Keresés

Részletes keresés

Vgyuri Creative Commons License 2006.10.16 0 0 129

3adx mlítem hogy nagyon rosszak voltak a leszállási jellemzői,ellentétben a Concorde-al.

 

Melyik csupaszárny gépé nem azok? Pilóta kellett hozzá :-(

 

Valamit az orrsegédszárny meg javított, csökkent a leszállósebesség, ezért tették rá az első tapasztalatok után.

Előzmény: gacsat (125)
gacsat Creative Commons License 2006.10.16 0 0 128
gacsat Creative Commons License 2006.10.16 0 0 127
gacsat Creative Commons License 2006.10.16 0 0 126
 Kéne 1 kép arról,mit láthatott a pilóta felhajtott orr résszel!
gacsat Creative Commons License 2006.10.16 0 0 125
 .aerodinamikailag szorultak volna némi infóra. 3adx mlítem hogy nagyon rosszak voltak a leszállási jellemzői,ellentétben a Concorde-al.
Előzmény: Vgyuri (124)
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.16 0 0 124

Az, hogy a kémek ezerrel dolgoztak (mindkét oldalon), az természetes, de nem módosított lényegesek a TU-144-Concorde versenyben. Aerodinamikailag az oroszok nem szorultak a franciákra, a Tupoljev irodának egyébként is volt szuperszonikus nehézbombázó tapasztalata, amit fel tudott használni. A hajtómű elrendezés más, maga a hajtómű meg a bombázókon már kipróbált alapokon nyugodott. A lehajtható orr és az orrsegédszárny az oroszoknál volt először. Amit a kémeknek meg kellett (volna)  szerezni, az a gyártástechnológia és az anyagok, abban járt sokkal előttük pl. a Rolls Royce, ez lett a TU-144 végzete. Meg a párizsi baleset, amiben a franciák is sárosak.

 

 

Előzmény: Ronnie Frown (119)
gacsat Creative Commons License 2006.10.16 0 0 123
 Annak próbálna nem adni leszállási engedélyt a kikötői hatóság!
Előzmény: JumboJet (115)
gacsat Creative Commons License 2006.10.16 0 0 122

 9 hulla volt. 2 repült, 1 volt a zűrben.

Előzmény: Allesmor Obranna (120)
gacsat Creative Commons License 2006.10.16 0 0 121
 Erről a cikkről beszéltem én is,csak nem tudom a Top Gun éppen milyen néven futott. Igaz hogy 7 gépről írtak benne?
Előzmény: Ronnie Frown (119)
Allesmor Obranna Creative Commons License 2006.10.13 0 0 120
A Buran egyszer repült, pilóták nélkül, az Enyergia meg kétszer.
A Burán öt prototipusából egy volt repülőképes, 4 földi tesztpéldány.
A négyből egy a moszkvai vidámparkban van, egy pedig szintén repülőképes volt de nem mint űrhajó. Két utánégetős Al-21F és két utánégető nélküli Al-21F ("kiherélt") hajtotta és érdekességképp ez a példány nem csak leszállni, de önerőből felszállni is tudott, ami ezzel a sárkánnyal valljuk meg, nem semmi.
Az egyetlen világűrt is megjárt példány 2001-ig a harmadik Enyergiával az elátkozott N-1-es számára még a hatvanas évek elején épült hangárban állt, miután végre betolták oda a szabad ég alól (igaz, a kazahsztáni sivatag nem annyira korrozív).
2001-ben az N-1-es rakéta szelleme mégegyszer kisértett, talán, hogy bosszút álljon, amiért az Enyergia elvette az elsőségét a rakétateljesítmény terén.
A hangár födéme egy karbantartási munka során leszakadt és az alatta levő egyetlen működőképes Buran-Enyergia párost ripityára törte. Egy ember életét vesztette.

Ronnie Frown Creative Commons License 2006.10.13 0 0 119

Ugy emlekszem egy regi top gunban volt rola egy kimerito cikk amiben alaposabban kielemeztek a tipust. Ha jol emlekszem a concord miatt a part nagyon surgette a fejlesztest, hogy ez legyen az elso szuperszonikus utasgep a vilagon mikozben ezerrel kemkedtek es loptak a concorde terveit. Aztan a vegeredmeny a olyan lett amilyen. Nem emlekszem hany zuhant le de a legmokasabb, vagy talan szomorubb az az volt hogy vegul zoldseget meg postat szallitottak vele.

 

A lentebb irt elnoki kulongep otlet viszont oriasi!

gacsat Creative Commons License 2006.10.13 0 0 118

Ez még tuti lesz,és elő is keríthető. Bezzeg az én szovjet filmjeim. Lejjebb vki ajánlgatott orosz dokufilmeket, valaki +is találta.

 

 Azért nem repülnek,mert bár rajtam kívül senki se merte a témát kifejteni, de bizony a Tu 144 1 elbaszott projekt volt, mind 1 repülő koporsó, ami csak isten kegyelméből szállt le. Ha 1általán fel tudott szállni.

Előzmény: JumboJet (116)
gacsat Creative Commons License 2006.10.13 0 0 117
 Most már Claus TATRA 80-asáról szó se essen.
Előzmény: JumboJet (115)
JumboJet Creative Commons License 2006.10.13 0 0 116
Bameg ezt sajna nem láttam!!!!!!!!!!!!!!! Régen volt már gondolom!??
Előzmény: gacsat (109)
JumboJet Creative Commons License 2006.10.13 0 0 115
Tutkó én is valami ilyet csinálnék a helyében!!! Bárhová odaérne pofavizitre abban a hatalmas országban!!! ÁÁÁÁÁÁ,nekünk kell gondolkodni helyettük !!!!:-)))
Előzmény: gacsat (107)
JumboJet Creative Commons License 2006.10.13 0 0 114
Láttam a filmet!! Sajna nincs meg!! DE én dok.filmekre gondoltam!!!!
Előzmény: gacsat (106)
JumboJet Creative Commons License 2006.10.13 0 0 113
Ezen a gépen milyen változtatások voltak???? Gondolom hajtómű!? Egyéb gépészeti berendezések??? A sárkány miért csak ennyit bírt?? A Concorde többet elviselt?? Jobb volt a tervezése talán?? Miért nem volt sikeres a Sonic Cruiser projeckt???
Előzmény: Allesmor Obranna (105)
JumboJet Creative Commons License 2006.10.13 0 0 112
Nyugi ha Bill Gates a közeli rokonom lenne,vagy a brunei szultán fia lennék akkor már rég repülne a szerkezet!!!!!! Most legfejebb papírból hajtogatva tudnám reptetni!!!!
Előzmény: Ronnie Frown (104)
gacsat Creative Commons License 2006.10.13 0 0 111
 Én csak 1 rövid hírre emléxem a topgányból.
Előzmény: Allesmor Obranna (105)
gacsat Creative Commons License 2006.10.13 0 0 110

 A ruszkik összetöréséig a Burán-Enyergia párosról is azt állították,hogy lekonzerválva várják a következő startot. Komolyak a 2ségeim,de hát ők vannak közelebb.

 Minek gyártottak 1et azután,hogy kivették még a menetrendből is?

Előzmény: Allesmor Obranna (105)
gacsat Creative Commons License 2006.10.13 0 0 109

 Láttam a NatGeón: nyugdíjjas bácsikák barna köpenyben sétálgattak a szárnyon,és tekerős fúróval cserélgették a szegecseket.

 Másik +döbbentő élmény volt a szemüveges nagymama,aki 1 régi Singeren varrogatta az űrruhákat. A másik + 1 nagy zsákvarró tűvel vmi űrhajó burkolatát.

Előzmény: Ronnie Frown (104)
gacsat Creative Commons License 2006.10.13 0 0 108
 Köszi.
Előzmény: gt bx (101)
gacsat Creative Commons License 2006.10.13 0 0 107
 Azon gondolkodtam,hogy a Putyi helyében kipofoztatnék kettőt elnöki gépnek. Mindenki jól járna.
Előzmény: JumboJet (100)
gacsat Creative Commons License 2006.10.13 0 0 106
 Hasonló témában: SOS Concorde   francia film, Alain Delon,1979(?).
Előzmény: JumboJet (98)
Allesmor Obranna Creative Commons License 2006.10.12 0 0 105
Ezelőtt 6-8 évvel csak erről zengett a sajtó, ma meg már teljesen ismeretlen a sztori, hiába na, így múlik el egy világ dicsősége.
Senki ne ábrándozzon arról, hogy valaha látja még repülni.
Egyik tanárom az 1997-es MAKSz-ra többek közt emiatt a gép miatt ment ki, de akkor még "frissen" sem repült bemutatót, annyira kevés volt benne az üzemidő.
Talán arról lehetett szó, hogy a 77114-es, amely sohasem volt vonalszolgálatban (sajátos, de ez a gép már 1981-ben épült, jóval a típus kivonása után, vagyis egyedülálló módon tekinthető egyfajta "utószériának" is) a közel évtizedes ilyen-olyan lekonzerválást követően felélesztve csak bizonyos megkötésekkel kaphatta meg újra a légialkalmasságit.
Azt se feledjük, hogy egy ilyen eredendően alacsony öszélettartamú sárkány tíz évnyi állás után egyszeriben kap egy jó 25%-al erősebb hajtómű-készletet, nos ez nem lehetett jó hatással a szerkezetre.
Az is hozzá tartozik a dologhoz, hogy ezen tesztek során a géppel a tipus történetének legnagyobb utazósebességét érték el, 2,4Mach-ot mérve.
De végül talán a legfontosabb: ma a számítógépek korában a fő befektető jenkik épp elég adatot szereztek a géppel ahhoz, hogy elkezdhessék azt a Sonic Cruiser projektjüket, amit azóta már szintén töröltek.
Nem sok sansza van tehát a dolognak...
Ronnie Frown Creative Commons License 2006.10.12 0 0 104
Nem eleg, hogy ujra a levegobe emeltek? Az is lehetett jo sok millio dolcsi. Miert nem vetted meg te?
Előzmény: JumboJet (102)
JumboJet Creative Commons License 2006.10.12 0 0 103
Milyen kisérlethez használták??Részleteket lehet tudni?????
JumboJet Creative Commons License 2006.10.12 0 0 102
Ha jól értem akkor játszottak vele a yenkik aztán megunták,hess picsába haza dobták rohadni!!?? Idióták !!! Akkor legalább vették volna meg és valamelyik múzeumnak adták volna !!!!
Előzmény: gt bx (101)
gt bx Creative Commons License 2006.10.12 0 0 101
a NASA bérbevette az egyik romokból visszahozott masinát és hangseb feletti kisérleteket végzett,mivel az amiknak nincs szuperszónikus hangseb feletti utasgépuk ,ézért folytak a 144-essel a tesztrepülések most újból otthon rohad tovább a gép még az ami zászló is ott van rajta ..a keresöbe ird be Tu - 144 és az orosz oldalakat keresd,vmelyik repülőnapjukat,az avsim.com-on nemcsak fs cuccok vannak hanem videok is ..avsim.ru is gromek!!!!!!
Előzmény: gacsat (97)
JumboJet Creative Commons License 2006.10.12 0 0 100
Kár,hogy nem szerepelek a Forbes magazin első 400-as listáján !!!!! Akkor még mindig repülne a Tu-144es és a Concord is!!!!!!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!