Persze mert +520at nem ér az a szolgáltatás, én sem megyek azzal soha (a 975/974esekkel szoktam menni ha vonatozni kell az 9 percel megy többet mint az IC-k és mégse dobtam ki az ablakon 2 sörnyi pénzt a fülkés kocsi meg kényelmesebb, ablak is lehúzható és idióta utastájékoztató rendszer sincs)
Na majd jönnek mindjárt, hogy a bunkó pécsiek csak ne ugassanak. :) Ettől persze nem lesz igazuk. Én azt nem értem, hogy van külön fehérvári tanfolyam, hogy nekik a nagy többsége nem tud vezetni?
Akkor ne hívjuk IC-nek. Speciel én kizárólag a kocsmában kapható sör miatt szoktam IC-t igénybevenni, és fáj, hogy pont a Balatonon nem tehetem ezt meg. Sebaj, majd megyek a déli partra.
Csak annyit tennék hozzá, hogy egy személyszállító vonaton UTASOK vannak, akiknek nem biztos hogy jó érzés ha minden megállásnál leesnek a székről. Ezt ott elől is tudni kellene, és normálisan fékezni.
Nekem nem okoz problémát a megállás.Hidd el tudom mi ott elöl a dolgom.
Igaz,amit írtál előjött a probléma a fékpróbánál.Biztos ez is nagyon jól fog hangzani,de hozzá kell tenni,hogy a 9701-re(Tp.-ind 16:30)16:23 kor értem ki a géppel,mindannak ellenére,hogy gázolajvételezés(mivel a gép 974-el érkezik) után 16:15-kor kijelentkeztem a forgalomnál és fékpróba után a papírok vezetése a Vb tolató üzemmódból való átállítása stb.után elsiklottam a probléma felett.Hibáztam abban,hogy a kollégával nem közöltem a tényállást.Mivel SZOLGÁLTATÓ vagyunk próbáltam gyorsabban ténykedni,nehogy sok késéssel induljon el a vonat.
Csak annyit tennék hozzá, hogy egy személyszállító vonaton UTASOK vannak, akiknek nem biztos hogy jó érzés ha minden megállásnál leesnek a székről. Ezt ott elől is tudni kellene, és normálisan fékezni. Akiknek meg ez problémát okoz, kérje nyugodtan magát teherfordába! A szén, kő, fa, stb. nem fog reklamálni, nekik mindegy hogy áll meg a vonat.
Off-topik téma, de most mégis idetartozik: A Flirtes topikban is ment anno a vita a fékezés kapcsán. Egy páran próbálták megmagyarázni, hogy az EVM meg anyámkínja miatt kell állatul fékezni, de aztán mikor tapasztaltam ennek ellenkezőjét - azaz végig szépen fékezett a vezér Úr - akkor megnyugodtam, hogy mégse a motorvonattal van a gond.
Ez púder! Főleg, hogy most még csak 6 kocsis vonatokról van szó, majdnem üres peronokról. Aki tud vezetni az lehet, hogy a vegyes összeállítású vonatnál megizzad mire megáll szépen, de sikerül. Aki pedig fakezű az nekiáll magyarázni, hogy miért is nem tud vezetni.
Ez a két IC simán mehetne 130 forintos helyjeggyel, expresszként is.
Egyrészt azért, mert a Bpm kocsik mocskosul kényelmetlenek, másrészt meg a menetrenddel ellentétben étkezőkocsi sincs, ami szerintem az IC-hez hozzátartozik.
A MÁV számára meg azért lenne kényelmes, mert kocsihiány esetén simán lehetne halbival pótolni bármit, az Ex fogalmába még beleférne.
Teljesen igazuk van. Jelenleg 3 pár olyan vonat van ami elfogadható idő alatt ér le, ebből 2 pár IC (972/977 974/975 978/971), ez kevés. Az meg felháborító, hogy egy sima mezei gyorsított személyvonatot ami Székesfehrévárig megáll 3 helyen, majd onnan Tapolcáig (vagy Balatonfüredig) mindenhol azt gyorsvonatnak mernek nevezni. Az IC-t meg el kéne felejteni, lehetne simán Tihany Ex. és Batsányi Ex. (ez már csak IC-ként jelent meg) az olcsóbb is lenne.
Megjelenés dátuma: 2008. június 19. 04:27.00 Szerző: Győrffy Árpád
Balatonfüred - Tiltakoznak az északi parti települések, amiért a MÁV idén nyáron nem közlekedteti az intercity járatot. A füredi kistérség polgármesterei dr. Bóka István kistérségi alelnök vezetésével találkoztak a közlekedési vállalatok képviselőivel. Különösen a gyorsjáratok kimaradása váltott ki indulatokat.
Mint elmondta, azért tartja rendkívül elfogadhatatlannak a döntést, mert a térség közlekedési helyzetén szinte egyedüliként a vasút fejlesztése, optimális működése javíthatna.
A táji, természeti körülmények és a kialakult településszerkezet miatt itt nincs lehetőség autópálya építésére, a meglévő úthálózat bővítésére is csak nagyon szűk keretek között van mód, ezért egyértelműen a kötött pályás közlekedési rendszert kellene fejleszteni.
Ezzel szemben máig várat magára a vasút villamosítása, amit a déli parton már régen megoldottak. Ott a tó közelében vezet az autópálya, ráadásként az intercity járat mellé még egy expressz-vonatot is beállítottak a nyárra.
Az északi part turizmusa fellendülőben van, de a fejlődést megakadályozhatja az a tarthatatlan közlekedési rendszer, amelyben személyvonattal több mint három órán át tart az út Füredtől Pestig, de a gyorsnak nevezett járatokkal is 2 óra 40 perc kell hozzá - hangsúlyozta Bóka István.
A MÁV képviselői annyit ígértek, hogy továbbítják a polgármesterek kérését. Bóka István elmondta, a válasz ismeretében döntenek a további lépésekről.
A vonali fékpróbánál azért állt meg a vonat,mert a D12-es fékezőszelep kontrollerkarját visszalökő rugó ki volt lazulva és a kart visszalökte középállásba ezáltal mint tudjuk a fővezeték nem kap utántáplálást és mivel nem kapott megálltunk.
Nagyon jól hangzik. Természetesen az álló helyzetű fékpróbánál még mindenképp teljesen ahelyén volt, csak a dízelmotor okozta rezgéstől csavarodott ki indulásig. :-)
A Ő nevében is kikérem magamnak
Akkor mégsem a D 12 nevében kell kikérni?
egy vasútbarát ilyesforma kritikáját ne fogadjuk el
De fogadjuk el, egészen nyugodtan, főként, ha a kritika alapjául szolgáló eseményre egyértelmű magyarázatunk van.
1. Én nem ugatok, de ha nagyon szeretnéd én is alkalmazom feléd ezt a stíulust... 2. Elnézést, hogy egy fórumba beírom a véleményemet, és ez neked nem tetszik, én csupán a tényeket vázoltam fel...
Pontosítanék.Nem mindenhol úgy álltunk meg mintha falnak mennénk.Az okát pedig leírtam,hogy miért sikerült addig úgy megállni.Az e-mailt várhatod,tudományodat majd akkor mutathatod meg ha birtokodban van az arra feljogosító dokumentum.(menetigazolvány,utazásinapló stb.)Nem fogok itt elkezdeni vitatkozni,de tartom magam ahhoz,hogy ameddig nemtudja az illető mi a probléma ne dumáljon bele.
Nos.... Az gonolom eszedbe se jutott, hogy ez nem az Alföld.... És itt egy Csörgőnek olykor sok az a 10 esetenként több kocsi... Föleg amikor jön be valamelyik Tapolcai vonat be Sv.-ra és hallja az ember milyen sz@rul oldanak a kocsik. Ezek után ha még a Csörgővel is baj van akkor képzelheted.... Ja és előfordul, hogy a peronon azért döcögnek végig, mert mondjuk tömve van a vonat és az ajtóban lóg mindenki, és a mozvez nem szeretne eseményt. Én is utazok a 29-esen,de én becsülöm azt a vezért aki ott dolgozik, ha 10-ből 6x úgy áll meg, hogy falnak megy az ember, akkor bele kéne abba is gondolni, hogy lehet ez nem igazán a vezér hibája. Az én utazásaim során a vezérek 95%-a így áll meg, hogy a falnak megy az ember, de tudom milyenek a körülmények és ezért nem zavar. Inkább annak kéne örülni, hogy megáll a vonat....
Na azért egy picit álljon már meg a bicaj. Azért az ha mindenhol úgy állunk meg, hogy falnak megyünk annak semmi köze a vonalismerethez, az pedig nem érv hogy aki külsős az ne pofázzon bele. És volt hogy igenis én felkopogtam és megmondtam szemtől szembe. Volt, hogy itt a forumon írtam le Hármasbakter olvtárséhoz hasonló hsz-t, az volt a válasz, hogy nem tudom mi volt ne pofázzak bele, és különben is mutassam meg. Azóta is várom az e-mailt amibe a vonatszám és a dátum van hogy mikor és hol... (Úgy végig menni a vonalon, hogy 10 esetből 6x jóval előbb fékeznek, aztán oldani kell mert különben a pusztába állna meg a vonat, majd gurulunk végig a peron mellett és utolsó pillanatban úgy megállni mintha falnak menne az ember az gáz.) Mindig el van magyarázva hogy ki a hülye és miért is és azt nem úgy kell.
Elnézést ha a megfogalmazásom kicsit erős volt(gondolok itt az "ugatni"-ra).Ezen hozzászólásod korrekt volt,és jobban tetszett az előzőnél,mivel benne foglaltatik,hogy a "körülmények ismerete nélkül" írtad amit írtál.Igazságod van abban,hogy Tördemicen jól látható a peron, nem is okozott volna gondot megállni rendes módon,de a kollégának jelen állás szerint igen,bár hozzá kell tennem az ő védelmében,hogy az út további része során már sikerült neki mindenhol rendesen megállni.Miután a fékezőszelepet rendbetettük véglegesen.(ugyanis Tördemicre való bejáráskor is még az a dolog állt fennt ami N.gulácson,ezért lassult meg annyira az elején,csak már nem akkora mértékben mint a vonalinál Badacsonyban aztán egy csoport tett róla,hogy legyen idő visszacsavarni rendesen a már említett rugót)Lényeg a lényeg ha ilyen megfogalmazás mellett írod le,hogy fakezű,semmi gond.
Ha technikai gond volt, az más megvilágításba helyezi a dolgokat, de mivel a vonali fékpróba után sem volt olyan a fékezés, mint amit megszoktunk, ezért nem erre gondoltam. De akkor elnézést kérek!
Eszembe sincs bántani ugyanis egy vonalismereten lévő kollégát, de az azért ilyenkor felmerül bennem (vezértől és vonaltól függetlenül), hogy jó-e a MÁV-nak (és az utasoknak) ha valaki vonalismeret nélkül vezet - ha pedig már bejárta 2-3 alkalommal a vonalat, akkor miért nem tudja, hol kell megállni?
De a konkrét esetre is visszatérve picit: Nemesgulács-Kisapáti talán nem látható jól be Tapolca felől az ív miatt (bár aki látja, hogy jobbra kanyarodik a vágány, az a peron végét is meg fogja látni), de Badacsonytördemicen a peron vége már jó messziről látható, így itt akkor is illene tudni jól megállni, ha nincs az illetőnek vonalismerete.
Persze időnként el-el fékezi magát az ember (nem vezetek, de amikor néhány alkalommal sor került rá, szerencsére nem nagyon volt gondom vele), de a körülmények ismerete nélkül és általánosítva azt mondom, hogy egy jól belátható peron mellett vonalismeret nélkül is meg lehet állni.
Más. A mobillal nem művészi képeket készítek, csak a pályaszámok megörökítése miatt fotózok vele, jegyzetelés helyett. Nem tudom, ki volt fenn a vezérállásban, ezért a nick mögött sem tudom, kit kellene sejtenem, mert Tp-n is csak annyit láttam, hogy egy embernél többen tartózkodnak odafenn, és éppen hátrafelé is fordultak, Tördemicen meg nem is lehet alulról igazán látni, meg aztán nem is néztem, ki van fent.
Minden tiszteletem a vérbeli vasutasoké, nem is akartam én igazán senkit megbántani, mindössze csak annyit jegyeztem meg, hogy fakezű lehetett az illető. De akinek nem inge, ne vegye magára, én sem támadásnak szántam - csak olyan megjegyzésféle volt, mint az, hogy tegnap a franciák falábúak voltak. Nyilván attól még mindegyik egytől-egyik jó focista!
Az utóbbi két hozzászólásban az a legszebb,hogy a két úriember nekiáll ugatni anélkül,hogy tudná a dolgok valódi okát.Először is marslakó úr hozzászólására reagálva:
A vonali fékpróbánál azért állt meg a vonat,mert a D12-es fékezőszelep kontrollerkarját visszalökő rugó ki volt lazulva és a kart visszalökte középállásba ezáltal mint tudjuk a fővezeték nem kap utántáplálást és mivel nem kapott megálltunk.Ha észrevette volna N.gulácson emiatt indultunk később,mert vissza kellett csavarni a helyére.Mielőtt kritizálná valaki fékezési tudományát,gondoljon bele,hogy Ön hogyan állna meg egy 288 tonnás vonattal szinte 0 vonalismerettel(a kolléga épp azon volt)A Ő nevében is kikérem magamnak az ilyen minősítéseket,főleg úgy ha nem tudjuk miről van szó.Persze elfogadom,ha bemutatja a fékezési tudományát és minden megállóban vérprofin egy fékezésből és elsimulva fog megállni,de ha jól tévedek ez nem fog összejönni,mert Ön nem mozdonyvezető.Feltételezem ettől még a kisujjában van a fékezés.Szállítottam már haza elégszer,legközelebb ha valami nem tetszik tessék megkopogtatni a mozdony oldalát és ott szemtől szemben elmondani,és nem ide írogatni.Remélem a fotó azért sikerült még ha telefonos is volt.Megjegyzem semmi bajom a vasútbarátokkal és az ide írogatókkal,de könyörgöm maradjanak a fotózásnál.
ukkel úr hozzászólására reagálva:
Azthiszem az előző reagálásomban leírtam mindent,tehát nem valami jöttment vezette a mozdonyt.
Nagy általánosságban írva:
Sokszor lehet itt olyan hozzászólásokat olvasni,hogy pl.azért késünk mert nem tudunk 12 kocsival fékezni,meg hasonló jókat.Egy kollégától az ember elfogadja a kritikát,főleg ha egy tapasztalt mindent megélt vezérről van szó.De engedtessék meg(és ezt irhatom minden kollégám nevében),hogy egy vasútbarát ilyesforma kritikáját ne fogadjuk el,hisz azt sem tudja miről írogat ide sokszor.
A tegnapi 9701 vezére is fakezű volt. A vonali fékpróba teljes megállással sikerült, aztán Gulácson meg Tördemicen is párszáz métert csigatempóban tett meg a vonat, mielőtt megállt volna, mert elfékezte magát...
Jéé, tényleg! Most nézem...tegnap biztos megfájdult a szemem a 2183-as videózása közben! :PP Maradjunk m62-nél, bár egyformán szeretem mindeggyik gépet! :-)
A 29-esen a sok késés egyik kiváltó oka,a szűkös mozdonyforduló idő (spórolás miatt). 9705 érk.13:15 gép fordul 974-re ind 13:30,9701 érk. 19:20 gép fordul 9708 -ra ind 19:30 (este is emiatt +25). A másik gond,hogy a csörgőknek a 10 kocsi már nagy falat (még a remotoknak is!),ehhez jön még az utasforgalom is,sajnos idén sem lesz jobb a helyzet..... Ja,és még egy dolog,az néhány IC is odavág a többieknek,mivel annak aztán mennie kell még akkor is ha kapna néhány percet a késett kevésbé fontosabb vonat miatt. (Néhány "bátrabb szolgálattevő" beválalja de ha lebuknak......)
Az elmúlt napokban többször utaztam én magam is, illetve vittem/hoztam embereket az állomásra. Egy vonat sem volt még csak megközelítően sem pontos. + 15 minimum.
Évek óta növekszik a menetidő, de a késés állandó marad. Röhej :-(
És bár GPS-em nincs, a szelvénykövek és a stopper segítségével végzett v=s/t méréseim szerint nem mennek a vonatok a max sebességgel...
De még a 30a-n sem, Dinnyés-Sv közt tudtommal 100-as a pálya, én meg 88-at mértem gyorsítás - lassítás közt végig egyenletesen haladva, ami nagyobb eltérés, mint amit én hibázhatok.
A Fordulók 07. 02 től. M62 16909--16906 M41 94531--IC977--1972--1975--974--9701--9708 9709--9702--GM--923--9236--Gm--9128--9141 19607--9734--9735--9706--1971--9728>>9729--IC972--9602--9603--IC971 9704--9703--IC978--94538 929--920--925--9224--9223--9238 9227--90280--90281--922--8801 8802--9263--924--921--928 39219--9500--8807--8834--8833--8806 Északi(Desiró) 9730--9745--9744--9743--9748--9751 9750--9725--9714--9711 6305-6313 Bz Mot 9609--9647--9642--9657--9634--9626--39216--39223--39218--39211--9631 8649--8642--9667--9614--9261--9268 9627--9717--9716 9771--9740--9757T--9732--9645--9606--39221--9631? 9757Ef--Smenet--9712--9643--9666--9651--9668 9610--9625--Smenet--9605--38913--9656--9628--9621--9638 9629--9649--9622--9617--Smenet--9652--9614T--9661--18611!--18610!>> 18610!--9640--9620--9265--9264--9623--9648--9608 A Desiró tehát Bz! A hétvégi változásokat engedelmetekkel nem írom le, mert rengeteg van. A 06 21-07 02 időszakban is Bz lesz a Bagolyvonat(Még jó)
Jó most kezdem belátni, hogy Svrend-nek igaza van.... Az alacsonypadlós dolgokkal, jóval gyorsabban lehet itt közlekedni, (Desiro) mind a By... de majd nyáron amikor bejönnek a Halbi szerelvények... Elég kemény lesz...
Gondolom pár állomáson, ahol sok az utas tovább tart felszállni...ehhez még hozzájönnek a külömböző csoportok, stb., na meg ha biciklit kell felrakni az is plusz idő. Szerintem így összeszedhet ennyit. Azthiszem hétfőn, vagy kedden írtunk róla egyébként pár sort, a fehérvári topicban.
Ha már DESIRO a téma egyébként. Megosztott velem a Matéczné egy információt a siófoki sajtótájékoztatón miszerint van Görögországban 8 egység DESIRO. Ezeket az olimpia miatt vették, de forgalomba sem álltak mivel időközben azt a vonalat amire tervezék őket, villamosították inkább. Állítólag a 8 db DESIRO egy görög hangárban van, 0 km-rel és leszírozva, lefóliázva. Ezeket meg akarja szerezni a MÁV.
Már csak a menetrendjük miatt sem tudom elképzelni. 21:00-kor DESIRO menne Tapolcáról Keszhelyre aztán onnan 22:35-kor Székesfehérvárra a déli parton? Utána visszaindul Fehérvárról 1:28-kor és leér Keszthelyre 4:08-kor? És akkor mi lesz ott a DESIRO-val? Hogy indít reggel Fehérvár 2-2 egység DESIRO-t 4:20-kor meg 5:20-kor ha csak 1 pár szerelvény alszik fent? Szóval ez nekem zavaros így. Plusz DESIRO meg biztos nem lesz, mert ezt a 4 egységet is csak hajszál hijján tudták lehozni nyárra.
a 9652 számon futó vonat vajon miért a 9614 számú vonattal egyesítve megy Keszthely-Tapolca között? miért töröltek itt egy vonatot?
ez a tavaly nyári menetrendben is meg most évközben is 9644 számon Balatonszentgyögy-Tapolca között közlekedett. (nagyjából így: Bs ind 12:30 Tp érk:13:10)
azért elég szánalmas hogy nyáron nem lesz vonat Tapolca irányába 11:42 és 13:58 között..S..
Van nyári gépfordulóm M 62 9704---9703 M 41 94531---IC977--1972---1975--974--9701--9708 9709---9702--Gm(T--Cell)---8801 8802--923--9236--Gm--9128---9141 919---910--19605--975--19606 19607--9734--9735--9706--1971--9728 9729--IC972--IC971 16909--16906--IC978---94538 39219--9500--8807--8834--8833--8806 MÁV Északi (Desiró) 9730--9745--9744--9743--9748--9751 9750--9725--9714--9711 Cell Bz Mot 9609-9647-9642-9657-9634-9626-39231-39228-9631 9771-9740-9757T-9732-9667-9614-9261-9268 9627-9717-9716 9757--Smenet-9712 9610-9625-9645-9606-9603-9651-9668 8649-8642-9602-9605-(38913)-9656-9628-9621-9661-(19641-19648) 9640-9620-9265-9264-9623-9648-9638 9629-9649-9622-9617-Smenet-9652-9614H-9643-9666-9608 Ha tudok majd hozok még
Sőt mi beszéltük egyszer, hogy Nyáron összefutunk, és fotózunk :-) Majd mailon megbeszéljük, csakhogy ne feletsd el! :-) msn-en mikor vagy? (vasutasfiu)
Persze.... El is hiszem... Maj nyáron számolgatok.... Meg ahozképest már megkésik a +10 a gyorsok... MÁV-START-nak üzenem kicsit kéne sűríteni a járatokat!
Ez egy részlet a MÁV sajtóanyagából, amit csütörtökön tartottak Siófokon:
" A vonatba besorozott kocsik számának határt szab az érintett állomások peronhosszainak mérete, illetve a vontató mozdonyok teljesítménye is. Ezeket is figyelembe véve a Balaton déli partján maximum 12, illetve az északi parton maximum 10 kocsis szerelvényekkel tudjuk a vonatokat közlekedtetni az utas-védelmi szempontok és a menetrend szerinti közlekedés betartása érdekében."
Az egész doksi egyébként az alábbi linkeken megtalálható, ebből dolgoztak az újságírók is:
Nos itt vannak a 10-11 kocsis vonatok! Mondjuk így sem elég.... Tömve voltak ma is! És csörgősök voltak... M41 2143 +30-al jött, a 9705is megkéste a +10-et... És már jól felhúzatják a vonatokat a peron végéig... Ja és a Tihany IC Halberstadtis!
Széles vállaimat nem igazán tudom hova tenni, az 1. osztálynak mondott fülkésre hajazó rész rosszabb, mint a másod. A nagy, semmerre nem lehajtható asztal egy köpedelem... Nem lenne rossz vonat, ha - lenne benne hőlégbefúvó (hasonló, mint ami az usgyikon is van, mert ha bekapcsolják rajta, egész jó interfrigo szokott lenni némelyik pusztametró) - minden ablak nyitható lenne - kisebb karfa lenne benne.
Mert elég praktikus vonat lehetne - elég jó az 4es, illetve a kétszemélyes helyek aránya - van kerékpáros rész - max 1/4 rész a bagós
Egy kárpitos By szvsz nagyonis üdvös lenne. Egyébként azt meg lehet kérdezni, hogy ilyen fejlesztéseket, ami nem is kerülne sokba, direkt nem csinálnak? Pl a gysevnél sincs bőrülés, a Bh kocsijaik is mind kárpitosak.
By: KIsebb lépcső Ha sokáig süti a nap felforrósodik a bőrülés Jól fordul benne a levegő, Jó rugózása van... :-) És nem nyikorog amikor megáll...
Halbi: Magas lépcső... Nem mozog benne a levegő, tehát élve megsülsz... Ha megáll nyikorok. (De legalább tudod, hogy megállt)
A magas lépcső miatt én is a By-ont vállasztom, főleg úgy hogy a Balatonon elég kevés helyen van magas peron... És az a gond, hogy a késést is ez okozza, mert 3-4 perc amíg felszállnak az utasok a nap/heti cumóval a vonatra...
az északi part nyári menetrendje nem különbözik jelentősen a tavalyitól, csupán egyetlen dolog ami érdekes lehet:
a 16906 számon futó Tapolca-Nyíregyháza gyors és a 9703-as számú vonat helyet cserél, vagyis a nyíregyi 14:30-kor indul Tapolcáról, a 9703-as pedig 15:22-kor
Viszont a hírek szerint ugyebár a GYSEV is ad kocsikat a bécsi gyorshoz, tehát lesz itt sárga-zöld halbi is.:-))) Amiről szintén le tudsz majd esni. :-)))
Nekem speciel leginkább az, ami az IC-knél: a párhuzamos ülések. Gyűlölöm.
A vonat (lassan egyetlen) előnye a buszhoz, hogy van az embernek tere: nincs az orra előtt senki más, fel tud állni, ki tud menni, stb. Szükség is van erre a 3 órás menetidőknél...
Én nem ragadok a bőrhöz! :P A büdös meg belefér, engem annyira nem zavar, mert miután hazaértem úgyis leszedem magamról. :-) A hely sztem meg még mindig jobb mint a halbinál!
De lesz 8:40-es fonyódi gyors. 18702. számon és C jelzést kapott, vagyis csak hétvégén közlekedik. Bagolyvonat pedig Fonyódról indul Székesfehérvárra 2:05-kor és 3:00-kor.
Hmmm: -kényelmetlen -rohadtul meleg... (gondolom a lehúzhatatlan ablakok miatt) -kezdenek tönkrevágódni: pl. múltkor mentem ugye Siófokra, leült elém egy srác, és kiesett alóla az ülés(!)...
A By: -a halbihoz viszonyítva jóval kényelmesebb -nem sülsz ropogósra, mire a célállomásra érsz... ... Én maradok a By-nál! :-)
Ja ami kimaradt de rákérdetem a sajtótájékoztatón: nem az ÖBB adja majd a kocsikat a Bécs-Balatonfüred-Fehérvár vonathoz. A szerelvényhez a MÁV és a GYSEV felváltva adja majd a kocsikat.
Nyári menetrend: közvetlen vonat Bécs és Balatonfüred közöttJönnek a DESIRO vonatok isA magyar vasúttársaság és a vonatokat üzemeltető MÁV-START Zrt. június 5-én Siófokon, sajtótájékoztatón ismertette a június 21-én életbelépő nyári vasúti menetrendet. Újra jönnek a DESIRO motorvonatok és lesz közvetlen vonat az osztrák fővárosból mindkét partra.
Balaton Intercity néven új vonat közlekedik június 21-étől, amely a Bécs-Szombathely-Tapolca-Keszthely-Siófok-Budapest vonalon közlekedik majd. Az északi parton napi rendszerességgel gyorsvonatot állítanak be Bécs és Székesfehérvár között. Ez a vonat 13.25-kor érkezik majd Balatonfüredre és 17:30-kor lehet vele visszautazni Ausztriába. A sajtótájékoztatón bejelentették, hogy az északi oldalon ismét közlekednek majd a népszerű DESIRO motorvonatok, és szolgálatba állnak a Németországtól vásárolt, felújított kocsik is. Ilyen kocsikból áll majd a Szombathely-Tapolca-Balatonfüred-Budapest és a Záhony-Debrecen-Budapest-Balatonfüred-Tapolca vonat is, illetve a Budapest-Balatonfüred-Budapest viszonylatra beállított 2 pár gyorsvonat is. Természetesen a már megszokott menetrend szerint közlekednek nyáron a Batsányi és Tihany intercity vonatok is. Összeségében 30%-kal több vonat jár majd mint a téli időszakban.
A siófoki sajtótájékoztatón azt is megtudtuk, hogy új vonatot állítanak forgalomba június 21-étől hétvégenként a Budapest-Siófok-Budapest vonalon, a Siófok Expresszre elkeresztelt járatot a korszerű FLIRT szerelvényekből állítják majd össze.
Csütörtökön egy megállapodás is született a MÁV és a Balatoni Szövetség között, mely szerint mostantól az állomások környékének tisztántartása, ápolása az önkormányzatok feladata lesz. A MÁV eddig alvállalkozókkal végeztette a munkát, így most az erre fordítandó összeget a Balatoni Szövetség kapta. A déli parton 40 milliót, az északi parton 33 milliót költhetnek az önkormányzatok az állomások tisztántartására.
Tavaly is láttam, hogy ment egy Bz két mellékkel Tapolcáról gépmenetben. Sokat állt Akalaiban keresztre várva 8 előtt valamikor. Igazán mehetne ez személyvonatként.
"Értesüléseim szerint nem lesznek Desiro-fordák csak 1 pár, állítólag nem tudnak kiállítani többet erre a célra."
szép is lenne, szóval ha két egység jönne akkor csak a 9750-9725-9714-9711 körre futna
én még a 9712-re leszek kíváncsi, jó lenne nem Bz lenne, pont a délelőtti csúcsban jár, csatlakozik a Miskolci fürdőshöz, szóval a Bz nem elég erre, még két mellékkel sem.
meg ha megnézitek a menetrendet, a 18órás tapolcai indulású személy után csak 21órakor van személy, legalább nyáron lehetne az 1971 számú mentesítőhöz egy 9741 számon futó személy Tapolcáról, és ez fordulna mondjuk a hajnali 9740-re.
tényleg ha már itt tartunk:9740 szerelvénye mikor közlekedik le Zánka-Köveskálra?
Főleg, hogy a remot M41-t nem 12 kocsis "gyorsokra" tervezték, amik minden körtefánál megállnak ... 12 kocsinál már M62-t küldenek a vonatra, szóval lesz mit fotózni. :P
"a máv megrendelhetne már egy "komoly tanulmányt", hogy mikor kezdődjön a nyári menetrend. Ez a junius 21 vajon kinek az agyából pattant ki? Meg fokozatosan kellene bevezetni, mondjuk május elejétől 7végén már alkalmazni, mert az utazási igény a jelek szerint nem junius 21-gyel kezdődik."
Ezzel teljesen egyetértek. Ez nem állapot, ami most van.
Sv-nek 10-es vonalra is ki kell adnia gépet. ( celli 9 napos M41-es fordában 4 nap van 29-re és kb. 4 a 10-es vonalra és 1 nap Somogyban :-) ) Vagyis 9 gép kell +(19801/19802) + bogárdi teher + bauxitvonat. Most tartósan dög 2105, 2313 és 2329 is. Ezen a héten volt, hogy 2 gép feküdt meg egyszerre 1 napon (2140, 2183) és akkor nincs nagyon mit kiadni ...
"Ha már bicigli: Tapocáról 16.30 után gyakorlatilag nincs kerékpárszállítási lehetőség Pest felé. Nyárra arra a szerencsétlen esti IC-re igazán tehetnének egy kerékpárszállító kocsit, akár egy halbisat, biztos behozná az árát!"
Csörgőből miért van hiány? Ha jól tudom a remotok is már a 2335-nél tartanak. Hová kell ennyi gép? Halbi szerintem nem lesz DESIRO helyett, azok kellenek a szombathelyi és nyíregyi gyorsokba.
Komolyra fordítva a szót: talán az lehet a megoldás, hogy néhány usgyit visszahozni Szentesről nyárra, így kiadható lenne 4 Desiro a 29-re. Az a baj, hogy ide a bz nem elég nyáron, csörgő meg nem fog jutni a betétjáratokra, örülnek, ha kitudják szolgálni a gyorsokat.
Kíváncsi vagyok, mi lesz a megoldás.
Apropó: a máv megrendelhetne már egy "komoly tanulmányt", hogy mikor kezdődjön a nyári menetrend. Ez a junius 21 vajon kinek az agyából pattant ki? Meg fokozatosan kellene bevezetni, mondjuk május elejétől 7végén már alkalmazni, mert az utazási igény a jelek szerint nem junius 21-gyel kezdődik.
Az off 8801 szerelvénye 7 halbis kocsival jár, ebből 5 (öt!) kerékpárszállító, 2 első/másodosztályú. A déli-tapolcai vonatokon meg jó esetben van 1 db, az hol az elején, hol a végén....ha meg bemondanák, hogy hol található, akkor nem kellene az állomásokon rohangálni szegény biciglistáknak, meg 5 percig állni a vonatnak. (ilyet eddig csak Révfülöpön hallottam, az ottani forgalmistát kellene klónozni egyébként is!)
Ha már bicigli: Tapocáról 16.30 után gyakorlatilag nincs kerékpárszállítási lehetőség Pest felé. Nyárra arra a szerencsétlen esti IC-re igazán tehetnének egy kerékpárszállító kocsit, akár egy halbisat, biztos behozná az árát!
Sugovica csak vasárnap van, 3 egység. Hétköznap kell az esztergomi vonalra, ettől nem lesz több kiadható. Kezd nagyon lepusztulni a Desiro állomány is, ha így halad, akkor az esztergomi vonalra sem lesz elég a hadrafogható állomány. (hibás légkondival pedig nyáron nem is lenne szabad desiro-t közlekedtetni, az több, mint emberkínzás!)
A Desiró helyett majd betesznek 3-4 kocsis halbis szerelvényt csörgővel (már ha jut csörgő), amiben lesz egy kerékpárszállító is kocsi is. EZT CSAK ÁLMODTAM!
Tavaj már hörivel járt a fürdővonat és Gyeseves Halbi kocsikkal. Kicsit más: Értesüléseim szerint nem lesznek Desiro-fordák csak 1 pár, állítólag nem tudnak kiállítani többet erre a célra.
Ehhez hasonló képet csörgővel összelehet hozni még? Szerintem Szepezdnél van és nem Rendesnél. Vagy tévedek? Remélem nem kell fát mászni meg erdőt írtani. Balaton mennyire látszódik?
Kivi leszek, hoyg milyen kocsik fognak járni ezen a viszonylaton.... Ha már fürdő vonatnál járunk.... egy kis emlék a nem olyan régi "hőskorból" : (sajna nix képem a full szerelvényről. :S:S )
Én amióta az eszemet tudom mindíg a 972-es mentünk a Balcsira, de amikor megtudtam, hogy IC-t csinálnak belölle elöntött a méreg, és kíváncsian vártam mi lessz belölle íme a tapasztalat: a 3 másod és 1 első kocsiból álló szerelvényen 1 másod osztályú kocsi fullra tömve utassal ( én csak túrista osztálynak hívom az ilyeneket...) míg a másik 2 üresen ( néhány utassal akik átpályáztak a nyomorgásból..) és persze az első osztály amin megint csak kb. 10-en lehettek... és persze a 7:00-kor induló 9702-es tapolcai személyre meg már 6:30-kor ki lehet rakni a megtelt táblát... Ennek aztán marhasok értelme volt... Kivi lennék mit vártak ettől az akciótól anno: hogy a nyugdíjas majd megveszi az IC-re a pótjegyet, meg a táborozni menő diáksereg????? Nem madárból vannak hanem Magyarból.. Ráadásul azzal, h jobban megkurtítják a nyári mentrendett még kevsebben fogják igénybe venni a 29-esen a szeméylvonatokat, inkább autóval fognak közlekedni azok akik lemennek, apropo autó: a 71-es út a nyári szezonban olyan forgalmas mint egy pest 40km-es vonzásközelében lévő fő útvonal az átkelés szinte lehetetlen rajta... Ez a kurtításos rendszer meg valahonnan kisértetiesen ismerős régebbről...
Június 21-én meg indul a Wien-Sopron-Szombathely-Tapolca-Balatonfüred-Székesfehérvár vonat. A MÁV-START június 5-én tart sajtótájékoztatót a nyári menetrendről Siófokon. Én ott leszek és hozom a híreket.
Mint minden más - azt hiszik, ha valami drágább, akkor majd több bevételt hoz, de emlékeim szerint közgazdaságtanból első dolgok egyikeként tanultam, hogy ha drágul a kínálat, akkor csökken a kereslet... Mellesleg a mostani IC még lassabb is, mint anno a 972. Egyébként ha az Avala nem pótjegyes bp-kelebia közt, akkor ennek sem kéne annak lenni, hisz épphogy 60km/h az átlagsebessége tapolcáig...
Igen,abban az időben amikor még nem őrült meg a vasút az IC-től,annyival ment,és tömve volt. Az még igazi gyorsvonatnak számított (nem úgy mint a mostaniak.) Visszafele a párja (971) is jóval több utast szállított. Az én bajom az IC-kel csak annyi,hogy semmilyen extra szolgáltatásért pótdíjat kérnek. Mert a vasúton a pontos tiszta kultúrált vonat extra díjas...........
És a reggeli 972 mikor még celldömölki gyors volt reggel? Télen-nyáron tömve volt, akárhány kocsi volt. Helyette van egy hülyeségic, 3 v 4 kocsival, 20-30% kihasználtsággal (ahogy hallottam, vmi fejes rokona lakik almádiban...)
Már kezdődnek a gondok. Mivel kitolták a nyári menetrendet a jelenlegi vonatikat erősitgetik. (Ma pédául a 9702 10 kocsi volt). A csörgők egyszerűen nem bírják,már Polgárdig összeszed legalább 10 percet. Sajnos minden héten van egy fekvemaradás,(két hete az volt a szerencsénk,hogy Szbattyánba állt le a gép,a csere villanyt el tudtuk küldeni,ugyanis nemvolt jól működő tartalék diesel a fütőháűzba, kivéve az iparos szergejt,amin meg nem volt személyzet.) Amikor lehet és megoldható a fűtőház megpróbál M62-est kiadni,igaz ez csak hétvégén megy,mivel szabadul a tehervonatos fordából (Komárom-Szfvár),vagy az iparos van még üzemszünet miatt. Az igazi gondok akkor kezdődnek,amikor bejönnek a plussz vonatok. Nem akarok elkeseríteni senkit,de ha valaki idén (is) a 29-esen vonattal utazik egyel több palack ásványvizet vigyen magával.......
Valaha volt. Én még emlékszem amikor a 9729 (05:37) gépcsere után ment a Délibe és este a 9728 (22:50) gépcsere után ment Balatonfüredre. Sajnos sok volt az utas,gyorsan meg kellett szüntetni........
én akarattyára járok ezen a vonalon és mióta eszemet tudom, bosszant, hogy nincs pestről később is vonat. sőt, ami van ha van, az is egyre bénább, fehérváron át kell röppenni a kis pirosba. itt lehetne erősíteni egy kicsit.
Azt kétlem mert ezek akkoriban csak a hatvaniban mostanság meg a hatvani mellett csak a szolnoki oldalban van. Én szerintem csak nem volt rendes szerelvény arra és Hatvanból szedték.
Ma újabb fülest kaptam a bécsi vonatokkal kapcsolatban. Valószínűleg a Balaton IC-t és az északi parton közlekedő vonatot is az ÖBB állítja ki. De a gyorsot szinte biztos.
Az iparvágányt már elbontották. Az elkerülőn haladva jobbra láthatóak a kupacba hányt betonaljak. A fák között egy darabon még követhető. Érdekesség, hogy Balatonfűzfő bejárati jelzője megmaradt és világít - igaz, alatta legfeljebb kutyát sétáltató tinilányok fordulnak elő, vasúti jármű (hacsak nem tud a gyepen járni) nem.
Nem inkább az Akarattya-csajág közötti vasúti híd lenne az?
(tegnap este végimentem az új úton, ha majd megismerik, nagy forgalmat le vesz a régi 71-ről. Most még 10-ből 9 autós a régi úton ment, én is meglepődtem, hogy már átadták, mondjuk ezt is jókora késéssel)
Szerintem egyébként nagy IC kocsi hiány miatt, biztosan nem ezekből lesz a szerelvény kiállítva. Esélyesebb az ÖBB, vagy ha már MÁV akkor halbi. A szombathelyi is ilyenekből áll.
Jah. Így már értem. De nem hiszem, hogy ezzel agyonvágnának egy új be sem járatott vonatot. Majd talán később ha bejön a számításuk és utas is lesz. Akkor jöhet a fejrovatban az R betű.:-)))
Így nehezen..... Mondjuk igaz, hogy nem IC-t írt M41 2305, de 90%, hogy pótjegy kell majd rá szvsz.... Mert, ha ÖBB ad rá kocsit, akkor az elit IC lesz tehát a START már szedi is a lóvét, ha meg a MÁV ad rá kocsit nekik meg amúgy is meg kell mutatni milyen jó kis kocsijaink vannak, tehát azok is elit (Lehet IC) kocsik lesznek legalább 220 ft-os pótjeggyel! Amúgy is nyár lesz, meg Wien-be megy/jön a külföldi utas az meg kifizeti...
:-) Ja amúgy Május végén lesz egyik vonathoz +4 kocsi! Zánkára visz kirándulókat! És majd egy pár nap múlva jönnek vissza is! Pontos dátum kb. egy hét múlva! Szergejre lehet számítani ;-)
Nem arról van szó, hogy nem örülök.... Csak ugye hozzárakják egy mezei gyorshoz ami minden 3. bokornál megáll.... Nekem ez az egyik bajom... A másik az meg az, hogy nyáron amúgy is hosszúak a vonatok, de figyeljük meg nem az lesz, hogy a eredeti vonathoz + 2-3 kocsi hanem az eredeti szerelvényből kivesznek 3 kocsit és helyére megy majd az IC..... Magyarul, ha gyorsozni szeretnék és kiesik a 3 kocsi így rákényszerítenek az IC-re, tehát, vegyél pótdíjat, mert megéri....Ha az IC minden 3. bokornál megáll, akkor miért szedik a pótdíjat?? Mire fel?? Ja tudom, a LÉGKONDI!!! Hát Máv-START Zrt. gartulálok...
Volt egy téli időszak (nem tudom melyik évben) de a 9707 csak Füredig közlekedett s csak hétvégén ment fel Budára, valamint a 9704. Tehát 9707 után Gm Sv a 9734-re Nohab+rezsó, valamint 377 után Gm Füred a 9704-reszintén Nohab+rezsó.
Sajnos soha sem sikerült képet csinálnom róluk:-((
Idéznék egy kis szöveget ami valahogy az alábbiak szerint zajlott le egy civil emberke s én köztem:
-képzeld milyen vonatot láttam
-milyet?
-biztosan valami főnökök voltak s ráadásul külföldiek
-???
-olyan kutyafejü mozdony volt de nem magyar hanem német
-???
-abból gondolom, mert jöttem autóval Fülére s az alábbiakat láttam a
fénysorompónál állva. Jön egy vonat Tapolca felöl de a kutyafejü mozdonyon
volt fehér csík. Tehát nem magyar mert az piros. Volt mögötte egy különvonati
kocsi melyeken kör alaku ablakok voltak. Valamint két villám s abból következtet-
tem, hogy németek (SS).
-az a két villám nem a két végén volt s eltérő irányban srégen?
-de valahogy úgy
-középpen nem láttál fehér magyar szöveget?
-nem figyeltem, csak a külföldi mozdonyt
-oda van írva, hogy villamos fűtőkocsi
-nem láttam, a német mozdonyt néztem
......................
Majd mire elmagyaráztam, hogy semmi köze a németekhez mert az magyar gép, csak ezért meg ezért meg ezért csikos, no meg a VFK, rongyosra beszéltem magam.
Nehezen, de megértette.
Köv kérdés:
Ki volt az az id..ta aki elrendelte, hogy e gyönyörű festést cseréljék ki tiszta pirosra.
1996 november első, vagy második hetében pénteken délelőtt derült ki, hogy lent van már Fehérváron a hat kijelölt csörgő.
Egy mozdonyvezető kolléga mellé kirendelt engem is a főnököm, bár én M 41 típusoktatásra már nem jártem, mert áthelyezés alatt álltam.
A 955-sel mentünk Sv-re. Útközben találkoztunk a jelentősen késő 954-gyel, amit a 2119-es hozott, mert a 002-s Nohab fekvemaradt. (Talán Battyánban, vagy P.iparon.)
Így a 2105, 2114, 2168, 2187 és 2199-esekből álló mozdonykígyó volt kitéve Sv.-n a fűtőházi kijáróra.
Eléggé vegyes állapotú gépek voltak, mert 3 csak regulátorról kényszerezve volt hajlandó beindulni.
Vonógép a 2114-es volt. Battyánban hátramentem a második gépre, a 2105-re, mert eléggé ködös, taknyos idő volt, besegítettem egy kicsit a vonónak.
Ahogy bevágtam a feljáró ajtót, megszólalt a tűzjelző. Hossza keresés alatt sem találtam egy darab tüzet sem, így lelöktem az automatáját.
A menet kiegészült a 002-essel. Iparon volt egy kis vita a menetiránnyal, mert nem akarta a karavánt egyben elengedni, hiába mondtam neki, hogy beszéltem a főpályamesterrel, és nincs semmiféle besorolási korlátozás.
Csak akkor lágyult meg a szíve, amikor felszólítottuk, hogy gondoskodjon a maradó gépek fagytalanításáról és őrzéséről, mert nekünk erősen ketyeg a 12 óra.
Hazaérve meg a fordások csesztek le, hogy ilyeneket átvettünk. Helyesbítettem nekik a fogalmakat, mert nekünk nem azt rendelték el, hogy vegyük át a jó gépeket, hanem azt, hogy hozzuk el mindet.
Hát ennyit. Azt nem tudom, hogy az emlegetett többi gép mikor került Tp.-re.
De de de, igaz! A Kanizsai flotta 2000-2001-ben járta a vonalat.
A 96-os időszakban volt még a 147,243 as gépek is.
Bár most hirtelen nem ugrik be a konkrét oka az ennyi szergejnek, hisz akkoriban még futott 11db Nohab. A Csörik érkezése előtt nagyon ritkán találkoztam szergejjel (vagy volni volt, csak én nem láttam) 92-94 körül 13-14 Nohab még volt. Egy jó pár vonatot Egerszegiek szolgáltak ki 200-as piros Bz-kel (200-205 járt állandóan) pl.: 9757-9732 Csajági kirohanós.
Tehát konkrétan ivánnal a Csörgök előtt nem találkoztam csak elvétve teherrel.
Csörgőt is csak az esti Füredi személyen láttam amit Sv szolgált ki.
Szia! Köszi a listát, jó visszaemlékezni! Talán a Nohabok maradtak meg legjobban az emlékeimben, főleg a 002,017,010,006,004,020. Esetleg valaki nem emlékszik arra a különvonatra ami valamikor '98-99 környékén ment le a Badacsonyba, meg vissza? Arra lennék kíváncsi, hogy mikor ment pontosan, és hogy melyik Nohab vitte! (talán a 006 volt, de nem biztos...)
A 2106 és 2137-es Csöriken itt lévő idejükben a távvezérlő kábel ott volt a gép elején, már messziről meg lehetett ismerni őket.
A 2105 és 2187-es Csörik valamikor 97 környékén mentek kisokos "tanfolyamra". Gyönyörű szép színeiről szintén már messziről meg lehetett állapítani, hogy melyik paripa lehet.
A 2114 esen idekerülésekor egy igen egyedi légkürt volt melynek hangjáról lehetett hallani, hogy ő közeleg. Valamikor 97-98 környékén lehetett főműhelyben, akkor kapot frászráhozót.
A 2101 kiégett majd selejtezték.
A 2150 Balatonfőkajár-felsőn égett ki, azóta ha minden igaz Ud-n dolgozik.
Akkori Nohabok:
M61,001 Piros
M61,002 Piros
M61,004 Csikos
M61,006 Piros
M61,008 Piros
M61,010 Piros
M61,013 Piros
M61,014 Piros
M61,019 Piros
M61,020 Piros
Majd később került Csodaországba a 017-es is.
Az M62: 150, 171, 177, 180, 203, 255, 266-ot Nk adta. Azóta a 150-es a Hajdu Kft A62es számon fut.
...203,255,261,266,180. Legalábbis én ezeket a gépeket láttam még a házunk elött akkoriban. :) Csörgők: 2148,2164,2199,2150,2187,2143,2116,2147,2161,2149...
Én pont láttam Füreden de gép sajnos nem volt nálam. Gondolom a 12 kocsi miatt volt a Szergej. Ahogy néztem az utolsó 3-4 kocsi kiránduló diákokkal volt tele.
Neharagudj, de OFF 30-ason a Hernád IC-nek 10 p-s fordulóidő???? Alapból késik a vonatt, takarítás sztem nuku, utasok leszállnak meg fel azt annyi... És akor körüljárás fékpróba, tehát esélyed nincs arra, hogy behozd a késést, ami mindíg van! SV-iek el se vállalták Balatonszentgyörgyike csinállták a fordát. Egyszer csinálta egy ismerősöm és azt mondta soha többet.... Bocs az OFF-ért de ennyit ér az egész...
Egész nyáron lesz, a mostani 19807/19804 sz. Bécs-Keszthelyi vonatpárnak megfelelő menetrendben, de a Keletiig fog közlekedni és IC-ként. Már csak azt nem tudom, hogy ki fog rajta utazni?
Amúgy azt hallottam, hogy lesz egy Balaton IC nevű járat Bécsből. Ez ugyan a déli parton fog közlekedni, de ha jók az információk akkor lesz füredi stokkja.
Érdekesség, hogy a 2329-esről a Fonyód-Kaposvár topicban is van kép március 7-éről, amikor ott rájár a Pécs-Kaposvár-Fonyód-Tapolca-Celldömölk vonatra. Szóval egyszer itt, egyszer ott. :-)))
az ott szemben Szigliget........ez még nem hangzott el,
de hogy Györökön fotózták az benne van a 337. pontban. Még szebb lett volna a fotó fentről a Szépkilátó magaslatról, csak akkor dupla off, mert nincs sin és nem is 29 es -:)
Egyébként nem Szepezd és hát kis csalás, mert Balatongyörök, ami már 26-os vonal, de hangulatában, szerintem még belefér...:) Hol van vihar? Pesten egy levél se rezzen.
A 2143-as döglött meg elvileg, de pontosat még nem tudok mondani, mert nem voltam a fűtőházban, és nem tudtam megkérdezni senkit, hogy mi a helyzet. Viszont lehet, hogy ma is lesz még ilyen, (remélem) ha nincs elég Csörgő. Hogyha a 2143 is dög, akkor most ezek üzemképtelenek Sv-n: 2105, 2140, 2143, 2309
Tényleg szép, csak nyaralni nem jó itt ha nem a Koppány soron van a háza az embernek :) Messze van a strand, de az alagút felett átmenni nekem is tetszett. :P
Jééééézus. Ennyi sok sületlenséget... Inkább ne jöjjön vasúthoz senki ilyen ötletekkel, hogy körbe járjanak a vonatok, akkor aztán totál ennyi utas sem lenne. Van már elég ember a vállalat élén, akik elcsesznek mindent. Az ütemes menetrendnek max elővárosi szinten van értelme. Fel kéne fogni, hogy az utast rohadtul nem érdekli, hogy milyen időközönként és ütemesen járnak a vonatok, milyen ütemben. Őket az érdekli, hogy mikor, hová indul a vonat, és mikor ér oda. A megállók sűrűsége miatt a menetidő aligha csökkenthető, akármilyen jó is lenne a pálya. A nyári időszakban előfordul, hogy egy vonat 10 percet áll egy megállóban, mire asok kerékpáros csoport leszáll. Ezért van a "lazaság".
A vonatok menetrendjét úgy lehetne átszervezni, hogy főként nyáron gyorsvonatok járnának (nem állnának meg mindenhol), és ezekhez többnyire lenne személyvonat. Télen viszont elég a jelenlegi menetrend (igaz, nekem nem lenne képem a mindenhol megállós vonatokra kiírni, hogy gyorsvonat). A pálya sebességet 100-ra fel lehetne emelni, de ahhoz sok ívet kéne átalakítani, és az M41-es flottát is száműzni kéne, hogy a sok kocsit erősebb mozdony tudja belehúzni abba a sebességbe. Jah, és a kedves nyaralóknak is jobban tiszteletben kéne tartani, hogy a vonat az erősebb, mert nagyon sok így is a gázolás.
Sziasztok! Május 24-én újra lesz Nohabos vonat az északi parton! Lehet utazni rajta, és a legszebb helyeken fotózáshoz is megáll. Március 10-ig lehet rá olcsóbban jegyet venni. Részletek itt:
Ez jó kép, nekem tetszik! Köszi.Nohabok az ezredfordulón 2. részében is van egy felvétel amit az alagútból készítettek.Most már tudom hogyan akkor. Köszi a képet.
Ha már feljött az alagút. Nekem is a kedvencem az a hely. Egyike ahova a csajokat hordtam annak idején. Jól behülyítettem őket, hogy gyere baby megyünk a dzsindzsásba, meglátod jó lesz neked is. Aztán volt pofára esés, mikor kiderült, hogy vonatokat nézni mentünk oda. Lógattuk a lábunkat a peremről, akkor még nem ilyen lépcsősor volt. Mikor jött be alánk a Csöri meg a Nohab, az volt ám az igazi orgazmus! :-)
Később ezt tovább fejlesztettem. Késő este beálltunk az alagút közepén található beugróba és százas pulzus mellett vártuk a szerelvényt. Olyan jó a hang terjedése, hogy már Almádiból hallani, hogy elindult a mozdony. Azért nem javaslom senkinek, tényleg befosatós!
Szerintem a legbiztonságosabb, ha Üdülőtelep felől közelíti meg valaki, a Koppány soron végigsétálva át kell menni a MÁV Üdülőn (ha még megvan), és a túloldalon kiérve balra, pár 100 méter után (már nem emlékszem pontosan) lesz egy lépcsősor felfelé. Ha ezen felmész, ott az alagút. Én a '90-es években sok nyarat eltöltöttem az Üdülőben, gyakran felmentünk ide. Még kiépített út is van (legalábbis volt) az alagút bejárata felett. Innét is biztonságosan lehetett fotózni.
Asszem, én helyben összefosnám magam, ha kijönne közvetlenül a fejem alól egy Bz-nél nagyobb cuccos! A pallóról viszont már sok szépen láttam elhaladni. Amúgy az az egyik leggyönyörűbb hely, nagyon szeretem.
Ha Akarattyán leszállsz a vonatról, felsétálsz a 71 sz főút felé. Ott jobbra (Keszthely iránya) fordulsz, majd a második balra lévő kis utcába befordulsz, és koppanásig mész. Ott egy parkos részre érsz, ahol az említett piknikező hely és egy kilátó található. Gyönyörű a kilátás innen fentről a Világosi öbölre. Ha a lépcsőn lesétálsz, akkor az alagút Kenese felöli végére érkezel, ugyanis a lépcső az alagút tetjén halad át ("felüljáró"), itt egy kisebb akrobata-mutatvány után az alagút fizikai tetején találod magad, kb 2 m-es rész, kényelmesen lehet rajata mozogni. Tökéletes beállításokat lehet végezni, és várni a vadra. Ha igazán perverz alak vagy, akkor a "peremre" rá tudsz hasalni, és az arcodat a sínek fölé tudod hajtani. És ha még mázlid is van, akkor hagyományos gép érkezik, esetleg teljes fordulaton dolgozó motorral, akkor tuti az orgazmus. :-)) Szergej, Nohab, Csörgő volt az igazi, a Hörgők már nem annyira élvezetesek.
Úgy terveztem, hogy bebarangolom azt a részt, sok fotót láttam és egy kis piknik ránk fér tavasszal.Szépséghiba csak annyi hogy nem Nohabok jönnek( Kiv. persze ha nem a májusi fotós- Nohabhoz kötöm). Köszönöm mégegyszer.Látattlanban is szép túrának néz ki.
Szerintem Balatonakarattya megállóhelytől közelebb van. Viszont csak a Balantonkenese-üdülőtelep felőli oldalán lehet felmenni. Tehát meg kell nézni a menetrendet, és sietni. Igaz ez az alagút előtt (Székesfehérvár felől) nem sokkal lévő erdei bevágásra is, amely hatalmas ívben van. A legegyszerűbb megközelítési módón történi eljutás viszont csak úgy garantált, ha ismered a környéket, van egy Balatonakarattya térképed, vagy fogsz magadnak egy helyit, aki eligazít. Amúgy az se nagy baj, ha eltévedsz, mert nagyon hangulatosak a kis utcák, pláne tavasszal. :) Leszállsz a megállónál és keresztbe átgyalogolsz a községen. Ez a táv alig lehet több, mint egy kilóméter. A község a Balaton felé emelkedik, egészen az alagútig tetejének magasságáig. Itt egy park található padokkal, piknikező helyekkel. (És sok kutyagumival. :) ) Tehát autóval is könnyedén megközelíthető. Éső után nem érdemes menni, mert rettenetesen csúszik, és nagyon veszélyes. (A Székesfehérvár felőli oldalán lővő fotóhely amúgy is az.) Feltéve, ha nem csak a gyalogos járdáról akarsz fotózni. Tele van jó fotóhellyel a környéke, érdemes szétnézni mindenhol.
Balatonakarattyán szálltam le ezután elkezdtem sétálni a vonal mentén Bkenese-Üdülőtelep felé.Egy jódarabig a kábeleket eltakaró köveken sétáltam aztán jön egy gyalogátkelőhelyes sorompó majd pár százméteresa susnyáson való séta után jön az alagút.Meg lehet azt csinálni hogy átsétálsz az alagúton de előtte ugye a menetrendet meg köll nézni nehogy az embert meglepje a nagy vasdarab:-)
Ha átjutottál a túloldalra akkor már nyertél csak arra kell ügyelni hogy a délelőtti órákban csak az Üdülőtelep felől érkező vonatok fotózhatók,kb 13.00 tájban már lehet szép alagutas képeket fotózni.
Egy kis segítséget kérnék.Érdekelne hogy a "hirhedt" Balatonakarattyai alagút hogy közelíthető meg a legegyszerübben kocsival és vonaton?(nem tudom kocsival vagy vonattal mennék de szeretnék majd egy szép tavaszi napon ellátogatni oda) Csajág-Akarattya között vagy akarattya-kenese-üdülőteleop között van.És mennyire az állomástól.Köszi előre is.
Jó, akkor legyen több pár gyorsvonat, nekem annyira nincs ellenvetésem ez ügyben, de akkor meg ne legyen majd az, hogy 522 gyorsvonat megy majd egy nap ami csak pár állomáson áll meg, a falvakban élő jónép meg le van sz@rva! No meg akkor már a átszállásokat is megcsinálhatnák Sv-n: pl.: 8504-es Nagykanizsai gyors 14:57-kor indul Sv-ről... 9714-es Tapolcai személy indul Sv-ről: 14:53-kor...
Aki Bfüred után akar valahova menni az mit csináljon? Nehogymár Keszthely felöl kelljen menni. Nem. Kéne rendes értelmes gyorsvonat (olyan mint az a bizonyos 3 pár) És kellene Szfehérvár - Tapolca személy. Pl.
Egy ideje olvasgatom a 29-es topicot, s bár elég messze lakom tőle, azért volt egy idő, mikor Bp-Tapolca között rendszeresen vonatoztam. Az sem mellékes, hogy egyik legkellemesebb vonal, jobban mondva volt, amíg a NoHAB-ok dorombolása ébresztett a nyári hajnalokon. De nem emiatt írok. Felvetettétek páran, hogy nincs normális vonatpár, csak talán 3. Nos igen, annak idején mikor még jártam arra, csak gyors vagy sebes volt a Déliből. Talán egyszer ültem végig télen ezt az ominózus 4 órát, hazafelé már nem arra jöttem. :) Aminek én értelmét látnám: Fehérvár és Tapolca között, mint 29-es vonal, elég lenne ebben a viszonylatban rövidebb személyeket, esetleg sebeseket közlekedtetni, és aki gyorsan, kevés megállóval akar Tapolcára jutni, annak ott van a Keszthely felé közelítés lehetősége. Ha tegyük fel csak B.szentgyörgyön lenne egy gépcsere, ami ott nem villany lenne (teljesen felesleges Keszthelyig), hanem már dízel, és Szentgyörgytől csak Keszthelyen állna meg a vonat, akkor egész emberi idő alatt és kevés megállóval lehetne lejutni. Bár manapság nem tudom mi az utazási trend, de Déli-Tapolca gyorsokat, IC-ket én a déli part felől vinném. Egyrészt a villanygépekkel kevesebb a menetidő vesztés, másrészt a Kanizsa felé közlekedő IC-k után kapcsolva pár kocsit, amit még Szili vagy Gigant elbír, megszüntethető lenne az általatok írt "majd'megszakad a Csöri 12 kocsival, hogy 2 pec múlva megálljon" állapot. Persze messziről jött ember azt mond amit akar, de én egy alkalmat kivéve Tapolcára mindig Keszthely felől közelítettem. Ettől függetlenül a 29-es varázsa, ha időm engedte volna megéri a többletidőt.
Én csak azt mondtam, hogyha nem állna meg mindenhol, nem lenne ennyi utas. (hanem kevesebb lenne....) De ezekszerint itt olyan emberek vannak, akik jobban örülnek egy emberekkel teletömött busznak, mint egy teletömött vonatnak.
Na le lehet szépen szállni a mentrendről! :) Ha nem állna meg úgy mint egy személyvonat, akkor nem tudnék iskolába menni, fényképezés után hazamenni, a Délibe menni...és ezzel nem csak én vagyok így.
A gyorsított Tapolcai személyre gondolsz? :))) Az tény, hogy ha már 10-12 kocsit is el kell húznia a csörinek, vagy a remot csörinek akkor már azt nem ilyen menetrenddel kéne. A menetrend az ebből a szempontból is szar. 3pár vonat van ami emberi idő alatt ér célba. Ebből 2 pár IC. Az, hogy a 180km-re lévő Tapolcára 4 óra alatt érjen le a vonat az egyszerűen elképesztő. Rendben nyáron nagy a forgalom minden állomáson és megálló helyen, de ennek az ellátására nem az a megoldás, hogy minden vonat (ezt a 3párt kivéve) mindenhol megáll.
Az meg másik, hogy a BP-Déliből Tapolcáig közlekedő gyorsok közül csak egy közlekedik normális gyorsvonatként.. A többi egy személyvonatnak felel meg SV-tól! Meg úgy nehéz is csörgővel menetrendet tartani hogy felhúzom emberi sebességre a vonatot azzal a 10-12 kocsival és 2 p múlva meg már fékezhetek is, hogy meg tudjak állni...
Azt tudod pontosan mikor indult el az ellenvonat a szomszéd állomásról? Lehet,hogy többletmenettartamot csinált (menettartam=menetidő+lassújel+nyíilt vonali tartozkódás).
Ez is mert tény hogy egy csörgőre rárakunk 12 kocsit szenved vele hát még a fékezés... Amúgy meg a gépekhez hozzászólva! Volt olyan időszak amikor 305-ös szergej sokat ment a vonalon és szetem aazzal tarthatóbb lenne a menetred 12 kocsis vonatokkal... DE ennek a vonalnak is két lehetősége van:
10-15 év múlva bezárjuk a többivel eggyütt és megmarad az 1-es mert az BÉCSfele megy... és megmarad BUKAREST fele is egy vonal mert az is FONTOS!!
Vagy veszünk normálisabb esetleg bérelünk gépeket és feljavítjuk egy kicsikét a vonalat....(erre nem sok esélyt látok)
A logika azon részét értem, hogy a gép és szerelvényfordulók miatt fontos, hogy ne gyűjtsön már be több késést a vonat. De azért olyanra is vigyázni kellene közbe, hogy ne verjen el mást is nagyon, mert az ugyanúgy borulást okoz. Amúgy ez a 15 perces késéssel jövő vonat egy bp-ről Tapolcára tartó gyorsvonat volt. Révfülöpön már benn állt a Bp-re tartó gyors. A következő állomás Zánka-Köveskál ugye (ami hol 10 perc, hol 11 percre van onnan). A vonat 15 percet állt és várt, ahelyett, hogy küldték volna tovább Zánkára. Nem hiszem el, hogy Tapolcán 20 perc van a fordulásra és ez az 5 perc is számít.
A késésekben meg benne van egyrészt, hogy a Csörgő nem nagyon bírja, de az is, hogy meg kéne tanulni már végre fékezni velük....
Igen,elméletileg...De ha valami bizber gondja volt az állomásnak? Egy vonat ablakából lehet különböző alternatívákat kiagyanalni,de minden forgalmi szituáció más és más. Egyébként ha valaki hibázik, úgynevezett "hiánylat"formájában kérdőre vonhatják.
Pontosan úgy gondolkodsz,mint egy szomszéd állomásig (vagy még addig se) látó szolgálattevő. (Igen,van olyan aki nem ért hozzá csak ne általánosítsunk). A logikát leírtam,ezenkívül még annyit a forgalmi vonalirányító is beleszólhat a sorrendbe.
Ha valóban 15 percet késett az ellenvonat, és tényleg 10 percre volt a következő állomás, egy keresztáthelyezés tényleg sokat segített volna a dolgon, csak ugye kérdés, mennyire ment az infó az állomások között a késő vonatról.
A két balatonparti vasút nyári forgalomában évek óta állandó dilemmákkal küszködnek:
-az északi parton rendszeresen ráaggatnak 10-12 kocsit a csörgőkre,ezek a mozdonyok (még a remot gépek is!) nem bírják. (Az első pofont a vonatok fehérvár után a polgárdi emelkedőn kapják),
-hiába számolnak többletidőket a menetrendszerkesztők az utasforgalom olyan nagy,hogy a sok kicsivel több előírt többlettartózkodás szép lassan összadódik. Igaz ha olyan kocsikkal mennénk amelyekre gyorsabb és könnyebb a felszállás,talán a késések is enyhülnének,(jó példa volt erre a Desiro és Flirt),
-a vonatforgalom szabályozásásnál a "15 percet késik,neki már ugyis mindegy" elv nem alkazmazható,ugyanis a vonat célállomásán a csatlakozási idő elfogy (F2 utasítás) ráadásul nagyobb késés esetén a szűkös gép és szerelvényforduló idők miatt tovább növekszik a késett vonatok száma,(ez alól az IC vonat kivétel,annak mennie kell bármit is csesz el jobban),
-és akkor még nem beszéltünk a rendkívüli eseményekről,(bizber,pálya,felsővezeték hibák a meleg vagy vihar miatt,gázolás,mentőt,rendőrt kérünk a vonathoz stb.)
Szvsz 1-1 vonat késése okozta teljes borulást el lehetne kerülni... Sokszor mentem nyaranta vonattal Révfülöp - Bp-Kelenföld szakaszon vonattal. Úgy vettem észre, hogy az a fogalom "keresztáthelyezés" egyszerűen nem létezik.... volt olyan, hogy 15 percet állt a vonatunk a tűző napon mert késett az ellenvonat. A szomszéd állomás - ahol volt szoli - 10 percre volt. Ha a késett vonatra rátesznek a 15 mellé még 5 percet az még nem sok, és azért már mind1 annak a vonatnak, hogy 15 vagy 20 perc + nem veri el az összes többit sem. De ehhez úgy vettem ész kell, hogy rájöjjenek és alkalmazzák... Kezdetben az ilyeneket kellene megszüntetni.
2/ Lassú (egy kettő, kétésfél órás utazás bizony már nem versenyképes, és hosszú távon megtartani ezt a döcögést nem egészséges....)
3/ Piszkos
stb...
Hát igen én is kocsival mentem balcsira nyáron még egy kisebb kiruccanás alkalmából is.
30-asra ráférne egy alapos felújítás, akad lassújel bőven, a 29-en nem tudom ezügyben mi a helyzet.
A 29 jó állapotú 80 km/h-val járható mit mind Sm-hez tartozó dízeles vonal. :-)
Úgy gondolom, hogy ezt a két vonalat is elhelyezkedése miatt kiemelten kellenne kezelni, több más vonal mellett,
Hát igen Magyarország XXI. század 2007 komolyán foglalkozik a turisták kényelmes utazásával vagy inkább elriasztásával.
Csoda, hogy nem rendezhet olimpiát egy ilyen ország?
Hosszú távú álmom még az ütemes gyorsvonatok mellett, egy olyan menetrendi rendszer, amelynek része lenne egy gyorsabb vonat is, amely mondjuk a Déli pu. után csak Fehérváron, majd a magasabb utasforgalmú balatonparti állomásokon állna meg, persze ügyelve arra, hogy a kisebb kihasználtságú megállóhelyek, állomások ne maradjanak kiszolgálás nélkül. A gond az, hogy ezeken a vonalakon sok ember megy sok helyre, így elég nehéz ezeket az állomásokat meghatározni. A másik gond az, hogy ezek a vonalak egyvágányúak, így nehezebb rá menetrendet szerkeszteni, illetve ha egy vonat csúszik, akkor késik az összes többi is. (Bilibe lógó kézzel, álom szintjén megoldás lehetne az egyvágányúság feloldására, hogyha az északi parton csak Tapolca-Keszthely felé mennének vonatok, a déli parton meg csak Budapest felé, a két part települései között meg hajóval lehetne utazni a megváltott vonatjeggyel, s gyorsabban mint egy kirándulóhalyóval. Pl: Balatonfüredre Bp-ről Bfüredig vonattal lehetne lejutni, vissza Bp felé Zamárdiba Siófokra hajóval, onnét vonattal - de ez már tényleg kósza zagyvaság :) )
Ez szép állom, szerintem elmehetnél MÁV vezérnek, mert ezzel az egy gondolatoddal többet tettél az utasokért és a vasútért, mint ok összesen eddigi pályafutásuk alatt.
Igen. Balaton egy eléggé látogatott hely nyáron, nemcsak belföldiek mennek oda nyaralni és fürdeni. Budapest után talán ez lehet a külföldi túristák által leggyakrabban megkeresett hely. Na mármost nyáron még azért a forgalma is elég nagy. Manapság persze többen nem a vonatot választják, hiszen:
1/ Gyatra a menetrend
2/ Lassú (egy kettő, kétésfél órás utazás bizony már nem versenyképes, és hosszú távon megtartani ezt a döcögést nem egészséges....)
3/ Piszkos
stb...
Én leggyakrabban nyáron utazom arrafelé a 70-es vonalról a 30-as vonalon, de ugyanakkor figyelemmel kísérem a 29-es vonalat is (igaz, Szfehérvár után csak alkalmanként kirándulok arra). A 30-asra ráférne egy alapos felújítás, akad lassújel bőven, a 29-en nem tudom ezügyben mi a helyzet. Úgy gondolom, hogy ezt a két vonalat is elhelyezkedése miatt kiemelten kellenne kezelni, több más vonal mellett, igaz, minden vonallal rendesen kellene foglalkozni.
Nem igazán vonzó jelenleg egy ilyen forgalmas vonalon, hogy az utasoknak állandóan az elvirát és a menetrendkönyvet kell böngészni, mert össze-vissza vannak a meghirdetett vonatindulások.
Hosszú távú álmom még az ütemes gyorsvonatok mellett, egy olyan menetrendi rendszer, amelynek része lenne egy gyorsabb vonat is, amely mondjuk a Déli pu. után csak Fehérváron, majd a magasabb utasforgalmú balatonparti állomásokon állna meg, persze ügyelve arra, hogy a kisebb kihasználtságú megállóhelyek, állomások ne maradjanak kiszolgálás nélkül. A gond az, hogy ezeken a vonalakon sok ember megy sok helyre, így elég nehéz ezeket az állomásokat meghatározni. A másik gond az, hogy ezek a vonalak egyvágányúak, így nehezebb rá menetrendet szerkeszteni, illetve ha egy vonat csúszik, akkor késik az összes többi is. (Bilibe lógó kézzel, álom szintjén megoldás lehetne az egyvágányúság feloldására, hogyha az északi parton csak Tapolca-Keszthely felé mennének vonatok, a déli parton meg csak Budapest felé, a két part települései között meg hajóval lehetne utazni a megváltott vonatjeggyel, s gyorsabban mint egy kirándulóhalyóval. Pl: Balatonfüredre Bp-ről Bfüredig vonattal lehetne lejutni, vissza Bp felé Zamárdiba Siófokra hajóval, onnét vonattal - de ez már tényleg kósza zagyvaság :) )
Biztos, hogy a villamosítás jó? A villamosítás még egy meghibásodási tényező... Érdekes lenne utánanézni, hogy egy évben mennyit késnek vonatok felsővezeték szakadás miatt. A Balaton környéke eléggé viharos hely...
Villamosítani kell mert ez környezetbarát igaz nálunk ez fordítva működik.
Meg egy ilyen kis országban nevetséges, hogy egyszaros út alatt 2,3 gépet kell cserélni.
Nem azt mondom, hogy nem kéne villamosítani, csak gyakran tapasztalom egy mozdonyvezető mondásának igaz voltát: villanymozdony nem mozdony...
A mozdonyvető meg nem mozdonyvezető ilyen esetben mi?:-)
Én pl. olyasfélét tudnék elképzelni a balatoni vonalakra, hogy Bp - Szfehérvár között óránként, Szfehérvár valamint a 29-es és 30-as vonalak nyugati végállomásai között kétóránként közlekedne gyorsvonat (vagyis az egyik órában az északi partra, a másik órában a déli partra mehetne gyorsvonat), esetleg nyári időszakban a másik partra tartó gyorsvonathoz lehetne csatlakoztatni Székesfehérváron személyvonatot (tehát ha Tapolcára megy gyors, akkor annak lenne személyvonati csatlakozása Siófok-Nagykanizsa felé Szfehérváron, ha Nagykanizsára menne, akkor meg Tapolcára)
Látom egyfajta ütemes menttrendre gondolsz.
De szerintem a 30-vonalon nem kell gondolkodni, mert amilyen állapotban van nem érdemes róla beszélni. De a 29-nél igen mert jó állapotú és kilehet használni ezt ha jó menttrendet terveznek oda.
Meg persze DESORIK járnak BZ helyett. :-)
Biztos, hogy a villamosítás jó? A villamosítás még egy meghibásodási tényező... Érdekes lenne utánanézni, hogy egy évben mennyit késnek vonatok felsővezeték szakadás miatt. A Balaton környéke eléggé viharos hely... Nem azt mondom, hogy nem kéne villamosítani, csak gyakran tapasztalom egy mozdonyvezető mondásának igaz voltát: villanymozdony nem mozdony...
Menetrendi szempontból dízel gépekkel is lehet jobb menetrendet csinálni. Én pl. olyasfélét tudnék elképzelni a balatoni vonalakra, hogy Bp - Szfehérvár között óránként, Szfehérvár valamint a 29-es és 30-as vonalak nyugati végállomásai között kétóránként közlekedne gyorsvonat (vagyis az egyik órában az északi partra, a másik órában a déli partra mehetne gyorsvonat), esetleg nyári időszakban a másik partra tartó gyorsvonathoz lehetne csatlakoztatni Székesfehérváron személyvonatot (tehát ha Tapolcára megy gyors, akkor annak lenne személyvonati csatlakozása Siófok-Nagykanizsa felé Szfehérváron, ha Nagykanizsára menne, akkor meg Tapolcára)
Tiszta retrofíling volt a tegnapi nap,egy rakat classic Csőri mászkált, a 2183 vitte a 9702-őt(ezzel mentünk Tapolcáig),a 2191 hozta a Tihanyt valamint Bfüreden belebotlottunk a 2204-es Csőribe is.
Sztem addig nme villanyosítanak semmit amíg nincs elegendő villanygép! Így is hiány van belőlük ha most jó esetben jön az 50-en új akkor elkezdenek kimenni a szilik!! Szal sztem egy 10-évig nem állnak neki.. Vegyük csak azt hogy fehérvár már kb 8 éve 160-as és 60-as kitérőink vannak.... Nemtudtátok?? ;-)
Ahha látom!! Jóó ;-) Én most sokat dolgozom a honlapon pl most a Székesfehérvár menüponbton vagyok rajta!! De minden esetre jóóó!! Amúgy msn-en te milyen gyakran vagy?
Ezt a honlapocskát tegnap kezdtem el csinálni! It található jó néhány tegnapi kép csörgőkről meg stb. a Képtár menüpontban! A honlapot megtekint heted itt.