"Meg igazából ezeket a szívócsöveket összehozni hogy ne legyen sehol sem semmilyen turbulencia"
Megint sikerült eljutnotok a fingreszelés magaslataiba. ://
Egy 4hengeres boxer motorról van szó. Azon gyárilag 2db dupla karburátor van, gyakorlatilag közvetlenül a hengerfejen. Ergo, szinte semmi szívócső. !!
A dupla karburátor azt jelenti, hogy egyetlen házban és egyetlen úszóházon 2db egyforma karburátor van, közös fojtószelep-tengelyen. (egyszerre működik és egyformán a két fojtószelep)
Van a kéttorkú karburátor, ahol szintén egy db úszóház van, és 2db különböző méretű karburátor, 2db fojtószelep-tengelyjel és fojtószeleppel. Ezek nem egyszerre és nem egyformán működnek.
Rá lehet tenni 4db ilyet egy 4hengeres motorra, (csak minek) bár a jelen esetben versenymotorként emlegetettre szerintem értelmetlen. Ezek a karburátorok arra valók, hogy alacsony és magas teljesítményen/fordulatszámokon is ideális keverékminőséget adjanak. Nem valószínű, hogy egy versenymotort részterhelésre méreteznének.
"Vezetett szervízkönyve van Felixdorfi szervízben. Tehát akörül is használták. Vajon ott a sózással mi a helyzet? Rohadás miatt kérdezem. "
Felmész a Google Mapsra megkeresed a város és megnézed hogy az hegyvidék, vagy síkvidék, északon van vagy délen. És még biztosra abból sem fogod tudni, legfeljebb sejtheted, hogy sózással mi a helyzet. Meg az autó állhatott egész télen garázsban.
Meg kell nézned az alját és akkor majd biztosat tudsz arról, hogy hogyan néz ki. Mi innen nem tudjuk megnézni az alját. Ez a te feladatod.
"A legtöbbet ti szerelők látjátok miből mennyit mivel hoznak be a műhelybe."
Az megint csak hamis. Mert pl. ott van Quattroman példája, hogy az olaszautó szerviz náluk a telepen tele van Alfával meg Fiattal. Erre mondtam, hogy máshol az Audi szerviz meg Audival van tele, mi ebben a meglepő? Egy Toyota szervizben meg feltételezhetőleg elvétve fogod megtalálni akár az Alfát akár az Audit. Tehát csak akkor lenne a statisztika hiteles*, ha nem csak a teljesen független szervizekbe bevitt autók aránya lenne feldolgozva hanem a szakosodottaké is ráadásul súlyozva azzal, hogy mennyi franciaautós szerviz van az országban, mennyi németautós, mennyi olasz, angol, amerikai, japán stb.... és azok méretével. Mert ha van 100 Mercedes szerviz amelyekben naponta 10 autó fordul meg és van 50 japánautós amiben naponta 18 Honda meg Toyota az azt jelenti, hogy bár a matematikai átlag szerint több japán autó romlik el de összességében több Mercedes. És ahhez még tartozna a nyilvántartott autók száma amiből végül le lehetne szűrni, hogy 1000 autóra mennyi meghibásodás esik. Persze azt is tisztázni kell, hogy a visszatérő autók új hibának számítanak vagy sem, illetve ha 1000-ből 9945 autó sosem fordul meg a szervizben de 5 állandóan ott jár produkálva 50 különböző hibát akkor az statisztikailag 50 hiba 1000 autóra de gyakorlatilag meg 995 autó volt hibátlan.
*Nehéz dolog ez a statisztika, csak annak szabad hinni amit saját magad hamisítottál.
Sziasztok. Újra itt vagyok. Még mindig autó vásárlás előtt állok.
Mi a véleményetek van egy környékbeli kis kereskedő ismerősömnél egy 2008.as1.4.es opel astra caravan. Ha minnden igaz akkor Z14XEP a motorkódja. Mi a véleményetek.
Mennyire igaz erre a motorra amiket írnak. Olajnyomás, vezérlés körüli problémák?
Amúgy nézeketem én az összes ilyen körüli évjáratú astra motort, mindegyikre írnak valamit. Vezetett szervízkönyve van Felixdorfi szervízben. Tehát akörül is használták. Vajon ott a sózással mi a helyzet? Rohadás miatt kérdezem.
Ebbe erős beleszólása van a tulaj karbantartási szokásainak is, illetve amit mica-r ír ez csak a biztonsági kopó fogyó dolgok egy vezérlés hiba vagy hasonló ezekből nem derül ki.
Az ADAC-nak van statja ami a kivonulások alapján adja meg a megbízhatóságot az talán közelebb lehet a valósághoz. De ott meg mondjuk az a csalóka a német márkák nagyobb számban vannak mint mondjuk a francia gyártmányok.
A legtöbbet ti szerelők látjátok miből mennyit mivel hoznak be a műhelybe.
Fiat Multipla jTD110 2001. Bosch alkatrészek. Hosszú évek óta a családban van, a lányaim használják mostanában. Múltkor panaszkodtak, nehezen indul, biztos a hideg miatt, gondolják. Meghallgattam, rettenetesen sokáig teker az indító, de aztán röffen és megy. Pár perc állás után ismét nehezen indul melegen is, de leállítás után azonnal pl jól indul. Kisértetiesen hasonlít arra, amikor a régi TD mechanikus adagolóval fallsot szívott a gázolajszűrőnél.
Azt figyeltem meg, hogy ha gyújtást adok akkor "kortyog" a kisnyomású kör, tehát levegős, leürült.
A gázolajszűrő vízleeresztőjét megnyitva sem nagyon jön semmi.
Nagyon úgy látszik hogy valamiért leürülhet a kisnyomású kör a nagynyomású rendben van. Kibontottam a tank tetejét és a nyomó ágra ráhúztam egy tömlőt, amit megfújtam, de nem enged látszólag vagy nem nagyon. (ezt azért, mert a leírások szerint a kisnyomású "AC" pumpa tartalmaz egy visszacsapó szelepet a leürülés megelőzésre)
Ezen a ponton visszacsatlakoztattam (semmi mást nem csináltam) és AC be, kortyog kicsit, még 1x már nem annyira, utána elhallgat. Másnap akksi feltöltés után gyújtás, teljes kuss a csövekben, indítottam és határozottan jobban indult. Nem kortyogott se gyújtásra sem amikor leállítottam a motort. Este tettem még egy próbát ezen felbátorodva de akkor már ismét kortyogott gyújtásra is és a motor leállítása után is. Azaz hallható volt amikor feltölti a kisnyomású kört és a dízel leállítása után bugyog vissza a tankba minden :-(
Azt gondolnám, hogy az aktívan nyomó AC megoldás talán nem érzékeny annyira az esetleges tömítetlenségre mondjuk a szűrőcsatlakozásoknál vagy a gumicsöveknél mint a régi adagolós TD-k. Amúgy van egy db gumicső ami kicsit gázolajosnak tűnik, bár törést nem látok rajta, a szűrőből a fel nem használt gázolajat vezeti vissza a tank felé, piros nyil:
Ezen kívül más szemmel látható dolog nincs. Ha a fenti cső lenne lyukas és az okozná a problémát akkor ugyanílyen tüneteket okozna bármelyik résolajcső tömítetlensége is és azt nehezen hiszem el. Gondolkodom rajta hogy talán maga az AC pumpa a ludas mert pl a visszaáramlást gátló "lábszelep" nem zár el de akkor az meg mitől javult meg egy rövid időre és egyáltalán, hogy romolhat el? Pedig úgy néz ki, ez lehet. Talán. És akkor ha megfújom a nyomó oldalt miért nem enged át? Másrészről, mi az ördög lehetne más, hiszen egy magasan levő szűrőből csak úgy tud visszafolyni a gázolaj ha a pumpa visszaengedi. Talán a szivattyú pozíciójától, állásától függ hogy visszaenged vagy nem. Gondoltam már rá, hogy vakon veszek egy szivattyút, lehet kapni. De annak a cseréje nem kis melő, tankból kiemelni a komplett motoros-szintjelzős egységet és átbuherálni a szivattyút. Mielőtt ehhez hozáfognék, megkérdezem a véleményeteket. Köszönöm, ha van valakinek valami meglátása.