Keresés

Részletes keresés

GyöBzs Creative Commons License 2006.04.04 0 0 6858
Teljesen egyetértek a hozzászólásoddal, semmiképpen nem szabadna elnyomni a dolgozók jobbító szándékú elképzeléseit...elvégre nekik kell naponta végigcsinálni az összes előírást 1000-szer.
Méregzöldnek annyiban van igaza, hogy ne legyen szavazósdi belőle; biztosan szükséges egy közlekedésbiztonsági lektorálás a folyamat végén...a főnökök azonban (bármennyire is szeretnének annak látszani) korántsem csalhatatlanok.

A túlzott szabályozás - amit Méregzöld szükségesnek tart - nem biztos, hogy nyerő. Egy bürokratikusan kialakított rendszerben akkor szokott a legnagyobb galiba támadni, ha olyan helyzet áll elő, amire nincsen szabály. A végrehajtó emberke végigpörgeti az egész utasításkupact gondolatban...aztán mégegyszer, hátha elfelejtett valamit; eközben meg leég a vonat, rámegy a sínre helyezett féksarura, stb.
A MÁV-nál sincsen ennyire részletesen szabályozva, akkor vakarhatom meg a fülem, amikor csak szeretném.

A HÉV-esből viszont - ilyen jellegű szabályozási módszer esetén - sok dolog hiányzik, pl. főjelzők jelzéseinek kiértékelése (megnézegetem a jelzőárbócot, aztán rápillantok a főlap alulról a második lámpahelyére, kiértékelem az ott lévő esetleges vörös fényt, majd összevetem az előjelzéssel, ha szigorúbb, akkor hirtelenjében megállok és érdeklődöm, ha nem, akkor az alatta lévő fényt nézem meg [ég 'ámpa/nem ég 'ámpa], utána a felső 1-2 lámpahelyeket)...na ilyet nem lenne szabad.

Bocs, kifelejtettem: a vörös fényt bal szemmel kell keresni, a többit a motorász szabadon választhatja meg :)
Előzmény: Greenmasiniszt (6853)
Törölt nick Creative Commons License 2006.04.03 0 0 6857

Pl. Visegrád felől hogy jössz HÉV-vel? :-)

 

Komolyra fordítva: én Pest felől szoktam a Múzeumba menni, bár nem Pestem lakom, hanem mellette. Mivel lakóhelyem és munkahelyem között kb. másfél óra lenne egyirányba közforgalmúval annak ellenére, hogy kb 6 km van köztük, így kocsival járok dolgozni. A múzeumi utat is kipróbáltam már közforgalmúval (vonat-metró-HÉV). Egyrészt hosszú, bár élvezetes, másrészt hihetetlenül drága. A vonat meg a metró még hagyján, de a HÉV elképesztő. A vonat is 20km kategória és a HÉV is, az utóbbi viszont a duplájába kerül a vonatnak. Számold ki, ez mennyibe kerül két embernek oda-vissza!

Előzmény: GyöBzs (6842)
sichonor Creative Commons License 2006.04.02 0 0 6856

S azért becsülöm benne, hogy keresi a kommunikácios lehetőségeket a többiekhez.

Erre bizony nem sokan képesek. Életművészet az "aranyközépút" elérése--megtartása-esetleges irányítása.

Előzmény: Greenmasiniszt (6854)
sichonor Creative Commons License 2006.04.02 0 0 6855

Ezt nem állítottam, viszont lehetne jobban is képviselni a DEMOKRÁCIÁT.

Előzmény: Greenmasiniszt (6854)
Greenmasiniszt Creative Commons License 2006.04.02 0 0 6854

 

 Helo sichonor

 

Nem a G.bear taposta el a demokráciát!

Greenmasiniszt Creative Commons License 2006.04.02 0 0 6853

 

   Hello Méregzöld

 

Én nem kötekedni szeretnék de nem értek veled teljessen egyet. Igen a járművezető egy nap kb. átlag 160 szor zár ajtót de mégsem erre figyel a legtöbbet. Lényegessen nagyob figyelmet fordít a pálya megfigyelésére menet közben, ami a te ismétlödő felsorolásba nem szerepel. Amikor te vezettél mennyi volt a halálos balesetek száma a vonaladon? Egy jó üzemvezető nem ledegradálja (ex)dolgozói munkáját még ha már nem is az, hanem ellenkezőleg igyekszik elismerni. Ha üzemvezető voltál akkor tudod, hogy számos esetekben eltérés van az E1 és F2 rendelkezései között amire az utasítás szerkesztőknek talán oda kéne figyelni. Szerintem G. Bearnak abban igaza van hogy megkéne kérdezni az utasítás szerkesztésekor a forgalmi dolgozókat hogy az utasítás ne papír szagú hanem élett szagúbb legyen.

Mert az életben történik olyan dolog amire az utasítás nem rendelkezik és mit ír az utasítás ebben az esetben?: Abban az esetbe ha az utasítás nem vagy hiányossan rendelkezik valamilyen helyzetben a dolgozó a szerinte legbiztonságosabb módon köteles eljárni. És ez mi már ha nem egy kis demokrácia, mert a dolgozóra van bízva miként jár el. Az életben történik olyan dolog amire nem történik szabályozás, és mért ne kerülhetne pozitív elbírálás esetén egy dolgozó ötletén alapuló rendelkezés az utasításba. Nem mindegy hogy kinek a fejéből származik ha még ritkán történő eseményre is rendelkezik, de vészhelyzetet hárít el? 

 

                                                                                   Hi

Előzmény: Méregzöld (6845)
sichonor Creative Commons License 2006.04.02 0 0 6852

Még egy pillanatra T. G. Bear! Tudod jó munkhelyed van, hogy INTERNET HOZZÁFÉRÉSSEL LEHET DOLGOZNI. Ez különben így helyes.

Na most akkor lesz itt DEMOKRÁCIA, ha a JÁRMŰVEZETŐ TARTÓZKODÓBAN is ilyen lehetséges. Bocsi, ez nem vita alapon-de kijött.

Csak építő jellegűen... S további eredményes munkát kívánok!

IKARUS 435 Creative Commons License 2006.04.02 0 0 6851
100%, hogy csak Margit híd felszínig fognak járni a szentendrei HÉV-ek? Vagy ez még nem biztos!
sichonor Creative Commons License 2006.04.02 0 0 6850

A forrásaid helytállóak. A végállomáson ezekben az órákban szivárgott be a víz, egészen pontosan a könyvesboltot kellett kiüríteni. A PFT-sek már pakolták a zsákokat miatta.

 

Bocsi, de válaszolok valakinek-de nem rossz szándékkal-remélem érteni fogja:

 

DE AZ E1-ET NAGYON DE NAGYON FONTOS HÉTVÉGÉN MÓDOSÍTANI.

De ha már itt tartunk, akkor az F1 és az F2-őt ildomosabb lenne módosítani . Mondjuk pl.:

F2: AZ AJTÓ PROBLÉMÁT - ILYEN FORMÁBAN NEM LETT VOLNA SZABAD LESZABÁLYOZNI. De hát az ellentétek vonzzák egymást. Nemde?

 

Egyébként nem az a fajta ember vagyok akinek nem jó semmi, de jó lenne már

az éríntett személyek "Tollat" tudnának váltani.  Mondjuk kezdhetnék a

fontossági sorrend betartásával, természetesen a demokrácia alapja mellett. Ja és ÉPÍTŐJELLEGŰ a HOZZÁSZÓLÁSOM. TÁRGYALNI, hát nem is tudom - attól függ KIVEL- a többi meg vitatkozás. Vagyis:

          INTELLIGENS EMBER NEM VITATKOZIK, A TÖBBIEKNEK PEDIG TILOS!  

Előzmény: Infós (6849)
Infós Creative Commons License 2006.04.02 0 0 6849
Ha forrásaim nem csalnak, akkor holnap(-tól) csak Margit-híd felszínig fognak járni a HÉV-ek. Kérdés, hogy ezen mit változtat a pilismaróti gátszakadás.
G. Bear Creative Commons License 2006.04.02 0 0 6848

 

Akár hiszed, akár nem... És múlt hétvégén is bent voltunk, és... Ugyanis hét közben vagy valamelyikünk "tanít", vagy más dolgunk van, de sohasem tudunk összeülni, pláne nem nyugodt körülmények között.

Előzmény: sichonor (6847)
sichonor Creative Commons License 2006.04.01 0 0 6847
ÁPRILIS 1-ÉN SZOMBATON 8.41-KOR? Hm. REMEK!
Előzmény: G. Bear (6846)
G. Bear Creative Commons License 2006.04.01 0 0 6846

 

Üdv Mindenkinek!

 

Na ezért nem értettem... Most nincs időm, de szerintem nem is kell ezt bővebben fejtegetni. Tökéletesen egyetértek és fel sem merült bennem, hogy mindig, minden forgalmi helyzetben demokratikusan megszavazzuk az aktuális teendőt. De ez talán nem zárja ki, hogy a készülő-módosuló utasítás kialakításánál figyelembe vegyük a motorászok, illetve más forgalmi dolgozók véleményét és tapasztalatát - ahol lehet. Na megyek, mert épp most dolgozunk rajta.

 

Halihó!

Előzmény: Méregzöld (6845)
Méregzöld Creative Commons License 2006.03.31 0 0 6845

Hi Evribádi, de főleg az aktív motorászok!

 

Néhány gondolat az E1-el kapcsolatos hozzászólásokhoz. Ha olvastátok nagyon és ez a legenyhébb jelző, nem értettem egyet G.Bear felvetésével, nevezetesen az "segítségkérés" ügyében az utasítás módosításokhoz...

 

Miért is???

A forgalombiztonság nem demokrácia kérdése, már az "utasítás" kifejezés miatt sem, hanem kell egy betartható szabály és azt "vakon" be kell tartani. Szerintetek egy baleset után lehet azt mondani az érintetteknek, hogy "Ma pechesek voltunk, rossz napunk volt, de holnap már jó passzban leszünk és akkor nem lesz újra baleset, jöjjenek akkor". Ugye mekkora baromság... A közösségi közlekedés nem szinház, ott elmegy, hogy a "művésznőnek ma rossz napja volt, mert megjött neki, ezért a mai előadás nem sikerült, de holnap minden OK lesz"

 

Mi következik ebből?

Igenis meg kell határozni, pl.: hogy mi az átszerelés sorrendje, de ez csak egy kiragadt példa volt.

 

Tudjátok mi a járművezetés lecsupaszítva:

  • Ajtózárás
  • Indítás
  • Fékezés
  • Ajtónyitás
  • Ajtózárás
  • Indítás
  • Fékezés
  • Ajtónyitás
  • Ajtózárás
  • Indítás
  • Fékezés
  • Ajtónyitás

és így tovább ezerszer, tízezerszer...

 

Ebben van egy veszélyes momentum...

A monotónia könnyen kialakulhat, ez elaltatja a figyelmet! Ez a balesetveszély egyik fő forrása. Ez ellen úgy lehet, KELL védekezni, hogy egyértelmű szabályok kellenek, azt meg kell tanulni, be kell égetni mindenkinek a saját RAM-já, így azt vakon is tudni fogja...

 

Amikor motorász voltam azt tanultuk, hogy bárki hibázhat, nem baj, mert mi motorászok majd kivédünk minden helyzetet. Sajnos ez nem igaz... Amikor üzemvezető voltam, akkor a következőket tapasztaltam és ez dokumentált a Napi jelentésekben. Minden olyan esetben, amikor a forgalmista vagy régebben a vonatvezető "felkinálta" a hibázási lehetőséget pl.: Hívó jelzésnél a váltó nem állt helyesen, ment a vonat "össze-vissza" vagy vörösnél "benyomott" a klajzi és ment a vonat a vörös mellett...

 

Összefoglalva az utasításszerkesztőnek joga és kötelessége a szabály megalkotása, az érintetteknek pedig az a kötelessége, hogy azt végre kell hajtani. Ha ezt nem tartjátok demokratikusnak azzal egyetértek, de mint amivel kezdtem az UTASÍTÁS NEM DEMOKRÁCIAI KÉRDÉSE...

 

Elnézést a hosszú agyalgásért, de ha belegondoltok talán megértitek, miért voltam ellene a G.Bear féle felvetésnek. Ez nem Neki szól... Ahogy a költő mondja "érted szólók, nem ellened"... Ezek a mondatok 32 év tapasztalatán alapulnak, de ez persze nem jelent általános megkérdőjelezhetetlenséget. Csak azt mondhatom, hogy az energiátokat ne az utasítás egyéni értelmezésébe fektessétek, hanem a megtanulásába és a betartásába, ez mindenkinek jót fog tenni... 

 

Majd jövök...

kopaszkapitany Creative Commons License 2006.03.31 0 0 6844

Sziasztok!

 

Ma láttam szt-i HÉV vonalán 998 699 997-et,felújítva.

 

Üdv

IKARUS 435 Creative Commons License 2006.03.31 0 0 6843

Sziasztok!

 

Nem tudja véletlenül valaki, hogyan lehet a BKV honlapján megtalálható 4 szignált letölteni LG C3300-as mobiltelefonra?

A válaszotokat előre is köszi!

GyöBzs Creative Commons License 2006.03.31 0 0 6842

a parkoló illetve az elökert kapott felujítást

Emberek!

 

Ne HÉV-vel gyertek, már van felújított parkolónk is :)

Előzmény: csuklo (6841)
csuklo Creative Commons License 2006.03.30 0 0 6841
Sajnos a válasz egyszerü.
A Múzeumot a BKV zRt üzemelteti és mivel a cég nehéz anyagi helyzetben van így sajnos elég kevés pénz jut a fentartésra is.
Egyéb fejlesztések igen ritkán jöhetnek szóban.
De azért azt is meg kell említeni, hogy nemrégiben fejezödött be a tűzjelző berendezés beüzemelése, és a parkoló illetve az elökert kapott felujítást.

Sajnos nem én döntöm el, hogy mit és mikor csinálnak meg de ez sajna továbra is pénz kérdése!
De az biztos, hogy mindíg fontos és szükséges munkákat elvégzik.

A reklámozás valahogy az is így van de én idönként látok reklámot a METRÓ nevü ingyen ujságban.
Előzmény: Törölt nick (6840)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.30 0 0 6840
Imádom ezt a múzeumot, csak azt nem értem, miért nem építenek emelvényt azon járművek mellé, amelyekre nem lehet felmenni. Így kissé felemás a dolog. Meg jobban kéne reklámozni is!
Előzmény: csuklo (6839)
csuklo Creative Commons License 2006.03.29 0 0 6839
Egy kis MÚZEUM...
Ma minden a helyére került!
Április 1-től látogatható 10-17 óra között.
GyöBzs Creative Commons License 2006.03.28 0 0 6837
A Duna TV-n most megy az 1956 - Utak, keresztutak c. film. Benne az ÁVH-sok HÉV-vel utaznak - az M297-esen Kerepesre érkeznek amikor Sztálin meghal...ilyesmik.
Méregzöld Creative Commons License 2006.03.28 0 0 6836

Hi G.Bear!

 

Te tényleg nem értettél semmit abból, amit írtam?!!!!!!!!!!!!!

 

Kááááááár...

 

Majd jövök...

Előzmény: G. Bear (6810)
Greenmasiniszt Creative Commons License 2006.03.28 0 0 6835

 

   Hello G. Bear

 

 A járműhiba lehet egyszerű és nagyon komplikált is meg lehet a motorász szerencsés és pehhes is ez alatt azt értem ha vezetett motorkocsin vane  a hiba. Most pl. egy egyszerű hiba: 6 kocsin valahol nincs menet nem nagy dolog mert a maradék 3-on van  és azzal simán megy a vonat a szakemberek meg úgy is a lehető leghamarabb elhárítják azt. De 3 kocsi esetében ez már 1 kicsit más meg idegesítőbb is mert ha az az 1 is meghal akkor már húzos az ügy mert durva esetben fekve is lehet maradni nem is beszélve arrol milyen kegyetlen lusta lessz a vonat más mint 6 kocsi esetében. 3 kocsi esetében megpróbálja elhárítani a hibát persze lehetőségeihez képest és hátra megy megnézi a menetművet vagy a menet VG relék hőkioldóját mert ha ez a hiba elhárítja mert ha 1 motorkocsira nehezedik a teljes vontatási erők kifejtése sokkal jobban le vannak terhelve a motorok könnyebben meghibásodhat ezt ő is el akarja kerülni. De lehet a hiba durvább esetleg kegyetlenebb is ami nem biztos hogy az E1-ből fog válogatni. pl. egy durvább: Irányváltó vezérlés zárlat.: Csak úgy háritod el hogy kocsilekapcsoló aztán indításproba ha megint veri az autómatát nem ott a hiba és megy tovább egésszen addig amig nem fogja verni. Ez is a szerencsén múlik ha a leghátsón van a hiba akkor be kell menjen minden vezetőállásra. És itt egy kegyetlen hiba.: Többszörös kábelzárlat valamelyik kocsi közti stekkerben vagy a vonat bármely részén ami érinti a menetet és letiltja azt. Vagy mondjuk az Alex Fridman nyomkarima kenő diódája ha az zárlatos lesz akkor 1000% a segély. Ezeket a hibákat szinte senki sem tudja elhárítani de megpróbálja megkeresni a hiba okát mert kapásból még nem lehet tudni mi is az. És rohangállni fog a vonat mellet mert lehet hogy a hibát máshol megtalálja. És ahogy tellik az idő egyre idegesseb lesz és ez is nagyon befolyásolja a gondolkodókézségét. Tehát ezekkel nem azt akarom mondani hogy azért rohangál mert nem tudja mi is a gond hanem mert nem az adott kocsiban van a hiba hanem egy másikban. Ő sem fog rohangálni ha nem muszály.

 

                                                

Előzmény: G. Bear (6834)
G. Bear Creative Commons License 2006.03.28 0 0 6834

 

Üdv Greenmasiniszt!

 

Ami az első részét illeti, abban nagyon sok igazság van.

 

A járművezető fikázását nem tudom, hogy érted, ha rám gondoltál, akkor félreértettél valamit. És nem is az olyasmivel van a baj, amit leírtál. Sztem azt senki nem tudja kapcsiból eldönteni, melyik motorkocsijával van a gond (hacsak nem azon ül, vagy kettőből nem a másik). De ilyenkor van is "konkrét, általa meghatározott feladat": azért megy el, mert erősen valószínűsíti, hogy egy másik mk-val van a gond, és azt megy megkeresni. A "szerencsétlenkedés" alatt azt értem, amikor van ugyan valami gond, de a járművezetőnek gőze nincs még csak arról sem, hogy mi lehet az, de elmegy "hibát elhárítani", mert ott nem talál semmi gubancot, de hátha máshol igen.

 

Üdv: G. Bear

Előzmény: Greenmasiniszt (6827)
Infós Creative Commons License 2006.03.27 0 0 6833

Nem, az a többször módosított 1992. évi XXII. törvény. :))))

 

Szokták úgy is emlegetni, hogy "A munka törvénykönyve". Ennek a hivatalos rövidítése az Mt.

 

A pihenőidők kiadásánál játszik még a BKV-nál a Kollektív Szerződés is, ennek rövidítése a KSZ. :))

 

Hirtelen ennyi. Előbbi a www.magyarorszag.hu -n fellelhető. :)

Előzmény: IKARUS 435 (6832)
IKARUS 435 Creative Commons License 2006.03.27 0 0 6832
Köszönöm szépen a választ, egy kérdésem lenne az általad leírtakkal kapcsolatban: az Mt., a menetrend rövídítése?
Infós Creative Commons License 2006.03.27 0 0 6831

Ha jól tudom, akkor szabadnapot szoktak kapni, lévén az Mt. szerint hétvége ebben nagyon játszik. Ha van jogsija, akkor köthet az autóbusz-üzemekkel bedolgozói szerződést, és akkor másodállásban mehet vezetni, szabadidejéből. Lehet, hogy pont a "saját" vonalának pótlóbuszát. :)

Más vonalra nem hiszem, hogy szoktak vezényelni dolgozót. Mivel a vágányzár esetleges, ezért az olvasni nem tudó/nem akaró utasok miatt néha szükség van peronügyeletesre. Ezt szokás utastájékoztató dolgozónak hívni. Esetenként járművezetőket is lehet látni ebben a munkakörben.

 

Ha valami nem tiszta, esetleg rosszul írtam vagy kihagytam írtam valamit: mások, okosabbak majd kijavítanak. :)

Előzmény: IKARUS 435 (6830)
IKARUS 435 Creative Commons License 2006.03.27 0 0 6830

Üdv megint mindenkinek!

 

A hétvégi Békásmegyer Battyhány tér-i HÉV pótlással kapcsolatban lenne most egy kérdésem.

Szóval: az ilyen HÉV, metró, villamos pótlások idején, lezajló vágányzárak idején kevesebb jármű van kinn, hiszen csak az adott vonalnak egy részét kell kiszolgálniuk és a maradékon pótlóbuszozás van. Ebben az esetben az egyébként akkor szolgálatban lévő járművezetők szabadnaposak-e, vagy máshová helyezik őket, vagy van olyan járművezető, aki buszvezetői jogosítvánnyal is rendelkezik, ezért ő az adott vágányzári időszak alatt HÉV-, metró-, villamos-, pótlóbuszt vezet?

Csak egy példa, hogy értsétek miről beszélek:

mondjuk a hétvégi HÉV pótláskor 5 járművezető vezetett vonatot, Szentendre és Békásmegyer között és a maradék 15 járművezető pedig, Békásmegyer és Battyhány tér között, elgondolásom szerint, vagy buszt vezetett, vagy más helyre lett beosztva, vagy szabad napot kaptak. A számok természetesen nem valódiak, ezért bocsi, de nem vagyok szakavatott és nem vagyok teljes mértékig tisztában egy járművezetői hétvégi létszámmal.

Remélem jól fogalmaztam és érthetően írtam le kérdésem.

Válaszotokat újfent, előre is nagyon szépen köszönöm! 

kopaszkapitany Creative Commons License 2006.03.27 0 0 6829

Sziasztok!

 

szt-i HÉV vonalán láttam ma 976 688 975-öt párja 1104 752 1103.

 

Üdv

Irisbus Creative Commons License 2006.03.27 0 0 6828
Felsővezeték szakadás a gödöllői vonalon...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!