Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.09.15 0 0 531
Köszönet érte!

Esetleg lehetne ezeket a képeket E-mail-ben elkérni ?

Köszönettel:

e94

Előzmény: Törölt nick (530)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.15 0 0 530
Egy régi kor emléke:
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.15 0 0 529
Én is úgy tudom, hogy a menetirány szerinte jobb vágány. Amúgy Déli és Kelenfüöld között meg azon a vágányon mennek a vonatok, ahol éppen könnyebb küldeni. Sokáig nem küldtek Kelenföldre a jobb vágony vonatot, mert Kelenföld jobb bejárati jelzője állandóan visszaesett hamisfogaltság miatt, és csak bejárati vágányútnál.
Előzmény: Törölt nick (528)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.15 0 0 528
Hááát...most nem igazán tudom, hogy melyik utasításban (csak amatőr vagyok, nem szakmabeli ! ), de én biztosan olvastam olyasmit, hogy a helyes vágány Magyarországon a jobb, kivéve... és itt volt egy felsorolás, hogy hol nem az (azt hiszem Rákos-Keleti és Kelenföld-Déli benne volt, de majd a hozzáértők kijavítanak.) Mindenesetre nekem ebből az jött le, hogy az adott vonal/vonalszakasz tulajdonsága, hogy ott melyik a helyes vágány, s az nem függ a menetrendtől.
Előzmény: Tamasch (527)
Tamasch Creative Commons License 2007.09.11 0 0 527

Megjegyzem,hogy a jobb és bal vg. fogalmának semmi köze a helyes és helytelen vg-ok fogalmához.

 

Mindig az a helyes vg. amelyikre a vonat menetrendje készült.

Előzmény: Törölt nick (526)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.10 0 0 526
Megjegyzem, hogy ott a bal vágány a helyes vágány.
Előzmény: V43 1173 (525)
V43 1173 Creative Commons License 2007.09.09 0 0 525

Eltaláltad!

 

Keleti és Rákos között a vonatok mindig a helytelen vágányon közlekednek, vagyis mindig az 1. vágányon mennek Rákos felé és a 2.-ikon a Keleti felé. (Elvileg a Déli és Kelenföld között is helytelenben mennek, de ott gyakran vannak kivételek.) Itt viszont kizárólag vágányzár ill. baleset esetén mennek a helyes vágányon. Így volt ez pénteken is, amikor a Keletinél történt baleset miatt csak erre a vágányra tudtak érkezni a vonatok.

 

(Mikor aznap Kőfelsőn fotózgattam és megláttam a 2. vágányon az "álló kijáratot" egyből arra gondoltam: a Keletinél valami baj történt... )

Előzmény: Állítólag (524)
Állítólag Creative Commons License 2007.09.09 0 0 524
Az nem szokatlan, hogy a 2.vágányról indul a vonat? Mivel itt általában az 1. vágányról indulnak, viszont kitérőbe jár ki ami itt csak azt jelentheti, hogy Rákost a felső bal vágányon éri el (remélem nem írtam túl nagy hülyeséget).
Előzmény: V43 1173 (522)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.09 0 0 523
Sárga-villogó sárgában szerintem semmi szokatlan nincs. Meg más egyéb szokatlant sem látok.
Előzmény: V43 1173 (521)
V43 1173 Creative Commons License 2007.09.09 0 0 522

A második kép valamiért lemaradt, pedig a szerkesztőben még ott volt.

 

Előzmény: V43 1173 (521)
V43 1173 Creative Commons License 2007.09.09 0 0 521

Kőfelső, végpont felöli kijárat (a 2. vágányon áll a kijárat!).

 

A két képet egymás után kell nézni oda-vissza és akkor látszik, hogy milyen jelzést adott a jelző. A lépen van valami szokatlan, igen ritkán előforduló szituáció.

Na mi lehet az? (annyit elárulok, hogy a Bóbónak semmi köze hozzá)

 

 

 

 

 

IPG Creative Commons License 2007.09.08 0 0 520
Tapolca-reptér váltójának Tapolca felé van a csúcsa, így Lesence felől gyökirányban érintik a vonatok. A váltó elektromos állítású, helyileg egy dobozból kezelik, amit Tapolcáról engedélyeznek. Onnan tudják a jelzőt vörösre állítani. Amúgy van ahhoz a vágányhoz egy rámpa, és kiválóan alkalmas tankok vonatra helyezésére, mivel a laktanya bejárata előtt van közvetlenül.
Előzmény: D55 (515)
Kemiviki Creative Commons License 2007.08.30 0 0 519
Elöző állomás útján értesiteni kell a vonatot hogy a Szolgálati menetrendtől eltérően fog az állomásra bejárni.Ha nem sikerült az értesités a bejáraton meg kell fogni és szóban kell értesiteni a bejárat irányáról. Igy kerek a dolog!
Előzmény: D55 (516)
csubar86 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 518
De biztosított fedezőjelzőről van szó...
Előzmény: D55 (516)
csubar86 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 517
Fogalmam sincs. Hogy őszinte legyek, erről max, ha az F.1-ben olvastam gyakorlati szinten passz. De egy fényjelző nem olyan, mint egy alakjelző, fényt lehet jóval távolabbról is irányítani...
Előzmény: D55 (515)
D55 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 516
Nem biztosított jelző esetén sehogy, bejáraton vörös és sárga van. Benne van a szolgálati menetrendben, hogy mikor, hova kell bejárnia. Ha a haladó vonatot az állomáson meg kell fogni, vagy az egyenesbe járó vonatot kitérőbe kell hozni, akkor azzsem a forgalmista tartozik először megfogni a bejáratnál, majd miután az mv adta a két hosszú jelzést, hogy megállt, akkor húz jelzőt és a vonat óvatosan bejár.
Előzmény: Szergejbarát (513)
D55 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 515

Talán félautomata, tehát a vörös automata jelenik meg, míg a szabad jelzést kézileg kell adni.

Van bakter?

Előzmény: csubar86 (509)
csubar86 Creative Commons License 2007.08.30 0 0 514
Ez jó kérdés:-) Amúgy szerintem itt arról van szó, hogy ez a jelző gyökirányból fedezi a kitérőt, és ott csak annyit kell közölnie, hogy szabad vagy tilos az áthaladás a fedezett ponton, ugyanis kitérőzni nem is tud abból az irányból.
Előzmény: Szergejbarát (513)
Szergejbarát Creative Commons License 2007.08.30 0 0 513
Ööö, pillanat, ha kétoptikás jelző váltót fedez, akkor hogy ad 40-es jelzést kitérő esetén?
Előzmény: IPG (512)
IPG Creative Commons License 2007.08.30 0 0 512
Ez Tapolca, Lesencetomaj felőli első előtréköze. Azért csak két fénye van, mert Tapolkára Ukk felől csak kitérőbe lehet bejárni, és azért vörös az árbóc, mert fedezi Tapolca-Reptér kiágazást, vagy mit. (Lényeg, hogy egy váltó van ott. Hasonló Nagytétény Albertfalva felőli előtérközéhez)
Előzmény: Tamasch (505)
Szergejbarát Creative Commons License 2007.08.28 0 0 511
A 494-ben lévő kép Nagykanizsán készült, a Zalaszentiván felé vezető vonalon.
Tamasch Creative Commons License 2007.08.27 0 0 510

Jahogy gysev-es szakemberek gondos keze van mögötte....

 

off

 

bocs de lassan forgatja a képet a tar.hu szervere....

 

valóban tapolcánál készült

on

Előzmény: LVI (507)
csubar86 Creative Commons License 2007.08.27 0 0 509
Igen, mármint van nem bizt. térközjelző...Azt, hogy milyen működésű, nem tudom. Talán félautomata, tehát a vörös automata jelenik meg, míg a szabad jelzést kézileg kell adni.
Előzmény: D55 (508)
D55 Creative Commons License 2007.08.27 0 0 508

Van nem biztosított térközjelző is???

Önműködő?

Előzmény: benbe.extra.hu (504)
LVI Creative Commons License 2007.08.27 0 0 507
A Te képed valószínűleg egy Lesencetomaj és Tapolca közötti automata térközjelzőről készült, szelvényszám szerinti megjelöléssel. A korábban látott 23-as térközjelző pedig nyilván egy Siemens-blokkos térközbiztosítás része, Soprontól(?) indított folyamatos páros/páratlan jelzőszámozással.
Előzmény: Tamasch (505)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.27 0 0 506
Na ez miez? :)
Előzmény: Tamasch (505)
Tamasch Creative Commons License 2007.08.27 0 0 505

Hol készült a kép?

 

Miért jelölnek egy nem biztosított térközjelzőt számmal? "A" és "B" betükkel szokták.  ( a vöröset felülre szokták ) stb...

 

Azt hittem amikor megláttam a képet, hogy egy ilyen jelzőről készült:

http://img1.tar.hu/engerth/img/32328550.jpg#3

Előzmény: Szergejbarát (503)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2007.08.27 0 0 504
A vonatjelentő térközjelzők továbbhaladást engedélyező jelzése mindig zöld. Sárgával a Szabadot a nem biztosított bejárati jelzők adják.

(ezek a jelzők nem részei a sebességjelzési rendszernek, bár jelzési képeiket abból deriválták, de azok elnevezése és a végrehajtandó műveletek eltérnek a sebességjelzési rendszer által sugallttól)
Előzmény: Szergejbarát (503)
Szergejbarát Creative Commons License 2007.08.27 0 0 503
Gyerekek, a képen egy nem biztosított térközjelző látható, amint épp vörös jelzést ad. Mivel azonban ez a jelző egy előjelzőre ad előjelzést (ami mellett mindig max. sebességgel haladhat el a vonat), a másik optikája kivételesen zöld (egyébként csak sárga lehetne). És ugyanezen okok miatt az árbócán folyamatosak a csíkok, mintha biztosított jelző lenne.

Jelen téma kapcsán azonban az a lényeg, hogy nem jó helyen van a vörös optikája, mert MÁV főjelzőn annak alulról a másodiknak kell lennie.
Tamasch Creative Commons License 2007.08.27 0 0 502
Vagy egy zöld, vagy egy sárga van alul.
Előzmény: Törölt nick (501)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!