Anno F Astra hengerfejtömítés cserekor megszívatott, hogy kitámaszthattak a szelepek és először szarul járt a motor. Aztán megjavult.
Most halványan rémlett a sztori, de gondoltam, egy nap alatt nem jutok a végére, addigra megereszkedik. Aztán ahogy rákérdeztél, elbizonytalanodtam.
Azért néztem utána.
Fel sem merült bennem, hogy kétségbe vonjam a gyakorlatodat. Ugye az volt a téma, hogy összeszerelés után van-e akkor teendő? Én egy hobbiszerelő vagyok, csak és kizárólag magamnak csinálom, a magam felelősségére.
Udv. Az alany egy Honda Jazz III, 1.3 benzines, L13Z2 motorkod, 2012 evjarat. Azt szeretnem megtudni, hogy az auto a kulso homerseglet jelet a muszerfali megjeleniton es a kliman kivul hasznalja-e meg valamire? A keverekkepzesben csak a motoron levo hogomba jelet veszi figyelembe, mint homersegleti adat? Asszony allitasa szerint ma reggel hibasan jelzett, +10 Celsiusban mutatott -5 Celsiust. Meg nem volt idom utanna jarni, lehet csak rosszul latta, de ha mar ugyis sikerult leulnom a gep ele, akkor rakerdezek. Egyebbkent hol talalhato az a szenzor? Feltetelezem leoxidalt a csatlakozoja. Koszonom!
Szia. 90 párezezer km nél cseréltem én is láncot, G.astrában, végig szabvány olajjal ment, Skf készlet lett rátéve, 5 e.km múlva már inditáskor újra becsörren a lánc.
Nem tudom mi lehet, azért többet vártam töle. Amig lehet húzom a szétszedést.
Ami a motor körbetekergetése után tűnt fel, a kipu oldali Freccia gyártmányú vez.tengely axiálisan el van tolódva.
A zsírnyom elárulja, hogy a görgők a bal széléhez közel futnak, illetve látszik a csapágy is el van tolódva a hengerfejhez képest.
A szívóoldal jó.
Nem gondolnám, hogy hibásan szereltem be - a himbák rendben a szelepvégen ülnek - mozgatással ellenőrizem, hogy nem a peremek ültek-e fel esetleg a szelepvégekre.
Már régen nézegettem, hogy működik a szelepemelő, valóban, a lyukon benyúlva a golyót benyomva összenyomható. Viszont a rugó felnyomja újra az egészet, tehát újra felemelkedik és megszívja magát, nem?
A képen lévő gyártmány 150kg hatására 0,18-0,6s alatt fél mm-t süllyed. Ha jól működik és beszereléskor ki is támaszt a szelep, azért annak gyorsan meg kell szűnnie...pláne, ha körbe is tekergetem.
Azt gyanítom, hogy ez egy közönséges generátor, ami start-stop rendszerhez alkalmas. Az "indító generátor" megnevezés csak egy fordítási hiba, a start-ot fordíthatta valami fordítószoftver indítónak.
Hááát, az ütődöttje satuval nyomja össze. Az értelmesebb meg lyukon benyúlva egy ~1mm-es tüskével kinyitja a visszacsapószelepet és simán kézzel összenyomja......... Ha valamelyik a szétszedésnél megszívja magát olajjal az összerakva kitámaszt. Az újak meg gyakorlatilag mind. Aztán lehet fejvakarni, hogy hová lett a kompresszió.
a smarté már bonyolultabb. lényegében egy háromfázisú villanymotor, egy háromeres főkábel megy az akksinál elhelyezett inverterbe, van rajt egy kétvezetékes csati és egy hatszálas, belül pedig három Hall jeladó figyeli hogy milyen pozícióban állt meg, melyik fázisra küldjön ménkűt az inverteres egység hogy forogni kezdjen....
Ahogy javasoltad, a karter le lett véve, ez amúgy is ajánlott lánccserénél - bár állítólag valakik meg tudják enélkül is ügyesen csinálni, én biztosra megyek, már csak a kitakarítás miatt is. Valamint látom, hogy az eredeti tömítés kezdett könnyezni.
Szóval haladok az összerakással....
Bekerültek a szép új tengelyek és himbák is, remélem jó lesz a motor.
9675753680 - 02 - cikkszámú generátor egy " sima" Start/Stopos 180A- s generàtor akkor ez javitható., és van felujitott is
.Ha önindito is volna egyben akkor fogalmam sincs...
Nincs uj a nap alatt.., valaha a nagyon regmultban volt Fiat500 kasznis SteuerPuch- om..., önindito és dinamó ( dinostarter) egyben.., ékszijon keresztül inditott.., aztán az egység meg átment töltődinamóba...,kis nosztalgia...
Nem tudom pontosan, de vki máshol mintha írta volna, hogy nem javítható. A szíjtárcsa lehegesztve, és ez a generátor egyben a start-stop "önindító" is. Gyáriszáma 9675753680 - 02