Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

p5008 Creative Commons License 2020.05.25 0 0 4658

Köszönöm megnézem ha lesz egy kis időm!

Előzmény: FeZ_ (4657)
FeZ_ Creative Commons License 2020.05.25 0 0 4657

Igen

Előzmény: p5008 (4656)
p5008 Creative Commons License 2020.05.24 0 0 4656

Köszönöm a választ, akkor a motortérben a nagy biztosíték dobozra gondolsz ami az akkumulátor mellett van? Én is azt nézegettem.

Előzmény: FeZ_ (4655)
FeZ_ Creative Commons License 2020.05.23 0 0 4655

Sajnos konkrétan az 5008-nál még nem néztem, de a PSA modelljeinél általában a BSM (motortéri biztosítéktábla) aljában szoktak lenni. Ki kell bontani hozzá a dobozból az egészet.

 

Előzmény: p5008 (4654)
p5008 Creative Commons License 2020.05.23 0 0 4654

Sziasztok!

Meg tudná mondani nekem valaki hol vannak a nagy áramerőségű biztosítékok? a rajzokon található biztosítéktáblákat megtaláltam de a fényszóró mosó biztijét  nem találom! Köszönöm!

safi79 Creative Commons License 2020.05.17 0 0 4653

Szia.A kezelési útmutató szerint(2014 évi):F4-légkondicionáló megszakitó és védelmi egység ill.F33 légkondicionáló.

Előzmény: nokia5bc (4652)
nokia5bc Creative Commons License 2020.05.17 0 0 4652

Sziasztok!

Digitklímához van külön biztosíték? Ha igen hol? 2012 benzin 1,6 VTi

Köszönöm

klimas56 Creative Commons License 2020.05.17 0 0 4651

Háát , talán ez még a jobbik eset, nekem az a labdaszerű pumpa eléggé be van keményedve, félek mikor fog kirepedni. Aztán jönnek a levegő buborékok, az autó meg elkezd rángatózni, vagy be sem indul..

Már keresem a megoldást egy frissebb cuccra...

Előzmény: pingui (4650)
pingui Creative Commons License 2020.05.12 0 0 4650

Nálam rosszabb az arány, minden lenyomás után jön a szenvedés

Előzmény: magiist (4649)
magiist Creative Commons License 2020.05.12 0 0 4649

Én is legutóbb két kézzel nyomkodtam, de minden 3.-ra vissza kellett húzni. :(

Előzmény: pingui (4646)
magiist Creative Commons License 2020.05.12 0 0 4648

10E Ft-ért találtam komplett felsőt és 1500-ért csak a szenzort bontottan. + GLS persze. Az utóbbit próbálom intézni...

Előzmény: pingui (4647)
pingui Creative Commons License 2020.05.12 0 0 4647

Bontott komplett házat nem lehet kapni olcsón?

Előzmény: magiist (4635)
pingui Creative Commons License 2020.05.12 0 0 4646

Nekem is nagyon nehezen jár a szűrő tetején az a kis pumpa. Van arra valami gyógymód, hogy újból használni lehessen? 

Az utolsó cserekor már egy külső pumpával oldottam meg a légtelenítést :(

 

magiist Creative Commons License 2020.05.12 0 0 4645

Mondjuk itt is 3 cső megy rá! Ezért gondolta,, hogy 1 közülük visszavezetés.

Előzmény: klimas56 (4644)
klimas56 Creative Commons License 2020.05.11 0 0 4644

Szerintem a kilökődéstől nem kell tartani, max. a gázolaj és a tömítő anyag nem szereti egymást. A nagynyomású rendszerből a felesleges anyag egy külön csövön ballag vissza a tankba, az is egy hűtőn keresztül és viszonylag kis nyomáson. 

Nálam is műanyag a szűrőház fedele, 4 csavar rögzíti, szorítja le, ráadásul a fedél szélein,  gondold el mi lenne ha akár 10-20 bar-s nyomás beköszönne oda. Egy pillanat alatt úszna  motortér a naftától...

Előzmény: magiist (4643)
magiist Creative Commons License 2020.05.11 0 0 4643

Leírom, hogy miért kérdeztem és miért lenne fontos tudnom:

Ez a vacak ami eltört egy fentről bedugaszolt dugó a szűrő aljába. Gondolom eredetileg vízleeresztési lehetőség lehetett, de az 5008-asnál nincs kihasználva. Mivel eltört, teljesen nyitott (kifolyna a gázolaj).

Azt találtam ki ideiglenes megoldásnak, hogy eltömítem egyenlőre. Először beleütöttem egy keményfa "dugót", de a szomszéd bogarat ültetett a fülembe, hogy mi van, ha a nagynyomású szivattyú kilöki és akkor az útszélén fogok ragadni?!

Akkor kivettem a dugót és bemeneteltem és hőálló szilóval betekertem egy csavart és levágtam a felesleget. Na ezt nem nyomja ki semmi. Viszont ez macera megcsinálni.

Előzmény: klimas56 (4642)
klimas56 Creative Commons License 2020.05.11 0 0 4642

Tudtommal nincs klasszikus tápszivattyú, max. egy kisteljesítményű "átemelő"  szivattyú lehet a tankban, ami csak a szintkülönbséget tudja áthidalni, ha van ilyen benne egyáltalán.

A 2 literesben egy vérnyomásmérő pumpájához hasonló labda szerű cucc van a tank és a szűrő bejövő oldala közé beépítve, a csere után ezzel lehet légteleníteni. Tehát a szűrő mindenképpen a nagynyomású rendszer "szívó" oldalán van , kérdésedre válaszolva, túlnyomás helyett kissé a légköri alatti lehet benne a nyomás! Ezért is fontos a jó csőcsatlakozás, és ha buborékos  a gázolajcső, a rendszer valahol levegőt tud beszívni

Előzmény: magiist (4639)
magiist Creative Commons License 2020.05.10 0 0 4641

Igen, van kézi pumpa (eléggé nehéz nyomkodni):

https://www.ebay.com/c/20028400666

Előzmény: FeZ_ (4640)
FeZ_ Creative Commons License 2020.05.10 0 0 4640

Ezekben tudtommal nincsen tápszivattyú. (1,6-osban még egyáltalán nem láttam olyat, ami persze nem zárja ki, hogy lehet....)  A szűrőházad környékén vagy a tetején nincsen egy kézipumpa ? A tiéden szerintem egy ki dugattyúszerűséget lehet nyomkodni a szűrőházon. Persze lehet, hogy rosszul emlékszem, de ha beteszel egy képet onnan

Előzmény: magiist (4639)
magiist Creative Commons License 2020.05.10 0 0 4639

A tápszivattyú nem a tankba van?

Előzmény: FeZ_ (4638)
FeZ_ Creative Commons License 2020.05.10 0 0 4638

Nincs nyomás benne, az szívóág.

Előzmény: magiist (4637)
magiist Creative Commons License 2020.05.10 0 0 4637

Köszi, megpróbálom!

Egyébként mekkora nyomás lehet itt a szűrő házban?

Mert ideiglenesen átalakítottam...

Előzmény: D.Zoli (4636)
D.Zoli Creative Commons License 2020.05.10 0 0 4636

1 hónapja voltam Budapesten a Nacsacar-nál. Sok bontott 5008 volt az udvarán. Kérdezd meg telefonon, segítőkészek voltak velem nagyon. 

Előzmény: magiist (4635)
magiist Creative Commons License 2020.05.09 0 0 4635

Sziasztok! Segítsetek!

Sikerült a gázolajszűrő cseréjénél eltörnöm a szűrőbe nyúló vízérzékelő végét ami lezárja a szűrő alját (vízleeresztő?)!

Ezt:

https://www.adverts.ie/engine-parts/dv6c-diesel-engine-fuel-filter-housing-sensor-heater/17123273

Gyári száma: 9809757980

Csak komplett házzal együtt árulják több mint 40E Ft-ért.

Nekem csak a szenzór kéne. Nem tudtok valami jó forrást?

klimas56 Creative Commons License 2020.05.06 0 0 4634

Vagy telerakódna a szűrő...

 

Talán a teflon jobban bírná...

Előzmény: magiist (4633)
magiist Creative Commons License 2020.05.06 0 0 4633

Jogos! Lehet egy gumimassza lenne belőle.

Előzmény: klimas56 (4632)
klimas56 Creative Commons License 2020.05.06 0 0 4632

Nem tudom a gázolajjal hogy viselik el egymást....

Előzmény: magiist (4631)
magiist Creative Commons License 2020.05.04 0 0 4631

Lehet bele kéne rakni a mágnest valami vékony gumibugyiba, hogy ne töredezzen a rezgéstől. A legjobb lenne a folyékony gumiba nyomni.

http://www.carcolor.hu/shop/hu/175-folyekony-gumi-spray-es-dobozos-kiszereles

Előzmény: klimas56 (4630)
klimas56 Creative Commons License 2020.05.04 0 0 4630

OK. Nem ismerem ilyen szempontból ezt a mágnest, csak meglepett. Az előző szűrőcserénél nem láttam a lepattogzásokat, csak az egyenletes barna valamit, akkor a teljes felületen volt. Most meg csak a mágnesek végein!  

Tehát akkor valami pucolódik a rendszerből , DDD:))))

Na majd csak megfejtjük valahogy . 

Előzmény: magiist (4628)
klimas56 Creative Commons License 2020.05.04 0 0 4629

Pedig neves kutaknál tankolok mindig, de ugyanez a helyzet a dolgozós autóban is , ott is 15 ezrenként szűrőcsere, és hasonló a kinézet ehhez.

Szóval nem tudom mitől ilyen fekete a szűrő.... Egy szerelő cimbora mondta, minek ilyen sűrűn a csere, megmutattam, elnémult.

Pesten szinte állandóan 2-3 kúthoz járok tankolni, ritkán Dunaharaszti, de ott is ugyanaz a kút ...

Ha netán valami szutykos anyaggal használta az előd , gondolom cirka 50 ezer km alatt, amióta nálam van, már kipucolódhatott a tankból a szmötyi.

Előzmény: D.Zoli (4627)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!