Olyan azért lehet, hogy vízen, körforgalomban jónak tűnik egy guma, aztán pár centi havon-latyakon meg kaparsz vele csak...és ez összkeréken is lehet tréfás dolog.
2006-os Pirelli Scorpiont én is használtam anno még 2012-ben a CR-V-men, és tényleg teljesen jók voltak. Ezek szerint még 17 évesen is szuperek ezek a gumik, jó tudni. :)
Én a körmözéses próba után adtam esélyt a 2006-os Pirelli Scorpion téli gumiknak mert 6,3 mm volt a profilmélységük. 2300kg. súlyú autón használtam a múlt télen(X5) és nem csalódtam. A hétvégén megint felrakom.
A már "régóta" használt gumiabroncsod egyszercsak elkezd nedves aszfalton csúszkálni, sima normál elindulásnál, ahogy eddig is tetted, szintén nedves aszfalton kipörög a kerék, és ha már említetted körforgalomban a szokott sebességnél már csúszol kifelé akkor már felkeményedtek az abroncsok.
A régi gumi kifejezés sem a megfelelő meghatározás erre a jelenségre hiszen manapság már 2-3-4 éves, keveset futott gumik is felkeményednek (saját tapasztalat, írtam erről nemrégen).
Nem kell ide mérőműszer......hiszen ugyanazon az autón évek óta használt gumiabroncsok viselkedése egyszercsak megváltozik negatív irányba.
Most ne menjünk bele a négyévszakos vitába (lassan már több kerék van a pincében mint egy gumisnál, szóval nem szeretnék még egy 17"-es garnitúrát a pincében tárolni... :) )
"Ez rohadt jó. Pár hete mértem 2,5 év és 40 ezer km után a Taurus all seasonjaim, és elöl 3,9, hátul 5,5 mm körül állnak, igaz, a 40 ezerből 20 ezer km autópálya volt nyugis tempóban."
Van akinek jobban kopik a Nexen N Blue 4 szezonos, 12500 km után elől 6.5 mm, hátul 7.1 mm maradt ( újonnan 7.87 mm volt ).
"Közben a Nexen N Blue 4seasonok meg csak mennek & kopnak: 3év és 44eKm után az elsőkön ma mértem 5,9mm, a hátsókon 6,2mm profilmélységet - 45ezernél meg úgyis rotálva lesznek."
Ez rohadt jó. Pár hete mértem 2,5 év és 40 ezer km után a Taurus all seasonjaim, és elöl 3,9, hátul 5,5 mm körül állnak, igaz, a 40 ezerből 20 ezer km autópálya volt nyugis tempóban.
Közben a Nexen N Blue 4seasonok meg csak mennek & kopnak: 3év és 44eKm után az elsőkön ma mértem 5,9mm, a hátsókon 6,2mm profilmélységet - 45ezernél meg úgyis rotálva lesznek. Nyomás mindegyikben 2,4bar, Az ablakmosóba maradt még nyári, ezért öntöttem hozzá -60fokosat, ami most van a Müllerben. Jöhet a tél. Milyen furcsa, gyermekkori emlékek között a mindenszenteki temetőlátogatások majdnem mindegyikén fagyott, és sokszor esett a hó, még a krizanténok is elfagytak - most meg lassan be kell kapcsolni a klímát, ha kisüt a nap. Nagyot változott az időjárás 40év alatt.
Így persze minden szezonváltáskor adódik 1 másodperc amikor nem az évszaknak megfelelő abroncs van a biztosított járművemen, de talán jobb korábban felrakni mint később. Pontosan eltalálni a 00:00:00-t még sohasem sikerült, pedig 5 évvel ezelőtt pont ezért vettem egy atomórával szinkronizált karórát, nade a gumisom ilyedtében mindig előbb felrakja, nehogy késsen a gumi-szezonváltás, inkább siessen!
ezt a bekezdest neked irta a totalcar. itt tenyleg befejeztem, mert minden jel azt bizonyitja, hogy keptelen vagy hasznalni az eszedet. de a gumisok es a gumigyartok alomugyfele vagy, ok majd mindig jol hatba fognak veregetni, hogy mindenki hulye, bezzeg te milyen gondos es alapos vagy :DD
Én is ennek megfelelően szervezem a napom: este felteszem a téli kerekeket, hogy a reggeli kört a hideg időnek legmegfelelőbb abroncsokkal toljam le. 10 óra magasságában felpattintom a 4 évszakosokat, de csak délig, mert akkor már a nyári jön, egészen délutánig. Az 5 órai tea után megy vissza a négy évszakos, este meg újra felkerül a téli. Hetente hatszor ez simán belefér, ne ezen múljon már a biztonságom!
Reggel 6-kor szoktam indulni, bármibe' lefogadom hogy nem lesz 20 C°fok reggelente amikor indulok. Szóval talán nem is akkora baromság ha a szerződésemnek megfelelő határidőre felrakatom a téliket.
(Minden évben van egy időszak amikor reggel már talajmenti fagyok is vannak, délután 2-kor meg simán 10-15C° fölé is benéz a hőmérséklet. Mekkora csoda lenne, ha neadjisten kiderülne, hogy pontosan ezért nem a csillagászati tél, hanem nov. 1. a határidő...)
Ha a szerződésem nem kötne, akkor is novemberben rakatnám föl a téliket, csak nem ügyelnék szigorúan a határidőre, hanem lehet hogy pl. 16.-án rakatnám fel "amikor sikerül", nem egy nagy kabinetkérdés ez a bő 2 hét.
az a legdurvabb, hogy szentul hiszed, igazad van. csak az eszedet nem hasznalod kozben, mikozben mantrazod ugyanazt es ugyanazt ujra. es raadasul kgfb-rol beszelsz, amit igen komoly jogszabalyok szabalyoznak, nem pedig biztositoi szerzodesi feltetelek. magyarul te tenyleg azt gondolod, hogy ha novemberben nyari gumival okozol balesetet (marmint kizarolag a te hibad egy baleset), akkor a masik fel karat te fogod sajat zsebbol fizetni, mert az allianz be fogja hajtani rajtad? ez mindennel viccesebb amugy, es latszik, hogy fogalmad sincs, hogyan mukodik ez a rendszer. jobb is lesz neked, ha november elsejen szolgalelkuen teli gumival jarsz, bar konnyen lehet, ezzel sajat magad kockaztatod, hogy a valojaban nem az evszaknak/idojarasi korulmenyeknek megfelelo gumival tenyleg balesetet okozol. bizonyara jo uzlet, a tovabbiakban kivanom neked, hogy gondolkodj el egy kicsit a dolgok eletszerusegen. jot fog tenni
Saválló a 110443. hsz-ben feltett egy jó kérdést, én pedig válaszoltam, később screenshottal/linkekkel bővebben megmutattam hogy pl az én biztosítomnál mi a téma. Tzutzutzu a 110473. hsz-ben nálam jobban el is magyarázta, hogy miért tévedsz. Nincs ebben semmi szemetelés, ez most a téma a topicban.
"...a kutya nem fog kotekedni azon, ha te huszfokos novemberben nyari gumival vagy baleset reszese, mert ha a biztosito megis megprobalna, a rendes jogszabalyok miatt ugy esne pofara a birosagon, hogy csak nyekken"
Ebben ne legyél annyira biztos. A szerződés szerint már téli vagy 4évszakos kell nov.1-től, innentől kezdve hiába van 20 fokos november, nem a műszaki szempontok számítanak, hanem az ami kerek perec le van írva a kgfb szerződésben. Ott meg az volt a vállalás, hogy nov.1-től téli/4évszakos.
Jogi vita esetén azért finoman szólva neccesnek tűnik, hogy xy-nak még olcsóbb is volt a biztosítása amiatt mert vállalta hogy évszaknak megfelelő abroncsokat használ, aztán egy baleset esetén kiderül hogy kamuzott a biztosítónak.... háááát.....