Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2989
"mozgócsúcsos kerközepe" - bakker, igen, erre gondoltam!
Előzmény: Süldő (2985)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2988
:DDDD Igen, biztos Svájcban is vannak ilyen földrajzi nevek. Én inkább a (kis méretben alig látható) kis csúcssín-szerűségre hívnám fel a figyelmet, ami a tősínek találkozásánál lévő "hézagot" kitölti.
Előzmény: Törölt nick (2976)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2987
Mellesleg ma Szolnokon a 8. vágányon is láttam, h mozog a sín, vagyis nem csak mellékvonali jelenség.
Előzmény: Törölt nick (2984)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2986
Akárhogy nézem ez is hevedertörés:
Előzmény: Rbatka (2974)
Süldő Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2985
Amúgy nem semmi ez a kitérő. Nemcsak nagysugarú, hanem mozgócsúcsos kerközepe is van!
Előzmény: Törölt nick (2976)
Süldő Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2983
Ja, igeeeen! Ez is az a magyar szakasz (a sok közűl) ahova az Siemens és az Alcatel, meg a VAE stb. szakemberei jönnek szakmai kirándulásra, új technológiai ismeretek beszerzésére! =)
Előzmény: Törölt nick (2976)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2982
Tippem szerint itt nem volt tervezve heveder csere hiszen az egyik luk  még "belül" van, és az nem látszik milyen a párja. Sajna ezekben az inséges időkben ezt és az ennél vadabbakat is meg szokták hagyni. Az sem mindegy hogy ez milyen vágányban, milyen környezetben van. (Sebesség, forgalom ,tengelyterhelés, ágyazat , aljak állapota, leerősítés.) De ez biztos maradni fog. :-( 
Előzmény: Rbatka (2974)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2981
te irónia-deficites vagy?
Előzmény: Infós (2977)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2980
MIndennek van határa...
Előzmény: Törölt nick (2978)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2979
Szerintem semeddig, bár ezt nálam gyakorlottabbak jobban tudják =)
Előzmény: Rbatka (2974)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2978
Egy valszeg hülye kérdés következik:

Ha mozog a sín ( függőlegesen) mikor elmegy rajta a vonat az nagy baj? Nem azt jelenti ,h szarul van lerögzítve? Mennyire balesetveszélyes?
Infós Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2977
A szöveg és a kép között mi a kapcsolat azon kívül, hogy ugyanabban a hozzászólásban vannak?
Előzmény: Törölt nick (2976)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2976
valahol a kunságban, nem, nem is, a dél dunántúlon, igen, valahol félúton kaposvár és fonyód között

f
eMPet Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2975
Megógyúk!
Esetleg több turnusos lesz a nyaralás. Túl sokan meg ne menjünk egyszerre, mert megilyednek a helyiek! :-)
Előzmény: kettős vágányút (2971)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2974
Az ilyet meddig lehet megtűrni? A másik oldalon is el van törve.
1435mm Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2973
Üdv.!
A képen levők újaknak tűnnek, ezért gondolom elfekvő (inkurrens) készletből származnak.
Egyébként az ÖBB-től szép számban érkeztek/érkeznek kiépített beton aljak, valószínűleg itthoni másod felhasználás céljára. KöKi-n hegyekben áll az ÖBB vagonokról lerakodott osztrák beton alj. (Hacsak már be nem építették őket.)
Előzmény: 1047 504-4 (2964)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.06.22 0 0 2972
Korábbi hsz-ok között találsz ezekrőkl az aljakról olvasnivalót =)
Előzmény: 1047 504-4 (2964)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.06.22 0 0 2971

Igen, de ha nem fértek be? ;)

Pláne, hogy.....na azt már meg se merem említeni, hogy engem is érdekelne =)

Előzmény: eMPet (2960)
ROCOman Creative Commons License 2008.06.22 0 0 2970
Ez melyik állomás?
Előzmény: utn (2969)
utn Creative Commons License 2008.06.22 0 0 2969
MÁVLEV, a magyar fejlesztésű lebegővasút...
utn Creative Commons License 2008.06.22 0 0 2968
bedeandras:Merre fotóztad? Manapság már ritkák ezek a régi betonaljak. Valóban, a 33 az 1933. A "c" betű meg "c" sínrendszerhez való betonaljat jelent.

A két berakott betonalj Tiszalöknél, az Ohat felöli ej.-nél lévő szakaszból való, de van még a vonalban többfelé elszórva máshol is (Polgár, Újszentmargita).
A "c" betün kívül a másik két jelnek van valami jelentősége? Polgárnál van olyan is, amibe a "c 1 IX" felirat van beütve, akkor ez "c" sínhez jó és?? DV IX-eshez??
Előzmény: Törölt nick (2920)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.22 0 0 2967
Ha a net az allomasok.uw.hu-t jelenti, akkor nem, mert nem elég részletes. :-) De ha mást jelent, akkor elkérném az URL-t. :-)
Előzmény: Infós (2966)
Infós Creative Commons License 2008.06.22 0 0 2966
A neten levő nem jó?
Előzmény: Törölt nick (2963)
gmarc Creative Commons License 2008.06.21 0 0 2965
Nos, én is érdeklődöm, csak az időpont kérdéses, mert nyár van ugye, és a hétvégék ilyenkor elég sűrűn foglaltak...
Előzmény: Törölt nick (2961)
1047 504-4 Creative Commons License 2008.06.21 0 0 2964
Üdv!

Az ilyen keresztaljaknak mennyi köze van az ÖBB-hez? Mivel régebben ilyen logojuk volt... Ezek az aljak Bük páros végénél vannak, egészen Lövőig.
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.21 0 0 2963
Urak, van a Nyugatiról valakinek vágányhálózati térképe, vagy ilyesmi? Jó lenne tavalyi (tehát a szélső monori vágányok felszedése előtti) is.

Köszi!
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.06.20 0 0 2962
Én is mennék rá.
Július 2-től bármely nap jó nekem.
Előzmény: Törölt nick (2961)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.20 0 0 2961
Úgy látom túljelentkezés van a Barkaszos-Orosházivonalas túrára.
Nem baj, két különböző napon is megrendezem, h mindenki részt vehessen.
Vmelyik hétvégére gondoltam, szabit nem akarok kivenni.

(van olyan "c" sín is, 24 m hosszú, mely több darabból van hegesztve, és az egyik darabja egy "c" kitérő tősínje, perasze a gyalult rész kívül van).
(vannak 1890-es évekbeli "c" hevederek is)
eMPet Creative Commons License 2008.06.20 0 0 2960
Köszi a lehetőséget, időpontot meg majd egyeztetünk.

Egyéb megjegyzésekre:
- Nékem a Barkasz is rulez! :-)
Előzmény: Törölt nick (2941)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.20 0 0 2959
OFF
András, javaslom a Barkast Ik 266-ra cserélni.
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.20 0 0 2958
Engem is érdekelne. Mikor lesz pontosan? Van még hely?
Előzmény: Törölt nick (2941)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.20 0 0 2957
Lehetek a 4. ember?
Előzmény: sincsavar 1.1 (2956)
sincsavar 1.1 Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2956

Ha lehet, én is csatlakoznék a programhoz, a lentihez hasonló időkben:)

Előzmény: SÜNÖCSKe (2944)
eMPet Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2955
Köszi már van, csak erősítő kellene hozzá. :-)
Előzmény: educator (2950)
1047 504-4 Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2954
Köszönöm!
Előzmény: Törölt nick (2939)
civil Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2953
Barreiro, majdnem központi állítású kitérők. Az állítómű a bakterház mellett, rudazattal állítják a váltót.
3. kép: két fél aljból egy egész...


Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2952
 A korábbiakban emlitett hevederek közül kimaradtak a nem (csak) fémböl készült hevederek sokasága.
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2951

Igen, Déli Vasuti sín. Korábban már tettem be onnan (Gárdony Mínusz Első vg.) képet ide. Ennyi maradt a z ott lévő mozdonyból...

Meg még ez a Délire szabott szögheveder:

Előzmény: Törölt nick (2940)
educator Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2950
Öné a hangszóró :)
Előzmény: eMPet (2936)
M44 409 Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2949

Holnap lemérem neked és felírom a méreteket úgy jó lesz?

 

A vonalbejárásra én is szivesen mennék.:-)

Előzmény: Törölt nick (2947)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2948
Július 2-tól itthon leszek tartósan. No majd akkor ezeket a sineket szépen megkeresem. Meg a múltkor említett lőtt sínt, meg a másikat.
Végre szabad vagyok, nincs többé főiskola.
Előzmény: Törölt nick (2945)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2947
Keresztmetszeti méreteit ha megírod, kikeresem a táblázatból, hogy milyen rendszerű volt.
Így ránézésre "G" jelű vassín (37 kg/m), a Tiszavidéki Vasút is használt ilyet, talán onnan ered.
Előzmény: M44 409 (2946)
M44 409 Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2946

Az a vasdarab Debrecenben az én udvaromon található.:-)

Lakásfeújításkor találtuk,a pincefödémet tartotta,de mivel azt betemettük a sínt (sajna ketté kellet vágni) kiszedtem. Így most az udvaron van "kiállítva".

Előzmény: Törölt nick (2938)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2945
DONAWITZ: mutattam Neked tavaly Lapistónál.
KLÖCKNER: Újvároson a kitérő közbenső sínje.
BELVAL: "szaros" átjáró előtt 300 m-re.
TRINEC: "szaros" átjáró után 300 m-re.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2943)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2944
Én benne vagyok, de kizárólag hétvége jó, elsősorban augusztus-szeptember hónapban. :)
Előzmény: Törölt nick (2941)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2943
BANKOWAT az tudom. A többi merre van?
Előzmény: Törölt nick (2919)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2942
Dónát mh-Szentes között:

Felső szögszáras heveder (a sín magassági kopása miatt fényesedik a heveder felső szögszára, de legalább nem döccen a kerék akkorát).

Ja, "I" rendszerű (42,8)

Törölt nick Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2941
Akiket érdekel a Szentes-Orosháza vonal pályája, érdekességei, idegenvezetéssel, vonali vonatfotózással: szervezzünk egy autós túrát, ha összejön 4 ember, beülünk a tulajdonomat képező Barkas gépkocsiba, és indulhatunk.
A benzinpénz kérem csak összedobni.

(van a vonalon, Gyopárosnál cirill betűs ÓZD feliratú sín is, 1946-ból).
Meg persze a sokféle feliratú "i" sín.
Van a "i" pályában kb 4 méter hosszú "l" (22,3 kg/m) sín is, a magyar normálnyomtávú hálózat legkisebb rendszerű sínje.

Lőtt sínek "i" és "48".

"c" "p" "o" "r" sínek (31,7...34,5)
Előzmény: eMPet (2933)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2940
Ez hol látható?
Mert sztem eredeti Déli Vasúti sínek, sínszeges leerősítés van a háttérben.
Előzmény: Lee kapitány (2931)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2939
MSt felirat: Martin-Steel (martinacél).
Hazai síneken: M.A.
Előzmény: 1047 504-4 (2926)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2938
Húha!
Te bemásztál az én udvaromba?
(pont ugyanilyen sínem van itthon, ugyanilyen felirattal)

Komolyra fordítva: merre található e kőkorszaki vsadarab?
Előzmény: M44 409 (2921)
ROCOman Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2937
Egyszer megpróbálok kifigyelni egy ilyen kitérőbeépítést. :-) Alutermikus hegesztést már volt szerencsém látni közelről is. Épp a varrat hiánya az ami szemet szúrt ebben az esetben. Az is látható, hogy az egyik betonalj és a leerősítés is új (a képen jobbra van a kitérő), míg a pálya az eredeti állapotban maradt. Varrat mégsincs, pedig vélelmezem, hogy a kitérőt a helyszínen építették be tokkal vonóval.
Előzmény: Lee kapitány (2930)
eMPet Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2936
Szerintem az, méghozzá a Göd, "vagymiahol" környéki iparvágány.
Előzmény: 1047 504-4 (2935)
1047 504-4 Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2935
Golfpálya? :-)
Előzmény: educator (2934)
educator Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2934
eMPet Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2933
Na ezeket egyszer szívesen végignézném a vonalon! :-)
Előzmény: Törölt nick (2919)
kis59 Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2932
MSt = Martin-acél, a Bessemer-féle eljárást váltotta fel, már ahol.
Előzmény: Szili_V43 330 (2929)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2931
És a másik irányból is (Máshol). :)
Előzmény: Szili_V43 330 (2929)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.19 0 0 2930
A varrat hiánya utal arra hogy ez elektomos ellenállás hegesztés. (ezek általában gyárban készült síndarabok) Létezik az átmeneti hegesztésnek alutermikus fajtája is. ( ezek általában helyszínen készülnek) Na ott van látható varrat.
Előzmény: ROCOman (2922)
Szili_V43 330 Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2929

Kicsit közelebbről. :-)

Előzmény: 1047 504-4 (2926)
1047 504-4 Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2928
Köszönöm! :)
Előzmény: civil (2927)
civil Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2927
Máshol láttam tisztábban, kis "t"! nemtom mi lehet.
Előzmény: 1047 504-4 (2926)
1047 504-4 Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2926
Ha már Bük.
Az egykori cukorgyári iparvágány, amit most PFT csonkaként használnak, az alábbi képen szereplő sínből áll: "GRAZ 1894. MS'.
Az S után még van egy karakter, de azt nem tudom, mit jelent. Egy 6-osra emlékeztet, de nem az. Miaz? :-)
Előzmény: 1047 504-4 (2925)
1047 504-4 Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2925
Ugyanilyen van Bükön is az állomás két végén. Az átmenő vágány csak 54 kg/fm-es, a vonali rész meg 60-as.
Előzmény: ROCOman (2916)
civil Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2924
1. Közvetlen rugalmas leerősítés, faaljon
2. Olasz sín
3. Ismerős leerősítés, betonaljon
Liszabon, Portugália, ezeken a vonalakon 80 km/h sebesség van.


kettős vágányút Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2923
Nekem is annak tünik, így aztán lehet, tényleg igaza van :D
Előzmény: ROCOman (2922)
ROCOman Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2922
Igen. A tippem ez volt nekem is, de nincs hegesztési varrat a gerincen. Mindazonáltal igazad lehet, mert ezt a részt egy betonaljas kitérő beépítésénél fotóztam és maga a kitérő 54 kg/fm, míg a folyópálya 48 kg/fm rendszerű.
Előzmény: klapperes (2917)
M44 409 Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2921

Köszönöm mindkettőtöknek a felvilágosítást!:-)

Egyszer szívesen elmennék egy vonalbejárásra.

Itt pedig egy ritka darab,Brezova 1868(dokumentum jellegű kép):

Előzmény: Törölt nick (2919)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2920
Hú, de szépek.
Merre fotóztad? Manapság már ritkák ezek a régi betonaljak. Valóban, a 33 az 1933.
A "c" betű meg "c" sínrendszerhez való betonaljat jelent.
Előzmény: utn (2914)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2919
Az idegen gyártmányú 48,3 kg-os sínek 1948-53 között jöttek be az országba.
TRINEC
BANKOWA
KLÖCKNER
BELVAL
DONAWITZ
(Szentes-Oháza vonalban mindegyikből van legalább egy).
Előzmény: M44 409 (2915)
Süldő Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2918
Klöckner egy német acélipai konszern, ha jól tudom a voest alpine-hez tarozik tulajdonban. Gyártanak különféle síneket (vignol, phönix, daru stb), kitérőket.
Előzmény: M44 409 (2915)
klapperes Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2917
Így ránézésre 48/54 átmeneti sín.
Előzmény: ROCOman (2916)
ROCOman Creative Commons License 2008.06.18 0 0 2916
Üdv Mindenkinek!

A témában jártasaktól szeretném megkérdezni, hogy pontosan mit is láthatunk a képen?

M44 409 Creative Commons License 2008.06.17 0 0 2915

Erről tudtok valami bővebbet? (Klockner 1949)

utn Creative Commons License 2008.06.17 0 0 2914
Ezek a jelölések mit takarnak ezeken az aljakon? (A "33" gondolom a gyártás évét...)
PvD Creative Commons License 2008.06.16 0 0 2913
Hello!

Igen állítólag köki - fradi között kiépített talpfák helyett lesz, azaz van már letéve a bontott betonalj. Szerintem azt hozták ÖBB-n.

Üdv.
Előzmény: 1435mm (2905)
V43 1305 Creative Commons License 2008.06.15 0 0 2912
Győrben, napsütésben:

 

 

ROCOman Creative Commons License 2008.06.15 0 0 2911
900-as heveder, hatlyukú. Ha minden igaz, akkor ezt sikerült lencsevégre kapnom.
Előzmény: Törölt nick (2910)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.15 0 0 2910
Miről?
Előzmény: ROCOman (2909)
ROCOman Creative Commons License 2008.06.15 0 0 2909
Üdv Mindenkinek!

Nemrégiben volt szó róla:
kettős vágányút Creative Commons License 2008.06.14 0 0 2908

:)

 

Akkor csökken a külpontosság :)

Előzmény: Lee kapitány (2907)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.06.14 0 0 2907

"A síndőlésest kiegészíteném annyival, hogy..."

 

Én is: A magyarorzságon elterjedt síndőlés 1:20- as, de nem kizárólagossan. Viszont a vasúti kerekek nem feltétlenül vannak ehez a dőléshez köszörülve hanem inkább az 1:40 -es dőléshez. Tehát a külpontosság így is megvan valamilyen mértékben , de a lágyabb futás biztosított.

Előzmény: kettős vágányút (2901)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.14 0 0 2906
Valóban elírtam.
Köszi a helyesbítést.
Előzmény: Süldő (2902)
1435mm Creative Commons License 2008.06.14 0 0 2905
Először én is erre gondoltam, mármint, hogy a nevezett pályafelújításból származnak. Csakhogy ezeket ÖBB vasúti kocsikról rakták le. A lepányvázáson látszott, hogy hosszú útról érkeztek.
Azért is kérdeztem korábban, hogy mi lesz a sorsuk? (Beépítik az uraságtól levetettet?)
Előzmény: PvD (2904)
PvD Creative Commons License 2008.06.14 0 0 2904
Sziasztok!

pályamunkák Köki - Fradi között:

kép1 kép 2 kép 3

Még több kép az oldalon.
Üdv.
Xzibit7 Creative Commons License 2008.06.14 0 0 2903

A jó öreg tauros a Keletiben.

 

Süldő Creative Commons License 2008.06.14 0 0 2902
Nincs viszont síndőlés, tehát a síngerinc függőleges:
- kitérők közötti 40 m-nél hosszabb pályán,

Gondolom ez el lett írva! Szerintem így helyes: Kirérők közötti 40 méternél rövidebb szakaszon.
Előzmény: Törölt nick (2897)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.06.13 0 0 2901

Rbatkának:

A síndőlésest kiegészíteném annyival, hogy...

a kerék kúpossága (ami többek közt azért van, hogy ne ugyanazon a futókörön kopjon a kerék) miatt szükség van rá, különben a sínszál külpontos terhelést kapna, ami nem biztos, hogy szerencsés. Nagyjából központos, a sínprofil tengelyében ható nyomóerőt, azt jobban szeretjük, feleslegesen ne terheljük a sínszál irányába eső hajlítónyomatékkal :)

Előzmény: Törölt nick (2897)
Xzibit7 Creative Commons License 2008.06.13 0 0 2900

Manapság már a vonatokat is reklámozák?

 

Törölt nick Creative Commons License 2008.06.13 0 0 2899

Sinek:

 

Uj sinek,vas talpfák.Ilyen egy bajor vicionális...

 

1435mm Creative Commons License 2008.06.13 0 0 2898
Kedves Topiclakók!

Nem tudom, van valamelyikőtöknek infója arról, hogy mi lesz a KöKi-n lerakott sokszáz használt - kiépített - (ÖBB kocsikon érkezett) beton alj sorsa?
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.13 0 0 2897
Jók a kérdéseid, de egy baj van: ömlesztve tálalod őket.
Kettesével ha jönnének, még meg is lehetne válaszolni őket.
Pl egy 1-soros kérdésre kb 5 soros válasz passzol.

A 900-as heveder hatlyukú.

A sín alatti lemezt - ki gondolná - alátétlemeznek hívják. Újabb lyukat akkor fúrnak rá, ha valamilyen okból szükségessé válik:
- Nyíltlemeznél: betonaljas lemezből talpfásat akarnak csinálni v viszont (betonaljasnál a furatok egymással szemben vannak, talpfásnál nem).
- Geólemeznél: Ha síndőléses talpfás geólemezt kifúrunk a két kis lyuk között nagy lyukkal: TMG betonaljhoz kapunk alátétlemezt. Ha vízszintesnél csináljuk ugyanezt: L betonaljhoz kapunk alátétlemezt. Stb.

Síncsavar alá csak akkor kell csavarbiztosító gyűrű, ha az alátétlemez alatt műa lemez van. Kivéve a nyíltlemezes betonalj, oda nem kell a H síncsavar alá.

A V síncsavar azért olyan kicsi fejű, mert ő csak az alátétlemezt fogja le. A sínt nem. Ugyanígy a K síncsavar is.

"Döntve van" mármint az alátétlemez: = síndőlés. Régen 1:16, jelenleg 1:20 arányban dől. Azért, hogy a sínen szinte "úszik" a jármű, egyenesben hozzá sem ér a nyomkarima. Szinte. És a sín se fordul ki olyan könnyen.
Nincs viszont síndőlés, tehát a síngerinc függőleges:
- némely hidakon,
- kitérőkben,
- kitérők közötti 40 m-nél hosszabb pályán,
- fordítókorong, tolópad, vágányhídmérleg.
- némely szerelőaknán.

Ezek közül a kitérőket megértem, de a többire magyarázatot nem tudok.

A rugós leerősítés valóban SKL. Több fajtája is van.
Előzmény: Rbatka (2887)
james 36 Creative Commons License 2008.06.13 0 0 2896





Drót-ok, sínek és a felhők.
Rbatka Creative Commons License 2008.06.12 0 0 2895
Még nem az igazi, de majd ... :)
Előzmény: Infós (2894)
Infós Creative Commons License 2008.06.11 0 0 2894
OFF
De nem fognak moderálni. :)))
ON

Emészthető volt? Vagy vannak homályos foltok? Akár itt, akár a biztberes topicban, akár mailben folytathatjuk.
Előzmény: Rbatka (2893)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.11 0 0 2893
Jó kérdésekkel is agyára mehetek a topiklakóknak :D
Előzmény: Infós (2888)
korpi41 Creative Commons License 2008.06.11 0 0 2892

Kőbányai út 10-es, Kolozsvár utca 20-as, Kamaraerdő 30-as.

Gyakorlatilag végig nyomtávtartórudazva az egész.

 

(Ez a nyomtávtartórúd egyre nagyobb divat. Új építésű vágányban talpfás, GEO-s, Ph sínes vágányba is tesznek, csak azt nem tudom, minek - Móricz Zsigmond körtér)

Előzmény: Törölt nick (2870)
korpi41 Creative Commons License 2008.06.11 0 0 2891
Őőőőő. Izéé. Fehér út tényleg előfeszített...
Előzmény: BakcsiMate (2873)
james 36 Creative Commons License 2008.06.11 0 0 2890

















a felírat: "Diósgyőr 1971"
Süldő Creative Commons License 2008.06.11 0 0 2889
Van még ezeken kívül valamilyen leerősítés?[i/]

A kérdéssel kapcsolatban küldtem neked egy kis ismeretterjesztő anyagot mailen!
Előzmény: Rbatka (2887)
Infós Creative Commons License 2008.06.10 0 0 2888
Juj, ezek jó kérdések. :)))

Műanyag alátét lemez: a biztosítóberendezés helyes működéséhez szükséges: egyfajta járműérzékelési mód az, hogy a két sínszálra feszültséget kapcsolnak, és közöttük mérik az áramot: ha az áram megnő, akkor a két sínszál közötti ellenállás lecsökkent, ami az is jelentheti, hogy egy jármű fém tengelye (és fém kerekei) rövidre zárták. Ha a síncsavar leér a keresztalj aljáig, vagy a talaj, zúzottkő hiányában a sín talpáig, akkor a két sínszál közötti ellenállás a nélkül csökkenne le, hogy oda jármű kerülne, ami adott esetben komoly forgalomszervezési anomáliákat von maga után, tehát mindenképpen indokolt a megfelelő áramviszony és a így a megfelelő ellenállás-viszony fenntartása, hogy a foglalt/szabad fogalmak egyértelműen jelölve lehessenek. (És egy túlnyúló síncsavart igen genya dolog lehet megkeresni mondjuk egy 1400 méter hosszú térközszakaszon. :( )
Szerencsére ennek egyre kisebb a jelentősége: régen azért kellett pályát szabályozni, hogy a szigeteltsín vevőjelfogók megbízhatóbban működjenek, a pályások még prímán elmentek rajta; mára már fordult a világ: a pályások előbb hozzányúlnak, minthogy a biztber. ezt igényelné. :))
Előzmény: Rbatka (2887)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.10 0 0 2887

Húúha :-)

Köszönöm a válaszokat.

1. Ha jól értelmezem akkor a kisebb tengelyterhelésű vonalakon az ikeraljas illesztés a jobb, a nyagyobb terhelésű vonalakon meg a lengő?

 

2. Akkor ha jól sejtem van szöges hevederből négylyukú, másnéven 600-as, és van ...., másnéven 900-as? És van szöges hevederből is 600-as, 900-as?Semmi több? :-)

És az összes többi lapos heveder, abból is van 2, 4 és 6 lyukú, ennek megfelelően x-es, 600-as és 900-as.

 

3. Kis heveder, nagy heveder: András, csak bűntudatot akartam benned ébreszteni :D :)

 

4. Újabb problémák vannak a világgal. :D

Most épp a kapcsolószerekről szeretném kicsit bővíteni ismereteimet.
A sínszegről szerintem nem kell sokat beszélni.
Nyíltlemezes leerősítés: mi a neve annak az lemeznek, ami a sín alatt van? Miért fúrnak rá 4. lukat, ha már van rajta 3. Vagy hogy is van ez?
Kell/Mikor kell alá műanyag lemez?
GEO: hogy hívják azt a leerősítést, ami a váltóknál van? Oda miért nem kell a V jelű csavar alá csavarbiztosító gyűrű? Egyáltalán mire jó az a pici csavar, bele sem ér szinte a talpfába/betonaljba. Hogy hívják azt, ha a sínszéken,  nem 2, nem is 4, hanem rögtön 8 csavar van? Dupla geó(szintén váltóknál látni)? A sínszék azon része, amin a sín ül :-) az mindig valamilyen dőlésszögben van, vagy van egyenes felületű is? Mire jó, hogy döntve van?

Kell/Mikor kell alá műanyag lemez?
Többi leerősítés: ezeken kívül még egy fajta leerősítésről van tudomásom, mégpedig az a bizonyos rugós vagy milyen. Viszont nem hozzáértőként azt mondom, hogy szerintem az nem is jobb a geó nál. Ez tévhit? Hiszek a szememnek, a kenygelek gyorsan rozsdásodnak. Ennek a leerősítésnek mi a rendes neve? Most olvasom: nem tán SKL-1...8 a nevük?

Ha jól látom, minden esetben tesznek alá műanyag lemezt.(?)


Van még ezeken kívül valamilyen leerősítés?

Törölt nick Creative Commons License 2008.06.10 0 0 2886
Még valami.

A "szöges heveder": olyan szögheveder, amelyiken a sínszegek helye ki van hagyva.

A "szögheveder": amelyiknek van alsó-, vagy alsó és felső SZÖGSZÁRA.

Ha valaki fel tudna tenni felső-szögszáras hevederről képet, megköszönném (olyan heveder, aminek nem csak lefelé, hanem felfelé is van "kinyúlása" azaz szögszára).
Előzmény: Rbatka (2878)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.10 0 0 2885
A kis és a nagy heveder nem hivatalos megnevezések. Kis heveder a 600-as, nagy hev a 900-as.
Előzmény: Rbatka (2882)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.10 0 0 2884
Fentről lefelé haladva:

1.kép: ilyen hevederhez ikeraljas sínillesztés dukált volna a szabvány szerint. Heveder neve: 600-as szögheveder. Vagy: négylyukú szögheveder.

2.kép: Szigetelt sínillesztés hevederei. Rá vannak ragasztva a sínre. Ide viszont lengő (tehát nem közvetlen egymás melletti aljak) aljelrendezés kellene.

3. kép előterében 600-as laposheveder látható, mögötte "fejjel lefelé" 600-as szögheveder.

4. kép: hajlított heveder. Valóban a hegesztés hibája miatt kell biztonságképpen.

5. képen is heveder látható: kétlyukú heveder.
Előzmény: Rbatka (2878)
DJ. Bakter Creative Commons License 2008.06.10 0 0 2883

A sínek végeinél a hevederek veszik át a sínek szerepét a függőleges teher felvételében. Itt viszont a dinamikus hatások miatt a terhelés nagyobb, a heveder inercianyomatéka mégis kisebb, így a sínvégek elverődnek, lehajlanak.

 

Az ikeraljas sínillesztés azért jobb, mert a sínvégek lehajlása kisebb, hiszen az ütközőnél kisebb a két felfekvési pont (két alj)  közötti távolság. Viszot hátránya, hogy az ikeraljak közötti kicsi vagy nulla távolság miatt nem lehet aláverni a Plasser géppel, így az ikeraljak sokszor "befordulnak" egymás felé, mert a szabályozáskor nem megy alájuk a zúzott kő.

A lengő sínillesztés esetén alá lehet verni az illesztés felől is, de itt a két felfekvési pont közötti távolság nagyobb, ezt a nagyobb áthidalást kell a nagyobb inercianyomatékú, és hosszabb (6 lyukú) szöghevederrel megoldani. Itt viszont a sínvégelverődés veszélye is nagyobb.

 

Az irodalom ismer széles aljat is (betonból és vasból is), amikor a két sínvég egy aljon kerül leerősítésre. Ennek hátránya a nagyon merev, rugalmatlan áthaladás, ami a dinamikus hatások növekedésével jár.

 

A magyar hevederes illesztésű pályák sajnos igen ramatyul néznek ki ilyen szempontból, mert sajnos ezek a vágányok karbantartást igényelnek (a nagy dinamikus hatás miatt), amit nem kapnak meg (rendszeres aláverés, illesztési aljak cseréje, kapcsolószerek és hevedercsavarok utánhúzása, esetleg sínvégfiatalítás). Megoldás lehetne a hézagnéküli pálya, de  a mellékvonali sín, alj, sínleerősítő kapcsolószerek minősége és kora, illletve több helyen a kissugarú ívek és az ágyazat hiánya miatt nem lehet megcsinálni.

Előzmény: Rbatka (2882)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.10 0 0 2882
Köszönöm a gyors választ. Olyan gyors volt, hogy még nem is tudtam az összes kérdésem feltenni.
Ikeraljas sínillesztés, lengő sínillesztés. Melyiket milyen esetben használják v. melyik jobb?

Azon a képen, amelyiken a szögheveder fordítva van, azon nem a szöghevedern volt a hangsúly, hanem az előtte lévőn. :-)

Amúgy én hallottam már kis és nagy hevederről is, valaki fényképet tenne be róla? :-)
Előzmény: DJ. Bakter (2881)
DJ. Bakter Creative Commons License 2008.06.10 0 0 2881

Az első egy szögheveder, azaz az inercianyomatéka (gyak. a hajlítással szembeni ellenállása) nagyobb, mint a 2. képen látható lapos hevederé.

 

A szöghevedert  lengő sínillesztésnél használják, ilyenkor az illesztésnél az aljtávolság majdnem akkora, mint a többi aljtávolság, csak kicsit kisebb.

A lapos hevedert az ikeraljas illesztésnél használják, ilyenkor az illesztési aljtávolság olyan kicsi, hogy az aljak gyak. egymás mellett vannak, mint a 2. képen.

 

Mindkét heveder lehet 4 vagy 6 lyukú.

 

A  3. képen is szögheveder van, csak nem tudták rendesen betenni, mert a sínleerősítések helyei nem egyeztek meg a szögheveder kivágásaival, így a sínek külső oldalain így is feltehető (a "szög" része felfelé van). Belső oldalon nem tehető így fel, mert beleakad a nyomkarima.

 

A 4. kép a varraterősítő, de nyilván ezt nem "gyárilag" építik be, csak akkor, amikor a varrat már majdnem tönkrement, még mielőtt teljesen keresztülrepedne. Azért olyan alakú, amilyen, hogy az AT hegesztés varratai odaférjenek.

 

Az 5. kép a kitérők csúcssínje és a közbenső rész sínjei közötti (ellenálláshegesztési) varraterősítő heveder.

Előzmény: Rbatka (2878)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.10 0 0 2880
Róluk van szó:

Előzmény: Rbatka (2875)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.10 0 0 2879
Így jobban megnézve a 4. mintha valami varraterősítés lenne, az 5. meg nem is heveder?
Előzmény: Rbatka (2878)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.10 0 0 2878
Van itt egy csomó heveder, csak nem tudom melyik milyen, meg miért jobb egyik a másiknál, és hol használják. Az első véleményem szerint szöges heveder, de többinek nevét sem tudom :-)
















































james 36 Creative Commons License 2008.06.10 0 0 2877


Ez itt egy fotó,
de itt van az előzőnél lemaradt "s" betű.
james 36 Creative Commons License 2008.06.10 0 0 2876







A sínekről annyi imerettel rendelkezem, hogy azokat is lehet fotózni,

Rbatka Creative Commons License 2008.06.09 0 0 2875
Kimentem megnézni, IE, IK, IV táblák voltak. Ezek szerint ív eleje, közepe, vége.
Előzmény: Rbatka (2872)
division by zero Creative Commons License 2008.06.09 0 0 2874
Rákos Hatvan felöli bejárata újra 80-as lett?
BakcsiMate Creative Commons License 2008.06.09 0 0 2873

A 3-as Fehér úti szakasza nem lágyvasbetétes (érdekes, hogy ez bizony hézagnélküli), és a 41-es vonalon is vegyesen vannak a lágyvas és az előfeszített aljak.

A Kőbányai útnak szerencsére már nem sok van hátra (szűk 3 hónap, szeptemberben átépül), viszont a Kolozsvári utca még meglesz egy jó darabig.

 

Van még lágyvas 34-es vágány:

- Kozma utcában, a 28-as végállomása és a Gránátos utca között, bár abban is van néhány előfeszített alj.

- a Bosnyák tér és Rákospatak között (üzemen kívül, egykori 44-es villamos)

 

A Mexikói úti használaton kívüli vágány (egykori 67-es villamos) is 34-es rendszerű, de az előfeszített aljakra van lekötve.

Előzmény: korpi41 (2863)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.08 0 0 2872
De nem csak IV volt hanem más is csak nem jut eszembe.

Amúgy a 48,3-as sín talpfán volt asszem, és a sín asszem Trinec volt. Egy megszűntetett PFT vágány.
Előzmény: Törölt nick (2871)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.08 0 0 2871
A sínre erősített lemez a római számmal:

Kitérő közbenső részében láttad, nem római szám volt, hanem ha jól emlékszem: "IV" azaz ív. Azt a helyet jelölte, ahol nyomtávot és fekszintet kellett mérnie a pmestewrnek. A legújabb szabály szerint viszont végig kell mérni a kitérőívet, és a legrosszabb értéket kell beírni a Kitérővizsgálati Könyvbe.

Kméten sztem a lágyvasbetétes aljakon nem 48,3-as hanem 42,8 ("I") sín van, legalább is én úgy emlékszek.
Előzmény: Rbatka (2866)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.08 0 0 2870
Köszönöm a kiegészítést.
És a villamos is olyan lassan cammog ezeken a vágányokon, vagy ott tiplizik az aljakat?
(a 90-es években még a sínek voltak kifúrkálva, ebbe csavarozták be a két sínszálat összekötő nyomtávtartó rudakat. A gányolás netovábbja.)
Előzmény: korpi41 (2863)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.07 0 0 2869
A BKV Figyelőn írták ,h van 5 km/h-s lassújel is az egyik vonalon Bp-n ez pedig évek óta megvan és olyan pályahiba, amit azonnal javítani kellene.
Állítólag Creative Commons License 2008.06.07 0 0 2868
Üdvözlet!
És ha jól emlékszem nem is régen van meg az pályahiba úgy 8-10 éve....
De úgy tűnik azon túl, hogy jó nagyot ugrik rajta a villamos egyebet nem okoz.
Előzmény: BakcsiMate (2853)
vignol Creative Commons License 2008.06.07 0 0 2867
Remélem sose és lesz még E sorozatú kocsi :-)
Előzmény: division by zero (2839)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.06 0 0 2866
Például Kecskemét állomás, bár ott inkább 48,3-as sínek vannak az ötvenes évekből. Tegnap voltam épp a PFT-telep körül. Sok érdekesség van ott*. Majd csinálok pár fotót.

*Pl. olyan sínre erősített lemez, amibe egy római szám belevágva. Nem láttam még ilyet, mi lehet ez?
Előzmény: Törölt nick (2861)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.06 0 0 2865
Vicc? Az. Csak sírni kell rajta :(

Chabee87, ezt megindokolhatnád a Megszűnő! topikban...
Előzmény: Törölt nick (2864)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.06 0 0 2864
Ha ez tovább folytatódik akkor tényleg meghal az a vonal. Most is mindig halállistán van, de ha ilyen lassú lesz, akkor tényleg nem utazik ott majd senki. 10 km/h az egy vicc, az csak kicsit gyorsabb mint a gyalogos tempó, biciklivel és futva meg simán le lehet előzni a vonatot. Egy élmény lehet egy ilyen vonaton ülni, az érzés, h nem halad az ember és még ltája is a vonatot előző legyeket és darazsakat.
Előzmény: Törölt nick (2861)
korpi41 Creative Commons License 2008.06.06 0 0 2863

BKV villamos:

41-es Budafok elágazás - Kamaraerdő (Kelenvölgyig csak a bal vágány)

3-as Fehér út

37-es Kolozsvár utca

28-as Kőbányai út

Előzmény: Törölt nick (2861)
division by zero Creative Commons License 2008.06.06 0 0 2862
Itt a közvetlen link a filmre. ezt mentsd le.
Utána valószínüleg szükséged lesz lejátszó programra, amivel meg tudod nézni: FLV Player
Előzmény: Törölt nick (2854)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.06 0 0 2861
Tudvalévő a szomorú hír, hogy a Szilvásvárad-Putnok vonal Kiskapud-Putnok szakaszán 10 km/óra sebességkorlátozás lett nemrég bevezetve.
A vasúti pálya ott: zkő ágyazat, 24 m-es "c" sínek, "B" jelű betonaljak.
"i" -ről 1948-ban építették át jelen vágányra. Bár pontosan nem tudom, de kizárásos alapon erős a gyanúm, hogy a lassújel indoklása: a betonalj-tiplik korhadása.

Most idézzük fel, hol találhatók az országban hasonló pályarészek:

1.: Lakitelek-Kunszentmárton (1952): ha nem avatkoznak be, itt is nagy baj lehet.
2.: Kecskemét-Lakitelek (1961-62): a helyi pft nagy erőkkel küzd a pályaromlás ellen: tiplizés, illesztésekben csere talpfára.
3.: Enying-Lepsény vonal kb fele (1962): 5 km/ó lassújel van rajta.
4.: Szőreg-Makó (1949-51): sok aljcsere és tiplizés volt arra, úgy hallottam, hogy fel lesz emelve 50-ről 60-ra. Úgy legyen.
5.: Mezőhegyes-Kétegyháza (1953-56): cseréje megkezdődött 48-as és 54-es vág-ra, de csak kb a vonal negyede készült el. A "c" vágányba a pft LM betonaljat húz be, 48-as alátétlemezekkel. De még ez is jobb, mint az ócska B aljak.

Ha valamelyikőtök tud még ezeken kívül "c" vágányt lágyvasbetétes betonaljon, megköszönném, ha közölné.
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.06 0 0 2860
Nem adják ám azt a kisiklást olyan könnyen!
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2859)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.06.06 0 0 2859
Hogy nem esik le a sínről a vonat?
Előzmény: division by zero (2852)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.06 0 0 2858
Nincs messze a két objektum: még a lapistói kiskockásig sem kell elmenni.
Első téma a fenti szelvényben: jobb sínszál, belső oldal.
Második: bal sínszál, belső oldal.
(csak hogy ne kelljen félóráig keresgélni)
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2855)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.06 0 0 2857
Olyan is volt a hetvenes évek végén, hogy az egyik 300 m-es sugarú ívből külső sínszálból kitört egy kb 30 cm-es darab, de nem tudott kiesni, mert a meleg miatt be volt szorulva.
A vonaton utazó, félálomban lévő előmunkás a hangeffektre felugrott a Bx kocsiban: SÍNTÖRÉS!
A következő megállóban leszállt, és visszagyalogolva megállapította, hogy igaza volt.

Ha mindez hűvösebb időben történik, az árok megtelik MD-szerelvénnyel.

Én is találtam már csúnya síntörést: Bzx-ben utaztam, panorámaablaknál. Elbambultam a táj szemlélésében és a gondolataimban, egyszercsak az egyik kattanás nem olyan volt, mint a többi. Láttam, hogy síntörésen haladtunk át. A sín a hevedertől kb 1 m-re tört el, és 5 cm-es magasságkülönbségen ugrattunk át.
Visszaútban mondtam a tényállást a mozdonyvezetőnek: a törés előtt leszálltam, ő meg áthaladt lépésben. Folyamatosan figyeltem, ha szükséges, azonnal le tudjam inteni a menetet.
Utána kivittük az öreg ILO sínfúrógépet és felhevedeztük a törést.
Fotók is vannak, de nem teszem fel őket.
Előzmény: division by zero (2856)
division by zero Creative Commons License 2008.06.06 0 0 2856
"a 12 cm-es hézagon ugrált a Gokart a 20 kocsival."
Ez lett volna a következő kérdésem, hogy a való életben milyen ehhez hasonló fordult elő?
Előzmény: Törölt nick (2854)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.06.06 0 0 2855
No ezt a két dolgot majd a jövő héten dokumnetálom fényklépekkel.
Előzmény: Törölt nick (2851)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.06 0 0 2854
KÖSZI A LINKET!

Nagyon élvezetes 7 perc volt!
(hogyan tudnám lementeni? Számítógépes analfabéta vagyok)

Megjegyzéseim:
a film első epizódját nálunk is le lehetett volna forgatni 2001-ben, amikor szétszakadt a hevederkötés és a 12 cm-es hézagon ugrált a Gokart a 20 kocsival.
A film többi részét meg néhány szünetelő vonalunkon lehetne újraforgatni, ahol vannak 1,5-2 m-es folytonossági hiányok.
Előzmény: division by zero (2852)
BakcsiMate Creative Commons License 2008.06.06 0 0 2853
Bécsi út, Szépvölgyi úttól északra kb 50 méterrel.
Előzmény: SÜNÖCSKe (2848)
division by zero Creative Commons License 2008.06.05 0 0 2852
Ez volt már itt? Kicsit durva...
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.05 0 0 2851
A jó pap is holtig tanul:

Ma gyalogbejárást végeztem Pusztatemplom-Szentes között, és két érdekességet is felfedeztem:
353-as szelvényben lőtt sín (két lövedék nyoma a sínfej oldalán és a gerincen) 1910-es évekbeli évj.
355-ös szelvényben 1894-es "I" sín (ezt a síntípust pont azévtől gyártották, tehát primőr áru).
sincsavar 1.1 Creative Commons License 2008.06.04 0 0 2850
Kismaros kisvasút végállomás verőcei vége, a hetvenes vonal hídja alatt. Ezen a részen szerntem még egész tűrhető a pálya.
Előzmény: Törölt nick (2849)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.04 0 0 2849
Mi ez és hol?
Előzmény: Törölt nick (2846)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.06.04 0 0 2848
Kolozsvár út / Erzsébet királyné útja?
Előzmény: BakcsiMate (2847)
BakcsiMate Creative Commons License 2008.06.04 0 0 2847
Panelvályú helyett...
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.02 0 0 2845
(mail ment)
Előzmény: tamasi 48.-49. (2843)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.05.31 0 0 2844
ez csak nekem okozott fizikai fájdalmat?:o
Előzmény: Törölt nick (2840)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2008.05.30 0 0 2843
El tudnád küldeni nekem azt a képet? A mail címem tudod...! Köszönöm!
Előzmény: Törölt nick (2833)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.05.30 0 0 2842

Jó!!!

A kép "érdekességéböl" semmit nem von le a jó beállítás. (Viszont igy nehéz kivenni milyen a felépítmény- 9- 10 m es sínek, szeggel és annak helyével az aljakon?)

Zuzalékolóbol is érdekes a látvány egynémely hazai vasúton. :-(

Előzmény: Törölt nick (2840)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.30 0 0 2841
Ez a durva, nem a ráspoly!
Itt nem csak irány- és fekszinthibás a pálya, hanem tele van korhadt aljakkal is.
És még csak nem is a Dél-Alföldön készült a fotó.
(köszi a linket)
Előzmény: Törölt nick (2840)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.30 0 0 2840
division by zero Creative Commons License 2008.05.30 0 0 2839
Akkor már csak az a kérdés, hogy az iparvágány útátjáró jelzőtábláit melyik évszázadban fogják leszedni?
Előzmény: vignol (2836)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.05.29 0 0 2838
Bizonytalan vagyok de talán nem. (futtában láttam csak.)
Előzmény: vignol (2837)
vignol Creative Commons License 2008.05.29 0 0 2837
Véletlenül nem vastag a sin gerince? Mert akkor vassín és gyakori sinhiba volt a vassineknek a képenlátható fej szétvállás, darabos anyag levállás, szétlapulás.
Előzmény: Lee kapitány (2774)
vignol Creative Commons License 2008.05.29 0 0 2836
A forditó korong talán még megvan, de talpfa rakás van rajta. Ahozzávezető sinek 1870 es évekbeli voltak, sínszeges leerősítéssel több aljon még alátétlemez sem volt. Csak a főpályamester felbontatta és ocskavas lett. Amúgy a vizafogói vonal kiágazó kitérője 48 IV gyökös átszelési volt, szintén Angyalföldön amit szintén szétvágtak.
Előzmény: division by zero (2766)
vignol Creative Commons License 2008.05.29 0 0 2835
Ez egy összefont kitérő. Szép példány.
Előzmény: civil (2788)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.28 0 0 2833
Az FMK-003 és a 163-as mérőkocsi egy és ugyanaz a jármű.
Két neve van.
Képet raktam fel róla a "TVG, UDJ,..." topikba kb 2 hete.
Előzmény: tamasi 48.-49. (2829)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.05.28 0 0 2832

B 54 XI jobb fcs-mcs ahogy a képen látszik. Ultrás abban az időben nem volt, a hiba kitérővizsgálatkor lett észlelve kb 6 héttel az eset elött. A "vicc" az egészbe hogy az alkatrész a helyszínre volt készítve, de a tervezett vg.zár + hegesztők elött 36 órával adta meg magát a ker. közép. :-(

Ez a repedés ebben a fajta alkatrészben elég gyakori, ennél hosszabb időt is ki szoktak birni.... persze 40 vagy esetleg 20 km/h lassúmenet mellett.

A kép csak illusztráció, egy másik kitérő látható rajta, de hasonló hibával.
Előzmény: Süldő (2831)
Süldő Creative Commons License 2008.05.28 0 0 2831
A kitörés elött volt valamilyen repedésvizsgálat? Vagy meglepetést okozott az eset.
Egy két infót tudsz mondani a kitérőről?
Előzmény: Lee kapitány (2808)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.05.28 0 0 2830
0323-ban pár hete a 13. közepe repedt, tegnap meg ugyanott az 5.-nek szintén...:-(
Előzmény: klapperes (2826)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2008.05.27 0 0 2829

Helló mindenkinek!

 

Olvastam a hozzászólásokat és kérdeznék tőletek FMK 003 - ról...!

 

Van valakinek fotója erről a pályamérő masináról? Megvan - e még ez a gép és ha igen hol lehet megtalálni?

 

Azért érdekelne, mert annakidején ez az FMK 003 mérte a 49 - es vasútvonalat és kíváncsi lennék rá hogy hogyan is nézhetett ki...! Az FMK 002 és FMK 004 között is óriási a különbség ( ha azokat veszem viszonyításképpen alapul)...

 

Szóval aki tud bármi infót vagy képet az FMK 003 kapcsán az kérem tegye be ide a topikba - vagy küldje el a publikus mail címemre!

 

Köszönöm a segítséget előre is!

 

Üdvözlettel: tamási 48. - 49.

Törölt nick Creative Commons License 2008.05.27 0 0 2828
A 163-ast még 1999-ben kivonták a forgalomból, jelenleg a Vasúttörténeti Park gyűjteményének része.

Gondolom, a fővonalon is rossz a helyzet. Bár a pálya jobb, mint a mellékvonalon (nem jó, csak jobb), de annyival több is rajta a forgalom.

Elkeseredve nem vagyok, a szakma iránti rajongásom ma is megvan.
Előzmény: fopalyamester (2825)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.27 0 0 2827
(zárójelben leírt gondolataidat nem egészen értettem. Kihúzták a lábad alól a talajt? Ezt vonalmegszüntetésként lehetne értelmezni, de olyan most nem volt)
Előzmény: kettős vágányút (2824)
klapperes Creative Commons License 2008.05.27 0 0 2826
Aaranyos... ;-)
Előzmény: Lee kapitány (2808)
fopalyamester Creative Commons License 2008.05.27 0 0 2825
Ismerem a helyzetet, gondolom a kezelők is morognak, nem szeretik az ilyen vágányt, meg persze féltik a szerkezetet!
Fővonalat, átmenőt a 004 vagy a 007 méri.
A 163-as mérőkocsit már régen nem láttam, nem is biztos, hogy működik.

Igen a pille könnyű és nem szereti az ilyen helyeket, már pedig az állomási vágányok az eszetlen murva terítés miatt, többnyire fel vannak töltődve.

Ne keseredj el, semmivel nem jobb a fővonali sem!
Előzmény: Törölt nick (2822)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.05.26 0 0 2824

Köszönöm szépen a leírást!

 

Jártam már a vonaladon, tudom, hogy nem egy leányálom.....

(És rákészülök erre én is lelkileg, ugyanis az imént rántották ki a lábam alól a talajt - Isten hozott a valódi világban......mindegy, nem részletezem :S)

Előzmény: Törölt nick (2823)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.26 0 0 2823
Haha, én is ifjabb korosztály vagyok, még csak 33 éves.
De 100 évesnek érzem magam, egyidősnek a vasútvonalammal, hiszen még alkalmazzuk az összes régi technológiát:
- kézi vágányszabályozás,
- kézi kaszálás
- kézi sínfúrás, racsnissal,
- sínszeg leverés
- sínvándorlással való bajlódás,
- bányakavics ágyazat,
- 9 m-es "i" felép,
- mindenféle szedett-vedett "c" és "I" vágányok, ahány annyiféle régi kapcsolószer, klf hevederek (pl sínszeges lemez, vagy csavaros, de vízszintes lemez, szeges heveder, stb).
- néhány éve még működött a kézi sínfűrészgépünk, és cigányfúrót is tekertem még.

És ezekkel a dolgokkal, problémákkal napi szinten kell foglalkozni. A Vasúttörténeti Park kihelyezett tagozata lehetnénk.

Nos, lássuk:
a vágánymérésnek a legrégebbi módszere a kézi mérés, melynél alapszabály, hogy két mérés közt 6 m-nél kisebb távolság nem lehet, és minden ütközőt mérni kell.
Egy-egy mérés nyomtávmérésből és túlemelésmérésből áll.
Klasszikus 24 m-es mező mérése a következő helyeken: ütköző, kisközép, nagyközép, kisközép, köv mező ütközője, és így tovább...
Nyilván a 9 m-esé: ütköző, nagyközép, ütköző. Ilyenkor cumi van, mert 4,5 méterenként mérni kell.
Az így bemért vágányok íves részeit húrozni kell: kézi ívmagasságmérést kell végezni (gondolhatjátok, milyen élvezetes munka az elszáradt gazban...mindig akad a madzag valahol).

Hát, meg kell dolgozni azért a 110 nettóért rendesen.
Előzmény: kettős vágányút (2816)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.26 0 0 2822
Nálunk az Amsler a nyíltvonalat méri! Képzelheted, milyen semmitérő grafikonja van a 9 m-es "i" sínen. Úgy pattog rajta (a jellemzékek is persze) mint a labda.
A fővonalunkat a 004-es méri.
Régen jobb volt a helyzet: az Amsler mérte az állomási fővágányokat, a 003-as a mellékvonalat, a 004-es meg a fővonalat.

Hiába volna jó a Pille: a vágányok ki sem látszanak a gazból, ráadásul olyan nagy a sín külső oldalkán a (salak, kavics) feltöltődés, hogy a Pille csak ugrálna rajta.

Mellékvonali sors.
Előzmény: fopalyamester (2817)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.05.25 0 0 2821
Úgy látszik, őnagysága "olvasta a könyvet", és tökéletesen tudta, hogy hogyan kell elrohadnia :p
Előzmény: Törölt nick (2820)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.05.25 0 0 2819
Na ez engem is érdekelne :)
Előzmény: kettős vágányút (2816)
Infós Creative Commons License 2008.05.24 0 0 2818
Én is, én is! :)))
Előzmény: kettős vágányút (2816)
fopalyamester Creative Commons License 2008.05.24 0 0 2817
Megmondom őszintén, nem irigyellek, mi már csak végső esetben az iparban használtuk ezt a módszert. Utóbbi években Amsler méri a vonatfogadó, megelőző és mellék vágányokat!
A Pillének pedig meg lehet rendelni a javítását, KFV kft. egész jól meg szokta csinálni.
Előzmény: Törölt nick (2815)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.05.24 0 0 2816
Elmeséled az ifjabbaknak, mi van a mondóka mögött? :)
Előzmény: Törölt nick (2815)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.24 0 0 2815
Az "ütköző..." mondóka szerint mérem a vágányt jelenleg is, mert a Pillénk totálkáros (30 éves!), és a vágány is szar.
Kaiserrel nem mértem, csak láttam olyat, na meg a kollégák elmondásai alapján tudom, milyen volt.
Előzmény: fopalyamester (2814)
fopalyamester Creative Commons License 2008.05.24 0 0 2814
"ütköző-kisközép-nagyközép-kisközép-ütköző" mondóka.

Ez jó kis mondóka, én már majdnem elfelejtettem, pedig nagyon sokat csináltuk!
Nem tudom, emlékszel e még a Kaiser féle vágánymérőre, a pille megjelenése előtt használtuk.
Az elment majdnem mindenhol, csak a nagy (1480-90 mm körúli) nyomtávot nem viselte, mert közé esett. Nem szakította folyton a papírt, viszont, nem mért síktorzulást.
Dög nehéz volt, 3-4 emberrel mértünk.
Előzmény: Törölt nick (2806)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.24 0 0 2813
Lehet, hogy így van.
Én az infóimat a D.54-esből szedtem.
Előzmény: kettős vágányút (2809)
yxcvbnmaa Creative Commons License 2008.05.24 0 0 2812
Keress meg mailben, lehet hogy tudok segíteni. Van pár elektromos doksim a témában. yxcvbnmaa kukacka freemail pont hu
Előzmény: kettős vágányút (2811)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.05.23 0 0 2811
Én ezt igazából azért kérdeztem, mert van itt nekem 8 azaz nyolc darab vizgakérdésem a témában, és mivel arról az óráról távolmaradtam, írásos jegyzet meg szerény, ezért mérsékelten tudok a témához szólni, össze kellene szedni a válaszokat. És azért 8 tétel a 64-ből, az nem elhanyagolható. . . . .
Előzmény: kettős vágányút (2797)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.05.23 0 0 2810
off: repült feléd egy levélke:)
Előzmény: Lee kapitány (2808)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.05.23 0 0 2809
ööö...lunker az nem a beszívódási üregek miatt van(, amit illik levágni a sín végéről az acélműben)?
Előzmény: Törölt nick (2805)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.05.23 0 0 2808
Ez viszont igazán durva (Típushiba).
Előzmény: Lee kapitány (2807)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.05.23 0 0 2807
Nem.(A felső felén nem láttam feliratot.) Korlátként van alkalmazva Szakály-Högyész állomáson.
Előzmény: Törölt nick (2805)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.23 0 0 2806
Másik nagy hátránya a TrackScan-nek, hogy gazos pályán nehézkes az alkalmazása, ott továbbra is a Pille marad (bár az sem szereti a gazt) vagy az "ütköző-kisközép-nagyközép-kisközép-ütköző" mondóka.
Előzmény: fopalyamester (2804)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.23 0 0 2805
A hiba neve LUNKER.
(hengerléskor belekerült szennyező anyag miatt).
A sín feliratát nem tudod véletlenül?
Előzmény: Lee kapitány (2774)
fopalyamester Creative Commons License 2008.05.23 0 0 2804
Nem tudom, hogy becézik magyarul, de végül is a PILLE vg. mérő utóda.
Mértünk már vele, de nem igazán nyerte el e tetszésem, mert szerintem egy elavult monitoron kell az adatokat betáplálni és főleg napsütésben szinte semmit nem látni rajta!
Előzmény: Süldő (2803)
Süldő Creative Commons License 2008.05.23 0 0 2803
Köszi! Megelzőted a kérdésemet. Nevét is akartam írni a képhez, de már elfelejtettem. Ha jól emlékszem ezt a Metalelektro forgalmazta. Valami magyarabb neve is volt neki, ezt sem tudom sajna. Ha ezt is tudod, akkor közöld légyszi!
Előzmény: fopalyamester (2802)
fopalyamester Creative Commons License 2008.05.23 0 0 2802
Bocs, hogy beleavatkozom, de így nevezik a készüléket:
TrackScan ME 3.0

Vágánygeometriai mérőkészülék elektromechanikai mérőrendszerrel és számítógépes feldolgozással
Süldő Creative Commons License 2008.05.23 0 0 2801
Találtam egy képet az ilyen feladatomról!

Előzmény: Lee kapitány (2798)
Süldő Creative Commons License 2008.05.23 0 0 2800
Korábbi munkahelyemnek volt egy ilyen készüléke. Nagy vágányzár vége elött többnyire engem küldtek navigálni a helyismerettel nem rendelkező kolléga mellé!
Előzmény: Lee kapitány (2798)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2008.05.23 0 0 2799

Ilyennel mi is találkoztunk gyakorlaton.... Egyszer.

 

Kihozták, összerakták, megmondták az árát, és közölték, hogy lemerült az akksi, úgyhogy érjük be ennyivel. :P

Előzmény: Lee kapitány (2798)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.05.22 0 0 2798
Az nem egyenlő a pm. mozdonybeutazáskori fenekével? :-)
Előzmény: kettős vágányút (2797)
kettős vágányút Creative Commons License 2008.05.22 0 0 2797
Ért itt valaki a vasúti pályadiagnosztikához?
Süldő Creative Commons License 2008.05.22 0 0 2796
Kössz! Megkaptam!
Előzmény: civil (2795)
civil Creative Commons License 2008.05.22 0 0 2795
Elküldtem kisebb méretben, talán átmegy.
A gyártóról fogalmam sincs, hogy tapasztalt-e már ilyet, most értesítik a Vamav-ot, kijönnek, megnézik.
Előzmény: Süldő (2794)
Süldő Creative Commons License 2008.05.22 0 0 2794
Sajonos nem érkezett meg!
Ilyen sínhibát most tapasztalt először a gyártó?


Előzmény: civil (2793)
civil Creative Commons License 2008.05.22 0 0 2793
mail ment, jó nagy.
Előzmény: Süldő (2792)
Süldő Creative Commons License 2008.05.22 0 0 2792
Van még fotód erről? Kiváncsi vagyok rá más irányból is.
Előzmény: civil (2791)
civil Creative Commons License 2008.05.22 0 0 2791
Az. A totál egybeöntött fajta. B60/XI.
Előzmény: Süldő (2790)
Süldő Creative Commons License 2008.05.22 0 0 2790
Ez milyen kialakításu keresztezési középrész? Vízszintes csavar nélküli, egy tagból álló?
Előzmény: civil (2787)
civil Creative Commons License 2008.05.22 0 0 2789
Úgy látszik, Tétényi út megállóhelyen bőven lesz lehetőség tolatási mozgásokra... :)
civil Creative Commons License 2008.05.22 0 0 2788
Fura kitérők:
Először egy fonódott, remélem kivehető.
A második egy sima kitérő állítóműve.
A harmadik egy hegyesszögű keresztezés.




civil Creative Commons License 2008.05.22 0 0 2787
Tiszatenyő:


Egy hónapja megy rajta a forgalom. Gyári hibára gyanakodnak.
kettős vágányút Creative Commons License 2008.05.21 0 0 2786
címem megtalálható :)
Előzmény: Lee kapitány (2785)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!