Sziasztok! Lett egy megfigyelésem az utóbbi időben! kárpitot takaritottam, az autóban a csomagtérben (sedan) és bal oldalt a sárvédő mellett a benzinbetöltő nyilásnál elég nagy üres tér van azaz kilátni az autóból! Ez normális?
Sziasztok! Ha valamelyikőtök Baleno megvételét tervezné, szeretném figyelmébe ajánlani a hirdetésemet! Tényleg a csomagtartó mérete miatt kerül eladásra, mivel az ikerbabakocsi és egyéb cuccok nem fognak beleférni! Akit érdekel keressen bátran, az ár ésszerű keretek között alkuképes! Köszönöm.
A jobboldalon a kesztyűtartó mögött a motorvezérlő elektronika "ECU" van! A központi zár "vezérlő doboza" a kormány oldalon a műszerfal alatt található. Lásd az első képen pirossal jelölve!
(Legalább is a gyári szerelésben! Te azt írtad utólagosan lett beépítve.) A második és harmadik képen a központi zár elektromos kapcsolási rajza látható. Szerintem az ajtó szétszerelésekor történhetett valami malőr, pl. valamelyik csatlakozó meglazult, vagy nem lett jól összedugva. Esetleg valamelyik biztosíték? Ennyivel tudok segíteni, sok sikert!
Üdvözletem kedves baleno társaim! A következő problémával szembesültem ami eléggé bosszantó kezd lenni,szóval a lényeg az,hogy elvittem egy nagyonjó karosszériáshoz az autót,teljes kétoldali küszöböket,első sárvédőket,hátsó sárvédőket teljesen újra varázsolta végül kiváló minőségben lefényezte,és a teljes alját az autónak javitotta,majd folyékony szúrokszerű anyaggal a kellő helyeken lekezelte,végül alvázvédővel befejezte! Ez mind szép és jó lett,csak a baj az lett végül,hogy a központi záram amely utólagosan lett beépitve,de már mióta a karosszériástól visszajött az autó azóta nem működik! A jelenség az amikor a távirányitóval próbálom lezárni minden renden van a jelek szerint,de gyakorlatban mégse,a manuális zárás baloldalon már nem zárható,pontosabban nem viszi a négy ajtót kulcsal!Átkerült valahogy a jobb oldalra! Belül a bal oldali ajtón lévő belső nyitó,záró funkció is inaktiv lett! A karosszériás levette az ajtókat is! Elvittem már villamosságishoz,de a szakember sem találja a hibát! Azt mondta nekem ha meglenne a központi zár vezérlő dobozka akkor az jó lenne mert valahogy nem találja,a komputert,feketedobozt! Kérnélek titeket ha volna valami ötletetek hogy hol van a központi zár vezérlő dobozka amire minden rámegy vezeték,akkor segitsetek! Ötleteket szivessen veszek a javitásra! Már néztem a kesztyűtartó mögött,de pontosan nem jöttem rá mi is valójában!Elöre is köszönöm nektek! Plusz elvolt rohadva a hátsó hidam is cserés lett, meg az első bölcső is új lett porladozótt! Összerakás csak jövőhét végén lesz,mert a hátsó hidhoz kellenek csavarok ami Japánból érkezik! Már nagyon sok lett ráköltve, mert nekem is a benzincső odavolt szint úgy Japánból érkezett! A húzos viszont a hid volt 114.000 kemény forint! Hát nem semmi! 360.000 vettem a kicsikét,de már kb. 800.000-nál járok! Várom mielöbbi segitségeteket a központi zárral kapcsolatosan! :-)
a héten végre láttam egy 3 ajtós Balenot a sajátomon kívül, kettővel mellém állt az auchannál. ennél a típusnál nem vált be, hogy ha veszel egyet akkor hirtelen rengeteget látsz az utakon :D
Sziasztok.
Elköszönni jöttem, eladtam az autót. Muszály volt, három gyerekülés + nagymama + macska már nem fért bele.
Szerencsére egy idősebb autószerelő úr vette meg saját részére, így remélhetőleg még sokáig jó állapotban futhat.
Mindenkinek kívánok bölcső rohadás és kilincs törés mentes Balenozást.
Megmaradt 4 acélfelni, használt téli gumikkal, és van egy garnitúra felújított lengescsillapitó, (1.8 benzin, kombi) ha valakit érdekel a mail címen publikus.
A fórumról nem törlöm magam, néha benézek nosztalgiázni.
azt meg tudná esetleg mondani valaki, hogy ha a bal ajtóba veszek egy utángyártott zárbetétet (most hiányzik belőle) akkor gond nélkül nyitni fogja a központit onnan is? most nem maradt pénz sajnos az összes zárat + gyújtás, immo... rendbe rakni, abba meg nem halok bele ha két külön kulcs lesz.
Az alsó részen a csőhajlítást és cserét a kipufogósok nyilván meg tudják oldani, ha csak ott van elrohadva! (A cső külső átmérője 43mm, szellőző cső 12mm)
A felsőrész rekonstrukciója a bonyolultabb a perem és szellőző cső csatlakozás, valamint a benzines töltőpisztolyhoz illeszkedő szűkítő tölcsér miatt. Egy jó hegesztő biztos meg tudja csinálni.
Nálam a tankoló nyílás alatti felfogató perem és a szellőzőcső becsatlakozásnál volt elrohadva. A gumicsövön repedezettség nem látszott!
Egyébként a benzintolvajok, ezt a gumicsövet szokták kihasítani és a résen keresztül szívják le a benzint a Suzukikból. Nézd át azt is!
A Vatera-ról vásároltam egy használtat. Angliából postázták, két hét alatt jött meg. Egy magyar srácnak (piranha66) van ott bontója. Az ára: 3500 +1200.- Ft postaköltség volt.
A srác nagyon korrekt megbízható eladó, tudom ajánlani neked is. Keress rá a vaterán vagy írj neki mail-t és érdeklődj, hogy van-e még neki több belőle!
A jobb oldali fényszóróm a fölső állásban maradt, nem zúgott a motorja és egy picit melegedett.
Mikor megjött a cseredarab, a rosszat szétszedtem és a benne lévő fogaskerék megmozgatása után megjavult! Talán valami kis "szutyok" akasztotta meg. A motor szétszedése nagyon macerás, nehéz károsodás nélkül végrehajtani. 8 db kis műanyag fület kell egyszerre kifeszíteni, hogy a ház szétjöjjön, sajnos 2 fül nekem is letört, de még így is jó lesz tartaléknak.
Ha "bátor" vagy, próbáld te is szétszedni, ha letörnek a fülek szerintem a két fél motorházrészt össze is lehet ragasztani. Ezt csak végső megoldásnak javaslom, és akkor működhet, ha jó az elektronika.
A fényszóróházon a motornak (ha rossz is) mindenképpen rajta kell lenni a kézi állíthatóság miatt!!
A héten most olvasok először fórumot, ezért a késlekedés. A legfeltűnőbb tünetek a benzinszag és a szuszogás elmaradása volt, plusz némi benzinfolyás látszott a kerékjárati védőburkolaton.
A betöltőcső nekem a fölső végén a felfogató peremnél és a vékony szellőzőcső becsatlakozásánál rohadt el. lásd. az 1724-es hozásszólásnál lévő képen.
Az oka egyszerű, (szerintem konstrukciós hiba) a kerék által fölcsapott vizes sár berakódik a műanyag védőburkolat és a betöltő cső közti szűk résben és ott nehezen tud kiszáradni. Van egy vékony fém fül a szellőzőcső becsatlakozásnál, ami a műa. védőburkolat fölső részének patentes rögzítésére szolgál. Először ez rohadhatott le, utána a talán már a burkolat remegése is hozzájárult a korrózióhoz.
Vedd le a hátsó kereket és próbáld leszedni ezt a védőburkolatot és nézz mögé! (három műa. patent és két fémcsavar tartja)
A másik korróziós pont a betöltőcső és a tartályhoz vezető gumicső csatlakozásánál van. Van ott körbe egy "kidomborítás" A gyári korrózióvédelem csak addig tart . Maga a domborítás és a gumicső csatlakozás csak normál festésű. Itt tud még elrohadni. Az új cső csak gyáriban van és több tízezerbe kerül. A bontottak nagy része, hasonló problémával küzd.
Teszek fel néhány képet az én cseredarabomról, ami mutatja, hogy a rozsda a jónak látszó gyári bevonat alatt is dolgozott! Érdemes egy kicsit tovább bontani, majd RO-55 és Body 930!
szia hksz bölcsőt nem cseréltek de fékeket egy hónapja igen az autó külföldön van meg fogom mondani amit írtál de ez 60km/h fölött nem csinálja darálos köszörülös hang amit hallani és lassításkor csinálja köszönöm remélem haza ér vele épségben 400km/
Sziasztok Kedves Baleno társak! a következő problémába ütköztem amit szeretnék javítani,valakinek nincs esetleg elfekvőbe 1-2db fényszóró állító motorja? előre is köszönöm a segítséget!
Bölcsőcsere után, (szerencsétlen egybeesés) egy fél cm-es kavics került a féktárcsa és a féktárcsát körülvevő lemez közé. Iszonyatos hangot adott. Mintha valami hegesztés elengedett volna és két lemez megfeszülve pattogna egymáson.
A zaj 30 km/h felet megszűnt. A szerelő azt mondta, biztos a centrifugális erő feszítette stabil helyzetbe a kavicsot, azért szűnt meg a zaj 30 felett.
Ellenőrizd, hogy ha egy picit rálépsz a fékre, megszűnik-e a hang. Lehet, hogy a fékbetétek berezonálnak.
Szép ez így is! A fogyasztás miatt ne költsél rá sokat. 100 km-en 2-3 dl. nem a világ. Az olaj ill. szűrőcsere a megbízhatóság miatt sokkal fontosabb mint a fogyasztás miatt.
Féltengejcsukló kopás esetén kopogó (ropogó) hang halható, de csak kanyarban. Sebességtől független.
Jelenség oka, hogy a golyóhornyok kikopnak az egyenes menetben, pl. a porvédő szakadása miatt, és távozik a zsír ill. por kerül a csuklóba. Kanyarban a golyók mozognak a golyóhoronyban, és amikor elérik a kikopott részt, bepattannak a méllyedésbe.
Egyes VW modelleknél fordult elő, hogy annyira keményre edzették a csuklót, hogy terheléskor pikkelyes darabok váltak le a golyóhornyok belsejéről.
Nem vagyok autószerelő, de a féltengelycsuklót hagynám utoljára.