Totál laikusként, még visszaolvasás előtt lenne egy kérdésem.
Adott egy tóparti kb. 60m2-es kétszintes hétvégiház Somogyban, elég szeles területen. A közeljövőben kerül bele komplett fűtésrendszer. pufferrel Azon gondolkodtam, hogy szerintetek kivitelezhető az, hogy egy kisebb szélerőmű a ház tetejéről egy egyszerű fűtőszálat működtetne ami a puffert nem, csak a radiátorokban és csövekben lévő víznek ad egy alaphőmérsékletet.
Bazarghai topiktársunk a 16128 hsz-ban közölt képeket 1direct drive motorról.
Nos lenne 1 ugyanilyen motorom ,tengellyel együtt ,sőt megvan hozzá az LG mosógép eredeti, üstházának hátlapja is ami tartalmazza a csapágyházat valamint a forgódob is. Ha valakit érdekelne szívesen átadom baráti áron.
Szia! van 10 db lugos akkumulátorom, méretei 320 mm magas, keresztmetszet: 160*160 mm. 250 A. Ha érdekel, írj erre a mailre: juranits.sandor(kukac)googlemail.com Sándor
> egy db fehér, háromlapátos szélturbinát. Nem óriás nagy, de nem is kicsi, talán 25 méter magas lehet
Közben megtaláltam a neten, Albertirsa külterületén van kb. 2011 óta, 1db kész 500kW-os 45 méteres példány és 3-4 másiknak az alapozása. Sosem üzemelt, a nemzeti park szerint leverheti a madarakat, az építtető cég "v.a." (végelszámolás alatt?) Gondolom addig érdemes megnézni, amíg el nem bontják.
Monorierdő és Bénye között, kb. Szárazhegynél, ha az útról kb. kelet felé nézek, látni a távolban egy db fehér, háromlapátos szélturbinát. Nem óriás nagy, de nem is kicsi, talán 25 méter magas lehet, viszont olyan, mintha sosem forogna, talán a szélerőművek pár hónappal ezelőtti betiltása miatt?
Nem tudja valaki, hogy pontosan hol található és mennyire lehet közelről megnézni? (Tippem szerint a cucc a Pilis és Káva közötti dombokon állhat, de a Google Maps műhold térképen nem találtam meg, csak egy egy geodéziai tornyot.)
Sziasztok,segítséget szeretnék kérni,édesapám csinált egy házilag készített szélkereket s keressünk hozzá,egy sebesség gyorsítóval ellátott dinamot ami 12 voltos, 500 vagy 1000 wattos .köszönöm a segítséget
Elnézést a régi adatlapért, a leveled az megérkezett, csak az Outlook-on senki nem keres, nem is nézem. Az Email-nál lévő címemet figyeli a gép, szól hogy olvassam el a megérkezett üzenetet.
Legkésőbb este elküldöm a levett hozzászólásokat. Ha itthon leszel, akkor meg a Skype-on már meg tudunk beszélni pár dolgot.
Van saját tapasztalatom bőven. Ezek hozzájárulnak ahhoz, hogy jól működő viharvédelem készüljön el, fel is soroltam pár dolgot, mire kell figyelni. Át akartam adni a szót másoknak is, hogy elmondjanak pár megoldást. Ez végképp nem jött össze.....
Irtam egy email neked a hotmailedre, a downwind kiteritos modszer miatt, de meg nem jott valasz (lehet nem hasznalatos mar a cim). Megtenned, hogy felveszed velem a kapcsolatot: bazarghai kukac gmail pont com.
A skype nem megy, mert itt gyenge az internet, de emailezni tudok.
Ha küldöl egy e-mailt, a Skype-on válaszolok a generátorral kapcsolatos kérdésekre. Hogy sikeres legyen a munkád, ahhoz nem elég az itt leírt pár mondat.
Na meg el akarom kerülni az ilyen jellegű hozzászólásom utáni szokásos megjegyzéseket, vagy épp a minősítésemet.
Modellezési céllal tervezek építeni egy légmagos generátort. A cél, hogy nagyobb feszültséget ill áramot adjon, mint egy magnómotor, ha forgatom. Szeretném a tervhez kérni hozzáértők véleményét.
Egy CD lemez felületére ragasztanék fel körbe 12 db neodimium mágnest. Egy másik lemezre 12 db tekercset. Megfelelően hármas csoportba rendezve, összekötve venném róla le az indukált áramot, amit utána két Greatz híddal egyenirányítanék.
Mikor az16188-as hozzászólásban felkértek egy kis ötletelésre:
Bazarghai ezt írta: "Arra gondoltam, hogy egy bizonyos szelsebesseg felett a szeliranyra merolegesen felcsapodo vitorla kiteritene a rotort, megelozve igy a balesetet. "
Reagáltam erre az 16192-es hozzászólásomban:
Ezt írtam: ".... Itt nem billen a rotor, hanem lefordul a szélről, saját erőből. Igyekszem egy
könnyen kivitelezhető megoldást találni ..."
Ez lett teljesítve: a 16199-es és a 16201-es hozzászólásomban.
Pontosítva: adtam egy elkészíthető megoldást egy hátszeles szélgép viharvédelméhez, ez vihar esetén kifordítja a rotort függőleges tengely körül a szélből saját erőből, nem kell hozzá szervo, segédlapát vagy irányterelő.
És mint a mesében: aki nem hiszi, járjon utána.
Természetesen akit érdekel (pár kivételtől eltekintve), annak elmondom a megoldást, a jó elkészítéshez szükséges instrukciókkal, csak nem itt, hanem pl. a Skypen.
A hátszeles gép viharvédelmének megoldása a segíteni akaráson kívül elég kihívásnak tűnt, hogy foglalkozzam vele. Látva az érdeklődést, olvasva az egyetlen hozzászólást, haza akarom hívni az ide feltett képeimet, ami sajnos eddig nem sikerült hiánytalanul.
Koszonom a sok megoldast. Ezert jo, hogy, ennyien rajta vagyunk a teman. :)
A ropsuly/centrifugal szabalyzo all a legkozelebb a kivitelezhetoseghez, bar nem konnyu osszerakni.
A generatorkm egy 48V 1000W nevleges teljesitmenyu elektromos agymotor lesz, ennek vannak olyan "adottsagai"
amit felhasznalhatok a fekhez.
Az agymotor keruleten fut vegig ket meroleges szalag a kulloknek.
Ezekbol fogok majd kialakitani csapokat, ahol a ropsulyok vetodnek majd ki fordulat fuggvenyeben.
Kivul meg egy koncentrikus allo gyuru lesz a vazhoz erositve ami fekez majd.
Mindenkepp kell majd extra fek, mert a teljesitmeny a szelsebesseggel kobosen emelkedik es eddig mindig a 100 kmh szelek
vegeztek ki a szelkerekeimet (ki gondolta volna? :) A 3 meteres rotoratmerovel szamolva 10 m/s-nal meg epp eleg a kilowattos generator, de 20 m/s-nal mar majdnem 8 kw-os szornyeteg kellene. Persze ez sem teljesen igaz, mert attetelen keresztul hajtom majd a generatort, tehat az atteteli aranynak megfeleloen kisebb feknyomatek is eleg lehet. Jelen felallasban pedig a downwind kerek minden erejevel azon lesz, hogy tisztan beforduljon a szelbe.. :)
Amint láthatod, a gőzgépek szabályzásától a dízeladagolókig és a kapálógépekig sok helyen alkalmazzák. Bár ott csak röpsúlyos kuplung néven fut, de neked tökéletesen megfelel. :-)
A kepfeltoltes sajnos csuszik, mert itt fogtak Egyiptomban (na persze nem nyaralni) meg egy honapot.
Marciusban toltok fel reszletes fotokat a szerkezetrol.
A ropsulyos fek jonak tunik, talan ez lesz a vegleges megoldas, viszonylag konnyen beszerezheto es igenytelen szerkezet.
Amin meg gondolkodom az egy hazilag keszitett hidraulikus retarder, ami bizonyos fordulat folott bekapcsolodna a hajtaslancba es "ellenallaskent" fekezne a rendszert.
A kivitelezese relativ egyszeru: egy vascsobe nehany terelo bordat be kell hegeszteni, leszabalyozni, majd egy csillag alaku rotorral kiegesziteni. Olajjal feltoltve nagyszeru lassitomukent uzemelne.
A kerdes az, hogy tudom megoldani a fordulatfuggo bekapcsolast?
A másik fórumon Hind tett fel képet arról, hogy képzelte el a viharvédelmet hasonló elrendezésnél. Ferenc engedélyével felteszem ide az általa készített képet. Ha az oszlop fölé kerül a generátor, nem kell nagyon kinyújtani a vízszintes tartót.
Közben nekem is támadt egy gondolatom. Nekem nem tetszik, hogy a rotor megbillenése után azonnal elfordul az oszlop körül. Egyenlőre ötlet szinten van. Itt nem billen a rotor, hanem lefordul a szélről, saját erőből. Igyekszem egy könnyen kivitelezhető megoldást találni a működésre, hogy eldönthető legyen, érdemes-e használni.
Sajnos a billentes nem mukodik, mert a generator nem vizszintes tengely vonalaban van, hanem lefele nyulik fuggolegesen az oszlop vonalaban (ahol ugyis arnyekol az oszlop). Igy egyik iranyban sem donthetem a gepet, mert vagy a rotor vagy a generator er bele az oszlopba.
Jelenleg valami ropsulyos hidraulikus feken gondolkodom, de meg nem kristalyosodott ki. A dontogetes valoban egyszerubb lenne.
Gondolkodom a szeleromuvem viharvedelmen. A gep mar kesz egy ideje, es valtoztattam is rajta, mert az uresjarati teszt kihozta egy-ket gyenge pontjat. Most terek ra a vedelem kialakitasra meg mielott a tavaszi szelek ideernek.
Mivel a gepem downwind (tolato uzemu) nincs rajta semmi sallang, ugy, mint faroklapat es egyeb alaktreszek. Nem is szeretnem elcsufitani, szeretnem meghagyni az eredti kialakitast, ugy, mint a nagyoknal.
A viharvedelem utolso bastyaja mar keszen van: ha az egesz szelgep leszakad a forgozsamolyrol, egy koracelbol hegesztett karika tartja tovabbra is az oszlopon; tonkremegy ugyan, de nem szall el 200 meterre. Ha a rotor tengely adja fel a harcot, egy mechanikus vedelem (vasgyuru) tartja majd a csapagyhazon, megelozve a leesest. Persze mindket esetben tonkremegy a rotor, de nem veszelyeztet senkit kozvetlen baleset. Ilyenkor mindig megkerdezem: Ugyan ki setalgat az utcan 100 km-es viharban? Mindenesetre a biztonsag az elso!
Meg egy lepessel elotte kellene egy fokkal konszolidaltabb vedelem.
Arra gondoltam, hogy egy bizonyos szelsebesseg felett a szeliranyra merolegesen felcsapodo vitorla kiteritene a rotort, megelozve igy a balesetet. A vedelem aktivalasat egy ropsuly vegezne, ami mondjuk meghuzna egy retesz- vagy kilincsmuvet es a szel erejetol kinyilna a vitorla. Vihar utan kezzel vissza lehetne allitani alap pozicioba.