Nekem is volt már több ilyen vásárlásom, ahol második lettem és jött az eladó ajánlata, hogy megvehetem a terméket. Éltem is a lehetőséggel mindig. Viszont ezek mind régi partnereim voltak, akiktől évek őta vásárolok.
Azt gondolom, először vettél ettől az eladótól, nem datálódik régre a kapcsolatotok. Ügyeskedők is vannak, türelmetlen eladó is akad. Lehet, hogy ilyennel futottál össze. Függetlenül attól, hogy ő power seller.
Így más megvilágításba került kicsit a dolog. Érthető, hogy vissza akarja vonatni a claimet, mert neki az kellemetlen. Mindentől függetlenül az az érzésem, hogy nem voltatok teljes szinkronban. Ez lehet a tanulsága a dolognak.
USA-ból ebay-en keresztül szeretnék egy napszemüveget rendelni. Értéke kb 100 USD +26 USD a szállítási költség. Kell erre Vámot, vagy ÁFÁ-t fizetnem? Ha igen, akkor hány %-ot? Az ebay-en USPS a kiválasztható szállító. Ezzel vajon házhoz jön a csomagom? Vagy valami vámraktárba?
Köszi én is okulni igyekszem belőle és helyrehozni ha lehet .
Kérdeztem a postázás kapcsán a könyvelt küldeményt- ő azt válaszolta, hogy ad számot- na erre nem tértem ki hogy milyet is. A vásárlás úgy történt, hogy régóta vadásztam valamire, és mindig pár cenntel rámlicitáltak, , most is igy történt, de röviddel a lejárat után küldött az eladó egy rövid határidejű second chanse offert, amit rövid gondolkodás után elfogadtam és utána rögtön ki is fizettem a paypallel. ( előző nap is vettem valamit ) eltelt kb 3 hét, a másik csomag már kb egy hete megjött, rákérdeztem az eladóra, hogy mi is a helyzet. Mondta, hogy utána kérdez, ez volt úgy a 4. hét elején. Irtam neki, hogy ok, de a következő héten elutazom. Na erre lecseszett, hogy osszam be jobban az időmet ha csomagot várok:(
Ezt követően, hogy ki ne csússzak a határidőből elindítottam a paypalnél claimot ekkor már eltelt bőven az 1 hónap. Szép sorban kitöltöttem a rublikákat, bejelöltem, hogy nem érkezett meg , mikor történt a fizetés meg iylesmik.
Erre megint kioktatott, hogy azonnal vonjam vissza, mert ő power seller meg stb. Ezt a paypalos dolgot ugy értelmeztem, hogy ha az eladó nem ismeri el , hogy nem kaptam meg, akkor nincs lové. De hát hogy bizonyitsam be hogy nem jött meg?
Na ezt követően léptem a bank felé is- amit ezek szerint nem keleltt volna:((
Közben mint mondtam beszéltem a posta kézbesítési csoportjával ahol a szabim alatt figyelték a csomagot, fel is hivtak, hogy sajna semmi.
Bár nem engem kérdeztél, de elmondom a meglátásom. Esetleg mégiscsak jól jön majd máskor vagy másoknak.
amit én úgy értelmeztem, hogy könyvelt küldemény -registered -, de mint kiderült nem...
Ez volt az első hiba. Nem kell sietni a fizetéssel, van rá idő. A szállítást mindkét fél számára egyértelműen kell tisztázni! Bizonyára nyelvi vagy egyéb okok miatt roszul értelmezted amit írt. Sajnálatos.
a paypal oldalra irányított, ott elindítottam a folyamatot, erre viszont nem válaszolt semmit
Ezt a panaszbejelentést (claim) a vásárlást követő 45 napon belül kell megindítani, ha szükséges! Mennyit vártál, mikor indítottad el a claimet? Furcsa, hogy nem kaptál rá semmiféle választ néhány napon belül. Ezt nem értem. A PayPal végzi a dolgát, s kifizeti a károd 500 Euróig. Azután majd behajtja az eladón, az már az ő gondja. Persze a kártérítéshez a claim indításakor meg kell adni szép sorban minden szükséges adatot! Vajon megcsináltad végig a lépéseket? Vissza tudod követni a történteket, ott van minden a gépeden. Ki milyen régi motoros, nem érdekes. Ilyen értelemben egyenrangú vagy az eladóval.
azt kellen bebizonyitanom, hogy nem érkezett meg. Ezt hogyan?
Az előbb leírt lépésekkel igazolod a fizetés megtörténtét. A claim során előbb be kell írnod a panaszod, hogy nem kaptad meg a kifizetett árut. Majd automatikusan kéri a rendszer az átutalás banki adatait. Ha végig csináltad, bizonyára láttad, mit küldöl el. Gyanítom, itt is porszem került a rendszerbe. :(
a bankkártya reklamációban visszakaptam a pénzt
Ezt a lépést egyáltalán nem kellett volna megtenned! Megértem, hogy mielőbb látni szeretted volna legalább a pénzed, de a claimet már elindítottad, s ha helyesen csináltad, akkor onnan jött volna vissza az utalás. De ha már visszakaptad a pénzt a banktól, akkor le kellett volna zárnod a claimet, s ezzel az ügynek vége lett volna.
Ne vedd zokon, a leírtakat! Végigjártál egy iskolát. Legközelebb már körültekintőbb leszel.
A psotázásra irt idő saját tapasztalat?? mert elég megdöbbentő, legalább is számomra. a postázási időre ő irt 7-21 napot, ami még munkanapban is bőven letelt:(
eddigi tapasztalatok alapján euból 3-4-5 munkanap, de volt már 2 is, Japán 5 nap, Usa is max két hét még a vámmal együtt is.
A kettős reklamációt vissza lehet még csinálni? a paypalnél ott álltam meg, hogy ha bezárom a dispute consolt akkor nem nyitható meg újra!
Köszi, de nagyon tömöritve irtam le a történetet. Szóval ő ajánlotta a szállítási költséget amit én úgy értelmeztem, hogy könyvelt küldemény -registered -, de mint kiderült nem, csak egy vámszáma van, amit a manyagr posta nem keres. kb - 3 és fél hét után jeleztem, hogy nem érkezett meg a csomag . ( Egy másik ugyanekkori küldemény már rég megérkezett - más eladótól- ez regisztrált volt.)
Ekkor megnéztem az ebayen, hogy mit lehet csinálni és a paypal oldalra irányított, ott elindítottam a folyamatot, erre viszont nem válaszolt semmit. Közben folyamatosan kerestem a postát, de sajna mai napig semmi. a paypalos elég érdekes számomra mert csak akkor ad lóvét ha az eladó elismeri ill ők majd eldöntik hogy kinek van igaza. Namármost van 15 visszajelzésem az amcsi eladónak 2500, valszeg kinek lesz igaza? Ugyanis azt kellen bebizonyitanom, hogy nem érkezett meg. Ezt hogyan? Azt tudom igazolni, hogy fizettem, nála megjelent, ő tud mutatni egy pénztárblokkot a postáról amit annyi szerepel, hogy 6.9 Usd és Hungary.
Lehet hogy náhány dolgot elcsesztem, nem vitatom, de ő sem volt túl szívélyes és pozitiv a dologban.
Tehát az hogy a bankkártya reklamációban visszakaptam a pénzt akkor az rosszpont részemről?
Már 4. napja nem hajlandó válaszolni a kötsög power seller az emailjeimre. Combined shippinget akarok megbeszélni vele. De rám se bagózik, én meg addig nem fizetek amig életjelet nem ad. Tényleg lehet már nem is él?
Veled is hasonlóképpen gondolkodom ez ügyben. Függetlenül attól, hogy én nem ismerem pontosan a bankkártyás pénzvisszaigénylés folyamatát, hisz szerencsére még nem volt rá szükségem.
De ugyanezt vallom. Nem kellett volna a bankhoz fordulnia! Márcsak azért sem, mert mint írod, az USA-ból sokkal hosszabb szállítási idő is elképzelhető.
Hozzám az állandó partnereimtől 2-3 hét alatt jönnek meg a küldemények. De ezek mind kereskedők. Ha magánembertől veszek ezt-azt, bizony volt már sokhetes útja a csomagnak. Sajnos a magyar ebay-ezők egy részsze nincs kellő türelemmel és egyáltalán nem toleráns a partnerrel, szállító cégekkel stb.
Elég lenne a kezdő internetes vásárlóknak ebből a topicból pár oldalt átfutniuk a vásárlás előtt, s néhányan nagyon sok kellemetlenségtől óvnák meg magukat!
Egy normál postai küldemény még Európán belül is utazhat 3-4 hétig, Amerikából pedig akár 2-3 hónapig is, szóval 3-4 hét után hiba reklamációt indítani (egyszerűen rosszindulatúság az eladóval szemben, az ilyen vevőket senki nem szereti). Ha sürgős akkor kérd futárszolgálattal. Ha nem ajánlott, akkor nincs miért rajta legyen a neved a feladóvevényen (a Magyar Posta még feladóvevényt sem ad hasonló küldeményekre).
A kettős reklamáció pedig nemcsak erkölcsileg helytelen, hanem ellenkezik az általad is elfogadott PayPal User Agreement 13.16 b. pontjával, miszerint vagy PayPal claim keretében kéred vissza a pénzed vagy bankkártyareklamációként (chargeback), de a kettő együtt nem indítható. Szóval nagyon gondold újra ki paraszt és hülye.
Bankkártyával fizetett és bankkártya reklamációt indított (chargeback), és ha jogosnak bizonyul a reklamáció, akkor visszakapja a pénzt, ha nem, akkor nem kap vissza semmit és kap egy párezer forintos büntetést (plusz visszaveszik a pénzt amennyiben úgy kérte hogy a reklamáció elején írják jóvá) ). Az egész folyamat több hétig tart, amíg a két bank és a kereskedő egymás közt egyeztetik a bizonylatokat. Bővebben lásd a bankok üzletszabályzatában.
A bankkártyaelfogadó cégnek belügye, hogy hogyan szerzi vissza a kereskedőtől a pénzét, de ha mégsem sikerülne, akkor a biztosításuk fedezi. A PayPal pl. megterhelheti a PayPal számlát, de ha ott nincs pénz, akkor amerikában próbálkozik a bankszámlával, vagy a hozzáadott bankkártyával. Lásd User agreement 4.5, 4.6
Sőt a gondolatmenetet továbbvive. A PayPal-os fizetésnél van lehetőség megjegyzést írni. Semmibe sem telik, mindig le fogom ezentúl írni kirészletezve. Így ha összehasonlítja, látja, hogy ugyanaz, de ha elakad, akkor ott egy támpont, hogy mi micsoda.
Egyformán gondolkodunk e kérdésben. Sokszor mások megbízásából vásárolok. Olyankor akár többször is felhívom az eladó figyelmét a pontos címzésre ugyanezen módon megadva az adatokat. Ezzel segíti az ember a másikat és csökken a kavarodás veszélye.
Erre is utaltam az előbb, amikor a kommunikáció hiányosságairól írtam. Nem annyiból áll az internetes vásárlás, hogy meglátunk valamit baromi olcsónak vélve, vagy nagyon akarva és hirtelen leütjük. Sokoldalú odafigyelést igényel. Ezt az alább bemásolt adatkérő levél is mutatja.
Soraimmal nem szeretnék senkit megbántani! Azoknak szól, akik ilyen elhamarkodott lépések után jónéhányszor itt kértek tanácsot az esetet követően.
Sőt nekem a csomagjaim szinte mindig úgy jönnek, hogy egyszerűen kinyomtatja a PayPal-on megadott címet, és ráragasztja. Így ha elírás lenne a címben, akkor az csak tőlem eredhetne, hisz ő csak nyomtatott.
Viszont mindig tanul az ember. Egy külföldinek nem mindig nyilvánvaló, ami nekünk, hogy mi a címben a város, mi az utca stb. Ezért ha külön arra kér, hogy mégegyszer egyeztessünk címet, akkor érdemes neki így írni: Name: **** Town: **** ZIP:**** Address:***** Country: ******
Így elég egyértelmű, főleg, ha szállítólevéllel küldi, ahol nem tudja alkalmazni a nyomtatós módszert. Én sem így csináltam eddig de a legutóbi francia csomagnál láttam, hogy város nem volt kitöltve, hanem a címhez bepréselve mindent. Persze itthon kisilabizálják, de mennyivel egyszerűbb így megírni. És ebben az esetben magamra is haragszom, mert a francia rákérdezett külön, mégsem így írtam, hanem ömlesztve: 23..., Duna...., stb. Pedig nem telt volna több munkámba megadni neki normálisan. De erre szokták mondani, hogy holtáig tanul az ember.
Feladó: customersupportteam.refw5327834t.nf@ebay.com Címzett: klub@internazionale.hu (pedig én a youme@internazionale.hu-ra vagyok reggelve, de minden internazionale.hu-ra végződőt megkapok.)
eBay Customer Support Team requests you to complete eBay user confirmation form. This procedure is obligatory for all users of eBay. Please click hyperlink below to access user confirmation form.
Szerintem a lényeget tusi74 már leírta. De két dolgot nem értek.
- Ha kifizetted és az eladó számlájára került a pénz (azt írtad, megkapta), akkor onnan senki nem hozza vissza! Hiába kéred a bankodat, ő nem hívhatja le.
Gondold csak végig fordítva a folyamatot! Milyen alapon vehetne le pénzt a számládról bárki is, ha arra nincs joga?
Úgy gondolom tehát, ha valóban visszakaptad a pénzed, akkor az eladóhoz az el sem jutott. Legfeljebb zárolva lehetett még, s azt oldották fel a kérésedre. Ő viszont a zárolás megkezdésekor kapott értesítést a fizetés megtörténtéről. Ami még nem pénz a számláján. Ha erre jóhiszeműen valóban elküdte a cuccot, akkor most bajban van, hiszen el is veszhetett az úton. Pénzt se kapott, tehát az ő szemszögéből nézve jogos lehet a dühe.
Mindenesetre nekem furcsa ez a dolog. Egyszerűen nem értem, miért nem claimet indítottál és kaptad volna vissza a szabályoknak megfelelően a pénzed? Így a kettős reklamálás következtében zavar keletkezhetett.
- Másoktól is hallottam, hogy "hülye a külföldi", mert név és cím nélküli küldeményt ad fel. Ezt sem értem. Ha pontosan regeltél az ebay-nél, paypal-nél, akkor ott az eladó számára nyilvánosak az adataid, a postázási címeddel együtt. Sok év alatt nekem egyetlen rosszul címezett vagy csak "Magyarország" megjelöléssel küldött csomagom se jött. Valami nagyon sántíthat ilyen esetekben a két fél (eladó-vevő) közötti kommunikációban!
Segíteni viszont sajnos nem tudok, bár arra kértél bennünket. :((
Hát kacifántos ügy, biztos nálam tapasztalabbak is írnak. Jó lene, mert engem is érdekel.
Ami úgymond az eladó felé billenti a mérleg nyelvét, hogy nem a PayPal "adta vissza" a pénzed, hanem a bankod úgymond visszaszippantotta. Ez egyrészről neked jó, mert a pénzed már nálad van, másrészt nem túl jó, az Ebay-es regednek, hisz fizettél, de mégsem, hisz a PayPal-on keresztül átment pénz visszament már hozzád, azaz a a PayPal-os tranzakció ami kezdetben volt érvénytelen, tehát úgymond az eladó "joggal" mondja, hogy nem fizettél, hisz nincs a számláján a pénz.
Szabályosan ez úgy lett volna, hogy a PayPal-on keresztül indítasz egy claimet, és a PayPal-on keresztül kapod vissza a pénzed. Igaz, sokkal később kaptad volna meg, de akkor az Ebay-ed teljes biztonságban lenne, hiszen a szabályos utat követted. A PayPal/Ebay addig véd, mint vevőt, míg mindent rajta keresztül intézel. Ha bekerül egy olyan lépés, ami őrajta kívül van, akkor már kétesélyes a dolog, hogy foglalkozik-e vele. A PayPal meg ugyebár az Ebay-jé, tehát valahol egy kutya.
vásároltam az ebayen, papypallal ki is fizettem az eladó (USA ) megkapta a pénzt, majd simán postázta ( nem ajánlott a papaírkáján csak annyi van, hogy Hungary -se név se cím- ).
Sajna 3-4 hét alatt sem jött meg, felvettem vele a kapcsolatot jeleztem, hogy nem jött meg, majd elindítottam a paypalnál a folyamatot, hogy nem érkezett meg az áru, illetve a bankomnál is jelentem egy bankkártya reklamációt. a bank visszaszerezte a pénzt a számlámon van, irtam neki, hogy mi legyen? erre a paraszt most felnyomott az ebayen, hogy nem fizettem - ez eddig másfél hónap történése- , természetesen azonnal jeleztem, hogy fizettem de nem érkezett meg az áru.
Szerintetek helyersen jártam el, ill mi fog történni?? Nem szeretnék, ha a hülye amcsi miatt kizárnának, több éve megvan regisztrációm eddig mindig pozitivan zártam.
Hali! Hát... Ne kérdezzétek,hogy,de megjavult... :-O Na mindegy! Köszönöm szépen mindenki segítségét,segítőkész hozzáállását! További szép napot! Üdv. mindenkinek!
akkor esetleg jobb felül : customize summary, és ott az alapbeállitásokra és mentés.
balra a won mellett nincs szám, de ha mondjuk 7 naposra állitottad, hogy csak azokat mutassa, akkor azért is lehet, hogy nincsen, próbáltad 60 naprosra?
Szóval itt van... Attól félek ez nem a karbantartás! Ilyen még soha nem volt kb 3/4 év alatt! Jah...Egyik sem 60 napon túli vásárlás,tehát ez is kilőve! :(
Sziasztok! Tudnátok segíteni? Nagy bajom van... Tök más lett a "MY EBAY-m" az utóbbi kb. 24 órában... Nem találom a megszokott listám,hogy miket vásároltam,mellette a 3 ikonnal (1.:fizetve-e 2.:értékeltem-e 3.:eladó értékelte-e)... Mi történhetett? Valami EBAY-s újítás van a dologban,vagy mi,de sehogy sem tudom visszahozni a régit!! Fontos lenne,nagyon! Kérlek segítsetek!! Köszönöm!
Időközben írt az eladó, megadta a hiányzó adatokat is. Jövő héten megy a szomszédasszony Németországba, megpróbálom megbízni azzal, hogy fizesse be a pénzt, így azért egy "kicsit" olcsóbban jövök majd ki.
Utánanézek ennek a paypal-nak is, hogy pontosan hogyan is működik, hátha jól jön majd még egyszer(-kétszer:), csak nehogy rákapjak a dologra a végén!=)
További jó fórumozást, és vásárlást kívánok (csak módjával:)! Még egyszer köszi a segítséget!