leszereltem az összes elektromos cuccot (azt a nem sokat) a műszerfalról, de aki ezt már javította, csinálta... egész nap ezeket a össze vissza szigszalagozott-csokizott-toldozott-foltozott kábelköteget gubancoltatnám ki vele. valami undormány..
Borsfára eljutsz idén, mit tudsz róla nyilatkozni?
Jól mondod.Mindig is állitottam és fogom is.A Tsz.az egyik legsokoldalubb foglalkozás volt.Volt új anyag,de több volt a sz@rból várat jelszó.
Volt olyan DT-s.aki oda ment az elnökhöz.Béla bácsi adjon egy 500-ast,mert inni akarok.Kapott.De utána két napig ki sem szállt a Dt-böl.Borulások.Sajnos olyan is akiröl én vettem le a kis dutrát.két nap múlva temettük.46.évet dolgoztam.DE életem legszebb idöszaka volt az a 20.év.70-80.as évek.A mezőgazdászunk nyugdíjba vonulásakor egy videóval búcsúzott a Tsz-től.40.perces.Én már nem voltam ott,de küldött egy példányt belőle.Féltve őrzöm ma is.Egy sorba 8.kombájn arat.
Üdv!Való igaz,a TSZ-ben sok minden megtörtént annak idején:Nálunk is volt egy emlékezetes eset a hígtrágyával kapcsolatban.Elég vizes esztendő volt,és rengeteg hígtrágya képződött,a sertéstelepen.Ezt speciális direkt e célra készült lovas fogattal hordták ki.Az egyik nyújtott műszak alkalmával,a fogatos túl nagy sebességgel akart kanyarodni,de a sáros úton a lovak megcsúsztak és egyenest a hígtrágyában landoltak.Ez olyan mély volt,hogy csak az orruk látszott ki belőle.Már javában éjjel volt,be rendeltek egy markoló kezelőt,de nem tudták a lovak hoz rögzíteni a hevedereket,hogy kiemeljék őket.Erre az egyik dolgozó neki vetkőzött,derekára kötötte a hevedert,és fejest ugrott a hígtrágyába.Le evickélt a lovak alá,és áthúzta a hevedert alattuk,hogy ki tudják emelni őket.A művelet sikerrel járt mindenki megúszta ép bőrrel.A történet még ma is előkerül,ha összejönnek a régi dolgozók,de sajnos már egyre kevesebben vagyunk.Ez is már több mint 30-éve történt.
Meg híg trágya lébe borultam vele.Mert a beton le tört az alá ázott lé miatt.Egy hétig teli volt a bodé muslincával.Tudod ma is állitom,hogy a Tsz-ben több dolog történt mint egy sima vállalatnál,mivel a gépi munka is sok rétű volt. Még egy eset.Traktorost ki küldték a kertészetbe az embereké.Emberek fel.pótkocsi fel és tűz.Rendőr meg állitotta.forgalmi,jogsi stb.Srác meg fehéredik.Ember ne a papírt kérje mán hanem keressük meg a pótkocsit, az emberekkel együtt el hagytam őket.
Más.Ugyan csak embereké ment ki egy idős szaki.Emberek fel.Be dobta kilencedikbe oszt gyerünk.Bent a központba kereste a kocsit.Uccu vissza.Mint ki derült senki nem akasztotta fel a pótkocsit.
No még egy.Kapott a gazdaság egy új 120 lovas Zetort.Persze,hogy ki próbáltuk mi Dutránkkal.
Össze kötöttük.Az akarat mind két gépben meg is volt.Szépen el ásták magukat,mire mért is ne meg jelent az igen szigorú fő mezőgazdász.Szét oldani lehetetlen volt úgy feszült a madzag.Azt hittük ott helyben le lő bennünket.Regényt lehetni írni hidd el.
Sőt nekem meg rakpartra kellett fel menni,hogy bele tudjon nyúlni a gép.Meg valamennyire lássak is.Jó móka volt.Havas jeges körülmények közt.Sőt némelyik traktoron fék is alig volt.
Mostanában + olyan CAT és JCB gépekkel rakják ki a vagont, aminek a fülkéje felemelkedik hogy a Gépész bele láthasson a vagonba és a fülke ablaka sem párásodik olyan nagyon.
Hidd el mindent tudok róla,mivel 16.évet ültem rajta.Azt a nagyobb kanalat répa rakodásnál használtuk.Nekem öt munka eszköz volt hozzá.A csipegető kanállal vagont raktam kifelé,mivel Hatvani cukor gyár napi 6.vagon répa csíkot küldött naponta.Ennyivel bírt el naponta.De ha a hat vagon közt volt két nagy vagon is ami vagononként 580-600.mázsa volt akkor mán igen csak éjjel lett a vége.Ha hideg volt minden markolás után várni kellett mert a pára miatt nem láttam,hogy hol a takarító ember a vagonba.Kocsira rakni meg nem nagyon szerettem volna őt is.Na de mindegy is szép volt jó volt régen volt,talán igaz sem volt.
Vannak itt a fórumon dokumentum gyűjtők, akik ha eredeti akkor érdekelheti őket. Én csak a digitalizálás idejéig tartok igényt rájuk. Már aki meg tud válni 1-2 hétre tőle :)))) ..mert manapság sok a bizalmatlan ember.
...ne aggódj, én még ennyit sem tudok. Csak amikor átrágtam a könyveken magam, rám ragadt, hogy mi hol van. Most meg visszaolvasni könnyű. Na de ezért is készül a gyűjtemény. Gépekhez annyit értek mint hajdú a harangöntéshez, lévén nem gépész hanem villamos ember vagyok.