Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
De még nagyobb baj hogy merénylet nélkül sem garantálható még a közúti közlekedésben megszokott biztonság sem, mivel ekkora sebességnél ha megsérül a pálya kódolva van a katasztrófa. Márpedig elkerülhetetlen hogy megsérüljön.
2008 és 2012 között egy buszjegy áráért is lehetett repülni. Most kicsit drágább, de még így is olcsóbb bárminél ha kilométerre vetíted. És még gyors is.
Amikor 10, 20 euro egy fapados repülőjegy akkor teljesen halott ötlet a mágnesvasút és a hyperloop pénzügyileg. Ráadásul műszakilag is nagy problémák vannak vele biztonság terén.
Pont a tervezett kaliforniai nagysebességű vasút árán és "sebességén" akadt ki Elon, illetve sokat áll LA és SF között a dugóban. Jött a hyperloop-os ötlet. Az ötlet leírásában vannak pénzügyi számítások is, nem tudom azokat cáfolta-e vki már hitelt érdemlően?
Sztem nagyforgalmú közlekedési csomópontok között lehet létjogosultsága a dolognak.
Nem szívesen mondom, de túl sok dologba fogott bele. A kevesebb több lenne. Az elektromos autó, napelemgyártás, akkumulátorgyártás, űrhajózás, Hyperloop...
Ha valamelyik bedől, viszi magával a többit is. Pedig szurkolok neki...
Musk megmondta, a hidrogén harmad akkora hatásfokú, mint az aksis EV, innentől nem nyerhet a szarabb, az aksik meg még fejlődnek, nem ez a csúcs, sem teljesítményben, sem árban, sem töltés sebességben.
A nagy gyartok tobb vasat tartanak a tuzben, mert egyaltalan nem lehet meg tudni hogy mi lesz a nyero. Sokak szerint a nagy meretu, nagy hatotavu utazoautoknal az uzemanyagcella sokkal jobb es eletkepesebb megoldas lehet mint a sima akkus villanyauto. Csak hat a franya infrastruktura ott is hianyzik.
Viszont a Tesla azt is megmutatta hogy aktualisan nem igazan lehet fenntartahto modon ilyen autokat gyartani, csak oriasi vesztesegek aran, amit viszont a hagyomanyos autogyartas nem tud kigazdalkodni.
A Model 3 lesz a vizvalaszto, ha az nem lesz nyereseges, a Tesla megy a levesbe. Persze addig is ki kell huzni valahogy.
Én meg Hyperloopot szeretnék Magyarországra. Lehet, hogy Észtország is úgy nőtt ki, hogy komp visz át Helsinkibe. Ha a kelet-magyarországiak is fél óra alatt elérnék Bécset az esetleg generálna valamit.
Mindenesetre nagyra értékelem a kezdeményezéseit, Olyasmi szerepet tölt be a technika fejlesztésében, mint mondjuk a Medici család a művészetekben.
Pl. nagyon örülnék, ha még az én életemben sor kerülne Mars utazásra. Ha nem is feltétlenül tudja céges alapon megvalósítani, az is előre visz, ha felkelti az emberek érdeklődését, kíváncsiságát. Akkor a politikusok is könnyebben fordítanak erre pénzt, és ha kialakul egy új űrverseny, az nagyon jó lenne szerintem.