Egyelőre még csak képeken láthatjuk a Peugeot 5008-at. Próbáljunk összehozni egy jó kis oldalt arról, hogy kinek mennyire tetszik, min változtatott volna, illetve ha majd kapható lesz, kinek mi a benyomása, milyen hibákat talált, illetve mi az, ami a többi autóhoz viszonyítva pozitív értelemben említésre méltónak talál. Hiba és balesetmentest!
Sajnos konkrétan az 5008-nál még nem néztem, de a PSA modelljeinél általában a BSM (motortéri biztosítéktábla) aljában szoktak lenni. Ki kell bontani hozzá a dobozból az egészet.
Meg tudná mondani nekem valaki hol vannak a nagy áramerőségű biztosítékok? a rajzokon található biztosítéktáblákat megtaláltam de a fényszóró mosó biztijét nem találom! Köszönöm!
Háát , talán ez még a jobbik eset, nekem az a labdaszerű pumpa eléggé be van keményedve, félek mikor fog kirepedni. Aztán jönnek a levegő buborékok, az autó meg elkezd rángatózni, vagy be sem indul..
Szerintem a kilökődéstől nem kell tartani, max. a gázolaj és a tömítő anyag nem szereti egymást. A nagynyomású rendszerből a felesleges anyag egy külön csövön ballag vissza a tankba, az is egy hűtőn keresztül és viszonylag kis nyomáson.
Nálam is műanyag a szűrőház fedele, 4 csavar rögzíti, szorítja le, ráadásul a fedél szélein, gondold el mi lenne ha akár 10-20 bar-s nyomás beköszönne oda. Egy pillanat alatt úszna motortér a naftától...
Leírom, hogy miért kérdeztem és miért lenne fontos tudnom:
Ez a vacak ami eltört egy fentről bedugaszolt dugó a szűrő aljába. Gondolom eredetileg vízleeresztési lehetőség lehetett, de az 5008-asnál nincs kihasználva. Mivel eltört, teljesen nyitott (kifolyna a gázolaj).
Azt találtam ki ideiglenes megoldásnak, hogy eltömítem egyenlőre. Először beleütöttem egy keményfa "dugót", de a szomszéd bogarat ültetett a fülembe, hogy mi van, ha a nagynyomású szivattyú kilöki és akkor az útszélén fogok ragadni?!
Akkor kivettem a dugót és bemeneteltem és hőálló szilóval betekertem egy csavart és levágtam a felesleget. Na ezt nem nyomja ki semmi. Viszont ez macera megcsinálni.
Tudtommal nincs klasszikus tápszivattyú, max. egy kisteljesítményű "átemelő" szivattyú lehet a tankban, ami csak a szintkülönbséget tudja áthidalni, ha van ilyen benne egyáltalán.
A 2 literesben egy vérnyomásmérő pumpájához hasonló labda szerű cucc van a tank és a szűrő bejövő oldala közé beépítve, a csere után ezzel lehet légteleníteni. Tehát a szűrő mindenképpen a nagynyomású rendszer "szívó" oldalán van , kérdésedre válaszolva, túlnyomás helyett kissé a légköri alatti lehet benne a nyomás! Ezért is fontos a jó csőcsatlakozás, és ha buborékos a gázolajcső, a rendszer valahol levegőt tud beszívni
Ezekben tudtommal nincsen tápszivattyú. (1,6-osban még egyáltalán nem láttam olyat, ami persze nem zárja ki, hogy lehet....) A szűrőházad környékén vagy a tetején nincsen egy kézipumpa ? A tiéden szerintem egy ki dugattyúszerűséget lehet nyomkodni a szűrőházon. Persze lehet, hogy rosszul emlékszem, de ha beteszel egy képet onnan
OK. Nem ismerem ilyen szempontból ezt a mágnest, csak meglepett. Az előző szűrőcserénél nem láttam a lepattogzásokat, csak az egyenletes barna valamit, akkor a teljes felületen volt. Most meg csak a mágnesek végein!
Tehát akkor valami pucolódik a rendszerből , DDD:))))