Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gaben7605 Creative Commons License 2014.10.01 0 0 1803

Szia!

Jó lenne ha tudnál küldeni fényképet, talán még megvan az oda illő rész......

Szombaton megy a zúzdába, addig kellene!

Üdv, Gábor

Előzmény: Balenos (1802)
Balenos Creative Commons License 2014.10.01 0 0 1802

Sziasztok! Lett egy megfigyelésem az utóbbi időben! kárpitot takaritottam, az autóban a csomagtérben (sedan) és bal oldalt a sárvédő mellett a benzinbetöltő nyilásnál elég nagy üres tér van azaz kilátni az autóból! Ez normális?

gaga1 Creative Commons License 2014.09.29 0 0 1801

Lehet,hogy lesz egy kombi bontásra.

Attól függ lesz e rá érdeklődő,mivel nem tudom hol tárolni.

gaga1 Creative Commons License 2014.09.29 0 0 1800

Találkozót még nem szerveztünk mert olyan kevesen vagyunk,hogy szerintem max 4-5 ember menne el:)))

Balenos Creative Commons License 2014.09.29 0 0 1799

Szia Attila! hát találkozó jó lenne,de én nemtudok ilyesmiről!

Előzmény: Fekete..Attila (1798)
Fekete..Attila Creative Commons License 2014.09.28 0 0 1798

közben látom, megoldódott a kérdésed is :) és köszi a gyors választ!

találkozó nem szokott lenni? kerestem neten de nem láttam.

Előzmény: Balenos (1797)
Balenos Creative Commons License 2014.09.28 0 0 1797

Szia Attila! nem nem Pesten volt a javitás,mert vidéki vagyok amúgy Bogyiszlón volt!

Előzmény: Fekete..Attila (1793)
Balenos Creative Commons License 2014.09.28 0 0 1796

Kedves Karesz986! nagyon köszönöm neked a segitséget! ebből már szerintem boldogulok,mégegyszer köszike!

Előzmény: Karesz986 (1792)
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.28 0 0 1795
Törölt nick Creative Commons License 2014.09.28 0 0 1794

Sziasztok! Ha valamelyikőtök Baleno megvételét tervezné, szeretném figyelmébe ajánlani a hirdetésemet! Tényleg a csomagtartó mérete miatt kerül eladásra, mivel az ikerbabakocsi és egyéb cuccok nem fognak beleférni! Akit érdekel keressen bátran, az ár ésszerű keretek között alkuképes! Köszönöm.

Fekete..Attila Creative Commons License 2014.09.27 0 0 1793

Szia!

 

A zár dologban nem tudok segíteni :(

Viszont én is most készülök karosszériáshoz, és keresem az igazit.

Te Pesten csináltattad? Mert jó lenne egy olyan, aki tényleg odafigyelve megcsinálja!

 

Köszi!

Előzmény: Balenos (1791)
Karesz986 Creative Commons License 2014.09.27 0 0 1792

A jobboldalon a kesztyűtartó mögött a motorvezérlő elektronika "ECU" van!  A központi zár "vezérlő doboza" a kormány oldalon a műszerfal alatt található. Lásd az első képen pirossal jelölve!

(Legalább is a gyári szerelésben! Te azt írtad utólagosan lett beépítve.) A második és harmadik képen a központi zár elektromos kapcsolási rajza látható. Szerintem az ajtó szétszerelésekor történhetett valami malőr, pl. valamelyik csatlakozó meglazult, vagy nem lett jól összedugva. Esetleg valamelyik biztosíték? Ennyivel tudok segíteni, sok sikert!

 

   

Előzmény: Balenos (1791)
Balenos Creative Commons License 2014.09.26 0 0 1791

Üdvözletem kedves baleno társaim! A következő problémával szembesültem ami eléggé bosszantó kezd lenni,szóval a lényeg az,hogy elvittem egy nagyonjó karosszériáshoz az autót,teljes kétoldali küszöböket,első sárvédőket,hátsó sárvédőket teljesen újra varázsolta végül kiváló minőségben lefényezte,és a teljes alját az autónak javitotta,majd folyékony szúrokszerű anyaggal a kellő helyeken lekezelte,végül alvázvédővel befejezte! Ez mind szép és jó lett,csak a baj az lett végül,hogy a központi záram amely utólagosan lett beépitve,de már mióta a karosszériástól visszajött az autó azóta nem működik! A jelenség az amikor a távirányitóval próbálom lezárni minden renden van a jelek szerint,de gyakorlatban mégse,a manuális zárás baloldalon már nem zárható,pontosabban nem viszi a négy ajtót kulcsal!Átkerült valahogy a jobb oldalra! Belül a bal oldali ajtón lévő belső nyitó,záró funkció is inaktiv lett! A karosszériás levette az ajtókat is! Elvittem már villamosságishoz,de a szakember sem találja a hibát! Azt mondta nekem ha meglenne a központi zár vezérlő dobozka akkor az jó lenne mert valahogy nem találja,a komputert,feketedobozt! Kérnélek titeket ha volna valami ötletetek hogy hol van a központi zár vezérlő dobozka amire minden rámegy vezeték,akkor segitsetek! Ötleteket szivessen veszek a javitásra! Már néztem a kesztyűtartó mögött,de pontosan nem jöttem rá mi is valójában!Elöre is köszönöm nektek! Plusz elvolt rohadva a hátsó hidam is cserés lett, meg az első bölcső is új lett porladozótt! Összerakás csak jövőhét végén lesz,mert a hátsó hidhoz kellenek csavarok ami Japánból érkezik! Már nagyon sok lett ráköltve, mert nekem is a benzincső odavolt szint úgy Japánból érkezett! A húzos viszont a hid volt 114.000 kemény forint! Hát nem semmi! 360.000 vettem a kicsikét,de már kb. 800.000-nál járok! Várom mielöbbi segitségeteket a központi zárral kapcsolatosan! :-)

bad will hunting Creative Commons License 2014.09.25 0 0 1790

a héten végre láttam egy 3 ajtós Balenot a sajátomon kívül, kettővel mellém állt az auchannál. ennél a típusnál nem vált be, hogy ha veszel egyet akkor hirtelen rengeteget látsz az utakon :D

gezu369 Creative Commons License 2014.09.24 0 0 1789
Sziasztok.
Elköszönni jöttem, eladtam az autót. Muszály volt, három gyerekülés + nagymama + macska már nem fért bele.
Szerencsére egy idősebb autószerelő úr vette meg saját részére, így remélhetőleg még sokáig jó állapotban futhat.
Mindenkinek kívánok bölcső rohadás és kilincs törés mentes Balenozást.
Megmaradt 4 acélfelni, használt téli gumikkal, és van egy garnitúra felújított lengescsillapitó, (1.8 benzin, kombi) ha valakit érdekel a mail címen publikus.
A fórumról nem törlöm magam, néha benézek nosztalgiázni.
bad will hunting Creative Commons License 2014.09.23 0 0 1788

azt meg tudná esetleg mondani valaki, hogy ha a bal ajtóba veszek egy utángyártott zárbetétet (most hiányzik belőle) akkor gond nélkül nyitni fogja a központit onnan is? most nem maradt pénz sajnos az összes zárat + gyújtás, immo... rendbe rakni, abba meg nem halok bele ha két külön kulcs lesz.

 

köszi

Fekete..Attila Creative Commons License 2014.09.22 0 0 1787

ahm végül lehet egyszerűbb lesz hővédő paplant tenni oda...

Előzmény: Fekete..Attila (1786)
Fekete..Attila Creative Commons License 2014.09.22 0 0 1786

Sziasztok!

 

Na sikerült eljutnom a karosszériáshoz nekem is... A bölcsővel nincs gond szerencsére, viszont...

A kipufogó hővédő lemez szétporladt a rozsdától, és nem is találok ilyesmit a neten.

Van valakinek ötlete, vagy tapasztalata, hol tudok ilyesmire szert tenni?

 

Egyébként teljes alváz és üregvédelem, plusz az első sárhányó ívek újra építése egy kis részen 60.000...

Remélem azért egy ideig bírja majd :)

Karesz986 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 1785

Az alsó részen a csőhajlítást és cserét a kipufogósok nyilván meg tudják oldani, ha csak ott van elrohadva! (A cső külső átmérője 43mm, szellőző cső 12mm)

A felsőrész rekonstrukciója a bonyolultabb a perem és szellőző cső csatlakozás, valamint a benzines töltőpisztolyhoz illeszkedő szűkítő tölcsér miatt. Egy jó hegesztő biztos meg tudja csinálni.

Nálam a tankoló nyílás alatti felfogató perem és a szellőzőcső becsatlakozásnál volt elrohadva. A gumicsövön repedezettség nem látszott!

Egyébként a benzintolvajok, ezt a gumicsövet szokták kihasítani és a résen keresztül szívják le a benzint a Suzukikból. Nézd át azt is!

Üdv,

Karesz

Előzmény: hksz (1784)
hksz Creative Commons License 2014.09.20 0 0 1784

Szia Karesz986

 

Köszönöm a részletes választ.

Egy ötlet.

A kipufogósok sem tudnak egy hasonló csövet lehajlítani?

Hiszen azoknak aztán mindenféle kanyart, hurkot tudniuk kell egy csőből reprodukálni!

 

A tankhoz gumicső csatlakozik?

Az a gumin nem tud elfáradni?

 

Üdv: hksz

Előzmény: Karesz986 (1781)
Balenos Creative Commons License 2014.09.19 0 0 1783

Kedves Karesz986! köszönöm a segítségedet,utánna is járok!

Előzmény: Karesz986 (1782)
Karesz986 Creative Commons License 2014.09.19 0 0 1782

A Vatera-ról vásároltam egy használtat. Angliából postázták, két hét alatt jött meg.  Egy magyar srácnak (piranha66) van ott bontója. Az ára: 3500 +1200.- Ft postaköltség volt.

A srác nagyon korrekt megbízható eladó, tudom ajánlani neked is. Keress rá a vaterán vagy írj neki mail-t és érdeklődj, hogy van-e még neki több belőle!

A jobb oldali fényszóróm a fölső állásban maradt, nem zúgott a motorja és egy picit melegedett.

Mikor megjött a cseredarab, a rosszat szétszedtem és a benne lévő fogaskerék megmozgatása után megjavult! Talán valami kis "szutyok" akasztotta meg. A motor szétszedése nagyon macerás, nehéz károsodás nélkül végrehajtani. 8 db kis műanyag fület kell egyszerre kifeszíteni, hogy a ház szétjöjjön, sajnos 2 fül nekem is letört, de még így is jó lesz tartaléknak.

Ha "bátor" vagy, próbáld te is szétszedni, ha letörnek a fülek szerintem a két fél motorházrészt össze is lehet ragasztani. Ezt csak végső megoldásnak javaslom, és akkor működhet, ha jó az elektronika.

A fényszóróházon a motornak (ha rossz is) mindenképpen rajta kell lenni a kézi állíthatóság miatt!!

Üdv,

Karesz

 

 

Előzmény: Balenos (1777)
Karesz986 Creative Commons License 2014.09.19 0 0 1781

Szia hksz!

 

A héten most olvasok először fórumot, ezért a késlekedés. A legfeltűnőbb tünetek a benzinszag és a szuszogás elmaradása volt, plusz némi benzinfolyás látszott a kerékjárati védőburkolaton.

A betöltőcső nekem a fölső végén a felfogató peremnél és a vékony szellőzőcső becsatlakozásánál rohadt el. lásd. az 1724-es hozásszólásnál lévő képen.

Az oka egyszerű, (szerintem konstrukciós hiba) a kerék által fölcsapott  vizes sár berakódik a műanyag védőburkolat és a betöltő cső közti szűk résben és ott nehezen tud kiszáradni. Van egy vékony fém fül a szellőzőcső becsatlakozásnál, ami a műa. védőburkolat fölső részének patentes rögzítésére szolgál. Először ez rohadhatott le, utána a talán már a burkolat remegése is hozzájárult a korrózióhoz.

Vedd le a hátsó kereket és próbáld leszedni ezt a védőburkolatot és nézz mögé! (három műa. patent és két fémcsavar tartja)

A másik korróziós pont a betöltőcső és a tartályhoz vezető gumicső csatlakozásánál van. Van ott körbe egy "kidomborítás" A gyári korrózióvédelem csak addig tart . Maga a domborítás és a gumicső csatlakozás csak normál festésű. Itt tud még elrohadni. Az új cső csak gyáriban van és több tízezerbe kerül. A bontottak nagy része, hasonló problémával küzd.

Teszek fel néhány képet az én cseredarabomról, ami mutatja, hogy a rozsda a jónak látszó gyári bevonat alatt is dolgozott! Érdemes egy kicsit tovább bontani, majd RO-55 és Body 930!

Sok sikert a cseréhez!

Karesz

 

  

Előzmény: hksz (1765)
gaga1 Creative Commons License 2014.09.19 0 0 1780

Na most már én is megnézetem a bölcsőt.

A féltengely nálam fura módon viselkedik, kb. 2 éve kezdett kanyarban recsegni-ropogni. Ezt csinálta egy hónapig aztán azóta semmi.

Fura

vdomi Creative Commons License 2014.09.18 0 0 1779

Micsoda aktivitás lett itt!

 

Sziasztok újak, grat az autóhoz!

 

 

Hétfőn sikeres műszaki vizsgát tett az autó:

http://domi.garazs.net/blog/2014/09/18/Egyebek__Mszaki_vizsga/9441

arabella72 Creative Commons License 2014.09.16 0 0 1778

szia hksz bölcsőt nem cseréltek de fékeket egy hónapja igen az autó külföldön van meg fogom mondani amit írtál de ez 60km/h fölött nem csinálja darálos köszörülös hang amit hallani és lassításkor csinálja köszönöm remélem haza ér vele épségben 400km/

Előzmény: hksz (1776)
Balenos Creative Commons License 2014.09.16 0 0 1777

Sziasztok Kedves Baleno társak! a következő problémába ütköztem amit szeretnék javítani,valakinek nincs esetleg elfekvőbe 1-2db fényszóró állító motorja? előre is köszönöm a segítséget!

hksz Creative Commons License 2014.09.15 0 0 1776

Szia Arabella72

 

Bölcsőcsere után, (szerencsétlen egybeesés) egy fél cm-es kavics került a féktárcsa és a féktárcsát körülvevő lemez közé. Iszonyatos hangot adott. Mintha valami hegesztés elengedett volna és két lemez megfeszülve pattogna egymáson.

A zaj 30 km/h felet megszűnt. A szerelő azt mondta, biztos a centrifugális erő feszítette stabil helyzetbe a kavicsot, azért szűnt meg a zaj 30 felett.

 

Ellenőrizd, hogy ha egy picit rálépsz a fékre, megszűnik-e a hang. Lehet, hogy a fékbetétek berezonálnak.

Fékezésre pedig megfeszülnek és megszűnik a zaj.

 

Üdv:

hksz 

 

Előzmény: arabella72 (1771)
hksz Creative Commons License 2014.09.15 0 0 1775

Szia Attila

 

Szép ez így is! A fogyasztás miatt ne költsél rá sokat. 100 km-en 2-3 dl. nem a világ. Az olaj ill. szűrőcsere a megbízhatóság miatt sokkal fontosabb mint a fogyasztás miatt.

(néha szeretek a "megmondó ember" lenni)

 

Üdv:

hksz

Előzmény: Fekete..Attila (1773)
hksz Creative Commons License 2014.09.15 0 0 1774

Szia Arabella72

 

Féltengejcsukló kopás esetén kopogó (ropogó) hang halható, de csak kanyarban. Sebességtől független.

Jelenség oka, hogy a golyóhornyok kikopnak az egyenes menetben, pl. a porvédő szakadása miatt, és távozik a zsír ill. por kerül a csuklóba. Kanyarban a golyók mozognak a golyóhoronyban, és amikor elérik a kikopott részt, bepattannak a méllyedésbe.

Egyes VW modelleknél fordult elő, hogy annyira keményre edzették a csuklót, hogy terheléskor pikkelyes darabok váltak le a golyóhornyok belsejéről.

Nem vagyok autószerelő, de a féltengelycsuklót hagynám utoljára.

Ellenőrizd, hogy kanyarban hallani-e a ropogást.

 

Üdv:

hksz 

 

Előzmény: arabella72 (1768)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!