De egyebkent az en MRA plexi toldatom kb. fele olyan magas, mint a tied.

A tied milyen tipusu? Ha nem jön be az alacsonyabb, akkor lehet veszek ra én is egy ilyen nagyobb toldót, mert en is kb. 185cm vagyok.

 

 

Előzmény: aladar644 (33246)
Vassd Creative Commons License 2019.03.18 0 0 33249

1. Létezik gyári Honda középsztender a Varakra, szimplán csak extraként árulták nem volt az alap része.

2. Nem az a kérdés hol tudom legyártatni, hanem hogy mekkora, mivel nincs mintám csak egy Honda cikkszámom. 

Előzmény: -Mosquito- (33248)
-Mosquito- Creative Commons License 2019.03.18 0 0 33248

Olyan, hogy "gyári középsztender" nem létezik szerintem. Vagy Hepco Becker vagy más márkájú lehet.

Itt nézd meg. Vigyed a rugót is. 

 

http://www.rugokeszites.hu

Előzmény: Vassd (33247)
Vassd Creative Commons License 2019.03.18 0 0 33247

Sziasztok, szereztem egy gyári középsztendert, viszont a rugók sajnos nincsenek meg hozzá, ami gondoltam nem probléma, gyári alkatrészként sem egy nagy tétel. Viszont mégis problémába ütköztem, a kisebbik/belső (50520-mf2-610 cikkszámú) rugót már nem gyártja/forgalmazza a Honda, ami amúgy elég nonszensz, tekintve hogy a 2010-es varákat is még ezzel szerelték, ami azért nem volt túl régen.

Esetleg valaki aki éppen valamiért leszedi a középsztenderét le tudná nekem méregetni ezt a rugót (keresztmerszet, hossz, stb.) hogy le tudjam gyártatni? Vagy tökvéletlnül valakinek elfekvőben egy otthon? Esetleg tud valami helyet ahol még be lehetne szerezni? Köszönöm előre is.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!