Ha nem állítod át az órát, akkor meg tarthatod fejben hogy melyik boltnak, munkahelynek, irodának, mikor változott a nyitvatartása, munkarendje, menetrendje téliről nyárira.
Ha nem állítják át az órát, akkor tuti lesz olyan iskola, ahol télen 9kor fog kezdődni a tanítás, meg olyan bolt ami nyáron korábban nyit és korábban zár. Csak mindenki maga fogja eldönteni hogy alkalmaz-e téli-nyári munkarendet, és hogy mikor vált.
a gond az, hogy mindent át kell állítani. órákat, menetrendet, stb. az állatok sem állítgatnak, felkelnek ha a nap kel, egyébként meg alszanak. ez csak az embereknek fontos.
Én úgy tudom, hogy a nem összehajtogathatót is tudják csomagolni. Még nem rendeltem ilyent, csak érdeklődtem és pozitív volt a válasz. Ugyanolyan Luganot hajtok általában, mint amit írsz.
Ha már kerékpárbelső - drótperemes vagy "hajtogatható" külsőt könnyebb szerelni (pl. út szélén defektjavításkor)? Vagy mindegy, az adott külső - felni kombinációtól függ? Az országútimon a Schwalbe Lugano II külső elkopott, viszont nagyon könnyen tudtam leszedni a legutóbbi defektcserénél, ezért biztos jó lenne, csak nem tudom, hogy egy nem összehajtogatható külsőt hogy fognak kiszállítani egy webáruházból...
Ezt követően a szülők is egy órával később kezdenek a munkahelyen, hogy el tudják vinni a csemetéket oviba, suliba.
Ha már ennyi embernél eltolódik az aktív időszak, követni kell máshol is. Minek nyisson ki a pék hatkor, ha csak hétkor jön az első vevő? A reggeli csúcsra beosztott buszvezetők is alhatnak egy órával tovább.
Este pedig 8-kor kezdik a műsort a színházban, hogy a napot később kezdők is időben megérkezzenek.
Mindenki boldog lesz az állandósult +1 óra miatt, mert legyőztük a Földet, a Naprendszert.
Szerintem aki kitalálta, hogy ne legyen állítgatás, azt már nem gondolta végig, hogy vagy az lesz, hogy novembertől februárig az összes gyereknek sötétben kell iskolába mennie, vagy az lesz, hogy augusztus végén már este hétkor sötét lesz...
Csak egy kis türelem, és jön a tavaszi óraállítás, így majd megint egy órával később fog világosodni. Mire pedig újra korán lesz világos, reméljük az ebzárlatnak is vége lesz már.
Tegnap a közeli dombokhoz indultam kicsit bringázni. A lakótelep széles gyalogjáróján gurultam lassan (nincs más út, mindenki ezen biciklizik), mikor egy öregúr szólt, hogy vegyem már fel a maszkot.
Nem álltam le vele vitatkozni, hogy éppen valami sporttevékenység jellegű dolgot művelnék, amihez nem kell maszkot húzni. Amúgy sem tudnék mit kezdeni a maszkviseléssel, ha kötelező lenne, akkor sem. Szemüveges vagyok, két másodperc alatt homályosodik el előttem a világ, ha a maszkból felcsap a pára. Ha leveszem a szemüveget, akkor azért nem látok rendesen. Kontaktlencsét nem viselhetek, tehát csak addig járhatok bringával bárhová is, amíg nem kell felvenni.
Abban bízom, hogy nem lesz szigorúbb korlát e tekintetben.
Azt is szeretném, ha a kijárási korlátozást reggel 4-ig tartanák, mert egyre korábban világosodik és egyre hosszabb reggeli meneteket tudnék rendezni. Ja, és világbéke:-).
Csomád vá nagyobb része Fót, nagyon pici része Mogyoród közig területe. A kerékpárút Csomád közig határig megy kb. Openstreetmap.org oldalon meg tudjátok nézni. A Fót-Rákospalota kerékpárút szakasz tervezés alatt volt, de most nem halad, ha jól tudom. A Fót-Csomádról nem tudok semmit, illetve volt még egy új? Dunakeszi-Fót kerékpárútról is szó, ott sem látni semmit.
Acsa-Erdőkürt állomás Erdőkürt falutól 8 km, Jósvafő-Aggtelek Jósvafőtől 10 km, Aggtelektől még több, de legjobb ebben a kategoriában Vernár állomás 10 km-re a falutól, közben van egy hágó.
A pákozdi szakasz áttervezhetőségéről - mivel az is a Budapest-Balaton kerékpáros útvonal része - most folyik az egyeztetés a Révész Máriusz-féle kormánybiztosságon, illetve az ITM-ben. Biztos forrásból tudom, hogy a kerékpárosok sportszakmai szervezete határozottan javasolta, bármerre is megy majd a régi/új nyomvonal, a Budai útról vegyék le a kerékpártilos táblát. Van esélye a dolognak, más esetben is hallgattak már kerékpáros civil szervezetre.
A Velencei-tó kerülés egyetlen borzalmas szakasza a pákozdi. Szívem szerint válogatott kínzásokkal bírnám bocsánatkérésre azt a díjnyertes barmot, aki kitalálta, hogy oda kerékpárút kell, ráadásul olyan, ami a faluban négyszer megy át a közúton a túloldalra. Ahol éppen nem megy át, ott a gyalogosokat riogatja a kerekes népség a bringajárdán.
Arrafelé talán normálisabb rendőrök vannak, mint voltak Szentendrén, mert eddig nem hallottam a bringatilos felülbírálása miatti megtorlásról. Igen, vannak önkéntes rendőr jellegű - egyébként, valószínűleg minden tekintetben szabálykövető - autósok. Egy-egy rosszabb V10-en akad kettő-három. Dudálnak, integetnek, üvöltenek, de valamiért egyik sem akarja elhagyni a biztonságot nyújtó bádogkalyibáját.
Csak ismételni tudom: szívesen használok értelmes helyen épített, elviselhető minőségű bicikliutat. A pákozdi éppen nem ilyen. A velencei sem, de azt csak hírből ismerem, egyszer sem jártam rajta, mert nem kötelező.
A körbekerékpárutakkal teljesen elvették a kedvem a velencei tókerüléstől. A déli part még hagyján, legfeljebb nem megyek le az útról, ahol a kerékpárút lemegy, meg a velencei részen, ahol oldalt vált. De az északi a sok önkéntes rendőr autóssal súlyosbítva... Azóta a Balatonra/ról is inkább a déli partot választom, pedig szerettem megállni Sukorón a Zsuzsi presszónál frissítőre :)