Az, hogy a kémek ezerrel dolgoztak (mindkét oldalon), az természetes, de nem módosított lényegesek a TU-144-Concorde versenyben. Aerodinamikailag az oroszok nem szorultak a franciákra, a Tupoljev irodának egyébként is volt szuperszonikus nehézbombázó tapasztalata, amit fel tudott használni. A hajtómű elrendezés más, maga a hajtómű meg a bombázókon már kipróbált alapokon nyugodott. A lehajtható orr és az orrsegédszárny az oroszoknál volt először. Amit a kémeknek meg kellett (volna) szerezni, az a gyártástechnológia és az anyagok, abban járt sokkal előttük pl. a Rolls Royce, ez lett a TU-144 végzete. Meg a párizsi baleset, amiben a franciák is sárosak.
A Buran egyszer repült, pilóták nélkül, az Enyergia meg kétszer. A Burán öt prototipusából egy volt repülőképes, 4 földi tesztpéldány. A négyből egy a moszkvai vidámparkban van, egy pedig szintén repülőképes volt de nem mint űrhajó. Két utánégetős Al-21F és két utánégető nélküli Al-21F ("kiherélt") hajtotta és érdekességképp ez a példány nem csak leszállni, de önerőből felszállni is tudott, ami ezzel a sárkánnyal valljuk meg, nem semmi. Az egyetlen világűrt is megjárt példány 2001-ig a harmadik Enyergiával az elátkozott N-1-es számára még a hatvanas évek elején épült hangárban állt, miután végre betolták oda a szabad ég alól (igaz, a kazahsztáni sivatag nem annyira korrozív). 2001-ben az N-1-es rakéta szelleme mégegyszer kisértett, talán, hogy bosszút álljon, amiért az Enyergia elvette az elsőségét a rakétateljesítmény terén. A hangár födéme egy karbantartási munka során leszakadt és az alatta levő egyetlen működőképes Buran-Enyergia párost ripityára törte. Egy ember életét vesztette.
Ugy emlekszem egy regi top gunban volt rola egy kimerito cikk amiben alaposabban kielemeztek a tipust. Ha jol emlekszem a concord miatt a part nagyon surgette a fejlesztest, hogy ez legyen az elso szuperszonikus utasgep a vilagon mikozben ezerrel kemkedtek es loptak a concorde terveit. Aztan a vegeredmeny a olyan lett amilyen. Nem emlekszem hany zuhant le de a legmokasabb, vagy talan szomorubb az az volt hogy vegul zoldseget meg postat szallitottak vele.
A lentebb irt elnoki kulongep otlet viszont oriasi!
Ez még tuti lesz,és elő is keríthető. Bezzeg az én szovjet filmjeim. Lejjebb vki ajánlgatott orosz dokufilmeket, valaki +is találta.
Azért nem repülnek,mert bár rajtam kívül senki se merte a témát kifejteni, de bizony a Tu 144 1 elbaszott projekt volt, mind 1 repülő koporsó, ami csak isten kegyelméből szállt le. Ha 1általán fel tudott szállni.
Tutkó én is valami ilyet csinálnék a helyében!!! Bárhová odaérne pofavizitre abban a hatalmas országban!!! ÁÁÁÁÁÁ,nekünk kell gondolkodni helyettük !!!!:-)))
Ezen a gépen milyen változtatások voltak???? Gondolom hajtómű!? Egyéb gépészeti berendezések??? A sárkány miért csak ennyit bírt?? A Concorde többet elviselt?? Jobb volt a tervezése talán?? Miért nem volt sikeres a Sonic Cruiser projeckt???
Nyugi ha Bill Gates a közeli rokonom lenne,vagy a brunei szultán fia lennék akkor már rég repülne a szerkezet!!!!!! Most legfejebb papírból hajtogatva tudnám reptetni!!!!
A ruszkik összetöréséig a Burán-Enyergia párosról is azt állították,hogy lekonzerválva várják a következő startot. Komolyak a 2ségeim,de hát ők vannak közelebb.
Minek gyártottak 1et azután,hogy kivették még a menetrendből is?
Ezelőtt 6-8 évvel csak erről zengett a sajtó, ma meg már teljesen ismeretlen a sztori, hiába na, így múlik el egy világ dicsősége. Senki ne ábrándozzon arról, hogy valaha látja még repülni. Egyik tanárom az 1997-es MAKSz-ra többek közt emiatt a gép miatt ment ki, de akkor még "frissen" sem repült bemutatót, annyira kevés volt benne az üzemidő. Talán arról lehetett szó, hogy a 77114-es, amely sohasem volt vonalszolgálatban (sajátos, de ez a gép már 1981-ben épült, jóval a típus kivonása után, vagyis egyedülálló módon tekinthető egyfajta "utószériának" is) a közel évtizedes ilyen-olyan lekonzerválást követően felélesztve csak bizonyos megkötésekkel kaphatta meg újra a légialkalmasságit. Azt se feledjük, hogy egy ilyen eredendően alacsony öszélettartamú sárkány tíz évnyi állás után egyszeriben kap egy jó 25%-al erősebb hajtómű-készletet, nos ez nem lehetett jó hatással a szerkezetre. Az is hozzá tartozik a dologhoz, hogy ezen tesztek során a géppel a tipus történetének legnagyobb utazósebességét érték el, 2,4Mach-ot mérve. De végül talán a legfontosabb: ma a számítógépek korában a fő befektető jenkik épp elég adatot szereztek a géppel ahhoz, hogy elkezdhessék azt a Sonic Cruiser projektjüket, amit azóta már szintén töröltek. Nem sok sansza van tehát a dolognak...
Ha jól értem akkor játszottak vele a yenkik aztán megunták,hess picsába haza dobták rohadni!!?? Idióták !!! Akkor legalább vették volna meg és valamelyik múzeumnak adták volna !!!!
a NASA bérbevette az egyik romokból visszahozott masinát és hangseb feletti kisérleteket végzett,mivel az amiknak nincs szuperszónikus hangseb feletti utasgépuk ,ézért folytak a 144-essel a tesztrepülések most újból otthon rohad tovább a gép még az ami zászló is ott van rajta ..a keresöbe ird be Tu - 144 és az orosz oldalakat keresd,vmelyik repülőnapjukat,az avsim.com-on nemcsak fs cuccok vannak hanem videok is ..avsim.ru is gromek!!!!!!