Konkrétan Brno külvárosa volt, a Pozsony felé menő vonal mentén egy irodaházból láttam rá. És azt se hiszem, hogy Kockapantográf lett volna, mert azokat előző nap mutatta a vonatból HáBé aki véletlenül pont azzal a vonattal ment valahova (nekem addig teljesen idegen volt a szlovák/cseh vasút azon kívül, hogy gyerekkoromban sokszor megénekelt módon belémragadt a Búvár arca, a "bányászmlámpás" motorkocsik, meg hogy Besztercebányától keletre valahol láttunk egy Szergejt, és én megörültem, hogy végre valami ismerős). Ad absurdum még az is lehet, hogy valami dízellel vontattak át egyet valahova, én meg azt hittem, járnak - nem volt teljesen jó a rálátás a pályára, nem láttam végig az elejétől a végéig. Csak fura, mert ha megkérdezel, mielőtt megnéztem volna a cseh villamosítási térképet, rávágtam volna, hogy akkor Brnóban Békák jártak. Fura dolog az emberi emlékezet :)
A "sima" panák 560-as sorozatú 25kV-s verziója nem lehetett? Az mondjuk nem lépcsőház, de fél szemmel odanézve elég hasonlónak tűnik.
Vagy esetleg a szlovákiába tartó abotlamot láttad? Mert oda állítólag saját lábán ment (Tatranský expres néven), nyilván nem Brünnön keresztül, de valamivel északabbra, Pardubicében még talán 3kV= van?
Ha már találtam ezt a linket, néhány további infó (remélem, a többségét nem értem félre...):
- Jelenleg két háromrészes vonatot adnak ki, az S41-esen szolgálnak Roztoky-Libeň közt. (ezek láthatóak egyszerre egy képen a Holeovicén, de ha tudom, hogy ez az összes, akkor kicsit jobban megerőltetem magam :) ).
- Kifutják még magukat idén vagy jövőre, aztán gém óver, hacsak a PID megnövekvő szükséglete miatt nem kellenek mégis. A cikk írásakor még nyolc volt állományban, de mentek szétvágásra folyamatosan.
- Az utolsó négyrészest (ilyenek jártak az S4 köztes indulásaiban) már elrakták múzeumi célra, és ez volt Kassán (ezt filmezted korábban, ha jól rémlik).
Hát, ezekről sajnos le fogok maradni minden jel szerint.
Csak azt nem tudom, miért volt olyan emlékem, hogy Brnó környékén is láttam ilyet, az ott váltóáram, ezek meg mind egyenesek voltak, nem? A kérdés az, hogy a távolból milyen guruló lépcsőházzal téveszthettem össze, nem is túl rég, 2009 körül, ami nem hochmodern kinézetű volt.
Az S4-esen már nem járnak a csúcsidei sűrítőkben sem. Az S41-esen közlekednek. Láthatóan ami épp még megy / nem járt le a vizsgája, azt sorozzák vonatba. Nem kétlem, hogy a minimum műszaki követelményeket hozzák, de hogy annál többet nem költenek rájuk, az valószínűnek látszik.
Na igen, Santana talán legnagyobb slágere a Black Magic Woman volt, ami a Peter Green-féle Black Magic Woman és a Szabó Gábor-féle Gypsy Queen kombója volt. Very eredeti indeed :)
Mondjuk én a korai Santanát gyakran hamisnak hallottam, egyszerűen idegesítenek a hajlításai, mint amikor az ember kezdő, és csak véletlenül találja meg, meddig kell húzni a húrt. Biztos valami egzotikus spanyol skála hangjai :) de nekem David Gilmour és Gary Moore után egyszerűen fáj hallgatni (lehet, hogy direkt volt, mert az Europában azért a helyükön vannak a hangok). Peter Greent pedig alig ismerik a blúzgitárosokon túl, pedig hát köröket tudott gitárosként és szerzőként is játszani mindenki köré, csak volt egy idegösszeomlása, és inkább elvonult a világból.
De aztán más számai is visszaköszöntek részben vagy egészben Santana-nál. Ami nem baj, népszerűvé és elérhetővé tette azt, ami amúgy rétegzene. Ez olyan, mint Astrud Gilberto a bosa nova-val: Elgügyögi angolul és máris kajálják az amerikaiak is.
Vasércet. Biztos nem véletlenül nem pakolják meg őket jobban, állítólag a kilencvenes évekre teljesen szétnyomták a pályát és a járműveket a túlterheléssel. Akkor felújították, most biztos odafigyelnek.
Azért úgy hallom, a Vario azért süvölt a flikkflakkban. Az összes többi, az rövidcsuklós felépítésű, fusson is szebben. Tényleg, a Combino visÍt a Szeréminél?
Az Avenio forgóváza fölött ugyanolyan a lábtér, mint a mi Combinónkban, vagy az is jobb lett?
Hááát, ízlések és pofonok, meg egyéb közmondások, de ebben a klipben én sose találtam meg a zenét, és itt nem is folytatom, viszont ennél azért jobb zenékkel is emlékezhetünk rá.
Annak ellenére, hogy ezt a klipet annak idején rongyosra játszották az MTV-n, igazából nem is tudatosodott bennem, hogy mennyire zseniális, mind zeneileg, mind képileg, gyakorlatilag minden másodperce aranyat ér. Valahogy régebben olyan természetesnek és megszokottnak tűnt, ha egy videolkip kurvajól meg volt csinálva. Szegény Tom Petty, nyugodj békében.
Ezt köszönöm, érdekes volt. Ha legközelebb megyek, majd figyelem a fejleményeket. Vlore-ban is aludtunk, de nyoma nem volt vonatnak.
Busz viszont van, a hegyekben kis Transit meg Transporter, amúgy meg nagy luxusbuszok. Csak lassú. Ahogy itt írták is, nem volt autó az országban a rendszerváltásig. (1990 körül olyan 600 autó volt az egész országban.) Így nagyon vezetni sem tudnak/mernek, minden kanyar előtt 20-as tábla van (még az autópályán is helyenként!), és be is tartja a többség. Ha megtervezel egy utat, kiad a gps 140 km-re 3-4 órányi menetidőt. Szóval kéne oda a vasút.
Hallgasd meg pár egyéb számukat is (Black Betty pl, tudom, nem az övék, de mégis tőlük). Te szereted az ilyen zenét, mostanában sok új nem termett ezen nap alatt, de ez nagyon jó. Szerintem.
Más:
Tekeregtem 850km-t motorral Albániában. Képzeljétek, az egy olyan ország, ahol nem kell a vasúti átjáróban dekkolni hosszú perceket. Mert nincs. Vasút sincs.
Ami viszont érdekes, Tirana-tól északra az út mellett munkagépek szedték le a földet - egy sínpárról. És tisztogatták, a síneket már nem szedték fel. Na most abból mi lesz? Ezek szerint volt ott valaha vasút? Ott most éppen minden épül-szépül, jók az utak, a hotelek, a tengerpart, modern nyüzsgő és pofátlanul olcsó. Terveim szerint a jövő hónapban visszamegyünk vásárolni - kocsival :-)
Mindegy, az az érzésem volt, hogy ezek ott vasutat akarnak csinálni a kb. semmiből. (A hegyekben meg volt 1-2 elhagyatottnak látszó vasúti híd szerűség, de sínek nélkül.)