Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
Akkor most itt húzok egy vonalat. Aki a következőkben személyeskedik, vitapartnerét sértően jellemzi, stb., azt törlöm és tiltom. Ha ettől a teljes topik el fog süllyedni, akkor elsüllyed. Ajánlott szakirodalom: http://hu.wikipedia.org/wiki/Vita
itt szerintem helyénvaló a hasonlat, arra akartam utalni, hogy ha a többség számára is elfogaható alternatívával álltok elő, akkor a többség ezt nem fogja elutasítani. de asszem neked ezzel nem mondok újat, már írtál erről. a nőknek sem volt egyszerű elfogadtatni a jogaikat. :)
én speciel nem látok áthidalhatatlan ellentétet, az egyik félnek be kellene látnia, hogy kvadozni márpedig lehet, a kvadozóknak meg azt, hogy akárhol viszont nem lehet. ennyi. ez ugyanolyan dolog, mint mondjuk a dohányzás kérdése. ameddig nem szabályozták, mindenki ott bagózott ahol nem szégyellte. szabályozták, volt kis sipákolás, aztán mindenki megszokta, hogy vannak határok. én speciel dohányzom, de nem okoz nagy problémát, hogy melóhelyen pl. le kell mennem az épület elé, vagy hogy vonaton nem gyújthatok rá odakint. ennyit kell belátni a kvadosoknak is, a másik félnek meg azt, hogy ennek a hobbinak is van létjogosultsága.
nem értem a hasonlatot. most ezzel azt akarod mondani, hogy a kvadozásnak az a lényege, hogy erdőben, ahol tök csend és nyugalom van, bőgessed a gépedet és száguldozzál? mert ha igen, akkor ne csodálkozz, hogy ez a kvadosokat leszámítva senkinek sem tetszik.
Amúgy az utóbbi 100 hozzászólást olvasgatva úgy látom nem nagyon jutunk igazából egyről a kettőre. Tök jó szitkozódások vannak mindkét fél részéről, de ennek mi értelme van?
A kvaddal végzett hobbitevékenységet / állatkodás / be kell terelni a versenypályára, ugyanoda, ahol a versenyautók már száz éve szórakoztatják a közönséget.
A quados-ATV-s, egyéb kirándulóknak pedig szét kell osztani azokat a térképeket, amin pontosan rajta van, hogy merre lehet kirándulni. Vagyis inkább azt, hogy hol tilos, mert ebből van kevesebb.
kezdünk elmenni csúsztató topikba? :-) azért ne hasonlítsunk már össze egy tevékenységet, amely alapvetően hobbi, de társadalmi hasznossága minimális *, egy olyannal, amely nélkül a társadalom nem tudna a mai szinten létezni.
* tudom, kvaddal is lehet hasznos tevékenységet végezni, de itt most nem pont erről van szó, hanem a kvaddal végzett hobbitevékenységről.
Érdekes, hogy az én "kvad"-om ami igazából ATV vagy maximum quad, nem hagy nyomot maga után, mivel nem száguldozok 80-nal... Ellenben lószart láttam már az úton úgy, hogy gyalog elég nehezen kerülöd ki.
speckó vasútpárti vagyok, de ez megint a tipikus csúsztatás, mivel én az erdei kvadozás + krosszozás ellen vagyok. nem a tevékenység ellen önmagában. én el tudom képzelni hogy jó móka, sose csináltam, de jó lehet. de az erdőkben ne.
Ahmet: Nem általánosítok, csak tényként közlöm, hogy nyugis quadost még nem láttam. Persze sokmindent nem láttam még a világból. Persze láttam olyan quadot, ami lassan hajtott egy úton, de az is tökig sáros volt. Azt meg nem lehet összeszedni olyan mennyiségben semmilyen földúton, ha ésszel hajt az illető.
Te sem quadoztál még életedben, de azért jól tudod, hogy mitől leszek én sáros... Gratulálok...
Csanya: Véletlenül nem azért nincs rendszám a kvadokon mert nem felel meg a Kresz előirásainak? Gondolok itt pl az indexre.
Mert erdőbe aztán marhára kell index... Amúgy van rá rendszám: szilárd burkolatú úton nem használható megkötéssel index nélkül is. Magyarul az utcából se mehetsz kiv ele, és fizeted a havi 20-30 ezret biztosításra.
Ahmet: Egyszerűen tönkreteszi az erdőt.
Áruld már el, hogy mi teszi tönkre? Légyszives! Könyörgöm! NAAA!!!
Ahmet: Speciel ismerek néhány terepjáróst. Igen, mind állat. Kimennek terepre, felszaggatják a gyepet, patakokon kelnek át, Urallal rángatják ki-be egymást a mocsárba. Mindezt kb. 100 méterre egy borzvártól, de erről ők nem tudnak.
És szted az M7-es mellett hány hangyaboy van?
Ahmet: És ha meghatározta, akkor meg kikerülik a sorompót. Mer joguk van hozzá!
Mert a lovas és bringás átrepüli, nem?
Ahmet: Aha, és amig pörög a kerék, addig nem üvölt a motor. A másik, amit nem nagyon értek, hogy minek mész bele? Mert le akarod küzdeni. Hát ezt csinálják terepjárókkal, meg patakokkal, keresztben és hosszában. Nem akranak ők rosszat, csak kitaposnak mindent.
Patakokban nicns sár. sár oylan helyen van, ahol a billenőszil kitaposta a nyomvonalat. Tehát ha én belemegyek max a sármanókat taposom ki.