Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

frici78 Creative Commons License 2018.07.12 0 0 320

Elküldtem :) 

Előzmény: kovács Szabina (319)
kovács Szabina Creative Commons License 2018.07.12 0 0 319

Nagyon megköszönném ha elküldenéd Nekem :)

 

kovacsszabina91@gmail.com

 

Örök hálám érte!!!! :)

Előzmény: frici78 (318)
frici78 Creative Commons License 2018.07.06 0 0 318

Ööö... azt hittem, simnán feltöltöm ide, de mégsem. Akkor szívesen elküldöm, ha szükség van rá...

frici78 Creative Commons License 2018.07.06 0 0 317

Na, csak lefotóztam, nem olyan szép, mintha szkennelve lenne, de elvileg végig olvasható. Ha mégsem, akkor újra csinálom szívesen :)

frici78 Creative Commons License 2018.07.06 0 0 316

Használd egészséggel :)

Ha gondolod, lefotózom a magyar nyelvű kezelési könyvet, amíg találsz egy kézzel fogható példányt. Nem ígérem holnapra, van vagy 200 oldal :)

 

Előzmény: kovács Szabina (313)
kovács Szabina Creative Commons License 2018.07.05 0 0 315

Hát ezt kipróbálom Nekem van e ilyen :) 

Előzmény: zolicsoki (314)
zolicsoki Creative Commons License 2018.07.05 0 0 314

Szia amikor leparkoltál este a kivilágítatlan utcán pl. akkor az indexkar felfelé mozdításával kb 1 percig bevilágítja a fényszóró az utat😀ez a hazakisérő fény .

Előzmény: kovács Szabina (313)
kovács Szabina Creative Commons License 2018.07.05 0 0 313

Szia!

 

Mint már lentebb írtam meglett a kis Mici :D :)

2004.-es 1.2 80Le

150 ezer km van benne, frissen cserélt kormányösszekötő, szilentek, futómű beállítás... olajcserén esett át illetve szűrű cserék.

Megvan hozzá a gyári kis táskája minden papírral de nem magyar :D így azt sem tudom mit tud az autó :( (milyen extrák vannak benne) ez esetleg megvan magyarul le lehet tölteni? ez a hazakísérő fény mit tud? honnan tudom,hogy van e benne? :D

 

Köszönöm :)

Előzmény: frici78 (303)
kovács Szabina Creative Commons License 2018.07.05 0 0 312

Szép jó reggelt Mindenkinek!

 

Jelentem meglett a kiválasztott, végre tegnap hozzám is került mert megkapta a kis kötelező "szervizelést". 

Mikor megvettük tudatában voltam ,hogy törve volt a hátulja (nem tudom melyik a jobb,hogy tudja az ember vagy sem és később derül ki) jöttek a nagy esők és beázott a hátulja :( hála istennek a szervizben a fiúk megtaláltak a beázást... hátsó lámpánál egy gumi tömítés el van öregedve (remélem ezzel meg is oldódik a probléma nem a törésből maradandó hiba miatt ázik) 

Na szóval reggel beülök az autóba végre büszkén mehetek Vele dolgozni (még jó kedvel is indultam a napnak ) erre a rádió nem szól... be sem tudtam kapcsolni!!!!! előzménye ennek,hogy mikor ment a rádió (mert semmi baja nem volt) sípolt :D azaz ha halkan szólt lehetett hallani folyamatos sípolást, ahogy emelkedett a fordulatszám úgy sípolt jobban, ennek utána olvastam generátor bezavarás jellegű a "hiba". Valakinek volt ilyen probléma??? olyan szomorú vagyok :(

 

Köszönöm!!!!

sooty Creative Commons License 2018.07.01 0 0 311

Megnéztem a vezérlés szetteket az 1.4-es hez. 2003-as és a 2006-os évjárathoz ugyan azokat hozza.

Dayco 45ezer,

Nipparts 32ezer

BGA 29ezer

Birth 30ezer

Japanparts 68 ezer.

Az utolsóban sokkal több alkatrész van mint az előzőekben. Én tuti azt veszem majd.

 

zolicsoki Creative Commons License 2018.06.28 0 0 310

Amúgy megbízható olajat nem fogyaszt és szerethető kisautó.

Előzmény: zolicsoki (309)
zolicsoki Creative Commons License 2018.06.28 0 0 309

2004 évi 1,0 motor mikor vettük azt mondták ez láncos élettartama örökélet 😀

Előzmény: sooty (308)
sooty Creative Commons License 2018.06.28 0 0 308

A miénk is 1.4 CR14DE, de 2006-os gyártás.

Előzmény: frici78 (307)
frici78 Creative Commons License 2018.06.28 0 0 307

1,4 CR14DE motorkód, 2003 július. Hallottam olyat, hogy a széria elejét érintette inkább a lánc probléma, a ráncfelvarrásnál változott a lánc is, tudtommal, mintha a keresők is más cikkszámot hoznának... 

sooty Creative Commons License 2018.06.28 0 0 306

Hát ez az. Nekünk most van benne 145ezer. Eddig semmi hibakód. Nem fogyaszt és nem folyat olajat. Másoknál miért jön elő a hiba 90 ezernél?  Az előzö mikiben is 100 felett volt kicsivel mikor le lett cserélve. Annak sem volt semmi baja. Mindkettő K12-es. Most hallom, mintha kinyomó csapágynak lenne hangja.

Nézzük a motorokat, miénk 1.4 16V

A tiétek amiben cserélni kellett a láncot?

Előzmény: zolicsoki (304)
frici78 Creative Commons License 2018.06.28 0 0 305

Akkor Te jól megúsztad :)

Enyémben kb 90-nél jött elő először a hiba (főtengely vagy vezérmű jeladó, már nem emlékszem pontosan), aztán kb 20e km-t még mentem, mire rászántam magam a cserére (ma is őrzöm a láncot, nagyon jól néz ki :D 1 cm-rel hosszabb, mint az új...)

zolicsoki Creative Commons License 2018.06.28 0 0 304

Nekem a bárdis szett azt hiszem nipparts nem ment el sokat .90000 kmnél cseréltem.Ami bevált az a Birth volt .Most 142000 van benne és jó kop kop 😀

Előzmény: sooty (302)
frici78 Creative Commons License 2018.06.28 0 0 303

Szia Szabina!

 

Ami biztos, mint minden autónál, igyekezni kell nagyon jól karbantartott példányt venni.  Az enyémet, mint kiderült, előző 2 tulaj ilyen-olyan okból elhanyagolta, emiatt nálam jött ki olajfogyasztás (motorgenerál 125e Ft), láncnyúlás (szett csere gyári alkatrészekkel 230e Ft); 165e km van most benne, volt kupplung csere (100e Ft), most viszonylag rendben van.

Nagyon jó az esőérzékelős ablaktörlő, a hazakísérő fény, a tologatható hátsó üléssor (egyedül vagy ketten utazva nagyon nagy csomagteret lehet így varázsolni :) ), születésnapon felköszönt a fedélzeti komputer :D összeségében egy szerethető kisautó :)

Előzmény: kovács Szabina (295)
sooty Creative Commons License 2018.06.28 0 0 302

A km-eket írjátok már le, hogy tudjam én is mire készüljetek. 

Nekem egyébként egész jó kedvezményem van a bárdinál. Ha valakinek kell vmi, szóljon, szívesen segítek jóárasítani dolgokat.

zolicsoki Creative Commons License 2018.06.28 0 0 301

Szia nekem csak a láncszett volt cserélve az un. okoskerék jó volt.Azt tesztelni kell a csere előtt ha jó akkor természetesen nem kell cserélni.A neten fent van a service manual ott le van írva hogy kell az okoskerék működését ellenőrizni.Tapasztalatom szerint nem szokott vele gond lenni.

Előzmény: frici78 (300)
frici78 Creative Commons License 2018.06.28 0 0 300

Szia!

Nekem 2003-as van, átesett a lánccserén. Márkaszerviz 290e-ért csinálta volna, maszek 230-ból, de gyári anyagokkal megcsinálta (Nissan Gablininél volt anno, nagyon érti a Nissanokat, de most megint elfoglalt, sajnos, én már Toyotásokhoz hordom)

Tudomásom szerint az általad "okoskerék"-nek nevezett fogaskerékkel együtt kell cserélni, az önmagában 70-90e Ft, zolicsokinak nem tudom, ki és miből tudta olyan olcsón megoldani, de ha jó, akkor nagy szerencséje van. Azóta létezik egy utángyártott szett, ami 100 körül van és a gyárihoz hasonlóan jó, állítólag.

Számold ki, mennyit ér az autód, ha amúgy rendben van műszakilag; ha ezzelk a hibával eladod, jelentősen olcsóbban tudod csak, mert ugye ha eltitkolod, és a vevőnél jön ki, akkor meg fog keresni :)

Előzmény: NSziliard93 (297)
zolicsoki Creative Commons License 2018.06.27 0 0 299

Szia a vezérműlánc nyúlása miatt dobja a hibakódot.Cserélni kell utána jó lesz,én két éve cseréltem,a láncszett  kb huszonezerből kijött. Keress egy jó szerelőt és cseréltesd ki vele,és jó lesz a kisautó .

Előzmény: NSziliard93 (297)
sooty Creative Commons License 2018.06.26 0 0 298

Mennyi a km benne, és lehet-e vmit tudni az előéletéről?

Előzmény: NSziliard93 (297)
NSziliard93 Creative Commons License 2018.06.26 0 0 297

Sziasztok

 

A párom vett januárban egy Nissan Micrat. (2005, 1.0).

 

Március végén kivilágított a kedvenc check engine lámpa 😣.

Ezt megelőzte néhány olyan dolog, hogy az első indítás után pár száz méterrel leállt. Újraindítást követően semmi gond nem volt.

Szerelő radugta gépre. Két hibakód 1et megoldott másikra azt mondta: "ez nem tom mi" és kiütötte.

Nemrég ismet kivilágított a már említett lámpa (1x csinálta azt hogy nem húzott).

Most Nissan matkeszervizbe vittem. Ott se tudták 100%ra megmondani mi a gond, de azt mondja valszeg az okoskerek. És emiatt lehet a láncot meg a hozzá tartozó kis bigyokat is cserélni kéne (azt mondja hogy így összesen 300-500 ezer a javítás).

Megéri? A tünetek alapján szerintetek lehetséges hogy valami más ment tönkre.

Használható így az autó? 

Vagy inkább adjuk el amig megy és keressünk másikat?

Köszi a válaszokat 😊

sooty Creative Commons License 2018.06.21 0 0 296

Még egy dolog eszembe jutott. A csomagtartó kinyitása után, a csomagtért burkoló műanyag elem alul mindig felszakad. Patentet nem lehet hozzá kapni, ezért vissza szokták ragasztani.

 

Minden eladó, csak az ár nem mindegy. Nem tudom mennyit érhet most, de az biztos, hogy  a hitel majdnem 3millio rajta, miután 2015-ben rendbetették államilag a deviza hiteleket. Gondolkodunk a cserén, mert mostanában mi napi 200km-t megyünk vele, csak így meglehetősen nehéz lesz. Pláne, hogy az utód kiválasztása is nehéz. Új, használt, típus, stb 

Előzmény: kovács Szabina (295)
kovács Szabina Creative Commons License 2018.06.21 0 0 295

Szememnek nem hiszek,hogy vannak ilyen rendes emberek akik ennyire segítőkészek!!! :) 

Nagyon nagyon hálás vagyok érte!!! 

Amit néztem autót megvan hozzá a szervizkönyv úgyhogy elméletileg “rendben“ van! De így tudom már miket kell figyelni.

Nem szeretnétek eladni??? :)  érdeklődő lenne rá!!! 

Pár héten belül ki kell választanom az igazat addig nagy keresésben vagyok, de eddig nem jött az igazi! :( 

Én Tatai vagyok és Tatán belül használnám az autót úgyhogy nagy távot nem tennék vele :D 

 

Előzmény: sooty (294)
sooty Creative Commons License 2018.06.21 0 0 294

A miénk 2008-as forgalomba helyezésű, de 2006-os gyártási évű, még a facelift előtti kiadás.

Mindig én szervizelem.  Eddig az olaj, olajszűrő, levegő szűrő, pollenszűrő kombón kívül a következőket kellett vele foglalkozni. (142ezer km van benne)

Klíma töltés, sajnos úgy tűnik ez nem orvosolja a problémát csak ideig-óráig. (10000Ft volt)

Hátsó motortartó bak csere (9000Ft, 32 perc)

Bal első ablakot egyszer már kellett után állítani, mert keresztbe ment fel.

Bal hátsó zárat javítani kellett, mert nem lehetett kinyitni.

Önindító felújítás, 20ezer Ft, magam szereltem le és fel, de szaki javította meg.

Egyszer már kapott új első fékeket asszem 32ezer Ft volt, és talán TRW, de ez nem százas, viszont fel van írva.

Ja és gumit kapott már egy garnitúra új nyárit és egy új télit is, de azt felnivel. Ezek pénzesek voltak.

Egy kipuff bilincset kellett cserélni.

Aksi is kellet már egy új bele.

Én mindig mindent ledokumentáltam magamnak egy kicsi füzetecskébe.

Szóval kb én ennyit költöttem rá.

Eddig nagyon takarékos kis kocsinak tűnik. Most volt műszakin, ahol szóltak, hogy a két első lengéscsillapító mért eredményei nem felelnek meg a követelményeknek, de azért átment. Ennek darabja kb 30ezer Ft, és természetesen én csinálnám meg. Még várok vele, mert a kocsin semmit sem lehet észrevenni. Sem fékezéskor, sem kanyarodáskor. Annyira jónak tűnik, hogy megkérdőjelezem a gépi mérési eredményt. Ja és még eszembe jutott valami. A klíma kompresszor végén van egy nem tudom hogyan hívják alkatrész. A klímás szerint annak van hangja, érdemes lehet cserélni, és talán javulna a klíma hűtési teljesítménye is.

 

Ezeket csak azért írtam le, mert 140ezerig ezeket kellett csinálni rajta. 200ezer km környékén szerintem kb ezeket még egyszer meg kell csinálni. Elvileg vezérmű láncos a motor, ami elvileg gondozás mentes. Nekem eddig nem jelentkezett vele probléma, de terveim között szerepel, hogy 160ezer km környékén utánanézek mennyibe kerülne egy vezérlés csere.

Nem bízok már ezekben az újfajta láncos motorokban.

Szóval ha megkapott mindent időben a kis autó akkor szerintem a 200ezer sem kellene, hogy sok legyen. Nyilván függ attól, hogy évente kb mennyit akarsz vele menni. Nem mindegy 5ezret, vagy 35ezret.

Ha gondolod, és helyileg össze tudjuk hozni, akkor megnézheted a miénket, kiindulásnak jó alap.

Mondjuk ebben van bőr belső, tetőablak, 6 lemezes cd tár, ülésfűtés, kulcs nélküli indítás, vonóhorog stb miegymás.

Ja kecskemét és környékén vagyok megtalálható, illetve az autó szinte minden nap a budaörsi tatyó parkolójában áll, a hátsó részen, ahol elvileg a céges autók is. Ja és ezüst (szürke) színű.

Egyébként gondolkodunk a cserén, csak a hiteles dolognak még nem jártam utána, hogyan lehetne kinullázni.

Előzmény: kovács Szabina (293)
kovács Szabina Creative Commons License 2018.06.21 0 0 293

Sooty, köszönöm a segitseget!

Egy kérdésem lenne még, szóba jött egy 2007/10 havi már az újabb kiadásos Micra, vezetett szervizkönyv Hollandiából hozza haza egy hölgy ott is használta. Nagyon szép állapotú felszerelt stb viszont 200.000 Km van benne!!! Ezzel érdemes foglalkozni? 

Előzmény: sooty (292)
sooty Creative Commons License 2018.06.20 0 0 292

A fiatalabb is 10 éves, az öregebb meg pláne. Itt már állapotot veszel, nem évjáratot. Nyilván a kevesebb garantált km nagyon pozitív. Mindig azt mondom, hogy a km öli meg a kocsit. Sajnos a micra annyira kis kategória, hogy ezt az évek is eszik. Gondolok pl a belső tükör felhólyagosodására.

Én semmiképp nem vennék fapadot. 1.4 90Le, pályán 150 felett használva 7.5Liter a fogyasztás, ez kb megfelel a városinak is. Pianóban el lehet vele érni az 5.5-öt is. A 65lovas sem fogyaszt kevesebbet....

Nézd meg mindkettőt és amelyik jobban tetszik. Sokat ne agyalj rajta, úgyis a szerencsén múlik. Az ne foglalkoztasson, hogy az egyik 10, a másik 15 éves. K12-es mindkettő.

Előzmény: kovács Szabina (291)
kovács Szabina Creative Commons License 2018.06.20 0 0 291

Sziasztok!

Nissan Micra vásárlás előtt állok!

Szombaton megyek megnérni egy 2003-as 1.4-es kicsikét illetve ismerős körévén lenne egy eladó 2008 évjáratú is. 

Hülye kérdés de nagyon fontos az évjárat? Az idősebb autóban kevesebb km van mint a 2008-ba illetve ami számomra negatívum a fiatalabba,hogy nulla felszereltség (manuális klíma elektromos ablak van) motor 1.2 65LE ... 

köszönöm a segitségeket!

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!