Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Sheme Creative Commons License 2002.11.11 0 0 215
Íme, még 1 Dacia tuning oldal, bár kissé gyengén jön le, de érdemes kivárni:

http://www.cox.go.ro

plero Creative Commons License 2002.11.11 0 0 214
Hello Sannegta

Hogyan rakjam fel a felniket ha más az osztókörük??? R5 130mm /ugy emléxem/ Dacia 150mm. A felni csere emgem is érdekelt, de nagyon nehéz ügy.

Üdv.

Előzmény: Sannegta (213)
Sannegta Creative Commons License 2002.11.09 0 0 213
Üdv

Király a magyar gordini!!
de 1300asból még jobb lett volna.
kis szerencsével bontóban lehet találni
R5 Turbo/R5 Alpine kerekeket. Azokkal nagyon frankón néz ki

A R12 Gordini engem is komolyan érdekelt
egészen addig amíg meg nem tudtam, hogy 1
jó karban lévő példány ára (vám nélkül)
2 millió HuF és hogy csak Franciaországban,
Belgiumban, Hollandiában (esetleg Finnország)
lehet hozzájutni.

t.s.á.

plero Creative Commons License 2002.11.09 0 0 212
Hello

Sajnos nem tudok Románul, de már láttam máshol is a vasat és annyit tudok róla, hogy Golf 4-es lámpák, 1.7 ccm-s Renault Fuego motor váltóval. Ajánlom figyelmedbe a másik DACIA-t is abban Renault 5 1.4-es turbo motorja van. Az 1-ik barátomnak volt 1 DACIA-ja abban a Renault 5 Alpin motor volt. /90LE/

Előzmény: Sheme (211)
Sheme Creative Commons License 2002.11.08 0 0 211
Nem semmi, hogy felkerültél a Gordinis lapra, gratula.

itt egy link, asszem' le fog hidalni mindenki, annyira baró:
http://www.x-tuning.net/photo2.html

Lécci' fordítson románról magyarra valaki, mert nem értem pontosan, miről van szó!

Előzmény: plero (210)
plero Creative Commons License 2002.11.08 0 0 210
Hello
A képeken látható Gordinis DACIA a saját tulajdonom. Engem komolyan érdekel Renault 12 Gordini, de itt Magyarországon, mert a külföldröl behozott autot nem nagyon lehet forgalomba helyezni. Vagy van valakinek jobb ötlete???? Minden megoldás érdekel.

Üdv.

Előzmény: Sannegta (206)
Sheme Creative Commons License 2002.11.02 0 0 209
Moderátor bácsi!

Szedd ki légyszi az előzőt, asszem' most már megjelenik a kép:

Sheme Creative Commons License 2002.11.02 0 0 208
Még egyszer:

Előzmény: Sannegta (206)
Sheme Creative Commons License 2002.11.02 0 0 207
Köszi, de farkincául egy mukkot nem tudok, talán csak annyit, hogy szelaví és kifújt. De azért kösz, hogy szóltál.

Emberek!
Nézzétek meg a lap jobb oldalán levő fényképeket!
http://gorde.free.fr/gphoto.php3

Na, ide teszek egyet:

Dobog a magyar szívem...

Előzmény: Sannegta (206)
Sannegta Creative Commons License 2002.11.01 0 0 206
Csá népek!

Jó hírem van ha esetleg R12 Gordinit akartok venni!
Van egy eladó darab a
http:\\gorde.free.fr oldalon
a hirdetéses résznél (Annonces)
A verda állapotát látva kb 1 milkáért
ideadja a tulaj.

Cápa
u.i.: Vezessetek vadul!!!!!!!!!

Sheme Creative Commons License 2002.10.30 0 0 205
Na, ezt már szeretem, amikor nem egymás piszkálásával töltögetjük feleslegesen a topic-ot, hanem segítünk egymásnak. Ez az előgyújtásos csöves dolog nekem még nem jött elő, köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmet!
Előzmény: ugyörgy (204)
ugyörgy Creative Commons License 2002.10.30 0 0 204
Sziasztok ! A Sheme által leírtak közül mindegyik előfordulhat, sőt én is jártam már hasonlóan és véletlenül találtam meg a hibát. A karburátor torkába egy vékony cső van beépítve, ehhez csatlakozik egy hasonló vékony müa. cső, -depessziós cső , mely az elosztóba torkolik és az előgyújtást szabályozza. a müa. és a fém cső egy db gumicsővel van toldva, ami elégett a karbinál, tehát elöregedett és felrepedt, igy már itt tudott levegőt szívni és nem állította az előgyújtást. Marha rossz lett az alapjáratom is, aztán egy olaj utántöltéskor elmozgattam a vékony csövet, leesett a helyéről, igy vettem észre.. az elosztón a membránt is érdemes ellenőrizni (szájjal szívás, fújás).
még eddig nem szóltam hozzá, de figyelem a topikot és hasznosítom, amit érdemes. üdv mindenkinek. U.Gy.
Előzmény: geeep (201)
Pitecus Creative Commons License 2002.10.30 0 0 203

Ha a járgány öreg és a karburátor is még eredeti, akkor a karbi levétele után acetonnal is át szokták mosni (elmerítik az acetonba), majd benzinnel tisztítani, majd sűrített levegővel átfújni. Hihetetlen mennyiségü korom és dzsuva szokott ilyenkor kijönni a karbiból. Ez az eljárás nálunk már tett csodát.
Sajnos a fúvókák átfujása nem tudja az olajos kormot kihozni a fúvókából, amit sanyaru tapasztalatom alátámaszt. De utána big buli az autózás. Ja és el ne felejtsed a tömítéseket kicserélni. Még a kis gumi gyűrűt is márha van a solex karbin (sajna 94 óta nincs daciánk, és csak 3-4 évente jön 1 kis öreg hozzánk gyújtit állítani).

A másik történet abból adódott, hogy nem húzott a korallpirosunk. Sok állítgatás után egyetlen buborék buktatta le a karbit. Kiderült, hogy az úszóhában egy icipici luk van, mely az úszóházat összekötötte gyorsító szivattyú nyomóaknájával.
Képzelhetitek. Leesett az állam. Elő egy horgászolmot (sörét), majd óvatosan belekalapáltam a likba (sufnituning). Lett is rég nem látott gyorsulás. Miután lett pízem, akkor vettem a gyáli piacon egy irma-t.
Anno 1993-ban.
Remélem senkit se untattam.
Pitecus

Előzmény: Sheme (202)
Sheme Creative Commons License 2002.10.29 0 0 202
Kérlek szépen, feszel a kezedbe egy csavarhúzót és:

- leszeded a karburátor tetejét

- kiveszed a fúvókákat egyenként és kifújod/megszívod, hogy a kosz kimenjen belőlük, sztm az alapjárati és a gyorsító fúvóka érdekesebb, ott lehet elsősorban a gond

- tegyél fel az AC pumpa után egy benzinszűrőt

- takarítsd ki a karburátorba menő T akakú csövet és azokat is, melyek rá csatlakoznak.

- ha szembe állsz a kocsival, a balra egyő cső a T alakútól érdekes: kell benne lenni egy szelepnek, ha nincs, vegyél egy ilyen csövet

- húzd meg a karburátoron azt a 4 csavart - falsot szív a motor

- szigszalagold össze a csöveket, melyek a motorhoz mennek - péel a fékrásegítőt a csonkjára, mert lehet, hogy valahol falsot szív a motor

- egy 10-es kulccsal húzd meg az AC pumpa tetején levő csavart, mert lehet, hogy nem kap elég benzint

- nézd meg, hogy a gyertyák be vannak-e csavarva a helyükre, mert az is gond lehet

- kopott az osztófejfedél?
- a szénszál benne?
- nem grünspannos? (zöldrozsdás)

Ha mindezt leellenőrizted, mit tapasztalsz?

Előzmény: geeep (201)
geeep Creative Commons License 2002.10.28 0 0 201
Király az oldal nekem is egy 87-es évjáratu DACIAM van igaz TLX változat.Az a probléma,hogy állandoan rángat amig nincs meg a 2500-ös fordulat
Nem tudtok tanácsot adni mit csináljak,hogy ez meg szünjön?!?
Sheme Creative Commons License 2002.10.26 0 0 200
Hi!

Első rugó hátra nem rossz ötelt, de átalakításra szorul a rugó.
Helyette javaslom, a XIII. ker Fáy u. 84-ben a rugókészítő ipsát, aki ezzel foglalkozik. Nekem is ő készített hátra rugót.
Kérd meg, hogy olyat készítsen, amellyel lehet pótkocsit vontatni.

Jut eszembe: a gyújtásommal van 1 kis probléma. Az egyik kábel letestelődik a megszakítóházon, pedig ez már olasz gyártmány! Milyen kábelt tegyek fel, amelyik nem fog testelődni?

Előzmény: plero (198)
Pitecus Creative Commons License 2002.10.22 0 0 199
Hali!

Még mindig van eladó Hall-jeladós gyújtásom Daciába (Remitel)
-Vastagréteg áramkör
-Trafó
-Hall-jeladó elosztóval szerelten
-Kábelek
Ha valakit érdekel, írjon nekem.

Üdv
Pitecus

plero Creative Commons License 2002.10.22 0 0 198
Hello

Nekem eltört a rugó a gumipogácsákkal. Most készülök az első rugógat hátra berakni.
Ha akarsz 1 nem hétköznapi Dacia-t lántni akkor ajánlom figyelmedbe a következő aldalt:
http://gorde.free.fr/gphoto.php3

főleg a jobb felső sarkot

Én is nagyon szeretem a Daciat.

Üdv. Plero

Előzmény: Sheme (197)
Sheme Creative Commons License 2002.10.22 0 0 197
Jó ez a Dacia tartósteszt cikk.

Én is kipróbáltam a gumipogácsákat a hátsó rugókban, bár attól tartottam, hogy eltörnek, ezért a Fáy u. 84(?)-ben egy rugókészítőnél csináltattam hátsó rugókat.
Azóta nem húzza a hátulját.

Jut eszembe: tudtok ajánlani egy fényezőt, de olyat, akiben ti is megbíztok?

Sheme Creative Commons License 2002.10.05 0 0 196
Légkondit szeretnék berakatni a kocsiba, de véleményem szerint az 50A-s generátor kissé "gyengécske" hozzá. Vajon milyen "erősebb" generátort lehetne beszerelni?

Szedjük már össze azokat a motorokat és váltókat, melyeket be lehetne építeni a kocsi átalakítása nélkül, vagy minimális átalakításával, esetlek valamivel nagyobb átalakítás árán, beszerezhetőek.
Esetleg kompresszort vagy turbo-t is be lehet építeni.

Olvastam itt:
http://server43.hypermart.net/daciasn/
arról, hogyan lehet tuningolni a Dacia Nova-t. Ez azért érdekes, mert a Dacia Berlina-nak van egy modellje, amit 1.6-os motorral szerelnek és valahonnan felrémlett, hogy képeken megmutatták, miket cserélnek ki a motorban - dugattyúk, lehúzógyűrűk, szelepülés, szelepek, stb., illetve hová kell beépíteni a turbo-t, hogy sportosabb legyen a gép.
Nem biztos, hogy a fentebb említett oldalról jutottam az iménti tuningosra, de hátha...

Előzmény: dragster_666 (195)
dragster_666 Creative Commons License 2002.10.03 0 0 195
A csapágyakra nem lesznek károsak, mert ugyanarra az ET számú felnire szereled fel mint amin az eredeti gyári gumik voltak, és egyébre pedig nem tudnak hatni. A gumik nem nagyobbak csak szélesebbek 2 centivel (egy centivel kinnebb és 1 centivel bennebb fog érni). Mivel, hogy egy kicsivel kisebbek mint az eredeti - amire volt tervezve az autó - hát egy kicsit jobban fog gyorsulni, de lehet, hogy nem veszed észre, mert nagyon kicsi az eltérés kerületben a két gumi között. Viszont sokkal stabilabbá vállik az autó, föleg gyors kanyarokban.

Talán a Dacia Nova hütött féktárcsái, a hozzá tartozó féknyereg és etrier+fékpofákat fel lehet szerelni. És azok elég jól fognak.

Előzmény: Sheme (194)
Sheme Creative Commons License 2002.10.02 0 0 194
Köszi az infót! Vajon a nagyobb gumik nem okoznak idő előtti futómű elhasználódást?

És milyen típusú féktárcsa/pofa/stb lehetséges beépíteni?

Előzmény: dragster_666 (192)
dragster_666 Creative Commons License 2002.10.02 0 0 193
Pitecus, kizárólag gyorsulásra kellene az autó. Van más autóm, szóval nem mndenapos autónak kellene ez.

Találtam egy linket egy gyönyörü R12 Gordini-ról.

Előzmény: Pitecus (191)
dragster_666 Creative Commons License 2002.10.02 0 0 192
A 175/70/13 fel lehet rakni a Daciára, két centivel szélesebb az eredetinél, és egy icipicivel kisebb a kerülete, pontosabban az eredetihez képest (155/80/13) száz kilóméteren 287 méterrel fordul többet, vagyis ennyivel fog mutatni többet a kilóméter óra, de ez csak 0.28%. Ezket fel lehet rakni elöl is és hátul is beférnek.
Előzmény: Sheme (190)
Pitecus Creative Commons License 2002.10.02 0 0 191
Drag:
Itt a link a fiat motorra

Hogy miért nem lett 100 lovas az Igor?
Gépjárműforgalomban akartam továbbra is tartani. A motor átépítéséhez engedély kellett volna, ami több, mint 60 ezer indulásként. Nem lehetett volna 315-nél nagyobb motor bele, mert nem gyártották olyan motorral. Lett volna 316-os papírokkal 318-as motor, még a sebváltónál se lett volna közbetét probléma, még be is építették volna,de a 40 ezret érő moszkvára kb 500-at rá kellett volna költeni, hogy a 1,5x-es lóerőt meg is lehessen fékezni, a híresen lengő kasztnit meg keményebb csillapítás alá vetni. Szóval inkább elkurváztam a pénzt...:o)

Hülyeség, mert egy alekót vettem azon a pénzen, ami biztonságosabb, mint a jó öreg Igor volt.

Egyébként gyorsulásra kellene az autó?
Mert akkor egy 1.1-es trabi 1,4-es polo motorral az igazi.
Ha alázni kellene, akkor egy kocka 1.3-as GTI buzuki is jó, vagy hosszabb 1-3 fokozatok, ahol is 100-ig könnyedény elmegy 2-be az autó.
Esetleg golf 1 1.9 TDI zsugorégéstérrel.

Az R5 turbót -öt meg kelle tanulni vezetni, mert a karbi után van a Turbó, ami eléggé érdekesen "nyomja" az autót. Az R5 féke pocsék.
A fiat turbóé se különb.
Ha nyomulásra kellene az autó, akkor BMW öregebb tipusai a jók, de akkor a pénztárcádba vacuum keletkezik.
Esetleg egy Lancia Delta HF integrale olyan 200 lovas.
Ha roncsderbire kell, akkor minden, ami rohadt autó megteszi.

Pitecus

A daciát hagyd meg úgy, ahogy van. Így úszod meg a legolcsóbban.

Előzmény: dragster_666 (189)
Sheme Creative Commons License 2002.10.02 0 0 190
Meg nem ártana egy 6 fokozatú váltó - márcsak a feeling kedvéért is.

Egyébként van most olyan motor, ami beszerelhető egy ilyen 6f váltóval együtt, különösebb átalakítás nélkül?

A hátsó dobfékeket ki lehet cserélni tárcsafékre? Esetleg milyen gumikat lehetne felszerelni? 175-östöket is?

Előzmény: dragster_666 (189)
dragster_666 Creative Commons License 2002.10.02 0 0 189
Pitecus,
ezért érdeklödtem, itt. Nem ismerem a Fiat motrokat, sem egyebet. A Renault 5 Turbo, azt mondtam már, hogy csak 115 lóerö, és az kevés, mert akkor egy igazi R5 Turbó simán lehagy egy ugyanolyan motros Dacia-t.

Ezt a hathengeres német motort és a GSi-t ismerem és az erejük is megfelelö. Csak elképzelésnek mondtam és felvázoltam milyen nehézségekbe ütközne a beszerelésük. Ha van ilyesmiben tapasztalatod, vagy már láttál ilyet, akkor írd le. Nem sikerült beszerelni a moszkvicsba az 1.8-as motort? Várom a linket.

Szóval még egyszer a nagy kérdés: Dacia-ba kellene egy, a Dacia-énál lényegesen erösebb motort beszerelni valamilyen módon és az autót pedig megkönyíteni amenyire csak lehet. Ha a könyítés végeredményeként csak a padlólemez maradna az eredeti kaszniból, akkor ki kell csövezni és arra rögzíteni az üvegszálas idomokat. Kívülröl azért úgy kellene kinézzen mint egy Dacia.

Előzmény: Pitecus (188)
Pitecus Creative Commons License 2002.10.02 0 0 188
Akkó miért nem a Fiat táján kopogtatsz ??? Esetleg a Eönó 5-nél, vagy vagy a fócvágennél?

Tapasztaltam 3 évnyi pályarally versenyzés alatt, hogy az összvér kocsik (tisztelet a kivételnek) sose tudtak igazán kibontakozni, mert nem volt öszzehangolva a hajtásláncuk a megugrott lóerőkhöz képest. A ladalistás ladaclubosoknál valaki tett be higuliba fiat abarth motort (130LE)és leírta, hogy mik nem bírták a kocsin a strapát.
Elötte egy 140 LE-s tuning LADA motor volt benne, ami alatt nem ment el semmi, minden jól szuperált.
Azért írom le általánosságokban, mert nem volt időm előkeresni a cikket. De késöbb belinkelem ide

Pitecus
aki 2140-es moszkvicsba akart 318-as BMW motort biggyeszteni

Előzmény: dragster_666 (187)
dragster_666 Creative Commons License 2002.10.01 0 0 187
Pitecus, igaz, de én elérhetö áron szeretnék valamilyen nagyszériás motort, nem pedig egy muzeális értéket képviselöt.

Sheme:
Az E30-asok (mackó) a második generációs hármas BMW-ék (a legkissebb kasztnisok) voltak az E21 (cápa) után. Vagyis az E36 (cica) elödje. Az E30-asokat 1600, 1800, 2000, 2300, 2500 cm3 motorral lehetett vásárolni. Az 1600 (90 LE) és 1800-as motorok négy hengeresek, de ezek közül is a legnagyobb vagyis az 1800-as csak 105 lóerös.

A 2000-estöl felfele már mind hathengeresek. (nem az M3-asokról beszélek). A 2000 cm3 az 129 LE, a 2300-as 150 LE, és a 2500-ös 171 LE. Volt még két motor amivel gyártották a 2400-as (86 LE) diesel és ami az E30 325e-be került a 2700-as (122 LE).

Az E30 M3-asokba (1985-ben csinálták az elsöt és összesen 17 ezer valamennyit gyártottak) 2300 cm3 és 2500 cm3 motorokat szereltek. A 2300-as 4 hengeres fixen 200 LE, a katalizátoros 195 LE. Volt 2300 cm3 E30 M3 Evo 2 ami 220 LE, ugyanez katalizátorral 215 LE, és a csúcs az E30 M3 Sport Evolution (ezt úgy is hívják hogy Evo 3), ez az egyetlen E30 M3 ami 2500-as motorral volt felszerelve (238 LE, 7000 fordulaton), csak 3 hónapot gyártották 1990 januárjától 1990 márciusáig és mindössze 600 darabot. Szóval ez is olyan ritka mint a Gordini motor.

Na én a standard 2500-as motorról beszéltem, ez a motor az E30 325i be került, és bontókból viszonylag jó áron lehetne venni. Persze váltóstól és mivel a hozzá tartozó differenciál hátul van gyárilag az E30-asoknál, hát hátsókerék meghajtásút muszáj csinálni. Ezek a problémák amik felmerülnek, mert valószínüleg elöl be lehet viszonylag kevés módosítás árán szerelni a motort.

Előzmény: Sheme (185)
Pitecus Creative Commons License 2002.10.01 0 0 186
No nem vitatkozásképpen, de...
Lehet kapni, de club árban...:o)
Előzmény: dragster_666 (184)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!