Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Ma reggel bementem a kazánházba és azt vettem észre hogy a gázkazánból csöpög a víz.
Bosch Condens 3000w kazánom van.
Alá néztem és a fűtés körből csöpög az elöremenő oldalon. Mintha egy érzékelö lenne ott az érzékelő előtt pedig egy négyzetes nyílás van onnét csöpög. Ránéztem az órára ami a nyomást mitatja már nagyon lent volt pedig minden nap ellenőrzöm.
Rányitottam a töltőt feltöltöttem ameddig kell most nem csöpög.Szerintetek mitől volt ez a jelenség??
hogy milyen mértékü volt a karbantartások során a takarítás, nem tudom, mert nem voltunk ott, anyós beengedte, en csak megrendeltem. de az se normalis, ha évente savazni kellene, vagy lehet, hogy az, de akkor évente mennyi lenne a karbantartás? Egy éves karbantartás igy került 25+AFA-ba, egy teljes gépi takaritás 10 éve volt 40-50ezer huf körül. Ha ezt minden évben meg kene tenni, akkor lehet alapbol raszanni 50-60 ezret karbantartásra? Emiatt mondom, hogy bármi más, ami alapból drágább, lehet a teljes költséget nézve 10 évre olcsóbb, mint kondenzációs technológia.
Nem váltanék klimás fütésre, annak a komfortja teljesen mas. Nekünk végig mennyezeti falfütés van 17 éve, annak komfortja, állandó hömérséklete, csendessége, pormentessége semmivel sem pótolható.
Rendszer beépítés elött kapott teljes gépi átmosást. Volt TF1 filter, évente többször takarítva (értsd mágnes ki, also csapon leeresztve), évente egyszer teljesen kiszedve, nem csak leengedve a csapon keresztül, ekkor kapott inhibitort is. 2 évente volt karbantartás szerelövel, illetve amikor gond volt. Az utóbbi 8-9 évben kevesebbet müködött, mivel nem ott lakunk, csak 15-16 fokra volt "fütve", kivéve, karácsony.
Nem fogok károgni a kondenzációs kazánokról, de ha ma kéne döntenem, bármi más (pellet, höszivattyú) olcsóbbnak tünik ha a teljes bekerülési költségeket számolom 10 évre.
köszi mindenkinek, nekem volt/van gondom a kondenzvíz levezetön keresztül elmenö nyomással (2011-es Ariston Genus Premium System 18kw). Megnéztem, és ahogy írtátok is, nincs bevezetve más a kondenzvíz elvezetöbe, eléggé gyanús, hogy primer höcserélö lesz repedt, innentöl fogva pedig kazáncsere. Gyorsan visszaolvasok, mert gondolom, volt már párszor kérés, mit ajánlotok, nálam speciális a helyzet abból a szempontból, hogy külföldön élünk, és elkezdtük árulni a házat, szóval próbálom költséghatékonyan meguszni.
En Aristonból kiábrándultam, nem ez volt az elsö gond vele, jellemzöen a szivattyúkat ette, elektronika ment abban is tönkre. Volt már alaplap csere is. Bár amikor ment, én nagyon kedveltem, mert nagyon alacson szintre tudott modulalni, és mivel nálunk falfütés van, az egyszerre jelentkezö höigény nagyon alacsony, így ez nagyon kedvezö volt, legtöbbször a legalacsonyabb szinten ment, ritkán 3 fokozatig felkúszott, ritkán kapcsolgatot. Van mellette külön HMV tárolóm, azt is gyorsan felfütötte.
Itt kint tizen év után lett cserélve Remeha Calenta 15kw-os kazán, sajnálom, hogy nem csaptam le rá, mert sose volt vele gond, igaz, alapból be volt épitve egy 200Literes tároló, ez szerintem sokat számít, hogy hatékony is legyen, és ne is kapcsolgasson, de mindig legyen idöben rendelkezésre állás.
Érthető a válaszod, köszönöm szépen! Kicsit még azon vagyok felakadva, hogy akkor miért van az "utókeringetés"?
Azt tudom, hogy a melegvíznél a kazán magától is elvégzi ezt a műveletet, míg a fűtési körön az időt is lehet állítani. Most néztem, az enyémen 3 perc van megadva, erre a műveletre. Nem kerítgetné ki rendesen?
Kombi kazán akkor szokott ilyet csinálni, ha előtte ment egy kicsit (pl valaki közép állásba nyitotta a keverős csapot) Ilyenkor ráfűt a hőcserélőre, de a meleg vizet már nem várja meg az illető (ilyen pl egy wc-zés utáni kézmosás) majd pár perc után te nyitod meg a melegvizet és lesüti a kezed, mert ami a kazántestben maradt hő, a vizet akár 70-80fokra is felnyomhatja, és az nem 2perc mire visszahűl, (ezt engeded ki) és csak ezután kezd el a kazán a beállított hőfokra dolgozni. Ez egy teljesen normális üzemállapot :) Sokszor szoktam mondani, ha hideg vizet akarunk akkor hideg állásba nyitjuk a csapot, ha meleget akkor meleg állásba. Ha megvártuk a meleget, és az túl meleg, akkor tekerjük közép irány fele a csapot, hogy rákeverjünk hideget ;-) Rá kell szoktatni a családot! Egyébként már lehet kapni olyan csaptelepet, ami közép állásban hideg vizet ad nem kevertet (pl Grohe) direkt ezért, hogy feleslegesen ne indítgassuk a kazánt, ha nem muszáj.
Mellékesen 15e ft-ért ingyen volt ez a hadművelet!!!
Nem tudom hol laksz, de Budapesten egy ilyen 60e ft!
HMV indulásakor nagyon meleg vizet ad, de olyat, hogy a kezem sem állja! aztán visszaáll a beállított 40 fokos értékre.
Kora ősszel, olyan augusztus közepén volt tisztítva a két hőcserélő. Valamivel savazta a szerelő. Nem tudom mivel, de iszonyat büdös volt és nagyon habzott. 3 alkalommal is kimosta ezzel a szerrel a HMV hőcserélőt és sok vízkövet tisztított ki belőle. A fő hőcserélőt is át tisztította, átmosta és a kondenzvízpoharat is tisztította.
Azt mondta: "most mar rendben lesz - 15 eFt, de szerintem valami nincs rendben!?
Van valami, amit még nem takarított ki, vagy miért ez a hirtelen nagyon meleg víz? Hibakód nincs, csak ez a elsőre nagyon meleg HMV!
"Alacsony terhelésszabályozás Ha egy kazán már nem képes visszamodulálni, akkor leállítja az égőt, majd önálló ciklusba lép ezen alacsony szabályozási beállítás (a kért vízhőmérséklet) alatt. A megfelelő teljesítmény és a szivattyú be- és kikapcsolása érdekében alacsony terhelés -szabályozást hoztunk létre. Ez a kikapcsolási és a minimális modulációs szint közötti ciklus. A ciklusidő összefügg azzal az idővel, amikor a víz hőmérséklete lehűl a szabályozási alapérték (szükséglet) alatt, és a kazán bekapcsolási idejével, hogy felmelegedjen a szabályozási alapértékre. Ez egy algoritmus, amely optimalizálja a ciklusszámot, és megpróbálja a kazánt a leghosszabb ideig bekapcsolni."
És úgy általában hogyan vezérel egy opentherm termosztát, azaz pl. 21° a hőfokigény, akkor a kazánt ki-be kapcsolgatja, vagy kis teljesítményen utasítja a kazánt hogy fűtsön folyamatosan?
Azt gondolom, hogy pont az opentherm egyik lényege. hogy nem hullámzik a beállított hőmérséklet körül - mint egy ki-be kapcsolgatós hagyományos termosztát esetén -, hanem pontosan tartja a hőmérsékletet, de kérdem én hogyan és milyen pontossággal? Itt nincs hőmérséklet hiszterézis a rendszerben, lekapcsolja a kazánt 21,2-nél, majd vissza 20,8-nál?
Első sorban arról szól, hogy ne kelljen állítgatni az előremenőt(rosszul vagy egyátalán nem szigetelt háznál van jelentősége, főként radiátoros rendszerre)
és minél kevesebb égőkapcsolás történjen. Ezt nagymértékben fokozza a buszos szabályozás.
Még egyszerűbben fogalmazva:
Arról szól, hogy a lakás hőveszteségét (megközelítőleg pontosan) pótoljuk, a környezeti hőmérsékletváltozáshoz képest ;-)
én ezt úgy értelmezem hogy nem a lakást hűti vissza hanem a visszatérőt...
Nem csak a visszatérőt, hanem az egész rendszert.
Ha van szobatermosztátod, és külső hőmérséklet érzékelőd, és a kazánon (vagy gyári termosztáton) be van állítva a jelleggörbe, akkor a szivattyú modulál. Az is egyébként megáll, nem megy 0-24-be, de valóban többet megy mintha nem lenne rajta az időjáráskövetés. De erről már beszéltünk... Teljesen másképp működik mintha nem lenne szobatermosztát.