Elvileg én is így gondoltam volna, viszont az erősebb motornak 200 barral ,magasabb a railnyomása és átrakva az "erősebb" csúcsokat a gyengébbek helyére odalett a teljesítmény kb negyede. Teljesen jól működik minden, füstmentes csak nem megy.
Olyan régi verdához relatíve olcsón lehet motort kapni, elvileg egyszerűbb kicserélni mint javítani. Csak találj szerelőt, aki vállalja a cserét és jól meg is csinálja...a megéri-neméri témát sem a tulaj fogja eldönteni, hanem a szerelők, akiknek egyszerűbb zsinórban olaj cserélni, meg vezérlést, meg hasonló alapműveleteket.
Ez bizonyára egy marhaság. Nem láttam még olyat amit ne lehetne manuálisan beállítani, sőt az összes* olyan, hogy be kell állítani kézzel és utána az automata ahhoz képest tud magasságot szabályozni.
* meglehet, hogy van olyan is ami full automata, de az akkor olyan mint a harckocsik löveg stabilizátora, aminek az ára meghaladná annak a Primerának az újkori árát.
Közben én is arra gondoltam, hogy ha elégtelen kenés okozta, akkor más is kaphatott némi pusztítást.
Vagy ha egybéként jó a kenési kör, de anyagfáradás miatt "csak" a hajtókarcsapágyakból kopott le némi reszelék, az már tönkrevághatja máshol is a felületet, olajszűrő ide, olajszűrő oda. Szopacs ez így.
Van valahol az alvázon egy érzékelő, ami az autó magasságához állítja automatán a lámpát. Meg némi elektronika is, hogy ezt felügyelje, meg a lámpában is motorok és pozíció visszajelzők.
Ebből bármi nem működik, vagy már rég nincs is(!), akkor van ez, jön a "hátezilyen".
Ha eleget ment vele kopácsolva, a csapágy szétveri a főtengelyen a csapot, esetleg a hajtórúd is károsodott, már ha egyáltalán ez kopog.
(és a "nem sokat használta" nem arra utal ,hogy amint megszólalt, leállít, garázs rázár és többet be sem indít)
Onnantól jön a matek, hogy egy darab hajtórúd most honnan, akkor lehet-e első túlméretre köszörülni a fétengelyt, akkor ahhoz főtengely kiszerelés, motor ki, szét, megfelelő csapágysor, akkor már minden csapágyat újonan kell visszetenni,stb.
Mindemellett egy motor, ami ilyen állapotba került, --hacsak nem az ismerten csapágyszétverősök egyike--, általában egyéb bajok, pl kenéshiba miatt veri szét a csapágya(ka)t, tehát ott már tényleg kaphat minden, a hengerektől a vezétengelyekig bármi.
Szóval megbontás után simán lehet az is, ugyan csak 1-2 csapágy "szól", de a motor általános állapota féligmeddig kuka, nem is érdemes összerakni.
van egy Astra G 1.4 16V 2001 évjárat, az inditó motor meg sem moccan, nincs kattogás, az akkumulátor jó, feszültség nem esik be inditózáskor (csak kb fél voltot), de nem történik semmi, nem halványodnak el a visszajelzők sem, mint amikor az aksi nem bírja. Mi lehet a baj, mit nézzek meg? van ennek biztosítéka? kopogtassam háhta szénkefés? vagy kontaktos vhol? Köszi
Nissan primera P12 xenon lámpás. Felvilágít az égbe a tompított és a fényszóró is. Akitől vettem az szerint nem lehet ezeken a fajtákon állítani, mert valami automata állításúak.
Egy 24 éves, látszólag megkíélt 250ezret futott 2000 cm3-es 90 lóerős turbódízel motorra (direkt nem írok autótípust, bocs) azt mondta a tulaj, hogy el kezdett kopogni. Nem sokat használta ebben az állapotában. Ilyen hiba a hajtókar-főtengely közti csapágy cseréjével megszűnik? Vagy komolyabb baj is lehet? Tudom, nehéz ennyiből megmondani, de azért megkérdezem itt a tapasztalt fórumozókat :)
Ilyen esetben a főtengely is sérül? Esetleg a dugattyúk is kovályogva járhatnak a hengerben, karcos, hordós lesz a hengerpalást? Hogy szokás az ilyet orvosolni?
az a történet,hogy hf javítás,vez lánc+feszítő csere,szíjcsere.a szíj data alapján feszítve,többször átforgatva ellenőrizve.párszáz km után főtengely jeladó csere.párszáz km után lecsúszik a jeladó csati,megállnak.indítóznak akksilemerülésig.telefon átbeszél,visszadug,nemindul betol.beindul kb 5km,megáll.ez már a szíj miatt volt. az hogy hogyan járt a betolás után nem tudom,nem figyelték.
Jártál már így? A legendát én is ismerem, de kétségeim vannak a valóságát illetően. Főleg új vezérléssel, betolással. Ha ez így lenne, akkor már legalább tucatszor így kellett volna járnom.