szerintem megéri a felárat, mert az elsőszerelt gyári alkatrésznek párja nincs
viszont, ez csak akkor igaz ha a km. valós és bizonyítható, minden pletykát félre téve tökéletesen meg lehet tekerni ezeket kideríthetetlenül, mármint kiolvasathatlanul. de sokkal fontosabb az hogy hogy bántak az autóval rendesen volt e szervizelve mint az hogy 80-120ezer a km, mert állapotot veszünk nem km óra állást vagy évjáratot
Neked tuti verseny gép lenne az 1.6, fogyiban is jó.
Szerintem nem ártana téli gumi, ha még sokáig akarsz örülni az autódnak :-) Egy kis koccanással is nagyobb károd lesz, mint 4 használt, jó állapotú gumi, ha nem akarsz újra beruházni.
Általában az ABS a gyújtás ráadásakor végez egy öntesztet ha minden rendben akkor kialszik az ABS figyelmeztető lámpa. Ha gondja van akkor világít folyamatosan ilyenkor kikell olvasni vmi. hibakódolvasóval ami általában megmondja merre keresd a hibát. Előfordul hogy csak menetközben jelentkezik a hiba ilyenkor szintén menetközben a műszerrel figyelni kell a 4 kerék sebességet a járműsebességet és még 1001 dolgot. Ha nem világít az ABS lámpás akkor nagy valószínűséggel minden rendben nálad. Nekem volt már kivállasodott féktárcsánál olyan jelenség hogy rögtön blokkolt 1 kerék és csak ott dolgozott az ABS és az meg is csúszott ha kb. 10 Km/h közelébe került a sebesség.
Ma eljutottam ismerősömhöz, akinél van akna, alámentem a gépnek. Az első kerekeknél a jeladót egy 10-es csavar fogja, fellazítottam de gyk képtelen voltam megmozdítani a cuccot, persze nem is feszegettem nagyon, mert ahogy nézem egy műanyag vacak. Hátul az érzékelő egy imbuszcsavarral van rögzítve de úgy, hogy le kell szeni a vénistent is hozzá, hogy hozzáférjek, takarja a vékony takarólemez ami kiszedéshez szét kell húzni kb. mindent a féktárcsát is beleértve ha jól silabizáltam a látottakat. Nem kezdtem neki.
Viszont én sem elöl sem hátul nem látok semmi állítási lehetőséget, szerintem mind a két érzékelő csak egy pozícióban rögzíthető fel. Elöl ugye a fogazás a tányér síkján van, alátéttel attól csak távolítani tudnám az érzékelőt ha egyáltalán le tudom bágerolni. Hátul a fogazás a tárcsa élén van, itt én is olyan 1-1.5mm hézagot láttam, de ahogy írtam elég hozzáférhetetlen helyen van az egész, és nem láttam semmi lehetőséget a mozgatásra.
Javítson ki bárki ha tévedek, és mégis van valami jó megoldás.
Ha segít, ez ráncfelvarrott 1.6-os, elöl-hátul tárcsafék.
Amit megpróbálok viszont mert nem annyira macera, befújom kontaktsprével a csatlakozóját, hátha az segít, csak speciel senkinél nem volt úgyhogy előbb vennem kell :)
Szerintem többel ment a kocsi mint 3-5 km/h. Annyit jelent a csúszás, hogy amikor az út szélén meg akartam álni, fékeztem (nyári gumi :)) és a sáros földön a jobb hátsó csúszott. Jeladót kellene megnézni vagy mi?
Megoldódott az alapjárat ingadozás! Nagy az öröm :D Tényleg a pillangó szelep volt a ludas.Olyan retkes volt, tiszta korom meg ilyesmi. Kitakarítani, és máris olyan mint a DOXA :)
Köszi mindenkinek aki segített!!
Más: van a hátsó kerekeknél is ABS? Mert mintha csúsztak volna a kerekek. Legalább is a jobb hátsó. Valkinek valami ötlete?
Sziasztok olvasom itt a hdi -knél turbónál szürő takarítást ? Homályositsatok fel ha lehet , ill hogy az esetben kell -e tömitést venem ne akkor lepődjek meg köszi . esetleg más ami nagyon szutykos lehet ? Előre is köszi!
nekem a hűtővízjeladó még garanciálisan ment tönkre. A mutató maxon, STOP, meg minden. Gyújtás után jó volt, de 5 km-en belül jelentkezett újra. Még gariban kicserélve, azóta jó.
igen ez az a barna, felénk 14700 ft, kell cikkszám vagy kikeresik az unixban, igazából nincs hozzá másmilyen, meg az egész autóban is csak egy db.van nem lehet összekeverni
Nekem ugyan ez van, hónapok óta. Hol jobban hol kevésbé jelentkezik. Egy kis gázfröccs után elmúlik.
Ha megtaláltad a megoldást, oszd meg velünk is.
Más.
Többször előfordult az a jelenség, hogy a kocsi magas hűtővízhőmérsékletre panaszkodva kérte, hogy azonnal álljak meg. A vízhőmérséklet jelző is ki volt akadva. Először minden KRESZ szabályt félretéve rongyoltam a patkára, de rájöttem, hogy egy gyújtás le, gyújtás fel is megoldja a gondot, mert utána egyből jó a mutató is. Mi lehet a gond? Mert a vízhőmérséklet az normális volt végig, mert akkor egy gyújtás le-fel nem oldotta volna meg a problémát.
... ha esetleg váltanék egy 1.6 HDI-re, a 110 LE-re (esetleg 308-ba szerelve, bár gondolom ez mindegy), akkor 120 ezer km körülivel érdemes kezdeni? Hogy alakulnak a típus karbantartásai e fölött? Megéri 300-400 ezer Ft felárat az hogy 70-80 ezr km van csak benne?