Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2023.11.03 0 1 216777

:DA. 

Előzmény: Quattroman (216765)
cam aro Creative Commons License 2023.11.03 0 0 216776

betol.beindul kb 5km,megáll.ez már a szíj miatt volt""

 

szerintem ha betolastol serul a szij, akkor az nem megy tovabbi 5 kilometert.. 

vagy legalabbis jele van.. 

Előzmény: zsoltmester (216762)
mica-r Creative Commons License 2023.11.03 0 0 216775

Szóval akkor nem egyforma motorok. Akkor visszaraknám az eredeti kacatokat

Előzmény: manta-z (216773)
kápés Creative Commons License 2023.11.03 0 0 216774

Köszi, tényleg van rajta imbuszos állítási lehetőség, nem tudom mit hadovált a volt tulaj. Be is lőttem fajintosan.

Előzmény: 409 (216771)
manta-z Creative Commons License 2023.11.03 0 0 216773

Elvileg én is így gondoltam volna, viszont az erősebb motornak 200 barral ,magasabb a railnyomása és átrakva az "erősebb" csúcsokat  a gyengébbek helyére odalett a teljesítmény kb negyede. Teljesen jól működik minden, füstmentes csak nem megy. 

Előzmény: mica-r (216734)
JAMIE222 Creative Commons License 2023.11.03 0 0 216772

Olyan régi verdához relatíve olcsón lehet motort  kapni, elvileg egyszerűbb kicserélni mint javítani. Csak találj szerelőt, aki vállalja a cserét és jól meg is csinálja...a megéri-neméri témát sem a tulaj fogja eldönteni, hanem a szerelők, akiknek egyszerűbb zsinórban olaj cserélni, meg vezérlést, meg hasonló alapműveleteket.

Előzmény: NeomatiK (216770)
409 Creative Commons License 2023.11.03 0 1 216771

Ez bizonyára egy marhaság. Nem láttam még olyat amit ne lehetne manuálisan beállítani, sőt az összes* olyan, hogy be kell állítani kézzel és utána az automata ahhoz képest tud magasságot szabályozni.

 

* meglehet, hogy van olyan is ami full automata, de az akkor olyan mint a harckocsik löveg stabilizátora, aminek az ára meghaladná annak a Primerának az újkori árát.

Előzmény: kápés (216766)
NeomatiK Creative Commons License 2023.11.03 0 0 216770

Köszi a válaszokat.

 

Közben én is arra gondoltam, hogy ha elégtelen kenés okozta, akkor más is kaphatott némi pusztítást.

Vagy ha egybéként jó a kenési kör, de anyagfáradás miatt "csak" a hajtókarcsapágyakból kopott le némi reszelék, az már tönkrevághatja máshol is a felületet, olajszűrő ide, olajszűrő oda. Szopacs ez így.

Előzmény: Törölt nick (216768)
Törölt nick Creative Commons License 2023.11.03 0 0 216769

Van valahol az alvázon egy érzékelő, ami az autó magasságához állítja automatán a lámpát. Meg némi elektronika is, hogy ezt felügyelje, meg a lámpában is motorok és pozíció visszajelzők.

Ebből bármi nem működik, vagy már rég nincs is(!), akkor van ez, jön a "hátezilyen".

 

 

Előzmény: kápés (216766)
Törölt nick Creative Commons License 2023.11.03 0 0 216768

Ha eleget ment vele kopácsolva,  a csapágy szétveri a főtengelyen a csapot, esetleg a hajtórúd is károsodott, már ha egyáltalán ez kopog.

(és a "nem sokat használta" nem arra utal ,hogy amint megszólalt, leállít, garázs rázár és többet be sem indít)

 

Onnantól jön a matek, hogy egy darab hajtórúd most honnan, akkor lehet-e első túlméretre köszörülni a fétengelyt, akkor ahhoz főtengely kiszerelés, motor ki, szét, megfelelő csapágysor, akkor már minden csapágyat újonan kell visszetenni,stb.

 

Mindemellett  egy motor, ami ilyen állapotba került, --hacsak nem az ismerten csapágyszétverősök egyike--, általában egyéb bajok, pl kenéshiba miatt veri szét a csapágya(ka)t, tehát ott már tényleg kaphat minden, a hengerektől a vezétengelyekig bármi.

 

Szóval megbontás után simán lehet az is, ugyan csak 1-2 csapágy "szól", de a motor általános állapota féligmeddig kuka, nem is érdemes összerakni.

 

Előzmény: NeomatiK (216763)
_koko_ Creative Commons License 2023.11.03 0 0 216767

Sziasztok, segítsetek:

van egy Astra G 1.4 16V 2001 évjárat, az inditó motor meg sem moccan, nincs kattogás, az akkumulátor jó, feszültség nem esik be inditózáskor (csak kb fél voltot), de nem történik semmi, nem halványodnak el a visszajelzők sem, mint amikor az aksi nem bírja.
Mi lehet a baj, mit nézzek meg? van ennek biztosítéka? kopogtassam háhta szénkefés? vagy kontaktos vhol?
Köszi

kápés Creative Commons License 2023.11.03 0 0 216766

Nissan primera P12 xenon lámpás. Felvilágít az égbe a tompított és a fényszóró is. Akitől vettem az szerint nem lehet ezeken a fajtákon állítani, mert valami automata állításúak.

Van rá megoldás hogy normálisan világítson?

Quattroman Creative Commons License 2023.11.03 0 1 216765

Hogy szokás az ilyet orvosolni?

 

a vásárlási inger elmulasztásával.

Előzmény: NeomatiK (216763)
mica-r Creative Commons License 2023.11.03 0 0 216764

ezt valami kvízjátékban kellene megkérdezni

 

Előzmény: NeomatiK (216763)
NeomatiK Creative Commons License 2023.11.03 0 0 216763

Sziasztok!

 

Egy 24 éves, látszólag megkíélt 250ezret futott 2000 cm3-es 90 lóerős turbódízel motorra (direkt nem írok autótípust, bocs) azt mondta a tulaj, hogy el kezdett kopogni. Nem sokat használta ebben az állapotában. Ilyen hiba a hajtókar-főtengely közti csapágy cseréjével megszűnik? Vagy komolyabb baj is lehet? Tudom, nehéz ennyiből megmondani, de azért megkérdezem itt a tapasztalt fórumozókat :)

Ilyen esetben a főtengely is sérül? Esetleg a dugattyúk is kovályogva járhatnak a hengerben, karcos, hordós lesz a hengerpalást? Hogy szokás az ilyet orvosolni?

 

zsoltmester Creative Commons License 2023.11.03 0 0 216762

az a történet,hogy hf javítás,vez lánc+feszítő csere,szíjcsere.a szíj data alapján feszítve,többször átforgatva ellenőrizve.párszáz km után főtengely jeladó csere.párszáz km után lecsúszik a jeladó csati,megállnak.indítóznak akksilemerülésig.telefon átbeszél,visszadug,nemindul betol.beindul kb 5km,megáll.ez már a szíj miatt volt. az hogy hogyan járt a betolás után nem tudom,nem figyelték.

Capt.IQ229 Creative Commons License 2023.11.03 0 0 216761

Szemléletes példának az asztalterítőt szoktam hozni.

Ha szépen lassan húzod a megterített asztalnál akkor potyog, a zúzapörkölt, törik a herendi.

Ha hirtelen kirántod, még a söröd sem löttyen ki.

Előzmény: balabmw (216754)
cam aro Creative Commons License 2023.11.03 0 0 216760

szvsz van ra lehetoseg. 

...mint ahogy arra is hogy ellett cseszve az uj vezerles.. 

ki tudja ? ""

 

""

Előzmény: Bmrenault (216759)
Bmrenault Creative Commons License 2023.11.03 0 0 216759

Az hogy új nem jelenti hogy feszes.

Nem szűzjáány ez.

Előzmény: cam aro (216758)
cam aro Creative Commons License 2023.11.03 0 0 216758

Átugorhat a vezérlés ha nem elég feszes.""

 

elvileg uj vezeres volt a gepen. 

..olvastad,..  vagy forditsam ? :)

Előzmény: Bmrenault (216757)
Bmrenault Creative Commons License 2023.11.02 0 0 216757

lol 20+ éve benne van a kézikbe hogy ne tood be. Vajon mért...

 

Átugorhat a vezérlés ha nem elég feszes. Sőt dombnak felfele 1/R esben hagyva is tud meglepit okozni.

 

Tranzit 2004 es 2.4 d láncos az adagolónál ugrott át a vezérlés.

xantia 1,9 td átugrott a vezérlés.

l200 asnál nem húztam kellően feszesre azt átugrott.

 

Elég sok hulladéknál /arra fussa/ találkozom ilyennel ott is hagyom mintsem hogy szenvedjek :D

Előzmény: 409 (216751)
cam aro Creative Commons License 2023.11.02 0 0 216756

meg egy.. 

kilometerekben lehet szamolni ami vezerlest eddig csereltem. 

ha szetugrott, ha csak karbantartas jellegel. 

tolas kozbeni atugrast -ahogy irtam- talan  3x lattam, ,eloben.

. (illetve ennyire emlekszem :D ) 

opel kadett 1.6d 

valami volvo.. nem tudom. 

t4-vagy t5 transporter. 

 

szvsz ez ugyan nem sok.. de egyertelmuen betolas kozben ugrott.

(porszivozas /radiozas elott jo volt. ) 

 

szvsz van ra lehetoseg. 

...mint ahogy arra is hogy ellett cseszve az uj vezerles.. 

ki tudja ? 

opcios mindketto ..

=====

jo ejt topik. 

Előzmény: cam aro (216755)
cam aro Creative Commons License 2023.11.02 0 0 216755

egy  onindito 1-2-3 kW.. 

' latszolag ' gyors, de valojaban nulla sebessegrol indul..(es sacc /kb 250/350 f/m..)  

 

a betolas tonna koruli mozgo tomeg, hirtelen raengedve a vezerlesre. . 

es akar 1000 f/m felett is lehet. 

 

rovid. 

es sajat velemeny. 

 

az oninditas tekintheto statikus allapotnak a sebessegeket illetoen. 

ezzel szemben a 'rarugom'  a kuplungot mindenkepp egy dinamikusabb erohatas, boven nagyobb nyomatekal. (mint onindito ) 

 

meg rovidebb. 

inditasi /mozgasi energia kulonbseg van. 

a tomeg tehetetlenseg adott. 

az inditasi sebesseg nem mindegy. 

 

Előzmény: balabmw (216754)
balabmw Creative Commons License 2023.11.02 0 0 216754

Mi a különbség (a vezérlésre nézve) az indítózás és a betolás között?

Értem úgy,hogy a betolás is úgy történik,hogy a működési irányába forog a motor.

Előzmény: cam aro (216753)
cam aro Creative Commons License 2023.11.02 0 0 216753

nem mostanaban, de 2-3x mar lattam ilyet szijasnal. 

mondjuk azt nem tudom hogy a vezerles milyen allapotban volt. 

de tolasra atugrott/elszakadt.  

-------------

 

Ha ez így lenne, akkor már legalább tucatszor így kellett volna járnom."

 

nekem is. 

...csak mi tudjuk hogy lehet azt a kuplungot csusztatni is betolaskor.  :)  

 

Előzmény: 409 (216751)
cam aro Creative Commons License 2023.11.02 0 0 216752

ott van a nivo palca mellett. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(+/- fel meter mert tevedhetek is. ) 

Előzmény: KokoTibor (216747)
409 Creative Commons License 2023.11.02 0 0 216751

Jártál már így? A legendát én is ismerem, de kétségeim vannak a valóságát illetően. Főleg új vezérléssel, betolással. Ha ez így lenne, akkor már legalább tucatszor így kellett volna járnom.

Előzmény: cam aro (216749)
409 Creative Commons License 2023.11.02 0 0 216750

 

 Miért is kellett betolni??

Előzmény: zsoltmester (216744)
cam aro Creative Commons License 2023.11.02 0 0 216749

 

 hirtelen kuplungra valaminek engednie kell .

Előzmény: zsoltmester (216744)
mica-r Creative Commons License 2023.11.02 0 0 216748

olajszűrőház környékén?

Előzmény: KokoTibor (216747)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!