A Danuvia gyártmányok barátainak legnagyobb és legrégebbi netes találkahelye, legyen az motor, óra, kitűző vagy lakat :)
Tanácsok, túrák, börzehírek, csevegő, alkatrészek, pénteki csajok...
Na ezt a gáz dolgot lehet le is kell fújni, megnéztem 30-38 ezer egy palack csere, igaz, hogy évekig elvan, de ez túl nagy kiadás egy kis bohóckodáshoz...ezen még gondolkodni kell.
Ennyi lett, de kell venni gázt, mert a lánggal jobban szeretek (tudok) hegeszteni a CO után találtam két zárványt is, meg valahogy kijöttem már a használatából. Ráadásul hajtásnál tudnám melegíteni és akkor úgy hajlik ahogy kell.
Ennyi pontatlansággal viszont meg kell barátkoznom és ennyi szerintem bele is fér.
Mint ahogy belefér a kúp a saját lamella és az aluvég is. A palásthoz hozzá sem kezdek hidegen.
Bevallom töredelmesen én is azon gondolkoztam, hogy odacsípem a szélét, de mivel nem az enyém a sablon ezt eddig nem mertem. Egy szorítóval huzattam eddig a helyére, egyszer úgy beleszorult, hogy azt hittem sosem jön ki a betét.
A félreértések elkerülése miatt az ülést nem vettem meg, egyrészt mert szerintem azért még ennyit nem ér, meg van is itthon már ilyen.
Volt egy papír nélküli szép Motorkuli is 150-ért, kibonthatatlan zárral, egy D-csepel 150-ért felújítandó állapotban, papír nélkül. Egy szép színű, de azért messze nem hibátlan, de OT-s szürke Danuvia ára fél millió Ft volt.
Na akkor gyorsan, "híreink röviden": rendkívül nagy börze volt, együtt az állatvásárral és egy helyi, kirakodóvásáros-hagyományőrzős programmal. Bár jó későn, kicsit 8 előtt értek oda, sok árus még akkor pakolt ki. Egy helyen újra kint volt sok új motoralkatrész, sajnos ott az árak miatt megint nem vettem semmit. Utána találtam egy gyári új fekete ülést (25e Ft), ugyanott egy kicsit szakadt, feketekéderes lapos barna ülés repedt alappal 8e. De elkelt 10e körüli összegért egy 100-as karter, henger, főtengely és váltó összeállítás. Aztán elém került 2 Danuvia motor blokk nélkül, hiányosan és rozsdásan + egy Csepel stabillá épített blokkal 45-ért már el is volt adva. Említésre méltó az a GYÁRI kartondobozos, feliratos Dongó motor minden motyóval együtt, amit 350e Ft-ra tartott a gazda. Gyors ránézés alapján tényleg komplett új cucc volt. Mellette egy keveset futott, de annál többet napsütötte szürke Danuvia. Látszott, hogy nem volt sokat buherálva, de a vékony fényezésen átütött a rozsda, miként a felniken is megsemmisült a króm. Sajnos papír nélkül a 150e nem volt túl vonzó ár érte. Tudtam pár szót beszélni többekkel is. Az NDK motoros standok átvették a hatalmat, iszonyat dömping volt belőlük, úgyszólván a kék Simson volt a Star! Vagy Schwalbe. :)
Láttam egy használt, de ép-szép VT5 lámpát 9e Ft-ért. Vettem egy 16 és egy 13 fogú (!) új lánckereket, egy új lánckerékagyat és egy új D-Csepel elsőkereket. Ez utóbbin a felnik és a dob belsejét megkezdte a rozsda, de egyébként elfogadható. Jól megy majd a Csepelemhez.
Nem az egyenes derekú ülés pozícióval van bajom, hanem azzal, hogy a térdem magasan van, egy gödörben ülök. Ha például terepen (nem kell crosspályára gondolni) megy az ember és jönnek a földúton a nyomvályúk, természetesen megemelem a fenekem, és lábtartón, a tankot térddel fogva motorozok. Erről a magasan levő lábtartóról felállni komoly tornamutatvány.
Érdekes, én kényelmesnek találom ezt az egyenes üléspozíciót, pedig elég magas vagyok. Valahogy biztonságot ad, hogy bőven leér a lábam. A fekvős sportmotorok nem jönnek be, a lábat előretolós csopperes viszont tetszene.
Ilyen kis átmérőt nehéz meghajtani,tapasztalatból tudom.Nekünk van gép,de a hengerek átmérője pontosan hetven mm.Kis hengerátmérőjű bádogos géppel meg lehet hajtani.Nagy előny hogy csak harminc centi hosszan kell hajtani.