Látom elolvastad amit írtam.. nem zavar a menteszél, sőt! Ezért vágtam le a gyárit, az zavar, ha a plexi a menetszelet a sisakomnak vágja és e miatt hangos lesz vagy ami rosszabb rázza a fejemet.
Sajnos nincs pont hozzá való, ez jóval hosszabb, ezért kivágtam a közepéből egy kb. 10cm darabot, majd összedugtam a harmónikát és működik így, szerencsére az alsó és felső átmérők megegyeznek.
Progrip 2510 a pontos típusa, van több színben is.
Műszaki kérdés: mostanában 2x is előfordult, hogy a reggeli indulás után, az ABS lámpa villogni kezdett. Áramtalanítást követően, a hiba + szünt. Van valakinek tapasztalata, ezzel kapcsolatban, vagy hallott valaki erről valamit?
Mindig visszatérő kérdés a plexi-téma, úgy érzem révbe értem ezért megosztom veletek a tapasztalatokat.
Alap adatok: SD02 Vara, én 185cm.
A motort gyári plexivel vettem, ahol hamar kijött a hibája: az alsó állásban a nyakamnak, a felső állásban a sisak plexijének az alsó részére csapta a menetszelet. Első megoldásként vettem egy Kappa (Givi) túraplexit, de ez sem jelentett jó megoldást, mert alsó állásban a sisak plexijének a közepére, felső állásban a sisak sildjére terelte a szelet (korábban sima zárt sisakom volt, annál nem volt ennyire rossz az élmény). A túra plexi további hátránya, hogy nyáron, amikor kellene a hűsítő menetszél akkor sem kapsz belőle, így ott sülsz meg.
Ekkor kezdtem kísérletezgetni: levágtam a gyári plexit kb. 10cm-el alacsonyabbra, így az alsó állásban már a mellkas-váll környékén éreztem a szelet, ami nagyon jól jött, felső állásban a sisak alja kapta, ami még mindig nem volt jó. Ekkor vettem egy állítható magasságú MRA toldót, amit erre felszereltem és mindig játszottam a magassággal, dőlésszöggel, viszont a plexi és az MRA felső állásban sem terelte el a szelet a sisakról, így az hangos maradt. Ha a gyári plexire tettem volna valószínűleg megoldódott volna a szélcsendben motorozás kérdése, de a nyári menetszél a felsőtestre nem, viszont beljebb lettem volna egy túraplexivel (arra meg végképp nem akartam tenni egy toldót, mert akkor azon keresztül kellene nézni, ami vagy bogaras vagy vizes.. egyik sem jó).
A múlt héten viszont egy új dolog jutott az eszembe, a Givi gyárt egyes motorokhoz Airflow plexis verziót is. Ennek a lényege, hogy a gyári plexitől kisebb plexi a bázis, ami vastagabb is, erre van rászerelve egy konzol, ami tartja az Airflow plexit, ami viszonylag nagy, erősen ívelt és 12cm intervallumban állítható. A plexi alja eléggé eláll a bázis plexitől, feljebb viszont összeszűkül ez által a levegő nyomása megnő és a menetszelet felfelé megdobja -át a sisakon! A levágott gyári plexi felső állásban és az Airflow alsó állásban akkora, mint a gyári plexi felső állásban, de már így is a sisak felé dobja a szelet kb. 5cm-el, és akkor még fel lehet tolni 12cm-t! A felső állásban már eléggé ki kellett emelkednem az ülésből (de nem felállni), hogy elérjem a menetszelet, így akár 2 méteres embernek is jó lehet. ;) A konzolon 1-1db gyorszár van, ami a plexin belül van, így nagyon gyorsan állítható -akár egy piros lámpánál is; ha meg jön a nyár, akkor egyszerűen ki lehet húzni a konzolból és ott a levágott plexi a hűsítő menetszéllel!
Hátrányok: az Airflow plexit és a konzolt külön is meg lehet venni, nem is drága: 20e.-Ft alatt megvan a kettő, de egyrészt a gyári plexi lehet nem bírná el a súlyát +menetszelet, ezért le kell belőle vágni (legalábbis én erősen ajánlottnak mondanám) és az Airflow konzolának a felfúrása sem egyszerű: oldalanként 3 furat kell neki (4-20-4mm) + ezeknek még párhuzamosnak is kell lenniük, hogy a konzolban tudjon csúszni a plexi. Viszont a végeredmény mosolyt csal az arcomra, tegnap értem haza egy 2300km túráról, aminek a vége 800km autópálya volt, szóval leteszteltem és megveregettem a vállam! :D
Alap VX. Louis-tól vettem rendszeresen a garnitúrát. 2 személlyel de csak a gyári 2 oldaldoboz volt fenn és egy tanktáska. Nem volt túlterhelve a motor, és 120-130 körül mentem.
Én 230.000Km-t motoroztam Varával, jól megvoltam középsztender nélkül. A garázsban emelőn tároltam, túrán meg lehajoltam és megkentem olajjal. 36.000-ként cseréltem a láncgarnitúrát.
Még a VStromom idején vettem egy túra-emelőnek nevezett kis szerkezetet,7rugóért. Megélek vele ,stabilan tartja a motort láncfújáskor,akár hátsó kerék szereléskor is,de a középsztenderhez képest macerásabb a használata,ezért volt,hogy lustaságból elmaradt az olajozás.
Nekem az elso volt megvenni, mert ha lehet mindig kozepsztenderen all a motor (garazsban kevesebb helyet foglal, turan meg stabilabb sokszor). Lancfujasnal es akarmilyen szereleskor is jobb, ha egyenesen all a motor.
Olvasom egy ideje ezt a középállvány dolgot, hozzádobnék még egy lehetőséget,hátha valakinek hasznos. Én is szemeztem vele, aztán miután 60E km-t Varáztam nélküle nem rendeltem egyelőre. Mást viszont már igen tőlük az korrekt volt, a szállítás is és pontosan azt küldték, amit igértek.
https://www.cosmo-accessories.com/products/honda/varadero/center-stand-varadero-detail
Megeri varni ra? Kb. 20000ft lehet a difi ez a kisipari cucc es mondjuk egy SW-Motech, tipusbizonyitvanyos cucc kozott, szamlaval mindennel. Mondhatjuk ugy is, hogy masfelszer annyi, de mivel hitegetnek en nem varnek ra, hanem megrendelnem a "gyarit" es 3 nap mulva nalad van.
Kicsit furcsa ez a Petya gyerek.Március közepén megrendeltem a sztendert,múlt héten felhívtam,hogy mikorra számíthatok rá. Persze neki sem állt,talán jövő héten, de nem biztos,sok a munkája.Valakinek mondta,hogy,ha talál máshol,akkor nyugodtan vegye meg. Ezzel meglepett,kérdem,akkor miért hirdeti, nem akarom én zavarni. Háát,hogy tele van melóval.
Remélem,egyszer elkészül. Ha nem akkor,maradok anélkül.
Tegnap óta egy 2003-as SD02-es Vara boldog tulaja vagyok. Mint friss belépő, üdvözlök mindenkit a fórumon.
Rögtön lenne is egy kérdésem. Szolnokról Győr mellé hoztam a motort. Volt időm tesztelni. Megy mint a távirat.(egy 93-as 750-es super tenere-ről ültem át. teljesen más.) Azt tapasztaltam, hogy egyenletes sebességen tartva 3000-4000 fordulat között, mintaha kicsit rángatna.Amikor kipróbáltam, rövid utcák voltak a környéken és nem tűnt fel. Átbogarásztam a fórumot. Olvastam is ilyesmi kommenteket, de arról semmit nem találtam, hogy megoldódott volna a probléma, illetve, hogy mi volt az. Mindemképpen el akartam vinni a szerelőmhöz, csak gondoltam előtte megkérdezem a rutinos kollégákat. Régi benzin, pucolás , gyertya(a pipa ami előlről látható például repedt), valamiféle szinkron?( nem volt még injektoros motorom)
Arra jutottam, hogy eladom a 2004, SD02 ABS-es Varámat. Az ok egész egyszerűen annyi, hogy visszatérek a sor 4-es csapathoz. A motor tökéletesen működik, jó állapotban van. Ha kérdés van hívjatok vagy írjatok.
Ha a felső részét előre, az alsó részét hátra (magam felé) döntöm, akkor véd legjobban a menetszél ellen. Nélküle az egész bukósisakom tiszta bogár volt, most csak a tetején van egy-két nyom, a sisak plexim tiszta marad. 189cm...
Ha az MRA-t be lehet így állítani, akkor próbáld ki úgy is...
Japp, ilyen, mondjuk SD01-en kicsit más a formája magának sztendernek, de a felfogatás stb. ugyan ilyen. Nagyobbik rugóm amúgy lesz gyári, legrosszabb esetben abból már ki tudom sakkozni kb.-re milyen menne bele?
(Amúgy ha már itt tartunk egy kis off topic: meg tudja valaki mondani miért raknak kb. minden motor sztendernél 2 rugót egymásba? Véleményem szerint ha a rugó erő miatt csinálnák azt 1 erősebbel is el lehet érni és nyilván olcsóbb a gyártás ha kevesebb az alkatrész. Esetleg még olyan tippem van hogy ha törik az egyik ne potyogjon le a sztender menet közben, de ennyi erővel meg mindent túl lehetne biztosítani, szóval nem találom a logikát)
Facebook csoportról eddig nem is tudtam, pedig anno még próbáltam keresni, de simán a Varadero szóra valamiért nem dobja ki a facebook, csak ha kiírod az egészet csoport nevet.
Facebookon fent vagy? Honda Varadero Riders Hungary csoportot kéne megkeresni és ott megkérdezni, hátha van valakinek gyári sztendere. De az is nagy segítség ha a rugókat ahová beakasztod, nyitott/felhajtott állapotban hány centi a távolság. (ha segít megmérem az enyémet Petya féle)
Esetleg Petyát megkérdezni,ha méret megvan,hogy honnan szerzi be a rúgókat.