Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Quattroman Creative Commons License 2024.01.05 0 0 217763

ha jól be tudok hasalni alája a kereskedésben. 

 

kézitükör, a mai világban okostelefon/videó

Előzmény: kozso1 (217758)
cam aro Creative Commons License 2024.01.05 0 0 217762

Az alja nézése igaz, pláne ha jól be tudok hasalni alája a kereskedésben.  ""

 

minden kereskedes kapitalista uzemmodban mukodik.. vagyis a kereskedesuk lenyege a profit . 

tovabb bontva,

olcsobban vesznek, es dragabban adnak. 

a ketto kozti kulonbseg a hasznuk. 

nincs ezzel baj. 

senki nem dolgozik ingyen.. 

 

a baj ott, ha olyan termeket akarnak rad sozni aminek nincs garancialis hattere. 

(bevett autora honnan/ kitol lenne ?) 

> es egyeni elbiralasra sincs lehetoseg.. 

 

ilyenkor ketto dolgot tehetsz. 

-ott hagyod a pcsaba..

- ragaszkodsz hogy latatlanba nem veszel autot. 

...es vagy engedik, vagy nem. 

 

jegyzem. 

15 eves autorol beszelsz.. 

erre nincs mas josda, mint alaposan korbe nezni alul felul. 

 

Előzmény: kozso1 (217758)
majkel Creative Commons License 2024.01.05 0 0 217761

majkel Creative Commons License 2024.01.05 0 0 217760

6-7 éve Pandát kerestem. (1.3 JTD)

Volt a környéken egy behozós társaság és egy osztrákból származó autójuk.

Már a fényképeken is xarul nézett ki, de nem volt messze. elszaladtam megnézni.

A rendszám kereten rajta volt az osztrák garázs neve, ahonnan származott, vagy szervizelték kigugliztam, hegyi falu.

Közelről és főleg alulról elborzasztó állapotban volt a gép.

Volt ott egy fiatal pár, áhitattal szemlélték a lomot.

Mondom a neppernek 2 perc után, h én lépek, nem érdekel.

Aszongya, nem baj ők már lefoglalózzák mindjárt.

 

Good luck :)))

 

(2 nap múlva vettem egy kb szalon állapotút magyart, 56e km-el.)

 

Előzmény: kozso1 (217758)
mica-r Creative Commons License 2024.01.05 0 0 217759

Aknán vagy emelőn kell rendesen megnézni

Előzmény: kozso1 (217758)
kozso1 Creative Commons License 2024.01.05 0 0 217758

Én a domborzatból nem tudom megitélni, hogy mennyire káros-e amit ott használnak.

Láma vagyok én ehhez, lehet ott valami bio cuccal csúszás mentesítenek.

Az alja nézése igaz, pláne ha jól be tudok hasalni alája a kereskedésben. 

 

Előzmény: Paco155 (217753)
cam aro Creative Commons License 2024.01.05 0 0 217757

Nem valószínű, hogy egy versenymotort részterhelésre méreteznének. ""

 

irtam. 

hegyi felfutokon indultak vele. (az elado szerint )

ez nem jelenti azt hogy ettol mar izig verig verseny auto kell legyen. 

lehet hobbysta is , vagy epp csak marka klubbos .. 

egyebkent a cel valoszinu pont az volt, hogy legyen egy hegyes motor, de azert hetkoznap is lehessen hasznalni. > egy hetkoznapinak kinezo autoban.

 

 

 

 

Előzmény: 409 (217755)
cam aro Creative Commons License 2024.01.05 0 0 217756

nem emlekszem mar a reszletekre.  

majd 30 eve volt. 

Előzmény: Adm (217754)
409 Creative Commons License 2024.01.05 0 0 217755

"Meg igazából ezeket a szívócsöveket összehozni hogy ne legyen sehol sem semmilyen turbulencia"

 

Megint sikerült eljutnotok a fingreszelés magaslataiba.  ://

 

Egy 4hengeres boxer motorról van szó. Azon gyárilag 2db dupla karburátor van, gyakorlatilag közvetlenül a hengerfejen. Ergo, szinte semmi szívócső. !!

A dupla karburátor azt jelenti, hogy egyetlen házban és egyetlen úszóházon 2db egyforma karburátor van, közös fojtószelep-tengelyen. (egyszerre működik és egyformán a két fojtószelep)

 

Van a kéttorkú karburátor, ahol szintén egy db úszóház van, és 2db különböző méretű karburátor, 2db fojtószelep-tengelyjel és fojtószeleppel. Ezek nem egyszerre és nem egyformán működnek.

Rá lehet tenni 4db ilyet egy 4hengeres motorra, (csak minek) bár a jelen esetben versenymotorként emlegetettre szerintem értelmetlen. Ezek a karburátorok arra valók, hogy alacsony és magas teljesítményen/fordulatszámokon is ideális keverékminőséget adjanak. Nem valószínű, hogy egy versenymotort részterhelésre méreteznének.

Előzmény: Adm (217754)
Adm Creative Commons License 2024.01.05 0 0 217754

Akár lehetne is egy hengeren két torok, de ilyet én nem láttam még, és google barátom se tudott segíteni.

De akkor nem is 4 ugyanolyan dupla weber volt rajta, hanem két kisebb és két nagyobb átmérővel?

Meg igazából ezeket a szívócsöveket összehozni hogy ne legyen sehol sem semmilyen turbulencia és az egészet végül szinkronba hozni...  

Előzmény: cam aro (217734)
Paco155 Creative Commons License 2024.01.05 0 0 217753

"Vezetett szervízkönyve van Felixdorfi szervízben. Tehát akörül is használták. Vajon ott a sózással mi a helyzet? Rohadás miatt kérdezem. "

Felmész a Google Mapsra megkeresed a város és megnézed hogy az  hegyvidék, vagy síkvidék, északon van vagy délen. És még biztosra abból sem fogod tudni, legfeljebb sejtheted, hogy sózással mi a helyzet.  Meg az autó állhatott egész télen garázsban. 

Meg kell nézned az alját és akkor majd biztosat tudsz arról, hogy hogyan néz ki. Mi innen nem tudjuk megnézni az alját. Ez a te feladatod.

Előzmény: kozso1 (217750)
BMWKRAFT Creative Commons License 2024.01.05 0 1 217752

A statisztika az egyetlen tudomany, amit sajat magaval meg lehet cafolni.

Előzmény: Paco155 (217751)
Paco155 Creative Commons License 2024.01.05 0 1 217751

"A legtöbbet ti szerelők látjátok miből mennyit mivel hoznak be a műhelybe."

Az megint csak hamis. Mert pl. ott van Quattroman példája, hogy az olaszautó szerviz náluk a telepen tele van Alfával meg Fiattal. Erre mondtam, hogy máshol az Audi szerviz meg Audival van tele, mi ebben a meglepő? Egy Toyota szervizben meg feltételezhetőleg elvétve fogod megtalálni akár az Alfát akár az Audit. Tehát csak akkor lenne a statisztika hiteles*, ha nem csak a teljesen független szervizekbe bevitt autók aránya lenne feldolgozva hanem a szakosodottaké is ráadásul súlyozva azzal, hogy mennyi  franciaautós szerviz van az országban, mennyi németautós, mennyi olasz, angol, amerikai, japán stb.... és azok méretével.   Mert ha van 100 Mercedes szerviz amelyekben naponta 10 autó fordul meg és van 50 japánautós amiben naponta 18 Honda meg Toyota  az azt jelenti, hogy bár a matematikai átlag szerint több japán autó romlik el de összességében több Mercedes. És ahhez még tartozna a nyilvántartott autók száma amiből végül le lehetne szűrni, hogy 1000 autóra mennyi meghibásodás esik.  Persze azt is tisztázni kell, hogy a visszatérő autók új hibának számítanak vagy sem, illetve  ha 1000-ből 9945 autó sosem fordul meg a szervizben de 5 állandóan ott jár produkálva 50 különböző hibát  akkor az statisztikailag 50 hiba 1000 autóra de gyakorlatilag meg 995 autó volt hibátlan.

*Nehéz dolog ez a statisztika, csak annak szabad hinni amit saját magad hamisítottál.  

Előzmény: bnorci71 (217749)
kozso1 Creative Commons License 2024.01.05 0 0 217750

Sziasztok. Újra itt vagyok. Még mindig autó vásárlás előtt állok.

Mi a véleményetek van egy környékbeli kis kereskedő ismerősömnél egy 2008.as 1.4.es opel astra caravan. Ha minnden igaz akkor Z14XEP a motorkódja. Mi a véleményetek. 

Mennyire igaz erre a motorra amiket írnak. Olajnyomás, vezérlés körüli problémák?

Amúgy nézeketem én az összes  ilyen körüli évjáratú astra motort, mindegyikre írnak valamit. Vezetett szervízkönyve van Felixdorfi szervízben. Tehát akörül is használták. Vajon ott a sózással mi a helyzet? Rohadás miatt kérdezem. 

Köszönöm.

Előzmény: kozso1 (217474)
bnorci71 Creative Commons License 2024.01.05 0 0 217749

Ebbe erős beleszólása van a tulaj karbantartási szokásainak is, illetve amit mica-r ír ez csak a biztonsági kopó fogyó dolgok egy vezérlés hiba vagy hasonló ezekből nem derül ki.

 

Az ADAC-nak van statja ami a kivonulások alapján adja meg a megbízhatóságot az talán közelebb lehet a valósághoz. De ott meg mondjuk az a csalóka a német márkák nagyobb számban vannak mint mondjuk a francia gyártmányok.

 

A legtöbbet ti szerelők látjátok miből mennyit mivel hoznak be a műhelybe.

 

 

Előzmény: cam aro (217745)
cam aro Creative Commons License 2024.01.05 0 0 217748

teny. 

ez csak muszaki. 

(itt eves van, szem.szallitok 6 havonta . ) 

 

viszont ha nem is erint minden mukodo egyseget, legalabb fuggetlen szervezet vizsgalataibol allitott orszagos statisztika. 

 

(nem ugy mint a k12 micra elnyult lancan, ~15 eve.

hogy a maindealer szerint rossz olajal lett szervizelve.. . 

te .. figyeljma... 12e merfold van benne, gyari toltesu olajal. ) 

Előzmény: mica-r (217747)
mica-r Creative Commons License 2024.01.04 0 0 217747

Mindjárt belenézek. 
De ezekkel az a bajom, hogy a nagy disznósgok (amik komoly meghibásodások) nem kerülnek bele. Pl Audinál szar váltók, stb...

Előzmény: cam aro (217746)
cam aro Creative Commons License 2024.01.04 0 0 217746

https://good-garage-guide.honestjohn.co.uk/mot/audi/a4/2015

 

 

ez pl nem is rossz. 

cirka 10%-al jobb mint a tobbi 2015-os auto. 

Előzmény: cam aro (217745)
cam aro Creative Commons License 2024.01.04 0 0 217745

ez egy uk muszaki vizsga adatbazis. 

van tobb mas stat is, de ez a legjobban keresheto. (szerintem )  

 

a muszakin bukott autok aranyat mutatja evre, brandre , tipusra, es hiba tipusra .

https://good-garage-guide.honestjohn.co.uk/mot-test-results/#mot-manufacturer-macro

 

valaszd ki a tipust.. eleg sok bontasban latod az - orszagos - eredmenyeket. 

...majd valasz masik tipust.. es hasonlitsd ossze. 

meglepo dolgok jonnek ki. 

==================

jo ejt urak. 

 

 

 

Előzmény: cam aro (217744)
cam aro Creative Commons License 2024.01.04 0 0 217744

tegyunk meg ehez valamit hozza. 

egy auto megitelese roppant szubjektiv dolog **  ,100 dologbol formalodik errol velemeny mire kialakul.. 

 

engem nem igen erdekel/t/  milyen autoban ullok, se a komfort fokozata, se a teljesitmenye, se a szine.. 

igazabol semmi az alap dolgokon kivul. 

ami egy, ..a fontos. 

> mukodjon ugy, hogy tervezett gepnek lehessen tekinteni *, ne egy marketing szarnak. 

ezert nekem > szubjektiv < velemenyem van. 

mintahogy masnak is . mas szempontok miatt. 

 

a japok ebben voltak kiralyok, es a franciak meg nem. 

* az osszes tobbi gyartmany kozeput volt a ketto kozt. 

 

** epp ezert velemeny SK. 

 

nem arrol szol a vita hogy kinek van igaza. 

mert ez dontetlen. 

 

(majd rakok be eves.,tipus bontasban muszakin buko autokrol statisztikat. 

az a donto.. nem az amit mi igy egyenileg  -sajat halmazbol - igaznak gondolunk. ) 

Előzmény: cam aro (217743)
cam aro Creative Commons License 2024.01.04 0 0 217743

concertom volt 16v 1.6i hondaban. (91?)

meg accordom. (98?)

mindkettot imadtam, de mindkettot masert. 

 

azert az mar ne jusson eszedbe, hogy barmi 90 /kornyeken tiz eves /  kornyeki europai autot a japokhoz mersz. 

mert aakor onnan mar csak nevetek.. :))

 

(tucat kocsikrol beszelek. ne hozd az sl-t.. )

 

 

Előzmény: mica-r (217742)
mica-r Creative Commons License 2024.01.04 0 0 217742

Csak eszembe jutott, hogy volt Hondád. Szerintem a Civic (akkoriban talán a 4 gen volt) elég jó volt, akármihez képest is. 

Előzmény: cam aro (217738)
mica-r Creative Commons License 2024.01.04 0 0 217741

Lehet hogy a tankban van valami baj

Előzmény: laca5 (217740)
laca5 Creative Commons License 2024.01.04 0 0 217740

Most látom, hogy a rajzom, ami a hsz-ben még benne volt, elveszett valahol. Mind1, kösz a tippet.

Előzmény: cam aro (217737)
mica-r Creative Commons License 2024.01.04 0 0 217739

Onnan indult hogy a 33-as gyenge eresztés volt, ezt továbbra is tartom. (tudom, neked a szoc autók után űrhajó volt, ez nem is vitás)

Előzmény: cam aro (217738)
cam aro Creative Commons License 2024.01.04 0 1 217738

hatdenem ,... 

ez onnan indult, hogy szar az alfa. (mihezkepest.. :)

:D 

 

Előzmény: mica-r (217735)
cam aro Creative Commons License 2024.01.04 0 0 217737

szerintem amit keresel az egy 1-8 baros nyomas mero + adapterek. 

ezt kellene bekotni a nagynyomasu ele. 

Előzmény: laca5 (217736)
laca5 Creative Commons License 2024.01.04 0 0 217736

Sziasztok!

Fiat Multipla jTD110 2001. Bosch alkatrészek. Hosszú évek óta a családban van, a lányaim használják mostanában. Múltkor panaszkodtak, nehezen indul, biztos a hideg miatt, gondolják. Meghallgattam, rettenetesen sokáig teker az indító, de aztán röffen és megy. Pár perc állás után ismét nehezen indul melegen is, de leállítás után azonnal pl jól indul. Kisértetiesen hasonlít arra, amikor a régi TD mechanikus adagolóval fallsot szívott a gázolajszűrőnél.

Azt figyeltem meg, hogy ha gyújtást adok akkor "kortyog" a kisnyomású kör, tehát levegős, leürült. 

A gázolajszűrő vízleeresztőjét megnyitva sem nagyon jön semmi. 

Nagyon úgy látszik hogy valamiért leürülhet a kisnyomású kör a nagynyomású rendben van. Kibontottam a tank tetejét és a nyomó ágra ráhúztam egy tömlőt, amit megfújtam, de nem enged látszólag vagy nem nagyon. (ezt azért, mert a leírások szerint a kisnyomású "AC" pumpa tartalmaz egy visszacsapó szelepet a leürülés megelőzésre)

Ezen a ponton visszacsatlakoztattam (semmi mást nem csináltam) és AC be, kortyog kicsit, még 1x már nem annyira, utána elhallgat. Másnap akksi feltöltés után gyújtás, teljes kuss a csövekben, indítottam és határozottan jobban indult. Nem kortyogott se gyújtásra sem amikor leállítottam a motort. Este tettem még egy próbát ezen felbátorodva de akkor már ismét kortyogott gyújtásra is és a motor leállítása után is. Azaz hallható volt amikor feltölti a kisnyomású kört és a dízel leállítása után bugyog vissza a tankba minden :-( 

 

Azt gondolnám, hogy az aktívan nyomó AC megoldás talán nem érzékeny annyira az esetleges tömítetlenségre mondjuk a szűrőcsatlakozásoknál vagy a gumicsöveknél mint a régi adagolós TD-k. Amúgy van egy db gumicső ami kicsit gázolajosnak tűnik, bár törést nem látok rajta, a szűrőből a fel nem használt gázolajat vezeti vissza a tank felé, piros nyil:  

 

 Ezen kívül más szemmel látható dolog nincs. Ha a fenti cső lenne lyukas és az okozná a problémát akkor ugyanílyen tüneteket okozna bármelyik résolajcső tömítetlensége is és azt nehezen hiszem el. Gondolkodom rajta hogy talán maga az AC pumpa a ludas mert pl a visszaáramlást gátló "lábszelep" nem zár el de akkor az meg mitől javult meg egy rövid időre és egyáltalán, hogy romolhat el? Pedig úgy néz ki, ez lehet. Talán. És akkor ha megfújom a nyomó oldalt miért nem enged át? Másrészről, mi az ördög lehetne más, hiszen egy magasan levő szűrőből csak úgy tud visszafolyni a gázolaj ha a pumpa visszaengedi. Talán a szivattyú pozíciójától, állásától függ hogy visszaenged vagy nem. Gondoltam már rá, hogy vakon veszek egy szivattyút, lehet kapni. De annak a cseréje nem kis melő, tankból kiemelni a komplett motoros-szintjelzős egységet és átbuherálni a szivattyút. Mielőtt ehhez hozáfognék, megkérdezem a véleményeteket. Köszönöm, ha van valakinek valami meglátása.  

mica-r Creative Commons License 2024.01.04 0 1 217735

Lassan vége. 
Véreső hulljon rám, mert azt mertem mondani, hogy nem slágerajánlat az Alfa Giulia :-)

Előzmény: majkel (217732)
cam aro Creative Commons License 2024.01.04 0 0 217734

hengerenken ketto torok miert ordogtol valo ? 

 

egy kicsi, meg egy nagy.. 

karbi! nem injektor! 

Előzmény: Adm (217700)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!